Jaky olej pouzivate na mazaji retezu? Je rozdil, pokud clovek maze retez na silnicnim nebo horskem kole? Diky za tipy.
Jaky olej pouzivate na mazaji retezu? Je rozdil, pokud clovek maze retez na silnicnim nebo horskem kole? Diky za tipy.
Jo je, na horskem kole se podstatne vice prasi, lita bahno a i za sucheho pocasi je potreba pocitat s vodou (brody).
Na horsky kolo a na zimni obdobi pouzivam Muc-Off C3 Wet lube, na silnicni kolo za sucha mam pripraveny Muc-Off C3 Dry lube.
A hlavne v obou pripadech: mazivo je potreba jen uvnitr retezu, takze vycistit, namazat a zbytek otrit do hadru + v zadnym pripade nemazat kazetu a podobny voloviny. :)
Sice mazivo od Muc Off nepoužívám, ale doporučuji si u mazadel přečíst návod. Občas tam je uvedeno, že se má mazadlo nechat zaschnout do druhého dne, kdy už tolik nelepí a méně chytá nečistoty. Že je to uvedeno v návodu jsem zjistil až když jsem na vyjížďce domazával z 5ml cestovního balení, řetěz byl po příjezdu domu uplně obalenej směsí mazadla a prachu.
Jo to je pravda. Já to mažu vždycky ve volnej den, takže pak to má i 24h a víc na „zaschnutí“. To Dry nechytá bordel prakticky vůbec, a vydrží asi 350km, nebo do prvního deště (dá se jednoduše vymýt vodou, což je i plus při čištění). To Wet trochu chytá a v terénu mi vydrží tak 70–150 podle podmínek.
Tedka jsem zacal na silnicce zkouset C3 wet. Namazu, druhej den otru a jedu. Nikam nic nestrika, kolo je zcela potichu. Bodrel to chyta v norme ocekavani wet mazadla. Pocud dobry.
Sranda zacina, kdyz ho chci za treba 5dni premaznout. Olej drzi skoro jak lepidlo a protocit retez v hadru skoro nejde. Pokud to necham namazany 8dni a cca 400km, tak podle zvuku jsem uz traktor. Retez je zcela suchej. A pri pokusu o otreni v hadru, je to spis droleni a odlamovani zbytku bordelu.
Jakej z toho vyvodit zaver fakt netusim. Cas ukaze, docela se bojim jak to vypada uvnitr, ale kdyz uz ho mam, tak mu dam sanci. Jen asi to neni olej pro mou malickost. Dokonale vycistit retez pred kazdym mazanim me fakt neba..
Koupil jsem Dry lube na tvé doporučení a řetěz je po vyjížďce dost zasviněný stejně jako u kolegy vedle. Řetěz mažu po každém kontaktu s vodou takže po každé vyjiždce kdy myju kolo i řetěz. Když ho namažu tak min den na řetěz čas zaschnout.
Najdi si vlakno od scotyho treba te zaujme :-)
Vím o něm… Co konkrétně by mě mělo zaujat?
Asi cim a jak mazat kdyz si tak potrpis na cistotu
Tohle ale neni C3 Dry ale jen Dry. Kdysi jsem ho taky měl a C3 je lepší. Po promazání tomu dám pár minut a pak povrch otřu hadrem a nelepí mi téměř vůbec.
Ok, příště koupím C3 Dry… Jop to je jiná cena 500kc za 120ml. Můžeš sm sem hodit fotku řetězu před a po vyjížďce? Nechci kupovat zajíce v pytli.
Píšu si, příští víkend pravděpodobně pojedu něco okolo stovky, tak ti to nafotim před a po. Teď je i na silnicích docela prašno.
V tom testu dole ve vlákně dopadlo C3 velmi dobře, laboratorně testovanou nelepivost má 10/10, kdežto ten obyčejný Dry jen 4/10…
A do zásoby jsem ho kupoval společně s C3 Wet na Forbikes někdy minulý rok mám pocit za 400. Takže 200 za kus. :) Byla nějaká akce „Team SKY bla bla“ a ještě k tomu veletržní sleva.
Juknu na test a těším se na foto ;-) Dík když tak i do zpráv
V tom testu nejlépe dopadnul Dry Power od Motorexu?
Kromě toho Dynamic něco asi ano. Ale je to sprej a to mi nesmí do domu. :)
Aha. No tak až za 3–4 roky vypotřebuju ten C3 Dry, tak možná zkusim tenhle. :)
Ale trochu pochybuju, že to bude lepší. Snad jen voděodolnost, kterou tam ale netestovali.
Podle testu asi je a za poloviční cenu ten klasický Dry je teda pěkná sračka předražená a já myslel co jsem nekoupil :D
Takže s tou naftou jste si dělal onehdy jenom srandu? :D Dost mi to vrtalo hlavou.
Jinak, aktuálně do řetězu cpu Mogul AlfaProfi, co leju do pily. Ale vydrží tak 80 Km. Zbyl mi převoďák z Feldy 80W, tak ho možná zkusím ;-)
A jak by se tvářila pila, kdyby jsi do benzínu lil olej na řetěz jízdního kola?
Vůbec jsem neměl na mysli olej do motoru, jinak motor by se po chvíli zadřel.
Myslím, ten, co se leje zvlášť do nádrže a přes spojku pak maže řetěz ;-)
ale to ta spojka potom prokluzuje, ne? :-)
Odstředivá, pružinová spojka v pile, se poměrně liší od spojky, která se využívá např. v autech s manuální převodovkou. Předpokládám, že jste měl na mysli běžnou kotoučovou spojku :D
Ani odstředivá by mastná nefungovala.
No, řekl bych, že síly, co jsou u odstředivky v pilce jsou někde jinde než na kotoučích v autě. Pravda je, že se někdy také trochu divím, že to funguje, protože od toho řetězu je tam ten olej všude :-)
Možná se s tím počítá a že nenamazaná by s řetězem cukala a takhle je rozjezd hladší :D Ne, to už fakt nevím, jak je to ošetřené. Napsal jsem, že teče přes spojku, ale asi je to trochu jinak. Mám štelovadlo oleje hned pod spojkou, tak míchám pojmy dohromady.
Říká se tomu ztrátové mazání.
Pod spojkou je olejové čerpadlo, tak že nějaké PP90.
Tak tak.
Nedělal, párkrát jsem to zkoušel a docela to jde, ale moc to nevydrží. Lepší než mazat WD40.
A na levné domácí čištění hodně zapatlaných řetězů a spol. je to výborná věc.
Poslední dobou používám asi nejvíce tento sprej za pár korun z mototechny:
http://www.stawebniny.com/…rej/d-90246/
Dá se pěkně dávkovat na jednotlivé čepy, bezbarvý, nechytá špínu.
Mam uz docela dlouho TF2 sprej. Sice se tim musi mazat casteji, ale vyhovuje me, ze to ten retez nezasere. Jen otru hadrou a nastrikam…
Tiez pouzivam TF2, castejsie myslis kazdych 400km ako u mna?
Mnohem casteji. Ikdyz ja nejezdim jen po asfaltu, takze ten prach apod. vysusi asi ten retez rychleji a pak to vrze,skripe..
no na horaku mi TF2 vydrzi min tych 400km a je paradne tichy, BR cca 150km a bol bohuzial hlucny ale paradne cisty
Zatím nejlepší co se chytání nečistot týče byl červenej Finish Line, ale musí se mazat fakt často.
Oser, to se musi delat po kazdy jizde, coz je oser jak svin.
To sice jo, ale cokoliv jinýho sem zkusil,tak po pár kilometrech vše jak prase.
já měl do sucha červený finish line a jednou koupil Zefal Dry a už u něj zůstal přijde mi lepší
Na silničku Chain Star NORMAL. Mě vyhovuje.
Motorex Dry Lube. Je dražší ale super.
Největší shit a chytač bordelu co jsem měl byl Finish Line.
Ten mi prisel taky jeden z nejlepsich.
No ale vydrzi vecnost, na silnici je super, uz ho pouzivam leta.
Ja to jeste delim. Na horaka DRY a na silnicku WET.
Taky jsem spokojen s motorexem :) nevim co presne to je, ale zas tolik hnusu nelepi.. jinak uz jsem chtel zkusit brunox kterej se dava na vidlu.. to mazadlo je sice drazsi.. ale za to bez konkurence… nelepi vubec zadnej prach a davkovani je taky moc super. :)
Toto je věc, na kterou je nejlíp si sám přijít.
Já jsem kdysi na turistickém velbloudovy vyzkoušel suchý lubrikant. No popravdě mi rozdíl přišel znatelný, ale strašně rychle to bylo potřeba přemazávat (třeba už po 60km). A ani mi nepřišlo, že by byl špinavý řetěz, jen to tak nějak „degradovalo“.
Teď používám celoročně Finish Line Cross Country WET (zelený) a to na všech kolech. Prdím totiž mít víc těch olejů a hlavně mi není proti srsti vjet se silničkou na lesní cestu.
Kromě toho, že dobře maže, má takovou příjemnou vůni mírně připomínající perníkové těsto :D
jo akorát třeba prach na sebe chytá fakt extrémně, takže po pár km na prašné cestě vypadá řetěz jak kdyby si ho vozil pár let. Ale jinak máš pravdu na podzim/jaro do sraček top mazadlo
Toto přiznám je fakt, že to chytá zvenčí špínu a je potřeba utírat hadřikem.
Mám to úplně stejně. Neřeším už na jakém kole ani za jakého počasí… používám na všechno a pořád zelený Finish Line.
Prach nebo nečistoty tak neřeším.. mnohem víc mi vadila na silničkách vyšší hlučnost se všemi možnými Dry variantami všech možných výrobců.
Na silnicku asi fajn. Ale na bike mi uz nesmi. Mam kapatko i sprej. Sice vydrzi celkem dlouho, ale retez se stejne zasira.
Ted mam uz vic nez rok Muck off dry, prvni lahvicka super. Druhou jsem koupil na For bikes veletrhu primo u dovozce a mam pocit, jako by to nekdo naredil. Vydrzi to sotva jeden vylet a i vic se spini retez. Asi inovace, vojebat slozeni :(
Ted zkousim tohle a zatim dobry, maze dlouho a malo spini.
Tohle zatim best cena za 500 ml, if je to opravdu 500 ml obsahu tekutiny a ne jako x spreju, ktery sou 500 ml ale samotne kapaliny je 250.
Mažu převodovým olejem 80W a paráda, za pár korun toho je litr a třeba oproti Motorex Dry Lube je výsledek lepší.
Jako že nelepí? Olej dělanej na mazání zapouzdřenejch systémů?
