• lukasek1986

    Zdravím, vybírám na příští roky nový kolo. Ujasnil jsem si, že chci fulla v 29tce na zdvihu 100/100 (v extrémním případě 120/120), modelově už 2014

    mám v hledáčku nějaký tipy, ale potřebuju posvěcení :-)

    Co jsem zatím našel (Trek, Giant, BMC, Orbea…), tak jsou podobně vybavený a mají i hodně podobný geometrie. Mno a teď ten hlavní dotaz: Mám vzít něco jako přímo tohle protože je full karbon na slušný výbavě, za slušný peníz a čekat by mi nevadilo, nebo se na full karbon vydlabat a porozhlédnout se po něčem jako je Santa Cruz Tallboy Al?

    Kolo chci používat jako jediný od jara po než napadne sníh, nalítám ročně cca 10t km jak silnice, tak alpský stezky ve 3t metrech :-)

    0 0
    • Hnoj  

      Se 100 litrama v kapse je až škoda jít do sériovky.

      Co třeba si postavit Niner JET RDO?

      0 0
      • lukasek1986  

        To mě taky napadlo. To se ještě rozhoduju, jestli jít do netuctovky na hliníku nebo toho Canyonu… U Nineru, Santy v karbonu mi neříkej, že se s 20t kč, resp. 30t kč dostaneš na slušnou výbavu

        0 0
        • Sark88  

          Řešil jsem to samý , nakonec jsem dal 86 litrů za Canyona a jsem max spokojenej

          0 0
      • destr  

        No když dáš pade až šede za rám, tak na zbytek ti moc nezbude.

        0 0
        • kubad  

          mno je potřeba řešit výsledek, a ne cenu rámu

          0 0
        • Lister  

          Zase na druhou stranu, co je základ kola???

          Za 50 už seženeš prakticky cokoliv a za zbylé peníze to osadíš taky velmi dobře – pohlídáš si vidlici a kola a zbytek dle zbývajícího rozpočtu. A jestli dáš 100 nebo 110 tis už je pak většinou jedno, v celkovém rozpočtu se to ztratí, ale ve výsledku to bude znamenat, že tam na pohonu můžeš mít o třídu lepší komponenty.

          0 0
          • destr  

            50 rám, 20 vidle, 20 kola a na kvalitní zbytek potřebuješ ještě aspoň 25, a to bude na XT.

            0 0
            • kubad  

              asi neumíš počítat, nebo nakupovat :D

              0 0
            • Lister  

              I kdybys nakupoval takto zbytečně draze, tak v čem je problém?

              Raději budu mít dejme tomu Tallboye na XT, než Canyona na XTR. Jenže vidlici seženeš prakticky jakoukoliv za 15 a záplety za 15 tis můžeš mít při troše šikovnosti i na 240 nábách.

              0 0
            • Hnoj  

              Vidle max 15K, kola taky, cock´s pit je za 10–12K. Takže ti zbývá 10K, uznávám. Ale na druhý straně zrovna sada XTR je IMHO největší kravina, za jakou můžeš svý peníze utratit… Nějakej hezkej mix X.0 a pod. se vejde 100% do 20K, tak seš na 110K…

              0 0
              • destr  

                Tak za kolik se ve skutečnosti prodávaj foxky nevím, nevím co je „cock´s pit“, ale kdybych měl rozpočet 100t, tak bych vybíral záplety třeba DT, a tam to o 12 není.

                0 0
                • Lister  

                  Neumíš číst, ale opět je to jedno.

                  Koupit si DTčková kola za plnou cenu je hovadina a koupit je za nejnižší internetovou cenu je řekněme lehce nerozumné, ale už docela pochopitelné, když tíhneš ke značce. Pak se jen modlit, abys je nerozstřelil, protože to si pak popláčeš.

                  0 0
                  • destr  

                    Netíhnu ke značce, já bych si je nekoupil, ale pokud je mu navrhováno něco „extra“ jako Niner JET RDO, tak pak na to přece nehodím xt sadu a nejlevnější „rozumný“ kola.

                    0 0
                    • kubad  

                      bohužel ale za 100 nemůžeš mít top kolo na top komponentech trochu z větvě dolu, a kupovat Foxe za 20 když na to není rozpočet je ehm na palici, Reba udělá stjnou, možná i lepší službu

                      0 0
                    • Lister  

                      No a to je právě ten rozdíl mezi námi, pro mne dobré kolo dělá rám, vidlice a kola, zbytek je jen osazení, které to všechno roztáčí.

                      Jinak to trochu překrucuješ. Nikdo tu nepsal o levných kolech, DT je obecně nesmyslně předražené, ale 15 tis už je dost velký rozpočet na to, aby sis mohl trochu vymýšlet a měl tam výborná a lehká kola – buď jiné tovární záplety, nebo klasiku která udělá stejnou službu, jen možná nebude vypadat tak zajímavě.

                      0 0
                • Hnoj  

                  FOX vidle jsou vyhozený prachy za sračkovej produkt s dementním zastoupením. Mám zrovna v dílně 2ks ze kterých ve sjezdu vylítaly vrchem kusy tlumiče. Novej tlumák =4 litry, ochota cyklošvec problém řešit = NULA.

                  DT350ky, WTB Kom a CX Ray se kolem 12 litrů vejdeš.

                  XTR sada je hovadina, protože za ty prachy co stojí mi přijde jako levěnšjí brácha X-9ky, proto.

                  Nehledě na to, že já sám teď dělám novej bike a stavím to páčky XT rapid Fire + hazka X-0 9sp + XTR smyk, protože je to IMHO nejfunkčnější kombo, co si aktuálně můžeš pořídit…

                  0 0
                  • destr  

                    A co je na XTR smyku lepšího za dvojapůl násobek ceny? ;-)

                    Jinak kolik by ty kola cca vážily?

                    0 0
                    • kubad  

                      DT350 s CL váží na pár gramů stejně jak 240

                      u 6 děr je ten rozdíl kolem trochu větší, ale pořád ho víc než 2× vyšší cena neospravedlní

                      0 0
                    • Hnoj  

                      XTR smyk mam protože jsem ho dostal výměnou za ruplý XTR M970. Jinak bych tam vrazil X9 a nebo XT, to se neboj…

                      Ty kola budu plíst za cca 3 týdny až mi doraz ráfky, tak mi pak napiš o přesnou váhu.

                      0 0
                      • kubad  

                        ty 3 týdny by mě zajímali :D mám jiné ofiko informace, tahneš si to sám ty ráfky?

                        0 0
                    • Lister  

                      Kom nejsou gramarske rafky. Zase jsou ale šířkou jinde než tovární záplety.

                      Váha by IMHO byla kolem 1700gr.

                      0 0
              • ememem1  

                preco je xtr hovadina? (ok, kluky snad za tych par gramov nestoj ale inak?)

                0 0
                • kubad  

                  protože cena, když na to máš není problém, když máš nějaký rozpočet, tak XT je za míň než polovinu

                  0 0
                • Lister  

                  Protože někteří jsou silně Sram pozitivní, proto :-)

                  Ale jinak je to pár gramů na váze a nic na funkci za dvojnásobnou cenu vůči nižší sadě.

                  0 0
                  • Lister  

                    PS: s páčkama a klasickou osou, prosím.

                    0 0
                  • tomxxx  

                    Počítal sem váhovej rozdíl XT a XTR (páčky, hazka, smyk) dělalo to ani né 50g s XTR kazetou je to –100g, ale zrovna kazeta je věc co se mění častěji, takže XTR je tuplem blbost. Za dvojnásobnou cenu mi 50g nepřijde jako moc fér. (Kazeta je oproti XT snad za trojnásobek, ale nechce se mi to hledat a přesně si to nepamatuju)

                    0 0
                    • mr.antik  

                      v době XX, X01 je tohle už stejně lichá otázka

                      0 0
                      • kubad  

                        přesně tak, mě slítla váha dolu ani sem to nečekal, příjemný bonus a cena XX1 je proti XTR vcelku směšná

                        0 0
                        • TJK  

                          No u XX1 sady je ta vaha hodne znat… pokud by nekomu stacila ale rozsahem 10s sada tak X0 + XX kazeta je taky sakra lehoucka kombinace…

                          0 0
                          • tomxxx  

                            Njn, jenže mně by chyběly lehký převody a kdybych dal menší převodník jak 32, tak zase těžký.

                            0 0
                      • tomxxx  

                        Já se na nic neptal :)

                        Co je na tom lichýho?

                        0 0
    • tomxxx  

      Pokud přesně víš co na tom kole chceš, tak je lepší stavba, páč pak nemusíš nic měnit a řešíš jen rám. Zbytek se dá sehnat v pohodě, pokud nechceš něco hodně extra. Když nekoupíš hotový kolo v dobrý slevě, tak to vyjde cenově stejně nebo lépe. Dá se to kolo poskládat i rozumně, že za menší peníze dostaneš lepší váhu než u lecjaký super osazený sériovky.

      0 0
      • lukasek1986  

        Souhlas. Už jsem takhle stavěl 2 biky a vyšly hoooodně dobře. Akorát mi poslední dobou přijde, že nemůžu nic kloubnýho najít :-( U toho Canyonu bych měnil akorát toho Ritcheyho :-)

        0 0
        • ememem1  

          tak canyon je v pomere cena/vykon tradicne vyborny nicmenej pri biku za 3300E by ma uz docela stvalo ze je tam len xt(aspon v radeni by som ocakaval xtr). taktiez neviem ci si mal v rukach tie formuly ale maju dost vzdialenu paku a nejde to nastavit cize ak mas kratsie prsty ako ja tak pozor.

          a taktiez neviem co dnes vlastne znamena ak je rafik tlr ready (lebo to je v principe kazdy) ale tiez by som ocakaval uz bude ust, aj keby si hned jazdil iba tlr tak odpada cele to sranie s paskami.

          0 0
          • kubad  

            bys chtěl trochu mc za 90 kvalitního fula na XTR,

            R1 samozřejmě nastavení vzdálenosti páky od řídítek mají.

            kola jsou klasika na duše, ****** s páskama žadný problém není jen ty máš všechno složité

            0 0
            • ememem1  

              bys chtěl trochu mc za 90 kvalitního fula na XTR – hm, ked myslis.

