• kadett

    Zdravím,

    jaký byste doporučili momentový klíč? Momentový klíč 1/4 nebo Extol Klíč momentový, 1/4 nebo doporučíte jiný? Díky

    0 0
    • standoslav  

      Tuším, že 5 a více nM je moc.

      0 0
    • Ajkalla  

      Ten první, ale nejlepší je zkalibrovat ruce. :-)

      0 0
    • jannk  

      ja premyslim o tomhle: http://www.kupkolo.cz/…14nm_z91846/

      ale ne, ze bych kolo nejak moc servisoval, spise jenom kdyz chci dotahnout sedlovku, riditka apod na karbonu, tak aby to nepretahl (aktualne to spise nedotahuji, protoze se bojim…)

      0 0
      • Breakpain  

        Funguje, ale občas mi příjde, že ne tak přesně jak by měl. Na kolo bych koupil 0–8 – prověřený a pak s větším rozsahem, pokud je třeba… Je to lepší než to střílet od boku, ale myslím, ze si občas přidá/ubere klidně 1–2Nm …

        0 0
        • snas89  

          dej odkaz na nějaký ověřený:)

          0 0
          • Breakpain  

            Ten prozatím nemám… Jen píšu, že ten co mám viz odkaz je silně orientační. Až bude čas trochu progooglim a uvidíme co vypadne … pak můžu nalinkovat.

            0 0
        • raf007  

          Za ty peníze funguje bezvadně. Nevím s čím jsi porovnával ty, ale já jsem jich pár, co jsem prodával, srovnával s mým Effetto Mariposa Giustaforza II 2–16 Pro (který je mezi profi mechaniky hojně používán) a bylo to stejné.

          0 0
          • Delkim  

            jj, tenhle se prodává pod celou řadou značek a pořád jde o ten stejný výrobek

            Author atd.

            0 0
            • blaf  

              jj, tenhle se prodává pod celou řadou značek a pořád jde o ten stejný výrobek

              coz ale nijak nedokazuje jeho (ne)presnost, taky ho mam, jinou znacku, a funguje, ale jak presne nevim, od doby co mam Canyon momentak, pouzivam radeji ten

              0 0
          • doubleingram  

            Da se rekalibrovat?

            0 0
      • vpa007  

        mám jej a přijde mi celkem cajk.. pravda je, že jsem jej zatím nesrovnával s ničím ofikonakalibro­vaným, ale asi bych jej mohl vzít do práce a nechat zkontrolovat klukama z kvality…

        0 0
    • kadett  

      Jestli se do 1200Kč s nějákýma bitama nedá sehnat přesný momenták,tak si raděj nechám zkalibrovat ruky

      0 0
      • tromboonen  

        Presne tak.. ja koupil neco podobneho s nakupem karbon ramu a nakonec pouzivam ruce a cit (u jemnejsich veci to vetsinou resim tak, ze utahuju multitoolem, ktery drzim v nezohnute poloze, jako by to byl sroubovak).. samozrejme pouzivat pastu na karbon aby to drzelo..

        Tyhle levny jsou na male momenty nepresne, plus vliv mazani/lepidla/cis­toty spoje… vyplati se IMHO az drazsi a jen nekomu kdo servisuje desitky kol a spise jako pojistka aby vse bylo koser..

        0 0
        • RomanH  

          Ruce jsou zaklad, ale jak chces treba odhadnout moment dotazeni u zadnich staveb fullu ? Ja si koupil momentak prakticky jen kvuli tomuto, nicmene od te doby ho pouzivam skoro vsude.

          0 0
          • JSt  

            proc odhadovat? dyt malych dotahovacich momentu jsi schopny dosahnout presneji nez za pouzitit spatneho momentoveho klice. metrovou trubku ocejchujes a litrovou petku taky nekde doma najdes. ;-)

            0 0
            • RomanH  

              Tak na vahadle mam 8, 7, a 6 (otazkou je, jestli by vadilo, kdybych rukou vsechno dotanul na stejnou hodnotu kolem 5–6ti). To si myslim, ze s tim Protecem za cca 700,– Kc zmerim celkem presne , stejne tak jako 5Nm, na ktere se vetsinou dotahuje predstavec. Ten jsem ale zacal kontrolovat momentakem az u tech karbonovych rodel.

