Budu kupovat nové pedály, stačí PD-M 520, nebo se vyplatí připlatit za XT PD M-780? Jaký je mezi nimi rozdíl? Cena nerozhoduje, jsem rekreační jezdec.
Budu kupovat nové pedály, stačí PD-M 520, nebo se vyplatí připlatit za XT PD M-780? Jaký je mezi nimi rozdíl? Cena nerozhoduje, jsem rekreační jezdec.
Na rekreační ježdění 520 stačí úplně pohodově!
Jsou uplně na stejným principu ,ale xt jsou lehčí a dražší.Ty píšeš že jsi rekreační jezdec a já znám kupu lidí který vozí 520 i závodně takže podle me pro tebe na 100% 520…pokud si chces priplat tak si priplat ,ale nepoznáš žádný rozdíl.
520 nebo i klidně 540 – nestojí o tolik moc a jsou líp servisovatelná…
520 se neservisujou – zejména rekreační ;-)
Už nejsou co bejvaly – měl jsem několik kusů a ty co jsem si kdysi kupoval za maturitu mám někde na zimáku doteď…další kusy co jsem měl na dalších kolech chytaly poměrně brzo vakl…ale vždycky to šlo doladit…
Mám obdobnou zkušenost. Pár let zpátky koupené, na kterých jsem jezdil i při váze 155 kg jsou do dnes bez jediného zásahu bez vaklu. S novým kolem jsem si letos pořídil nové a po 500 km jsem dotahoval.
Možná ve fabrice méně dotahují tu matičku na kontra, aby alespoň jednou musel majitel do servisu :-)
Co chceš na rekreačně ježděných pedálech servisovat?
dotáhnout vakl po zajetí … i když na M520 se mi neudělal … jenom na XTčkách … :) ale odservisovat v pohodě jdou i M520
"… i když na M520 se mi neudělal " – no právě! ;-)
ale zase se mi udělal „malý“ vakl na Shimano 105 pedálech a tam ta osa vypadá stejně jako u M520 …
servisovatelnost bych asi neřešil… servis si asi neřekne víc jak stovku za namazaní a seřízení.
Chceš-li si udělat radost kup XT, jiné rozdíly krom pár gramů a toho že XT mají hezčí osu nevidím :) sám mám už druhý 520ky a nemůžu na ně říct křivého slova.
Taktéž se připojuju k 520. Pokud nejsi gramař, nemá smysl uvažovat o vyšších modelech. Mam na nich bratru 12.000km a zatím v naprostém pořádku bez vůle. Koupil jsem si i servisní klíč za pár korun, když se chci podívat na stav osičky a ložisek, vyčistit a nacpat vazelínou.
Klíč na namontování pedálů se dá koupit? Jinak bych musel do servisu. Ty XT pedály jsou oboustranné?
proč by nedal, mám ho také…i když vpodstatě zbytečně…
Ano, je to běžná 15ka klíč.
Oboustranné jsou.
Běžná není. Musí být užší, než běžná. Abych se tedy vyjádřil přesně, každý klíč tam nenarve :-)
Aha, to jsem nevěděl. Já mám 15ku z nářadí, co měl otec na auto, ten klíč je dobrých 35 let starý, tzn. žádná speciálka na bike a sedí na pedály jako vyšitej :-).
+1
bezna patnacka to neni, je uzsi, ale da se suplovat sestkou imbusem. jestli se nepletu, tak 540 jsou jen na imbus.
Viz má reakce výše…
Nevím, co je běžná patnáctka, ale běžnou Tonou jsem to furt dělal. Teď když vidím, že to vlastně nejde, tak budu muset koupit něco jiného :-(
:-)))
Třeba má JSt jako běžnou 15 „vočko“, nebo ořech. Těma mi to podledně taky moc nešlo – musel jsem to odsekat abych to dostal z osy… pak jsem to vočko stejně nenavlík! ;-)
tonou to nedotahnu, protoze je tlustsi nez ploska pro klic
Jo, umím si to představit, některý opravdu POCTIVÝ nářadí, se hodí spíš k zabíjení než cyklistické hodinařině ;-)
jj. a kdyz uz je to dotazeny, tak to tim nepovolim, bo tam nenasadim kliiic. dopiceee.
. . . . . . ani očko nenasadíš! – avotomtoje, zkus stranovej
imbusem muzu chodit po milimetru ;-)
iNbus, kua INBUS!
To neřeš, já minule taky napsal inbus (jak to bejt má) a místní zmatenci mě opravovali že se to píše s M… :D :D
To máš stejný jako s tím šaltrem – z němčiny inbus – zlidovělo „imbus“.
to bych si pletl s incubusem …
Správně!
INnensechskantschraube Bauer Und Schaurte
Já mám BBB speciálně pedálovej. Je plošší a hlavně delšía s gumovou rukojetí. Takže když si nevorvu prsty o převodníky, tak je to docela pohodlná práce. ;-)
na namontovani pedalu na kolo staci normalni naradi – inbus, ted si nejsem jisty stranovym klicem.
pokud chces rozdelat 520, musis mit bud specialni klic, kterym povolis osu od samotneho tela pedalu a tam si dotahnout kulicky (pri vaklu, me neprijemne cvakaly po 1000km – po dotazeni a promazani naprosto v pohode dalsich 8000km). Nebo to jde i ve sveraku ci podobnem nastroji, nejspis se to ale ohloda
540 jsou malicko lehci a osa od tela se povoluje stranovym klicem. Jinak funkcne stejne. ja ted presel z 520 na 540 :)
Ano jsou.
http://www.kupkolo.cz/…m780_z90637/
Další možností je lehčí Look Quartz.
http://www.kupkolo.cz/…uartz_z4826/
Na XT pedály k montáži potřebuješ 8mm imbus.
