Jaký Gravel/Enduroad z níže uvedených?

153 nepřečtených
  • Rofi

    Ahoj všem. Vím, že o těchto typech kol už tu pár vláken je, nicméně mně jde o radu s ohledem na značku. Nechci řešit vzhled, dostupnost ani „vybavení“. Jde mi o to, s jakými výrobci máte nejlepší zkušenosti :

    Specialized Diverge

    GT Grade

    Giant Revolt nebo Giant AnyRoad

    Mockrát díky za případné reakce a případně zkušenosti jednotlivých uživatelů.

    Anketa: Jaký by jste brali Gravel/Enduroad? - Bez ohledu na vzhled a výbavu, prosím hodnoťte kvalitu výrobce

    8x
    16%
    0 0
    • Singlespeed  

      Kvalitu výrobce je docela těžké hodnotit. Z uvedených kol je výrobcem zřejmě jen Giant. Specialized výrobce není, jen výrobu zadává u jiných firem (obvykle u Meridy), jak je na tom GT, nevím.

      0 0
    • JakeF  

      GT Grade je na BF šílenej hype, takovej 2015 Epicon TT. Přitom značka jako taková to není nic extra a designově mě taky moc nebere, ale vyloženě chybu bys s ním nejspíš neudělal…

      Gianty mám na silniční kola rád, sám jezdím Defy na kotoučích a dřív jsem měl TCRko, ale tyhle v odkazech jsou extrémně odporný. Že snesu hodně, tak tohle se nepovedlo…

      Takže za mě bych bral Spešla, co od nich jezdím bajky, tak zkušenosti dobrý.

      0 0
      • Rofi  

        Zatím to mám stejně, dokonce jsem si teď nechtěně hlasoval i v té anketě:). Trošku mne ale nahlodává právě ta obliba GRADE, toho Spešla moc lidí co ho mají nehodnotí, což je škoda

        0 0
      • Rofi  

        Zatím to mám stejně, dokonce jsem si teď nechtěně hlasoval i v té anketě:). Trošku mne ale nahlodává právě ta obliba GRADE, toho Spešla moc lidí co ho mají nehodnotí, což je škoda

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • jIrI___  

      Diverge mi připadá nejhorší v poměru osazení/cena, ale z těch kol se mi líbí nejvíc. Nicméně vzhled nejezdí a bral bych raději Grade, které má v podstatě totožné osazení, ale je o 5000 Kč levnější. Nepodařilo se mi dohledat v ČR cenu toho AnyRoad, to kolo je tak neuvěřitelně hnusné, až je pěkné :D

      0 0
      • Rofi  

        Anyroad se v CZ neprodává, ale musím s Tebou souhlasit. Něco na tom je, taková ošklivka Betty:)

        0 0
      • tromboonen  

        Cokoli od Speslu v serii je predrazene, to je jasny, a tohle je okrajova zalezitost, takze se neda dobre koupit samotny ram.. Pri pouziti kotoucu uz nevidim moc velky rozdil mezi Diverge a Roubaix, me by se do Roubaixe vesly 33 mm plaste, kdyby tam nebyly rafkove brzdy..

        Ty Gianty jsou fakt hnusny.. nez Ronina (strasne tezitko, urcene spise jen na touring), tak radsi tu kotoucovou enduranci/gravel od SUPa, jak se to jmenuje, ted to tady nekdo stavel..

        GT jsem zminoval nebo doporucoval vetsinou pro bajkery, kteri se tak trochu boji silnice, chteji jezdit hlavne gravel a mit univerzalni kolo, na to se to IMHO hodi, navic za ty prachy.. Diverge je trochu blize Roubaix, coz muze byt plnohodnotna silnice, takze na asfaltu pojede lip..

        0 0
    • madik  

      Zrovna hliníkové gt grady se mi vůbec nelíbí. Pěkně jsou až karbonove

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jannk  

      Vybiram si podobne kolo (sotolina, lesni cesty, rodinne vylety s malym nosicem vzadu, blatniky na zimu) a smeruji k http://www.feltbicycles.com/…16/F65x.aspx

      Krome toho, ze je trochu drazsi – je to stejny typ kola o jakem se tu bavite nebo prehlizim nejaky zasadnejsi rozdil?

