A ty budeš asi pilot, viď…
ten ***** si to zasloužil… prostě jsme socky na ty jeho kola…
Tak dlouho se ostatním vysmíval, až nakonec se stal sockou on sám.
Preco je v dnesnej dobe niekto ochotny pracovat 3 mesiace bez vyplaty?
protože se mají dobře a až přijdou ty peníze, které jsou na cestě, tak se budou mět ještě líp…
Protože v Rokycanech není práce, patří k regionům s největší nezaměstnaností a vyrovná se tak Sudetům.
Bo pomalu nastupuje další krize a těch pracovních už není tolik, co třeba rok zpět. A už vidím jak jsou firmy lačné po čtyřiceti, padesátiletých dělnících, resp. jak snadno si oni najdou novou práci… Ale jako hlavní bych viděl to, že hromada lidí prostě nemá ráda změny a pořád doufá, že se situace ve firmě změní k lepšímu, vidím ostatně v současnosti i u svého zaměstnavatele :)
S tím, že se blíží krize bych souhlasil, ale zatím je pořád celkem velký nedostatek pracovních sil.
Utlumení přece nemusí být hned krize.
To, že se někomu hodí pořád tlačit do lidí, že ekonomika musí jen růst, jinak je problém, ještě neznamená, že to podle toho nesmyslu musí na světě fungovat.
Jestli tam v nemálo lidech bouchali těch několik desítek kol měsíčně – kdo by spěchal z tak vyčerpávající rachoty :-)
no takový rám z carbonu než vypleteš :-)
Myslenka prodavat na zapad retro kola se znamou znackou potrebovala poradneho investora a ne dotace na vyuku lidi, jak jsem videl jejich ceny a pak stanek na 4biku, tak jsem si rikal, ze to v dnesni dobe nemuze dobre dopadnout…a taky ze jo, spor s designerem, zadne vyplaty zamestnancum, a nasledne prodej pod rukou…pekny ****, uvidime kde se zase vynori a co bude prodavat
Jenže značka Favorit, Prim, Pribináček nebo PePo je známá pouze tady. Na západě mají svých retro značek dost a navíc i těch neretro a logicky nemají důvod utrácet peníze za něco takového.
Favorit byl znamy i NDR, takze v nemecku by s tim i cenovkou mohli kalkulovat…v byvalem RVHP tady…zbytek je jen pohadka…ale to byl duvod proc do toho ten magor sel..prodavat drahe kola
Tak leda kdyby teď vyběhli s modelem Favorit Gott, tak by to holky v NDR kupovaly.. Ale muselo by to asi být elektro, tzn. eGott..
toto spojení mě napadlo bohužel taky!
To by sedělo, Gott je mrtvý, stejně jako Favorit. Ještě to můžou přejmenovat na Favorit Godot. :-)
To už je obsazeno. RB RX GODOT.
:-D Pravda, to je fest přiláhavé.
To mi připomíná … musím si hned ve vláknu RB RX rýpnout do ZáhubovéhoKladivouna, jak se mu čeká.
:-) Je třeba ho udržovat v napětí…
tak „Gott mit uns!“ by možná mělo větší efekt!
a na kole by tento nápis působil velmi zajímavě (i když možná dvojznačně) :-)
můj děda nosil pásek s tímhle nápisem
Skoro bych řekl, že na té přezce to bylo bez Karla.
Přesně, matně si vybavuji ty jejich cenovky a za ty prachy jsi měl top rám jakékoliv high end značky + elektrickou duru + LW kola. Favorita mohl koupit jedině úplný magor.
a Festku?
Tak Festka jsou echt hisptři a pokud se nepletu, tak si udělali docela dobrý jméno v Americe. Favorit byl jen retro, prostě nestačilo.
Tam jede marketing na plné koule, musí se nechat, že ten jim jde opravdu dobře…
tam to platí taky, pěšky jako za vozem
:-)
A jak jednou pod Havlikovou pri závodě při jednom vyjezdu prasknul :-)… Bohužel nemůžu dohledat video, jak ten zbytek, tu hromadu hodila za kolíky s,, mlikem"
a?
kdo ví kolik toho ten zakázkový rám na míru měl za sebou, a kolikrát dostal pecku
mě se tak rozletěl CX Time
2:20 ± 10s
Proc to prasklo se tu uz psalo. Vyjadroval se tu k tomu primo stavitel ramu.
to mě minulo :(
No hlavně se tím ukázalo oproti tomu co furt všude cpali jak vymýšlejí unikátní kola, že vlastně nic nevyvíjejí a když potřebují něco, co opravdu funguje, musí si to někde koupit.
taky nevím, jak to vysvětlil?