Za mě 540, lehčí a líp se do nich leze.
Asi po 3000Km 520 začaly cvakat (vůle nebo jeté konusy?) a blbě se do nich leze, takže jsem je ještě neotevřela leží mi doma. 540 jsem měl otevřené už několikrát.
„začaly cvakat a blbě se do nich leze“ – neznám, neznám!
To se máš dobře:) Dlouho jsem hledal původ cvakání, že by to byly 520 mě nanapadlo, ale jsou.
Píše se o tom, mě dvoje sekaj latinu.
Taky tak, mám doma tři páry a všechny v pohodě, ani do jednoho jsem nelezl a až začnou blbnout, tak je prostě zahodím a koupím za cenu řetězu nové. (: Jedinou nevýhodu vidím ve skřípání při použití některých treter.
Jedna věcná. Jaký rozdíl je mezi 540 a XT? Těžké jsou stejně.
540 jsou XT, ale starší než 770 a 780.
Mel jsem 520 a teď mám 540 a nevidím v nich žádný rozdil.Jinak TO:Petr 67– 520,540 a ty Xt jsou všechny oboustrané.
Tělo je podle mě stejné, jen 540 se rozebíají pomocí tušim 15mm stranového klíče a 520 maji mezi osou a tělem ten plastový bazmek.
měli by mít jinou osu…
A když už XTčka, tak 770 nebo 780? Je tam rozdíl 30 kč :-)
Možná ty starší jsou lepší..praktičtější.
XTčka se hlavně líp zacvakávaj a vycvakávaj, oproti 520kám je to docela znatelnej rozdíl…
Mně přijde pro rekreační ježďění zbytečný XT ,ale jeto tvoje věc ;)
mám obojí nepoznám rozdíl.
citace z katalogu Shimano 2011: „Robustní výstupky zámku napomáhají hladkému upnutí a uvolnění obuvi“. Toto platí pro pedály XT a XTR.
Nepříde mi, že by tam byla nějaká jiná konstrukce, možná spíš jinej materiál. Ale loni sem celou sezonu jezdil XTRka a když sem si pak na zimáka dal 520ky a pružinu utáhnul stejně jako na eRkách, tak sem tu tretru z pedálu skoro nevyrval… Musel sem jí mnohem víc povolit a navíc ten pohyb při vystoupení neni ani tak plynulej. Přiznávám, že s XTčkama zkušenost nemám, ale podle všeho by to mělo bejt stejný jako u XTRek. Navíc 540ky mi taky přišli trochu lepší na zacvaknutí a vycvaknutí než 520ky…
540tky
Tohle je v podstat nesmyslé řešit, pokud se bavíme jenom o funkci, kterou asi rekreační jezdec hledá… PD-M520 je v tomhle ohledu v podstatě legenda, protože je to neskutečnej držák… lidi na nich najíždějí bez problému tisíce kilometrů… občas se stává, že se jenom změní po čase síla vypínacího mechanismu, tak jen seštelovat a je to… za ty peníze není co řešit…
PD-M540 a PD-M770 je v podstatě totožná, nekde jsem četl, že má starší 540-cítka trošku lepší povrchovou úpravu, ale možná je to nesmysl… u obou je plastový kroužek (který je na 520-cítce) nahrazen kovovou matkou, což je asi lepší pro demontáž a údržbu…
PD-M780 je ještě trochu lepší v tom, že by tam měla být větší dosedací plocha, než u předchozích…
Za mě… klidně stačí 520, popř. 540, když se sežene za slušný peníz… :-)
Také bych chtěl kupovat nášlapy a mám v hlavě ještě tyto Crank Brothers:
http://www.rdcycles.cz/index.php…
Cenu neřeším, gramař trochu jsem, ale někdo mi říkal, že v nich není nohy zcela pevná, že je tam vůle a snad větší opotřebení kufrů a to mě trochu odrazuje, protože jsem zatím jezdil v klipsnách, kde jsem měl nohu vždy „dorvanou“ a srostlou s pedálem.
Ty look-quartz mě také zajímají:
Když už Cranky, tak tyhle rozhodně ne. Ty z nejnižších řad spolehlivostí a odolností fakt neoplývají (myslím si totéž o vyšších, ale to nechme stranou). Ber Looky, i ta stranou vůle ti bude příjemnější, pokud máš rád nohu co nejvíce na pevno.
I ta vůle mi bude příjemnější? Fakt?
Vůle paty je největší u Cranků, Looky jsou někde na úrovni Shiman. Takže jestli ti vyhovuje ta nepohyblivost, tak to hraje pro Looky nebo Shimana.
Jsou kufry na 520 a 780 stejné? Mám totiž na tretrách ty z 520.
Ano.
Já kupoval doplňky na http://www.jízdníkolo.eu určitě si taky vybereš
Jsem si nevšim, že si LaPiér chce něco vybírat…Ale registračka hbitá! To uznávám.
