Venku je hnusně. Co si zavzpomínat jaký jsme byli cyklisti, když jsme byli malí? Tohle jsem já v cyklist. oblečení v r. 1973 :-).
Venku je hnusně. Co si zavzpomínat jaký jsme byli cyklisti, když jsme byli malí? Tohle jsem já v cyklist. oblečení v r. 1973 :-).
Tak Vam radeji budu vykat
To není třeba, radši sem dohoď fotku, třeba na tříkolce, jestli víš co to je :-)
:-D
foto nemam, ale klasika sobi20 a pak favorit bez prehazky a taky u babinky ukrajina pod stangli.
Neuvedla jsem značku kola: Pionýr :-)
Pionyr byl klasika – zacinal sem dost pozde – na Spurtovi – hodne sem se bal, ale bavilo me to, tak mi tata pridelal na zadni blatnik takovou rukojet za kterou me drzel a behal za mnou – uz v te dobe sem byl pry schopny takhle ujet pres tri kilometry :-) Potom sem presel na pionyra 22, ale to vsichni kamosi v okoli meli BMX, jeden borec dokonce RMX – takze sem s tim byl spis pro srandu – dokud se nekde blblo, tak prave, ale kdyz sme se nekam dopravovali, tak nemeli sanci:-)))
Uplne se ve tvym pribehu vidim;-) Pionyr 22 je klasika, jeste ho tady mam nekde schovanyho :o)
Jo jo, BMX byla modla. Já si furt na pionýrovi hrál na „teréňáka“ až jsem ho zlomil vejpůl. :) A pak jsem zdědil červený BMXko… :)
No, ja se toho BMX bohuzel nikdy nedockal – a porad mam kvuli tomu takovy divny pocit krivdy :-)
Začínal sem na Blesku(furtšlap)bohužel žádný foto nemam,pak taky ten Pionýr,dámská verze.Taky byla móda omotávat výplet barevnejma drátkama a řechtačky z kusu plast kelímku uchycenýho na rámu u zadního kola vsunutýho do výplatu.To aby každej věděl že jedem.Pak BMX pak......
Jéje, to už je dávno. První kolo se jmenovalo Spurt nebo tak nějak, pak následovalo SOBI 20 a v roce 1985 i podpultový Favorit s duralovým rámem… tenkrát dostávali na 20 tisícové město tak 2 kousky měsíčně, umíte si představit co to bylo za velkou párádu jezdit na tom stroji. A jsem přesvědčen, že by jezdilo dodnes, kdyby mi ho někdo neštípl v roce 1997.
Ehm, duralovým? v roce 85??? To ses asi přeťuk, ne :-) ?
Jinak já začínal na nějakým dětským kole z druhý až padesátý ruky, vím že bylo modrý (táta přestříkal), pak nějaký trochu větší dětský, pak nějaký Pionýr (dámský), pak Liberta s tříkolečkem, na které jsem začal jezdit za Spartak Písek. Pak nějaký poskládaný galuskový favorit a pak…
Ne kdepak, stoprocentne to nebyl ocelový rám, vždycky jsem se tím chlubil před ostatními.
No nechci se hádat, ale jestli dobře počítám, tak v roce 85 ti bylo 10 let. Co jsi tenkrát věděl o rámech a materiálech ze kterých se vyrábí? :-) Já v té době jezdil „závodně“ a vím na 100% že duarlové rámy se v ČSSR nevyráběly a i ve světě to byla hooodně velká rarita. Myslím že by to tví rodiče asi nezaplatili :-)
A nemohl to být hliník, proti Esce co měl soused bylo o dost lehčí. ??? Koneckonců, teď už je to úplně jedno :)
No on ten Favorit byl o dost lehčí už jenom proto, že měl hliníkový ráfky, náby, řídítka (esky a liberty měly pokud vím ocelový), měl lehčí a užší pláště, neměl blatníky atd. Rám sám o sobě taky určitě vážil o něco míň (kvalitnější ocel). Rám F1 byla velká vzácnost, v obchodě nesehnatelná (pouze nějak přes ČSTV), býval osazen komponenty Campa. Do oddílu přišlo takové kolo tak jedno za rok a to jsme byli rádi.
jj, to je pravda, berany byly stopro hliníkové a místo obyčejných pláštu to mělo galusky.