že to jezdilo celou sezonu, dostalo fest čočku, a muselo být naprasklé, a toho si nikdo nevšiml
Dík. mě se to vlákno celý číst nechtělo…
a jezdí pořád, třeba v sobotu v Hlinsku
A za chvili dojezdi…
"karbon vydrží hodně , srovnatelně to , co hliníkový " cit-slova pana Štěrby!
https://www.youtube.com/watch?…
PS: je zajímavé, že neporovnává s rámem ocelovým!.
Jen technická – Šterba (majitel) je ten, co tam přejíždí ten rám dodávkou.
A druhá technická – každej z klasicky používanejch materiálů na kola (karbon, hliník, ocel) má v kvalitním provedení svoje výhody i nevýhody a ideální či specifický použití. Paušalizovat, že to či ono je to nejlepší moc nelze. A že někdo preferuje nějaký typ materiálu pro svoje potřeby a způsob ježdění, údržby a dalších faktorů je také zcela pochopitelné. Třeba kvalitní ocel je určitě na některé typy kol a ježdění ideální (pohodlná, mechanicky odolná), zase i ta nejkvalitnější časem rezne a třeba slaná břečka jí určitě nesvědčí, rámy z ní budou při určitém typu mechanické odolnosti vždy trošku těžší, než se dá udělat z karbonu, pro zachování odolnosti a váhy to vždy asi musí být trubková konstrukce, atd.
tak já se snažil paušalizaci právě vyhnout! Jen mám požadavek na více „objektivní pohled“ než mají obchodníci, kteří potřebují reklamu!
a ocel „nerezne“ , ale koroduje! :-)
ach jo. Mě tady opravuje kdosi kvůli pár pravopisným chybám, ale vy tady motáte pojmy a dojmy.
Proč říkáte hliníkový rám a ocelovému neříkáte „železný“ ?
Jsou rámy ocelové a ze slitin hliníku (v letectví -třeba dural). Železo (Fe)a hliník (Al) jsou chemické prvky a jsou součástí slitiny, že?! Takže , když někdo řekne, že má hliníkový rám-pak duševně strádám! :-)
PS: a ještě , když to vidím v reklamě na kolo za 50,000 Kč – „rám z hliníku“ !
U solidním prodejců a výrobců je uveden název slitiny, případně její označení-číslo
např. zde některé hliníkové slitiny:
Protože „hlína“ a ocel?
Bazíruješ na číčovinách, které jsou většině lidí jasné a srozumitelné a i vystudovanej metalurg když se ho zeptáš, co má za rám, tak Ti klidně řekne, že „hlínu“, " železo" či " oceláka", případně karbon, karton, kompozit…
A jak už jsem (speciálně Tobě) psal – spousta i renomovanejch výrobců ti u Al slitiny rámu přesné složení, poměry nebo technické značení slitiny nenapíše, protože zákazníkovi (obvyklému) to stejně lautr nic neřekne. Nebo ty typy slitin na rámu klidně kombinuje. Stejně jako u ocelového rámu (kterých je taky milion typů) je to prostě pro zákazníka dostatečná informace. A karbon je to samé – používají se různé typy i v rámci jednoho rámu, někdo to značí a pojmenovává, někdo používá vlastní „názvy“. Řekne Ti to vcelku pikaču, jak ten rám je " dobrej".
Takže bazírování na přesném pojmenování a technickém značení slitiny hliníku je třeba pro mne úplně o ničem, zajímají mne jiné soubory vlastností.
Přesně..
přesně tak
a kdo na zapade by taku picovinu akoze mal kupit :-D?
a jen tak mimochodem-jaká kvalitní kola , že se vyráběla za socíku na Slovensku? :-)
T55?
:-)
+5
T60?
Nejsem exprt na tankovou techniku SSSR, ale takový stroj neexistuje.
Ale existoval
Nevím, neznám.
Dodej nějaké info, eksprt nejsem, ale rád si rozšířím obzory.
