• NotSoMadMax

    Zdravím , mám 3 týdny ( do 24.7.) na to ujet 190 km za 11h . Chtěl bych znát váš názor.

    Věci ke zvážení:

    • Na kole jsem nebyl ani nepamatuji
    • Během těch 3 týdnů mám volno každý den
    • S Fyzičkou na tom nejsem špatně ( denně 150–200 kliků , běh cca 12km a k tomu práce kulisáka v divadle )
    • Mám obyčejné kolo
    • Nemá tu být vedro a trasa je tak z 85% rovná

    Předem díky za každý názor, radu

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kubad  

      fyzicky asi jo, psychicky netuším, a hlavně jestli to usedíš, pokud na kole nejezdíš asi to bude hodně bolet

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      Jediný problém bude bolavá pr.el, jinak v pohodě.

      0 0
    • Kalic  

      Zítra to zkus a uvidíš.

      0 0
      • NotSoMadMax  

        Ne , jdu teď rovnou.

        0 0
        • Kalic  

          No bude to určitě přínosnější než teoretizování jestli by to šlo nebo ne. Fyzičku máš, tak to bude o hlavě.

          0 0
    • Esi  

      ještě jaká je definice obyčejné kolo? nějaká ukraina s 1 převodem nebo alespoň nějaké trekové kolo? pokud sportuješ tak jediný problém bude bolavá prdel, jinak to zase není vzdálenost která by se nedala za 11 hodin ujet pokud to k tomu není 5 000 výškových metrů. A je to po asfaltu

      0 0
    • MavasH  

      Trasa je po silnici nebo v terénu? Termín „obyčejné kolo“ znamená co?

      0 0
      • NotSoMadMax  

        Min. 8 let staré trekové kolo , cesta je po silnici.

        0 0
        • kubad  

          možná bych měl větší strach o to kolo, takže dobře ho připravit, vše promazat, seřídit

          0 0
    • t29  

      Jestli je to turistika (průměrka 20 + 1,5h pauzy) tak to nejspíš dáš, ale tvoje prdel pozná středověk.

      0 0
    • Ascaso  

      Neřešit, jezdit.

      To v pohodě dáš, jestli se umíš kousnout. Je to v hlavě

      0 0
    • babkanakole  

      Ve dvaceti jsem to dala taky – tedy 180 km, v podstatě bez tréninku a mimochodem, na nijak extra a na naloženém kole. Jen se mi ten den hodně dobře jelo okolo Dunaje a byla škoda zastavovat. To vše v rámci cyklo výletu, po cca týdnu každodenní jízdy. Před tím jsem jezdila jen z a do školy.

      Jestli tě fakt nečekají kopce, v pohodě se to dá zvládnout; v rychlosti je velký rozdíl terén a rovina. Jen to chce do té doby alespoň trochu zvyknout tělo a vyzkoušet kolo.

      Nehroť těch 190 km, zkus ale aspoň jednou se během těch prvních dvou týdnů dostat někam ke stovce. Jezdi po rovině a začni někde kolem padesáti, to by mělo být reálné. Ty tři týdny před tím by měly stačit k tomu, aby to celé bylo jen obtížné, ale nezničí tě to.

      0 0
    • ronda  

      Hlavně když budeš na začátku plnej energie, tak se kroť a nevyraž jak střelenej. V půlce bys vykejsnul. Spočítej si potřebnou průměrku s rozumnýma a dostatečnýma pauzama a podle toho jeď na pohodu. Když budou zbejvat síly, závodit můžeš na konci.

      A když máš čas, dej si postupně několik delších a delších tras podobným terénem a třeba nakonec generálku, ať víš, co to s tebou udělá.

      A jestli máš možnost, dej si na kolo širší pohodlnější sedlo, nějaký prďácký závoďácký zahoď, nebo budeš zbytečně trpět.

      0 0
      • maajkee  

        „A jestli máš možnost, dej si na kolo širší pohodlnější sedlo, nějaký prďácký závoďácký zahoď, nebo budeš zbytečně trpět“

        To bych viděl přesně naopak :)

        0 0
        • ronda  

          Aha, no jo, to jsem nedomyslel, že si někdo hned bude představovat dámské sedlo z prvorepublikových kostitřasů :-)

          Širším myslím takové, kde se bude pohodlně opírat sedacíma kostma a nebude si celou cestu valchovat močovou trubici a ostatní měkké tkáně a při vyscání pak nebude přemejšlet, jestli je ještě vůbec jeho.

          Se štrekama nějakou tu zkušenost mám a vím, co pomohlo znovu nasednout na kolo nejen mě. Vím, že takové sedlo vypadá jako tažné zařízení a zahrádka na Ferrari a že módní policie má nutkání na zvracení, ale účel světí prostředky. Navíc kolega to chce jet na turistickém trekovi, ne na žádném sportovním žihadle, takže k újmě na vzhledu kola by dojít nemělo. Nakonec, i na žiletce jdu touhle cestou a při čtyřiadvacítce mívám problémy s kdečím jiným, ale o sedínce prakticky nevím. Ale znova opakuju, nepředstavujte si nějakou lopatu z Babetty, jen přiměřeně široké sedlo pro pohodlné opření kostí.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Jak píše, na kole nebyl ani nepamatuje, takže prdel pozná, co je středověk, ať tam bude mít Arione nebo Aliante nebo lopatu z babety. Zvyklý nebude na nic a dopředu těžko říct, jestli ho užší odpálí na osmdesátém a širší až na stém km :)

            0 0
            • ronda  

              Ale jo, vědět o pozadí bude určitě. Jenže ze zkušeností vím, jak veliký je rozdíl po pauze znovu nasednout na otlačené sedací kosti na širším sedle, nebo na zhmožděné tkáně mezi nima na úzkém kulatém sporťáku.