Aha, takže to byl „galuskáč“. Ten měl ještě o něco lehčí rám, taky jsem ho tehdy měl (cca rok 87–88). Ale pokud jsi nebyl organizovaný v oddíle tak jsi při defektu měl těžkej problém. Galusky byly VELMI! nedostatkový zboží. Pamatuje to tu vůbec ještě někdo? :-)
Podle vysledku voleb komunistu a socialistu uz si to pamatuje malokdo.
:-) podle vysledku voleb ods/ kdu-csl/ zelenych se malokdo pamatuje na totalni socialni rozdily za 1. republiky. a na vykoristovani delniku.
Tohle uz je na me moc:D
uznavam, ulet z me strany ;-) snazim se Ti vysvetlit, ze nevolim socany kvuli zapometlivosti na nedostatky urcitych komodit v maloobchodu (za totace). ale z jinych duvodu.
Já si nemyslím, že by nedosatkovost určitých komodit byl hlavní problém situace před 89, ale jestli je volíš kvůli tomu, aby nebyli „vykořisťovaní“ dělníci, tak tě nechápu už ani trochu.
jejej neber vsechno tak vazne :-) snazil jsi se vyvolat vinu volicu za to, ze voli socany – za to, ze za komancu nebyl na trhu jisty tovaru. tak jsem zakontroval jinym historickym primerem ;-) vazne, pro info: pruzkum Market & Media & Lifestyle (listopad 2006) na tema jsou lide spokojeni s vyvojem po roce 1989: pozitivne na tento dotaz odpovedelo 30,6% Cechu. nevyzyvam timto zadny navrat minuleho rezimu. pouze pro obrazek, ze neni vse tak pozitivni, jak to na prvni pohled vypada… ;-)
jenze to bude tim ze za komancu mel kazdej sice hovno, ale mel ho naprosto jisty. dneska se kazdej stara z velky casti sam o sebe (coz je spravne) a kdo se stara spatne, tak nema jisty ani to hovno a protoze tohle nejsou nekteri lidi schopni pochopit, tak si furt stezujou a tvrdej ze za komancu bylo lip.
JJ, tak nějak to bude. A kdyby se ty komanči tak na týden vrátili, aby si všichni ti stěžovači oživili paměť, hned by to rastovo skóre vypadalo jinak :-)
Tyhle pruzkumy… Clovek ma jednak tendenci to spatny zapominat, na lepsi si rychle zvyk a bere to pak uz jako samozrejmost a hlavne – dotazovani byli v te dobe mladi a radi na to vzpominaji. Jsem presvedcenej, ze kdybys ted na mesic lidi hodil do toho zivota v 80. letech, ze by ty cisla byly uplne jiny.
:-D
Na galuskáči jsem jezdil v letech 1984–2001. Je pravda, že za totáče byly galusky málo, ale sehnat se daly. Nejhorší to bylo s waršavama, takže jsem většinou jezdil na cyklokrosáckých. Problém byl i s náhradníma dílama na favouše. Nevím jestli se situace zlepšovala, nebo to bylo stále lepšíma kontaktama s prodavačkama ;) ale někdy v 87–88 jsem sehnal dokonce zadní nábu. Novou, nejetou, přímo z obchodu! Něco se vozilo s NDR a třeba převodníky vyráběl nějakej šaman z Kutný Hory. Na mě se ale nedostalo :-(
Ja som jazdil na galuskaci od 1978 do 1983. Galusky, rafiky, nahradne diely, vsetko bolo velmi problematicky zohnatelne (skor nezohnatelne). Potom som sa zoznamil so skladnikom firmy „Domace potreby“ (ta firma sa skutocne tak volala) a zrazu som vsetko mal. Galusky stali 40,–Kcs, rafiky tiez a napr. ram F1 som kupil nejak okolo 300,–Kcs. Cely galuskac s kostrou F1 stal 3100,–Kcs (alebo 2100? pamat uz nesluzi), ten lacnejsi galuskac s kostrou F12 stal 1500,–Kcs.