              R1 samozřejmě nastavení vzdálenosti páky od řídítek mají. – ok,sorry, som to v tej zaplave „X“ naokolo precital ako RX. a tam to standartne nejde(aj ked to tusimze ide dokupit.)

              kola jsou klasika na duše – ved prave, cize ust tam nedas aj ked je pravda ze pri 29 to je asi skoro jedno kedze momentalne aj tak ziadne neni a asi ani nebude. nicmenej sranie s paskou nahadzovanie s pomocou duse atd. pri TLR je pre mna sranie a nie riesenie. kazdy to mozeme vidiet inak.

              0 0
              • kubad  

                TLR systemy Notubes vozíma montuju cca 8 let a fakt v tom problém nevidím.

                Pásku nalepíš jednou a hotovo, pak je to o výběru pneu, nahození je v celku podobné UST rafkům, ale mám kompresor a tyhle starosti fskt neřeším.

                myslím že i RX mají štelování vzdálenosti, buď kolečkem nebo imbusem podle verze, ale to je fuk jde to

                0 0
                • ememem1  

                  jasne, ked to niekto robi denne a ma kompresor je to ine.

                  pre poriadok – RX to sandartne nema ide to dokupit

                  0 0
                  • kubad  

                    pokud se dobře pamatuju tak je tam štelování imbusem zepředu proti pístku, a jde dokoupit štelování kolečkem.

                    0 0
                    • kubad  

                      tak sem to pro sichr dohledal a v manuálu píšou todle"

                      2.2 Hebelweite­neinstellung RX

                      FÜR PUMPEN OHNE TFRA VERWENDBAR

                      Um die Position des Hebels 29 (Distanz B) auf die eigenen Bedürfnisse abzustimmen, müssen die Stellschrauben 30 mit einem Innensechskan­tschlüssel (Inbus) (2 mm) entsprechend eingestellt werden.

                      ACHTUNG: Der Kopf der Einstellschraube 30 muss mindestens 0,5 mm aus dem Gewindeeinsatz herausragen.

                      2.3 FCS-Bremsnachstellung

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    V základu to je na inbus a dokupuješ pohodlnější ovládání kolečkem.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Na notubes ráfky jdou snake skin Schwalbe nahazovat dokonce znatelně lépe než na UST ráfky.

                  Takže když nejsou UST pláště, tak ohledně nahození UST ráfky nejsou rozhodně žádnou výhodou.

                  RX mají nastavení vzdálenosti páky a podle mě všechny ročníky (neměl jsem v ruce asi úplně každý, více ročníků ale určitě a nějaké mi tu v mojem okolí dlouhodobě jezdí a i jsem to pár lidem nastavoval).

                  Jako doplněk bylo u Formulí u některých modelů (tam kde to není rovnou a nejsou to jen RX ale i dost dalších a záleží to i na ročníku) štelování mrtvého chodu páky.

                  0 0
    • Lister  

      Za 100 tis bych si splnil sen na rámu, po kterém už dlouho toužím, a s tím ti nikdo neporadí.

      0 0
    • Neoš  

      Já bych šel třeba do něčeho netuctovýho. Třeba tento krasavec http://salsacycles.com/…pearfish_xx1

      0 0
      • Hnoj  

        Zajímavý, ještě loni Spearfish neměl zadní čepy a řešilo se to proužností materiálu. Škoda, tohle nový řešení se mi už tolik nelíbí.

        0 0
        • Neoš  

          To kolo dělal Dave Weagle a prej si za tím řešením dost stojí a dost ho obhajoval i proti svému DW link. Jinak zadní stavba krásných 437 a váha 10.7kg v M. V recenzích zatím jen samá chvála a to i podle starší verze Spearfishe.

          0 0
          • Lister  

            Brzda je sice oddělená ale pořád je to jednocep, z jednoho patentu asi nevyžiješ celý život tak je potřeba vychvalovat :-)

            0 0
          • tomxxx  

            Jen dotaz k těm zadním stavbám? Je fakt tak hrozně poznat 437, 438 nebo 440? 3mm mi přijdou celkem prd. Jako jo, když má zadní stavba 447, tak už je to dlouhý jak tejden…

            0 0
      • Lister  

        Jaj to je hezký, modrá není moje barva ale tahle je krásná.

        0 0
    • jonti  

      Bych si hlavně rozmyslel, jak moc chci kolo na předvádění pro radost a jak moc na ježdění.

      Pokud jde hlavne o funkčnost, vykašlal bych se na exotické předražené značky (Santa Cruz, Niner) a vyzkoušel co nejvíc kol, ideálně si je půjčit na víc než jeden den a jezdit je. Koupil bych sériovku a tu trochu vylepšil. U kol, kde se nabízí dobře vybavený model v hliníku, bych zvažoval i ten, rozdíl bude jen v hmotnosti. A není model 2014 výrazně lepší, nebo nemá něco navíc (teleskop. sedlovku, karbon ráfky…), bral bych model 2013 ve slevě.

      Zkoušel bych:

      1. Specialized Epic – klasika, dobrá geo, když ti sedí brain tak

      super věc

      1. Giant Anthem 29er – super tank, virtuál a dobře jede, i cena

      je fajn.

      1. Cannondale Scalpel – krásné kolo, drahé, velmi rychlé. V porovnání

      s epicem a anthemem je to raketa, ale míň stabilní.

      1. Trek – krásný, ale ničím výjimečný a drahý
      2. BMC – krásné kolo, virtuál

      U skoro všech sériovek bych dal řidítka co mi sedí tvarem, nové sedlo a zvažoval bych teleskopickou sedlovku. A pokud to nemá top kola, hned vyměnit za ZTR Crest nebo Arch, cx ray a DT240 nebo 350.

      0 0
    • b58  

      Za 100 litrů bych si dopřál trochu budoucnosti:

      http://www.mojekolo.cz/…729-e-i-2014?…

      0 0
      • kubad  

        hnus

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Azmir  

        tady je ještě o 10 tis levnější, to už je za ty prachy hodně dobré.

        0 0
        • Lister  

          Kdyby ses díval pořádně, tak by sis možná všiml, že to jsou jinak osazená kola.

          0 0
          • Azmir  

            Jiné jako v čem? Rozdíl je snad jenom v tlumáku, pokud dobře vidím a E:I by třeba pro mě byl spíš na obtíž, ale každý to může mít jinak.

            0 0
    • Kubiczech  

      Čekám, kdo první přijde s top vohozenou čínou… (:

      Šel bych do nějaké líbivé sériovky se slušným rámem, vidlí a kolama, a zbytek bych doladil podle potřeb. Sice to nebude mít takový wow efekt jako skládačka na „kultovním“ rámu, ale radost to udělá.

      0 0
      • Lister  

        K té číně – však už to tu máš o dva příspěvky výše – za 100 000 kč má full rám carbonu 30 000 kč Sram XX1 20 000 kč a vidlice tak Fox za 20000 kč kola třeba zapletená kola FULCRUM Red Metal 29 XL 12 000 kč

        0 0
    • jIrI___  

      Na Spešly ses díval?

      0 0
      • jonti  

        Spesl Epic na pristi rok jsou trochu problem, Expert a Expert WS ma uz karbon kola a stoji 140000, Epic Comp Carbon je relativne slabe osazeny za tu cenu. Nejlepsi by bylo sehnat letosniho experta. Skoda, ze nedelaji neco jako osazeni expert na hlinikovem ramu za rozumnejsi cenu.

        0 0
        • jonti  

          Libi se mi treba osazeni Stumpjumper FSR Elite 29, skoda, ze neni podobne osazeny Epic nebo Camber.

          0 0
      • Hnoj  

        to si rovnou muze koupit ten cinskej full…

        0 0
        • tomxxx  

          A na českejch stezkách a závodech nebude tak tuctovej. Socialized jezdí každej a je to nuda…mi přijde.

          0 0
          • Hnoj  

            Že je to nuda a k tomu celkem shit, na tom se asi shodnem…

            0 0
        • jIrI___  

          Proč myslíš, to jsou na tom zpracováním tak špatně?

          0 0
          • Hnoj  

            Protože S rámy běžně servisuju . Věci jako křivě vytočený osy čepů, na křivo a k tomu zalepený ložiska jsou docela běžná věc. Neříkám, ale že většina „velkých“ firem je na tom lépe. Gianty taky zrovna rovný, to samý trek nebo scott.

            Třeba u HF rámů je potřeba si do zadních čepů vyrobit podložky, protože nejsou vymezený. Je to naprostej výrobní kyx.

            Po pravdě mam dojem, že FS většina rámů stojí zpracováním za prd…

            Pevně doufám, že se najde někdo, kdo dá příklad rámu, kterej není tak hroznej, jak si myslím.

            0 0
            • jonti  

              Anthem 29er hlinik? me funguje zatim bezchybne

              0 0
              • Hnoj  

                Anzhemů jsem měl rozděláno hodně a upřímně řečno si nemyslím, že by to byl zrovna dokonale udělanej rám.

                0 0
                • TJK  

                  Ono kdyz se podivas na zpracovani u Ibise.. lak a detaily.. tak je to taky vtipny… zadnej zazrak to neni… sam bych to udelal lepe.. jenze ber v potaz ze je to masovka a mrskaj to jak bata cvicky… proste to nikdy nebude jako Ellsworth a podobny dorty kde maji cas si s tim hrat vic…

                  0 0
            • ghostik  

              Liteville? BMC? Němci?

              0 0
              • Hnoj  

                BMC jsem v ruce neměl.

                LTV? Znám dost majitelů, kteří mi tvrdí, že ani jeden LTV nemá rovnou zadní stavbu.