Aha, ono mi to z telefonu nedalo odkaz…
Šlo o lehký tank z druhé světové, pokračování linie t-26.
ne to byly body plusové…
ale ani nevím, jestli vůbec T-60 existovala a sériově vyráběla (v CCCP ?)
myslím, že byla t-62 ?
T62 byl jen vývojový mezičlanek..
ziadne. a v cesku ?
„Když ji miluješ (cyklistiku) nemáš co řešit!“ ..a jezdíš třeba i na favoritu
jaj aha, o tom sice rec nebola ale dobre.
Taky je otázka jestli ta výroba byla myšlena opravdu reálně nebo jen na získání těch dotací a půjček a následný prodej už ničeho s dluhy aby mohl založit další podobnou firmu. Prostě to v té žádosti vypadalo strašně dobře – známá značka, designer… Nebyl by to první ani poslední případ takové „výroby“.
údajně vyrobili ( smontovalli) až 100 kol…
V Brně jsem na tom viděl dokonce jednoho člověka jet.
To byl určitě čínský fejk.
Míla Zemanů ho má taky :)
To jako Lihoš? K čemu? A má aspoň berany otočené nahoru, protože jestli ne, tak to není ono.
EDIT: Von to má bez beranů. http://www.regionpodlupou.cz/…avorit.xhtml
Pan prezident tam ty berany samozřejmě vůbec nemá https://www.idnes.cz/…en-zpravy_pp
Ten ani neví, že má to kolo…
ta věta že byl obdařen exkluzivním kolem pro zámožnou klientelu mě fakt rozesmála.
To je i možné, chvilku u těch projektů musíš něco vytvářet. Ale pořád je tam prostor ty kola prodávat třeba i se ztrátou protože víš že až to položíš tak pořád zůstane dostatečný vývar na osobním účtu…
podobné to bylo s Velorexem!
Dnes to rozhodně není vozítko pro chudší vrstvy a invalidy…
On to má i oficiální název „fetišizace chudoby“.
Čtu státní dotace…mám zase strašně velikou chuť platit daně.
To budou dotace sice jakoby od státu, ale budou za tím EU fondy.
https://www.esfcr.cz/…zamestnanost
Pokud se nečerpá, je to ******* a rozmazává se neschopnost čerpání ve sdělovacích prostředcích, odstupují ministři atd. Takže nadávat na čerpání dotací je nesmysl. Čerpat dotace a účastnit se operačních programů je v době EU socialismu de facto povinnost.
A do eu fondů dává peníze kdo? No zase my.
Navíc je tam vždy spoluúčast přímo z rozpočtu ČR.
ČR do rozpočtu EU přispívá méně než pak dostane zpět. Je to řádově v desítkách miliard korun ročně navíc, každý rok je to číslo trochu jiné, stačí zagooglovat. Třeba Německo dává do rozpočtu EU méně než získá zpět, rozdíl je v řádu stovek miliard korun ročně. Německo také nemůže získávat peníze z některých EU fondů, třeba z fondu soudržnosti ze kterého se u nás prostřednictvím dotačních operačních programů financuje například modernizace železničních tratí.
To sice ano, ale nebylo by lepší ty peníze investovat přímo, než čekat, v rámci které výzvy a OP to pak budeš moct použít? Navíc z toho živíš neskutečný aparát lidí. Svého času MŠMT obsadio kvůli OP VK celé Corso II v Karlíně, pro stávající OP VVV tam kancly ani nestačily :(
Hlavně by ty peníze šlo použít i na věci, které nemusí projít schvalováním v EU. Ta se totiž taky rozhoduje podle momentální nálady, a věc, kterou považujeme u nás za důležitou, do dotačního programu neschválí. Typický příklad třeba dálnice D35. Tam je sice možno nějak omezeně čerpat, ale ne stejně, jako kdyby byla v programu prioritních investic.
Jenže ty dotace na zaměstnanost bývají *******, ať už z EU nebo přímo z našich peněz.
Co jsem zatím měla možnost vidět, tak většinu toho seberou podobní vykukové, jak tady. Na rok dostane prachy na zaměstnávání lidí z pracáku, takže je na rok zaměstná, nedá jim žádné extra prachy, a pak je propustí, resp. jim neprodlouží smlouvu. Pokud úředník nenajde možnost, jak mu to zarazit, tak to takhle točí pořád dokola, případně dotyčný s firmou zkrachuje a vedle začne s novým geniálním podnikatelským záměrem. A ti lidé z pracáku stojí o rok později zase v té samé kanceláři.