Jakých zapouzdřených systémů? Převodový olej není jenom do uzavřených systémů… Lepí méně než ten Motorex. Navíc mi ten Motorex vydržel 40 maximálně 60km a musel jsem mazat znova, teď mám převodový Mogul 80W a vydrží cca 110km. Motorex je fajn, ale zbytečně drahý na to co vydrží.
Nesmysl, jedno namazani vydrzi v pohode 250–300 km, po vyjizdce vzdycky jen utru hadrem s technickym lihem a hotovo. Prevodovej olej je lepidlo uz z principu funkce. Ale je levnej, to jo.
A o to asi jde…
250 až 300 na silnici možná, na MTB ani hovno. Jinak ten převodový olej používám už rok a Motorex jsem používal asi rok a půl, tak můžu porovnat co je pro mě lepší. Nejde mi jen o cenu, ale hlavně o to, že ten olej co mám teď mi vydrží v řetězu cca dvakrát déle. Taky řetěz po namazání otřu hadrem, takže olej je jen uvnitř…
On ten převodový olej má výhodu v tom, že poměrně hodně dobře ten olejový film odolává vysokým tlakům a dobře vytěsňuje vodu. Takže mi teď řetěz vydrží o něco víc km.
Napsal jsem svou zkušenost, komentáře typu nesmysl a podobně si strčte někam, kdybych to neměl vyzkoušené tak to sem pro ostatní nepíšu.
Motorex Dry Power má na lahvičce uvedenou výdrž kolem 70km, takže výdrž odpovídá. Mam rád tichej řetěz, takže stejně většinou mažu po každý vyjížďce, kdybych čekal až do skřípání, tak se dá jezdit dýl (nicméně skoro všechny maziva co jsem zkoušel vydržely podobně, hodně záleží jak se „tahá“ za řetěz). Jen ty Motorex lahvičky nemaj moc dobrý kapátko, takže přelejvám do malý 10ml lahvičky s kapátkem, kterym se líp dávkuje.
Na silnici fakt vydrzi dele, a to kapatko nemusis otvirat uplne, staci jen pootevrit a kape akorat. Na silnici je ale nejvetsi plus cistej retez, prakticky ho neperu, jen utiram a dle potreby, podle sluchu, domazavam.
Taky mažu nějakým použitým olejem z auta. Sice řetěz je černej a potřebuje ze začátku několikrát utírat hadrem, ale potom je celkem tichý, funkční a moc špinu nechytá.
:)))))
Ty jsi král BF.
Momentálně mám ještě to mazadlo, co je na novém řetězu. :)
… proč bych to taky měnil, když mi to funguje, že?
Píšeš že řetěz je černej a musí se několikrát utírat, to mi úplně funkční nepřijde. Zuby si taky vyčistíš i hovnem, já radši pastu. Asi tak :)
Utřu ho dvakrát a pak funguje
Pořád lepší než někteří trotlové, kteří si valí na silničce a vůbec je neštve, že je jejich řetěz slyšet na tři kilometry.
Když tě to baví…
Aneb jak zkratit zivotnost retezu na polovinu. :) To lepidlo co vznikne z vyjetaku, prachu a pisku je jako smirek.
Navic to pak proste nejde vycistit, cisticku retezu na tom odjebes, funguje na to akorat toluen+nafta, par hodin vylouhovat, protrepat, nemichat a ozubeni trpelive osmrdlat stetcem v nafte.
Tyhle „levny“ reseni uz me davno presly a to jsem taky student.
Většina levných řešení bývá ve výsledku zbytečně drahá…
Pravda. Nakonec jsem řetěz rozpojil a vykoupal ho v tech. benzínu. Teď přemýšlím co na něj dát.
nabízí se mi tu nějaký Wurth HHS 2000. Zkusím se po něčem podívat a nebo zůstanu u jetýho oleje. :)
Zkus si koupit něco na řetěz a uvidíš.
Třeba ten Motorex stojí asi 230,– Kč a na sezonu vydrží a to mažu hned jak řetěz začne šustit a to jezdím hodně v prachu atd.
nejlepší je ze starýho Zetoru ;-)
Nechci obtěžovat souseda.
No hele nevím. Taky používám použité oleje-z vidlice, pak nové motorové, převodové…mažu, když je suchý-tak za 80km-kapátkem protočím obě strany-1 min.práce… řetěz dojíždím do jeho smrti, pak vyměním i kazetu(uznávám-není to eagle, ale klasika 11–36) finančně se mi to zcela jistě vyplatí, než měnit řetězy po vytažení…
No a rozdíl životnosti řetězu, KDYŽ NENÍ SUCHÝ, podle oleje-to bych chtěl vidět ty veliké rozdíly…a co je marketing…:) ale nevím-možná jo, ale je otázka te výhodnosti finanční…
Mazadlo na novem retezu myslis tu konzervacni sracku co lepi jako prase? Novy retez vzdy prvni odmastim a pak namazu tim co mi vyhovuje.
Mazadlo na novem retezu myslis tu konzervacni sracku co lepi jako prase? Novy retez vzdy prvni odmastim a pak namazu tim co mi vyhovuje.
KUK :) tohle je u mě borec.
Mohl by admin dát tomu idiotovi už banána?
Nemohl :) já jsem admin
Já vím, vlastní trapnosti a ta je nekonečná
Yes…
Myslíš ten kozervační olej? ano funguje. zasere se jak ***** a zasere i celej rám.
To je to první co z toho dostávám dolu.
Jo, to už tu bylo, vyjeťák… :-D
Ještě posledních 8 dní si užívám studentského studenta, takže musím šetřit každou korunu. :)
Když šetříš,tak proč máš auto?
Nemám ani řidičák, kde jsi vyštrachal, že mám auto? Sám nežiji, takže je celkem logické, že doma máme pár aut.
Použitý olej zrovna ne, ale taky na řetěz používám motorový olej. Plná syntetika, co mi vždycky zbyde při výměně.
Každopádně opravdu lepší, než ten borec na silničce, co ho potkávám skoro každý ráno a řetěz je slyšet už na 50 metrů. Teď vytáhnul teda horaka a řetěz mu skřípe snad ještě víc.
Jednou za tři dny otřu, namažu a jezdím. Na řetězu najedu tak 2,5–3tis. km, pak to měním dycky komplet i s kazetou.
Střídám červený Finish Line do všech podmínek s Finish Linem s keramickými částečkami, velký rozdíl nepozoruji. Vyzkouším ten červený Zéfal.
Zkoušel jsem Finisch, ten šel okamžitě. Pak Brunox, ale žádný zázrak jsem nepocítil. Momentálně používám v kapátku po Brunoxu motorový olej shell 5w30 a je to OK. Přijedu ostříkám kolo, nechám oschnout, hadrem otřu řetěz a máznu, protočím, chvíli nechám a otřu. Za málo peněz hodně muziky, účinek srovnatelný s Brunox.
vydrz?
Výdrž 60 km ticho, pak začíná být slyšet, ale u Brunoxu to samé. Zdá se mi jednodušší údržba (čištění) a výdrž řetězu je lepší. Možná jezdím víc v bordelu. Je fakt, že počasí má velký vliv. Sucho a prach je OK, voda je horší a tu mám asi pokaždé. Nikomu nic nevnucuji, každý musí zkusit sám. Silikonový olej taky nebyl špatný, ale vydržel míň. Pak jsem začal experimentovat a řetěz vydržel o 1/4 méně. Vzal jsem to jako placebo efekt, člověk chce dobře a nakonec za více peněz horší výsledek.
Ten popis sis mohl usetrit, slo pouze o to, ze ricci je zatim rekordman.
A retez pouzovam od jl. Maze. Nelepi.
Nanasim kapatkem. Celou sezonu i v zime.
a jak to reaguje na vodu?
http://www.bike-magazin.de/…/a30425.html
test mazadel pro německy hovořící :-)
Brunox Top kett má ve všech parametrex 10/10 :-)
To bude asi německý výrobek, neboť testy v německých magazínech obvykle vyhrávají německé výrobky (bez ohledu na kvalitu :-).
Tyhle „nezávislé“ testy jsou všude stejné…
Nevim kdes to vycetl ale Bunox Top kett skoncil na 17 stem miste.
Takze jako olej na retez dobry neni.
Fenwick's Stealth Lube. Sice dražší, ale mažu jednou za 200 – 300 km podle počasí, lahvička tak na 2 sezóny. Nelepí bordel, drží i za mokra.
Už asi rok používám Nanoprotech Bike https://www.kupkolo.cz/…0-ml_z97394/ , stojí za vyzkoušení zejména pro ty, kdo se moc nechtějí o řetěz starat. Dobře snáší vodu, takže po mytí kola hadicí není nutno přemazávat. Během životnosti řetězu 1500–1800 km mažu tak 2–3 krát večer před jízdou, před první jízdou protáhnu hadrem přebytek a po první jízdě ještě jednou protáhnu hadrem a pak už na to kašlu. Cena se zdá na první pohled vyšší, ale nakonec je to levnější než Motorex, který jsem používal před tím. A mimochodem ten byl taky dobrý.
Uz zase reklama?
Mazes pred kazdou jizdou 2× – 3×, tak to se vyplati :)
???? Proč reklama, prostě mě to tak funguje, pokud tobě ne, tak jezdíš v jiném terénu, v jiných podmínkách a máš jiné zkušenosti, to je zcela v pořádku
Už návod k použití vyžaduje pro mně neakceptovatelné : mytí, odmašťování atd.
Za mě je to bestiálně předražený produkt na bázi běžného minerálního oleje se všemi jeho vlastnostmi = mazivost vysoká, špinivost vysoká, výdrž střední
Asi tak.
jak jsem řekl, každý máme své zkušenosti. Někomu stačí přečíst návod použití a už ví, že je to neakceptovatelné. Někdo to k plné spokojenosti používá rok. Asi tak.
Nanoprotech Bike jsem si koupil nedávno, ale bohužel se neosvědčil. Avizované téměř zázračné vlastnosti se nedostavily, na řetězu vydrží ještě méně než klasické védéčko. Jediná výhoda je, že se pak řetěz výborně čistí cyklostarem.
Ty vole vedecko není na mazání…
Jo, řetěz to znehybní a v některých případech i docela rozbije :-)
..to je snad nevýhoda, když ho musíš čistit..
Nejlepsi by bilo kdyby kazdy napsal jaky pouziva olej a a jak dlouho mu vydrzi retez.
Ja pouzivam „Dynamic Kettenschmierstoff“
Ja mam 3-ti retez a mam najeto 10500km.
MTB-29" 70% polni a lesni cesty.
Myslím, že životnost řetězu do nadměrného prodloužení je zcela individuální a pro většinu uživatelů nepodstatný údaj.
Na BF se pohybuje tato hodnota při mtb užití nejčastěji od 800 do 1400km.