A co si mám vybrat? Já nic nekupuju, ty spamerský vemeno.
Např. pedály tu vůbec nemaj..
Jaké zde máte zkušenosti s těmito XPedo a porovnání např. se Shimanem a Quartzem? Děkuji
Ještě obrázek.
tady kubad psal že nic moc výdrž http://www.bike-forum.cz/…l-35491.html
ale už to asi smazal nebo jsem slepej…
Také to tam nevidím, ale kdyžtak Kubadovi napíšu. Díky
tělo je tuším magnesium a kufr ho celkem rychle vymačká,pak je tam noha volná, sezonu max 2 podle toho jak moc jezdíš
a ten oboustranný mechanismus taky není moc ideální.
Tak to nic moc :( Dík za informace.
Ale pěkný tedy jsou, tedy v těch méně kolotočářskejch barvách. Dlouho jsem si na ně myslel, že jako až orvu 520ky…Škoda :-(
Tak jsem objednal ty XTčka 780, ne, že bych je potřeboval, ale líbí se mi :-)
Mám asi blbý dotaz, ale jaké jsou rozdíly mezi těma 520kama? Našel sjem na internetu několik verzí (nemám namysli černá/bílá). Je to jenom špatné značení espohů a jsou stejné, nebo je tam nějaká zrada o které nevím?
Jen tak pro zajimavost: Vroce 2007 sem koupil M520tky.Po namontování měly menší vůli tak sem je hned jako nové rozebral a perfektně seřídil na ložisku.Dnes je rok 2012, pedály mám stále na kole a od toho prvního rozebrání a seřízení v roce 2007 sem s nima až doteď nic nedělal – žádné mazaní ani žádný jiný servis -prostě sem na ně nesáhl.Během těch 5 let sem pedály vůbec nešetřil – jezdilo se v létě v zimě(celoročně) a těch ran co schytaly bylo nesčetně.Pedály jsou stále bez vůle a po funkční stránce naprosto bez problémů.
Akorát je mám poměrně dost dodřené ale to na funkčnost nemá vliv.Takže já na M520 nemůžu říct nic špatnýho.
Kdybych ale teď kupoval pedály tak vezmu 540tky(kvůli bezproblémovému rozebrání)
Edit: špatně zařazeno :-)
No vidíš, já je mám od roku 2005, akorát jsem je neseřizoval ale po pár letech rozebral jako že je vyčistim (a la LaPiér). Následně shledal, že to bylo zbytečné, tak zas složil. Jo a nijak jsem nepocítil ty „problémy při servisu“ o kterých se pořád píše.
Asi už jsem na BF moc dlouho, ale příjde mi, že je to všechno pořád dokolečka :) Pořád stejný témata.
No je to do kolečka. Co tu furt vymejšlet…Jestli jsi otrávenej, můžeš konvertovat: http://www.emimino.cz/diskuse/ nebo http://www.baby-cafe.cz/modules.php… případně jiné zajímavé fórum.
Spíš mi šlo o to, proč se to neřeší v nějakým třeba měsíc starým vlákně o pedálech, ale vzniká další třistapedsátý osmý vlákno o pedálech. Těch témat o tom je tady mraky.
Na druhou stranu, když se chceš na něco zeptat a otevřeš šestsetipříspěvkový vlákno a pokoušíš se někde navázat…mě už jen to rolování leze krkem – jak to má přes 300, většinou neotvírám. Jsme tady moc ukecaný, stejně je 80% o hov*ě.
Jo jo všude kvanta příspěvků, kdo se v tom má vyznat.
…on se neptal jestli 520 nebo 540, on se ptá jaký SPD. Když si dám hledat – vypadne sto vláken…máš sice pravdu, že je to furt dokola, ale chápu nováčka že raději zvolí dotaz, když dostane hned odpověď, než probírat tuny řádek. A konec konců, co bysme tu pak dělali, když by každej hledal v historii ;-)
Ty se mi fakt zdáš :)
Vyloženě nováček no :)
Nick: Petr__67__ muž
Jméno: Petr P.
Věk: 44
Město: Ostrava
Datum reg.: 20.03.2005 13:45
Typ: Rekreační cyklista/ka
A pokud jsi to četl ptal se na rozdíl m520 oproti lepším, to se řešilo i v tom vlákně co jsem hodil link.
Ale to je fuk.
…taky si myslim.
tak se hned zas necerti:D vzdyt o cem jinym by se tu melo porad kecat:) beztak je to porad dokola furt to samy…
v klidu, hodně se toho tady ještě neprobíralo, třeba jaký je rozdíl mezi M520kama a 540kama nebo něco o RR a tak. Taky by hodně lidí zajímalo jestli je Shimano lepší než Sram a jaká je nejlepší XC vidle do 6 tisíc. Bylo by OK kdyby taky někdo tato témata otevřel.
Může mi někdo poradit, která varianta bude lepší volba? Po čase používání S-tracků jsem se nenaučil vycvakávat do strany, pokud seskakuju „alá“ CX … né že bych to dělal často, ale je blbé, když tam zůstane noha – ona se uvolní, ale většinou až během pádu. Z dob, kdy jsem používal PD M520 tohle nebyl problém … proto se k nim vrátím …
varianty (zatím preferuji M8000, jen mě udivuje tvar té došlapové plošky, která je opačná oproti zbylým modelům … přesah je spíše dozadu):
nebo připlatit za XTR PD-M9000 ?