                Němci? Myslíš třeba CUBE? Nenech se vysmát…

                0 0
                • kubad  

                  pls nešiř bludy :(

                  kromě pár kousků 301 mk.10 první serie kde jin ulítlo nastavení přípravku, jsou všechny 301 rovné, u těch křivých se rámy posílali na kontrolu a měnila se spodní vzpěra kde byl problém.

                  od tohoto problému mají ve výrobě 100% kontrolu na kontrolní stolici a každý rám mám protokol s rozměrama .

                  0 0
                  • TJK  

                    hehe.. najs Automotive style containment action :-D .. i to o necem svedci

                    0 0
                • ghostik  

                  Nechci se hádat, ale asi záleží jak moc je to křivé. Uplně rovný rám se podle mě bude hledat dost špatně

                  0 0
              • jIrI___  

                Když si pročítám místní LV vlákna, tak bych si tím bezchybným zpracováním nebyl až tak jist :)

                0 0
                • kubad  

                  jistý si buď takovou kontrolu jakou teď u LV mají jinde budeš těžko hledat :D

                  takže i chyby mají pozitiva

                  0 0
                  • McBlacky  

                    podle mě stejný všude. křivý hliníky se rovná každý výrobce – nevyhazuje je nikdo. Jestli k tomu dostaneš papír nebo ne je asi fuk, možná jen si s tím rovnáním dají větší práci. 100% rovný hliníkový full rám z výroby neexistuje.

                    Křivý karbony zase tak často nevyrobíš, teda pokud to není do spojek.

                    0 0
                    • kubad  

                      dost pochybuju že někde měří každý rám :D

                      0 0
                      • Hnoj  

                        A co potom znamená 100% kontrola u LV?

                        0 0
                        • kubad  

                          100% kontrola proto že mají stavitelnou excentrickou vložku v X12 zadní ose a každý rám je nastavený na optimum v rámci povolené tolerance která a mimochodem 3× tvrdší než je standard v kolařině, a tím i proměřen a zkontolován, je na to poměrně komplikovaná měřící stolice, a kontroluje se to vůči středu rámu, sedlovce, hlavě a ose předního kola.

                          0 0
                      • McBlacky  

                        Bude na to nějaký přípravek s ± tolerancí kam to nasadíš a zjistíš jestli ok nebo to jde na rovnání.

                        U fullů bych i věřil, že si s tím dají víc práce, ono i full rámy v hlíně stojí od 20tkč výše a to nemůžeš házet z linky rovnou do krabic :)

                        0 0
                        • kubad  

                          nerovnají, nastavují excentrickou vložkou v X12.

                          rám jako celek už srovnat prej nejde, je to několikrát tepelně zpracované a prej už to fakt nejde

                          0 0
                          • McBlacky  

                            osobně je nerovnám, ale mám info, že se hotové alu rámy běžně rovnají. U HT by to neměl být až tak problém, u FS samozřejmě jen po dílech

                            0 0
                            • kubad  

                              jj rovnání je někde v procesu před finální tepelnou upravou a frezovanim

                              to platí pro LV, jiné značky určitě rovnají, na youtube sou krásné videa jak rovnají Nikolai :D

                              0 0
                            • Lister  

                              Už se to tady zvrhlo zase k LV a jelikož s tímhle mám osobní zkušenost, tak malý report.

                              Ano, měl jsme křivou zadní stavbu, stala se chyba, řešení trvalo dlouho, ale bylo to kvůli tomu, že se hledalo, kde je hlavní problém a hlavně, jak to dobře změřit a zajistit tak kontrolu pro následnou výrobu.

                              Rám jsme poslal do LV, kde mi vyměnili zadní vidlici a na tom měřícím přístroji pak změřili odchylku ve všech směrem. Rám se pak už nerovná, ale pomocí excentrické vložky v oku pro osu v pravé šavli zadní vidlice se dosáhne toho, že je kolo rovnoběžně (nebo kolmo) ve všech směrech – mají několik typu vložek a v rámu se s ní pak dá točit o 360st a zafixuje se pak přitažením šroubu patky. Tímto bylo dosaženo toho, že mám kolo teď prakticky 100% rovně. K rámu jsme dostal protokol z měření a udávaná odchylka je maximálně 2mm, v některých směrem 0 nebo 1mm. Teď jsem nasazoval větší kolo, které prakticky vyplnilo zadní stavbu a můžu potvrdit, že „bajvočko“ je to úplně rovně.

                              Touto kontrolou a nastavením teď prochází každý rám už z výroby.

                              0 0
        • ememem1  

          zacinas mat hlasky jak ta trubka torpedo0. tie kydy o xtr som bral ako ze nemas rad shimano ale zacinas byt komicky. takze spesl je cinsky shit, dobre vediet, som to chcel kupit ale si mi usetril peniaze. tak dik.

          nejaku radu co kupit by si nemal? ram hnoj a ktomu mega zaplety novatec+sapim? ako sorry nic v zlom docela sa zhadzujes.

          0 0
          • Hnoj  

            Kup si ocelový rám od Tiny nebo Delfyna, to by mě upřímně potěšilo :-)

            Nemám rád Shimano? To se pleteš, mam moc rád Shimano a podepíšu ti vlastním semenem, že brzdy od SH aktuálně nemaj konkurenci, to samý kazety a kliky. Ale třeba řadící páčky XTR jsou komedie, vážně ti přijde OK, dá 3,3K za PLASTOVÝ páčky, když X-0 za stejný prachy je karbonová a k tomu uložená na ložisku? Mě teda fakt ne…

            Co si koupíš je tvoje věc, za svym názorem si stojím.

            0 0
            • king-bike  

              +1

              0 0
            • ememem1  

              tak si zhrnme – fox je shit lebo uz dve si opravoval co z nich vystriekal olej. spesl je shit lebo uz na dvoch si opravil loziska. xtr radenie je shit lebo to neni karbon a nema loziska.

              sorry to nejsu nijake argumenty ale ciste osobne preferencie co sa ti paci a co nie. ja zvysoka prdim na to ci je nieco z karbonu alebo plastu (obzvlast nejak blba packa), ci je niekde lozisko alebo neni (inak tato mantra priemyselneho loziska na bicykloch zacina byt usmevna kedze ich pouzitie je tu viac menej uplne mimo), mne staci ze to bude fungovat funguje absolutne bez problemov zopar rokov pri nulovej udrzbe a nie moc setrnym zaobchadzanim(blato-wapka,blato -wapka dokola). konkretne trebars to xtr radenie mi tak funguje.

              bez ohladu na to ze docela suhlasim s tym co tvrdis a sice ze s kvalitou resp. zivotnostou si znacna cast vyrobcov moc tazku hlavu nerobi (otazka je do akej miery je to dane vynutenou gramarinou) tak by ma docela zaujimalo co by si odporucil ak by som povedal ze chcem trebars bike za cca 6 litrov. a myslim to uplne vazne.

              0 0
              • Hnoj  

                Myslím, si, že FOX je totální shit, protože za těch 10 let, co se šťourám v kolech jsem snad neviděl FOXe, co by fungoval jak má. Samozřejmě 90% vidlí, co potkám jsou XCčka takže F32 (R, RL, apod.). Ale tolik zbytečných problémů jsem fakt neviděl. Ty poslední dvě, co teď mam v dílně „nevystříkly olej“ jak píšeš, ale značná část dílů tlumiče prostě za jízdy vylítla vrchem a skončila kdesi v lese. A asi bych jim to odpustil, ale ČR zastoupení se k tomu staví jak lačnej ke ******.

                O XTR s tebou nehodlám dále polemizovat. X-0 obecně je technologicky daleko zajímavější sada než XTR a upřímně řečeno je za lepší prachy. A mimochodem, mám hazku X-0 9sp, v únoru jí bude 8 let, mám jí už na třetím biku a jde se mnou dále a dále, to samý páčky. Ukaž mi někoho, kdo má takhle starou hazku XTR a funguje bez vůle a bez problémů? To co tady řeším je poměr cena/životnos­t/výkon a ten je u XTR fakt špatnej. Proto jsem řekl, že o 90% zajímavější je XT, který nabízí to samý jako XTR, ale za půlku ceny…

                A samozřejmě, čím víc ložisek, tím víc ADIDAS ! To je určitě i mantra všech majitelů Epiců, tam je taky ložišek milion. Čím menší, tím lepší :-D

                0 0
                • ememem1  

                  trocha prehanas :-)

                  // Ty poslední dvě, co teď mam v dílně „nevystříkly olej“ jak píšeš, ale značná část dílů tlumiče prostě za jízdy vylítla vrchem a skončila kdesi v lese.// – ok, vyrazilo stierak (ten ovsem samozrejme zostal na nohe) a nasledne vyletelo co a akym sposobom? to by ma docela zaujimalo kedze si to nejak moc neviem predsavit.

                  O XTR s tebou nehodlám dále polemizovat. X-0 obecně je technologicky daleko zajímavější sada než XTR a upřímně řečeno je za lepší prachy. – to druhe je mozne, prve nedokazem posudit a docela by ma zaujimalo na zaklade coho tak usudzujes. jak hovorim namiesto faktov osobne preferencie. a mimochodom mne je technologicka uroven alebo technologicke riesenie u ******, staci mi ak to funguje.

                  //Ukaž mi někoho, kdo má takhle starou hazku XTR a funguje bez vůle a bez problémů? // – neviem, moja zatial o troch rokoch a cca 8kkm uplne v pohode.

                  To co tady řeším je poměr cena/životnos­t/výkon a ten je u XTR fakt špatnej. Proto jsem řekl, že o 90% zajímavější je XT, který nabízí to samý jako XTR, ale za půlku ceny… – esteze sram to ma u svojich top sad ine. ako vazne, ja mam na haku jedno aj druhe len mi tie tvoje kategoricke vyjadrenia obzvlast casto odporucaneho predajcu prijdu az trocha smiesne.

                  A samozřejmě, čím víc ložisek, tím víc ADIDAS ! – s tym som snad zacal ja?

                  0 0
                  • ememem1  

                    a mimochodom pytal som sa vyssie celkom vazne – co by si odporucil za 6litrov?(pripadne povdzme ze ak by bol otreba este liter navyse) povedzme ze by to mal byt XC bike. zbytok je otvoreny.

