• JMT

    Ahoj kamarádi,

    Na letošní sezonu bych rád pořídil nové pryže. Horala mám s klasickejma 26 palcovejma kolama (cmax xl, ust) Jsem tlustoprd (cca 90kg) a jezdim spíše po asfaltu, nejhorší terén co jsem ochotnej jet jsou rychlebky, ale preferuju když to odsejpá (na sjezdovym horalu vozim měkký maxisy a proti nim stejně nic nedrží…takže ať to aspoň jede) Jo a určitě bychnechtěl řešit defekty. Tak jsem se chtěl optat jesli je něco lepšího než Ralphy nebo Pythony ? A případně jakej rozměr se bude letos vozit…jo a taky jesli duše nebo sliz…sliz prej udělá kouli za 3 měsíce a pak neunguje…což by se mi celkem prodražilo…letos jsem vyjel vždy tak jednou za 2 měsíce. (ale letos bych chtěl vyjet asi častěji a možná i nějaký ten maraton)

    Díky, sportu zdar !

    p.s. myslim to vážně, gumy se tu řešej porád ale modelovej případ člověka líného, po asfaltu jezdícího a tlusté jsem tu nenašel…tak mě sand nezabijete :)

    0 0
    • martin_bakov  

      Ten popis mas nejaky ruznorody, kdyz se ti nezda Racing Ralph (at uz je to na cokoli) tak ja jezdim na asfalt Nanoraptor a na tezsi teren si dopredu davam treba Nobby Nic.

      0 0
    • Tina  

      „A případně jakej rozměr se bude letos vozit“ – letos jedine 650b :)

      0 0
      • DaSnail  

        jo, v čsr budú 4kusy- dva tvoje gumené a dva zlatkine virtuálne.

        0 0
      • JMT  

        Prumer kola je danej, resim pouze sirku pryze

        0 0
      • vsn  

        jaj, už s tím neotravuj :D stejně to neovlivniš jestli se to chytne nebo ne … to záleží na Spešlu a jiných jestli to podpoří :) (fakt, že bych si to i koupil, 29er asi ne – leda jako kolo na výlety a KPŽ který nejezdím)

        0 0
    • MirosPikos  

      90 kilo a tlustoprd? Trochu sem znejistěl… to jsou jsou tu jiní adepti. Obvykle ti, co nadávaj, že jim praskly lyžiny u sedla.

      0 0
      • JMT  

        Mozna ted i vic, treba 93 ale v dobe kdy bych rad poprvy vyjel (cca duben) bych mel rad tech 90 nebo min. Proste nejsem 40kg chrt. Tak se bojim jesli RR se slizem neni uplne papir kterej se nekde vydefekti na sterkovce a ja budu muset cekat az pro me zena prijede :-(

        0 0
        • martin_bakov  

          jo pan nevozi nahradni dusi a pumpicku :D

          0 0
          • JMT  

            No kdyz jedu jenom na hodku-dve po praci tak beru jenom mobil s mp3kou…ani vodu sem nebral letos. Spoleham na to ze to nak dopadne. V minulosti jsem mnohokrat pomahal venovanim duse nebo lepeni a sam nikdy nepotreboval, tak jsem to bral tak ze mi treba nekdo pomuze, kdyz bude nejhur. A taky mam vyzkouseny ze an ust kolech se da celkem v pohode 10 km dojet i kdyz je kolo prazdny

            0 0
            • witmar  

              Pokud se snažíš i na kole hubnout a nevozíš vodu tak to asi není úplně dobře.. voda je základ…

              0 0
              • JMT  

                Nene, nesnazim se na kole hubnout a myslim ze sem to ani nikde nepsal. A to ze nevozim vodu vim ze neni dobre ale batoh me sere a neco tak odpornyho jako bidon si prece vzit nemuzu :-) kdyz jedu na pul hodky-hodku tak se to da…ikdyz idealni to samozrejme neni. Kdyz jedu na dyl tak si beru kemla nebo piju od zeny :-P

                0 0
            • Lada,s  

              Bez lepení a pití, ale hlavně že mají MP3 v uších…asi nikdy nepochopím :-)

              0 0
              • scret  

                to neres, taky to jde mimo me:)