Mnohem důležitější a sledovanější jsou tyto vlastnosti:
Obojí více přispívá k bezproblémovému chodu a jednoduché údržbě kola.
Žádný olej, už dlouho jezdím na vosky. Nový řetěz dokonale odmastit vypráním v silném rozpouštědle olejů, navoskovat, pak domazávám cca 1× za 200–250km a po 1000–1500km vyhazuju. Neperu, jen občas otřu hadrem.
Jake vosky?
yarroline racing wax
Jak tady čtu, mazání je extrémní alchymie. Používám olej na kola a šicí stroje, mažu kapkou každý článek, nechám zatéct, hodně důkladně šetřu. Může mi někdo říct v čem je obyčejný olej špatný, že ho nikdo nepoužívá? Je to dostupné, levné a podle mě bez problému. Na silničce mažu cca co 500km, na mtb průměrně 300, ale když kolo kompletně zasmolím od bahna (nějaká vrstva bahna na celém kole), myju ho komplet důkladně včetně řetězu i dříve než 300km. Životnost mi připadá, že je s tím olejem ok (4k na mtb a 7k na silnici s c9).
Extrémní alchymie je to jen pro toho, kdo si rád komplikuje život :-)
Tak na silnici bych se s tímhle minerálem nebál, když ho budeš hodně vytírat (méně bordelu a prachu), ale na mtb do terénu ani náhodou…
Já to tak náhodou používám na mtb a co jsem tady tak četl, mám s tím stejnou dobrou zkušenost jako všichni popisují své nejvíc hi-tech mazání. 300km v běžných prašných podmínkách (vyschlé prašné hlíny). Stejně ale řetěz mažu pokaždé když komplet myju kolo, což zejména na jaře s ohledem na okolnosti bývá téměř po každé vyjížďce. Jo když stříká bahno a mokrý písek a nebo když jsem třeba položil kolo na pravou stranu do bahna, tak je to hrůza, to se ale nalepí bez ohledu na mazání, to se nalepí i na suchý nenamazaný řetěz. Pomůže ostříkat to bidonem a jet dál.
Za 300km s minerálem musí být řetěz + převody plný černé kejdy… a když se to neřeší nějakou chemií (což mě na mtb nejvíce sralo), tak to vypadá jako na obrázku… a to dost rychle…
Asi tak :) ostatni celkem bezny mazadla na to urcenyaz takovejhle humac neudelaji
Takhle vypadal řetěz 2000km a rok nečištěný a 4× mazaný. Na kolejích jsem ho neměl jak čistit. Kolo jsem myl tak, že až bahno zaschlo, tak jsem ho oloupal.
Správně jsi to řekl: nečištěný . Z toho je jasné, že pokud chceš mazat minerálem (viz tvůj post výše), a přitom chceš udržet řetěz bez té černé srágory, musíš ho chemicky čistit, odmašťovat atd.
Jo takhle chemicky čistit. Tak jednou za čas mi to až tak nevadí. Při té příležitosti řetěz sundám, odmastím a nasadím nový. Točím 2–4 řetězy, celý pohon pak vydrží podstatně déle, než když jedu jeden po druhém od novoty až do smrti. A nepotřebuju na to ani rychlospojku, stačí mi nýtovačka, mám to fakt rychle a nezašpiním se ani trošku, mám v tom už praxi :)
Ty uz 15 roku mazes BR a nicim jinym, ale porad vis, jak mazou ostatni mazadla. :) Da se ti vubec verit, ze mas jeste prehled nebo uz ztratils kontakt s realitou? :)
?
Ty myslíš že žiji na izolovaném ostrově a kolem mně nikdo nejezdí na kole?
Vyjádřil jsem se zde ke třem minerálům které znám. Jestli ty znáš nějaký minerál, který nelepí bordel tak sem s ním…třeba dalších 16 let budu mazat s ním…
Neber to tak vazne mam tam spoustu smajliku. Me se jen zda, ze uz te to pohltilo a chovas se u techto debat jak jehovista a vsem cpes to jedine spravne reseni. A dostal me ten „hruzostrasny“ obrazek, ktery sem uz urcite davals ne? Tak jsem si trochu do tebe trochu stouchnul. ;) a timto se ti za to omlouvam.
Motorex je mineralni olej?
Na moje dotazy neodpovídáš a evidentně máš problém..:)
Možná jsem jediný v tomto vlákně, který žádné mazivo nedoporučil…
Jo a Motorex je firma.
Jako rad bych ti odpovedel, ale ja fakt nevim ktery olej je mineralni, takze bohuzel i kdybych chtel nemuzu slouzit. Tak jako ctenar legendarniho vlakna o mazani retezu verim, ze to doporuceni prijde. :) Jo je to firma co dela cele dva oleje na mazani kola, takze jestli to chces presne tak motorex dry power nebo motorex wet power a jak ted ctu tak pisou olej na bazi vosku, tak to asi nebude mineralni. A jeste jednou jestli jsem se te dotkl, tak pardon myslel sem, ze to bude jen nevinne stouchnuti.
Aha, tak že ty jsi mně tu pokáral za něco, co jsem sice neřekl, ale ty už víš předem, že to přijde…hmm
Ptal jsem se tě na olej který nelepí bordel, ne na složení nějakého motorexu wet o kterém vím, že bordel lepí…
Používám na silničku ten samý olej za 20,– Kč a maximální spokojenost.
Dostal jsem k narozeninám věci od Juice Lubes. Suchej mi nějak neseděl a nepoužívám ho. Ale s Viking Juice, který by měl být mezi WET a DRY mi přijde super. Nešpiní a maže dobře a docela dlouho.
Taky to ale může být tím, že jsem začal přelívat do nádoby na náplň do ecigaret a dávkuju jednotlivě na čepy. Chvíli to nechám, protočím a pak důkladně setřu hadrem a pootočím každou rolničku.
Nejhorší co jsem kdy měl byl FinishLine WAX. Hned potom WET.
Nešpiní a maže dobře a docela dlouho...v jakém terénu? nebo na na silničce?
Bajk. a víc jak 60km nejezdim a mažu preventivně. Ale když nemažu 3×30km tak nehučí. Praktickou zkušenost mám víc teda s tím že tolik nelepí než kolik v reálu vydrží.
Jj, FL wax je desnej shit, ten letel :)
Vikinga mám doma v záloze, ještě jsem nezkoušel, ale mám to v plánu. Jsem ne něj docela zvědavý.
Asi bys našel lepší. Ale mám rád vše od jedný značky a když mam už ForkJuice a Degreaser, tak jsem zustanu i u Vikinga.
Schválně pak napiš jak ti vyhovuje.
Nejdřív Finish Line zelenej – mazal super, ale tolik bordelu to chytalo, že hrůza.
Finish Line červenej – dobrý mazání, moc nelepilo, ale ani moc nevydrželo
Bikeworks chain star wax (tohle ) nelepilo, ale možná to bylo tím, že po 30 km to zmizelo a řetěz skřípal jako prase. Pokud někdo ví, k čemu je to určený, tak ať mi řekne.
Shimano PTFE lube (tohle ) – jsem spokojenej. Lepí to bordel tak přiměřeně a vydrží to docela dost, takových 150 km, dle podmínek.
Všechno bike, terén lesní a polní cesty
Podobná zkušenost s Chain Star, nevydrží ani 40km vyjížďku.
tak jakej brunox na řetěz?
Top kett nebo LUB and COR
Brunox Turbo spray gun :-))
Treba by byl na retezy taky dobrej :))
Když je po ruce tak ho používám
nakonec jsem vzal top kett uvidíme.. snad to nebude tolik brát prach a jinej sajrajt..
Tak jak se osvědčil?
Test olejů na řetěz, Bike
už léta používám tenhle Weicon na řetězy a lana
zkousel jsem aerotec conditioner na retez a po terenu a desti to porad drzelo
Ja uz roky pouzivam sadu retezu (tak 6–8), hromadne to vycistim, hromadne to nastrikam teflonovym olejem GT-85.Ma to velkou vyhodu, ze vzdy je po ruce namazany retez, olej zaschly, moc se to nespini, akorat do vody to neni uplne ono. A kdy je treba vymenit retez poznam podle toho jak to radi nebo podle toho ze je slyset (vetsinou 100–300km, podle toho v cem jedu).
Mezi velkou vyhodu toho pristupu (tocit vice retezu) povazuji to, ze se retezy nevytahaji tak rychle a kazeta a prevodnik nejde tak rychle do kytek. Taky usetri clovek cas pri cisteni.
Po kolika km to točíš resp. jak poznáš že už máš dát další?
No kdyz uz je retez slyset tak je vetsinou pozde. Dalsim indikatorem je, ze to radi trosku hure. Jak jsem psal vyse, tak to je vetsinou 100–300 km, ale vetsinou po 200 uz to je slyset, tech 300 pocitej kdyby jsi jezdil neco co neprasi. A abych pravdu rekl, tak to menim podle citu, ne podle km. Kdyz mam kolo jak blatulak, tak to vymenim klidne i po jedne vyjizdce. Kdyz myji kolo, tak sundavam retez.
Jinak vymena retezu se da v pohode zvladnout do jedne minuty. Mam na rychlospojku takove "klesticky od BBB ":https://www.youtube.com/watch?… a protoze nemam tu jejich merku, tak jsem si misto toho ohnul kus stare spice.
Tak to by se mi s tim fakt chtelo srat.
Jasne, kazdeho volba. Nekteri treba ani retez moc necisti a jenom mazou, protoze treba kazeta stoji 1500 – 2500 a jim to proste za ty prachy a jebani nestoji. Ja se v tom naopak rad hrabu a jsem tak trosku hracicka.
Zdravím Vás. Mám zánovní kolo (nájezd 200km) řetěz, kazeta a převodník byli při koupi kola hodně namazané nějakou skoro vazelínou, nejspíš nějaký konzervant. Po ujetí těch 200km bylo vše hodně znečištěné s obřím nánosem černého povlaku. Vše jsem důkladně umyl. Řetěz jsem sundal, vymáchal v technickém benzínu, dočistil kartáčkem a cyklostarem, opláchl vodou pořádně, usušil hadrem, vyfoukal kompresorem, znovu hadrem a namazal tímto mazivem :
https://www.decathlon.cz/…5595884.html
Dále jsem nic nemazal, jakožto kazetu, rolničky či převodník. Od té doby mi dost ,,chrastí´´ řetěz, čím menší převod, tím víc, na 1×1 do kopce je to nepříjemný zvuk. Otázka je co jsem udělal špatně :-) Že by nevhodné mazivo? Děkuji předem za reakce.