                    0 0
                  • Hnoj  

                    Stíráky zůstaly tam, kde mají být. Odpoledne sem postnu fotku, co v tý vidli chybí.

                    Poukud ti je technologické řešení „u ******“, pak by ti jistě stačila sada Alivio 3×8, ne?

                    Srovnávat 3 roky a 8 let je asi trošku nesmysl, že?

                    Za 6 litrů bike bych tě poslal do bazaru. O prázdninách se u mě zjevil týpek, co koupil za 5 litrů cca 8 let starý Author (introvert???) na skoro komplet sadě XT s véčkama… Myslím, že to byl rozhodně dobrej kup.

                    Koupit si nový kolo za 6 litrů je nesmysl.

                    0 0
                    • Tina  

                      Hm, že by ako Slovák z Blavy myslel 6tis … Kč?

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Netuším, kde tenhle uživatel bydlí…

                        Víš kolik je v Praze Slováků? :)

                        0 0
                      • Hnoj  

                        A pokud EURO, tak já osobně bych šilhal po Pivot Mach 429 carbon…

                        0 0
                        • ememem1  

                          netusim o tejto znacke v podstate nic, ked som bol svojho casu v usa tam to bol bezny bike podobne jak cannondale, trek a dokonca sa mi zdal castejsi jak spesl. v zivote som na tom ale nesedel. preco zrovna toto? co ma ine, lepsie jak napr ten spesl?

                          0 0
                        • Tina  

                          Myslíš ten Pivot 429 Carbon osadený vidlou a tlmičom od Foxu? Od toho Foxu? ;)

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Nemám za to, že se bavíme o sériovce…

                            Samotnej rám stojí tuším 65K, zbývá cca 100K na zbytek. S tím už se dá pracovat, ne?

                            0 0
                    • ememem1  
                      • ok, foto postni, fakt ma zaujima jak a co zvrchu vyletelo z vidledo lesa.
                      • Poukud ti je technologické řešení „u ******“ – akfunguje tak v podstate ano, co to ma spolocne s poctom prevodov. mna skorzaujimalo jak posudzujes kavlitu technologickeho riesenia? cize na zaklade cohotvrdis ze x0 je uplne inde jak xtr? (este raz, je mi to jedno ale zaujima ma nazaklade coho).
                      • byvam v blave a 6 litrov som samozrejme myslel 6 tis. euri. skoro som uzbol rozhodnuty kupit epic s brainom vrepdu aj vzadu napriek vsetkym mucham amoznym problemom co to ma ale si ma zneistil. S je cinsky shit, fox tiez nielebo striela do lesa, xtr je blato tak sa pytam uplne vazne a bez srandy co bysi navrhoval. takze este raz – xc bike za 6 max. 7 tis. euri. prevazne takeXC jazdenie, sem tam amtersky maratonik a obcasny vylet do alp, skor takeklasicke tyzdnove AlpenX jak nejak ultra vyhladavanie supertazkych zjazdov.
                      0 0
                      • McBlacky  

                        člověk co se kolama roky živí a projdou mu tam mraky kol od závodníků má asi víc zkušeností než rejpal tvýho kalibru ne?

                        To bys měl uznat a neplevelit to tady snahou o zbytečnou diskuzi.

                        To co Hnoj píše o Foxu nebo Rku mu podepíše každej kdo tomu nakládá a vidí jak ty komponenty jdou do ******. Stejně jako, že X0 od uvedení na trh je excelentní value for money sada, že Avid stojí za hovno, formule nejdou seřídit aby neškrtaly, spešly mají na hovno řešený hlavový složení atd atd.

                        To, že to nechceš pochopit ty jako jedinec na tom nic nemění…

                        0 0
                        • Ice-goofy  

                          Když se tu narazilo na ty brzdy Avid nic moc.. shimana ted nej o jaké konkrétně jde? Kolo teď mám na XO a bzdy jsem nechal co jsem mel Avid Juice 7..

                          0 0
                          • McBlacky  

                            juicy 7 jsou nejlepší avidy co kdy byly. Ale to už je trochu historie. To byly modely s expanzkou ne taperbone systémem.

                            Já mám na mysli modely Elixír, tj od 2008 možná už 2007 dál. Sere se plastový systém v páce a ani pístky nejsou tak odloný proti vybroušení a zadírání jako shimano.

                            Shimana nej jsou XT, z XTR občas chčije při převaření olej, i SLx jsou super. Hlavně při převaření ti páka tuhne a brzda dál funguje u elixírů jakmile jí pustíš tak se ti propadne často na grip.

                            0 0
                            • TJK  

                              Ja bych nad ne zaradil Ultimate.. mel sem oboje a Ultimate byly fakt bombovy.. ostrejsi nastup a vyssi vykon.. stejna davkovatelnost..

                              0 0
                              • McBlacky  

                                ultimate měli juicy 7 tělo páky a systém uvnitř, k tomu carbon páku a třmen z jednoho kusu -odlehčený třmen 7ky, stejné pístky.

                                ale možná si to už nepamatuju přesně. Já je neměl, vozil je kamarád. Fajnový brzdy

                                0 0
                                • TJK  

                                  jj paka stejna… karbon packa… streva taky jen trmen byl z 1 kusu

                                  0 0
                              • BB  

                                Jak kdo. Pro mě byly Ultimate černou můrou neustálého zavzdušňování, škrtání kotoučů. Na Gardě jsem je na té betonce z Campi do Rivy bezpečně pokaždé uvařil. Co jsem přešel na Sh, bez problému.

                                0 0
                            • Ice-goofy  

                              Tím, že jsem přehazoval z prasklého rámu na nový tak jsem plno věci musel vyměnit (ne vše šlo přehodit a tak z 3×9 jsem šel do XO 2×10 – nikdy jsem to nejel) a brzdy jsem nechal právě a myslím mám z roku 2007 – 2008 ty sedmičky carbon páčky tenkrát.. 185 kotouče, abych taky se ubrzdil při té váze ;) Je fakt, že jsem slyšel teď o Shimanech, ale nevím jestli by se i tady výměna vyplatila.. či jak uvažuji až by případně se s nima něco stalo…

                              0 0
                              • Hnoj  

                                Počkej až se rozbijou… Proč vyhazovat funční věc?

                                0 0
                                • Ice-goofy  

                                  Nevyhazoval bych jen přemístil na zimáka..jen mě zajímal i jiný názor.. Kor, když ted i clovek slysi, že ty shimana jsou dobrý…

                                  0 0
                                  • Hnoj  

                                    Hele… Nový SLX, supr cena, luxusní funkce. Nevím, co víc dodat :)

                                    0 0
                                    • Ice-goofy  

                                      Díky ;) necham tedy do dobry, kdy by zacali delat problemy.. A pak bych premistil a poridil pak dle aktualniho stavu na trhu ;) pomer cena vykon ..

                                      0 0
                          • Hnoj  

                            Juice 7 byly docela OK, ale první série měly problémy s tím štelováním na páčce.

                            Osobně poslední rozumný avid brdy byly starší Rka, co neměli žádný štelovaní kraviny… Teď mam CR Mag a ty jsou vysoce problematický.

                            0 0
                        • ememem1  

                          ja som sa celkom vazne pytal prave preto ze hnojovi jeho prehlad neupieram ani len nahodou prave z dovodov ktore pises. len som daky zmateny ked som sa vyssie docital ze anthem nic moc, LTV nema ani jeden rovnu zadnu stavbu, nemecke biky su na smiech, xtr radenie je shit(teda minimlane v pmere cena vykon), S je cinsky shit, fox nula bodov atd. proste z toho co je dostupne a rozsirene do tej miery ze moze byt prakicka skusenost asi nic a je mi odporuceny bike o ktorom som takmer na 100% presvedceny ze ak ho pri vsetkej ucte vobec mal v ruke tak na nom nic nenajazdil. (to ze pruzenie je komplet na tom shitovom foxe zanedbam ale docela by ma zaujimalo za co by som ho mal vymenit). ak mas pocit ze rypem tak sorry.

                          0 0
                          • king-bike  

                            Slovaku, uz nastal cas, aby si odesel!!!!

                            0 0
                          • Hnoj  

                            Dobře, tak jinak.

                            Hledal bych jen věci, který se daj snadno a rychle opravit. Viz. vidle RS, opraví je cvičená opice za pár kaček a dá se koupit jakejkoliv díl. FOX pouze celej tlumič v ceně půlce RS vidle, to je kravina, ne?

                            Když se ti rozetí XO páčka, tak je to sice ********, ale dá se složit. U shimana ? No chance. Klidně si to zkus třeba na nějakých odepsaných páčkách…

                            Německé biky nejsou pro smích. K pousmání je názor, že budou výrazně lepší než ty čínský a taiwanský.

                            0 0
                            • ememem1  

                              dobre, to beriem. sice mam s Fox/RS presne opacnu skusenost co sa tyka srania sa s tym(s opravi­telnostou mas samozrejme uplnu pravdu) ale beriem.

                              0 0
                        • king-bike  

                          +1

                          0 0
                      • Hnoj  

                        Dobře, takhle by vypadala moje ideální sestava, kdybych měl prachy a všechno se to dalo sehnat.

                        • Pivot Mach 429 Carbon (i když i to je čínská sériovka)
                        • Reba 29 XX 15QR
                        • Monarch XX
                        • Hazka, řazení, smyk – X-O
                        • Kliky Cannondale Hollowgram 39–26
                        • Dt 240 S – WTB KOM – CX Ray
                        • Conti XK+RK Protection

                        A eště by mi zbylo na žvejkačku…

                        Proš PIVOT? Především se mi líbí a v týhle ceně je to především o cool faktoru než o čemkoliv jiným. Nedělám si moc iluze o tom, že to bude zpracováním lepší nebo horší než třeba spešl. Ale tohmhle aspoň nebudu potkávat pupkáče v hospodě na cyklostezce.

                        0 0
                        • ememem1  

                          ok, dik, postudujem.

