Ahoj,
prosím o radu ohledně silničního kola – kazety a převodníku..
mám novou silničku (jetou) a „zdědila“ jsem na ní na zadní kazetě 9 pastorek 12–27 s převodníkem 50–34
ušlapu na tom kopce? nebo bude třeba výměna zadní kazety?
díky moc Terka
Ahoj,
prosím o radu ohledně silničního kola – kazety a převodníku..
mám novou silničku (jetou) a „zdědila“ jsem na ní na zadní kazetě 9 pastorek 12–27 s převodníkem 50–34
ušlapu na tom kopce? nebo bude třeba výměna zadní kazety?
díky moc Terka
Když se budeš snažit, ušlapeš…a navíc tě to posune dál, tedy výš. :o)
Mimochodem, tahle kombinace nejlehčího převodu je už sama o sobě (na silničku jako) dost lehká.
Trojpřevodník vozí turisti, důchodci a buzeranti…
Tak já nevím. Sem turista, ******** nebo důchodce? Trojpřevodník na silničce mám a nevidím v tom problém. Kazetu mám 12–25 a vyhovuje mi to jemné odstupňování vzadu. Převodníky 50/39/30 také. 53×11 když nezávodím nepotřebuju, 39×25 v okolí ústí většinou stačí, ale když už je toho moc, tak proč se trápit? Klidně nahodím 30×21–23, než abych někde tlačil. Nechci tu trojpřevodník chválit, ale mě prostě přišel skok z 50 na34 zubů velký. Víc mi vyhovuje 50 a 39, těch 30 je asi navíc, ale zase mi to umožnilo to mnohem lépe (jemněji) odstupňovat vzadu
Z té trojice na výběr se dá říct, že budeš turista, ostatní těžko posoudit :). Ale nic si z toho nedělej, turistů je zde většina, jen to málokdo přizná :).
OK, turistu beru ;-) I když doufám, že aspoň zdatný turista
Určitě závodník, ti si většinou naopak ubírají, ti co jezdí houno by se většinou za turistu prali do krve :).
Určitě, jinak bys nevěděl o významu jemně odstupňovaných převodů na silničce.
nic lehčího tam už moc vymyslet nejde, takže otestuj a až pak případně řešit co s tím :D
S převodem 34×27 už bys neměla mít problém vyjet většinu našich kopců.
fajn :) to jste me potesili
nasich jo :o)
zeptam zeptam :-D pritel je Lorenc a rika ze to uvezu :-D
Já dal na 1 silnici 50/34 a 11/28 a je to tak lehký,že abych si zdůvodnil tuto volbu budu to muset vzít do Alp jinak v ČR asi zbytečné je ale pravda na Oybin 17% jsem to tam dal abych jel v klidu v sedě :-)
Najdou se i u nás špeky, na které holka určitě potřebuje mít vzadu 28z. Jsou to typicky různé několika set metrové úseky asfaltek k „horským“ chatám a hotelům. Co kluk vyrve na španěla, tak na to holka potřebuje 39 (34) x 28. Také jsem se setkal s tím, že když ženská v prudkém krpálu tuhne, tak už nedokáže jít ze sedla, ale to možná není pravidlem.
mám 50–34 a lazetu 11–28 co jsem měl na kole a nejlechcí pastorek jsem ani neřadil, většina kopců u nás se s tím dá vyjet a člověk alespoň potrénuje
Na alpske jezdeni ma manzelka 50/34 a kazetu 12–29 (campa, slozena ze 13–29 + 12–25). To je nejlehci, co dovoli dvojprevodnik a saltr s normlanim voditkem. Ne ze by to neslo vyjet i na 25ku, ale to uz chce jet kopec o 2–3kmh rychleji, aby se udrzela trochu rozumna frekvence. Ja sam mam na shimanu 53–39 a do kopcu 11–28 a na dlouhe prudke kopce typu Timmelsjoch z jihu bych na 25ku potreboval tak o 10kg min, abych to dal s podobnou frekvenci:)
Záleží kde na tom jaký kopce na tom budeš jezdit…jinak, Viděl jsem i silničku s kazetou 11–36…
pozn. Hynas nevim co je na trojpřevodníku ************, před sto lety by si byl za buzeranta ty před chlapama, co lítali na kolech s pevnym převodem
Před sto lety možná (tedy když to říkáš, tak o tom asi něco víš), ale teď je teď.
