By mě tak nějak zajímalo u jakýho pláště jakej obvod.
By mě tak nějak zajímalo u jakýho pláště jakej obvod.
Každý plášť je jiný, takže změřit :-)
…naprosto individuální a to i v rámci jednoho druhu :o)
já ti ani nevím kolik jsem tam míval – 2030mm ????? je to možný ????
Nic neni nemozne. Jen jedno plati stopro, ze tabulky v manualu jsou nadhodnocene. Pro 26×1.9 treba 2083 mm, po srovnani s GPSkou jsem se u Maxx.FlyWeightu dostal az na 1997. „No a pak se v tom vyznejte…“
no ale srovnani s GPSkou ma „smysl“ tak mozna na prime draze a za velmi vhodne konstelace satelitu. Jinak je ta pomyslna draha dikretni :o), tedy posloupnost bodu spojenych useckami, a ty nameris GPSkou min.
já dávám 2050 na 1,95
Já na 2,1…Maxxisy ovšem.
koukni do tabulky, snad pomůže…
No, neviem ako u iných tacháčoch, ale na mojej Sigme BC1106 je v manuáli tabuľkarôznych rozmerov plášťov a k nim prislúchajúce číselká, ktoré treba dať do compu. Niektoré plášte majú označené len vnúto. priemer a šírku. Výšku tam nemajú, tak neviem či v takomto prípade je výška plášťa nejaká štandardná, ale v tom manuáli boli aj také rozmery… Napr. 26 × 1.95, to je napr. môj Michelin Country AT.
Tak to co tam píšou je právě úplně k ničemu, tedy pokud to chceš mít aspoň trošku správně. Plášť se stejnou šířkou se může v extrému lišit obvodem možná až o 10cm (pokud se sejde kombinace téměř slick od výrobce, který má více podvyživené pláště a oproti tomu traktor od výrobce, který má poctivé šířky a tedy větší balóny + ještě výška i stejně širokých plášťů se stejným vzorkem bývá různá).
Na nobby nicu 2.1 som mal 2040
Mal si pravdu. Manuál na rozmere 47–559, 26 × 1.90, šidí o 45mm. Meraním priemeru celého kolesa, aj meraním dåžky prejdenej kolesom, som nameral 2025mm na mojich 26×1.95 plášťoch. Zase budem „prekračovať“ povolenú rýchlosť.
dycky kdyz si musim nastavit comp, tak jsem v koncich s touhle posahanou hodnotou, takze se zeptam habiba a dycky tam davam 2040. (myslim).. a proste to neresim, plus minus par metru uz me nezabije :)
ten kterej u pláště změřím. JAsně že na předním kole :-)))
Tak ať se tu můžem dohadovat nad obvodem konkrétních plášťů :-)
NN 2,25 nový mám nastaveno 2100mm, neměřil jsem to nějak extra přesně, může to být klidně ±1cm blbě. S gpskou mi to sedí téměř přesně.
RR 2,25 o 1–1,5cm méně než NN.
Potvrzuju Nobby Nic 2,25 na 2100 mm.
NN 2.1 2080mm
A aby to bylo ještě zajímavější, tak na různých ráfcích může mít stejný kus pláště jiný obvod.
že to řešíte tak nešikovně. Normálně stačí kousek křídy a silnic.Udělám si čárku na přední pneumatice až na vozovku.Pak popojdu s kolem tak aby čára od křídy na pneumatice byla zase v místě styku pneumatiky s vozovkou.Udělám 2 značku na vozovce a jednoduše tu vzdálenost změřím.Vždy jsem to tak dělal a žádné moc velké odchylky se nekonaly.
Tohle je sice přesné (i když to samé ale měřit 10 otáček je lepší), ale moc pracné. Já vždy jen vemu metr a změřím obvod nezatíženého kola (to můžu doma a je to otázka 5s) a odečtu 0,5cm.
