…volili byste jako navigaci na celoodpružené kolo model GARMIN EDGE 830?
Nebo jinou značku/model? Díky
…volili byste jako navigaci na celoodpružené kolo model GARMIN EDGE 830?
Nebo jinou značku/model? Díky
na celopéro ano
na HT samozřejmě nesmysl
Přešel jsem na 830 z 820– o předchůdcích jiných značek nemluvě. Je to fakt velký posun k lepšímu. Za mě je 830 na bike nejlepší volba.
Záleží na značce kola, pokud máš Spešl tak ne.
A na co to chceš používat? Jenom záznam trasy, nebo i navigace?
Preferuješ dotykové ovládání, které je imho na hovno a vyžaduje v nejlepším případě doplňový dálkový ovladač, nebo se spokojíš s tlačítky? Potřebuješ víc profilů, nebo ti stačí jeden a případně si to přepneš v aplikaci?
Kolo canyon Strive CFR, preference: navigace i záznam trasy. Tlačítka nebo bezdotyk? – podle rychlosti a snadnosti ovládání. Jeden profil je ok. Chci snadné a bezchybové ovládání, stahování a přehlednost. :-)
Volil bych tlačítka, ty fungují spolehlivě v rukavicích, se špinavýma rukama, za jízdy. Navigaci jsem chtěl taky, nakonec je to spíš okrajová záležitost a prakticky ji nevyužívám. U e830 nevím, jaký má power management, ale u e820 mi při navigaci spadla výdrž baterky na cca 4 – 5 hodin, takže jsem to nevyužíval.
Kvůli problémům s ovládáním dotyky jsem dokoupil dálkové ovládání, pak se to dá používat, ale zase je to Garmin a čas od času si to žije vlastním životem a odpojí se to.
…a uvažoval jsi i o jiné značce než Garmin?
Myslis treba ShoCart? :-))
Ano. Když jsem měl 820 na reklamaci a umřela mi 520, šel jsem si koupit Wahoo. Po cestě jsem si v mobilu projel vlákno uživatelů a zůstal jsem u Garminu v pozici neloajálního zákazníka, protože nic lepšího na trhu není. Což je, vzhledem k cyklickým problémům, tristní. Ale je to tak. 820 mám dodnes jako zálohu někde v krabici, ale nemám žádnou motivaci tu věc zapínat – displej s halo, pomalý, mizerná výdrž baterky, disfunkční navigace (po pokusu o načtení 100 km trasy následovalo 30 minut přepočítávání a pokles kapacity baterky o 20 %, to fakt člověk nechce; tam opravdu funguje pouze navigace ob tři vesnice a pokud to jde, tak jízda po paměti.)
Pokud jde o tento thread, pouze upozorňuji na to, že není všechno zlato, co se třpití – v propagačních materiálech vypadá dotykové ovládání skvěle, prostě švihnout a mávnout a je hotovo, jenže realita za jízdy je jiná. Taky jsem si myslel, že si budu plánovat trasy a jezdit podle cyklonavigace, jenže 90 % jízd jezdím ve známém prostředí a ten zbytek se dá vyřešit i jinak. Proto na rozdíl od ostatních neřeším, na jakou značku kola to bude montovat – to je irelevantní, všichni to víme, jenom někteří mají pocit, že jsou vtipní. Pro tazatele je daleko důležitější, aby se zamyslel nad účelem, protože ve finále mu může nejlépe posloužit Edge 130 s perfektně čitelným displejem.
Taky jsem se s 820 trápil, ale 830 je úplně jinde. Baterie, rychlost odezvy, načítání trasy, čitelnost, dotyk- všechno fajn.
Souhlas
830 garmin je proste špička!
tohle už je čistě na osobních preferencích. Migroval jsem z bezdotyku na tlačítka kvůli rukavicím.
řešil jsem to samé pár dní zpět. Pokud bych neměl AXS (nedá se připojit k 130) a nechtěl navi, vzal bych klidně EDGE 130/+ (Základ, tep plus segmenty).
Pokud chceš navi, kterou si doma připravíš a dál do toho nehrabeš, tak se většina lidí na odkazovaných lincích schodla pro Edge 530, která umí úplně to samé jako Edge 830.
Pokud to máš jako já, někam dojet a pak se podívat do mapy a naťukat si přes jet domu (bez vyndání telefonu, protože jinak i na 530 to dáš syncem telefonu v terénu), tak dotyk má výraznou výhodu a chceš Edge 830. Pokud Ti jde primárně o navi a její používání, tak je tu dost lidí co šli z 830 na 1030.