                          otazka – ten pivot – mas tym nejak prakticku najlepsie dlhsiu skusenost? skratka ci to ma nejake muchy ktore treba prijat a pod. hovorim celkom vazne ze stale zvazuejm aj epica s brainom prave kvoli tomu brainu. (preco je riesene vo vlakne z „fulla na (full)ht“).

                          0 0
                          • McBlacky  

                            na brain když si zvykneš je to super věc. Já ho teda mám jen v 26, ale ve 29 to bude možná i lepší protože víc terénu odfiltruje nájezdový úhel

                            0 0
                          • Hnoj  

                            Mám na tom jedno-denní zkušenost a to kolo se mi moc líbilo i s tlumičem RP23, vidle byl SID. Dobře jde za pedálem a je dobře obratný. Nejsem žádnej extra znalec odpružení, ale nepřišlo mi, že nějak extra houpe. Ale na to jsou jiný experti, v tomhle se hodně orientuje třeba Mlok.

                            Osobně bych do Brainu nešel zase kvůli tomu, že je to atyp řešení a musíš to řešit zas jen se spešlem. Pokud tlumič tak nějakej, kterej můžeš za 5 let za pár šupů nahradit jiným, což je s Brainem docela problém.

                            0 0
                            • ememem1  

                              presne to co pises s brainom ma trocha brzdi

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Pokud tě odrazují komplikace se servisem Brainu a máš přitom rozpočet 6000eur, tak si kup ty Epicy rovnou dva :-)

                                Na fullu je vždy větší šance, že se něco pokazí a ani není třeba mít na to Brain.

                                Už mám mnoho let fully pořád dva a už mnohokrát mi to zachránilo nějakou akci (třeba na delší dovolenou si beru rovnou oba sebou).

                                A současně se to dá využít tak, že můžeš mít každý mírně jinak poladěný (hlavně pláště, kde pak neřešíš u bezduší žádné přehazování a to ani kol).

                                0 0
                                • ememem1  

                                  tak to je druha moznost, najskor som sa chcel vyhnut tomu mat dalsi bike ale je dost mozne ze to dopadne tak z k tomu svojmu aktualnemu fullu urobim ten spominany full ht a bude. (silnica- full ht – full). ale furt by som radsej zostal pri dvoch. ale vraciame sa k tomu mojmu threadu. naozaj sa aktualne priklanam k tomu epicu.

                                  0 0
                                • TJK  

                                  nic proti tobe ale tve pojeti bikungu je prinejmensim dost extrem :-) bez urazky tve nazory naprosto respektuji a cenim ale jako bernou minci to v mnoha pripadech neberu.. jelikoz tvoje reknem az uzkostliva precitlivelost na ruzny pidizmeny je neco co ja osobne vubec neresim a znam mraky lidi co to maj stejne ne li vic… sednu a jedu… a osobne mit 2 temer stejna kola mi prijde jako nesmysl… mit vyrazne odlisna podle zamereni pak zase ale jako ten spravny smer… nevim.. kazdy to ma nastavene jinak :-))

                                  0 0
                                  • ememem1  

                                    a tak zase ja tiez neriesim napr. funkciu tlmenia, plaste apod. ako mlok, ani mat dva takmer rovnake biky sa mi moc nechce ale napr. co sa tyka nastavenia posedu, riaditok, gripov, rohov, kufrov atd. som snad este vacsi puntickar, riesim doslova milimitre a stupne. mam uz trocha dojebany laket nalavo a rameno a clenok napravo (dake sroby, droty, platnicky proste jak z baumaxu.) a mam problem ak to neni uplne tip top.

                                    0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Pointa dvou skoro stejných kol je zástupnost, to není o těch drobných rozdílech (ty už se využijí hlavně proto, že už ta dvě kola jsou k dispozici). A čím mám méně času, tak tím to více oceňuju, protože mi o to více naštve, když bych nemohl vyjet kvůli problému s kolem.

                                    A ono tu nejde jen o akutní problémy, ale i je to větší pohoda ohledně servisu/úprav tlumiče/vidlice pokud si ho neděláš zrovna doma sám.

                                    Já ale zase nemusím mít opravdu drahá kola, tak jak mám aktuálně fully osazené, tak mi to vyšlo za oba dva dohromady podobně jako tu někteří mají jeden LV (a podobná dražší kola).

                                    PS: A aktuálně nemám fully skoro stejné, ale úplně stejné :-) Tedy akorát mám nahozené na každém jiné pláště.

                                    0 0
                                    • TJK  

                                      ja zase nikdy nemel problem tak abych kvuli tomu nevyjel… ale jak rikam.. vis proc to tak mas a vyhovuje ti to… ja mam zase 3 kola a kazde jine Full HT / 180/160 full / Silnicka

                                      0 0
                                    • McBlacky  

                                      zase reálně pokud neřachne rám, tak většina věcí jde řešit i na dovolený celkem rychle.

                                      Jasný že v extrému dojedeš s vyteklým tlumičem, prasklým drátem, nebo na jednu brzdu, ale zase pokud máš kola v pořádku, tak taková situace se ti stane jak často?

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        Během jedné sezony jsme dojížděl 2× bez jedné brzdy, protože mi vyletěl jistící šroub, který držel desky ve třmenu. Kdyby mi to někdo vykládal, tak nevěřím :-)

                                        Ano chyběly mi tam jistící pérové pružinky – poprvé jsme je tam nedával a podruhé je tam měl, ale vydržely tam asi tak 10km, než se v husté trávě někam odporoučely a následně se to zase povolilo…

                                        Vykašlal jsem se na šrouby a dal jsem tam místo šroubu klasické závlačky a je klid.

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          záleží na brzdě :) já třeba dojel 50km od baráku po Brdech s deskama na volno v ORO18 a všimnul jsem si toho až dole pod celkem sjezdem :)

                                          jinak teda zrovna tohle je věc kterou fixneš kusem drátu, nebo pokud neplánuješ nějaký alpy ale jen dopřesunout se po lehkým tak bych to zkusil stahovací páskou, u lehkýho brždění ji nepřetavíš zas tak snadno.

                                          0 0
                                          • Lister  

                                            Jasné, ale když nenajdes desky tak jsi v háji.

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              aha tak to jsi mě dostal :)

                                              0 0
                                              • Lister  

                                                Naštěstí to byla zadní.

                                                Jednou to bylo cestou do práce úplně na vrcholu kopce, ale dojel jsme včas.

                                                0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Tak opatrně dojedeš taky. Kdysi u ORO jsem měl jednou jedinkrát průšvich s brzdou kdy jsem trošku kašlal na servis té brzdy a během vyjížďky se mi kousla, že brzdila pořád až se přestalo točit zadní kolo.

                                              S tím nářadím co jsem měl, tak s rostáhnutím pístků jsem si ani neškrtnul (ono to nakonec nešlo bez kompletní repase brzdy).

                                              Tak jsem vyndal desky a dojel bez zadní brzdy.

                                              Co jsem zmiňoval ty urvané páky, tak to všichni opatrně také dojely jen s druhou brzdou a to i když byla urvaná páka přední brzdy.

                                              0 0
                                              • McBlacky  

                                                u ORO mi na závodě vypadl čep v páce na předku a dojel jsem to jen na zadní cca 15km ve skupince pak dva píchly takže to hodilo i bednu :)

                                                0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Právě, že se s tím setkávám pořád, vlastně snad na každé dovolené co jsem kdy byl (vždy tam je více lidí).

                                        Tedy ne, že by to byla pořád moje kola, ale vždy se to někomu kdo tam je stane.

                                        V dost případech se to sice nějak vyřeší, že není zabitá dovolená celá, ale jen nějaký ten den + to stojí většinou daleko více peněz jak se řeší oprava narychlo.

                                        A nebo někdy to bylo něco s čím se jezdit dalo, stejně to ale nepotěšilo.

                                        Co se týká mojich kol, tak si vybavuju poměrně rychle minimálně 10 případů. Jen část byl technický problém během dovolené, poměrně velká část byla, že jsem na něco na jednom z fullu čekal (servis, úprava, něco co chybělo) a nestihnul to (vždy případy, že jsem to řešil třeba i 6 týdnů předem a mělo to být za 2–3 týdny vyřešené, tedy vždy se zdála poměrně velká rezerva).

                                        Ale i když se to vyřešit dá, tak to zabere spoustu času a ten není (nejsem jen nonstop na kole, ale také s rodinou a s dcerou, takže každý den na kole se na dovolené počítá).

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        A teď takový seznámek co mi hned napadá, co se kdy stalo:

                                        • problém s vidlicí, těch bylo větší množství, typicky odešlátěsnění u RS, nefungující poplock u RS (to nebrání v ježdění, aleněkoho také nepotěší), já měl problém u jednoho Talase (zajíždělsamovolně do zdvihu)
                                        • občas nějaký ten tlumič (a nikdy to nebylo zanedbanou údržbou typujezdím více let bez servisu v bordelu)
                                        • občas nějaký ten problém s čepem
                                        • nějaké zrušené ráfky
                                        • nějaké vyčesané dráty (většinou klacek nebo něco podobného)
                                        • nějaká ta zrušená brzdová páka (po pádu kola)
                                        • i ten prasklý rám se 2× objevil (ani jednou naštěstí nebyl mjů),v jednom případě to třeba kamarád vyřešil, že si v Jeseníku půjčilna poslední 3 dny dané akce nějakou plečku v půjčovně

                                        A pak jsou věci, které nebrání vyloženě v ježdění, ale dokážou pěkně otravovat.

                                        Třeba začne v kole opravdu hodně někde praskat. Samozřejmě to na dovolené vyřešit lze, já ale raději místo toho vezmu druhé kolo a dořeším to doma. Abych měl náladu na dovolené dělat částečnou nebo kompletní rozborku kola a postupně to testovat, to fakt ne.

                                        Druhá varianta je s tím jezdit, může to jen prudit, ale také to může občas být nějaký problém, který ježděním může něco oddělat.

                                        Já se s koly co si vozím takhle nemusel na žádné dovolené zabývat nějakým vážnějším problémem, kterému bych měl věnovat více než pár minut. Vždy jsem jen vzal druhé kolo.