Co toto?http://cykl.cz/item/zazracny-shimano-click-r
Mladej s tím závodl, má tyhle http://www.kupkolo.cz/…t700_z94897/
má z nich oddělenou tu gumovou klec.
Jestli M8000 nebo M780 je jedno. Takový rozdíl mezi nimi asi není. M8000 vážej 341g
Na XTR bych se vyprd, vyhozený prachy za pár gramů a několika lidem tu prdla osa. Ale pokud vážíš do 80 kg a neni ti líto těch peněz…
peněz mi líto je a vážím 95 :-) …
okej … takže asi skončím na těch M8000 :-)
Kupoval jsem loni na jaře xtr. Letos vakl tak jsem je rozebral, že je seřídím a namažu – jeden konus po vylámaný – Lange vyreklamoval a dostal jsem nové M9000. Nastupuje se mi do nich (mam je teprve cca 1–2k km) stejně jako do těch starých XTR i do synovo 520. Neregistruji diametrální rozdíl. Vozíme to povolené na max.
Díky ;)
Jo, jen počítej s tim, že prostě po pár prvních stovkách km to bude mít lehkou vůli, nic zásadního, tim jak je to nové, tak si to sedne. Stačí vyndat osu a dotáhnout, klidně namazat, když už v tom budeš a pak budeš jezdit další tisíce km.
Tohle není problém, když to lze dotáhnout. Důležité je pro mě, aby mě to při tom seskoku nechytalo nohu jako Looky.
Objednám, vyzkouším… snad nebudu muset dávat na bazar.
mám 3,5 roku xtr, za tu dobu jsem 2× dotahoval drobnou vůli, fungujou naprosto spolehlivě
konusy máš seřízené?
Ahoj. Platí to tak napůl. Před rokem jsem kupoval nové nášlapy (razím teorii osvědčené = shimano), dal jsem na rady profíků, že nižší řady jsou dneska strašný shit oproti minulým rokům, kvůli posranému dolaru, říkali, že pětistovky dneska by musely stát 2× tolik, aby byly to, co byly. Koupil jsem XT M8000, najeto cca 2 500 silnice plus terén, a maximální spokojenost, jako nové, jen odřené :) Podle mě neuděláš chybu ani se 780…
780 mám asi 2,5 roku (9–10 000km) a naprosto bezproblému, i rozebrat jdou velmi snadno (zatím jsem na jaře jen preventivně vyměnil vazelínu).
Ahoj
Jaké máte kdo zkušenosti s verzí Trail? Už 10 let jezdím obyč SPD a teď je čas na výměnu. Zajímalo by mě, zda a jaké výhody má verze Trail. Opírá se bota o tu klec? Je použitelné šlapaní s vycvaknutou botou? Nejsem nijak extra technicky zdatný jezdec, jezdím lehčí terén, ale šlapání s vycvaknutím bych občas ocenil. S platformami ani klecí nemám zkušenosti.
No hlavni benefit je pohodlnem nastoupeni i ve velkem kopcu a prave v moznosti chvilku slapat a pak nacvaknout, da se jezdit i v normal botech (kdyz du z deckama jezdit okolo baraku) a noha je diky vetsi opore jistejsi ve sjezdech
Nejsem si jist, jestli oba mluvíme o tom stejném :) Dle profilu jezdíš Xpedo G-Force, které, jak se dívám, jsou spíš kombinace obyč pedálů a SPD. Já mluvím o Shimano PD M-8020 nebo PD M-9020, kde je to jen taková klícka :)
Mluvime o tom stejnem :) akorat mira toho to co sem popisoval je primo umerna velikosti te klicky
Mno, jestli mluvíš o výše zmiňovaných modelech, tak ta klícka je ochrana před šutrama, ale tretra na ni nedosedne … :-)
Takže pocit z jízdy, stabilita stejná? Bez zacvaknutí ani ránu? Pedálem jsem o šutr zavadil tak 2× v životě, takže „jízda s ochranou“ je mi celkem na nic :)
Je to jak rika Breakpain ta bota nedosedne.Mel jsem je.A to mam boty Giro Teraduro kde je celkem prizpusobiva Vibram podrážka.
Ted se chystam zkusit
https://www.crankbrothers.com/…doubleshotLE
Jsou oboustrany a tady by ta klec mela byt k užitku.
No tak teda nevim 8020 sem chvilu jezdil a tretra na nich sedela a normalne se opirala (shimano boty)
Měl jsem 520 nyní mám XT trail a přijdou mi lepší. Na jízdu s vycvaknutou botou, ale zapomeň.
Nevýhodou je hmotnost a možná i větší možnost ucpání bahnem, nebo sněhem.
Jet resp.rozjet do kopce se dá i s „netrail“ spd. Staci nezaslapnout kufr, ale posunout chodidlo trochu dopredu aby nezacvakl predni zoubek kufru. Sice na tom noha klouze, ale rozjet se tak treba v technickym stoupani jde.
tak jsem přemýšlel si udělat radost novejma pedálama http://cykl.cz/…edaly-coombe
no, neudělám https://www.cyklopoint.cz/…m-ii-19657d/
No ty vole, fakt nevědi co za to chtít.
že by tě trošku odradila ta cena :-D
jaky kolo k tomu davaj?