              No ale nechci nikomu nic nutit, různí lidé mají různé masochistické choutky. Je možné, že mě takové sedlo o trochu zpomaluje oproti těm ryze sportovním – v tomhle případě ale rychlost nebude úplně klíčová.

              0 0
            • Espen  

              O tu prdel bych se bál nejvíce. Jestli si něco po 3–4 hodinách rozedře, nebo mu sedlo skřípne nějakou tepnu do nohy a noha začne bolet, nevím nevím, jestli bude schopen dalších 6–7 hodin.

              0 0
          • maajkee  

            To si myslím je čistě individuální, ještě cca 3 roky dozadu jsem jel trasu z HK na Ještěd a zpátky, cca 250km a na silnici jsem měl SLR bez díry a prdel uplně v pohodě.

            0 0
            • ronda  

              Nepohybuju se v té správné společnosti závoďáků (nemyslím to teď nijak zle nebo výsměšně, ale doopravdy), takže jsem ještě nepotkal ve svém okolí nikoho, do by neřešil na delší štrece u úzkého kulatého sportovního sedla při scaní „mrtvou myš“ a krutě bolestivé opětovné nasednutí.

              Smysl těch sedel nerozporuju, jezdí na nich fůra lidí, i profíci. Jen si ze zkušeností myslím, že mají své určení a nejsou ideální univerzálně. Nejen individuálně podle člověka, ale i podle použití. Tak jako to platí nakonec i u ostatního materiálu nebo oblečení, obutí.

              0 0
          • xtonda  

            Příklad takového sedla, ať máme představu?

            0 0
          • Mikikuba  

            Vidíš a já mám zkušenosti naprosto opačný. Tvrdý sedlo ale je třeba si zvyknout. Pokud nejezdí se spodkem bude mít problém skoro jistě. Co se týče šířky je třeba si vyzkoušet případně změřit.

            0 0
            •  

              Jakože jezdi na vostro ?

              0 0
            • ronda  

              Já tvrdý sedlo nerozporuju. Širší nebo správně tvarovaný neznamená s kilem gelu nebo molitanu. Na silničce mám Lab 610. Není to holý plast, ale polstrunku tam fakt moc není. Jde ale o to, čím se do sedla člověk opírá. Při dvouhodinovém kvapíku (z toho půlku ze sedla) se dá jet i na kusu lešeňovky. Jenže kolega na tom chce strávit kolem deseti hodin, navíc ve vzpřímenějším posezu.

              0 0
              • Mikikuba  

                Vždyť to píšu:) tvrdší a který mu sedí na anatomii a má vyzkoušený:) Pokud si dá jiný než má vyzkoušený udělá podle mě víc škody než užitku. Ale je jasný, že zadek to odnese v každém případě. Není zvyklý sedět 11h na kole. Jinak hodně záleží na kvalitě silnice. Jela jsem ultra ve Slovinsku jenom 1200km a zadek na šrot -děsný nerovný silnice. Pak jsem jela 2500 km nonstop v Rakousku a zadek v daleko lepším stavu.Hladký asfalt. Takže asi tak.

                0 0
                • kubad  

                  :D

                  teď mu možná dojde s kým komunikuje

                  0 0
                  • Janes  

                    Jojo

                    0 0
                  • Mikikuba  

                    Jen jsem chtěla napsat že nejsem úpně teoretik:))

                    0 0
                  • Pavel  

                    S mimozemšťanem.. :-D

                    0 0
                    • kubad  

                      kou

                      0 0
                      • Pavel  

                        Bohové jsou bezpohlavní.

                        0 0
                      • Mikikuba  

                        Už jen turistka:) zejtra v plánu 160 km a budu mít dost:) Věk a zdraví nezastavíš. A upřímně už mě teď ani víc nebaví…

                        0 0
                  • ronda  

                    Ale já vím, s kým komunikuju. Však nejsme v rozporu. Jen asi maličko došlo k šumu a ujasnění pojmů, nic víc :-)

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kralikovo  

      Jestli je to po silnicí, tak doporučuju co nejvíc nabouchat pneu, ať to jede, to by ti mělo ušetřit hodně sil! a snad to zadek přežije…

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Hodně nabouchat pneu a přání, ať to zadek přežije, to je taková LOL kombinace :D

        0 0
        • kralikovo  

          Tak jako zadek to stejně nepřežije, ale díky tvrdejm kolum aspoň dojede :-)

          0 0
          • Kalic  

            Záleží na asfaltu. Jestli pojede po jemným hladkým nerozbitým, tak ok. Jinak to neplatí. Když bude cesta rozbitá, tak ho drncání brzo unaví.

            0 0
          • danielh  

            To ze cim tvrdsi guma vetsi tlak tim mensi odpor je docela dobra kokotina .Mlok by ti to vysvetlil.