Dotace byly vymyšleny jako legální způsob, jak dostat státní prachy do soukromých kapes.
holiči, ty si nezačal dnešní dne šťastně…
Předražené šmécko… Když jsem se s ním dohadoval, že ceny jsou úplně mimo ve srovnání s konkurencí, tak mi napsal, že tomu nerozumím a jak jsou ty kola unikátní :-)… A teď pan Novák (Novaque), který se s ním soudí sám řekl, že kola co se měli prodávat za 30 prodával s velkou slavou za 50… Dobře mu tak…
Smecko, nevim. Ty kola byla vyrabena rucne, alespon ta karbonova. Svoji kvalitu to melo. Podivej se za kolik se prodava treba festka.
Tak festka je a byla marketingové zacilena úplně jinak… Což se favoritů dle mého nemohlo povést..
Marketing meli spatny, to ano, ale to kolo spatne neni. Ani mne neprijde drahe za rucne vyrobeny karbon ram.
Vždyť tam mají kola za které chtějí 250, 400 tisíc a to se festce dost vyrovná… Dal by někdo 250 tisíc za favorita?
Novaqueee?:)
Kdo by to čekal že?
no comment ;-)
Tak tohle nema s tou firmou, co ted zkrachovala, nic spolecneho.
vím, jenom jsem zavzpomínal…mam rád Favorit
Ano a jakej favorit? Tohle nemá společné ani s Favorit Rokyceny samolepky si nalepíte kam chcete.....
strejdův F1 s beranama votočenejma
ty máš rád Favorit? Také je vhodný na cesty!
https://www.hame-eshop.cz/…va-180g-hame
PS: hmm..mně teda od Hamé nic nechutná :-)
To je nastrikany Willier, to neni zadna vlastni vyroba.
Willier taky žádnou vlastní výrobu karbec rámů nemá a neměl. Vše zařídil pilný číňan.
Ano, je to jak pises. Vyrabel to cinan pro Willier a kus toho skoncilo tady a nastrikalo se to jako favorit. Jeste toho tady par kusu jezdi. A to dulezite je, ze to s nejakou vlasnti vyrobou nema nic spolecneho.
A on někdo čekal něco jiného?!
když krachoval Reynolds, tak si ho tuším zaměstnanci koupily sami, než aby ho nechali padnout! A stále fungují …ale zkusím ještě někde vyhledat detaily.
je asi něco jiného -firma s rodinnou tradicí a kořeny a něco jiného podnik založený za socialismu v 50. letech, který nebyl vystaven tvrdé konkurenci trhu. Komunistům se naopak podařilo časem vcelku úspěšně lidi demotivovat a otrávit. Zcela udusit osobní iniciativu a svobodu projevu. Těžko můžeme čekat, že někdo bude mít osobní zájem , aby se Favorit zase rozjel. Jen takový závan nostalgie-vždyť pro mnohé z nás to bylo první kolo, na kterém jsme zkoušeli i závodit :-)
Třeba Merkur se oživit podařilo a to právě jen díky osobnímu zájmu bývalých rodinných vlastníků..
Asi tak, tohle se porovnat s Reynoldsem asi uplne neda. Favorit mel jit spis cestou nejakeho inovativniho low budget city kola, ktery by nahradil ty sroty, ktere porad clovek vidi.
Merkur je docela originální a kvalitní zábava, jenže Favorit byla znouzectnost a neštěstí. Osobně teda nemám na co pěkného vzpomínat. To kolo (F1 galuskáč, 1977) byla docela účinná pomůcka na odnaučení od rajtování.
táta má kolo FAvorit ještě z roku tuším 57 ? Měl jsme ho (před cca 30 lety) rozebrané..přehazka-ocelové kladky s kuličkama, ale , co mě dostalo -byly konusy v nábách! krásně zajeté-žádný pitting! nevím z jakého materiálu to dělali, ale byly tam vytlačené dráhy-takže nic tvrdého (kaleného) to nebylo. Pedály mnohem lepší, než ty z 80. let.