Zatím jsem s tím objel jednou barák a nemám problém i v rukavicích Roeckl … s upravenými prsty pro mobil. Co se týče deště a to že Ti navi bude blbnout, tak někdo psal, že stačí zamknout jedním zmáčknutím a obrazovku vidíš a nic neblbne, takže bych neviděl jako problém.
Snad ti to pomůže. Jo a jestli nepadáš a máš telefon, tak je možnost se na tohle vykašlat a dát na řídítka telefon nebo chytré hodinky. Možností spoustu, otázka je co přesně chceš a to víš ty.
Jen upozorním, že jsou tací, co šli z 1030ky na 830ku kvůli výkonnějšímu a lepšímu HW… 1030 je HWě poddimenzovaná na tu velikost, displej je starší generace a jeho velikost to nijak nezachrání… Pokud větší displej, pak až 1030 Plus…
Presne ja som mal zajem o 1030 na rôznych fórach na to nadávali.. Tak som jel na 830 a fakt super.. Akurát samozrejme skm mal pocit ze už to viem dokonale ovládať ale furt sa neco nájde co sa informujem.. Za mňa výborná investícia..
„bez vyndání telefonu, protože jinak i na 530 to dáš syncem telefonu v terénu“
Tohle jde jen při zastavení trasy, puštěním synchronizace, a opětovném startu nové trasy. Což je dosti omezující a pro mnohé nepřijatelné.
nevím jak na 530, ale na 830 to jde udělat při spuštěné trase pomocí IQ widgetu Gimporter a odpovídající apky v telefonu.
Velmi šikovná aplikace, jedna z must-have.
Já už vlastně ani jinak trasy do Garmina necpu. Připravím si trasu v mapy.cz v PC, uložím na domácí Synology NAS, pomocí TotalCommander apky stánu do mobilu, a pomocí Gexperter/Gimporter stáhnu do Garmina. Zdá se to složité, ale nakonec to zvítězilo nad klasickým kabelem a připojováním Garmina k PC jako mass device.
Má to nějakou výhodu oproti tomu, když si trasu vytvořím na mapy.cz, a tento soubor odešlu (bezdrátově) přímo z garmin connectu do zařízení?
Přijdeš o tu jebačku viz výše.
Ano má to tu výhodu, že to lze udělat při probíhající aktivitě.
Když to odešleš bezdrátově, jak říkáš ty, tak se čeká na synchronizaci, a k té nedojde, dokud aktivitu neukončíš. V Garminu jsou prostě samí géniové :).
Je to cesta pokud potřebuješ dostat trasu do zařízení a nemáš signál.
naklikam na mapy.cz ulozim gpx odeslu mejlem – otevru mejl v mobilu, kliknu na prilohu – gpx se otevre v garmin connectu, pojmenuji, uložim odeslu do pristoje
Ahoj, omlouvám se, asi bych to tady někde našel, ale těch příspěvků je milión. Taky váhám mezi 130 a 530. Myslím, že by mi 130 taky stačila, ale jelikož mám AXS, co konkrétně mi, v tomto směru, přinese 530? Koukal jsem i do manuálu k 530 a pod heslem AXS mi to nenašlo nic. Díky moc!
Tak jestli jsi koukal do manuálu Garminu a nenašlo ti to nic, tak ti to také nic nepřinese…
Tak konkrétněji. Píšou tam, že je možno propojit s Di2 apod. Nic dalšího jsem tam nenašel. Proto jsem reagoval na příspěvek kolegy, který kvůli nemožnosti propojení S AXS, nešel do Edge 130.
Mám AXS a Edge 830. Když to spáruješ, tak za cenu 9k nebo kolik to stálo máš parádní displej, na kterém vidíš jaký máš aktuální stupeň, převodový poměr nebo stav baterie. Edge jsem si koupil primárně kvůli navigaci a tu plní dle očekávání. Jestli navigaci nepotřebuješ tak asi nemá smysl připlácet jenom kvůli spárování s AXS, žádný přínos jsem nenalezl ( třeba mě někdo poučí co víc to umí). Pokud ti jde o statistiku využívání převodů, tak tu uvidíš ve webové službě AXS, ale to asi budeš vědět.
Díky za konstruktivní příspěvek! Kvůli tomu, abych věděl, jaký mám převod, si ji asi nekoupím…:-) Statistiku v appce AXS jsem teď využil a koupil si 34T, místo stávající 32T. Ale i to bych asi zvládl posoudit bez appky :-)))
Je.
Je.
Ne.
Neni zač
Ahoj,
instaloval nekdo do Garminu jiné mapové podklady např. od VasaM nebo Dave_Luv?