            0 0
            • roman 3D  

              Ano, nejmenší odpor mají skoro vyfouklý bezduše :-)

              0 0
              • MartyM  

                A taky tu vahovou usporu, zvlaste kdyz musis porad dolejvat aby to fungovalo… 

                0 0
            • kralikovo  

              jakože, čím měkčí guma, tím líp odvaluje? aha…

              0 0
              • kubad  

                jenže ono to tak v podstatě je – haha :D

                0 0
              • danielh  

                Tak uplne mekka jasne ze ne, ale napr. 2 bary vs 4 bary bude vyhoda u tech dvou v pohodli a rychlost odvalovani na 99,9999% nepoznas.

                0 0
              • jIrI___  

                Bacha štveš proti sobě místní zastánce toho, že na běžné české silnici je nejrychlejší 2,3" podhuštěný plášť ;)

                0 0
                • Martin  

                  Bez duše! Na to nezapomínat.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Sice se snažíš o vtip, jenže je to z části pravda.

                  2,3" plášť rychlejší samozřejmě nebude, i když nejlepší objemné slicky/skoroslicky typy G-one jsou na tom s valivým odporem lépe než horší kousky silničních plášťů. Když se ale srovnají nejlepší pláště všech kategorií, tak i na valivý odpor vyjdou nejlépe silniční pláště i když rozdíl je velmi malý.

                  Ale to podhuštění v podstatě platí pro všechny typy plášťů. V reálu většinou platí, že co nejnižší rozumně použitelný tlak pojede nejlépe (neplatí to pouze v extrémech typu celá cesta po naprosto perfektním asfaltu, kde o trochu vyšší tlak bude rychlejší, ale i tady je nesmysl to nabušit na maximum, i tady to při přefoukání bude mít větší valivý odpor). Stejně je to vždy limitované tím, že nelze foukat nižší tlaky z důvodu přílišného žvýkání a riziku cvaknutí duše/pláště.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Možná jsi mohl zkusit debatu před 15 lety, kdy ještě nebylo nic změřené a nesmysl pořádně nabušit ještě používal na asfalt skoro každý.

                Tazatel pojede po asfaltu, tak měření pro asfalt (které už tu bylo mnohokrát, ale vždy se tu najde někdo další, kdo znovu napíše nesmysl jako ty):

                http://trstriathlon.com/…ua-poertner/

                V reálu jedeš po kombinaci různě kvalitních asfaltů a nejlépe pak vychází foukat v podstatě co nejméně to jde. Na perfektním asfaltu je navýšení valivéhé odporu (při tom co nejnižším tlaku) velmi malé. Naopak při přifoukání je navýšení valivého odporu na horším asfaltu opravdu velké.

                Test je pro 75kg jezdce. Pro kombici různých kvalit asfaltů vychází optimální tlak někde kolem 70psi, při více horšího asfaltu klidně i 60psi. A 60–70psi je přesně už někde kolem možného minima pro dané pláště a hmotnost jezdce, aby se to přiliš nežvýkalo a necvakala se pořád duše (případně ničil ráfek nebo cvakal plášť u bezduší).

                Takže žádné pořádné nabušení, ale přesný opak. Foukat blízko možného minima.

                Podfoukat se dají na asfaltu až hodně objemné pláště na extra širokých ráfkákch. To je asi jediná kombinace, kde je možné nafoukat výrazně méně než je potřeba pro nejnižší valivý odpor. Díky objemu to nebude limitované na asfaltu cvaknutím pláště/zničením ráfku a extra široký ráfek omezí žvýkání.

                Takže tady by šlo jít bezpečně i třeba na 15/20psi pro 2,25" pláště a 75kg jezdce a to už by bylo ohledně valivého odporu už moc (příliš podhuštěno) i bez duší.

                Ale opět platí, že naopak pořádně nabušit bude i v tomto případě objemného pláště na asfaltu nesmysl. Rozumný tlak bude někde klidně jen kolem 25/30psi.

                0 0
                • ronda  

                  Sice to bude priklad z trochu jineho sveta, ale ne az tak vzdaleneho, svym zpusobem pribuzneho. Jak bys vysvetlil mnohokrat opakovanou a stale stejnou zkusenost s nekoleka upravenyma Babettama – meli jsme je zprevodovane vyrazne dorychla. Bylo to na hranici funkcnosti te jejich automaticke spojky. Bylo bezpodminecne nutne dodrzovat nekolik pravidel, aby to spolehlive radilo dvojku (odstrediva spojka). Musel byt cisty vyfuk, dobre namazany retez a – poradne nafoukane gumy na horni hranici. Jinak vznikaly ztraty vykonu (vyfuk), nebo rostly odpory (retez, gumy), motor to neutocil a spojka prokluzovala nebo se vubec na dvojku nechytla.

                  Podstatne v tomhle pripade ale fakt bylo to, ze s mekci gumou babca ztratila smrnc a nestihala. Po dofouknuti to i s tim nicotnym vykonem jelo vyrazne snaz. Hezky, ze teorie hovori nejak, praxi bych tim ale bohuzel neokecal.

                  0 0
                  • kubad  

                    Takže měření té nezajímají ?

                    Meleš si pořad svoje

                    0 0
                    • ronda  

                      ?? Co te kouslo ;-)

                      Uvadim konkretni priklad a zkusenost a ptam se, jak by to vysvetlil. Jestli nemas nic k veci, vyzvy k paleni kaciru mi nic moc nepomohou.