Jednou jsem jen tak náhodou zašel do obchodu Jízdní kola a šicí stroje v Brně na Jánské a zepzal se prodavačky jestli nemají toho Waltra. Prodavačka se usmála a řekla" máte to tady odložený". Ani jsem nedutl, přešel k pokladně, zaplatil a s lístkem jsem se vrátil k pultu pro zboží. Cestou ven jsem ani nedýchal. Jen jsem slyšel vedoucí jak ječí na tu holku od pultu : „To není von, ten co si to předplatil teprve přijde!“ To byla krása- neskutečně těžký střed na čtyřhran, s duralu kliky s ocelovými převodníky a přehazka ze smykem z umělé hmoty. F1 stará opískovaná ve Velamosce nastříkaná na bleděmodrou metalízu a chromová vidlice a galuskové ráfky, tak křivé že bych se na nich dneska bál, ale bylo to moje vysněné závodní kolo. Psal se rok 1986. PS:Kompletní Waltr funguje na tátově přibližovadle dodnes.
rikam furt zlati komunisti
Tak ty seš pořád ještě ve straně soudruhu/soudružko? ;-) Mám trošku problém, protože pořád nevím jestli seš sameček, nebo samička :))) Zkus agitovat někde v domově důchodců, nebo v blázinci, tam jsou větší šance ;-)
tam uz je prace hotova :-)
Možná moh mít ten lepší rám Favorit F-1 nebo tak něco,ten byl asi lehčí.Matně si na to pamatuju,táta mi řikal že takový měl.
Možná moh mít ten lepší rám Favorit F-1 nebo tak něco,ten byl asi lehčí.Matně si na to pamatuju,táta mi řikal že takový měl.
mezi 4–6 rokem to bylo jedno kolo na celou partu borců. Potom NDR mašina Blitz ( mimochodem funguje dodnes ) pak skládačka, následdě touha po favoritce a káždý týden o prázdninách jsem stál frontu před Kola šicí stroje a po dlohé době jsem vystál aspoň Esku bez přehazky. Pak přišel naštěstí 89. Aspoň mám co vyprávět synátorům, vypadám přitom hodně exoticky.
Trojkolka, potom kolobezka, neskor Pionier. Pubertu som si sprijemnoval bicyklom Universal – cestak z Polska. Ten som si nedavno priniesol od rodicov. Pokusim sa ho cez zimu spojazdnit.
ty jo, ta predni brzda, to je polovina rafkovy magury, ne :))))
Ja zamlada byl asi freerider :-D Porad jsme staveli s klukama prekazky a skokansky mustky a na tom zrakvovali jednoho pionyra za druhym. Doma jsem vzdycky dostal po drzce, tatik kolo svaril a potajnu se skakalo dal. Jak jsem rostl, tak spis motorky… Za prvnich par vyplat nova silnicka… Ted prvnim rokem mtb, jenom skakat uz mam nejak strach. Jo a nekde doma mam paradni fotku na trikolce, na dvorku, nudle u nosu, kolem slipky, na zemi samej kurinec… jestli ji najdu, tak ji sem hodim.
takovejhle :)
Tu jsem měl zelenou!;-)
ta je zelená – je to focenej diák :)
Jsem zapomněl, že dřív měli všichni všechno stejný :D
Pekelne „siroka“ riditka :-D
tuhle, s xc riditky jsem mel taky :-)
ježišmarjáá, vy jste byli roztomilí, chlapi …
První kolo Favorit ve 14 letech a vydržel cca 12 let jen škoda že mnoho komponntů už nebylo za co vyměnit jinak by jezdil asi dál…jo jo to byla doba…rád vzpomínám…
Bajkoval jsem i v zimě :)
A neměl jsi problémy s SPD :-))
Měnil jsem v zimě za platformy :)
tak ja sem mel prvni kolo velmi podobny, ne-li stejny :) pak po mnoha letech az sem dostal od dedy starou libertu single speed :)) i ted potkavam nektery cilejsi babrdle co na tom jezdi :) a pak ke konci zakladky bazarovy kolo F-Moser (resp. s nalepkou f-moser, co ja vim co to vubec bylo) :)
Hele ty jsi z chomutova,ze? Nechodis cirou nahodou na gimpl?
jj z cv sice jsem, ale chodil sem na prumku :)
ok,tak nic :)
:)
Hele, ty jsi z Chomutova,že? Neměli jste čirou náhodou na gYmplu češtinu?