                0 0
              • nox159  

                co bys taky mohl čekat od pražáka :D

                edit: a jeste na RB :D

                0 0
              • JMT  

                Mp3 je zaroven hands free… kdyz jedu na hodku tak to proste vydrzim bez piti nez aby sebou tahal bagl. No a za tu hodku nedojedu tak daleko abych se nemohl vratit spatky po vyfoukly gume v pripade defektu, cmaxy maj ust patku a guma do toho zapadne ze se s tim da celkem rozumne dojet. A prazak uz nejsem :-P

                0 0
    • nox159  

      stejne si myslis ze si delas prdel :D

      0 0
      • JMT  

        Trochu sem pozil tak jsem se snazil to napsat aspon ftipne kdyz uz je to asi po milionty to samy, nebo podobny tema teda. Nicmene myslim to vazne, jde mi o to ze nejsem uplne lehkej a jesli ten RR se slizem neco vydrzi. Na grip seru, xc gumy stejnak nedrzej a taky se bojim co ten sliz kdyz nebudu jezdit, obcas me to chytne, ale pak taky treba proste 2 mesice neni cas pac pracuju tak aby mi to udelalo nakou kouli a pak se to vyfouklo, to bych byl asi nastvanej…

        0 0
        • nox159  

          zajdi si do nejakeho super prazskeho servisu a nech si poradit tam…

          budou mit z tebe aspon radost :)

          0 0
        • Kubiczech  

          Když ti to tu kouli udělá, tak to tlak drží, ale už nic nezalepí. Já takovou zkušenost mám jen s NoTubes slizem, takže řešením je použít nějaký jiný a to třeba FRM. Ralpha kup ve verzi SnakeSkin (snad se to dělá) a hotovo.

          0 0
          • JMT  

            a kouli vyhodis a nalejes novej tmel ? nezustane ti zasadni mnozstvi zaschlyho tmelu na plasti ? Mozna je to blba domnenka ale aby to pak nemelo o 100g vic…

            0 0
            • Kubiczech  

              Kouli vyhodíš, pokud tě trápí ty zbytky latexu na patce tak otrháš a naleješ nový. NoTubes tmel ten plášť zase tolik nezaneřádí. To umí třeba FRM, ten zase ty koule nedělá, takže já budu na jaře dávat ten.

              0 0
          • JMT  

            Tusi nekdo o kolik je ten snake skin tezsi ? A dvojnasobna cena proti normalnimu evo je taky docela fuj :-/

            0 0
    • Medunka  

      slušnej matroš

      0 0
    • Manas  

      Ja vozim snad uz treti rok ty samy NN, jen mi tam Hnoj dvakrat prilil mliko. Je pravda, ze rychlost moc neresim, ale pichnul jsem akorat jednou na Moninci a to jeste pri DH. Jinak nic.

      0 0
    • scret  

      bud RaR anebo XKing Racesport verze a rozmer 2,2 anebo na fulla 2,4…

      A bezduse jsou bezduse, ale abys z toho nebyl zklamanej ze musis cas od casu dolit tmel a to stoji zas nejaky kacky:) ale v momente kdy pichnes dusi, zadaco to taky neni…

      0 0
      • JMT  

        jak casto je cas od casu ?

        0 0
        • scret  

          cca po 2–3 mesicich… Taky zalezi jak defektis a jak casto dofukujes treba spatne tesnici plaste.. Na vymenu vzduchu je podle me NT tmel nachylnej…

          Kazdopadne ja bych uz duse nejezdil…

          0 0
          • JMT  

            takze bych dolejval tmel pred kazdou vyjizdkou :-D

            0 0
          • La Piér  

            Uf, to je tedy docela často. Mám UST ráfky a UST Ready pláště, tak uvažuju, že bych vyzkoušel vyhodit duše, ale zatím váhám. Odrazuje mě cena ventilků a nutnost takhle časté údržby…

            0 0
            • scret  

              cena ventilku?? koupis jednou a mas klid…

              casta udrzba? to je takovy problem jednou za 2–3 mesice, predtim nez dofouknes kolo, vysroubovat ventilek, dolit strikackou tmel, zasroubovat ventilek a nafoukat tlak??? prace cca na max. 5min.?