                      0 0
                      • kubad  

                        Hod se do klidu

                        Měření je jasné.

                        Teorie s babetou sou zajímavé ale to je vše podloženo jen pocitem

                        0 0
                        • ronda  

                          S tebou musi bejt v hospode u stolu sranda ;-))

                          0 0
                          • Pavel  

                            Máš naprostou pravdu, je s ním v hospodě u stolu sranda. Nejednou jsem s ním na pivě seděl. ;-)

                            0 0
                  • MlokCZ  

                    A teorie je jako co?

                    Já sem žádné teorie nedávám, ten odkaz je na měření z reálné jízdy, tedy prostě jak to je. To co jsi psal nemá s kolem nic společného, nechápu k čemu je ten příklad dobrý. Vysvětlovat ho už vůbec nehodlám, protože neznám žádná měření jak se to u babetty chová a jak to tam reálně je.

                    U aut se to také vše chová úplně jinak než u kola, jak jsou tam odlišně konstruované pneumatiky.

                    U kol je to vše potvrzeno ne jedním měřením v odkazu, ale tisícovkami měření lidí, co vozí dlouhodobě wattmetr.

                    Naopak nabušené pláště, to byla vždy jen teorie podpořená pouze falešnými pocity z jízdy (a proč ten falešný pocit vzniká už tu také bylo rozebráno).

                    0 0
                    • ronda  

                      V prikladu slo o to, ze motor sel na maximum a s mekci gumou nezvladal roztocit pro sepnuti spojky. Bez jakychkoliv zmen podminek, jen s dofouknutim nasledovala okamzite zmena, kozi dech se snaz rozbehnul k trochu vyssi rychlosti a preradil.

                      Netusim, proc ta podrazdenost. Nikomu do babovicek kopat nechci, jen jsem nadhodil priklad k diskusi.

                      0 0
                      • TK75  

                        Tak babča je těžká víc jak kolo a asi se jedná v pneu o úplně jiné tlaky.To minimum kdy to jede ještě dobře bude asi daleko vyšší než u kola.Takže to je třeba porovnat skrz nějaký vzorec co vezme v úvahu právě několikanásob­nou váhu

                        0 0
                        • ronda  

                          Neni to zas takovy rozdil, treba oproti velke motorce. Babca ma kolem 70 kg. To s tehdy 75 kg klukem nebyl az tak veliky rozdil od metrakovyho borce na 15 kg kole A tlaky v tech kulatych gumkach taky nebyly az tak zavratne rozdilny. Ted jsem v aute, takze na ne nedohlidnu, abych mohl napsat konkretni hodnoty.

                          0 0
                    •  

                      Zeptej se profiku jak tlakuji …

                      0 0
                      • roman 3D  

                        Voní nejezděj po skoro prázdných?, pokud ne tak ta teorie v něčem neštymuje

                        0 0
                        • psbiker  

                          Kupodivu existuje optimální tlak, pro danou váhu a podmíky. Ten nejnižší možný to určitě není, ale to víme :)

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        To se samozřejmě zeptat můžeš, tady už se to řešilo mnohokrát.

                        Např. tady

                        https://www.bike-forum.cz/…ebo-plastova#…

                        se řešilo stejné téma a navíc i do toho, jak to řeší profíci. A také tam je i odkaz na video, kde je pěkné vysvětlení, proč nabušený plášť dává zcestný pocit, že to lépe jede.

                        Jinde v historii tu je odkaz na video s mechanikem profistáje, kde vysvětluje, jak to bylo historicky. Moc zajímavý rozhovor.

                        V době před mnoha lety, kdy nebyla dostupná měření (jako to v odkazu, co jsem dával), ani nebyly běžně dostupné wattmetry (se kterým si to dnes může změřit už každý sám) a ještě se všeobecně doporučoval nabušit tlak co největší, tak první profi stáje měly svoje měření valivého odporu z reálné jízdy. A popisuje tam, jak byla snaha výsledky co nejvíce tajit, že jezdí už výrazně nižší tlaky než ostatní, protože většina ještě jezdila i mezi profíky nabušeno na maximum. A jak to byla tenkrát ještě obrovská konkurenční výhoda.

                        Ale bylo to už hodně let zpět, v profi stájích už to dávno neřeší a foukají mnoho let rozumné tlaky.

                        To jen tady na BF se pořád najdou tací, co tu budou tvrdit, že nabušit co to jde je nejlepší.

                        U profíků jsou akorát některé odlišnosti, protože se jezdí ve velkém galusky a pak jsou tam některé faktory, které u hobíků nejsou, např. sprint v rovinaté etapě a na to vhodný tlak.

                        Ale jak už bylo řešeno třeba v tom starším vlákně, tak ani profíci a galusky už mnoho let nejsou nabušené tlaky typu 12atm.+, ale mnohem nižší.

                        0 0
                • kralikovo  

                  Mlok: Jasně, omlouvám se za mystifikaci'! Každej se učí po nějaké křivce.. .-) btw. koukal jsem, že ještě v roce 2008 jsi docela vysoké tlaky uznával… https://www.bike-forum.cz/…senosti.html já má prostě jen 11 let zpoždění :-)

                  0 0
      • maajkee  

        Nesmysl. Kolo musí být především pohodlný. Takže nafoukat rozumně.