Promiň, ale to mě fakt třísklo do očí :-)
Tohle je moc! Uz se tam holt asi cesky neucej.
Vyprdněte se na někajý i-y…země se stejně nepřestane točit
já na gimpl nechodil...... Ikdyž to me neomlouva…
Tam mas tak 4" gumy jak na Pugsley, co? S tim jsi musel projet uplne vsechno, podhustit a… :-))
Tohle jsem měl taky. Červený, se stejnou vlaječkou :-)
No a sem tam se za mnou někdo proběh… přeci jen jsem to bez těch koleček ještě neměl tak vychytaný :)
a obrázek :)
www.bike-forum.cz/…big/3340.jpg
Pak přišlo modrý SOBI 20 a pak první bike… od tý doby to jde se mnou zkopce :)
A na tomhle já jezdila ještě před dvěma lety (na zahradu), téměř dvacet let má odježděno…LIBERTA…a vyšlapala jsem s ní každej kopec :-).
Řekni mi,které ze současných kol, by bez zásahu těch 20 let přežilo stejně jako ta liberta....... :)
Pokud bys to používal tak „intenzivně“ jako tu Libertu, tak imho každý.
přesně tak
Jo,jo…a měla jen jeden převod…takže jsem se vypracovala v silovém šlapání a při přechodu na kolo s 27 převody :-) mi dělalo problém jezdit lehký převody :-)))
tj presne ta co sem mel kdysi ja :)
tohle, pořád, nejlepčí bike …na jisté účely :)) www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…
no to ja zacinal na skladacce kterou jsou znicil na schodech pri jednom tehda adrenalinovem sjezdu… :-) pak prisla na radu eska a postupne jsem se dostal az k cyklosu RMX 20 kterej mi ale ukradli, pak brachuj favoritak a nakonec v 15 letech olpran prvni muj horak…
…mnohem obvážnější než dneska :o)
Malinkate furtošlap-oranžovej sprint-bmx 16-bmx-20-Eska tříčtvrtka s pětikolem-favorit F1– bajk…Jináč nejlepší byl náš BMX spolek riskantů-jízda bez brždění z kopce- já se odřel a kámoš si vyrazil zub..... Takže tak…
Já sem hlavně byl daleko rychlešší, než teď.. a jezdil sem každý léto s rodičema do Alp.. ***** to bylo fajn :(
Nevim, fotku nemam ale moc jsem na kole nejezdil. To az pak.
Ted se divam, ze uz jako maly jsem likvidoval rafky.
:) jezdila jsem odmala. nejdriv trikolky, pak cerveny kolo s madlem za sedlem a tlustejma kolama, pak tohle, pak sobi 20, pak od 11ti pauza a ve 14ti uz bez chalupy do panelaku koupeno horske kolo s 18ti rychlostma, ktere jestli bylo venku 3×, tak to bylo hodne. Pak slo asi za rok prodat. (za dvojnasobek toho za co jsem ho koupila). Pak jsem nejezdila a v 21 jsem se zblaznila do horskyho kola diky kolegovi, a sebrala segre authora (asi 20ti kilovyho prisernyho blbyho kola), to mi vydrzelo 2 mesice, pak jsem si koupila svyho kinetika a po necelym pul roce upgradovala na Vizlika (author vision)… a od ty doby jezdim a jezdim a ladim a tunim a mazlim se s trubkovym mustangem a jednim uzasnym bikerem… takze jsem spokojeny furtošlap :)
To jsi moc hezky napsala.....:-) Já jsem se do kola zbláznila až „na starý kolena“, Ty už ve dvaceti, jo hold doba pokročila :-)))
diky…ale neni dulezity kdy se zblaznis, ale JAK MOC se zblaznis :))) a ja si myslim, ze jsem cvok dost velkej. Rozhodne vetsi, nez jak velkou budu mit kdy fyzicku