                                        0 0
                                        • McBlacky  

                                          zatím to chápu tak, že ty jsi v partě ten kdo bere náhradní kolo, kdyby se někomu něco posralo. Záslužná funkce, ale ruku na srdce s jednotlivcem a nutností mít dvě kola, natož je tahat na dovolenou to má pramálo společnýho.

                                          ale znám taky takovýho leštiče/perfek­cionistu ale tomu se to většinou sere protože se v tom pořád hrabě a něco ladí :)

                                          0 0
                                          • ELx  

                                            Tak. Co funguje – do to toho nehrabat :-)

                                            0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Tak to zase ne. Půjčovnu kol nevedu, takže to že by někdo běžně dojezdil dovolenou na mojem náhradní kole, tak to má smůlu.

                                            Letos jsem třeba na dovolené náhradní kolo ani nepotřeboval (tedy kvůli tomu, že by se něco pokazilo).

                                            Když už je vezu, tak ale využívám, že mám na každém jiné pláště. Přehazováním bezdušáků bych se na dovolené určitě nezabýval, takže bez dvou kol bych prostě jezdil celou dobu ty stejné pláště.

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              náhradní výplet vezeme někdy taky, když jedeme na víc než týden někam kde se riziko tomu naložit přes rysku :)

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Jinak někteří další už vozí více kol také. Takže občas je pak sranda, když přijedeme do nějaké chalupy (vždy rezervuju nějaký celý barák) a přijede nás třeba 12 lidí a při předávání objektu majitel/správce nestačí koukat když vidí k tomu počtu lidí třeba i 18 kol :-)

                                              0 0
                                              • McBlacky  

                                                jako jasně vzít si třeba silnici a bajka nebo HT a AM to beru ale dvě stejný to mě nikdy nenapadlo. Sám jsem totiž měl dva roky dvě 120/120 a nakonec jsem jedno postavil víc do AM a druhý vyměnil za švihový kilo. Přestalo to dávat smysl, vzniklo to vlastně nechtěně

                                                0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Celé je to ale také extrémnější tím, že jezdím s kolem na hodně dovolených, tolik většinou nejezdí ani nadšenci tady z BF.

                                            Za posledních patnáct let jsem až na ojedinělé výjimky (třeba co jsem jeden rok měl zdravotní problémy) byl každý rok na dovolené na kolech vždy minimálně 4 týdny, někdy i celých 5 co mám všechnu dovolenou (nějaký den přidá svátek když je v rámci té akce).

                                            A skoro vždy jezdím na celých 14 dní v kuse, takže je větší šance, že se něco pokazí a více to zamrzí když ještě zbývá třeba více než týden.

                                            0 0
                                    • Tina  

                                      A nie je ekonomickejšie a jednoduchšie mať 2 alebo dokonca 3 páry kolies s iným dezénom a náhradný tlmič? Čo viac sa môže pokaziť, aby som nemohla jazdiť? Samozrejmosťou je náhradná patka prehazky. Dokonca s náhradnou vidlicou by bola ešte stále oveľa lacnejšia varianta. Ale mať 2 identické bajky mi príde trochu … autistické.

                                      0 0
                                      • Lister  

                                        Kdyby měl kupovat náhradní kola tlumič a vidlici tak to vyjde finančně jak dobře?

                                        Kdybych měl mít odpovídající alternativu na své kolo tak by to bylo cca 35 tis a za to si raději postavím kolo druhé.

                                        0 0
                                        • Tina  

                                          Vzhľadom na skutočnosť o akých rámoch sa bavíme (iba za rám 50tis+) tak stále si myslím,že je to oveľa lacnejšie ako celý bajk. Reagovala som na Mloka, ktorý nemá kolo za 35tisíc.

                                          Ale aj v tvojom prípade by mi prišlo choré mať 2 rovnaké bajky iba preto, že sa niečo môže pokaziť. Ono sa aj pokazí. A udržiavať a servisovať 2 bajky je oveľa nákladnejšie ako jeden a poriadne ;)

                                          0 0
                                          • Lister  

                                            Tak já jsem nad tím uvažoval. Náhradní vidlici mám, tlumič bych nekupoval, ale chtěl jsem druhá kola na drsnější rafcich.

                                            Pak se mi to ale rozlezelo a jdu variantou dvou kol ( pravda rozdílných). Servis bude pořád stejný, protože jestli najedu na jednom kole 4tis nebo na dvou po 2 tis vyjde nastejno.

                                            A dvě typove stejná kola naráz už jsem měl a rozhodně se to hodilo.

                                            0 0
                                            • Tina  

                                              No keď myslíš :)

                                              0 0
                                              • Lister  

                                                V čem teda budou náklady a čas na servis při dvou kolech a pořád stejném najezdu jiné?

                                                Odmyslíme náklady pořizovací.

                                                0 0
                                                • Tina  

                                                  O akom časovom horizonte a nájazde sa bavíme? Ako dlho chceš vlastniť 2 rovnaké bajky?

                                                  0 0
                                                  • Lister  

                                                    Jestli to musí být tak přesně, tak si vezmeme třeba takového normálního hobíka, který najede za sezonu cca 3–4 tis, tedy tak akorát, aby se mi vyplatilo každý rok poslat tlumič a vidlici na servis.

                                                    A jinak připomínám co jsi napsala: A udržiavať a servisovať 2 bajky je oveľa nákladnejšie ako jeden a poriadne ;) takže se bavíme opravdu jen o nákladech (ať už časových nebo finančních) na servis.

                                                    Já chci vlastnit dva dvajky už napořád. Jak dlouho které je z mého pohledu irelevantí, věci co se sjedou se vyhodí a rám s vidlicí se prodá a zase nakoupí jiný – řekněme co 3–4 roky.

                                                    0 0
                                                  • Tina  

                                                    Takže sa bavíme o kúpe 2 rovnakých bajkov v cene 35tisíc s nájazdom 3 – 4tis. ročne. To si práve minul 70 litrov za 2 identické bajky. Za bajky s výbavou cca SLX/Deore a XT šaltrom! V lepšom so základnou Rebou v horšom Suntour a úplne základným tlmičom (povedzme RockShox, Suntou alebo XX-fusion bez nastavenia). Minul si 70tis Kč za úplne priemerné a ťažké bajky. Za 70tisíc by si mohlo mať už naozaj slušný, pomerne ľahký a funkčný full, na ktorom by bolo radosť jazdiť.

                                                    Ak by si mal iba jeden bajk, mal by si 35 tisíc na servis. Pri nájazde 3 – 4 tis ho môžeš servisovať 5 – 6 rokov. Za 5 – 6 rokov ten bajk už bude morálne a technicky zastaralý. V tvojom prípade budeš mať morálne aj technicky zastaralé 2 bajky, ktoré budeš po tak dlhej dobe veľkou stratou predávať.

                                                    To, že na niečom nejazdíš neznamená, že to vydrží. Myslíš, že napr. plášte ti vydržia 3 roky aj keď bude vzorka OK? Gumové tesnenia v pružené budú stále v pohode aj po 3 rokoch bez servisu? Tlmič alebo vidlica ti môžu odísť aj po pol roku, t.j. ešte v záruke. Ale tebe odíde po viac ako 2 rokoch, lebo na tom nebudeš jazdiť. Koho bude zaujímať, že vidla alebo tlmič má najazdené iba päťsto alebo tisíc km. Je už po záruke.

                                                    A navyše mám dojem (neviem to však určite), že záruky vidlíc u distributérov sú podmienené pravidelným servisom čo by malo byť zaznačené v záručáku. Inak záruku neuplatníš ani po 1,5 roku.

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Aha. Takže jsem se nic nedozvěděl a celé jsi to překroutila.

                                                    Psala jsi o servisu a celé to pojala jako pořizovací náklady.

                                                    Takže já vím jak jezdím, vím kolik jezdím, vím jak se o kola starám. Pro mne náklady na servis dvou kol rovnají se náklady na servis jednoho kola, které budou v součtu zatěžovat stejně.

                                                    Gumy sjedu za dva roky a to budou ještě OK, řetězů otočím stejně i kdyby to mělo být třeba na třech kolech. Vidlici a tlumič pošlu na servis třeba 1× za dva roky a dohromady takže tady se vlastně ušetří 1× za poštu. A i kdybych posílal každý rok, tak jsou to náklady v řádech stokorun navíc 1× ročně a to se pro mne nerovná úplně jiné náklady na provoz.

                                                    A když jsi tady psala o tom průměrném bajku. Tak kolo které skládám bude mít 120mm zdvihu, vepředu Fox na Kashimě, kola i23/Hope, pláště Schwalbe SS, slušný pohon na úrovni SLX/XT, slušné komponenty kokpitu. Většina věcí nová nebo koupená na bazaru jako sundaná z nových kol. Náklady budou kolem 50 tis. Váha cca 12,5kg.

                                                    0 0
                                                  • Tina  

                                                    Aký má zmysel posielať na servis 2 tlmiče naraz? Takto máš vlastne nefunkčné oba bajky a teda „vyhoda“ 2 rovnakých bajkov sa stráca. Veď to mala byť predsa najväčšia výhoda.

                                                    A o servise so písala. Poslať tlmič alebo vidlicu na servis 1 za rok to nie sú iba poštovné náklady. Veď niečo musíš platiť aj za servis. A myslím, že servis 2 vidlíc a 2 tlmičov je 2krát tak drahý ako servis 1 vidlice a 1 tlmiča ;) Pošli vidlicu do autorizovaného servisu a vymenia ti tesnenia aj keď sú v poriadku. Tak sa podľa servisného manuálu robí.

                                                    Písal si „Kdybych měl mít odpovídající alternativu na své kolo tak by to bylo cca 35 tis a za to si raději postavím kolo druhé“. Takže som písala o 2 priemerných bajkoch za 35tisíc/ks. O tom, že si staviaš bajk (alebo hneď dva?) za 50tis si nič nehovoril. To už hodne odbočuješ a pridávaš. Ale stále to nedáva zmysel, prečo by som mala živiť 2 úplne rovnaké bajky.