        0 0
    • plzakj  

      Pane Lorenc? :-)

      Sance, ze to ujedes je slusna. Sance, ze to druhej den bude hodne bolet taky.

      0 0
    • plzakj  

      Jo a jestli se ptas, co behem tech 3 tydnu delat, tak zkusit udelat par aspon 4h vyjizdek v nizkej intenzite v prvnich 2 tydnech. A posledni tyden nedelat nic.

      0 0
    • adam1  

      A co ti hrozí když to nedáš???

      Asi to je sázka?:)

      0 0
    • roman 3D  

      To nedáš

      0 0
    • jIrI___  

      Z mého pohledu to nedáš nebo si to při nejmenším neužiješ. Jízda na kole je specifický pohyb (žena uběhne maraton, ale ze začátku měla problém ujet 30 km na kole) a tak nějak tipuju, že po pár desítkách km ti o sobě dá poměrně výrazně vědět zadek.

      0 0
      • novas752  

        Tyhle vytrvalosti jsou hlavně o hlavě. Pokud to nebude do moc do kopce tak na to zadna extra fyzicka potreba neni, duulezite je neutavit se na zacatku a rozjet se spise pomaleji. A prdel mozna bolet bude, ale to je opet jen o hlave jak moc si to pripustis.

        0 0
      • Bubaaak  

        ta moje nesportovala, nejezdila na kole a naše třetí vyjížďka měla přes 100km, první byla seznamovací co v ní je (asi 30km), druhá doladit posed a otestovat sedlo (asi 20km) a tu stovku si nadělila sama, když trasu pořád natahovala.....

        Na kole stále jezdí a snad nikdy jsme nejeli od té doby pod 50km na výlet.

        Dokonce tomu není tak dávno, co vzala kamarádku, a jeli se projet 100km… kámoška jezdí jen s dětmi do 10km, a je pravda, že na zadek nadávala, ale druhý den šly obě běhat… (jo a jela to na 20 let starým 8s Olpranu co váží přes 14kg)

        0 0
        • adam1  

          Ta 100 ještě celkem jde ,ale 190 je skoro jednou tolik a toho bude neskutečně drtit:)

          Navíc ženské v extrému vydrží daleko více :)

          0 0
          • Bubaaak  

            to je pravda :) Ale po první stovce bude rád, že bude rád a nejhorších bude posledních 20km, když už bude cíl v dohledu :)

            0 0
            • adam1  

              +1,navíc pojede zřejmě sám -vítr/počasí ,převýšení ,prdel/auuu a tak.

              Tak jak to popisuje ?Myslím si že to nedá?ale mohu se mýlit jak už v životě mnohokrát:)

              0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Jestli na to máš hlavu a hodně to chceš, tak to dáš. Pokud to není teda trasa kde je 3000 a více výškových metrů. Ale je otázka, jestli to stojí za to, protože bavit tě to nebude. Buď jak buď, připrav hlavně kolo, aby tě nevypekla nějaká technická závada.

      0 0
    • kesu  

      To dáš.. Trochu před tím jezdi a pak to hlavně nepřepal na začátku, naplánuj si spíš víc kratších přestávek a bacha na jídlo a hlavně pití.

      0 0
    • Jan_UL  

      Na rozdíl od ostatních bych se trochu bál, co řeknou nohy. Vzhledem k minimálnímu nájezdu na kole mohou začít bolet různé úpony a šlachy, které nejsou na takovou zátěž zvyklé. Samotné svaly to většinou zvládají i přes menší bolest, které se asi v druhé půlce objeví. Důležité je jet pomalejší, ale vytrvalé tempo, přestávky častější ale jen na pár minut (záchod, jídlo, protažení) a hned to valit dál. Zkontroloval bych si správný tlak v pláštích a dobrý posed na kole. Psychicky je nejhorší vždycky ta první 100, pak se to láme a cíl se stává reálnější. Ke konci je dobré se nevidět už 30 km před koncem v cíli, ale trpělivě ukrajovat zbylé kilometry k cíli.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Tak sance je vzdycky.

      Hele, pokud muzes, snaz se mit co nejmene veci na sobe – nebo co nejlehci batoh. Protoze z toho pak mohou po delsi dobe bolet zada a prdel. Jinak pro takoveho sportovce by tech 190km asi nemel byt vetsi problem.

      0 0
    • Esi  

      ještě jedna věc taddy nepadla, v jakých botech pojedeš, asi to tady všichni berou že nášlapy, na tohle ideálně silniční, ale pokud pojedeš na platformách v nějakých plátěnkách tak to chodidla asi nedají, pokud nemáš nášlapy tak nějaké boty s pevnou podrážkou, jinak tě budou strašně bolet chodidla

      0 0
      • Janes  

        Kromě dobrých bot bych si sehnal dobré kalhoty s dobrou vložkou a nezapomněl na mazání na intimní partie a slabiny.

        0 0
    • ronda  
      • (blbě jsem pověsil)
      0 0
    • Pavel  

      Za tři týdny se těch 190 km za 11 hodin ujet dá. Stačí obden za hodinu ujet 20.

      0 0
      • Martin  

        Tys snad usnul s učebnicí aritmetiky pod polštářem :)

        0 0
        • Pavel  

          Co mám špatně?! 3 týdny je 21 dnů, 11 x hodina vyjde na 21. a 20 × 11 je dokonce 220, takže plán plní na 115 %.