Ja jsem zacinal klasicky na furtslapu s bantamovyma koleckama a moje jedina vzpominka je, jak se me kdosi snazil presvedcit, ze se da brzdit „slapnutim dozadu“, a ze bych nemel brzdit podrazkama bot…neslo to:) Potom samozrejme prislo modre kolo a zelene kolo, na kterych jsem si pripadal jako nejvetsi king…a jaky se s tim daly delat smyky…:) Potom myslim muj prvni bajk – Author Indiana – v uzasnych barvach – ruzova a tyrkysova…a jeste asi dva Authory (basic, kinetic) a ted GTcko…:) A bohuzel jsem se uz nakazil tolik, ze mam neustaly nutkani nejak tunit…takze mam strach, ze az zacnou poradny zimni slevy, na uctu bude vymeteno…:)
pionyr luxusni zlate barvy…ne moc dlouho..pak na zaklad odreny..bohuzel i ja :D … dale strasne dlouho BMX
Fotky nemám, ale moje vlastně první kolo byla Eska s tříkolečkem a červenou metalízou. Dostal jsem ji k desátejm narozeninám a od tý doby je kolo součástí mýho života. Jinak před tím se jezdilo na starejch kolech pod štanglí / pamětníci si možná vzpomenou / a taky jsme stavěli teréní kola / říkali jsme jim Arab /. To bylo někdy kolem roku 1976 a prostě se vzalo starý dámský kolo / takový s tím rámem do oblouku /, sundaly se blatníky, po půdách se sehnaly balonový pláště, zaplítali jsme do zadního kola tříkolečko a jezdilo se po lese. Jen mě mrzí, že nemám žádnýho Araba vyfocenýho. No a tu Esku jsem měl doma ještě přede 5 rokama a byl z ná udělanej vlastně bike, protože když začal dělat Velamos to svý 30 kilový horský kolo, tak jsme si s kamarádem ty kola koupili / 1988 ? /, ale jel jsem na něm jen jednou a prodal ho právě pro jeho váhu. No a Eska se pak osadila trojtalířem, indexovaným řazením a pětikolečkem. Jediný co bylo problém, že se na ni nedaly sehnat tlusčí pláště než 1. 3/8, taková ta klasika s kostičkovaným pláštěm, ale pamatuji si že někde v roce 1991 jsem koupil pláště s reflexním proužkem !!!!!! Jinak ale kromě toho co jsem tady napsal, jsem celý léta jezdil na F1.
Pod stangli jsem jezdit nemusel. Mel jsem vychytany ram. (moje prvni silnicka)
no koluju uz od mala…3× jsem jezdil BMX ruznych velikosti, pak jsem si odskocil k „ziletkarum“ Favoritem a pak uz to byl prvni horak…ale to bylo porad jen takovy to obyc jezdeni bikovani me poradne pohltilo az pred tremi lety,kdyz jsem si koupil Meridku…
šikovnej
První kolo jsem měl malinkaté dětské jakési ruské kolo.Nemělo ani nafukovací pneumatiky-byla to plná guma.To sem 2× zlomil- rám.Jak jsem povyrost tak jsem dostal BMX20, pak následovalo RMX 20 se cvrkem a pak hliníkové- BMX 20 s hliníkovými ráfky apod.-to byl tehdá luxus, no a jak jsem odrostl tak BMX 24 s přehazkou eska a smykem a převody z favorita.No a pak první horské kolo reta falcon-zlomeno, klein altitude zlomeno, Rockmachine cps4,0(dodnes jako druhé kolo), a nyní full no saint.Nejvíce jsem najezdil na Klein Altitude.