      0 0
      • tromboonen  

        IMHO je to blize k te klasicke (nezavodni) CX, ale to je spis plus.. akorat nevidim velkej rozdil mezi timhle a Crocketem (leda ze bys Crocketa chtel setrit a tohle bylo jako dvojka)

        0 0
      • Rofi  

        Nejsem profík, ale F65× je CX kolo, dle mého sportovnější rám, tedy ne tak „turistický“, těžší převody. Též jsem hledal mezi CX koly, nicméně mne částečně odrazují ty převody a ten sportovnější ráz kola, trošku se bojím, že bych se potom hůře narovnával:)

        0 0
      • jecnak  

        Tohle je klasicka zavodni kroska stejne jako Crockett, i kdyz ten se da lehce adaptovat na pohodlnejsi posed dik vysoke hlave.

        0 0
        • tromboonen  

          ja se prehlid a zamenil nick jannk za Tvuj :) Jsem uz slepej.. Jinak jako uplne zavodni mi to od pohledu neprijde, vidim tam nejaky sloping, trochu delsi zadni stavbu, vidlice jde taky dopredu.. ma to navarky a doury na dva kosiky.. spis univerzal, co se na nem zavodit da, nez zavodak, co se na nem neda jezdit jinde nez na trati..

          0 0
    • Davidof  

      Ahoj, toho Diverge mám – zatím velmi krátce – cca tři týdny. Ale najel jsem s ním pár stovek km. Mam karbonovou verzi.

      Ty ostatní kola jsem nezkoušel.

      Moje dojmy – tuhý ( rám, vidle, pevné osy). Pohodlí – ta sedlovka docela pomáhá na vibrace, jinak je to myslim spíš o gumách.

      Přijemně vysoká hlavová trubka. Spousta možností úchytů pro blatníky a nosiče.

      Jsem timhle typem kola vlastně nadšenej. Kolo jede skoro jak silnička, ale pole působnosti není omezeno jen na silnice a to je příjemné.

      0 0
      • Rofi  

        Karbon je na mě už moc, ale v hlíně snad bude taky v poho. Třeba se objeví někdo, kdo ALU sedlá:)

        0 0
        • Davidof  

          V testech ten Smartweld Aluminium rám celkem dost chválili, bohužel tam neni ta CG sedlovka.

          Úplně nezbytná samozřejmně neni, ale znáš to :-)

          0 0
          • Davidof  

            Jo a ještě jsem zapomněl – kotoučovky se mi taky velmi líbí – brzdí příjemně, lineárně, předvídatelně.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Rofi  

      Tak teď zase nevím, 2 dny nespím, studuju, poptávám...... .

      Spešl A Gianty nakonec vypouštím.

      Author a Jamis přibyli a výsledný výběr mám :

      GT Grade Alloy Tiagra

      JAMIS Renegade EXPAT

      AUTHOR Ronin

      Nejtěžší je Ronin cca o kilo od ostatních – ale u tohoto typu kola váhu moc neřeším, stačí kilo zhubnout a je to:), všichni jsou na Tiagře. Vzhledem se mi líbí všichni, ale nejhlavnější je pro mě kvalita v této cenové hladině.

      Všechny tyto varianty mohu mít za cca 27 000 Kč. Co z těchto tří myslíte, že je nejlepší volba?

      0 0
    • Tomb74  

      Čau!Hele,nebudu nikoho přesvědčovat,nebo tvrdit něco jinýho,či se s někým hádat ale doporučil bych tohle:

      https://www.canyon.com/…-al-7-0.html

      Nemá to diskový brzdy,ale za 36 tisíc(někde tady dole jsi psal,že potřebuješ do cenový relace 35 tis.) krásný kolo včetně výbavy.Já s bráchou jezdíme už delší dobu a zastáváme názor,že na silničním kole se dá jezdit skoro všude.Brácha má Canyon v karbonu sic a já karbon silničáka jedný italský firmy,ale vejdou se nám tam pláště až 28mm a v tu chvíli ze závoďáka uděláš kolo na kterým projedeš po šotolině,šutrech,sko­ro všude.Pravda jezdíme víc po silnici než v terénu,ale některý asfalty plný děr,výtluků a štěrku si nezadaj s přejezdem po nějaký nezpevněný cestě.Já používám pláště Schwalbe Lugano 25mm a zvládnu projet šotolinovou či zpevněnou lesní pěšinou jak nic a bez defektu zatím.Někdo namítne,že třeba pro tebe jsou důležitý ty diskový brzdy a podobně,ale zjevně se nechystáš na vyloženej cyklokros,takže žádným brutal terénem a ve špatným počasí asi jezdit nebudeš.Já nikoho neodrazuju od koupě tebou zamýšlenejch modelů,ale tvrdím,že ty různý gravel biky a podobně,že to je strašnej hype.Výrobci nevěděj co by už vymysleli,aby prodali další kola.Tak vymyslej gravel,endurance apod.Je dobrý zvolit kompromis.Konkrétně tenhle Canyon,kdybych kupoval kolo teď a v týhle cenový relaci,tak do toho půjdu.Skvělá váha i přes ALU rám,výbava,a při vhodným zvolení plášťů kolo na kterým je výzvou projet takřka jakoukoli cestou.Ty brzdy bych řešil jedině ve chvíli kdy budu vědět,že fakticky budu jezdit za každýho počasí a budu potřebovat brzdit při sešupech na šotolině někam do údolí i za deště.Jinak ti takovýhle kolo udělá službu jak nic.Lehký,dos­tatečně odolný,projedeš skoro všechno a na asfaltu pořád žiletka s kterou to odsejpá.Mě se třeba GT taky líbí,ale nakonec jsem od koupě upustil.A zvládnu projet leckde.A sjížděl jsem leccos,dokonce terénem kterej byl na hraně už(velký ostrý kameny,šotoli­na,štěrk i písek.Kdo říká,že to na silničce nejde,kecá.Jde to,je dobrý bejt opatrnej,ale jde to.

      0 0
      • jecnak  

        Pokud je suche leto jako vloni, tak proc ne, ale uz pri trose bahna je to na zcela hladkych plastich hodne neprijemne. Zkus si nekdy krosku pujcit a nezit jen v zajeti vlastnich predstav.

        0 0
        • Tomb74  

          Ale jo,neříkám,že nemáš recht.Mluvil jsem o ježdění v dobrým a suchým počasí.To se pak člověk nemusí bát to někde střihnout na silničce.Za kluzka a mokra,či při začínajícím dešti ti samozřejmě nikam mimo asfalt nesjedu,páč si to nemůžu dovolit.Je to každýho věc,sto lidí sto názorů.GT Grade Alloy na 105 bych si klidně rád vyzkoušel…Třeba bych tomu přišel na chuť co já vím.Je to na každým člověku.Nikomu to neupírám…

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • schrapnel  

      Povodne som chcel Specialized Diverge (Sora) 32000 Kc, ale za tie prachy som siel do GT Grade Alloy (105) 36000,–

      0 0
    • Rofi  

      Tak nakonec od původního výběru definitivní posun a právě u Evanse objednán JAMIS Renegade Expat.

      Díky všem za nápovědy, reakce, komenty.......

      0 0
      • Singlespeed  

        Jsem zvědav, kolik bude vážit. Přece jen, ocelový rám… možná to bude pěkný bumbrlíček :-).

        0 0
        • Rofi  

          Výrobce tvrdí 23,75 liber vel. 54, tedy necelých 11kg, no uvidíme. Myslím, že třeba proti 12kg Roninovi bude minimálně na vidli rozdíl ( ocel/carbon ), jinak to bude podobné.

          Bude-li těžší, to kilo, dvě shodím já, rezerva ba byla:)

          0 0
          • madik  

            Já bych teda ocel nechtěl. To už radši hliník. Mám karbnového GT Grade a jsem z vlastností rámu nadšen. Asi bych radši oželel kotoučovky a šel do karbnového rámu, když bych byl limitován financemi.