3-převodník je bohužel nejdražší možná varianta ( nové kliky smyk, řazení) a pokud nebude 12–27 s 50/34 stačit tak to nevyřeší :D
mnohem jednodušší a levnější je použít MTB přehazku a kazetu 11–32
+1 Taky to tak mám, dokonce 11–34. A to na hliníkové silničce, ze který jsem udělal něco jako gravela.
Chudaci. Nevi o cem pises.
Pred 9 lety gravel neexistoval :D
V USA už nejspíš jo. :-)
Termín asi neexistoval, ale kola ano, říkalo se jim obvykle prasopes :-).
Tak jo, mám tedy nejspíš kolo pseudoprasopsa. :-)
Ale prosim Te.
V dobe TdF na kolech se stejnymi koly byly v US zavody vysokych kol.
Tak to asi bylo, ale Gary Fisher a Armstrong je zapsaly do dějin cyklistiky. :-)
Garyho jsem tam – hlavne 29 – mel. Ale tohle je lepsi.
Jinak Armstrong by si bez ITALA neskrt ani v rychlem a dopingovem zapisu :D
Jestli jsi opravdu z Pelhřimova, tak Ti tyto převody v pohodě stačí. Největší 80 metrový krpál je od Billy kolem rybárny, garáží Wolkerovou ulicí ke hřbitovu. Tam ten nejlehčí převod určitě využiješ. V sobotu jsme ve skupině s babou jezdili intervaly kolem sjezdovky na Křemešníku a první dvě opakování to dokonce zvládla na španěla 53×28, to samé zatáčka na Cikánce při cestě na Křemešník i holka to dá ve stoje na 53×28, to samé platí údolích kolem Sedlice, Želiva, Syrova, Hroznětic vše pohodě, tedy holka s nájezdem 10 tis.
tady máš pár špeků, kde si vyzkoušíš převody, když to v pohodě vyjedeš tak nebudeš mít asi v ČR většinou problémy:
Pelhřimov: http://www.mapy.cz/s/5qbh
Nemojov: http://www.mapy.cz/s/5qbc
Čeřínek, šotolina, asfalt: http://www.mapy.cz/s/5qbj
dik vyzkousim, zkusim klasiku pejr – putimov – kremesnik… a uvidime jestli to pujde :)
To jsi už měla vyzkoušet hned jak jsi koupila nové kolo! Nekecat a jezdit je pro zjištění optimálního rozsahu převodů optimální postup! :-). I když, probrat to jen tak cvičně s klukama na fóru taky není k zahození ;-).
No jo, ale terka.T zjevně nemá ani 1 tisíc, když ani neví, jaké převody jezdí do kopce, natož 10 tisíc ;-)
terka.T ma najeto par tisic ale ne na silnicce, ale na horakovi a krosovym kole, silnicka je to moje prvni .. soucasne koupeny kolo, ktery jezdil nekdo jinej, po technicky strance tomu moc nerozumim, tak zjistuju co a jak :)
Je to stejné,jako na jiných kolech…Ze začátku se ti to bude zdát trochu vratké,jako ty užší pláště,ale je to na zvyku…Jinak bych ti poradil to vyzkoušet co nejdřív a když to bude těžké,vraž tam dozadu devítkovou kazetu 11–32(už jsem to párkrát na kolo dával…delší retěz a víc napružit hazku,funguje to…a 9sp se dá krásně sehnat)a s převodem 34–32 už bys měla vyjet opravdu všechno :-)…
Nic tam nevrážej (myslím na zadní náboj) :). Jezdi na tom, co máš, trochu se popř. potrap. První tisíce km to může občas bolet, ale zvykneš si, a pak budeš řešit, jestli kazetu 11–25 nebo 11–23 :).
no mam z toho trochu strach, silnicka mi oproti tomu co sem doted jezdila prijde docela nestabilni, uzsi plaste to bude mazec, ale asi je to o zvyku… a posed vic vleze, to bude bolet zadek ouvej :D
A co tě přivedlo na silnici?
Jinak se toho neboj, to se po pár vyjížďkách poddá… Hlavně to pořádně klop v zatáčkách ;)
pritel :) ma sinicni kolo, peknyho durateca a ja za nim vzdycky funela na horakovi nebo na krosovym kole, taze ted asi bude vetsi pozitek z jizdy kdyz na tom budu lip, stejnak mu nemam sanci stacit, ale slibuju si od toho ze to bude synchronizovanejsi jizda :-D
Na silničce uvisíš podstatně snadněji. Je to velký rozdíl oproti horáku, to je jak když máš zataženou ruční brzdu a pak jí povolíš. :-)
ta vratkost nebude plastama, ale spis o bratru 20cm uzsima rodlama. ;-)
V pohodě, když to teď stačit nebude, tak to časem dotrénuješ. Vážně, neřešil bych problém, který ještě nenastal.