Které SPD pedály byste mi spíše doporučili: Shimano XT PD-M8020 nebo Shimano XT, PD-M540. Popřípadě ještě něco jiného do ceny těch 8020?
Budou to první SPD, na „enduro“ kolo. Chci to zatím hlavně na šlapavý výlety. Do terénu asi prozatím zůstanu u platforem, ale je tu možnost že si na ně zvyknu a na kole už zůstanou po většinu doby. Je ta ohrádka k něčemu dobrá?
Přešel jsem z bezohrádkových Shiman M520 na ohrádkové M530 a zlepšení jsem pocítil hned při prvním šlápnutí. Tretry dosedají podrážkou na klec a tudíž mám lepší odezvu od bajku, ale nemusí sedět s každou botou.
Mám stejný pocit.
Mám ty PD-M8020 a jsou v pohodě. Proti M520 které jsem měl předtím jsou tam zapouzdřená ložiska a ohrádka. M520 se občas zanášely sněhem a bahnem ty nové XT by měli být širší a odolnější proti nečistotám.
No s tou ohráskou nevim nevim jak to bude s tim bahnem.
Tak na dnešním mokrém sněhů bylo zacvakávání pedálů docela peklo ;-)
O co slo?
rekl bych, ze spis to neslo :)
Sníh se nabalil na kufry i pedály.
To se mi stalo také a ještě navíc mi to zmrzlo a tretry nešly vypnout. Docela nářez :)
Tak jsem tam hodil platformy a mám klid :) SPD mám jen na teplejší dny.
Po vyreklamovaných druhých spd xtr9000 (pokaždé zemřely po cca 3k km) se dívám co jiného. Používá někdo Ritchey COMP XC V6 – cena i váha příznivá – jenom aby vydrželi víc jak 3–4k km. Příp. co jiného okolo 300gr.
Jakym zpusobem zemrely?
Me u systemu co ma ritchey stve, ze mas vzdy horni i dolni zamky zavisle, takze kdyz vezmes sutr fakt blbe, urves dolni stranu, tak prestane fungovat i horni…jestli chapes co myslim. Stalo se mi tonu xpedo a richey to maj reseny podobne.
Jednou asi pretazeny konusy (nové pedály me nenapadlo otvírat) a druhé syn vytáhnul slapku z osy (hele neptej se jak to udelal – jel jsem pro nej autem 50km a odpověď na tuto otázku jsem z nej kloudnou nedostal) ale pry mela vakl – mladej je lempl a o vaklu se zmínil až vautě když držel slapku v ruce :-( A me jeden vrze i když jsem ho seřizoval, čistil, mazal.
ritchey, xpedo – chápu – rána = nejde ani jedna strana – hmm
Vozí někdo https://www.bikepart.cz/…-zelene-316g ?
Tak kdyz je lempl, koupil bych mu 520 a nazdar…
Krome ulomeny osy u XTR sem o problemech nikdy neslysel.
Ty x-pedo sem urazil na zavode pri rane, kterou shimano prezilo 100×
Par lidi tu zkouselo http://www.axit.cz/…_pd-s15.html
Však teď má nasazený 520 :-) které byly do rezervy.
ad XLC – nedrží se v tom bordel ?
Netusim, treba se ozve nekdo, kdo je zkousel. Zkus pohledat na foru, resilo se to tu uz docela davno. Jen mam pocit, ze XLC a i ty ISSI maj problem jak xpedo…propojena horni i dolni strana, ale treba se pletu
Mladej vozí tohle http://www.bikeinvest.cz/…n-zlaty-elox, váha o 80g lehčí než xtr, cena hodně podobná. Když našel správnou polohu, tak od té doby se na ně nemusello chytnout. Vyšší řada TI 8 váží ještě méně, ale je to už pro děcko za tu cenu blbost.
Ty XLC měl minulé dvě sezóny a i když se jezdilo i v bahně, problém se zanášením námi s ničím jiným nebyl. Podle mě ty xlc jsou nejlepší poměr váha, cena. Váží méně než xtr, nebyl s níma problém a za třetinovou cenu.
Mladej vozí tohle http://www.bikeinvest.cz/…n-zlaty-elox, váha o 80g lehčí než xtr, cena hodně podobná. Když našel správnou polohu, tak od té doby se na ně nemusello chytnout. Vyšší řada TI 8 váží ještě méně, ale je to už pro děcko za tu cenu blbost.
Ty XLC měl minulé dvě sezóny a i když se jezdilo i v bahně, problém se zanášením námi s ničím jiným nebyl. Podle mě ty xlc jsou nejlepší poměr váha, cena. Váží méně než xtr, nebyl s níma problém a za třetinovou cenu.
Ty xpeda sem mel vydrzely sezonu. Urval sem zamek o sutr a loziska taky zadna slava
Ještě tohle. Vypadá to suprově. Budou k mání od ledna. Vokolek import.
Jo jo, uz se o nich trochu mluvi ve vlakne novinky… Pro me to smysl nema, shimanu verim, ale pro tebe asi nejlepsi volba. Me moc nezaujal pomer cena/hmotnost.
Jen bych si pockal, az je nekdo koupi a otestuje aspon v zahranici…
Tak to jsem nevěděl, to vlákno jsem poslední dobou neotevřel.