JJ čím víc otáček, tím líp, chyba se zmenšuje.Jinak jo, např krejčovským metrem jde obvod kola také změřit, ale přecijen, měřit to zatížené na té silnici je o trošku přesnější-rozdíly jsou ale minimální.
Jasně, zatížené je vždy přesnější. Těch 0,5cm co odečtu nemusí přesně souhlasit se snížením obvodu při zatížení. Ale na jinou metodu jsem moc línej a tak přesně mi to ani nezajímá (a na gpsce to mám stejně ještě jednou).
u nás v lese na asfaltce máme čáry po 100 m, tak to většinou nastavuju tam
Moc pracné?!?!? Fakt nechápu, co je na tom pracného… :-)
no v prvom rade by som musel ist do obchodu kupit kriedu… Uz tento bod ma odradza :)
Olkyc dokonce tvrdil, že změřil jiný obvod, když rotoval kolem dopředu a dozadu. Tak na to nezapomínejte, taková perla od mistra ;-)
Delam to podobne, jenom s tim rozdilem, ze si tou kridou nabarvim jednu fuguru na vzorku a pak merim vzdalenost mezi otisky. Da se na to pouzit i white-board popisovac, to v pripade, ze to merim doma na podlaze.
dělal jsem to stejně, jen otáčky 3–4 a měřit 2× (jednou bez zatížení, podruhé do toho celkem tlačím) a zprůměrovat.
Nejelšpí je ale nestrasovat vyprdnout se na najěžděné km a jezdit :)
Však jo, já naposledy takhle nastavoval computer asi před 3 lety, když jsem vyměňoval baterku :)
jeste muzes zahodit tachometr, namalovat si na plast proste bilou caru a za jizdy pocitat, kolikrat se ti otoci kolo, a pak uz si to lehce doma dopocitas, kolik si toho najel :)
sohlas s vlkem je to přesny a logicky vyser se na tabulky na chuja
2095 – plášť Marzocchi 2,3
zoberiem spagatik, namotam na plast a potom odmeriam spagatik pravitkom :o)
Od toho musíš něco odečíst, aby ta hodnota souhlasila se zatíženým kolem.
0.5–1 cm?
Tak nějak. Většinou odečítám jen 0,5cm ať mám obvod větší :-)
Aaa, tady si nekdo neni jistej „kalibraci“ svyho tachecu, ze Frantisku? :DD
Z hlavy si to presne nepamatuju, ale ja to mam cca takhle: RR 2.25" – 2065 Albert 2.25" – 2082 Michelin XC Dry 2.0" – 2063 Nanoraptor 2.1" – 2064 Rubena Scylla 2.1" – 2060 Ritchey SpeedMax – 2060 Z-Max 2.1" – asi 2065
Nejvic ted jezdim Ralphy a XC Dry a u tech to vychazi celkem presne. Foukam na cca 40psu vsechny plaste, krome Scyll, Raptoru a Speedmaxu.
RR 2,25 téměř stejně jako SpeedMax? A Albert jen tak málo?
Ale jak už jsem psal, hodně záleží i na jakém ráfku i na konkrténím kusu pláště, takže konkrétní hodnoty se přesně porovnávat vůbec nedají.
Ale stejně je to fuk :-)
no dyž mě furt připadne že jezdím strašně pomalu. Tak sem si řikal esi to nemáte vy ostatní blbě nastavený :)
přidej druhý magnet a uvidíš jak to bude frčet :oD
No jo, ale zase ta váha navíc… :-)
Ty se už asi fakt nudíš, nebo máš halucinace z dlouhé absence na Buku?
2 magnety do výpletu, ale pššt, neříkej to Pepkovi :-D
Ty si hledej radši nějaké nové traily, abys sis nemusel přisvojovat ty cizí a všeobecně známé kousky.