              Jak je nekde psan moment pod 4, davam momentak pryc.

              0 0
          • tromboonen  

            Sorry, slovo full znam jen teoreticky, takze se takovyma vecma nezabyvam.. ja momentak koupil, podobnej jako tady uvadeny s nakupem prvniho top karbon ramu (silnice), protoze jsem procital navody vyrobce a byl vystrasenej z tech presnejch hodnot a fotek prasklejch komponentu na netu..

            Ale ve finale na jemne veci jako objimka sedlovky, sedlo/sedlovka, predstavec to stejne neni moc presne a da se to citit v ruce a na velke momenty typu SL-K prevodniky uz ten moment neni tak kriticky, respektive je tak velky, ze by to pretah jen nejaky totalni humpolak… takze momentak lezi v krabici :) Jen jsem chtel usetrit tazateli prachy..

            0 0
            • jannk  

              no mi porad prijde lepsi utahovat karbonovou sedlovku timhle nez rukou …? Rukou to obvykle utahnu zbytecne malo.

              Navic pokud je nekde napsane treba max 5Nm, tak to asi nebude uplne presne maximum; vice nez treba 6Nm ani levny momentak nedovoli (i 6 by byla 20% chyba!), kdezto rukou zvladnu daleko vic, ne?

              Tj – jak se da citit v ruce predstavec, sedlovka apod? Bud se to clovek musi naucit s momentakem nebo s par povolenymi srouby/zlomenymi komponentami :)

              0 0
              • JSt  

                podle me si staci pro domaci pouzitit predstavit (viz vyse), jaka vaha na jakem ramenu dany moment je. pokud bys mel utahovat spousty sroubu na ruzne momenty, tam ten momentovy klic praci zasadne urychli, ale kvuli par dotahnutym sroubkum za rok? ;-)

                0 0
                • jannk  

                  no predstavovat si ekvivalent 3kg na 1m tyci pri utahovani beznym sroubovakem je asi mimo moje schopnosti, ale jo, nekdo to mozna umi

                  Ja asi zustanu i kvuli par sroubkum za rok u nejakeho zakladniho momentaku, ono to je stejne zaokrouhlovaci chyba kdyz zvazim vsechny ostatni vydaje okolo kola :)

                  0 0
              • tromboonen  

                No jak rikam, ja to tim momentakem zkusil, moc jsem ani neveril ze je to presne, pak pri ladeni pozice (mimo jine i venku behem jezdeni) jsem proste utahl jemne popsanym postupem, pokud by to bylo malo a neco se tocilo nebo posunovalo, pridal bych, ale to se stalo jedine u sroubu pod sedlem (predozadni plus nahoru dolu poloha sedla), jednou jsem vymet nejaky hrbol bez odlehceni sedla a spicka se posunula dolu.. tak jsem to pritah vic, ale ten je na moji sedlovce docela robustni..

                0 0
    • fantozzi  

      Ma smysl toto, nebo je to blbost?

      http://www.kupkolo.cz/…musy_z95769/

      0 0
      • blaf  

        mam v podstate to same od Canyonu, pro orientaci to staci, presne to samozrejme neni, ale to neni ani racnovy low cost momentak za litr

        0 0
      • Breakpain  

        Je to vcelku blbuvzdorný a bez pružiny myslím ne? Čili jako „základ“ lepší, než levné račnové ;-) …

        0 0
      • Petr Ch  

        Smysl to má.Používám tento systém více jak deset let,akorát rukojeť mám přímo jako šroubovák,rozmezí je 1–10Nm.Mám ještě cvakací od WÜRTHa do 20Nm,ale více se mně na malé momenty okolo 4–8 osvědčil šroubovák . Před dotažením namazat minimálně dosedací plochu pod hlavou šroubu,to hodně pomůže k docílení požadovaného momentu.