To bude za raketu. XLC cena až podezřelá :-) tak přeýšlím v čem je háček.
Taky by me zajímalo, proč odešly.
520ky mám přes 4 roky. Max jednou ročně dotáhnu pružinu aby nedocházelo ke samovycvakávání. Jsem s nima maximálně spokojen. Zažité mají fakt hodně.
Já mám už druhé za 8 let.
Jeden za 18, druhej bez dvou za 20 :)
Taky mam 520ky. K tomu koupeny nahradni a ty puvodni ne a ne umrit :)
Nejlepší spdčka jsou ty které vyklapnou vždy když mají a v kterých nezamrzá sníh a dá se do nich zaklapnout díky tomu celoročně.
A to jsou podle tvojí zkušenosti které?
No prece ty nejlepsi :-)
Žádné, protože sníh zamrzne spíš na kufru a s tim konkrétní pedál nemá moc co dočinění a ani aplikace nemrznoucích roztoků moc nepomáhá. Leda vymyslet elektricky vyhřívaný kufry. :)
Nebo taky na tom kole jezdit a nechodit s nim na vejlety :) na kufry na pedalech se snih nedostane …
Dalsi vec teplota kdy snih zustava nalepenej na bote a zaroven pak rychle mrzne asi moc casto nenastava
Kdyz ja se v zime kocham. :) Ono nekdy staci stoupnout jen do snehu kdyz clovek zastavi. Bota je malicko zahrata vyzarovanym teplem a snih se na to nalepi snadno. Ale to nastane tak 2× za rok, takze mi prijde zbytecny kvuli tomu resit jiny naslapy. Kdyz by me to hodne sralo, tak na takovyhle vejlety ve snehu vezmu platformy a pohorky.
Ahoj! Přihřeju si polívku v tomto vlákně… Sháním SPDéčka na silničku, chci ji jako doplněk k biku a jedny boty jsou pro mě jasná volba. Sh 520 nebo 540ky fungují super, nicméně – chci osekat váhu, tak bych vzal jednostranné. Jedniné běžně dostupné, které jsem dohledal jsou** Force FPC**.
https://www.cycology.cz/…-str-p85053/
Máte s nimi někdo osobní zkušenost? Případně, máte někdo tip na něco podobného v ceně kolem litru?
Je mi jasné, že magnesiové tělo nebude na věky (pokud vydrží tři, čtyři roky, tak paráda). S horším nastupování tak nějak počítám, na silnici člověk přece jenom necvaká tak často.
Bral sem ted na cyklokrosku tohle
http://www.axit.cz/…_pd-s15.html
20 gr nepoznas a jeste usetris a oboustrane sou proste mnohem pohodlnejsi
Super, díky za tip!
S těmihle konkrétními pedály zkušenost nemám, ale měl jsem jedny se stejným systéme – to co má shimano mi přijde lepší. Nicméně to funguje, na silničku je to asi fuk.
Ahoj,mám je na silničce asi 5 let a pár tisíc km. V pohodě bez údržby, akorát jsem je stříkl černou barvou.Nemají ani náznak vaklu.
Super, díky! Pět let je hezky výsledek, vypadá to,, že mechanismus je stejný jako Shimano, tak snad vydrží.
To byla reakce na silniční Force.
Chtěl bych se optat na jednu věc.
Jelikož jezdím na silnici, kde mám daný tyhle pedály: XT PD-M780
A teď pořizuju novýho horáka, tak bych tyto 780 chtěl hodit na něho a na silnicu pořídit nový. (na starým horákovi mám 520 a ty rozhodně přehazovat nebudu, páč na něm možná ještě budu jezdit ).
Určitě si tam chci dát zase mtb, abych neřešil dvoje boty apod. a hlavně už sem zvyklej.
Mám dva kandidáty
Který se teda jak koukám liší v ceně asi o litr a v hmotnosti asi o 30g :-)
Když se na to dívám, tak ty 8000 mají stejnou hmotnost jako 780. To sou uplně stejný?
Případně co z toho byste doporučili? Nebo to je prašť jak uhoď?
M8000 vypadají trošičku jinak, snad by měly mít o pár mm2 vetsi plosky. :) Mam oboje a je to to samy.
Imho zbytecny platit za XTR. To uz spis silnicni.
Aha, díky za info. A M8000 jsou tedy nějací nástupníci 780? Ty řady nesleduju a nevyznám se v nich, ale překvapilo mě, že jsou stejně těžký jako 780 a snad i lehce levnější.
Jinak silniční určitě nechci, každopádně ten litr za 30 gramů se mi zdá zbytečnej, jen co je pravda :-)
Já teď mám xtr m9000 zatím najeto 700km a je to bomba ani se nehnou to look s track už měl druhou jízdu vakl hlavně mám i shimano tretry a sedi na te plošce co je tam navíc asi to má něco do sebe ani jedněmi neuděláš chybu podle mého
Nemám to teď jak ověřit ale podle toho co si pamatuju tak jsou xtr nižší celkové snad o 5 mm oproti xt. A snad to pořád platí jak pro starší tak i novou řadu.
tak to asi těžko. :) Možná o milimetr, nebo 2.
Nebo 2,5 na každou stranu. Jak jsem psal. Teď to nemám jak ověřit.
XTR např. nereznou, někomu vadí někomu ne, já na ně přecházel z 540 a jsem max spokojený.
