• jonegro

    Dobrý den, uvažuji o koupi nové moderní devětadvacítky. Nejsem si úplně jist, ale protože mě terén baví čím dál víc, hodně ji zvažuji. Akorát mi přijde, že jsou oproti normálním MTB dost drahé. I když tohle http://www.maxbike.cz/…kolo-malawi/ je jen za necelých 15 tis., to mi zase připadá dost levné. Co myslíte, máte nějaké zkušenosti, poradíte mi prosím? Předem díky.

    0 0
    • Frostty  

      Tak pokud tě baví terén jak píšeš, tak bych spíš přemýšlel nad 26" :o).

      0 0
        Výběr z produktů
        Liv Embolden 29 2 dámské kolo, milky way Skladem 1 kus

        Akce -14% Liv Embolden 29 2 dámské kolo, milky way

        od 40 299 Kč -14% MOC 54 299 Kč

        GHOST Kato FS Base 29 kolo, šedé/červené Skladem 1 kus

        Akce -9% GHOST Kato FS Base 29 kolo, šedé/červené

        od 31 999 Kč -9% MOC 43 999 Kč

        SCOTT Spark 970 29 kolo, modré Skladem 2 ks

        Novinka SCOTT Spark 970 29 kolo, modré

        55 899 Kč MOC 71 099 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • jonegro  

        No, baví, ale ty 29 jsou prý do terénu ideálnější… nebo nejsou? Nikdy jsem nani nejel… maximálně jsem si na to sedl v obchodě…

        0 0
        • Breakpain  

          29 lépe pohltí malé nerovnosti a dá se na ni jezdit svižně po prašných cestičkách. Pokud máš ale rád traily, pořádny terén, klikatice, malé hupy, sjíždění nerovností typu „schody“ … tak je lepší 26 ka, protože je mnohem obratnější.

          Tohle je můj subjektivní pocit, když jsem testoval dvě (26 a 29) kola na stejné trati …

          0 0
          • Frostty  

            Přesně jak píšeš :o).

            0 0
          • Pavel  

            Co kompromis 27,5"?

            Nééé, do hlavy nééé… :-DD

            0 0
          • jonegro  

            To zní celkem rozumně. Díky. A co říkáš na tu cenu z odkazu Maxbike Malawi? Není to podezřele málo nebo moc? Nebo je odpovídající.

            0 0
            • Vilém  

              Z ceho mas strach? Vzdyt je to tva overena znacka, tak proc takoveto neduverive dotazy?

              0 0
          • MirosPikos  

            Hele nevím, ale zrovna na ty schody by se mohla 29" hodit víc.

            0 0
            • Barberry.pha  

              asi tak nejak, to stejny pri sjizdeni pres koreny atd. je daleko vyhodnejsi 29, nevim v cem by tam mela mit 26 navrch?

              26 je obratnejsi a v nekterych technickych pasazich muze mit navrch a ve finale je to stejne jak se kdo na cem nauci ;)

              0 0
              • marco  

                Technické pasáže typu SP Houfalize i tam si s tím většinou poradily kdo se s čím naučí tak na tom umí také jezdit. no na většinu těch gravity disciplín DH, AM a Trail se 29" nehodí. Na ty naše udusané cyklostezky a pěšiny pro pěší se 29" vcelku hodí.

                0 0
        • tretys  

          Tak si můžeš v obchodě nějakou zapůjčit a vyzkoušet. Každému sedne něco jiného.

          0 0
          • jonegro  

            A jsou obchody, kde ti to půjčí? Jsem kousek od Olomouce.

            0 0
            • Martin  

              jestli chceš, můžeme se domluvit a můžeš se projet na mém 29" biku, možná ti to pomůže v rozhodování. akorát nevím jak ti sedne 21,5" rám, to chce prubnout

              0 0
              • jonegro  

                A kde se pohybuješ?