                                                    Písala som, že za pár rokov budeš mať zastaralý nie jeden ale hneď 2 bajky. Takže potom budeš predávať pod cenu nie jeden ale dva ojazdené bajky a budeš kupovať opäť dva identické :)

                                                    Navyše nižšie vlastne tvrdíš, že väčší zmysel majú 2 rozdielne bajky ;)

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    PS: a to raději nebudeme vytahovat, že podle toho co píšeš jsou největší náklady na servis kol a vidlice a tlumiče, a co jsi to vlastně doporučila mlokovi, aby si koupil do zásoby?

                                                    Než vypláznout několik desítek tisíc za náhradní kola, vidlic a tlumič, které podle tebe nesou ty největší rizika a náklady, tak raději přihodím pár tisíc a mám druhé kolo. A když se pak na jednom něco podělá, tak není problém udělat záměnu, i když to budou kola trochu jiného charakteru.

                                                    Plánované kolo bude mít stejně velký tlumič, se stejným zdvihem, stejně vysokou vidlici a kola půjdou taky bez potíží zaměnit.

                                                    0 0
                                                  • Tina  

                                                    Však práve preto som písala, že stačí kúpiť do rezervy kola a pružení, pretože to sa môže najskôr pokaziť. Načo mi je ďalší rám, sedlovka, predstavec, sedlo, hlavové a ostatné veci, ktoré stoja samozrejme zbytočné peniaze navyše keď tie jedny mi stačia?

                                                    0 0
                                                  • Tina  

                                                    OK. Všetko čo som napísala o nezmyselnosti 2 rovnakých bajkov beriem späť. Ak vám to takto vyhovuje, OK. Každý máme nárok robiť si veci po svojom. Iba teda upresním, že mne to takto nevyhovuje.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    lepší je mít dvě kola odlišná ale taková na kterých se dá případně jezdit substitučně.

                                                    Taky se dají vzít na dovolenou pro případ poruchy a v ostatních případech mají lepší využití. Typicky 140/140 a 100/100 fully to vůbec neškodí mít oboje.

                                                    alespoň to nenutí stavět vyšší zdvihy za krev peníze na nesmyslný váhy a pak se prsit jak se s tím super švihá s kamarády v terénu ideálním pro tu stovku :)

                                                    0 0
                                                  • Lister  

                                                    Tady to vidím stejně. Dvě stejná kola byla fajn, ale tohle mi taky dává smysl. Protože jsem to druhé prodal a začal střádat plány na to druhé s nižším zdvihem.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já jsem před časem míval taky fully odlišné. Třeba jsem měl chvíli postavený chrtí 100mm full, takže rozdíl v zaměření kol už byl dost velký.

                                                    Jenže mi to kolo stejně nesedělo, jelo lépe než vyšší zdvih jen o málo (když jsem použil na obou stejné pláště) a pohodlí šlo zcela do háje.

                                                    A o větší zdvih než 150mm také zájem už nemám.

                                                    Pak jsem měl nějaký čas dva fully ± stejného zdvihu a podobného zaměření, ale pořád ne stejné rámy. To mi také až tak nesedělo, protože se každý choval jinak a přitom zaměřením ta kola byla stejně téměř stejná.

                                                    Proto to postupem času to nakonec zůstalo u dvou kol postavených na tom stejném rámu, tlumiči a vidlici.

                                                    0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Já ale právě nemám drahý rám. Všechny Cuby co jsem jezdil jsem kupoval za velmi pěknou cenu a když jsem potřeboval dořešit jen rám, tak jsem kupoval celek za pěknou cenu a zbytek rozprodal a rám tak vyšel velmi levně.

                                            Kdybych jezdil rámy za 50tis. Kč+, tak bych dva stejné fully už také neměl.

                                            S tím servisováním moc nesouhlasím. Něco málo je u dvou biku na servis navíc, protože se musí řešit i s menším nájezdem, ale těch věcí je minimum.

                                            Zvlášť když třeba vidlice mám teď pružinové, takže žádné řešení oleje na vzduchovém pístku.

                                            U Shimano brzd se také nemusí moc řešit výměna oleje jen kvůli stáří když není tak velký nájezd.

                                            A oproti tomu stojí zase ušetření za servis u věcí, které si neudělám sám díky tomu že je na dost času a nepotřebuju nikdy mít odservisováno okamžitě.

                                            Asi jediná věc, která mi prudí na servisu více kol, která jsou ježděna méně (oproti tomu kdybych měl méně kol) je starání se o bezdušáky (konkrétně doma dohromady 5 párů kol ježděných bez duší).

                                            Ale ani to není až tak hrozné když je doma kompresor.

                                            A to jsem dříve měl všechny tlumiče upravené v TF tuned, takže na servis bylo nutné posílat do Anglie. To už teď nemám, takže jeden komplikovanější servis odpadnul.

                                            0 0
                                            • McBlacky  

                                              kromě bezduší přidám ještě prudu s mytím kol

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Tak souhlasím, že je to opruz. Ale nevidím žádnou souvislost s počtem kol.

                                                Já moc nejezdím v bordelu, takže ani mytí kol u mě není časté.

                                                0 0
                                                • McBlacky  

                                                  no jedno když neumeješ a jedeš na něm znova tak ti vedle něj nestojí druhý zabordelený atd atd až to třeba dojde tak daleko že máš všechno na čem jezdíš zahnojený včetně silnice a pokud jako já to řešíš i manželce tak máš o práci postaráno :)

                                                  0 0
                                                  • Lister  

                                                    máš všechno na čem jezdíš zahnojený včetně silnice

                                                    Už si ani nepamatuju, kdy jsem to měl jinak. Tohle prostě neřeším.

                                                    0 0
                                                  • Tina  

                                                    Ja si to u silničky nemôžem dovoliť. Mám ju zavesenú nad posteľou :)

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Ja mam nad posteli zavesenej ocelak a full :D

                                                    Jen to trochu necham uschnout, oklepu a zavesim :D

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jak nejezdím moc v bordelu a manželka už vůbec ne, tak zase tak zahnojený kola nemáme ani když je téměř nemeju.

                                                    Tím je i výhoda, že mi vše dlouho vydrží.

                                                    A řeším doma také všechna kola i manželky, proto těch 5 párů bezdušáků. U sebe jsem skončil i tří kol a více jich nebude, žádný typ mi nechybí, celopevňák a full mi typově stačí.

                                                    0 0
                                            • Tina  

                                              Ak vám (tebe a Listerovi) vyhovuje mať 2 identické bajky, OK. Nemusím rozumieť všetkému :) Osobne mi pripadá, že aj 3 páry zapletených MTB kolies čo mám sú v súčastnosti moc snobské (1galdy a 2 TLR s mliekom). A to chcem ešte jeden pár.

                                              K tomu mám silničku a k nej už tiež 2 páry kolies a zimáka MTB. Našťastie na zimáku využívam jeden pár kolies so závodného MTB.

                                              No a chcela by som ešte fulla. Našťasie tiež 27,5 takže počet zapletených kolies sa našťastie nerozrastie, ale to už budú boli 4 bajky. Predstava, že by som mala mať 2 rovnaké silničky a aspoň ešte jeden identický bajk k súčasným ma desí.

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Mně zase vůbec nesedí mít více párů kol. Toleruju to pouze u celopevňáku a tam jen proto, že je prohazuju minimálně. A u celopevňáka by už bylo i pro mě zbytečné mít dva celé, na něm se toho nemá tolik co pokazit.

                                                0 0
          • king-bike  

            Od kdy je Specialized čínský ?? Čína a thajvan jsou dvě rozličný zeme drazí druzja ;)

            0 0
    • TJK  

      Skoda ze chces tak malej zdvih… za ty penize bych asi bral tovarniho Ripleyho …

      0 0
    • Tina  

      Nezabúdala by som ani na Scott Spark 910. Ale osobne by som išla do Giant Anthem. Neviem akú máš výšku a dôvod pre 29er, ale čo skúsiť nejaký 27,5" Full.

      0 0
      • tomxxx  

        Prosím, nevíš proč má anthem zadní stavbu hliníkovou? Jestli to giant nějak odůvodňoval…

        0 0
        • Tina  

          Netuším. Včera som sa o tom práve bavila s jedným predajcom Giant a tiež bol trochu prekvapený pretože v minulosti mali aj karbon. Možno si to pripravujú ako upgrade pre budúce roky :) Scott má tiež svoje karbonové Sparky aj s ALu aj s karbon zadnou stavbou.

          0 0
        • Azmir  

          Tuším, že někde psali, že mají nějakou superslitinu toho uhlíku, která je tak lehká, že nebylo třeba tam dávat carbon nebo něco v tom smyslu.

          0 0
    • lukasek1986  

      Díky za zdejší názory. Co člověk, to jinej názor :-)

      Pokud bych skládal, tak něco pořádnýho (třeba doplňky Enve, Cranbrothers atd…) ale to jsme na 130, 150 jen to fikne. Nechci brát luxusní rám a dojebat to SLXkem :-D

      Dneska jsem prošel obchody a…Viděl jsem tam http://www.trek-bikes.cz/…-elite/p-151 a v reálu naprosto luxury. Na fotce vypadá nic moc, vím…ale při zjištění, že by mě vyšel na 90t…

      Bika nechci na honění parády na cyklostezce podél Berounky, ale jezdit na tom a když by se na tom něco vysralo, tak abych necáloval love jako za XX1 kazetu atd…Závody nejezdím, občas si střihnu 24ku, jinak bikuju pro radost. Někdy komplet po silnici, někdy si střihnu místní ještědský DH (neskáču)

      0 0
      • lukasek1986  

        jo a 27,5 nechci, když už přecházím z HT 26 na hlíně, tak ať je to přechod jak má bejt :-)

        0 0
        • lukasek1986  

          Full v karbonu mě taky napadl :-)

          0 0
        • Tina  

          Tak dúfam, že si si aspoň nejaký 29" full aj vyskúšal predtým ako vysolíš také prachy. Aby to nebolo tak, že ten prechod naozaj pocítiš, ale nebude sa ti v konečnom dôsledku páčiť ;)

          0 0
      • Milvus888  

        Toho treka bych nejdrive radsi vyzkousel, me osobne moc nesedi, je takovy hodne tezkopadny, to epik mi sedl hned napoprve..