              Tak si zpocitej kolik ti trva vymena duse a to nasob poctem defektu za rok…:)

              Doted jsem jezdil UST/ UST plaste + NT tmel… a nemel za sezonu ani jeden defekt, ktery bych musel resit. Tak ti nevim co by melo byt ta casta udrzba..:)

              Samozrejme pokud zvolis lehke 500g slupky, tak ty jsou na defekty nachylnejsi, ale pokud zvolis napr. schwalbe snake skin verze, jsi za vodou…

              0 0
              • La Piér  

                Ne že bych tyhle „překážky“ viděl tak tragicky, to ne, ale spíš mi slouží jako podpora mojí lenosti se do toho pustit :-). Bráno čistě ekonomicky, tak ventilky + tmel = počet duší a lepení na několik let. Lepím tak 1× za měsíc.

                Ale je fakt, že jsem ještě na bezduších nejel, možná by mě to přesvědčilo.

                Jak se zjistí, že je třeba dolít tmel? Musí se vypustit kolo a zkontrolovat vizuálně?

                A fakt se ucházení vzduchu běžné a nelze utěsnit tak, aby tlak držel (myslím bez defektu)?

                0 0
                • scret  

                  udrzeni tlaku, zalezi co mas za gumy… UST plaste mi drzej tlak skoro klidne celou sezonu:) snake skin na tom taky nejsou spatne… Jj, 1L tmelu stoji cca 4–5stovek ale je to porad par kacek…

                  Bezduse maji uplne jiny jizdni projev…

                  Kontrola bud ze slysis/neslysis splouchani tmelu anebo vizualne sundanim jedny patky z rafku…

                  0 0
                  • La Piér  

                    Pláště, u kterých bych duše vyndal jsou všechny Schwalby SnakeSkin.

                    Rozdíl v jízdním projevu konkrétně spočívá v čem?

                    0 0
            • jIrI___  

              Cena ventilků je 250 Kč za pár, možná se dají sehnat i levněji. Když máš UST ráfky, tak je škoda je nevyužít. Já u UST lituju jen toho, že jsem se nechal zblbnout B-F a pořídil RaR, do kterého musím tmel lít snad co 2 týdny… Takže na další sezónu pořizuju plnohodnotné UST gumy (nebo obyčejné od Michelinu, dle stavu peněženky :) ) a odpadnou mi ty problémy s vysychajícím tmelem, které mě momentálně štvou jako jediné. Sice to nebude žádná gramařinka, ale nejsem závodník, takže spíš ocením bezúdržbovost než nižší hmotnost. Na předku vozím UST od Michelinu, do něj jsem nalil tmel na začátku sezóny a šplouchá v něm doteď…

              0 0
              • JMT  

                a ten RaR mas 2011 nebo starsi ? S tim 2011 uz by to vysychat nemelo ne ?

                0 0
                • jIrI___  

                  Právě že mám PaceStar 2011… Ale obyč verzi, ne SnakeSkin.

                  0 0
                  • scret  

                    snake skin je lepsi, mlok psal, ze drzi tlak cca dva dny i bez tmelu…

                    0 0
              • La Piér  

                Shimano ventilky stojí kolem 240 Kč za kus (kupkolo.cz). Pneu vozím převážně NN a RaR, oboje 2011 verze.

                0 0
              • bluma  

                To tě přejde, až budeš muset roztáčet čtvrt kila navíc. Zkoušel jsi to už mixnout c CL? Mě to začlo perfektně držet po cca 6ti týdnech.

                0 0
                • jIrI___  

                  Nekoušel, pořídil jsem teď tmel od FRM. Jinak já tu vyšší hmotnost ani moc nezaregistruju. Předtím jsem vozil komplet UST Micheliny (691 g + 764 g ) a ty byly nejlepší, tmel vydržel celou sezónu a žádné obavy o říznutí. Jak jsem psal, neřeším jestli budu na 50 km o 10 s pomalejší. Ještě předtím jsem vozil výhradně dráťáky. Takže se dá říct, že vím do čeho jdu :)

                  0 0
          • kesu  

            ale blbost, když toho naleješ víc funguje to celou sezonu (tj. dobu kdy rozumnej člověk na kole jezdí :-)) )

            0 0
            • scret  

              jak komu kesu…

              Ja s vysychanim taky nemam problem, ale nekolik uzivatelu ano, takze podle me zalezi mnozstvi tmelu, jak casta obmena vzduchu a pocet defektu, ktery musi tmel zalepit…

              0 0
              • kesu  

                nj ale já vím, kolik toho JMT najezdí :DDD

                0 0
                • scret  

                  tak psal ze jednou za dva mesice vyjede:) otazka, jestli si delal srandu nebo to myslel vazne:)

                  0 0
    • Joseph de Sax  

      máš mít už dávno bezplašťáky…a­votomtoje.