řazení na převodních -pákou na rámu. Jo a samozřejmě klínky :-)
jediné , co mě štvalo-bylo to kožené sedlo (už bylo prosezené-to bylo první , co jsme měnili.
takže , když porovnám tohoto starého favorita s tím , kterého jsem dostal tuším v roce 1980 k vánocům, pak musím konstatovat, že kvalita šla s dobou dost dolů!
toto je myslím obecný komunistický nešvar, tím jak se postupem času… škoda mluvit, hlavně že teď je na čem stavět
Jestli to nebylo sestavované ještě z nějakých předúnorových syslátů :-)
Starší příbuzný, strojař, vyprávěl, jak si osičky, klínky a další díly sami vyráběli, pak to bylo docela použitelné.
no docela zajímavý podnět-vyhledat si, co tady bylo za kvalitní kola před tím „vítězným únorem“
tak to je ono!!!
sem ani netušil, jaký poklad jsme to měli (už zbyl jen rám a vidle..hazku bych možná ještě našel)
a na tomhle jsem jezdil i pár pouťáků :-)
Jj, jednu kalenou broušenou středovou osu bych doma možná ještě našel. Originál byl lisovanej z nějakého bláta :-)
Pamatuju, jak na konci sedmdesátek jsem po dlouhatánským a téměř beznadějným shánění konečně měl štěstí a novou středovou osu koupil. Poslal ji po stole a krásně šmajdala… Favorit tehdá, to byla jedna velká, nekonečná radost. Mechanik v oddílu se před náma, žáčkama s Favoritama, nechával zapírat :-)
Mám to v paměti stejně , ty osičky byly opravdu z bláta, mně na to konto nechal táta vytočit pár kousků ve strojních dílnách :-) A to jak pedálový, tak středový.
jo to byla bída…a právě u toho kola z 50. let byla kvalitnější osa i náby než u favouše z 80. let! A ty osy a misky středu -to bylo peklo! Pak jsme sehnal rám F1 komplet Waltera a Campa Record (náby) to byl zcela jiný level! …a pak jsem jezdil na rámu Romet..
Pokud by měla značka pokračovat, tak v Rokycanech to nejspíš nebude viz. „Nový vlastník Favoritu přejmenovaného na RC Orange Pavel Sedlák je svérázný podnikatel. Momentálně je statutářem či jednatelem ve 105 firmách. Část z nich je v insolvenci, dalších 45 jeho společností už bylo z obchodního rejstříku dříve vymazáno.“
i tak bude ta značka-logo mít dost velkou tržní hodnotu!
a možná dopadne jako JAWA -a někde v Indii ji probudí k životu!
Logo Jawa má v Indii na čem stavět. Favorit je za kopečkama úplně bezcennej.
to je fakt! To mně nedošlo…
Ono soucasna Jawa neni jen ta indicka motorka o ktere se ted pise.
jj, jsou to taky dvoutaktní třiapůly, které snad pořád ještě valí pro Rusko. A snad už deset let slibovaný exkluzivní litr, co má konkurovat baworákům :-)
Myslíš ty Jawy co vyrábí čínský koncern Shineray a v Jawě na to maximálně nalepí to logo? I když i to asi lepí v Číně…
To jsou nějaké čtyřtaktní třístovky, aby to prolezlo do provozu. Vyrábí (nebo ještě nedávno vyráběli) ještě ty klasické dvouválcové třiapůly. Dají se koupit jako soubor náhradních dílů (v sestaveném stavu) bez TP a použít na „opravu“ motorky, ze které zbyl jen ten technický průkaz. Jinak ale celá produkce jela ven, do rozvojových států a do Ruska.
Tak já asi dva roky zpět byl ve fabrice v Týnci nad Sázavou a fabrika v rekonstrukci, motorky ve výrobě, na dvoře prototyp, normální fabrika kde probíhá přestavba bez zastavení výroby :-)
Jj, pořád dělají tuhle „klasiku“, teď i v novém designu
Asi je to koníček..
Zacina z toho byt dobra telenovela:
tvl, jdu si pro popkorn.. :-D
Pupkorn je teď v módě, vidím to na mnoha osobách na ulicích…
To už je nějaká obsese ne?
Spíš obéze, ne?
tak to jsem nedočetl… to jsou klíny
nikdy nic nepredavali ale nezkrachovali len zastavili vyvoj a predaj ktory vlastne nikdy nerobili a presunuli vyrobu.
rozmyslam, ze za tych 200 litrov si jedno na skusku kupim.