          0 0
          • Martin  

            Však já nerozporuju výsledek, jen poukazuju na fakt, že seš ňákej chytrej :)

            0 0
          • Pavel  

            Edit: no jo vlastně, ono je už 4.

            0 0
    • petr81cz  

      prumerna rychlost pres 17km/h bez pauzy. Hodne stesti. Ocividne na silnicce nejedes. Na klasickych HT jsme dali denne cca 100km za 7 hodin. Ale to je pouze cas pohybu, nejsou v tom zapocitane pauzy na obed a pauzy na doplneni zivin :) pak to lita nahoru :)

      0 0
      • novas752  

        Hele když se chce tak to jde. Já jsem dal na starym nic extra hardtailu s ne moc rychlejma pláštěma max 168km ale s 3000m+ převýšenim průměrkou 17km/h a šlo to bezproblému.

        Jestli to nebude mít tolik do kopců a trefí den bez velkýho větru proti, tak si myslim že neni problém, stačí prostě plynule a skoro furt jet, žádný moc dlouhý zastávky (jak se člověk rozsedí tak to pak hodinu rozjíždí), max 3–5 minut a jedna delší na oběd

        0 0
        • -b-n-x-  

          Dobre bylo zminit ten vitr.

          Jednou jsme jeli s kamosem na tyden do Rakouska. Plan byl dat denne 150–200km. Prvni den skoro cely den fucel pomerne silny protivitr. No a po celodenni namaze jsme byli radi za cca 160km. A posledni den, i kdyz jsme vyjizdeli az kolem 10:30, tak jsme dali 210km. A celkem napohodu. Foukal docela silny vitr, a nase rychlost se minimalne prvnich 100km pohybovala mezi 30–40km/h.

          0 0
      • Melvin  

        To jsem museli jezdit asi v horach, jestli jste jeli 100km 7 hodin. Tady typek chce jet skoro po rovine, navic pravidelne beha, takze mi tech 17km/h nepripada nijak nerealne. Pokud teda celou dobu nepojede proti silnemu vetru.

        0 0
        • Prazak0  

          Protivítr je horší jak kopce, aspoň moje zkušenost. Kopce jezdím pravidelně, většinou jen menší do 5% a jsem zvyklý. Někdy jedu i prudší, ale max 11%. Protivítr má nevýhodu, že nepřestane, kdežto kopce, tak tam vím, že třeba za 2 km skončí.

          0 0
          • Melvin  

            U nas fouka v podstate porad, takze uz to ani moc neresim. Proste pojedu cast trasy proti vetru a pak zase z vetrem. Ale musim souhlasit, ze kdyz fouka, tak je lepsi se schovat v kopcich.

            0 0
            • Prazak0  

              Tak trošku fouká většinou, nebo nepříjemné bývají tlakové výše. Tam jedu proti větru ve dne, po setmění návrat domů, když už vítr přestane. Ale i když to vyjde čistě půl napůl, tj. stejný vítr celou dobu, takže půlku cesty zpředu, půlku do zad, tak tímto se tratí. Od určité intenzity ale vítr znamená daleko vyšší výdej energie, ztrátu rychlosti, únavu. S mírným větrem člověk spíš počítá.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jamin  

      Já nechci nijak odrazovat, ale to nedáš. Néééédááááš!!! 190 km za 11 hodin bez mozolu na prdeli … :-/ Je to hodně točení nohama a pokud na to nejsi zvyklej, bude to hodně bolesti.

      Ale teda držim palce, aby se neřeklo a pak napiš jestli to šlo :-)

      0 0
      • novas752  

        Pokud se bude držet Turistova „Per tam velkou!“ tak toho točení bude míň. :)

        0 0
        • Esi  

          :-) třeba tuhle ta je velká dost

          0 0
        • Rychlej turista  

          Toto moje univerzální a trvale platné pravidlo samozřejmě funguje i zde. Až nebude moci sedět, bude za tu velkou rád. Já tak jednou jel posledních 100 km z Olomouce, když jsem cestou do Ostravy před Prahou zmoknul a za pár hodin se mi udělal parádní beďár :-)

          0 0
          • Janes  

            Dyk říkám, kdo maže, ten jede. Stačí opruzenina, nebo beďar, a je po srandě…

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Prazak0  

      Za 3 týdny něco natrénuje ten, kdo trénoval předtím, předtím aspoň pár let a v této sezoně, pokud jezdí od jara. Začít z nuly, tak tady se moc nenatrénuje, spíš se člověk zničí. Kliky jízdě na kole moc nepomůžou, možná pomůžou proti bolesti zad, nevím. Běh, i ten je dosti jiný. Hlavně 12 km trvá tak hodinu, u trénovanějších méně. Jízda na kole je delší záležitost. Pohyb je jiný, stejné svaly, ale jiný druh pohybu. Metabolismus běhu je spalování glykogenu, zejména, u kola to je spalování tuků. Ale určitý význam má i fyzická práce, určitou výkonnost dá, kdo pracuje fyzický bývá i na kole výkonnější než kdo jen sedí v kanceláři u PC a jinak neujde ani 20 min denně pěšky svižnější chůzí.