      0 0
      • JMT  

        nemam problem experimentovat :-) otestuju ti je velice rad

        0 0
      • Lišák  

        A je to tu zase :-) A já se zase ptám: V jakém rozměru je můžeš dodat?

        I když je to zase řečnická otázka, protože jasná odpověď zase npříjde :-)

        0 0
    • Jenda  

      pokud ti jde i trochu o vydrz tak bych dal Karmu 2.0, defektil jsem s ni s dusi minimalne, rychla guma to rozhodne je, na 2.0 je to slusnej balon, je levna a jeste prekvapive solidne drzi v terenu (v dany kategorii gum). Jak je to u ni s predelavkou na bezdus nevim ale nemusel by to byt nejaky zasadni problem.

      0 0
      •  

        Tady všichni tvrdijó jak je Karma rychlá… já minulý půlrok jezdil vepředu NN 2,1" a vzadu Ritchey ZMax 2,0", oboje s duší, celkem nízký tlaky. Teď jsem po zimní pauze nahodil na oboje Karmy 2,2" bez duše a snad i trochu přifoukl a stejně je to jak s nákladním vlakem. Tak doufám že za to může fakt ta přestávka, jinak mě Karmy rychlostí zklamaly.

        0 0
        • Jenda  

          pozor, vsude je rec o 2.0, 2.2 je dost jina guma – ma asi 2× tak vysoky spunty, rekl bych skoro srovnatelny s NN tak je jasny ze to zadna super raketa neni. Myslim ze ale kombo 2.2 dopredu a 2.0 dozadu muze byt varianta k NN RaR

          0 0
          •  

            No špunty trochu má, to je pravda, ale rozhodně je to horší traktor než 2,1" NN. Čekal jsem od Karmy něco ve stylu RaR, spíš rychlejší plášť co přesto podrží.

            0 0
            • Jenda  

              no to je, ale ta 2.0. Si kup dozadu 2.0 a dopredu nech tu 2.2

              0 0
    • camlost  

      na asfalt a polňačky? co třeba Zephyros dozadu a dopředu… třeba ten RaR, kdyby polňačka zarostla travou?

      0 0
      • JMT  

        ten zefyros se mi libi. Dopredu i dozadu…ruzny gumy se mi nelibej

        0 0
        • Kubiczech  

          Zefyros ti zmizí před očima a podle mě je kvalita těch nejlehčích verzí dost diskutabilní. Nebo jsem měl smůlu. Zadalší je to ještě větší užovka než Schwalbe.

          0 0
    • Atilla  

      Co X-king? Docela nad ním přemýšlím na zadek 2,4 Protection je lehký.

      0 0
      • JMT  

        2,4 neni uplne to co hledam a conti maj oranzovy logo, to se mi nehodi

        0 0
    • Necris  

      Jestli jezdíš asfalt, neřešíš váhu a chceš gumu co nesbírá defekty, tak CrossMark od Maxxisu.

      0 0
      • JMT  

        Prave ze vahu asi docela resim…asi dost hodne :-) chci aby to jelo samo…

        0 0
        • Atilla  

          Hele sedni na dragstera šlapej a nevymýšlej si chujoviny:)

          0 0
        • Necris  

          Nj ale menší váha = méně materiálu = více defektů. CrossMark je nepíchnutelná guma, ale těžká jako sele.

          0 0
          • dženžas  

            V kevlaru mi ta váha zas tak zlá nepřijde. Defekty jsem měl během 4k 2 a ke konci byl už fakt dost sjetej. Na předku ale moc nedrží.

            0 0
    • kesu  

      dej bezduše se slizem a na dolejvání kašli sezonu to vydrží. Problém je najít funkční pryž. Při mojím ježdění po asfaltu na pivko jsem nedojezdil zatím žadný ust gumy na vzorek.

