• Kublaj

    Na řidítkách nebo korunce? Popřípadě, máte-li pro to svoje důvody? ;) Osobně mám na korunce a nevidím žádný důvod proč bych někdy měl chtít uzamykání vidle na řidítkách. Pořád mi tahle otázka trošku vrtá hlavou co je na locku z řidítek tak super krom pohodlí při ušetření těch pár pohybů pro zamknutí na korunce. Doufám že neopakuju žádný předešlý thread který jsem ale nenašel.

    Anketa: preferuju lock:

    40x
    57%
    30x
    43%
    0 0
    • jan 2  

      to je ta nejzbytečnější věc na kole

      0 0
    • bruco  

      Chyba moznost: NEPOUZIVAM LOCK. Mam na korunke, ale je mi tam zbytocny.

      0 0
    • kubad  

      Je to o pojeti jizdy :-) pokud zavodis prakticky za kazdou zatackou je nastup ze sedla tak sakra ocenis lock na riditkach jinak je to o hubu a stracis.

      Pro ostatni jezdeni je lock na korunce v pohode. Posledni dobou s pribivajicim zdvihem zjistuju za lock ani moc nepotrebuju :-)

      0 0
    • qasko  

      Chronologicky

      Gila – nelokoval som :D

      Recon – lock na korunke obcas som tam čiahol

      Fox – lokoval som ,super lok ale zlá udržba :-/

      Sid – Poplok – lokujem ale neznášam ten mechanizmus !

      Sumasomárum do budúcna vidlu bez loku na rajdách kvôli gramom :D

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Rychlej turista  

      Na korunce vidlice by nic nemělo být, aby byla příjemná na úchop a do dlaní nic netlačilo :-)

      0 0
      • JakeF  

        Mám otázku :-). Ty jezdíš XF3ku a Sida? Jakej musí bejt terén, aby bylo výhodnější vzít odpruženou? Aneb vyrovná pevná tu ztrátu z technickejch pasážích na rovinkách a v kopcích v závodech typu KPŽ a Galaxy?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tohle asi velmi individuální, někdo je schopen jezdit na asfaltu i na fullovi. Osobně si beru Sida jen na trať, kde tu vidli využiji po většinu doby, konkrétně to byla třeba Vimperská 24, kde to kodrcalo po většinu trati. Kdybych jezdil krátké technické XC, tak ty bych jezdil taky na Sidovi. Ale na dlouhé trati, kdy se nejede na krev a na trati to moc nedrkoce, už má pevná vidle navrch. Na pevné jsem ale třeba objel i krátký Beskyd Tour, ale to bylo docela peklo, na Pustevny jsem jel skoro tak rychle, jako z nich dolů :-D

          0 0
          • JakeF  

            Hmm, to jsi mi taky k rozhodnutí nepomoh :(. Já právě uvažuju o pevný, protože bych ušetřil skoro 2kg váhy, jenže na druhou stranu šetřim na nový kolo (na kotoučích), na který by ta XF3ka mohla jít taky, ale zase kdybych jí pak vůbec nenasazoval, tak by mi ležela doma zbytečně. A Gila ve sjezdech přecijen pomůže o kus víc, než karbonová pevná a na ostatní případy je stejně většinu doby zamčená, tak si tak právě řikám, že jenom kvůli hmotnosti to asi nemá cenu…

            0 0
            • MlokCZ  

              Hlavně je u pevné potřeba ji jezdit po většinu času a mít ji opravdu zažitou, protože s pevnou je třeba jezdit prostě jiným stylem než s odpruženou.

              Tedy pokud se rozhodneš pro pevnou, tak bych se určitě vyhnul variantě jezdit skoro pořád odpruženou a jen sem tam na lehčí závod dát pevnou.

              Je třeba to jezdit jako Rychlej turista obráceně.

              Já se teď se svojí XF2 long definitivně loučím a chybět mi nebude :-)

              0 0
          • vysmátej bajker  

            Jak se to Pilotce stalo? Lok není potřeba když máš stále zamčeno :).

