Dobrý den,nikde ve foru jsem nenasel neco o tom jak prebarvit stavajici lak na ramu.....Tak prosim poradte,jakou barvu zvolit tak,aby se neloupala,hodne vydrzela a nebo kde nechat kolo přebarvit…Děkuji za pomoc!
Dobrý den,nikde ve foru jsem nenasel neco o tom jak prebarvit stavajici lak na ramu.....Tak prosim poradte,jakou barvu zvolit tak,aby se neloupala,hodne vydrzela a nebo kde nechat kolo přebarvit…Děkuji za pomoc!
Ja jsem delal byvalyho olprana (ocelovy ram) koupil jsem klasicky auto-laky cely jsem to oblepil…nastrikal…prestrikal asi trema vrstvama bezbarvyho laku a barva drzela…
Nechávám rám opískovat a pak práškovou barvu + lak , výdrž tak 5 let, to je tak akorát, než se mi barva zprotiví…
kolik to stojo opiskovat? a kde se to pískuje?
nechat opískovat a komaxit :O)
kde ho mám nechat opískovat?? kolik to asi bude stát??a kde nakomaxitovat :-D??CELKOVA CENA?? nevyplati se radši koupit normálni sprej a obrousit??jsem v tomhle uplny zacatecnik tak se nezlobte,že se tak blbě ptám :D…dik za pochopeni.......
Téměř v každé lakovně ti ho opískují a hodí na něj práškovou barvu. Cena cca. 700Kč za komplet. Aspoň tolik platil známý před rokem.
Tak tak podle druhu laku a vrstev se vejdeš pod 1000,– bez problémů :O)
jestli jsi z Ostravy nebo okolí tak ti to za 300,–udělá v Paskově
bohužel Brno :-( nejspíš nakonec skončím u motipu :-D …za 150 kč +šmirgl 20kč ale dikec za rady…mám o čem přemýšlet :-)
Obyčejným sprejembych se do toho vůbec nepouštěl. Lak se pak odlupuje a na rámu to moc dlouho nevydrží. A pak ještě jak si představím, že bych měl šmirglem odírat celý rám… Obvolej brněnské lakovny a poptej se na ceny. Budeš to mít určitě mnohem pěknější a hlavně mnohonásobně trvanlivější než kdybys to dělal doma ;-)
To je strasna prace. Nedelal bych to, fakt to nestoji za tu drinu a vysledek je vetsinou nic moc. Pohledej v historii, urco je tam nekde thread, kde se resila lakovna v Brne.
tak jsem se díval do historie a o Brně ani zmínka :-(,ale většinou na foru uvadi cenu od 400 do 1000 což celkem jde…Ještě jsem slyšel ,že se dá koupit vypalovací lak ve spreji…takový,kterým se stříkají auta v lakovně,jen nevím kde bych to vypálil :-Dnejspíš na slunci :-D.........
samovypalovaci laky jsou, ale schne to 24h a je nutny to mit v absolutnim bezprasnu. kazdopadne, nedas li jako zaklad presne danej druh podkladu na hlinik, tak se ti lak oloupe. autolak nic nevydrzi. jdu do komaxitu.
bacha na zeslabovany trubky, piskovanim se dost ohoblujou a peckovani tomu da dost zabrat taky. louhovani je asi nejhorsi moznost. po piskovani nebo peckovani se to musi prelestit „bruskou“, jinak je to z malejma dirkama.
moje zkusenost s lakovnama(auto) byla takova, ze to nikdo nechtel delat. nemuzou si za to rict vic jak 1500 a prace je na tom vic jak na pulce auta, takze se jim to nevyplati
jdu = jdi
Tak o tom brouseni po piskovani slysim poprve. Uz jsem nechaval strikat dost ramu komaxitem ale nikde nevadilo ,ze by byl predtim piskovany. To by museli piskovat hodne hrubejma kulickama. Komaxit se krasne „slije“ a podklad nekopiruje tak, jako mokra barva.
je to jak kde. brouseni se tyka hlavne peckovani… piskovani vetsinou se nechava tak jak je, prave kvuli te praskove barve… zakreje to
S tim peckovanim nemam zkusenost, takze je to klidne mozny. U piskovani, pokud maji jemny pisek, tak neni zadny problem.
ja jo,,,
To myslis ty drobny tecky? to by komaxit nezakryl? nejsem lakyrnik ani odbornik, takze nedokazu posoudit.
tyhle byly z tech lepsich… a mluvim o tom, ze to komaxit zakreje. nezakreje to autolak
Bacha na ty pecky,většinou ti poškodí trubky a ani komaxit to nezakryje,když tak jedině písek.