      Schwalbe NN jsem buďto rozřezal a nebo mi udělaly boule u patek (2 páry)

      Kontiky verticaly UST mi dokonce za jízdy při doporučeným tlaku bouchly (naštěstí jsem jel namazanej z hospody pomalu tak se mi nic nestalo)

      Teď vozím Geax saguaro 2,2UST, ten sice zatím drží ale váží obludných 900g/ks.

      No a na příští rok mám připravený X kingy RS 2,2 váží 460g a 2,4 560g. Tak půjde váha dolu:-))

      Takže ježdění s UST gumama je sranda ale i tak to za to stojí. Za tu dobu co to vozim se slizem jsem krom těch rozřezanejch nikdy nepíchnul.

      0 0
      • Atilla  

        A náhodou si ty X-king ještě nejel co? Nevíš jestli má Protection smysl, nebo vzít RS? Dík

        0 0
        • scret  

          RS je tenka slupka (podle vahy to proste neprustrelny bejt ani nemuze) Takze si zhodnot sam, jakym stylem jezdis a co nejlip vzit…

          0 0
          • kesu  

            přesně tak bude to strašnej shit ale ta váha… A horší než NN to nebude..

            0 0
            • scret  

              No to rozhodne ne:)

              0 0
              • Manas  

                Tyjo, nevim co s tema NN delate. Me proste za 2 sezony jezdeni i v prasarnach a v podstate cemkoliv nenechaly ve stychu.

                0 0
                • scret  

                  zkusil jsi uz Contiky?:) Napr. MK nebo XK?

                  0 0
                • Elwing  

                  2 sezony ježdění :) muhaha

                  0 0
                  • Manas  

                    No dyk sem to mel nekolikrat v Nejdku, na Moninci, tady na jihu, v Brdech … nevim kde jinde to jeste zkouset ;-)

                    0 0
                    • Elwing  

                      Tak dalo by se to srovnat s tím ovarovým jednou za dva měsíce vyjedu :) i když poslední rok už taky ne, co? ;)

                      0 0
                • Atilla  

                  Jak to děláš? já mám za sezonu vzatou půl FA, 2 miniony načlé tak z třetiny, u MM jsem už taky něco ubral, pětinu z nevegalu, tiogy nepočítám ty se nedají snad sjet.

                  0 0
          • maajkee  

            RS je šlupka, ale ujel jsem loni na nich 2500km s duší s jedním defektem včetně ježdění v rychlebách.

            0 0
            • scret  

              jj, na HT:)

              0 0
              • maajkee  

                No právě, tam přeci pláště i kola dostávaj mnohem víc na frak.

                0 0
                • scret  

                  ale notaak, kolegoo…:))

                  0 0
                  • maajkee  

                    No povídej, rád se nechám poučit. Já třeba na fullu měl celkem bláto kola a zadní jsem skoro nemusel centrovat oproti HT, rázy u HT chytá hlavně plášť u fulla i tlumič.

                    0 0
                    • nox159  

                      na HT se jezdi pomalu na fulu rychle :)

                      0 0
                      • maajkee  

                        To je myslím individuální, v rychlebách jsem třeba na HT předjížděl pár borců na fullech :)

                        0 0
                        • nox159  

                          mluvis o roudovi? :D

                          jinak ber stejneho jezdce na HT i na fulu ne nejake tele na fulu a nekoho kdo to v terenu i umi na HT… a rychleby jsem odst specificke…

                          ( v rychlebech, cim pomaleji jedes tim vic je ful na obtiz se mi zdalo…)

                          u nas se mi povedlo ve sjezdu dat na celopevnaku borce na enduru ale on tam byl asi poprve ja mam tu trasu najetou vim jak to tam vypada… – z tohohle se nedaji vyvozovat zavery…

                          0 0
                          • maajkee  

                            z tohohle se nedaji vyvozovat zavery…

                            přesně tak, díky, že jsi mi dal konečně za pravdu :)

                            0 0
                          • Kubas.1  

                            jinak v rychlebkách sem byl jednou, za mokra. Já na HT, 130mm vepředu, brácha kona dawg (140/150), dva kámoši jeden norco shore (175/180) a druhej giant glory fr (180/200). Do kopce všichni docela v pohodě, od půlky, z kopce, si to ti dva vyloženě uživali, brácha jel taky v pohodě, a já vyklepanej jak řízek nadával na to ******** tvrdý neodpružený kolo :-)