Toho konzervantu je škoda, co už včil… Měls to otřít hadrou nebo štětečkem s naftou, ten benzín dost vysušuje všechno, mažu kapátkem každej čep zvlášť, protočím párkrát řetěz ať se mazivo dostane kam má a pak zbývající mazivo otřít hadrou ať to při jízdě z kopce nezasere ráfky, převodníky a kazetu rozhodně namazat.
Prevodniky a kazetu namazat??
Rozhodně nemazat. Jen řetěz se maže.
To byla otazka na Platypuse. Ja mazu jen retez a pak sebe po tripu:-)
Máš to málo namazané. Po koupeli v benzínu musíš mazat častěji, než se olej dostane tam kam má.
Tak to ještě zkusím teď každý den cáknout a nechat zaschnout. Stejně se na kolo tak 2 dny nedostanu. V důsledku velmi nevhodné obuvi mě uklouzla noha v mokru po platformě a šel jsem do škarpy :) Five ten už jsou na cestě.
Jestli jsou na tom kole původní ohrádkový pedály tak ani 5.10 tomu moc výrazně nepomůžou.
Původní tam jsou, ale bylo už lépe osazeno. Jsou tam pinové flaty.
Aha, tak to by mohlo být ok.
Tak jsi měl pravdu, musel jsem to namazat na etepy… asi 3× a už je to ok.
Ještě dodám pro ostatní. Koupil jsem olej Motorex s kapátkem a řetěz se ztišil na maximum. Už není slyšet vůbec.
Ztisil na maximum…hmmm to budu muset testnout.
Jasná volba
Muc-Off C3 Dry = dosud nejlepší, co jsem vyzkoušel = měnit, experimentovat a vyhazovat prachy už nebudu… Na podzim přejdu na Wet.
Jo, ten je na sucho super, akorát v prvnim brodu nebo při první výraznější přeháňce končí. :)
Holt nebudu brodit a jezdit jen na cyklostezkách a za hezkého počasí… :-D
Nemáš srovnání s Brunoxem Top Kett?
Tak po roce si srovnání s Brunoxem doplním sám :). C3 Dry je ještě daleko lepší než Top Kett v ohledu nelepení bordelu a čistoty řetězu. Výdrž srovnatelná (200–300 km, možná trochu ve prospěch C3), ale v mokru je lepší Top Kett. Ale jelikož v mokru plánovaně nejezdím, tak je pro mě C3 Dry momentálně nejlepší mazivo na řetěz. Škoda jen té nechutné ceny, ale zas jednou za rok to člověk skousne :)
Tak tu C3 taky zkusím. Zatím jsem nejvíce spokojený s Brunoxem
ad Top Kett + nelepení bordelu a čistoty řetězu
Na konci vyjíždky otřu řetěz hadrem, namažu, nechám přes noc zavadnout a před vyjíždkou znovu otřu hadrem, takže to zůstane jenom vevnitř a bordel to nelepí :-).
Muc-Off C3 Dry = dosud nejlepší, co jsem vyzkoušel = měnit, experimentovat a vyhazovat prachy už nebudu… Na podzim přejdu na Wet.
„Balistol“
Maže někdo Novatopem mega olej? Teď používám v kombinaci Belray a Silkal v poměru 30/70
Nedávno jsem z nouze koupil nějaký olej v kauflandu a nemůžu si ho vynachválit :D
Na MTB – Konkor 101. řetěz celou sezónu jen mažu (co cca 200km) a NIKDY nečistím. Mažu i kazetu. Dá se říct, že obé přemazávám tak, až to z kola teče dolů. Řetěz sice lepí, špiní a chytá pěkně prach, nicméně po čase prach s olejem udělá určitou krustu a pak už se další nenabaluje. Řetěz je ale hlavně pořád tichý!
Po sezóně (tj. po nájezdu cca 3 – 4k) vyperu kazetu, vyčistím přehazku (teda měnič) a vyměním řetěz, pokud je více jak za polovinou životnosti průtahem. Po 3 – 5 sezónách (po cca 15 – 20k km) měním kazetu – až v okamžiku, kdy nefunguje správně s novým řetězem.
Kazetu mažeš proč že? Aby se necítila před řetězem nahatá?
No, ono je to spíš trochu mimoděk – řetěz mažu tak, že trysku spreje namířím na kazetu na pastorek s řetězem, zmáčknu a pak klikama protočím řetěz o celou jeho délku. Takže sprej mázne celý řetěz a svoje schytá i kazeta. Může se to zdát jako redneck řešení, ale nepostřehl jsem jakékoliv zkracování životnosti (ani řetězu ani kazety) oproti dobám, kdy jsem řetěz po každé vyjížďce dokonale pedantsky čistil a velmi jemně mazal a utíral… Naopak mi připadá, že můžu mazat i méně často. Jediná nevýhoda je teda strašně zajebanej řetěz…
Máš štěstí že na kole nemáš kotoučový brzdy, který bys tímto postupem namazal taky :-)
Mám kotouče (teď už i vzadu). A kupodivu ho to vzadu nenamaže – musí se s tím sprejem opatrně a trysku dát až k řetězu, správně ji nahnout a řetěz mít na nějakém z prvních 3 malých pastorků. Pak to funguje bez problémů – ale uznávám, že to chce grif…
A co nemazes?
To, co se nehýbá. ;-)
Při tvém popisu mazání jsem si hned vybavil vzhled 60 let starých válcovacích stolic na ocelové plechy v jedné fabrice těžkého průmyslu…
Yep, to jsi trefil ten vzhled po sezóně téměř přesně. Ale válcuje to furt. ;-)
Hnus!
To souhlasím. Ale funguje to.
Pošli foto „ruce“ jak ti ten "humus"spadne
A ta vůně petroleje ;-)
Ahoj, využiji tohoto vlákna a zeptám se. Dnes jsem koupil tento olej na mazání řetězu. Je na silikonové bázi. Prodavač mi jej doporučil, ten, který jsem používal už totiž neměl. Co myslíte?
Tak záleží, zda ta vůně vyhovuje tobě. To sis měl očuchat v obchodě.
Na vidlice dobré, na řetěz bych to necpal
https://www.nako.cz/…u-500ml.html?…
Mažu tímto, někdo to zde doporučoval a po zkoušení různých přípravků s přestřelenou cenou a tragickým výsledkem to už neřeším. V práci nás nutí dle nařízení EU používat různé zaručené mazací přípravky na mazání strojů. Můžu zcela zodpovědně říct, že všechny stojí za ..... Ovšem firma je spokojená, cálujou jak divý, mazací výkon 0, ale mají všechny R věty. Nejlepší a praxí dlouhodobě prověřená byla směs oleje a petroleje. Stačilo mazat jednou týdně a bylo poznat, že to je krásně hladké, mastné, čisté, nic se nezanášelo. No, ale urči u toho R věty dle EU.
Trošku nechápu tvůj příspěvek neboť cena se mi nezdá zrovna nízká,jinak souhlasím že veškeré "speciální"přípravky jsou předražené sračky.Dle mých zkušenosti je dobře použitelný i obyčejný převodový olej.
Do suchého prostředí co tu máme většinu sezóny těžko. Vypadá řetěz namazaný převodovym olejem po 3h jízdy mimo asfalt taky takhle?
3 hodiny to je celkem prd mi je v podstatě jedno jak to vypadá jediné co mne zajímá je životnost řetězu ta je u většiny těch drahých zázraků menší,olej má pro mne také výhodu že lze převody i řetěz očistit suchým hadrem,což u těch "speciálních předražených maziv"většinou nejde.
Tohle očistíš obyčejnou vodou. :)
Tak to asi bude nějaký rostlinný tuk.
Rostlinnej tuk vodou neočistíš. Je to mazivo do sucha. Nelepí téměř vůbec, vydrží, ale vodu nesnáší.
Jediné co mně u kvalitního maziva, které nelepí
bordel nezajímá je životnost řetězu.
Tak to máš nejlepší nemazat vůbec a ušetříš,Jinak strojní součásti se mažou většinou proto aby se snížilo tření a tudíž se snížilo opotřebení a prodloužila se jejich životnost.Ale jestli jezdíš na kole jen z kopce tak tě chápu.
Otázkou je jestli ta směs lepivýho maziva a prachu výdrž naopak nesníží…
Myslím že životnost řetězu hg93 přes 3000 km mluví jasně pro převodový olej.
To bys musel mít srovnaný s jinym mazivem. Životnost řetězu je mezi lidma nepřenositelná, každý jezdí jinak, jiný výkony, kadence, kopce, převody, jinej podklad (hrabanka vs písek…), jiná údržba.
A každej má jiný preference, já bych tak zajebanej řetěz a kladky a všechno nesnesl ani kdyby ten řetěz vydržel 3× tolik.
Já jsem na hg 93 najížděl cca 1900km, ale hodně lehký převody na větší kadence a prudký kopce. A najížděl jsem stejně i když jsem měl obyčejný Muc Off Dry mazivo což je oproti C3 úplná sračka.
Já jsem taky používal různé maziva na řetězy např sprej valvoline a životnost byla spíše nižší,pokud má mazivo malou vzlínavost tak sice nic nezaprasí ale ani pořádně nenamaže.
Jedno bláto, trochu vody a ten tvůj převoďák je fuč. ;) Nehledě na to, že převoďák je mokrý a prach Ti udělá na řetězu takovou krásnou kašičku na broušení. Výdrž řetězu je tak individuální, že tvoje tvrzení nelze potvrdit ani vyvrátit. Lze to změřit jen jediným způsobem a to jízdou za naprosto stejných podmínek, což s největší pravděpodobností netrefíš.
Souhlas. Už se to tu řešilo mockrát. Vliv na životnost řetězu je vzhledem k ostatním vlastnostem maziva zanedbatelný. Proč tedy mažeme řetěz? Dalo by se říct že proto, aby byl zticha, dělal dobře svou práci a při manipulaci s kolem nešpinil.
Pokud to pořád nečistíš, tak nesníží, právě naopak. Ta ochranná krusta ten prach a písek zadržuje na povrchu, takže až na třecí plochy se nedostane. Čistěním to vše narušuješ a brusná pasta se dostane dovnitř. Takže otázkou zůstává pouze to, co kdo preferuje. Jestli čistotu nebo výdrž což oba dva přesně demonstrují :-) Já na silniční jednici preferuji první způsob, na plečce druhý, no a na bajku něco mezi tím :-)
A co když má řetěz čistý (BR) a současně mi vydrží o hodně déle než vsudenakole? Kde dělám chybu?
Jiný jezdec, jiný řetěz, jiný způsob jízdy, jiné podmínky… :-)
To je jasné. Já tím jen narážel na to, že když je řetěz čistý, tak to vůbec neznamená, že vydrží méně.