      Pokud jde o trasu, tak rovina vs kopce je zásadní rozdíl. Na rovině se spálí energetické zásoby, do kopce pak to vůbec nejde. Ale i rovina umí být zlá, pokud špatně fouká.

      Rad tu psali jiní více. nabízím toto. Co ti brání sednou na kolo a zkusit třeba zítra si dát 100 km. Nemá smysl začínat na menším, není čas. Po jednom dni s touto vyjíždkou bych dal druhý den ještě něco, kratší, ale třeba 30–50 km. Tělo nebude moc zregenerované, ale myslím, že i tato kratší jízda pomůže vytrvalosti, dával bych po rovině, ne proti větru. Tedy, pokud těch 100 km bude v pohodě, což dost pochybuji. Poté bych dal dva dny pauzu, pak si vyjel kratší, třeba jen 70, pak den pauzu a zkusil jet opět stovku. Což by bylo asi za týden. Další týden v týdnu přidat, pak jednu jízdu dát nějakých 120km, následující den ještě něco, třeba 30 km. Týden před závodem bych se naopak šetřil. Ze začátku jezdil kratší a intenzivněji, dva dny před závodem nejel nic.

      Moje zkušenost, párkrát se mi stalo, že najednou nebyly síly, třeba jsem ten den málo jedl, dehydratace, nebo lehké virové onemocnění. U kratší jízdy, třeba stovky, to bylo tak, že jsem nějakých 85 km jel v pohodě pak to šlo prudce dolů a posledních 10 km jsem byl rád, že jsem to vůbec dojel. Přitom mi nedělá problém ujet 85 km tak, že ani ke konci neztrácím rychlost, ke konci jedu jen o chlup pomaleji než na začátku, v hodinovém průměru třeba o jeden km/h, Stovka takový problém není, ale za určitých okolností se mi stalo, že jsem byl rád, že jsem se dohrabal domů zpět. Na konci cesty mám právě kopce, ale já pak jel 15 km/h i po rovině.

      0 0
      • adam1  

        Pěkné ,po takovém tréninku to kolo skončí ve škarpě a on v bohnicích:)))

        Za 3týdny nic nenátrénuje ,celé to je .ičovina :)

        Ať sedne a jede !nic jiného neřešit :)

        0 0
        • Prazak0  

          Já si taky myslím, že pokud to zkusí, tak usoudí už po zkušební první stovce, že na to nemá. Nebo to zvládne a mírně si potrénuje. Navíc to je tak, někdo může zvládnou stovku, ale 120 může být už problém, nebo to má posunuté 120 pohoda, ale 150 nedá. Začínat rovnou 190, když skoro nejezdil, tak mi přijde moc.

          0 0
          • Mikikuba  

            Zážitek nemusí být příjemný ale má být nezapomenutelný:) a to věřím že pro něj bude. Zkusila bych to nejede někde v Himálajích. když nepůjde buď pro něj někdo přijede nebo vlak. Když jsem začínala jezdit dali jsme jeden den z Prahy do Moravský Nový Vsi 300km a ob den nazpátek:) Ale ve dvou to je pravda a něco jsem naježděno měla ale nic zásadního…A co si pamatuju trpěla prdel především a nohy bolely standartně nazpátek furt.

            0 0
            • Prazak0  

              Zvyknout si na jaře sedět, to bývá problém. I když člověk trochu jezdil a v zimě taky něco, ale kratší (venku nebo trenažer), tak najednou sedět troj, čtynásobný čas, to je problém.

              0 0
    • ScottAspect  

      Na svoji první takovou trasu (sice trošku kratší vzdálenost) jsem vyrazil z minuty na minutu, kdy se mi nechtělo platit za vlak. Žádný trénink, žádný servis kola. Naházel jsem věci do báglu a jel. Až v cíli jsem zjistil, že jsem neměl funkční pumpu a nářadí. Nic jako rezervní duše se také nekonalo :D Bylo to dobrodružství, jel jsem na pohodu ;) Tím nikoho nenabádám, ale když je chuť a nálada, tak úplně bez problémů a nějakého stresu to klapne.

      0 0
      • oddie  

        Podobně jsem jel kdysi z Albeře domů do Prahy. Vyrazil jsem před obědem, že jedu do Tábora na vlak, jeli jsme dva, druhý pak pokračoval jinam, střidali jsme, vítr lehce do zad a v Táboře jsme byli za dvě hodinky. Tak jsem si říkal, že sjedu aspoň do Votic a teprv tam to dám na vlak, když jsem tam přijížděl, zrovna mi ujel a další jel jako na potvoru tak, že bych nesihl rande v 8 večer. Tak jsem kopnul do vrtule, že to teda dojedu celé, a tak tak mi to vyšlo, zpozdil jsem se o 5 minut :) Cca 180km, 12,5hod. Kdybych to plánoval, šlo by to hůř :)

        0 0
        • Prazak0  

          Pokud člověk na kole jezdí, tak není problém ujet trasu, bez potíží asi trojnásobek toho, což běžně jezdí, zvládnutelný může být 4–5 násobek. Tj. kdo jezdí v týdnu 3× 50, nejezdí tak měsíc nebo dva, ale půl roku, tak v pohodě odjede 150 v jednom kuse. Pokud týdně najezdí třeba 180 km, tak zvládne to samé ujet v jednom dni a nebude zcela zničený. Kdo ale na kole nejezdí, tak tam to je někde jinde.