                            0 0
                            • nox159  

                              tak jasne ale pokud balancujes ve stoje v rychlosti 5–10km/h tak je lepsi HT pokud jedes tak ful… a nemyslim si, nechci sice podcenovat ale maajkee to tam jiste nepalil 30–40km/h

                              0 0
                        • Kubas.1  

                          do kopce,že? :-)

                          0 0
                          • maajkee  

                            Jo do kopce :) Nicméně pak z kopce mě nikdo jinej nepředjel :)

                            0 0
                            • nox159  

                              protoze vsichni jeli wales… jen vy jinde, takze vas nikdo nepredjizdel :D

                              0 0
                        • scret  

                          jj, taky jsem kdysi predjel silnicare na svym MTB a co z toho vypliva? vubec nic:) resp. jenom to ze ty na fullech cos je predjel meli horsi techniku:))

                          0 0
                    • scret  

                      prosimte maajkee, neplacej nesmysly…:)

                      Na fullu das vecem vic pokourit, nez na HT, uz jenom kvuli tomu ze jezdis mnohem rychlejc, muzes to poslat uplne jinou stopou apod. A cim vyssi zdvih, tim vetsi zahul…

                      To ze tys jezdil na fullu jako na HT neznamena, ze tak nutne musej jezdit i ostatni..:)

                      Klidne si na tohle tema zaloz anketu a uvidis, co ti o tom ostatni uzivatele napisou…

                      Cim bys tedy vysvetlil ze mam stejna kola na KHS a na Reignu… na reignu jsou navic o dost pevnejsi, krizeny vyplet atd. A presto dostavaly kola zahulit o dost vic… To samy gumy…

                      0 0
                      • La Piér  

                        Nesouhlasím s tebou. Když si vezmeš izolovaný příklad kdy zadní kolo zatížené hmotností 50 kg najede rychlostí 20 km/h na pevný kámen vysoký 10 cm, tak u HT ti to kolo nemá kam uhnout a pobere veškerý náraz. U fulla uhne díky pružení a podstatnou část nárazu přenese do tlumiče.

                        A čím vyšší zdvih, tím větší rázy se přenesou do tlumiče.

                        0 0
                        • Manas  

                          To sice jo, ale na fullu se vetsinou podobnym vecem nevyhybam, obcas do nich i vletim schvalne. Na HT si vybiram stopu o dost pecliveji.

                          0 0
                          • scret  

                            presne tak!:)

                            0 0
                          • La Piér  

                            No jasně, ale to srovnáváš nesrovnatelné (rozdílné rychlosti a rozdílný terén).

                            0 0
                            • scret  

                              ve stejnem terenu na fullu pojedes uplne jinak rychle, vybres si jinou stopu a votomtoje:)

                              0 0
                              • La Piér  

                                No to pochopitelně nepopírám.

                                Jenže já jsem nepsal o výběru stopy na fullu a HT, ale psal jsem o schopnosti pohlcení nárazu fullem a HTčkem…

                                0 0
                                • scret  

                                  to je sice hezke, ale my se tu bavime o necem jinym:)

                                  0 0
                                  • La Piér  

                                    No, ono to „my“ znamená „ty“ – se svým názorem tu jsi poněkud osamocen.

                                    Jinak po přechodu na fulla jsem na shodných pneu a duších zaznemanal citelný pokles průrazů zadního kola. Čím to asi bude?

                                    0 0
                                    • scret  

                                      nevim, jezdis treba stejne… Coz mi vzhledem k tvemu kolu nejak nesedi… a shodneme se snad na tom ze na HT je jina jizda nez na 150mm fullu ne?:)

                                      uznavam ze tady za mnou nestoji davy „stoupencu“, spousta lidi tohle vlakno a konkretne tuhle debatu nesleduje, ale jak jsem navrhoval, pojdme udelat vlakno s anketou a uvidime…

                                      0 0
                                      • nox159  

                                        sleduje a uvazuje jestli se pripojit nebo ne :D

                                        mas pravdu… ale ti co znaji kopce a teren jen z doslechu to nepochopi…

                                        0 0
                                      • La Piér  

                                        Myslím, že na fullu jezdím trochu rychleji a jiný terén naž na HTčku.