Vzhledem k tomu že řetěz otírá hadrem, nemůže být o nějakém zadržení na povrchu řeč. A i když roznýtuješ řetěz o kterej se kromě patlání olejem nikdo nijak nestaral, bude uvnitř okolo čepů a vnitřních článků špinavej stejně jak na povrchu kromě nějakých velkých zrn, ono se to tam nastrká tim jak se řetěz pohybuje a tlačej na něj zuby atd.
Cim to mazes, ze to mas takto ciste? A nesusti ten retez?
Nešustí, zhruba 200km-300km to vydrží. Je to Muc-Off C3 Dry, pár hodin po aplikaci řetěz lehce protočim hadrem navlhčenym isopropylem z rozprašovače.
Když je voda tak zase jedu C3 Wet. První dvojbalení mi 2×120ml mi vydrželo asi 4 roky – něco přes 15 000km
Jak by to vypadalo bez otření?
Velice spatne. C3 wet je super pokud ho mazes vzdy na dokonale cistej retez. Drzi fakt dlouho, super tichej atd. A tady to cisteni urcite pomuze.
Pokud ale chces jezdit a jen „domazavat“, tak nic horsiho nenajdes. Odolnejsi krustu bordelu co to dokaze vytvorit sem jeste nezazil. A seskrabavat ten bordel z kazety a kladek sroubovakem, protoze nylonovej kartac je moc mekej a cistic brzd nedela vubec nic, to uz nikdy nehodlam.
Stejně jako to vidíš okolo rolniček a mezi článkama, kam se vymačká trochu maziva při jízdě. Pár zrnek tam je, ale nic strašnýho. On ten C3 dry dost ztuhne za těch pár hodin po aplikaci, stane se z toho taková tuhá lehce lepkavá vrstva.
Stejně po namazání otírám i po C3 Wet, když jedu hodně do mokra (třeba sníh nad nulou), tak jenom suchym hadrem bez toho isopropylu, ten bez otření dopadne v suchu fakt strašně no. Ale zase bych neřekl že je takovej problém pak ten bordel sundat. Kazetu a spol. po C3 Wet meju kartáčem z domácích potřeb + cyklostarem a jde mi to dolu celkem dobře. A řetěz nechám pár hodin odležet ve flašce s naftou a vytahuju ho čistej, akorát pak párkrát protřepu v lahvi s vodou a cyklostarem aby se odmastil. Párkrát jsem zkoušel mazat jenom naftou (z flašky rovnou na kolo), ale v zimě pod nulou to vydrželo hrozně málo, snad ani ne 40km.
co na tom máš?
No je to za 0,5 litru, za podobnou cenu pořídíš většinou mnohem menší množství spešl přípravku. Olej taky není špatný, ale dost nalepuje. Zkoušel jsem 5W30. Třeba u nás na Opavsku je celkem pohodový terén. Kolem Liberce je všude písek, ten se dostane snad všude a je to dobré svinstvo. Jižní Morava má zase takové lepivé půdy, když se namočí strašně se lepí a nejdou dolů.
Využiji toto vlákno. Nemá někdo zkušenosti s některým z těchto olejů?
http://www.foerch.cz/…vo-ptfe-s419
používám wuerth a není špatnej..
Má někdo zkušenost s PAN OIL Olej WAX s PTFE (teflon)?
https://www.panoil.cz/…x-s-ptfe-p5/
Půl litr za dvě stovky vypadá jako zajímavá cena
A nedělá se z toho mazání řetězu až příliš věda?
Někteří věnují mazání řetězu větší péči než závodní běžkaři při mazání svých běžek.
Zřejmě je to tím že Mazání řetězu je na kole jediná věc kterou si umí udělat sami a nic přitom neskazit.
myslim, že někteří zkazí i to mazání
Já mám takový rituál – přijedu z kola a než se mi nahrají data do Garminu, tak si otřu řetěz a jednou za cca. 200km přimažu.
Zcela jistě dělá,při té rychlosti a silách co působí na řetěz na kole je vpodstatě jedno čím se maže.Snad jen výdrž maziva stojí za řeč.Argumentovat např.že je to ,,převod,, tudíž mazat zásadně převodovým olejem je blbost.
Převodový olej jsem jednou vyzkoušel ze zvědavosti a od té doby ho mám nejradši. Stříkačkou nanesu tenkou vrstvu na rolničky při protočení klik, pak to otřu a je hotovo. Řetěz je pak krásně tichý. Nevýhoda je samozřejmě že lepí a špiní, takže je potřeba řetěz častěji pořádně vyprat. Teď mě ale zaujal olej od Castrolu, co doporučuje Pavel Tion od Štěrby: https://www.youtube.com/watch?… , tak jak ho někde seženu, tak možná změním své návyky.
Dle mého názoru je jedno jaký olej ale důležité je optimální množství,tedy jsn na rolničky pak protočit a vnější stranu otřít hadrem.
Samozřejmě že se z toho musí dělat věda. Jinak by nešlo zdůvodnit, proč deci maziva může stát klidně přes tři stovky.
Jasně ono pak si někteří dokonce myslí že s drahým mazivem to pojede líp.
Hlavmě to chce šlapat p.chvo :-)
Přesně. Pravda zase je, že jsem zkusil nějaký ksindl z lídlu a to prostě nemaže i kdybych tam nafučel celý sprej. Na druhou stranu jsem s tím dobře rozhýbal panty na starých dveřích :D
jj ten z Lidlu docela slušně čistí, škoda ta univerzální hlava sprej vs hadička vypadala šikovně
Zdarec. Co používáte za oleje na Eagle? Mě se totiž zdá že Eagle je na mazání náročnější než jiný pohony s 11sp. Příjde mi že olej kterej jsem používal na 2×11 a vydržel mi celou vyjížďku, tak na Eagle mi řetěz skřípe po 20km … Možná tím že ten řetěz je tenčí a víc se kříží.
Používal jsem nějakej Finish Line Krytech ( fakt nelepil bordel ), ale ten to vůbec nedává. Je klasickej FinishLine červenej lepší ? Motorex DRY mi vždycky hodně lepil bordel.
Já mám s Finish Line jen tu nejhorší zkušenost…
Výdrží je u mě na tom nejlíp zelený FinishLine. Ano, lepí zvenku bordel, ale prostě drží namazaný v bordelu, blátu, dešti i sněhu.
Já jsem dal přednost Silkalu 93, před Bell Ray řetěz nelepí, nešpiní, nevrže jen mažu a utirám
Bell Ray teď testuji, v čem je ten Silkal lepší?
On je dobrej v mokru, jak říkám řetěz mi nevrže, mažu míň jen utirám a o nic se nestarám, idealka je ho třeba míchat s bell reyem na půl… cenově je řádově níž …Bell Rey mi vydržel rok a půl stál tuším 400..... můj názor je že za ty prachy to nestojí za to
Silkal je obyč silikon. Na řetěz doporučuji Brunox Top Kett a na vidlici Brunox Deo. Cenově je oboje do 150 Kč.
Brunox Deo je na vidlici a tlumák super, ale dost mě se*e to jejich stříkátko. Mám doma už asi 3 lahvičky s podělaným stříkátkem. Ty jejich tyčky do toho nejdou pořádně nacpat, pak to vytrhne tu černou koncovku a nebo to stříká všude kolem i kolem lahvičky. Snažím se s tím stříkat velmi opatrně abych si nezadělal celý kolo a hlavně kotouč na předním kole, ale dost mě to štve. Nejlepší by to bylo v kapátku – nezamastí to kotouč a nepodělá se to.
Taky se vám to tak kazí?
Taky tak. Vzduch v prdeli a v lahvičce ještě zůstalo. Propíchl jsem to šroubovákem, natáhl do stříkačky a mažu vesele dál.
Přesně, natáhnuto do malé stříkačky, několik kapek po obvodu trubky, rozetřu prstem, ideální stav.
Jo musim to delat taky tak, protoze doma mam uz 3 mrtvoly ktete jsou minimalne z poloviny plne.
Taky tak, i když sem dal čepičku z jiného spreje, tak mi kolem vývodu z lahvičky uteče víc než se dostane na vidlici, jinej takhle blbej sprej sem neměl, nehledě na to že maziva na kolo ve spreji sou blbost samy o sobě.
Řešení existuje:
Už sem to spotřeboval a mám nové balení co zatím drží. Ale jednou sem chtěl něco přestříkat ze spreje do olejničky a i další den se z toho uvolňoval plyn, takže po otočení otvorem dolů to z toho tím tlakem teklo proudem což je nepoužitelné.
+1
Brunox lub and cor kapátko je ještě lepší než Top Kett
Tak na řetěz je lepší a doporučuješ spíše Brunox Top Kett a nebo Bel-Ray ? Díky :)
Zkusil jsem obojí, Brunox vyhrál…
https://www.haven.cz/…-lube-125ml/ neváže na sebe vubec špínu a máš vše čisté. Postupovat podle návodu co k tomu píšou a budeš spokojený. vydrží tak 50–70, stačí jen utřít v hadře a namazat, nechat až zaschne, ale vše je v postupu.
Já řetěz prakticky nemažu. Tu vazelínu, jak je v ní omatlanej při koupi tam nechám. Potom první mazání v cca 700km a pak každých 500km. Mám na to levný olej z Decathlonu:
https://www.decathlon.cz/…8299115.html
I tak mi NX SRAM12 řetěz vydržel 1700 km a další GX už má najeto 2000 km.
Jen občas řetěz otírám suchou hadrou. Zvuky asi vydává, ale to mi nevadí – špatně slyším.
Nechápu jak může dát vazelína v řetězu 700, u mě dává 300 maximálně.
Přečti si znova poslední větu, která vše vysvětluje:
Zvuky asi vydává, ale to mi nevadí – špatně slyším.
Mam to stejny … navic uz i spatne vidim. Letos jsem retez jeste nemazal a zatim ok.
Jezdil jsem motokros. Zbylo mi hromada sprejů na řetěz z té doby. Ano vím, motorka má větší točky – nejsou ideální na kolo – moc lepí. Ale čistil jsem v benzínu řetěz na kole po každé projížďce a poctivě mazal. A výdrž, když s tím teď nedělám skoro nic mi přijde stejná. Až na to skřípění zřejmě, ale jezdím sám, takže tím nikoho neobtěžuju. :) Takže za mě – víc jezdit a míň řešit mazání :)
Občas si s úsměvem vzpomenu na svůj příspěvek zde v diskuzi, že mazat převodovým olejem je vlastně docela fajn. Cca před rokem jsem vyzkoušel voskování (tím nejprimitivnějším způsobem, koupel řetězu v roztavených svíčkách) a od té doby nechci jinak. Možná je to trochu pracnější, ale ten čistý nešpinící řetěz za to stojí :-)
Přesně!