Neda mi to a zapojim se – piskovani hlinikoveho ramu, jak jiz jsem psal, take neni zrovna setrna metoda a navic ji dnes jen tak nikde neprovadeji ze strachu o ram, ktery se muze snadno poskodit. Louhovani je metoda daleko setrnejsi. Je v tom ovsem zrada, ktera je ne kazdemu znama. Na louhovani se totiz pouziva vice typu ziravin a ta nejbeznejsi bohuzel obsahuje jakousi slouceninu sodiku, ktera dural dokaze vylozene „upect“. Je proto treba predem vedet, v cem ze se to nas milovany ram bude koupat ;-)
Ahoj Lumo,
zrovna vcera jsem volal panu Fajkusovi do Paskova a piskovani uz bohuzel nedela. Clovicek, ktery pro neho to piskovani delal je po smrti… :-(
Jinak pokud jde o ram hlinikovy, tak ho jen tak opiskovat nejde. Vetsina lakoven piskuje velmi hrubou smesi urcenou na ocelove konstrukce a ta dokaze hlinikovy ram pekne znicit. A kdyz ne znicit, tak do nej udela hluboke ryhy, ktere se komaxitem nedaji vyplnit. Praskova vypalovaci barva (komaxit) totiz narozdil od autolaku nezna plnic.
Sam ted resim lakovani sveho ramu, ale asi to necham az „po sezone“… Budu ho muset poslat do jedne firmy v cechach, kde mi z neho setrne sundaji (louhovanim) stary lak a pote poslu do Paskova na komaxit…
Tak to jsem nevěděl.
ještě jsem objevil sprej na diskly kol u aut…disky jsou hodně namáhané tudíž by barva mohla vydržet…
http://www.drogeriemartina.cz/…2404028.html
co myslíte??
Disky kol jsou hodně namáhané jenom tehdy, když nekdo neumí pořádně parkovat podél chodníku :-))
Když jsem to dělal, o komaxitu jsem ještě nevěděl (až v průběhu práce), ale někdo mi o něm říkal nějaký mínus, který si bohužel nepamatuju ;-)
Nicméně jsem si celý kolo obrousil a opálil ručně, pak natřel kvalitní základovkou, pak stříkl stříkacím kitem, 600kou brusným papírem pod vodou celý kit dokonale vybrousil. Pak stříkl bílou, který musela být pod mou vrhcní barvu a poté stříkl vrchní metalízou. Navrch ještě lak. No ale bylo to na dlouho, už bych to takto nedělal ;-)
Prave ze ta prace, co si s tim clovek da, nestoji vubec zato, navic to vyjde draz. Prasek mi delaji za 200–300 Kc a vysledek je super, neda se to se sprejem srovnat. Jedinou nevyhodou komaxitu je vyssi hmotnost oproti mokre barve a vetsi nachylnost k poskrabani. Tim poskrabanim vsak myslim pouze povrchove skrabance, jinak je mnohem odolnejsi na odloupnuti nez mokra barva.
Mate nekdo zkusenost s opiskovanim ramu + praskovym lakovanim v Praze a blizkem okoli?
http://www.cyklobares.cz/showpage.php?… viz bod 4. a 5.
asi před 5 lety jsem nechal jeden rám lakovat u Štěrby. Pak jsem na něm jezdil celou sezónu a manželka na něm jezdí do teď. Ale byla to docela pálka, asi 2,5tis.Kč (opískování, lak, nálepky). Tou dobou jsem byl zblblej z barvy Bianchi, tak jsem si to nechal udělat :) Lak je i po letech super
Trošku tohle téma vyhodím z historie a připojím svůj dotaz. Potřebuju vidli na zimáka, ale sehnal jsem jen starší ocelovou odřenou červenočernou. Chtěl bych ji hodit celou do černé. Dá se to udělat doma bez spešl laků, plničů, atd? Jen obyčejnou barvou na kov? Moje představa je, sundat stávající barvu šmirglem a natřít nanovo štětcem. Máte někdo zkušenost, jak to bude vypadat? Respektive držet?
Dělal jsem starýho oceláka… Šmorglem jsem to zbrousil, klasickym autolakem ve spreji nastříkal cca 2 vrstvy a na to 2 vrstvy bezbarvýho… drží a vypadá pěkně… už ho teda nepoužívám, ale byl jsem spokojenej :D
Asi to chce sprej, že?