                                        Ale hlavně jde o to, že HTčko nemá kam uhnout a ty nárazy do výpletu mají hodně strmý průběh: nic nic rána nic nic. Na fullu je náraz mnohem pozvolnější a hlavně rozprostřený do delšího času, tzn. i přejezd větší překážky ve větší rychlosti může vyvolat menší maximální sílu přenášenou do výpletu.

                                        Při jaké rychlosti a velikosti překážky se potkají křivky síly přenášené do výpletu u HT a fulla záleží na mnoha faktorech (různý tlak v pneu, linearita zadní stavby, nastavení tlumiče, zdvih, technika jízdy…). Na to ti žádná anketa neodpoví, to by chtělo celkem komplexní matematické modelování.

                                        U mě subjektivně přechod na fulla znamenal zvýšení rychlosti ve sjezdech, možnost jet rychle v mnohem horším terénu, snížení počtu průrazů a v podstatě nulovou nutnost centrování výpletu.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          ja ti naprosto rozumim, teorie je jasna… Ale v praxi to znamena ze na fullu to proste clovek drti a timpadem i kola i pneu dostavaji vic zabrat… alespon teda podle meho nazoru…

                                          A anketa by pomohla k tomu, jak to vidi subjektivne nebo ze svych zkusenosti i ostatni uzivatele…

                                          0 0
                                          • La Piér  

                                            Ne, i v praxi platí, že to, při jaké rychlosti a velikosti překážky se potkají křivky síly přenášené do výpletu u HT a fulla záleží na mnoha faktorech (různý tlak v pneu, linearita zadní stavby, nastavení tlumiče, zdvih, technika jízdy…).

                                            0 0
                                      • Atilla  

                                        Hele kdybych na jeho kole vlít-nul do pořádného terénu stejnou palbou jako na svém, tak mu z toho moc nezbude. Zase na druhou stranu bych tem na takovém kole nejel už jenom kvůli geo atd. Jinak na DH HT dostávají komponenty daleko víc nažrat než na fullu. Podívej se třeba na Majkla Červenku jak nakládal fullů, ale to je o technice a fyzičce.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          urcite souhlasim, u DH je to tak jak pises… Ale myslim ze vetsina normalnich jezdcu na MTB to bude mit prave opacne…

                                          0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        Dovolím si pod tebe připojit svůj názor :-)

                                        Když jsem jezdil fulla, tak jsem ze začátku jezdil stejnou stopu jako na HT, asi i stejně rychle, pak jak jsem se s fullem sžil a zjistil jsem, že už si tak stopu nevybírám a tak trochu prasím, protože, full hodně odpustí, to jsem zjistil, když jsem jel stejnou trasu ale na HT, najednou to nešlo a musel jsem buď zvolit jinou stopu a nebo přibrzdit abych něco HT neudělal :-). Jsou chvíle kdy HT dostane větší čočku než Full, to v tom případě, že přehlídnu nějakou překážku, ale spíš bych se přikonil k tomu, že full musí častěji snášet větší zatížení, protože spousu věcí jezdec necítí a to asi roste se zvyšujícím se zdvihe :-).

                                        0 0
                                        • La Piér  

                                          Je to tak: jezdec to tolik necítí. A proč to tolik necítí? Protože se ty rázy k němu nepřenesou. A kde se ty rázy ztratí? No v odpružení přece.

                                          Tzn. síly, které kola přenášejí oproti hmotnosti jezdce, jsou na fullu menší…

                                          0 0
                                        • scret  

                                          presne…

                                          Pokud pojedu na fullu stejne rychle a stejnou stopu jako jsem jezdil na HT, tak urcite kola a pneu nedostanou tak zabrat… Ale v praxi je to tak jak pises, na fullu jezdim uplne jinudy, stopu tolik neresim, resp. idealni stopa vede jinudy…

                                          0 0
                        • scret  

                          takze podle tebe jsem si na Reigna mel ted koupit misto CMax SX radeji SLR?:)

                          uz to mam, SX dam radeji na softaila, ma nizsi zdvih a tak tam kola dostanou vic zabrat:)