                0 0
                • Martin  

                  kosíř, kopeček, pomoraví… ale momentálně to s objemy moc nepřeháním, protože jsem relativně čerstvě po operaci, tak se jenom tak rozjíždím

                  0 0
    • Martin  

      kolik měříš?

      0 0
    • WEGO  

      já jsem si nedávno 29 nechal poskládat.. vzduchová vidle, komplet deore, hydro brzdy cena kolem 16K. Ale mám 194cm a při porovnávacích jízdách pro mne byla 29 jasná volba. Osobně si myslím, že na tvých 183cm stačí 26, ale je to individuální no.. doporučuji zkusit někde v krámě či od přátel 26 a 29 jako já a rozhodnout se mna základě pocitu.

      0 0
      • WEGO  

        jinak pokud chceš toho MAXe tak bych si tam přihodil tu RAIDONku ( + 1800 kč; vzduchová vidlice ), ale mnohokrát lepší než ta XCR (pruřinová). Ale nejlepší by podle mě bylo ten bike poskládat na míru.. základní cena 15K a je tam XCRko a alivio nevím podle mě předražené.

        0 0
      • delfyn  

        mám 183 a pro mě jasná volba 29er podle výšky bych to neřešil spíš podle vlastností kdo co upřednostní

        0 0
        • WEGO  

          Ano. Však jsem psal, že to je individuální. Ale jak zakladatel píše, na 29 ještě nikdy nejel. Tak mi přijde, jako hloupost ji koupit, aniž by na ni nasedl (píše, že to bude kupovat v kamenném krámě, tak snad ho napadne se prvně projet).

          Za dveřmi je 14 hodina, čili mi začínají vycházky (nemocenská; zlomený kotník), tak jdu na druhý letošní švih. Sportu zdar 29er zvlášť !

          0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Podle výšky bych to řešil akorát pro extrémy typu 160cm. Tam už je 29tka hodně problematická.

          Ale rozhodně ne u 180cm+.

          0 0
    • BB  

      Nechal jsem se zblnout reklamním tlakem a na dojíždění do práce pořídil 29 HT. Myslel jsem především na to, že to bude pohodlnější, jezdím do práce kousek polňačky, chodníky, cyklostezku a pražskou dlažbu. Výsledek: pohodlnější to není proti 26, je to prostě HT. Moje zkušenost, pokud někdo hledá na 29 pohodlí, tak ani náhodou. Na 26 mám větší balóny a větší pohodlí se skrývá právě v nich. Pokud dám stejné balóny na 29, tak to zase nejede. Takže bílé místo na trhu a šikovný marketingový plán především firmy Specialized. Uvidíme, co s tím ostatní udělají s pomocí 27,5 "

      0 0
      • jonegro  

        Počkat a ty 27,5 to jako není joke?

        0 0
        • blaf  

          joke to je, ale nekteri to mysli vazne :)

          0 0
        • BB  

          to určitě joke není, firmy potřebují držet trh nahoře. Až splaskne bublina 29, tak se nastartuje 27,5.

          0 0
          • Georrge  

            klasika je jenom jedna, ostatne gary fisher naivne zacal delat jen 29" a zakratko zkrachoval :D

            0 0
            • Martin  

              jak říká Hynas… 29 nebrat

              0 0
          • delfyn  

            podle mě marketing má vliv a ne vždy dobrej, ale uplatnění mají pro různé lidi a požadavky, různé průměry a 29er není bublina, stejně jako by bublina nebyla 26 pokud by zrovna Fisher a jeho partička v USA začali kopce sjíždět na 29

            0 0
            • BB  

              no jo, ale to klidně mohli a taky tam zkoušeli různá kola, už tenkrát existovaly kola s tímto průměrem ráfků, ale jim se tam právě nejlépe osvědčil starý cruiser s balony 26.