        0 0
    • fantozzi  

      Ma nekdo zkusenost s timto? Maji ted povanocni vyprodeje a cena vypada dobre :-)

      DIGI verze

      http://www.on-one.co.uk/…e-wrench-set

      OBYC verze

      http://www.on-one.co.uk/…e-wrench-set

      0 0
      • snas89  

        Mam pocit ze to je jen prebrandovany force. Zitra se ti

        Mrknu a dam vedet

        0 0
        • Sunshine 29  

          Ten manuál mám, je to v podstatě Proteco/ Force/ všechny levný klíče, porovnával jsem jen s Ritchey klíčem 5 nm a cvakli oba stejně (v obou porovnáních), takže bych řekl že celkem přesný.

          0 0
          • fantozzi  

            V tom pripade bych vzal asi to Proteco 2–24. Ktery rozmer je lepsi vzit 1/4" nebo 3/8"? Bity budu muset stejne koupit, zadne nemam…

            0 0
            • Bubaaak  

              1/4 je rozšířenější, 3/8 je občas problém sehnat něco v běžných obchodech

              (jinak 3/8 je větší, „takže vydrží víc“, ale u momenťáku 2–24 bych to neřešil)

              0 0
          • Jakobo  

            Ten Force je v pohode a kupodivu je fakt presny. Tady obcas vznikaji famy, ze u tech malych momentu kolem 4–5 Nm tyto levne zmeri co chcou, ale neni to pravda, cvaka pri spravnem momentu (mincir na konci imbusu). Navic ten Force funguje na obe strany, levy i pravy zavit, coz myslim kazdy neumi.

            Pokud manual, koupil bych ten Force nebo BBB, jsou na 100% ze stejne fabriky. Force ma imho uzitecnejsi bity vc. hvezdy a 8–10 mm nastrcaku. Daji se sehnat i levnejsi momentaky s kovovou rukojeti, mel jsem je v ruce a zdaly se mi odflakle.

            Ale ten digital se mi fakt libi. Nemam zkusenost s presnosti, ale mit to v dilne… dobra machrovinka! Ta cena je taky v pohode.

            0 0
            • plzakj  

              Mam malej (1/4 asi 2–24 Nm) i velkej (1/2 asi 20–120 Nm) Proteco a fungujou super. Velkej pouzivam na stred, kazetu matky na kolech u auta. Vyber si hlavne rozsah, kterej potrebujes. Nektery ty 1/4 jsou az od 6 Nm, coz na predstavec / riditka, sedlovou objimku muze bejt moc a krajnim hodnotam bych se snazil vyhnout. Na digital bych se vyprd. Akorat oser.

              0 0
            • fantozzi  

              Koupil jsem nakonec ten Force a funguje vyborne. Nemam vsak zadne srovnani s necim „lepsim“, je to muj prvni momentak :-)

              0 0
              • lunochod  

                Ale má hrozně titěrnou stupnici ze který se fakt blbě odezírá a bity nejdou použít všude brzdový čelisti pomocí nich nenamontuji :-)

                0 0
    • nostro66  

      Celkom dobry test momentakov:

      http://www.bikeradar.com/…ptest-46517/

      Proteco mi po roku prestal cvakat, rusky sposob opravy ho ale zase ozivil :-)

      0 0
      • milan.v  

        Mám ten Ritchey Multi-Bit Torqkey 5Nm, přesně sedí recenze – na občasné dotažení dobrý, plastová část nesedí ideálně do ruky, ale dá se to přežít, člověk si musí nalézt svůj úchop.

        0 0
        • waters  

          Mam LifeLine Essential Torque Wrench MK2 (jen jiná značka z HIBIKE.DE). Nedopadl moc dobře, nicméně jsem s ním na občasné dotahování spokojený. Snad neukazuje nesmysly:) Má ho někdo?

          0 0
          • bradek  

            Mám stejný, jen s nálepkou BBB, používám jenom ten a prijde mi na doma v pohodě, jak přesné jsou udávané momenty nevím, ale nikdy jsem s ním nic nestrhnul.