Tak moje začátky na kole byly „krušné“. Uviděla jsem před domem kolo od souseda, zahodila kočárek a živým králíčkem uvnitř, panenky jsem stejnak nevozila.. Kolo mělo dlouhé sedlo, jak na motorce..párkrát jsem sebou buchla do trávy..ale šlo mi to rychle. Jenže kanál na naší ulici se mi stal osudným..byl propadený..a jelikož to bylo z kopce tak mě to vyhodilo a já dopadla pusou na zvonek..tak jsem si roztrhla ret..mazala do nemocnice..zastehovali mi pusu…a když jsem dojela domů..sedla jsem na kolo a stehy mi létaly kolem pusy…všichni z toho měli srandu, ale divili se, že jsem se tak rychle otrkala.. TEĎ NA TO VZPOMÍNÁM V DOBRÉM :)
Ze me to ani neprekvapuje… Az se bude treba pres Peloton volit nezmar cekse cyklistiky, tak mas muj hlas kocko! :-))
Dík dík..ty máš u mě taky bod..;)
Krásný začátky…na to se dobře vzpomíná, chudák králíček…a pády jsi si odbyla už tehdá a teď už jenom jezdíš :-)
Králíček si lebedil..měl tam travičku…Jenže nakonec skončil na pekáči..až se z něj stal urostlý pan Ferda..ale každý prošel mou výchovou:)
Jo králíčci na pekáči…taky jsme je měli, téměř každý víkend, na střed.škole si sestra přivezla kamarádku, rodiče se chtěli vytáhnout, upekli králíka, sestra jela ke kamarádce, pro změnu její rodiče upekli králíka,když jsem začala chodit se svým mužem, jeden víkend králík u nás, druhý víkend králík u nich…dřív se snad nic jinýho nejedlo :-))
Jo jo..přesně tak:)
U nás se jedli jenom nevychovaný králíci, ale na smetaně byli i tak skvělí ;)
Vrchní ošetřovatelkou nás odřených minicyklistů byla babička. Ta měla vždycky dostatek obvazů, náplastí a kysličníku. Au pálí to ještě dneska. Štěrk z odřenin jsem si vždycky velmi opatrně vyndával sám, s přibývajícím věkem jsem přibral i polévání ran kyslíčníkem a odlepování náplastí.
Na kole jsem se naučil jezdit v 9–10letech a nebylo to moje kolo. První dvě jízdy mě otec držel za sedlo, třetí už jsem údajně zvládnul sám. Jenom zatáčet jsem neuměl. Stačilo 50Kčs a kolo bylo rázem moje. Později mi Ježíšek (děkuju ti Ježíškůůůůů :-D ) nadělil tříčtvteční dámské kolo, ale na tom mě to vůbec nebavilo. Teprve asi ve 13–14 mi bylo přiděleno otcovo postarší kolo Sport. Brácha měl Favorita speciál za cca 2600,–Kčs. Rozdíl v těch kolech byl zásadní. Zatímco na mém praskla sedlová trubka dole u středového složení, na bráchovým praskla spodní rámová u hlavovky :-) Svařit je nebyl problém a jezdilo se dál. Moje slibně se vyvíjející se cyklistická kariéra byla přerušena když se v garáži objevil Zázrak – Jawa 21, 50kubíků, 3,5 koně, takže se nemuselo šlapat. Kolo opět zvítězilo až po vojně…
Všichni tu tak krásně vzpomínáte…a já zjišťuji, že si ty začátky až tak nepamatuji. Učila jsem se jezdit na kole kamarádky a když mi to nešlo, uraženě jsem kolo odložila na zem a odešla… takže jsem už od mala neměla ke kolu ten správný vztah, ač jsem od osmi jezdila na pionýru. Pak asi v 19 letech si pořídila Libertu, která mi vydržela dodnes, s ní zamlada zvládla i skorocelodenní výlet do 30km vzdáleného města a zpět…Možná proto, teď „na starý kolena“ se snažím dohnat co se dá :-))
Takovy divny maly kolo, pak klasika Pionyr 22 nasledne skladacka – tu mam jeste ve sklepe… :-) Pak po hooodne dlouhe dobe horske kolo „Shimano“ jedno z prvnich ktere se tu objevilo, koupeno tenkrat v Cyklocentru na Karlaku.
mal som pioniera a ked som ho polamal tak som dostal zase dalsieho :-/ a moj sen bol BMX a ten mi nechceli kupit :-(
No, nic moc, cca půl roku po sundání pomocných koleček roztržené obočí – jizvu mám dodnes. Bohužel žádnou cyklo fotku z mladších let nemám.
jo to byla doba, kdyz neco prasklo, tak se to svarilo a jezdilo se dal… :)
ty brzdovy paky sou vetsi nez ty :-D bozi foto
tak tohle je vela hustý !!! z jakýho je to roku ?
tak tohle je vela hustý !!! z jakýho je to roku ?