:-o
Zajímavá firma
pronájem bytů, to mnohé vysvětluje
Dělal jsem ve firmě která měla v zivnostaku mimo toto i prodej aut. Bylo to kvůli provozním věcem. V životě se jiné auta než auta obchoďáku neprodávala a to byly čtyři auta co čtyři roky…
Jj. Je to kuli správě budov, ve kterých firma funguje. U nás ve firmě to máme taky.
Vtipný je jak vypnuli komentáře, aby zůstala jen jedna verze pravdy… Ta jejich… Zda se mě, že si ve svém článku někdy dost odporují…
no moc důvěry teda ten proslov na je jich stránkách nebudí!
Ale je fajn mít „další verzi“ :-)
Ještě si mohl nechat překontrolovat češtinec.
Nikdo nezkrachoval a ty dluhy taky nesedí…
ja som pravo nestudoval a asi som jednoduchsi, premyslam v com je ten velky fakticky rozdiel?
Společnost RC Orange s.r.o. (bývalá Favorit Manufacture s.r.o.) není v insolvenci, ale byl podán návrh na insolvenci, o úpadku musí rozhodnout soud, to je velký rozdíl.
Kola dobrý ale ceny nesmyslný. Jinak to dopadnout nemohlo.
dobry? tusis vobec o com hovoris? mal si to niekedy v ruke?
Měl jsem na mysli ty hipsterský designovky.
A ty si to v ruce mel?
ano, kolegovi – mimochodom cyklistovi co najadi rocne medzi 12–15 kkm preplo a kupil si to napriek tomu, ze sme mu vsetci hovorili nech sa na to vysere. jeho priorita ale bola z istych dovodov bezretazovy pohon tak na vyber moc nemal pricom to teda chcel na normalne jazdenie. to ho uz preslo ked zistil co sme mu vraveli a sice ze su to citelne odpory.
je to cele tazka ***** – bike ma snad 13–14 kilo, takzy a pritom citelne makky ram, rafiky+naboje ze to by som nechcel ani favorite pre 40 rokmi, geometria ozaj ze retro. ako celok naproste zufalstvo. za 2500 super kauf.
„a pritom citelne makky ram“ – proste zachovali puvodni charakteristiku :-)
A jestli byli důslední, tak to bylo i dvoustopé vozidlo, jako většina těch původních :::
to mě sralo na tom mém dost, měkkost jsem neměl s čím porovnat :-)
To víš… rucně dělaný karbon :-)
myslel jsem ručně dělané ocelové trubky
Estli se nemejlim, tak většina je z karbonu…
Nevim to teda jiste, ale myslim, ze Mirorek mluvi o Favoritu dejme tomu z osmdesatych let. V te dobe myslim, ze se o pouziti karbonu jakozto materialu na kola vedly bourlive diskuze v anarchistickych krouzcich :-)
V té době bylo ledacos scifi, nejen karbon. Který začal být použitelný až po roce 20×x. Tedy levný s dostatečnou výdrží.
Drahých kol v highendu které neměly dlouhodobou výdrž a moc komplikovanou a nákladnou výrobu tu bylo už od druhé poloviny osmdesátých let dost.
holt trochu precenil vousace v kostkovanych kosilich;)
+1
Blesk je tvůj pomalejší brácha.
kdo tady má čas pročítat všechny příspěvky a odkazy!?
Pevne doufam, ze uz Favorit zmizi v propadlisti deji. To, co se delo poslednich par let, je jen ostuda znacky.
Ostuda značky?! Ta značka je ostuda!
mrkni do historie-ostuda to nebyla!
Kola, ktedá vyráběli, byla totální sračka.
tak tohle určitě sračka nebyla! sám jsem na něm jezdil a servisoval ho!
Vždycky jsem obdivoval ten trhač kulí na starších modelech :-)
A já ten dvoutác.. :-)
Jaký tam byl rozdíl zubů? Čtyři? :-D
A jak krásně šmajdal. Při vyšší kadenci jsi viděl převodníky tři.
51/47
pak dělali 52/46
A k čemu to bylo dobré? Vždyť ten rozdíl je nula nula nic.. Skoro.
taky jsem to zcela nepochopil(51/47 a 4 kolečko)..ale podívej se, na jakých převodech se jezdilo v té době Tour de France!
No podle Sheldona byl jakýsi koncept, že rozdíl na převodnících dělal cca půl skoku na vícekolečku (odtud označení „half-step“) ale proč to tak někdo vymyslel, to už si nepamatuju.