            0 0
            • Rofi  

              Já si zase naopak myslím, že kolo pro takové určení, máš-li výběr ocel/carbon vidle, ocel/ocel vidle nebo Alu/carbon vidle, tak první varianta je nejlepší. Kdyby tu carbon vidli měl Ronin....... .

              Ale to je každýho pohled hodně subjektivní.

              0 0
      • Rofi  

        Zpráva od Evanse – expedice do 2–4 prac. dnů. Už aby tady byl…

        0 0
        • jIrI___  

          Nechával sis ho posílat přímo nebo přes nějakou tu zprostředkova­telskou službu, na kolik vyjde poštovné?

          0 0
          • Rofi  

            Přímo od Evans Cycle, kolo 925e, doprava 65e

            0 0
            • Mig_all  

              To je raketa teda…

              0 0
              • Rofi  

                Ani mi nepřijde, kola v této "módní kategorii " se takhle nebo výše v dané výbavě pohybují u všech výrobců.

                0 0
        • Rofi  

          Expedováno 9.1., tak jsem zvědav:)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Rofi  

            DHL hlásí doručení 14.1., zatím to vypadá rychle a slibně

            0 0
            • jIrI___  

              Tak jak to dopadlo? :)

              0 0
              • Rofi  

                Skvěle, mazlík je doma. Přišel v krabici a bez problémů

                0 0
                • Qulck  

                  A vystavíš ho tu i s recenzičkou? :-)

                  0 0
                  • Rofi  

                    Nevím co by Tě zajímalo. Recenzovat neumím, a blbě se recenzuje vlastní bike, tam je to hodně subjektivní.

                    Já jsem spokojenej moc, je to krasavec a zahraniční recenze o Jamisovi nelžou.

                    Máš-li dotaz, ptej se.

                    Jen první zjištění – mám 181cm, bral jsem velikost 54, byť ji Evans doporučuje do 175cm, ale mé měření říkalo ber ho v 54, vzal jsem a super.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Vypadá pěkně. Máš ho zvážený?

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • Rofi  

                        Velikost 54, 11,45kg vč. odrazek, držáku lahve…, prostě tak jak je na foto. Váhu ale neřeším, to bych potřeboval řešit spíš u sebe::):)

                        0 0
                    • jannk  

                      Vidim spravne SPD?

                      0 0
                      • oberleutnant Weiss  

                        A to vadí? Navíc ke krosovejm plášťům?

                        0 0
                        • jannk  

                          naopak – sam jsem na podobne kole premyslel o sinicnich/MTB pedalech a skoncil s SPD → rad vidim, ze nekdo premyslel podobne.

                          0 0
                          • Rofi  

                            Vidíš správně:) a o jiných jsem ani nepřemýšlel, jen se peru s tím, jaké nové tretry:)

                            0 0
                    • madik  

                      Sedlo mi prijde opticky dost nizko. Respektive riditka mas hodne vysoko. Budes to nejak ladit jeste?

                      Jinak kolo pekne, ocelovy ram si musim nekdy ozkouset abych trochu poznal proc to lidi chtej :)

                      0 0
                      • Rofi  

                        Ladit nebudu, takto mám již odlazeno, jak to vypadá neřeším, hlavně že vyhovuje uživateli:). Co se týče rámu, jsem s touhle ocelí hodně spokojený, byť najeto málo, ale ocel rám a carbon vidle mě baví.

                        0 0
                        • jannk  

                          Kdyz uz se ti v tom rypeme :) to mas fakt riditka výše nez sedlo nebo to je iluze? Ja mam riditka 5cm pod sedlem a zdálo se mi, ze to je spise mene nez je zvykem

                          0 0
                          • Rofi  

                            Samozřejmě pod sedlem, teď jsem si všiml, že na té fotce to je dost zkreslený pohled při opření kola:)

                            0 0
                    • well  

                      To kolo je fakt krásný. Velká gratulace. Můžeš změřit šířku plášťů? Já na Diverge koupil Challenege Almanzo a potřeboval bych něco o chlup drsnějšího. Dík a ať to jezdí.

                      0 0
                    • Tomb74  

                      A hele, je to pěkný kolo!Tak ho užij v rámci možností ve zdraví!