a jeste jedna
luxus to jsem nevěděl že jsi byl takovej drtič. IMHO: víc jak půlka pole na závodech schod jako na fotce dneska snáší :)
Mno hlavně dnesk ana závodech je těhletěch schodům malinko … nevim jestli je to tim že bych měl skreslený vzpomínky .. ale před pěti rokama mi ty závody přišli docela technicky náročný … samo ty vybraný ( né jizerská 50) ale dneska je to všechno závod po dálnicích .. pořádnej závod se těžko hledá …
Tak ono je to logické. Při tom jaké jsou to masovky a při tom, že dost pořadatelům jde hlavně o co největší účast, tak tam žádné těžší úseky zařadit ani nemůžou, protože by se jim část startujících pozabíjela, protože neumí jezdit.
Já věděl, že ji někde mám. Rok 1961, očividně v pohodě. Ty řidítka měly snad rohy ?!
Mno já sem byl cyklista za všechny prachy já se naučil na kole jezdit až nějak po tom co mi bylo 12 let .. a ve čtrnácti sem pak jel svůj první sranda závod .. a v 15 pak už normálka půl maratony
o něco méně směšnej než teďka- tepláky, šusťákovka, číny, favorit s balóňákama a hnusně přestříkaným rámem na hnědo…ale určitě bych si teď ujel :-(
To už bylo tak dávno … :D
myslíte, že jsem měla správně nastavenou výšku sedátka??? :) alespoň o tlak v duších jsem se nemusela starat..A povšimněte si těch krásně profilovaných trubek ,nesmím opomenout , že výrobci jaksi nevypolstrovali sedlo :))) rok 1988
sakrblé, fotka samozřejmě zde :)))
a tady se s bráchou posilňujem před beskydským cyklovejletem..nebýt jeho vyhřezlé plotýnky v 17ti, jezdil by nejspíš dodnes :(
este by som jednu taku salku doma nasiel je odlozena dufam ze sa nerozbila.
Ke kolu jsem moc důvěru neměl, kačer byl lepší :-D
Já byla házenkářka a lyžařka… Ke kolu jsem se dostala až ve 13 letech a fotky z těhle začátků moc roztomilé nejsou :D
Takove byly moje zacatky. A ze vseho nejradsi jsem couvala :-)
Prvniho opravdoveho bajka jsem si koupila v sedmnacti. Ani se mi nechce verit, ze uz je to 7 let… Zleva: Zirecek, ja, Sham a Daja na Pulcinskych skalach :-)
Bryle Oakley?
No :-). Tatka v nich rajtoval na pincku a ja na trikolce :-)
V levým koleni mam škváru (RMX 7 let) a na pravým jizvu jako pětikačka (MTB 11 let) :) Netknutý je levý rameno…mmm…co tu nehoří..? :)
Hehe, starej ale výbornej thread:-) Inspiroval mně k tomu, že dneska zajdu k rodičům a pohrabu se ve starých fotkách:-) Moje úplně první přibližovadlo byla zelená tříkolka. Měla asi 4× přivařovaný šlapky-holt jsem měla asi velkej záběr už tehdá:-) Druhý kolo bylo nějaký červený:-) Pak jsme měli jakéhosi Pionýra, pamatuju se jen, že měl docela silný trubky a byl bílo-červenej. Krásnej! Bohužel nám ho ukradli. Další kolo byla krásně modrá (metalíza) 3/4 Eska, kterou mi později přítel (už v dospělosti teda:-)) předělal na moje první horské kolo. V Jawě v Týnci mi opískovali rám a nastříkali na bílo (bílá Jawa 250:-))), dali jsme tam nějakou trubku jako řídítka, řazení gripshift jakýsi, mělo to dvoutác…byla to bomba, dodnes na něj vzpomínám. Už jen proto, že nelze zapomenout na den koupě, kdy jsme šli s tátou do místního železářství, kde už na mně mezi hráběma, lopatama a kamnářskejma trubkama čekalo to úžasný vysněný kolo! Pak jsem ho prodala a následoval"čistokrevný" horák Olpran, vážil asi 16kg a byl úžasně fialovej:-)))) Kamarádka ho ještě někde má. No a pak Diamondback v deorku…a teď Sup :-) Jestli najdu nějaký fotky, pro pobavení postnu:-)