Vyzkoušej váleček,samozřejmě se nedostaneš všude ,to doplníš štětcem a je to zajímavý efekt.
Jj, sprej… Obyč na auto cca za 80,– kč… ještě zbyte na pozdější úpravy :D:D:D
Kup sprej na disky lesklý a z 20cm to nastříkej v malých vrstvách, když se to bude zdát že první nástřik je naprd počkej oppravdu až zaschne a pak dej další, pokud koupíš větší sprej dá ti to na víc vrstev. stríkal jsem už 3 kola a pokaždě to bylo pěkný, nakonec to stříkni berbarvým kvůlu odolnosti a lesku.
Já nejříve použil el. vibrační brusku s opravdu jemným brusným papírem a poté ještě dobrousit ručně. pokud je v rámu nějaká ďubka nebo je promáčklý tak jsem použil eprozin co se používá na zkorodované blatníky u aut třeba aby se vyplnila díra po korozi. no a apotom to jště otru nejakým hadrem at není zaprášený. Potom začnu stříkat barvu a to v malých tenkých vrstvách (lepší více tenkých vrstev než hodně barvy naráz (barva stéká a je to znát) no a pak počkat den dva až to vytvrdne. Nezapomenout zalepit návarky a střed a krk aby se tam barva nedostala. No pokud by chtěl mít někdo vetší záruku aby se to nesloupalo použil bych ještě předtím zákaldovnu ve spreji a trochu ji pak zjemnil smirkem.Dále pokud někdo chce kolo třeba dvoubarevné je dobré použít papírovou lepenku(jde dobře sundat a nezanechává lepidlo.
Pokud někdo chce tak Author posílá zdarma nálepky na kolo (na jednom kole jsem chtěl mít opět orig. nálepky (přítelka má stratose od auhtora, tak jsem zkusil napsat do Authora kolik by stály a oni mi řekli že mi je pošlou zdarma.
Toť vše.
hlavně né štětcem :-( neodhadne se ta správná vrstva) mám vyzkoušené
barva vydrží asi 4 roky
tady je foto toho authora. teď ho má sestra :-)
Dík za rady, zkusím a uvidím.:-)
Tak, včera jsem si přinesl domů velmi pěkně přelakovaný rám z Cyklo Bareš. Dělají i matné barvy. Rám je matně černý a dost to připomíná anodizaci. Povrch je naprosto dokonalý a cena za odstranění původního laku v louhu, nový lak a tepelnou úpravu laku byla 1000 Kč. Dnes jsem také nechal vyřezat samolepky a to za 250 Kč. Doporučuju tuhle firmu a dávám palec nahoru :-). Domácí odlakování si nedokážu představit (louhování) a 1000 Kč je v poho částka.
No uvidis jak se ti matny lak osvedci. Co jsem mel zatim moznost se setkat s matnejma lakama, tak to bylo znacne neprakticke, bylo na to videt vse, kazdy otisk treba spinave ruky a umyvalo se to velmi spatne.
Já měl asi 3 roky černou matovou na Duratecu a bez potíží navíc odolná barva. Záleží na kvalitě laku a zda byl vypálen.
Hlavně se těším jak vyjdou samolepky, protože musí být co nejvíc lesklé aby byl nápis vůbec vidět. Na Duratecu jsem to měl a kombinace černý matný ráma a lesklé černé samolepky je moc pěkná.
Jinak vzorník Cyklo Bareš je celkem pestrý. Když jsem tak brouzdal po netu narazil jsem na vzorník RAL a to jsou odstíny. Zaujala mne svítivá červená, kterou si dokážu na rámu a k tomu perleťově bílou vidlici.
Ono šlo o to, že ta vidlice je na zimák, a lakovat jsem potřeboval fakt jen tu vidlici. Takže by se nevyplatilo ještě za to někde platit. Jinak už mám nalakováno, zatím to schne, ale na první pohled to vypadá dobře. Uvidím, jak dlouho to vydrží.
TRochu bych to oživil.
Nechal jsem si zavařit rám a te¡%d bych potřeboval zakytovat svary, odstranit starý lak (louhováním) a nalakovat. Nemáte tip v okolí ostravy? Nebo ještě v okolí Moravské Třebové.
Stále kvoká,stále kvoká?
nemáte někdo aktuální typ na někoho kdo opískuje a nalakuje hliníkový rám ? Ostrava a okolí. Dík.
up
BGV v Opavě. 50kč pískování, 250kč lak.