Musím dát Tomovi za pravdu, kdo jednou zkusil vosk,nechce jinak. Pět minut práce á 250km.
Jj a pak výstřik
Ahoj využiju tohle téma ať nezakládám hned nové. Jaké máte zkušenosti s FINISH LINE WET a DRY. Minulý rok jsem používal ten WET (je hustší) a řetez byl vcelku tichý. Letos jsem koupil DRY, ten je podstatně řidčí a řetěz také o poznaní víc šustí. Na ten WET se mi zdálo, že se trošku lepí bordel a řetez byl vcelku černý. Díky.
WET je dobry tak mozna na celodenni zavod v desti, jinak je to desny lepidlo.
DRY jsem pred voskovanim par let celkem uspesne pouzival.
Našel jsem zbytek WET a dneska s ním řetěz máznul. Tak to aspon pořádně otřu hadrem. Je pravda že je hodně hustý. Mně ho doporučil v cykloobchodě, že s ním maže a v pohodě, tak jsem neřešil. Původně jsem chtěl DRY a nechal se ukecat na WET.
Tak aspon vis, kde si uz nenechat radit :-)
Podívej se tady do vlákna, Finish Line není žádná hitparáda…
Finishline Dry je priserna vec. Namazes tim retez a susti to vic nez pred namazanim.
Dry mazivo doprucuju bud Muc-Off C3 Dry nebo namocit perfektne odmasteny retez do rozehratyho parafinu.
Ten muc-off tu na bf tuším doporučovalo dost lidí. Ten finish line dry mě vyloženě nasral jak je to hlučný
A druhá věc, začalo to s tím dry hůř řadit, pomaleji. Dřív to bylo cvak sem cvak tam teď to občas nebylo v mžiku.
Souhlas. Nic bídnějšího jsem nezažil. Zlatý olej z pily. Ještě vyplachovací převoďák moc chutná mému městskému přibližovadlu.
Plus bod pro C3 Dry. Za mě do sucha nejlepší olej, který jsem zkoušel. Negativum je snad jen cena a to, že ho z řetězu vyplaví i pár kapek vody :)
Já ho vážně budu muset vyzkoušet. Jezdím základní Muc-Off Dry a je to peklo. Totální sucho, mazání přesně podle instrukcí výrobce a třeba včera byl trochu slyšet po 4 km, po 10 už trhal uši. Pozitivní je, že skoro nechytá prach, ale počítám, že úplně suchý řetěz by byl asi tak stejně hlučný i odolný proti prachu.
Proti tomu Wet je tichý, ale stačí ho troška a z řetězu je po pár kilometrech černé lano.
Musí být právě C(eramic) 3, ten standardní je jiný a horší…
za mne C3 standart nic moc
Já takto musel zahodit BikeWorkX Chain Star Wax ….. stačilo 5–10 km a řetěz zpíval na celej les, neskutečný. Je fakt, že byl teda naprosto čistej, nula nachytanej bordel ale ten kravál po pár km jsem teda nedal.
Pořídil jsem ten základní Muc-Off Dry a o hodně lepší, když jezdím v hodně prašným prostředí (např. po trailech kde to teď fakt práší neskutečně) tak musím přemazat cca po 30–40km, když jsem jezdil po lese kde to moc neprášilo tak byl řetěz zticha i po 60km pak už to chtělo máznout…
Sice ten základní Muc-Off chytá o něco víc bordelu než ten BikeWorX ale pořád lepší než ten neskutečnej kravál od řetězu.
Docela mě láká ale zkusit ten Muc-Off C3…
Jestli ti žlutej Muc Off Dry šustí tak ho dáváš moc málo.
Zelenej C3 Dry je při stejnym množství trošku hlasitější ale o dost míň chytá prach = skoro vůbec.
Jenom taková technická.....zatím používám ten klasickej Muc-Off Dry jak jsem psal výše a pokukuju po tom C3…ale chci se zeptat.....já když ho nanesu na řetěz a nechám do druhýho dne tak pak není skoro ani co utřít, zaschne to, jen lehce je na hadře olej.....stíráš to hned po namazání a pak necháš zaschnout do druhýho dne třeba? Nebo to taky přetřeš hadrou až ten druhý den?
Ja jsem s cervenym (Dry) finishlinem spokojeny. Nelepi bordel, neni treba moc utirat, udrzuje retez rozumne tichy rozumne dlouho. Tak 2–3 roky zpet meli vadnou serii, ktera byla fakt uplne k nicemu, to ted retez snad dokonce vysusovalo. Tahdy zadarmo menili za novejsi stejne jako ty predchozi. Ted jsem koupil novy a ma naprosto debilni deckou pojistku na vicku, takze nejde skoro otevrit a to me fakt se*e. Takze asi je cas zkusit neco jineho.
Stejná zkušenost, Wet lepidlo, Dry nevydrží. Každý je asi spokojen s něčím jiným. Já třeba používám Atlantic Dry. Netvrdím že neexistuje nic lepšího, ale poměr výdrž/lepení bordelu je dobrá. Kazeta a převodníky zůstávají celkem čistý. Ale kapu každý čep zvlášť, nechám ideálně přes noc, druhý den protocim přes hadr. Používám jak na XC tak na silničku.
Já vyzkoušel snad všechny maziva, které jsem se dočetl v různých tématech. Některý dobrý, jiný horší. Stejně jsem zůstal u starýho dobrýho konkoru 101 ve spreji, se kterým je řetěz tichoučký, nějak nadměrně se nešpiní a hlavně, jeho údržba mi nezabere víc jak 3 minuty. Dělám to tak, že: kartáčem osmějčim převodník a pastorky od hrubých nečistot, řetěz protočim v čističce řetězu na sucho (ať opadá bordel), zatočim klikama a stříknu konkor, otřu do hadru, dočistim pastorky a převodník a jedu. Všecko vypadá pěkně čistě a 1 – 2 vyjížďky to vydrží bejt tichý.
Neříkám, že je to ten nejlepší způsob, ale nehodlám se zabejvat nějakou přehnanou údržbou řetězu, kterej stejně za chvíli vezmu a vyhodim. A to by bylo novejch řetězu za peníze, co jsem vrazil do maziv zvučných názvů.
Vážení, po přečtení vlákna mám jakous-takous představu, čím mazat řetěz na silničce. Ale ještě mě zajímá, jak jste na tom s čištěním řetězu? Našel jsem vlákno někdy z 2011, kde téměř všichni NEdoporučují pračky řetězu, spíš jeho pobyt v láhvi s naftou, petrolejem… vyjma těch, kdo čištění neřeší, jen mažou, jezdí a posléze mění za nový… těch bylo taky hodně. Na MTB mi špinavý řetěz tolik nevadí (přičemž si uvědomuju vliv špíny na opotřebení příslušných dílů), ale karbonová silnička už chce i trochu vymazlený vzhled :D Nemusí se přímo lesknout jak psí kulky, ale ať je vidět, že majitel není dobytek. Takže: pračka nebo flaška? A jak často? Díky za poradu.
Radil bych protřepat ve flašce a vykoupat ve vosku (parafínu)
+1. A v případě lenosti pak případně pokračovat v mazání squirtem.
Ja pouzivam pracku.
Mam park tool, je hodne dobra, daji se do ni levne koupit nahradni kartace. Vyprani je hodne znat, retez jde hladce a lehce. Pouzivam dle chuti, treba jednou za 5–10 vyjizdel, na mem enduro kole muzu jezdit i se spinavym:)) Leju do ni cyklostar.
nasledne mazu, mam rad motorex wet. ale prijde mi ze vyprani pomuze vic nez namazani.
flasku jsem drive pouzival, ale je to otravne komplikovane. pracka je rychlejsi a umeju pri tom i pastorky.
Pračka ti vyleští řetěz zvenku. Hezký ale trochu k ničemu, bordel uvnitř zůstane. Flaškou třepeš dokud řetěz neni lesklej zvenku = bude čistej i uvnitř protože to jde stejně rychle.
Tak tu pračku beru jako takovou rychlovku. Od největšího to vyčistí a pak to jednou za čas hodim do flašky s naftou, trepu dokud neboli ruce (s obcasnou výměnou nafty) když nevidím bordel pověsim a jdu si hrát s převodníky a pastorkem. Pak nasadím, namáznu, za hodku utru.
Zkoušel někdo ultrazvukovou myčku?
https://www.mixxer-medical.cz/…er-d1510.htm
Někde by měla být ve sklepě, tak jestli to mám hledat :-)
Ta nevyčistí mastnotu ne? Aspoň kolega říkal, že z brýlí to mastnotu nevyčistí, nevim jak s patřičným odmastovadlem.
Dá se použít na jetej řetěz na uvolnění nečistot, ale pak to stejně musí jít do rozpouštědla.
jako nápln je treba pouzit nejaký cistící roztok – napr cyklostar apod. s ohrevem jsou vysledky vyrazne lepsi. je treba pustit na 5–10min.
Na karbonové silničce čistím řetěz hadrem (stará nastříhaná trička) cca po každé druhé vyjížďce.
Důkladněji pak zpravidla cca 2× do měsíce čističem na řetěz, stejně tak kazetu a pak ji spláchnu hodně teplou vodou – smyje se šmírový povlak po čištění a vzhled kazety je top.
Sice je to práce, ale nic hrozného, za ten výsledek to stojí, dá se to udržet docela dlouhodobě. Řetěz na silničce nemám na rychlospojce tak mažu někdy WD (v nouzi), tekutým voskem, nebo borůvkama z kupkola. Řetěz na MTB mažu jen parafínem a s čištěním je míň práce (ale taky mám na MTB menší nájezd). Pračka mne nikdy nelákala, moc si nedovedu představit její čištění, tady na BF mne před několika lety zaujal jeden text – „z pračky řetezu je pak ******** úplně všecko“, už nevím kdo to psal a jestli správně cituji, tak nějak to ale bylo : )
já nevím, mně to připadá, že se s tím moc se*ete – různé pračky řetězů, speciální olejíčky, neustálé sundávání řetězu a jeho odmaštování a znovunamazání, příp. voskování – to fakt musí bavit. V životě jsem nemusel sundávat řetěz z kola, mažu jenom když to začne vydávat nepatřičné zvuky. A řetěz mažu silikonovým olejem, jiný olej ostatně na kole ani nepoužívám. Hlavně je potřeba mazat s předstihem a pořádně řetěz vysušit – držím se hesla „čím sušší řetěz, tím méně bordelu na něm“ -) Ale ať si to každý dělá jak mu to vyhovuje..
„To fakt musí bavit“
A v tom to celé je.
asi jo..-)
Jenže v případě toho voskování po 500km řetěz protočíš v ruce a máš ji úplně čistou, klidně můžeš rovnou jít obědvat.