                          0 0
                          • maajkee  

                            Jenže ty to soudíš podle sebe. Ty prostě na softailu jezdíš hovno, tak to zevšeobecňuješ :)

                            0 0
                            • scret  

                              my jsme spolu byli nekdy na vyjizdce??:)

                              urcite vy hradecaci mate hodne vypilovanou techniku, je to tam samy teren:D

                              visco maajkee, nechame toho, uz zas reagujes zbytecne prehnane a urazlive:)

                              zaloz si anketku a uvidime, ju?:)

                              0 0
                              • Kubiczech  

                                Technická: Proč tam píšete ty ksichty, když se přehnaně urážíte? (:

                                0 0
                                • scret  

                                  ja se snazim neurazet, beru to naopak s humorem, ale od maajkeeho uz jsem si na tyhle prehnane reakce zvykl, uz jsem tu dost dlouho abych pochopil, ze se tu proste cas od casu objevi nejaky „buric“ nebo rebel, odchylka v matrixu nebo jak to nazvat, bylo jich tu za tu dobu spousta… ale jak zpiva Mnaga: …rebelove vymekli, amerika je za rohem… takze i on casem zvolni…:D

                                  0 0
                                • maajkee  

                                  Protože alespoň já to nemyslím vážně, kdyby jo, tak tam ksichty nedám.

                                  0 0
                              • Atilla  

                                Jsi neviděl ty hory okolo HK? :)

                                0 0
                                • scret  

                                  ale tak neco malo tam je, v mych ocich spis takove naklonene roviny:)

                                  0 0
                        • DaSnail  

                          to platí len v prípade že na fulle jazdiš rovnako rýchlo jak na ht

                          ked ne, tak ne.

                          0 0
                          • La Piér  

                            Takhle se to samozřejmě paušalizovat nedá. Co je to rychleji?

                            O 1 km/h? Pak to určitě platí.

                            O 30 km/h? Pak to určitě neplatí.

                            Viz můj text výše v 11:17:46.

                            0 0
                      • maajkee  

                        Protože máš blbou techniku a kompenzuješ to fullem :)

                        Jezdit prasárny se dá i na HT ;)

                        0 0
                        • scret  

                          vis co, prijed nekdy do usti a muzem si o te technice pri nejake vyjizdce do stredohori popovidat:D

                          Ale je pravda ze mam jeste co zlepsovat, ostatne kdo ne, ze?

                          0 0
                          • maajkee  

                            Já ne, já jsem perfektní!

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
          • Atilla  

            Tak jako zadní na endurko v protec by měl zvládnout ne? FA to taky vydržel bez defektu(nemáme tu ostré šutry).

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • ToBla  

      Jednou za dva měsíce? Že jako jedeš na kole 6× za rok!? Hlavně po silnici a pak Rychlebky… To je nějakej fór ne?

      0 0
      • JMT  

        jasne, sorry, od rijna do kvetna nejezdim, to jsou sracky a zima. A co se ti nezda na silnici a rychlebkach netusim

        0 0
        • ToBla  

          Tak sorry, jen mě to překvapilo. Kdybych jel na kole 6× za rok, tak bych asi kolo vůbec neřešil. Ale každej jsme jinej..

          0 0
          • JMT  

            Tak samozrejme je to s jistou nadsazkou, ale proste letos jsem na xc najezdil naprosty prd, tak jeden retez… Vetsinu casu jsem travil na dh

            0 0
            • ToBla  

              Tak, pak to chápu. Taky mám silniční kolo a jezdím na něm málo. Na biku pak strávím 20× více času. Jinak k plášťům, Pythony mám rád, vždy dobře posloužily, teď jezdím Piranhy.

              0 0
    • Joseph de Sax  

      momentálně se řeší na polovině všech internetů konec světa…tak sklapni..avotom­toje.

      0 0
      • JMT  

        chjo :-( jdu si zabalit na cestu do vesmiru, uz jsem domluvenej s Astarem Seranem

        0 0
    • Josef Zabil  

      Pokud chceš něco na asfalt popřípadě občasný menší terén doporučuji se podívat na http://www.geax.com/en/products/… a nebo tyto http://www.geax.com/en/products/… … já mám ty saguara a jsem s něma max spokojenej luxusně dří na silnici i v terénu… :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.