        0 0
      • tomxxx  

        Si ty kola někde zkus, mně se zdá full 29 zbytečně ultimátní stroj. Na závody fajn, že to vydrtí všechno a prostě jen šlapeš, ale když to kolo máš pro radost, tak 27,5 by mohla bejt zábavnější.

        Jinak doplňky crankbrothers mi nepřijde nic pořádnýho :D

        0 0
      • Hnoj  

        Hlavně si prosimntě nekupuj nic pohyblivýho od crankbros (teleskop, pedály, kola,..).

        0 0
      • Azmir  

        Sotty ale ten superfly teda není zrovna dobrý, moc to nejede, je to jako tank, člověk na tom má takový divný pocit, radši bych se koukal jinde, ta jejich G2 geometry či co, mi přijde jako pěkná sračka.

        0 0
    • TJK  

      Ja bych stejne toho Ripleyho nezahazoval tak rychle… sice vyssi zdvih.. ale da se postavit vic na XC .. a treba se casem zdvih bude hodit… kazdopadne DW Link umi jet opravdu fest jak nahoru tak i dolu… sice je to porad kompromis v ramci XC stroje… ale nemuselo by to byt na skodu…

      Treba Cragsmanuv Ripley je proste dort

      0 0
      • Milvus888  

        Teda ja nevim, ale me se ten ripley vubec nelibi. Chapu ze je to originalni, a asi i dobre. Ale je to skarede kolo :D

        0 0
        • TJK  

          Nekomu se Libi spesl.. nekomu Ibis.. nekomu Trek… vsak to je normalni… netreba to nejak rozebirat.. nepodstatny argument

          0 0
          • Milvus888  

            jo, naprosto nepodstatny, jen za sebe rikam ze za ty prachy bych 1000× radsi vzal toho treka nez ripley..

            0 0
            • TJK  

              vsak diky tomu je tolik vyrobcu a uzivi se vsichni :-) jakapak by to byla sranda kdyby vsichni jezdili na stejnym kole :-D

              0 0
              • tomxxx  

                Asi jako teď, když zajdeš na závod hobíků. Každej druhej na spešlu…

                0 0
                • Milvus888  

                  az priste na nejakem zase budes tak mi to vyfot, dik.

                  0 0
                  • king-bike  

                    Ano takova nákupní taška do pařížský, ale muj bratranec je jiný, ten jezdí z prahy do mostu na okruh s Ferrari .

                    0 0
                  • tomxxx  

                    To bude celkem problém narvat tolik kol do jedný fotky. Pokusim se

                    0 0
        • king-bike  

          De vidět že jsi mimo .

          0 0
      • lukasek1986  

        ano, ano, krásnej bájk, ale asi bych se nevešel do rozpočtu… Kdybych skládal, tak něco podobnýho. Máš dobrej vkus :-)

        0 0
    • lukasek1986  

      Treka jsem testoval a ta jejich 29tka me nadchla,jak to frcelo hkavne zkopce… Kopce nahoru uslapat mi nedelalo vubec problem a tocil jsem stejny prevody jako na HT 26…treba spel mi moc s brainem moc nesedl a Scott mi nesednul uz vubec… Asi to bylo spatne nastavenym tlumicem…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Acanthophis  

      Ve výprodeji se epic(i) dají sehnat už docela dobře…;)

      http://www.nejlevnejsi-kola.cz/…29–2013.html

      0 0
      • Milvus888  

        specAIlized

        0 0
      • Tina  

        Specilaized. To bude nejaká čínska kópia :D

        0 0
      • lukasek1986  

        Mám 2 problémy. První je ten, že nechci mít odpružení od RS (prostě jakýkoliv jsem jel, tak se mi zdálo nemastný, neslaný) a druhej je ten, že nechci značku kol Specialized už jen proto, že bejvalka si na ně potrpěla a měla od nich všechno, nimo biku :-D a že nejsem ochotnej dát tolik peněz a mít tam přesmyk nějakej X7 a řazení SLX… To řazení bych zakázal kuwa :-D jasný, dá se to vyměnit, ale zbytečný náklady navíc..

        0 0
        • raf007  

          celkem tě chápu :-) taky mě ta hysterie (pozitivní i negativní) kolem spešlu nesedí. Bohužel se na těch kolech dobře jezdí, alespoň mě.

          Situace, kdy nevíš jaké kolo (a není to o penězích) je těžká a snadno tam různými pokusy zahučíš za dost peněz.

          Zkus si vypůjčit co nejvíc kol na test – věřím, že každý, kdo trochu jezdí pozná, co mu sedí. Na design, značku a rady „odborníků“ bych se vykašlal.

          0 0
        • ToBla  

          Honza Škarnitzl dost chválí Treka Superfly 100 SL, myslím že s rámem Apollo OCLV to bude dost dobrý kolo. Za slušný peníze po sezoně třeba zde:

          http://www.cyklosauer.cz/shop/…

          nebo

          http://www.vltava2000.cz/…dsDetail.asp?…

          0 0
          • lukasek1986  

            Je to dobrý. Dneska jsem ho prohnal a čekám na poslání faktury :-) Podle testu na bikeradar je zadní stavba totálně měkká a k hovnu. Nic takovýho jsem nepozoroval a byl jsem nadšenej, jak to prostě jede

            0 0
            • Azmir  

              Takže jestli to chápu správě, tak si objednal první kolo na které si sed a bereš to jako etalon super jízdy a přitom nevíš, že tu je milion lepších?

              0 0
              • lukasek1986  

                Jako jediný jsem ho netestoval… Podle čeho se pozná, jakej bajk je nejlepší? Prostě když na to sednu, tak snad poznám, jestli mi sedí nebo ne, ne? Jasný, že má svý mouchy, ale co nemá

                0 0
                • Azmir  

                  To by si měl právě zjistit co ty mouchy nemá a třeba se vydat aspoň na testfest nebo si půjčit testovačky více značek v obchodě, za mě, byl 29 trek zatím ta nejhorší 29 co jsem jel.

                  0 0
                  • lukasek1986  

                    Jiný biky jsem taky zkoušel. Něco lepší, něco horší. Čím ti třeba Trek přišel blbej? Obratností mi přišel v poho, odpružení v terénu tak nějak nepoznám rozdíl, při zamknutým tlumiči mi odezva do pedálů přišla OK

                    0 0
                    • Azmir  

                      A co dalšího si zkoušel a v čem ti přišli horší než trek?

                      0 0
                      • lukasek1986  

                        Třeba Scott nesednul (prostě se to furt houpalo až mě to sralo), ale Scalpel se mi hodně líbil a dobře se na tom jelo (seděla mi geo i odpružení), asi nejlíp. Pravda, Scott a Scalpel jsem jezdil v ‚terénu‘ po poli a zpět po silnici…Spešl Epic s brainem jsem jel jen v terénu a tlumič nastavenej o 10kg víc než bych měl mít a to mě docela zklamalo…

                        0 0
                        • Azmir  

                          Pokud jsem to pochopil, tak už máš stejně objednáno, takže to je asi zbytečné dále rozvádět. Na co to kolo vůbec chceš? pořizuješ fulla, nechceš aby to houpalo, třeba scalpel je tvrdý až až, to už je na úrovni HT, koupě scalpela dle mého názoru postrádá smysl, to už radši HT. Možná už si to tu někde psal ale máš to teda na závody nebo na normální ježdění?

                          0 0
                          • lukasek1986  

                            Mám to na normální ježdění. Někdy jet za rodinou do Hradce (silniční přejezd), někdy singl pod Smrkem, alpský traily nebo občas bikepark (na skoky kašlu).

                            0 0
                            • Azmir  

                              Tak to promiň, ale na tohle mi přijde superfly jako blbost, ale tvoje volba, to bych s takovým ježděním klidně vzal pár milimetrů navíc, něco ve stylu canyonu nerve al 29 a podobně.

                              0 0
                              • lukasek1986  

                                Jako ono těch 150mm zdvihu není v terénu špatnejch, ale nedovedu si představit s tím jezdit 150km jako normální víkendový výlet nebo 24 hodinovku :-)

                                Nerve, taky možnost, ale prostě jsem se rozhodl pro superfly…

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  Buď v klidu. Jak je u aut moderní zmenšování objemu válců se všemi svými nevýhodami, tak je na B-F populární zvyšování zdvihů se všemi svými nevýhodami :)

                                  0 0
                                • Azmir  

                                  Nikdo ti nenutí 150 zdvih, ale kupovat si kolo, které je řekněme primárně určeno na závody a chrcení, mi nepřijde jako ideální kolo na výlety, ale každého věc, pokud nezávodíš, tak ti to, že někde dojedeš o pár minut později asi vadit nebude ne? Ve finále to je stejně hlavně o pláštích, na asfaltu tlumič zamkneš a nějak tě zdvih neomezuje.

                                  0 0
            • kubad  

              jen mě tak napadá až sedneš na něco lepšího jestli se z toho posereš ještě víc?

              0 0
              • Lister  

                Problém je, že většina lidí nepozná, jestli se to chová líp nebo hůř, hodně jich ani nepozná, že se to chová jinak. © Mirospikos

                0 0
                • MlokCZ  

                  To ale na druhou stranu pro ně není ani tak problém, ale spíš výhoda.

                  0 0
          • cekanka  

            Tak určitě že ho chválí, když je to sponzor…

            0 0
    • Hank Moody  

      Sto litrů je ošidná suma, za to může být slušně vybavená masovka nebo něco zajímavějšího. Já bych si asi udělal radost nějakým luxusním neokoukaným rámem a pak ještě chvilku šetřil na adekvátní osazení. Nemůže každý jezdit na spešlu přece..

      0 0
    • juice  

      co tohle? http://www.xcrsvorada.cz/…x-32-f120-rl

      za zbývajících 50 bude i slušná výbava

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.