            0 0
    • Martin  

      užil bych lock na řídítkách, ale umím žít s lockem na korunce :-)

      zas tak často nezamykám :-)

      0 0
    • DaSnail  

      mám remote, ešte som ho nenamontoval. keby bol na korunke, možno by som raz za čas lockol

      0 0
    • goofy  

      Zadny, a pokud musi byt, tak na vidli, at nezavazi

      0 0
    • Featherbed  

      Měl jsem na korunce a mám na řidítkách. Ten na řidítka se podle mě určitě vyplatí, když jezdíš jen turisticky tak se ve většině případů stačíš ohnout a problémy s lockem na korunce nejsou, ale já osobně jsem třeba línej se kvuli kratším úsekům ohýbat… a to lock na řidítkách řeší.

      0 0
    • siafu  

      Na řidítkách. Je to rychlejší, pohodlnější – jak pro krátké úseky, které jedu třeba ve stoje, tak pro situace, kdy člověk do sjezdu zapomene, že má lock na vidlici a hledat potom lock na korunce je docela nepříjemné :(

      0 0
      • smallbrother  

        Proč si to nesklopíš pod řídítka? Takhle musíš hejbat celým zápěstím.

        0 0
        • siafu  

          zatím to neřešit :) ale vyzkouším. Mám pocit, že mi tam teď trochu zavazí to řazení – vyhovovalo by mi to snad posunout o něco blíž ke gripu.

          0 0
          • Flegmatik  

            Je fakt, že díky tomu řazení to asi nemůžeš víc sklopit. Takhle to tam vypadá fakt jako pěst na oko :-) Vyhodit řazení a hned budeš mít místo ;-)

            0 0
            • siafu  

              jo no – obávám se, že to sklopit moc nepůjde :) Tak nevadí, doma už čekají rapidy XTR, a to je takové pěkně minimalizované, tak snad to vyjde lip

              0 0
      • goofy  

        Jezisi takovy bazmekt na riditkach… Mno potes koste..

        0 0
        • Kublaj  

          taky se mi to na těch řidítkách moc nelíbí .) trošku mi to připomíná zvonek na řidítkách :D

          0 0
          • jIrI___  

            Kdyby si ho dala do správné polohy, tak je schovaný pod řidítkama a ani nejde pomalu vidět :)

            0 0
            • Kubiczech  

              A jak bys to při zachování pozice brzdy a řazení udělal?

              0 0
              • jIrI___  

                Posunul blíž k představci, nic složitého :). Aneb zlepšení vzhledu a komfort by zůstal na stejné úrovni jako při tomhle natočení.

                0 0
                • Kubiczech  

                  To by ale musela mít u uprostřed řídítek, což mi dvakrát praktické nepřijde. Když má někdo ještě úzká OS řídítka, tak není jednoduché to zamykání kloudně umístit.

                  0 0
      • Blade  

        To už bych skoro řekl, že je pohodlnější lock na korunce, než takto nastavený lock na řídítkách..

        0 0
        • Flegmatik  

          Ještě to není tak hrozný, je to furt blíž než korunka :) a má ho aspoň na správné straně. Někteří borci ho vozí na druhé straně, pootočený prazvláštně, že při unlocku je páčka musí klepnout přes prst :-)

          Mimochodem, stejně to tu páčku u RS mohli vyřešit trochu lépe – třeba objímka nejde roztáhnout, aby prošla přes řidítka – musí se sundat grip, řazení, páka, roh. Tedy aspoň mě roztáhnout nešla. Někomu snad jo? Je to z tvrdýho plastu.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Honzyn  

      Na zavodakovi lockout na riditkach,nedovedu si predstavit jet bez lockoutu hlavne pulmaraton,kde se stridaji povrchy,jezdec jede casto ze sedla,za 2 hod zavod cvaknu packou na riditkach aspon 100×.Na treninkovem biku mam lockout na korunce a stejne ho nevyuzivam.Jako spatne reseni vidim ruzne SPV,terralogi­cy,brainy apod.

      0 0
    • vysmátej bajker  

      Nemám žádný,místo MC záslepka –100g:).Jezdil jsem s PopLok rok a moc nezamykal,přišlo mi to zbytečné,při jízdě v sedle se vidle nehýbe a těch pár stojek co musím neřeším ale nejsem závodník.

      0 0
    • fousek  

      Me prijde ze zamykani vidlice ma spis psychologickej efekt, na rychlost jizdy to ma podle me minimalni vliv a v nekterych pripadech bych rek ze i ztratovej (nebavim se o sjezdu) a navic to chuji geometrii kola.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.