              0 0
      • MlokCZ  

        Asi mám nějaké speciální rychlejší balóny na té 29tce. Snake skin RaR 2,25 mi ve 26" i 29" jedou úplně stejně (dlouhodobé srovnání ± stejně osazených celopevňáků a to v celém osazení nejenom ty RaR; v obou případech už přes 4000km).

        A rozdíl pohodlí je minimálně na celopevňáku mezi 26×29 opravdu propastný. Pokud vozíš nějaké zcela jiné (užší) a více nafoukané pláště na 29tce, tak to přeci vůbec nemůš takhle srovnávat, to je jasné, že pak bude 26tka pohodlnější.

        Ono to jde dokonce tak daleko, že na určitém specifickém povrchu je 29tka celopevňák pohodlnější než 26tka 150mm full (pořád obojí stejně objemné a stejně nafoukané pláště).

        Každý ať jezdí co mu vyhovuje, každé má svoje výhody a nevýhody.

        A když to píšu já, co tu roky jsem zastáncem maximálního pohodlí a na silnici raději vozím bike než silničku, tak to už je co říct :-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Ještě doplním, že mi právě to pohodlí na 29tce poměrně dost změnilo poměr nájezdu celopevňák x fully.

          Dříve jsem měl 26 celopevňáka + 2 fully a nájezd cca 1/3 km na celopevňáku. Teď mám 29 celopevňáka + 2 fully a na celopevňáku více než polovinu kilometrů.

          Dříve jsem celopevňáka jezdil hlavně když bylo bahno a nechtělo se mi do terénu a to převážně po asfaltu a terénu naprosté minimum. A i do nenáročného terénu jsem většinou vozil kvůli pohodlí fully.

          Od té doby, co jsem přešel u celopevňáku na 29tku, tak se mi to výrazně posunulo a vozím celopevňáka o hodně více do terénu, protože i pro mě preferujícího pohodlí je to s většími koly skousnutelné i na celopevňáku.

          Samozřejmě v terénu kde jsou větší překážky, tak je to pořád celopevňák a větší kola odpružení nikdy nenahradí.

          0 0
          • tonik666  

            Na celopevňáku 29 jezdím taky a pokud člověk vjede do jakéhokoliv terénu, je full pohodlnější. Celopevňák dobře jede, ale samozřejmně drná a je úplne jedno že je to 29 na ocelové vidli, furt je to pevňák.

            0 0
            • delfyn  

              stejně je to i o skladbě dalších komponentů a tlaky jaký vozíš. 29kola tě jenom nespasí, já mám karbon pohodlnou sedlovku co viditelně pracuje a nízkej tlak v gumách a je to super.

              0 0
          • delfyn  

            A ještě kdyby jsi měl odpruženou vidlici na 29:)

            Já střídám 26 a 29 podle nálady, celopevňák a třeba ještě singl, nejvíc ale taky 29.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nemám rád kolo s nevyrovnaným odpružením, HTčka s odpruženou jsem už před několika lety zavrhnul a vracet se k ním nebudu.

              Co se týká pohodlí, tak by samozřejmě byl nejlepší 29" full, ale ten mi z více jiných důvodů nesedí (v praxi ověřeno).

              0 0
      • Peslezedirou  

        Achtung, tohle se nesmí teď říkat! :-))))) Uááá konečně další kdo to potvrzuje :-)

        0 0
    • Barberry.pha  

      Urcite je lepsi si to vyzkouset, za 15 tisic sezenes kvalitni 26 ale o to horsi 29, pokud si ji nenechas poskladat, to uz se pak dostanes na lepsi komponenty pri stejne cene.

      A ona je 29 a 29, geometrie, komponenty, vaha, to vse bude hrat rozdil v tom prozitku s jizdy.

      Kolik mas cenovy strop?

      0 0
    • martin_bakov  

      CO Gary Fisher Cobia nebo 29 od Superioru, to sou hodne oblibene modely.

      0 0
    • Mirek_29  

      29er nebrat :-)

      0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.