          0 0
          • Mikikuba  

            I víc. Já nikdy na ultra netrénovala víc jak 150–160 / trénink. Ale jezdila jsem to třeba 4× týdně, abych se naučila jezdit v únavě.

            0 0
            • Prazak0  

              Tady to je trošku jiné. Kdo jede 150 sám v tréninku, tak většinu jede v jiném metabolismu. Nějaká padesátka, tak to jede na glykogen, tuku moc nespálí. U 150 km to jsou zas tuky. A jak píšeš, 4× týdně, to tělo zcela nezregeneruje, takže to je pak podobné, jak by člověk jel jednu trasu, ale delší. Myslím, že má cenu jet i třeba po té stovce si dát další den třeba 30, že i tohle zvýší vytrvalost, víc než když někdo si dá odpočatý třeba 60.

              Víc zládne zas člověk, který na kole jezdí, tj. nemá naježděno jen na jaře v daném roce, ale i leta předtím. Já nejsem moc nadšený, když vidím, jak lidi si dávají takové dávky a předtím netrénovali vůbec, nebo jen nepatrně. Víc se mi líbí, když někdo si třeba naplánuje a pak třeba v letních měsících odjezdí za týden 300 km. Kdo něco najezdí, tak pak zvládne ujet i dlouhou trasu.

              0 0
        • kralikovo  

          Och <3 Albeř… Země moje zaslíbená!

          0 0
    • Barak  

      Když píšeš, že fyzicku máš, tak to podle mě dáš a bude to jen v hlavě.

      Jen neudělat nějakou blbou chybu jako nevhodné oblečení a z toho plynoucí odreniny apod., nepodcenit jídlo a pití, neprepalit začátek, připravit pořádně kolo.

      Zážitek to ale asi nebude. Teda bude, ale ne pěkný.:)

      0 0
    • scoty  

      Ještě se tu o tom moc nemluvilo, ale méně bolavý výsledek se dá také koupit:

      • kolo, celkový servis
      • kvalitní pláště s nízkým valivým odporem
      • kvalitní pedály a tretry
      • pohodlné oblečení, hlavně kalhoty s kvalitní vložkou
      • kvalitní sedlo, které nevyvíjí tlak na měkké části zadku
      • vhodné gripy
      • lehká dobře odvětraná helma
      • kvalitní výživa na kterou si během přípravných km zvykneš

      Do dvaceti se to asi nevejde…

      0 0
      • Barak  

        No, nevim, kvůli jednomu dnůi koupit veci za tisíce.

        0 0
      • Atilla  

        Pokud bude mít tretry poprvé, tak je horko těžko nastaví správně a chcípne po prvních 70km. Vím jak dlouho mě trvalo naladit tretry abych mě nebolelo koleno. Špatný posed tě může vyřadit taky do 80km.

        Nechápu tyhle sázky 190km za 11 hodin mě přijde kravina, pokud nemá vyzkoušené, že třeba 70km dá bez sebemenšího problému. Žádné tlaky do kolen, brnění prstů, bolest zad atd. Těch 100km ujede každý, ale 190km je už nálož pokud nemá vše vyladěné a posed není ideální.

        0 0
        • novas752  

          Já zase kufry nastavil jednou a ok.

          0 0
          • Janes  

            Tak to Ti nevěřím, to ses spíš přizpůsobil. Mládí a malé nájezdy by to mohly vysvětlit.

            0 0
    • psbiker  

      Až dojdou síly chce to nějakou bombu:

      https://youtu.be/4C_ZgRRCtZs?t=48

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      Pokud muzes pujc si slusne kolo – silnicku – a proste jezdi at si zvyknes. Zvladnout se to urcite da.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Tak co, týden máš za sebou, kolik jsi toho už najel?

      0 0
      • Espen  

        Po tom co zde načetl, zjistil, že to dá z voleje, takže pohoda :-).

        0 0
      • Esi  

        Na takovou štreku je potřeba řádně zregenerovat, tak že zatím gauč a pivo 

        0 0
        • oddie  

          Si děláš pr.el, ale nejlepší, co může udělat, je se na to předtím pořádně vyspat :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Flector  

      Před, kdysi, hodně dávno jsem se dal přemluvit na předzávod .Celkem to bylo 220km někde kolem Karlštejna. Od 180 km jsem to ujel jen díky kamarádovi, který mi ,,razil,, cestu. Druhý den jsem se vážně ráno lekl co to mám na zadnici za zvláštní dvě jelita. Bydlel jsem ve 3. patře bez výtahu. Nebýt tam takové šikovné zábradlí po kterém jsem se asi tři dny přitahoval, tak jsem ty patra nevyšel. A to jsem jezdil před tím pravidelně, tak asi 400 km měsíčně. Ale jinak jako sranda kterou nezapomenu – dobrýýý. Doporučuju.

      0 0
      • Esi  

        Taky jsem před 25 lety a hlavně 25kg najel za jeden den 245km, ale v té době už jsem měl v té sezóně najeto přes 4000km bylo to na silničce a měl jsem triatlonová řídítka, jel jsem sám, druhý den v pohodě, teď už bych to nedal

        0 0
    • milan.v  

      To ještě pořád chce ten nesmysl vyzkoušet, že tu je tolik příspěvků?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.