V případě dobrých maziv do sucha je ten řetěz čistej aspoň na pohled.
Ale toho ****** s tím :D Jednou stačilo.
Se Squirtem žádné velké s*aní není.
Tak, v podstatě jen domazávám každých cca 150–200km. Předtím řetěz jen většinou otřu hadrem. Jednou za čas sundám a vyperu v techničáku.
Ja ted pres rok vsechny 3 kola jen dosquirtovaval a vse ok.
Pred tydnem mi prisel za 399 ryzovar, tak jsem postupne zapekl vsechny rodinne retezy, ani jsem je necistil, jak se to 20–30 minut ‚vari‘ tak se vse krasne vycisti. Zatim pouze 150km na mtb a vypada to dobre. Ze 6 retezu problem pouze s jednim, kdyz na SRAM 10 spojce vypadl nyt.
Asi špatně chápu, ale rok to vydrželo bez mazání?
To bohuzel ne :-)
Na jare jsem 1* retezy uvaril ve vosku a pak cely rok uz jen pouzival squirt.
Zkoušel jsem vosk jednou. Absolutně to nefungovalo. V koloshopu byli natolik ochotní, že mi ho vyměnili za normální olejíček a je zase klid :-)
Jak nefungovalo?
Řetěz se choval jako nenamazaný. Ještě navíc vrzal.
Zřejmě špatně odmaštěný řetěz. Mě to vydrží aspoň 350km na silnici.
Já mažu každých cca 250–300km na silnici a 1500–200 na biku.
Prošel technickým benzínem a pak varem ve vodě s cyklostarem. Nikdy nebyl čistější. Ale je to jedno. Znovu to zkoušet nebudu, olej mi nevadí.
Co Finish Line Teflon Plus používáte?
Stejné jako s ostatními Finish Line mazivy…
Mam takovej asi blbej dotaz:)
Nekdo doporucuje mazat retezem hned po umyti (olej vytlaci vodu? A je to opravdu tak?)
A nekdo radi mazat az kdyz je suchy, protoze se lip vyparuje uvnitr rolnicky.
Co je teda lepsi?:)
Nejlepší je mazat husím sádlem a to hned po ránu :-) prej to pak lítá samo :-))
Mazat mokrej řetěz je blbost. Nechat vyschnout nebo aspoň vyfoukat stlačenym vzduchem.
Jj. Tak to prave delam. Nechavam vyschnout do rana. I kdyz teda obcas rano vidim na retezu maly stopy rzi.
Ale zarazilo me, kolik lidi na netu/youtibe radi prave to promazat hned. A treba i lidi primo z parktoolu apod…
Nedávno jsem čerstvě vypranej řetěz stočil do spirály a položil na indukční sporák. Byl naprosto suchej za pár vteřin! Ale bacha ať ho nerozžhavíte do červena! ;-)
Ahojte, ozivujem temu lebo uz neviem ci som retardovany, ale:
jazdim rekreacne silnicku, za slnka, za sucha, ziadny bordel/dazd
ked som kolo kupil mazal som niecim noname z kupkola a mal cierny retaz, od toho zasrane prevodniky, kazetu, NOHY :)
kupil som nejaky Dry Power Performance Motorex, vraj by to malo byt lepsie, ale mam pocit ze hnusnu ciernu pastu to tvori tiez..
najlepsie jak uz to je v retazi tak to uz nema zmysel z prevodnikov ani nejak utierat je to tam hned zpatky.
otazka: co robim spatne? Snazim sa retaz tu a tam po jazde utriet, velmi zlahka premazat (kapatkom na clanky, osusit z vonku) a stale mam pocit ze cisty pohon mam len ked ho poriadne umyjem a prvykrat namazem a vydrzi to tak 30 kilometrov.
Dik za rady co robit lepsie
Základ je řetěz od toho lepivého oleje pořádně očistit. A to ne pračkou na řetěz apod., ale několikanásobnou koupelí v odmašťovači (já používal cyklostar a isopropanol). A samozřejmě očistit vše, co s řetězem příjde do kontaktu. Druhou možností, kterou poslední dobou preferuju, je neřešit a jezdit, špinavý řetěz nemá žádný vliv na jeho výdrž nebo funkci :)
jak pise jIrI____. poriadne vyprat retez, pastorky, prevodniky, idealne mimo kola a potom kvalitne mazivo. Ja za seba mozem doporucit squirt, nijak nelepi bordel, retez stale cisty, tichy.
Motorex Dry power (wax, oil) jsem měl starší verzi, která obsahovala vosk, ta byla parádní jelikož po vyschnutí oleje tam zůstal voskový film a dál to ještě hodně dlouho fungovalo bez vrzání/šustění. Ta nová verze obsahuje už jen olej a ten už nic nevydrží max. den ježdění a pak už skřípe řetěz.
Nic prostě to tak je. Mám vyzkoušený Atlantic DRY11 Po něm řetěz nečerní.
Ale jinak silnici jedu taky motorex. Kapu tam toho minimálně. (To kapatko neotviram úplně). Na namazání nechávám zařazenou velkou velkou. (Utře se nejjednodušeji a je i lepší přístup na kladky) a dál to neřeším.
Jednou za čas to vezmu cyklostarem, ideálně s tím rozprašovačem co dělá pěnu. Nastrikam nechám chvilku působit, projedu to kartáčem na kazety tím co vypadá jak štětka, splachnu vodou, nechám uschnout, namažu a jedu dál.
dik, tak sa s tym asi zmierim, ti co to asi maju ziarive to cistia kazdy den – ja nemam uplne cas chodit niekam von a tam cyklostarovat – to samozrejme pomaha hodne, len som si myslel ze potom by to nieco mohlo vydrzat.
Buď si kup mazivo které opravdu nelepí moc bordel = například Muc Off C3 Dry nabo Squirt lube a pouzivej ho az kdyz retez zacne sustit, ne po kazde vyjizdce.
Nebo velmi dukladne retez odmasti a pouzivej lazen v rozpustenem vosku/parafinu. Ja to na silnicce pouzivam, na jedno navoskovani retez vydrzi cca 400km pricemz je tak cisty ze ho protocis v ruce aniz by sis ji uspinil.
+1 Vidím to stejně :) a taky to tak dělám
No, je to tu pořád dokola, jen v tomto vlákně asi desetkrát…
dakujem
Používá někdo Interflon Lube TF? Byl mi doporučen a tak jsem ho zkusil a musím říct, že zatím dobré. Řetěz stačí jenom očistit a nemusím patlat žádné oleje, je pořád krásně tichý.
Jo používám ho taky, druhá kladná věc je, že nelepí. Na bajku v prachu, nebo bahně a řetěz furt krásně čistej.
Používám také, za mě super. Znám se s klukama z centrály a ukázali mi komplet mazání, skvělá je i jejich vazelína ve spreji na čepy (pěna – zaleze si dovnitř).
Hod odkaz. Dik:)
Co říkáte na Finish line Wax, používá ho někdo?
Bez předchozího zkoumání jsem ho před několika dny v servisu koupil a řetěz je tak extrémně čistý a suchý, až mám obavy, že vůbec není namazaný…
Používal jsem ho na silnicce nějakou dobu, můj názor je ze nelepí, nespini a nemaze. Řetěz šustil snad po 40km. Momentálně používám na řetěz motorex dry lube a aplikuji lehce kapatkem.
Stejná zkušenost. Wax nebrat.
Tak ono už s podstaty věci je jasý to, že to co nemá vzlínavost (vosk), nebude na nejvíce namáhaných částech řetezu mazat.
A přitom čistě voskový Squirt je naprostou většinou uživatelů hodnocen velice dobře :)
Má někdo zkušenost s novinkou X Sauce? Vyjde levněji než squirt, složení by mohlo být podobné – vosk, ptfe…
Vzhledem k tomu, že to tu je vlákno k mazání olejem, bude lepší se podívat do vlákna k voskování, mazání na bázi vosku, nepamatuji se ale, jestli na ten X-Sauce někdo reagoval, dotaz tam byl také… ;o)
Mam, mazu a dobry. Vydrz tak do 80km, ale to mi nevadi, mam vse krasne ciste
Díky, takže vhodná alternativa ke Squirtu.
Asi to bude na stejne bazi jak ten Squirt
S výdrží 80km to alternativa ke Squirtu budě jenom těžko.
To je jeho zkušenost, to neplatí obecně…
Může být, není hlučnej, nelepí bordel,je čistej…ale o jeho mzacích schopnostech pochybuju.
Tak mi řekni jaktože s voskovýma maziva (a čistej parafin aplikovanej lázní za horka obzvlášť) má řetěz nejmenší ztráty? Jaktože po navoskování vydrží řetěz bez potřeba další aplikace bezproblému přes 400km?
Nevydrží. Voskuji ponořením do parafinu s přísadou teflonu a 200km je limit. Dá se přimazat na cestě voskem rozpuštěným v izopropylu.
Voskování opakuji když překročím 150km.
Zkus přidat parafinový olej: 30 – 50%
Dík za tip. Kterýkoliv co vyplivne google? Nebo nějaký konkrétní?
nevim, dal jsem tam, co jsem mel. Najezd na biku se zvysil ze 100 km na 200 a jeste to ani nesusti . po rozdelani spojky to tam jeste bylo " namazany"
Dík.
Mě to těch 400km+ vydrží. Asi záleží na použitém vosku, kvalitě odmaštění a teplotě při které se řetěz z lázně vyndavá (z hodně horkého spousta vosku vyteče ještě před vychladnutim).
Viš co všechno dýcháš při zahřívání parafinu?
Vis ze existuje respirator?