Aha, tak tohle mě zrovna nevadí, tak nejspíš ty 9000 brát tedy nebudu.
Díky za info.
Léta jsem jezdil SPD Acomp 2, vydržely neuveřitelně, nerezly. V tomto byly 540 zklamáním a XTR posun o velký kus k lepšímu oproti obojím.
Taky teď řeším, jaký pedály a když shrnu kritéria, tak XTR jsou na závodění ideální volba. Hlavní rozdíl je oproti ostatním řadám tloušťka profilu. Jsou tenší o několik mm, což dělá rozdíly na délkách klik a to nezanedbatelně…
Co se týká výdrže, tak to se uvidí, ale všechny SPD mi zatím vydržely desítky tisíc km a to bez nějakého problému.
XT taky ne. M780 mi neorezly za ±15000km nikdy a M8000 za 1500 taky zatim ne. Brody, bláto, zima nezima…
520 v pohodě.
Ahoj, mám už čtvrté shimana M520 , jak na fullu, tak na ht , tak na silničce.
Budu potřebovat nové jedny, chci se zeptat jestli se vyplatí připlatit za M8000 Xtčka? Jestli to vůbec poznám a v čem?
Jiné než m520 jsme nikdy neměl tak nevím :) díky
Funkčně maj větší styčnou plochu…což teda já poznám velmi málo nebo vůbec, záleží i jaký máš tretry. Co poznáš, řekl bych že XT méně chytaj lišku. Hlavní důvod proč jít do XT jsou ušetřené gramíky. Mám na kole 8000, 9000 a 770. Nepozoruju zásadní rozdíl, neslyšel sem o tom, že by 520 byli znatelně horší.
Je tam o neco vetsi operna plocha – to poznas. O neco lepsi naslapavani v blate tim, jak jsou vic otevrene. O neco nizsi hmotnosti.
Jsou lepsi, ale ne o moc. Na kolo drazsi nez 30000 bych bral XT, nad 60000 XTR.
už jsem je objednal, alespon to budu moct porovnat sam jestli mi to něco přinese, kdyžtak se vrátím na 520 :)
Když už nic tak alespon designově to bude lepší, přece jen mám kolo za 70..
Tak třeba já rozdíl poznal. 520 mi po dvou letech začali mít vůli a v blátě byl problém s nacvaknutím.
S XT po 10 letech už je mám na dalším kole a ještě jsem na ně nemusel šáhnout a samočistící schopnost je mnohem větší. koroze žádná. Hmotnost neřeším.
Mno… vůle se tam udělá, ale když to rozhodíš a utáhneš kónusy, tak zmizí ;) …
Ale ano, taky jsem poznal rozdíl a od té doby jezdím jen XT, nicméně já se nepřenesu přes ten hnusnej vzhled 520ek ;-)…
To abych šel vyhodit ty starý 770, podle tvého měřítka :D :D
Zdravim, chci koupit naslapne platformy, nasel jsem exustar e-pm823 a e-pm824, mate s nima nekdo zkusenosti? Zajimalo by me, jakou maji stranovou vuli, vysku a taky kolik toho vydrzi. Vzhledem k tomu, ze jsou temer stejne a lisi se jen designem, poctem pinu, hmotnosti a v rozmerech minimalne, koupil bych asi e-pm823 (libi se mi vice) i kdyz jsou tezsi. Kdyby mel nekdo navrh na podobne pedaly a stejne cenove urovni, klidne dejte tip.
Ahoj, oživím dotazem. Mám pedály xt m8000. Mám na nich asi po 13000km drobnou vůli. Na YouTube jsem našel jen běžnou údržbu, jak vyčistit a domazat, což jsem i průběžně dělal. Než do nich znova polezu, ví někdo na co se zaměřit? Čítám, že bude potřeba rozdělat spíš tu osku, nebo lze případně vyměnit ložisko? Díky za radu
Namazes a utahnes konusy. Zadny prumyslovy lozisko tam na vymenu neni a kulicky menit neni potreba.
Díky moc, jsem chytřejší :-)
Zdravím, má někdo prosím zkušenosti s pedály Bontrager Comp MTB?
Taky se zeptám, na starém kole mám toto:
https://bike.shimano.com/…PD-M424.html
Nikdy jsem jiné SPD neměl, takže nemám srovnání s pedály bez ohrádky a přemýšlím, co na nové kolo. Jestli klasiku bez ohrádky nebo třeba tohle:
https://bike.shimano.com/…PD-M424.html
Váhu neřeším, použití spíš klidnější jízdy v lehčím terénu nebo lehčí traily.
Díky
Oboje odkazy stejne?
Sorry, to druhý měly být XT s malou kovovou ohrádkou.
A jezdíš jen v tretrach?
Jojo
Tak 520 osvedcena kvalita. Ja jsem s ohradkou nikdy nemel,ale mam vsechny tretry dost tuhe.
Ještě mě napadlo, jestli nevzít nějaké jednostranné SPD kvůli tomu, abych to v nějakém náročnějším sjezdu mohl otočit a jet bez rizika, že zůstanu viset zapnutej v kole. Na druhou stranu to ale asi bude dost opruz při jakýkoli jiný jízdě, abych furt hledal správnou stranu. Tak nevím. Většina toho, co jezdím je spíš na SPD.
ne :), buď jedno nebo druhý
Jednak je to opruz, pak to vycvaknuti v terénu nikdy nevyuzijes a hlavně když se jednou vycvaknes, téměř jistě se rozsekáš, protože bota s spd po tom klouže
No, tohle všechno mě právě napadlo taky. Tak asi vezmu oboustranný XTčkový SPD s rámečkem, kam se dá ta bota nouzově položit a trochu to chrání zámek.