Zdarec, píši sem ať nezákládám další vlákno
měl bych dotaz ohledně převodu silnice do kopců, aktuálně mám 25z kazetu a 53/39z talíře. V rakouských a chorvastkých střechách nebo na kopcích 14%+ jsem v delším kopci docela v háji, brutálně silově, zakyselenej (ideálně ještě po třeba 70 km už v nohách) . Půjde kazeta 28z v zadu (max na krátké ramínko přehazky) poznat, nebo to zkusit vymyslet přes kompakt převodník 34z? tam mě ale napadá podstatný dotaz, dá se na (kliky ultegra – řadu nvm něco cca 2015) dát kompakt malý talíř aby mi řetěz nepadal do mezidíry při shazování z velkého talíře? díky
s klikama nejspíš nic neuděláš. rozteč šroubů neumožní menší převodník než 38z – jedině výměna za jiné kliky s 50/34 třeba
kazeta 28z v pohodě, možná to pobere 30z – 32z nejspíš ne musel bys měnit přehazovačku
No když už tak bych dal GS přehazku a 11–34 kazetu no a bude v případě že by řetěz nebyl na výzměnu tak jsem cc na 1500 což je v pohodě
Ked das kazetu s 34 zubami nebude ti treba nahodou viac clankov retaze – tzn novu ak nemas niekde tie extra ked si novu zkracoval
No tak to je asi jasný, že bude muset použít nový, delší, řetěz. :-)
jj pravda budu to muset stejně hodit s novým řetězem :)
Jeslti máš nějaký běžný rozměr klik, tak se občas na bazaru nějaký kompakty typu Tiagra objeví, cenově to furt vyjde líp než samotný převodník nebo kazeta.
Vlastně je pravda, že v minulosti jsem to dělal naopak měl jsem kompakt a sháněl jsem větší menší talíř a tam mi to pak padalo do mezidíry
Převodník 34 je oproti 39 rozdíl 5 zubů. Kolečko 28 oproti 25 rozdíl 3z. Takže to vyjde na ujeté metry na jedno šlápnutí skoro na stejno, jeden zub vzadu jsou přibližně 2 zuby na převodníku.
Já mám pocit že on je ten převodový stupeň naopak – nvm teda jak u kola přepočet ale u moto jsem to měl že 1z vepředu = 2–3z na prdeli, u kola to musí být zákonitě to samé
Takže když vezmu poměr 1:2 (předek:zadek) tak 5z vepředu = 10z na kazetě takže 34z kazeta se středním ramínkem vyjde +/- 1z šul nul
Každý, kdo absolvoval alespoň první stupeň základní školy a umí používat kalkulačku v mobilu si to přece umí vypočítat naprosto přesně. Převodový poměr 34/25 je 1,36, převodový poměr 39/28 je 1,393. Stačí vydělit dvě čísla. Pokud výsledek vynásobíš obvodem kola, zjistíš, kolik ujedeš na jedno šlápnutí.
Ano správně :) já jen začal větší omáčkou kolem :)
53 se skokem na 34? nevím no, o 19 zubů skok je docela mocnej
Jojo tudle variantu jsem zavrhl, navíc jsem si blbec neuvědomil, že by to ani nešlo už kvůli dírám v klikách, takže to vidím spíše na variantu střední ramníko hazky a 34z kazetu – vychází mi to že se bude snáz šlapat cca o 26% tak to by na těch střechách už mělo jít poznat, snad :)
Na silničce do kopců vozím 50/34 × 11–34, kdybych měl volit znova, tak dám dozadu 11–32, to by stačilo.
53–34 funguje dobře na 105 5800 i Ultegře 6800, i když to Shimano nedoporučuje.
Najdi si pastorky Miche u firmy Škoda – nechci dělat reklamu, někde tu je i vlákno – a tam si navolíš co chceš od 11z až po 34z.
Kluci mám kompakt 50/34 105 fc 5800 ,mohu nahradit tu 50z za 52 ,53z ? Jestli ano tak kde mají ?
Dík
Ano, můžeš. Rozteč 110BC a mají ho třeba tady.
Edit: Sory, není skladem :-( , mají jen stříbrný 53 zubů.