            0 0
          • Jakobo  

            Jo, mam tentyz s nalepkou Force a kdyz porovnam s mincirem na imbusu a prepocitam paku, tak cvaka presne. Neni se ceho obavat. Odecitani o neco horsi kvuli paralaxe sklicka, chce to vedet, jak se divat na cifernik.

            0 0
    • doubleingram  

      Je nejaka profi znacka a model s dobrym pomerem cena/vykon, na kterou se da dlouhodobe spolehnout?

      0 0
      • fantozzi  

        Ja slysel ze toto: https://www.kupkolo.cz/…luxe_z96133/

        0 0
      • Sodoma  

        Já našel tenhle, udávaná přesnost je +/- 4%, jak je to v praxi nevím.

        0 0
        • doubleingram  

          To je IMHO nakej generic.

          0 0
        • RomanH  

          Presne ten mam pod znackou Proteco. Koukam, ze v testu teda pro male momenty moc dobre nedopadnul, nicmene ja ho pouzivam na predstavec / karbonove rodla (5Nm) + cepy u fulla a spokojenost.

          0 0
          • waters  

            Myslím (tedy doufám), že ty hodnocení na bikeradaru jsou brané po profi stránce. Momenťák použiji 10–15× za rok, když ho bude někdo používat každej den, tak je momenťák za litr asi nesmysl:)

            0 0
          • Lamer  

            Taky mam takovej Proteco. Když byl novej, zkoušel jsem upnout bit do svěráku a na vodorovně položenej klíč v určitý vzdálenosti od středu bitu zavěsit závaží a moment při cvaknutí byl v uvedený toleranci. Ale nezkoušel jsem celej rozsah, jen něco mezi 6 – 8 Nm.

            0 0
    • Petr L2  

      Já používám tyto dva

      http://www.proteco-naradi.cz/…t-83413.html

      http://www.proteco-naradi.cz/…t-83414.html

      ještě před rokem stály jednou tolik :-)

      3/8 hlava pasuje na sadu bitů od Park Tool,

      http://www.cyklonaradi.cz/…T-SBS-1.html

      0 0
    • Sistematicx  

      pro představu jak probiha overeni/kalibrace momonetaku na ofiko zarizenik tomu urceném…

      metoda ISO

      tolerance 4%

      3*5 mereni v ruznem rozsahu

      0 0
      • doubleingram  

        Pekny, co to kostuje?

        0 0
        • Sistematicx  

          ty momentaky nebo co?

          0 0
          • doubleingram  

            Cena kalibrace.

            0 0
            • Sistematicx  

              Od 300 asi. Je to podle velikosti, ty dva nakladni jsou myslim za kolem 1500

              0 0
              • Morchella  

                Ono je nutné ty klíče po čase nějak kalibrovat? S momenťákem Syntace jsem dostal i papír z nějaké zkušebny s potvrzením o kalibraci, tak mě zajímá, jestli klíč po čase přestane utahovat správně a jestli mám věřit tomu, že nový je správně nastavený.

                0 0
                • Sistematicx  

                  Veskery tyhle kalibrace jsou platny jeden rok. ČMI dava kalibrace taky na rok. I to nase zarizeni na overovani se musi kazdej rok taky overovat. K momentaku dostanes vystupni protokol z tovarny spolu s kalibracnim listem a ty u nas plati jeden rok.

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    Běžného uživatele spíš bude zajímat, do jaké míry se s časem zhoršuje přesnost toho klíče, co má v dílně a 20× za rok s ním něco utáhne. Jasné je, že protokol garantuje nějakou přesnost a platí jeden rok – ale pokud to mám na utahování šroubů na kole, tak mě tolerance, řekněme, 10% nechává dost v klidu – je zřejmé, že chodit s tím každý rok na kalibraci je pak asi poněkud přehnané. Zvlášť, když už z principu těchhle levnějších momenťáků (cca 1200 Kč) je přesnost silně závislá už jen na tom, jestli ho držím za konec madla nebo blíž k tomu kloubu (jde o poměr pák) – to se nebavíme o jednotkách procent.