Takový, který zachytí KARCINOGENNÍ LÁTKY (acetaldehyd, formadehyd, toluen, benzen či akrolein), které jsou nejkoncentrovanější v nevětraných místnostech a které tak vdechujeme v podstatě neexistuje. Musela by to být celoobličejová maska, která cenově začíná na cca 4000, musel by jí mít celý byt, dům…
Videl jsi nekdy na vlastni oci skiservis? Plus ruzny vosky na bazi fosforu, to je teprve sajrajt. Respiratory na to samozrejmne existujou. Napr. Novasem zminenej Swix to dela, ja mam treba 3M. Zalezi na kazdym jak moc se chce neceho nadejchat, ja voskuju prkna a lyze venku a s respiratorem. S retezem bych to delal stejne, kdyz to nekdo matla v obyvaku na stole tak co dodat
Já si hlavně myslím, že tady propagujete něco, co by se v domácím prostředí vůbec nemělo dělat. Většina místních uživatelů bydlí v bytovkách a nemají možnost to dělat někde na dvorku, tak to mastí někde ve sklepě na staré pánvi…
Odmašťovat a mazat squirtem je taky humus, ale to bych ještě bral. Ovšem odmašťovat a pak tavit vosky všeho druhy s olejem…
Co konkrétně je na mazání Squirtem humus? Nevěř obrázkům po zadání názvu do googlu :)). Vždyť postup mazání je takřka totožný jako s bývalou hvězdou Bel Ray, jen je to trochu pohodlnější…
„Mazivo na bázi vosku totiž vyžaduje před první aplikací čistý řetěz. Jakože dokonale odmaštěný řetěz, i ten z krabice. Pak bude vosk fungovat jak má. Chápu, že ne vždy je čas, chuť, možnosti se s dokonalou očistou zabývat. Ani já jsem u všech kol nepral řetěz v odmašťovacím prostředku. Musíte se potom ale smířit s tím, že životnost Squirtu na vašem řetězu se výrazně zkrátí a ani udávaná absence lepivosti špíny nebude nijak ohromující. Spíš běžná.“
„Pokud ale věnujete před prvním použitím čas na dokonalé odmaštění řetězu, pak se do Squirtu zamilujete. I samo nanášení na řetěz není běžné a je dobré postupovat podle návodu: chce to suchý (a čistý) řetěz…“
" Nechte na řetězu a nestírejte hadrem. Po pěti minutách aplikujte znovu a ani tentokrát neutírejte. Jen párkrát otočte klikami. Pozor – tekutina z řetězu kape na zem, je tedy dobré kolo umístit na hadr či karton. Ideální je mazat nějaký čas před vyjížďkou či závodem, tekutina bude mít tak dostatek času dostat se všude tam, kam má. Vůbec nevadí připravit si takto kolo třeba ještě večer a za tepla – z osobní zkušenosti mohu doporučit uchovávat Squirt v teplejším prostředí. V zimě se pak doporučuje mazat v pokojové teplotě a když už byste museli vyjít na zimu, zkuste si při aplikaci pomoci třeba fénem na vlasy :-)"
Pohodlnější?:) s BR to ojedu 2× do kola můžu hned jet a tři vyjížďky na to nesáhnu. O ceně ani nemluvím…
Aha, takže vlastní zkušenost nemáš žádnou, posuzuješ to jen na základě pár okopírovaných blábolů. Že by mě to na B-F nemělo překvapovat, zvlášť u některých…
Jestli je tohle blábol…Navíc to zde doporučují. Já jen říkám, že nebudu řetěz odmašťovat, čekat až to přestane kapat, nebo dokonce vyhledávat pokojovou teplotu…:)
Ale jinak za mne určitě lepší, než vyvařování ve vosku…:-)
To okopírované bláboly jsou, odkaz mi nestojí za kliknutí, pokud je to z něj, tím spíš.
Zbytečně se čílíš:) Jen říkám, že to nepoužívám a vysvětluji proč. To je snad fér…
Každý má svou volbu.
Já se nečílím, pouze se nestačím divit.
S tím koncem souhlasím, voskovat mě fakt nebaví, hodně času…
Máš recht, z těch výše zmíněných popisů to mazání Squirtem zní jako šílenost.
Hlavně to „Pozor – tekutina z řetězu kape na zem, je tedy dobré kolo umístit na hadr či karton.“ je takřka odstrašující, frajer asi z láhvičky odšrouboval i kapátko :D
Ofiko test, sudruh..:)
Ja preci nic nepropaguju. Osobne voskem retez nedelam a doufam ze nikdy nebudu. Pouzivam olej, jen jsem zminil ze filtry rozhodne existujou. Ano za pet stovek to neni
A co teprve když dětem dovolí na vánoce tu voskovou svíčku dokonce zapálit, to je pak úplná vražda!
No, ohřívám to v rýžovaru s pokličkou, takže asi víceméně prd.
Kdyby něco, mám v záloze dýchací masku od Swixu. Takže asi tolik
Rýžovar (určitě s externím odsáváním:)) asi nebude už podle názvu ideální na parafinovou lázeň.
naopak, je naprosto výborný. Udržuje nastavenou teplotu – vosk se v něm „nepřepaluje“ a dá se to nastavit jen pár stupňů nad teplotu tání – lázeň neni přehřátá, vosk na řetězu po vytažení docela rychle tuhne = zůstane ho tam docela dost. Odsávání to samozřejmě nemá, ale dělám to pod zapnutou digestoří, to by snad mohlo docela dobře stačit.
Nakonec asi proč ne. Předpokládám, že spousta výroben svíček se s tím moc nezalamuje. Vznikají přii nižších teplotách tavení chuťovky typu toluen benzen?
Si myslim že ne právě. Podle mě až když se ten vosk přehřívá a začne se z něho viditelně čoudit.
Sublimuje i neviditelně…
Na řetězu je kouzelné, ze se točí dokola. Čili co je jednou dole, je podruhé nahoře. Třeba nemusí vzlinat a stačí, když “stéká” dolů.
No a co takové odstředivé síly? Zkus namazat řetěz obyč olejem a po jízdě se podívej na zadní ráfek, zjistíš, že tohle moc nefunguje :)
Pořád ten řetěz zůstane dostatečně namazanej tam, kde jsou nejvíc namáhány třecí plochy a to je styk hrany článku a čepu.Přesně v těch místech dochází k největšímu opotřebení a následnému ,,protažení,, řetězu.Nadruhou stranu je fak že řetěz na kole není až tak namáhanou součástí (oproti jinejm strojům) a je v podstatě jedno co se životnosti týká, čím se maže.Pokud někdo zná mázu na řetěz která prodlouží jeho životnost byť o 10% sem s ní.:-))
A přitom už to tu bylo uvedeno v roce 2018
https://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html#…
V těch odkazech jsou jak měření, že voskovaný řetěz má nejmenší ztráty a může ušetřit 1–3W oproti jiným mazadlům (tedy můžeš akorát pochybovat o mazacích schopností jiných mazadel, ale určitě ne u vosku). Tedy o jeho mazacích schopnostech není třeba pochybovat, jsou nejlepší ze všech dostupných mazadel.
A i tu životnost se pokoušeli srovnávat. Tam je to na opravdu relevantní srovnání daleko obtížnější, ale v rámci možností je to srovnání také slušné. Tedy i životnost bude většinou znatelně lepší (u životnosti nic nebude platit zcela obecně a bude záležet na konkrétních podmínkách).
Jak už tu padlo, buď Muc-Off C3 Ceramic Dry (Wet do vlhkých podmínek už ale celkem nabaluje a řetěz není tak čistý jako u Dry varianty) / Squirt nebo Bel-Ray s voskovým základem, viz. jiná vlákna k mazání na bázi vosku / voskování (pro mě kvůli celé té proceduře nepoužitelné, pro jiné ideální, navíc jezdím hodně i na trenažéru a vosk je pak všude).
No vidíš, a stejně pochybovat budu, prostě mě nikdo nepřesvědčí o lepších mazacích schopnostech vosku oproti oleji.
Tak to máš tedy blbý. Raději tedy namaž olej a získej tak nějaký ten W zátěže navíc, každý holt ocení něco jiného…
Velmi důležitou vlastností mazadel je odolnost proti působení tlakem. Jakejkoliv olej je v tahu z kritického místa vytlačen. Vosk je tuhej, ten má odolnost vůči tlaku násobně lepší a v namáhaném místě vydrží nejlépe.
No vidíš a proto stále používám tohle
https://www.nako.cz/…u-500ml.html?…
Po nějaké době jsem zase zkusil mazat něčím jiným Muccoff. Jako voní, řetěz čistý, ale umyju, vyfoukám kompresorem, otřu hadrem, namažu. Na druhý den, rezavý řetěz. Těsně po namazání ok, ale po pár 10 km začne být slyšet. Jako mazadlo, které nechá kov zreznout. Tohle nějak neberu.
Nevím, není olej pro obrábění přesně to co nechceš? Aby se ti části řetězu a zubů snáze obráběly?
To to asi skladuješ v šíleně korozivnim prostředí, já můžu mít kolo lehce máznutý uskladněný třeba celou zimu a po rzi tam neni ani stopa.
Především chladí a zachovává kluznost. (Sám o sobě neobrábí). Nakolik je antikorozivní nedokážu posoudit.
Chlazenej řetěz, to jsem vždycky chtěl.
Jsou maziva a na jejich testování adheze je přípravek. Naneseš mazivo a tlakem na páku určité délky brzdíš otáčející se kolo. Samozřejmě je tam měřák síly tlaku.
Tak řetěz oproti Muccoff právě nerezivý a je tichý. Vlastnosti, snižuje tření, tedy vzniká menší teplota ( při použití na řetěz nedůležité). Jednoduše to líp klouže a tolik se nepoškozuje. Je rozdíl, když má něco klouzat a řezat. Břit je úplně něco jiného než váleček.
A lepí to mraky bordelu. + mastný = brusná pastička a už se to brousí.
No špiní to, to jo, ale né moc a rozhodně to má větší životnost než Muccoff a funguje líp. Osobní zkušenost, nic víc, nic míň. Prošel jsem i Finish line a Brunox. Zajímavé je, že se vždy objeví nějaká top novinka, kterou všichni chválí, ale pořád se hledá jiné nové řešení. Já používám několik let stejnou věc a po odzkoušení něčeho nového se vracím zpět.
Při obrábění paradoxně potřebuješ, ať to dobře klouže. Ale když si představím, že bych řeznou emulzi dával na řetěz, tak si navaluje (nízká viskozita, špína,…) :-)
O tom pochybuju, na nejvíc zatíženém místě se vytlačí jen přebytečnej a tudíž zbytečnej olej, ale olejovej film zůstává.Vosk, se v namáhaném místě setře a nedovedu si při jeho konsistenci představit jak by se na mazané místo dostal zpět.
Tak on ani nikdo nemá důvod tě nějak přesvědčovat, to je jen a pouze tvůj boj…
On jinak nemůže, ohrožoval by tím svoji existenci.
To víš že jo:-))
Ahoj. Má někdo zkušenost s s voskem na řezez Soudal Dry Wax? Výhral jsem nějakou chemii ve stavebnínách od Soudalu a mezí tím byl tento bílý vosk.
Nezkoušel někdo Blub Wax?
Já jsem spokojen se Squirt – je to vosk. Na minulém kole 3×9 jsem mazal nějakým olejem na řetězy a řetězy mi vždy vydržely 3000 km (Shimano HG 73). Jezdím hlavně silnice a řetěz nikdy nemyji. Na současném kole 2×11 mi řetěz Ultegra vydržel 4500 km (asi by tam mohl ještě zůstat) – mazal jsem Squirtem.
Čím odmašťoval řetěz a kazetu?
.
Juice Lubes Dirt Juice Bike Cleaner nebo Juice Lubes Dirt Juice Chain Cleaner – Boss