Dík
Nebudu tě přemlouvat, ale nohu do toho nouzově fakt neodložíš nikdy. To máš jen strach z nového, ale oboustranné klasické Shimano 520, 540, nebo ty XT bez rámečku, jsou fakt to nejlepsi.
Nemám strach z nového, jezdím na SPD asi 17 let. Teď mám Shimano s plastovou ohrádkou a noha se na to odložit dá docela v pohodě i nezapnutá. Navíc na XT pedálech jsou zbroušené plochy, které tam rozhodně nejsou kvůli ochraně pedálu, ale kvůli kontaktu s botou. Primárně asi se zapnutou botou, ale i tak. Nepočítám se srovnatelným výkonem s platformami, ale zase si nemyslím, že by ohrádka nedala větší jistotu než samotný zámek.
Nedá
Efekt je tak do 5÷. Podívej se jak vypadají Mallety- nezacvaknutý sjedu krátký úsek, ale i přesto tam jistota extra není;). A to je to větší pedál a bota plochou porážkou ;)…
Na XT s ohrádkou se nouzově položit bota bez zacvaknutí nedá, ohrádka je tam jen pro ochranu mechanismu zámku.
Jet bez zacvaknutí se dá akorát na pedálech Saint PD-M820 spolu s vhodnou botou – něco jako Shimano AM5, prostě plochá podrážka s kufrem.
souhlas ze bez zacvaknuti se na tom jezdit nepujde, ale jestli to je podobny jako trajlovy shimano ohradky, tak to enni jen na ochranu zamku, me to teda pomaha pri nacvakavani dost a mam vetsi oporu pri jizde (mam netrejlovy na xc a trejlovy na en a ten rozdil je znat dost, stejny boty)
Chci koupit dceři (7 let) SPD pedály… Stačí tohle nebo mám vzít něco lepšího? https://www.kupkolo.cz/…pd-m520_z95/
Asi nejdůležitější je, aby z nich šlo lehce a bez velké sily ven!
Lehce a bez velké síly ven jde z Click'R pedálů
U pedálů DEORE XT M8100 https://bike.shimano.com/…D-M8100.html je údajně větší plocha která je v kontaktu s botou. Jak jsou na tom ty XT PD-M8100 oproti M520? Poznal bych rozdíl s měkčí botou (Bontrager Foray)?
To je řekl bych pouze marketingový canc, rozdíl nevýrazný až zanedbatelný. Výrazně větší je plocha na pd-m8120 a podobných.
Na 8120 jsou zas lepší Shimano tretry na ně určené.
XTR 9100 oproti 520 rozdíl trochu je. U XT 8100 ten rozdíl bude diskutabilní.
XTR 9100 mají plochu efektivně spíš menší protože je zaoblená = styk s bodou je tam minimalní, jak na eggbeaterech.
Jasně, na ty trailový modely jsou potřeba trail/enduro boty.
To je jedno, ale brání to bočnímu výkyvu, pokud tretra dobře sedne.
Přesně, ta zaoblina je ve správné výšce, dobře a po delší dráze podpírá botu a míň žere podrážku než předchozí model s ostrou hranou…
Nebraní to v podstatě ničemu, s xc tretrama se ta noha po pedálu prostě vrtí. Střídám na pevňáku s tretrama Spešl Recon 3 (žádný měkký šlápoty) všechny možný Shimano SPD pedály a zároveň jezdím na druhym kole na platformách nebo teď nově na Crankbrothers Mallet E. A je tam prostě propastný rozdíl v tom přenosu krutu z bot na pedály. Boty zaražený o piny se v zatížení prostě nepootočí ani o prd, co uděláš nohama jde rovnou do kola. S xc tretrama se to tam vrtí v rozsahu co konkrétní nášlapy a kufry dovolí a až pak se děje něco s kolem. A jestli to jdou m520 nebo m9100 je viceméně fuk, vrtí se to stejně.
Jako že to někde může dělat problém, např. v nacvaknutí tretry?
To ani ne, spiš to nefunguje, ten pedal počitá s viceméně placatou podražkou – klasická predozadně prohnutá podrážka spd tretry se bude furt dotýkat jak na xc pedálu – jen vedle zámku.
OK dík za informaci. Asi zůstanu u 520 když ten rozdíl je víceméně neznatelný.
8120 s tretrou na to určenou (třeba SH-ME702) spolupracuje dobře.
Ale Foray se hůř nacvakává a celkem trpí podrážka.
Kontakt pedálu s tretrou je dost důležitý. Záleží i na tom, jak moc je obroušená podrážka. Jde hlavně o stabilitu nohy v záběru. Proto někteří výrobci dělají modely s možností výměny podrážky, aby guma stále seděla na ose pedálu na obou stranách zámku.
https://www.kolarnastore.eu/…-gray-45-48/?…
Jinak si myslím, že když někomu vyhovují boty do 2000 a pedály za 500, tak rozdíl pozná hned až začne víc jezdit…:)