                      0 0
                    • Mig_all  

                      Jsem tady snad jediny komu se tohle kolo absolutne nelibi? :-O :-O Nic proti jeho majiteli ale ten design je naprosty kentus…

                      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Doktor-Prase  

      Pánové, uvažuji o druhém kolu do rodiny (ke Capře). Možná blbá otázka, ale dá se na některých z uvedených (je to vůbec OK?) nasadit a používat sedačka na dítě? Ideálně ta na krk vidle, případně klasická za sedlovku? Máte s tím někdo zkušenost?

      Kolo chci na ježdění do práce, nahonit trošku Kardio je třeba a na výlety s rodinkou to bdue asi lepší než Capra…

      0 0
      • tromboonen  

        Sice budes trochu delat cest svemu nicku, ale pokud to nebude karbon, tak ten bazmeg na sedlovou trubku tam das.. kdysi jsem to chvili vozil na crossovym kole nez jsem zjistil, ze je to na hovno, a to ma podobne usporadani.. Na vidlici netusim jak to funguje, ale spousta tehle kol ma udelatka na predni nosice, tak teoreticky pokud by to bylo neco na stejne montazni body… ale stejne, vepredu mit dite je debilita..

        0 0
        • dawelus  

          Taky premyslim jestli by nebyl problem s detskym sedatkem, nebo se zavesnym vozikem. Chtel bych poridit Norco search, pokud ale zjistim ze by kolo trpelo tak bych sel spis do Ronina. Vozik se dava tusim za sedlovku a ta je u norca carbonova. Co doporucite?, diky

          0 0
          • Vilém  

            Voziky se davaji i na zadni stavbu, nebo pod zadni upinak, zalezi na konkretnim tipu.

            Za sedlovku, pokud by se to chytlo hned nad objimku, bych se toho moc nebal, kdyz nebude mit drzak zadny ostry hrany ap.

            Jinak duralovy Search jsem letos prikoupil a nemuzu si stezovat, zvlast za ty penize.

            0 0
            • dawelus  

              Diky za odpoved. A dokazes rict jak siroky plast se da na Searche obout?

              0 0
              • Vilém  

                Mam tam 35mm Continental Speed a mista je tam jeste pomerne dost. Nezkousel jsem, ale tipuju, ze 42mm by to mozna pobralo.

                0 0
                • dawelus  

                  To je super,diky. Velikost ku postave mas jakou? Ja mam 176cm a rozkrok cca 80cm. Typuju se na vel. 53.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Vyska 182cm, velikost mam 55,5cm.

                    0 0
                    • dawelus  

                      A vahu toho kola nahodou zjistenou nemas? Na netu sem to nenasel a zajima me jestli je aspon o 2 kila lehci nez ocelovy jamis a ronin.

                      0 0
      • Dejv94  

        Nevím jak přesně se dává sedačka na rodla, ale mezi berany asi sedačku nedáš.

        0 0
    • dawelus  

      pro inspiraci gravel-monstercross

      http://salsacycles.com/bikes/deadwood

      http://salsacycles.com/…016_fargo_x9 2

      krása, jen ty ceny…

      0 0
    • Hajis  

      Ahoj, máte někdo prosím představu jak široké pláště se dají dát na Specialized Diverge?

      0 0
      • john34  

        Poslal bych ti odkaz, ale nějak mně to zlobí, mrkni na Spešl stránky, jestli si to pamatuju dobře, tak u modelů 2018 u karbonovýho modelu 42 mm a hliníkový verze 38 mm…zatim bez záruky

        0 0
      • Blunderbuss  

        Jaký ročník a jaký model? Ročník 2018 jsou úplně jiné rámy než ročník 2017 (a starší).

        Hliníkový rám Diverge Sport 2017 pobere vzadu taktak Continental Cyclocross Speed kevlar 35–622, ale je to hodně na těsno. Vyšší hliníkový Elite 2017 a karbonové modely by na tom měly být lépe.

        0 0
      • liskin  

        Comp Carbon 2015 pobere 38 slick, ale zablácenej cyklokrosovej bych větší než 35 nedával. Jednou jsem to vepředu zkusil a nedopadlo to dobře.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.