:-B 8-) :-D
se mi nezda RR2.25 vs. Scylla, ja merim tak jak popisoval vlk, otocka kola s mirnym zatizenim podel rovne cary a zmerit. RR 2.25 drat – 2065mm Scylla 2.1 racing pro – 2040mm
jinak jsem v poslednich 2–3 letech nic jinyho vpredu nemel:o)
No koukám, že ťa to baví asi měřiť :)
Jinak mám nastaveno 2065 ať tam mám jakýkoliv slušný plášť. Teda ty sliky na Praděd jsem nastavil jinak ;) A těch pár stovek metrů na vyjížďce je mi vcelku buřt :)
to řešíte :) mám na třech kolech jeden tacháč a pro Charybdis, nanoraptor i NN používám stejně cca 2069
Tak proč to neřešit :-). Ale jinak je mi to tedy taky fuk. V tuhle chvíli mám na každém kole taky jiný přední plášť a i když na tacháči mám dva obvody a mám je tam nastavené pro ty dva plášťě, tak to stejně nepřepínám, protože to je moc složité – asi 7 stisků tlačítka :-)
co máš za tacháč??? Já zmáčknu jen jedno malý gumový vzadu :-)))
Polar CS100 a tohle je jediná debilní věc, kterou zrovna dobře nedořešili (to přepínání bezi bike1/bike2). Ale jak říká, je to fuk, stejně na to kašlu.
měl jsem Polar CS 100 a nějak se mi pořád sekel a pak už to nešlo ani zapnout anio vypnout,a proto jsem si koupil CS200 a jsem spokojený.Funkce jsou dobré a přehledné!ale teď mám problen s přenosem dat do PC pomocí WebLink.Z PC do cykloše to jde vpoho ale opačně…Když už jsem konečně dobře nastavil mikrofon a začlo mi ukazovat kolik procent je přeneseno tak se to vždycky zastaví tak při 45% Takže nemám data na Webu i když ta funkce tam je.Poraďte mi pokud znáte…Polar CS200
Těžko říct, kde je problém. Mám tu kromě CS100ky ještě RS200ku, kterou používám na squash a další jiné sporty přes zimu. A tam mi přenos do PC normálně funguje, ale nepoužívám ho, protože si žádné záznamy zpětně nevedu a stejně to neumí přenést celý záznam jako vyšší Polary, jen výsledné hodnoty a to je naprd.
druhej průměr mám na silnici :) ale vzhledem k tumu že jsem ji letos vytáhl ven jen dvakrát :) bych tam mohl klidně dát druhej bajkovej
Tak to si nepamatuju. Nacvakala jsem o něco menší obvod než je uvedený v tabulce pro tacháky Sigma pro 2,00" pláště (vozím 2,1 RR, NN). Plus minus pár desítek metrů nehodlám řešit, kdybych chtěla mít nastavení přesně, musela bych měřit obvod před každou vyjížďkou podle hmotnosti věcí v batohu, fázi mého trávení a podhuštěnosti pláště. :-)
Na bajku kompjůtr nevozím a na silničce jsem to měřil na podlaze :-)
Zrvona včera jsem to prováděl. Vyřešil to krejčovský metr, práce asi tak na 3 minuty (i s hledáním metru..:-)).
tak mi to nedalo a byl jsem se podívat co mám nastaveno, je to 2050mm už od prodejce, teď jsem to přeměřoval plášť a má 2080mm bez zatížení, maxxis fly weight 26×2,1, jinak dle tabulky v návodu (cateye MC100W) by měl plášť 26×2,1 mít obvod 2068mm
Sis konečně koupil tachák? :))
Ted jsem si právě koupil novej, Cateye 5 /Sigma odešla do věčných lovišť po cca 10 letech provozu ../, v návodu je tabulka, jak přesně nastavovat tu délku podle průměru kola a pak podle šířky pláště. Nastavenej z výroby byl na průměr 26 MTB a šíři pláště 1,95, což mám já a nemusel jsem to měnit…bylo to 205cm. Při širšim plášti se to číslo zvyšovalo, 2,25 šíře na 206 na 2,5 myslim 207. Kdybys potřeboval, tak napiš, já se na tu tabulku mrknu…
No, ale jak sem teď četl vejš, ručně sem to teda neměřil…
nevíte kolik na Schwable 2.1 ???