                    0 0
                    • Sistematicx  

                      nerikam nic taky…jen jsem pro predstavu dal info o tom jak je to s tou presnosti a jak probiha vubec takovy mereni (ve skutecnosti je to otazka 10 minut to overeni, i s upnutim meraku do sveraku :-D ).

                      Jak pises, pokud svaknu 20× za rok nema to vubec smysl. Ja overuju (nekdy i opravuju rozhozeny momentaky) velky klice, nejcasteji jsou to do 200N.m., nakladni 1000N tech delal tak 10 do roka. Tyhle klice toho nacvakaj v servisech vic nez ja otocim klikama :-D.

                      Ale IMHO nesouhlasim s tim přesnost silně závislá už jen na tom, jestli ho držím za konec madla nebo blíž k tomu kloubu. Divil by ses jak ten uchop dokaze zmenit hodnotu. Kdyz potrebuju aby momentak prosel tak ho uchopim jinde a hned mam vysledek v toleranci. Pokud ho drzim tam kde mam, tak mi pres kalibr neprojde a hlasi chybu mimo toleranci…Ted se bavim ale o ISO metode, tam dokazu merit mometaky kde jejich stupnice konci 50N (od 10 zacina). Mensi rucni momentaky se nemeri na ISO ale na peek to peek nebo a tu druhou ted nevim ale jedine z ISO tisknu protokol…

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Mám pocit, že v tom posledním odstavci píšeš totéž, co já – úchop ovlivní výsledek – když držím blíž ke kloubu, poměr pák je jiný než na konci – pak i moment je jiný. Jak se to vlastně má držet? Působit silou na klíč uprostřed rukojeti? (jde mi o malý klíče)

                        0 0
                      • Goob  

                        Hele, tohle by mě docela zajímalo. Protože klasické klíče (s pružinou atp., ne torzní) jsou podle konstrukce přece nezávislé na rameni síly, která působí na tu rohatku.

                        0 0
                        • Zdyn  

                          Naopak, klasický „zlamovací“ momentový klíč je také závislý na rameni. Když budeš silou působit těsně u hlavy a nebo si ho naopak proudloužíš trubkou, tak ti cvakne při různých momentech.

                          0 0
                          • Goob  

                            Už jsem si hledal… jak který. Některé jsou závislé, některé ne. Vida, zase jsem chytřejší.

                            0 0
    • sr71  

      Používáte někdo stranový momentový klíč v cykloservisu? Konkrétně mi jde třeba o dotahování šroubů brzdových hadic (je tam obvykle předepsáno 5–7Nm). Chápu že se to dá dotáhnout podle citu ale zajímalo by mě zda na tohle někdo momenťák používá.

      0 0
      • orm  

        Ja to nepouzivam, ale uz jsem to take resil a hledal reseni. Momentovy klic je stejny. Koupis akorat jiny nastavec.

        0 0
    • sr71  

      co to je přesně za klíč na tom tvém obrázku, nějaký Park Tool?

      0 0
      • orm  

        Ano, je to parktool. Obrazek je z manualu k sram brzdam. Je jedno jaky pouzijes momentovy klic. Ja mam doma treba klic od force.

        0 0
    • sr71  

      a co tohle, nemáte to někdo? (pro cyklo asi ten s rozsahem 0,3 –30Nm)

      https://www.aliexpress.com/…5060632.html?…

      0 0
    • mlevora  

      Ma nekdo zkusenost s timto klicem ? zda je to pouzitelny

      0 0
      • Jakobo  

        To funguje na principu pruhybu te rucky v zavislosti na krutu, ne? Deformace se odecte na stupnici jako utahovaci sila. Na podobnem principu davaji vyrobci klic zdarma do krabic s kolem jako treba Canyon. A Topeak primo nabizi neco podobneho https://www.youtube.com/watch?…

        Principialne je to jednoduche a pokud je to dobre navrzene tak i pomerne presne, fungovat by to teda mohlo dobre.

        0 0
      • zdenek  

        Klíč na tomto principu dodává Canyon k novým kolům. Takže to orientačně použitelné bude.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.