Schwalbe Landcruiser 26*1.9/2.0 (559–50) napůl ojetý vzorek mám obvod 204cm (nezatížený 208.5cm což sedí s tabulkou sigma 2089mm). Na tlaku kupodivu moc nezáleží, stejnou trasu mnohokrát ježděnou mezi 2–4atm dává 19.8 – 19.9 km.
Vozím teď na otestování ROX 9.1 a starou sigmu BC800 na stejném kole a údaje se liší až na čtvrtém místě.
Silnička 622–28 má tabulkově 2149mm, reálně 214.5cm obvod nezatížená a 209cm nastaveno, když na tom jezdím.
Co mě chytají radary, většina sedí na kilometr (radar ukáže 33km/h, comp třeba 32.6km/h), ale několik se jich rozchází až o 10% i když přijíždím konstantní rychlostí, netuším proč.
udělám čárku na plášť atd.
pro doladění mám pásmem udělanej 300m úsek
300m? Tak na to nemám mentálně :)
pro představu 6×50m :P Jako vytvořit to byl záhul aspoň pět minut jsme to dělali :)
Kolik máte změřeno (ne z tabulky) na Rocket Ronu?
Ten největší možný, kilometry pak naskakujou jedna radost :)
No jo, na 30 average se dívá líp než na 25
Není nejjednodušší si sednout na kolo a poprasit někoho aby změřil vzdálenost od osy k zemi a pomocí vzorečku ze ZŠ si spočítat obvod? Já to tak dělám vždycky teda :)
Tak tohle jsem taky zkoušel a od změřené dráhy kola jsem se vždycky výpočtem obvodu dost lišil… Asi nejlíp se mi osvědčilo jet po lajně a změřit délku otáčky kola či více otáček a zprůměrovat.
Asi špatný vzoreček
;-)
Copak nemáš doma navinovací metr, dva a půl metru dlouhej chodník, a nějaký dvě věci čím si to označís? Postavíš kolo ventilkem, nebo jinou značkou směrem dolů, označíš si to, popojedeš o jednu otáčku, zase to označíš, a vzdálenost mezi těma dvouma značkama změříš.
Já mám na Ritchey Z-MAX 26"/2.1 2025
proč tu je půlka příspěvků o tom, že si to má změřit sám a jak se to měří, a jen druhá půlka lidí pochopila o co tu vlastně jde?
Jinak 2140mm, NN 2,4" zatím asi vedu :D
To víš, evoluce. Před pěti lety lidé ještě nebyli tak chápaví jako v současné době :)
no stačí se podívat na dva příspěvky nademnou, takže ani letošní úroda není moc chápavá :D
naprosto individuální a to i v rámci jednoho druhu
Platí to pořád, takže házení čísel je i při napsání konkrétního pláště a jeho šíře stejně k ničemu, protože jiný kousek stejného druhu může být rozměrově někde jinde.
jako zajimavost je to dobry a nic vic v tom nehledat :)
Ono vůbec počítat najeté km na MTB je docela úchylka.
To je jak počítat počet přírazů během sexu – já si teda vic cením toho zážitku než dělání nějakých statistik :-)
jojo, taky uz se me ptali proc jsem si kupoval tak drahy full ram (stal me 8k) kdyz na tom nenajedu aspon 5000 rocne :) je prece jasny, ze se 150mm fullem budu nahanet tisice kilometru po asfaltu…
ono to je fuk, sem loni pořídil hac5, po třech měsících střídavýho provozu a neprovozu jsem ho utřepal ze řidítek a od te doby je klid :)
Tak ja sa zaradím na opačný koniec poradia:
1978mm – Maxxis Ignitor 1,95"
5. let blesku
Se dívám, že když jsem si od oka nastavil průměr na 2000mm, tak se připravuju o pořádnou dávku kilometrů každým dnem. :-)
Tak si dej 2500 mm a hned to bude lepší :-)
Si piš, nějak to dohnat musím. :-D