Takže něco jako „půlky“ u náklaďáku? :-D
zajímavý postřeh! To by mě nenapadlo :-)
Tohle je ještě to kožený sedlo, to bylo v pohodě. Já měl na F1 jakýsi výlisek z plastu ve tvaru sedla, to byl teprve kulotrh :-). Jinak Favorit nebyl žádný zázrak, co se dílenskýho zpracování týče, bylo to poplatný tehdejší době, nic pořádně nevydrželo, vymačkávaly se ložiska, klínky, furt něco vrzalo, skřípalo..mizerný slícování.
Spíš než sedlo jsem myslel ten představec.
A co se jednopřevodníku týká, byl jsem asi jedním z průkopníků :-) Kvůli šmajdající ose a zkroucenému převodníku šel po čase dolů přesmykač a pak i menší převodník. Ty pazvuky byly zničující.
tak to ano, jazdila ho vacsina z nas, bolo vzacne lebo nic ine nebolo (teda bolo, eska, ukrajina a neskor aj sobi20) a servisovali sme ho tiez, obcas po kazdej jazde.
vzdy to bola mega sracka, mal som aj taky ozaj ze zavodny s galuskovymi kolesami a komponentami walter (snad to bol ten myticky F1, neviem). aj tak to bola mega sracka co sa podo mnou plajdala a rozpadala sa.
Kdyby jste to nevěděli :D
My to ale víme od včera, viz pár příspěvků nad tebou… ;o)
Nebo spíš krachla jiná firma..... ;-)
Aha, tak sorry. Gerrarda jsem nějak přehlédnul…
Edit: Špatně zařazeno
Odkaz na článok od Bureše sem ešte nikto nedal ? :)
dej to sem, maximalně dostaneš kartáč :)
Tak teda tu je: https://mtbs.cz/…gorie/servis#…
citace z Burešova článku Bez masivních investic se rozjezd podobného businessu prostě dnes neobejde.
to sou zase moudra…bez počátečních investic nejde snad ani zbalit ženskou, ty voe Bureši!
Ještě článek k tématu https://www.forbes.cz/…-investorum/
no LOL prostě švavá kampaň…
Presne. Myslim, ze za kampani je Specializet a RB :-)
ja myslím že za tím je Zlatka :)
Ntp!! :-DD
Dokud neuvidím fotku u bazénu, tak neuvěřím!
:-D
Zije jeste?
O Zlatce jsem zde zatim jen slysel nejake legendy. Ale v te dobe jsem se zde nevyskytoval. Mohli byste mi nekdo poslat nejake studijni cteni? Abych nemel kulturni neznalost? Dekuji.
Taky se hlásím
Já ne.. :)
Já jo, ale dobu bazénovou jsem pauzíroval, tak těm bazénovým narážkám nerozumím.
A toto je taky dobré, zábavné.. :)
Nicméně, pořád nebyla vysvětlena narážka na Zlatku a bazén. :-)
Zde.
Děkuji, už je vše jasné. :-D
Jo.
Akorat tedy jeste tu fotku :-)
Zlatý časy B-F :-)
Ja uz sem taky vlastne chodim jen z nostalgie. na svoje kolo nemam cas a resim akorat picoviny :D
Já myslím že nějakého geronta co žere Bikesalon na Primě by taková Jizerská padesátka mohla klofnout.
NIKDY jsem nepochopil, proč v téhle diskusi nikdo nevytáhl Kolesu.
:-) Určitě by se skvěle doplňovali.
asi jim tam do Favoriťu agent Bureš poslal finančák , aby na ně „zaklekl“ :-)
Super, přes rok nic nevyrobili, řešili jen reklamace…
Jinak mistr Novague je taky kapitola sama pro sebe, ti se s Galovičem hledali ;)
Takový hezký jméno a takhle ho doku.vi…holt nebylo moc in…
Novague jako Prague?
a Garrigue :-)
Když se jmenuješ Novák, nemůžeš namýšlet barvy a smolepky pro 4 modely kol za 1,4 milionu…
A jo… :-D… To mě nenapadlo… U nás se jeden manažer nechal přejmenovat podle psa… Takže je vše možný
Firma byla zdravá, jen výroba byla hodně finančně náročná,“ dodal navíc pro Forbes
…jo jsem zdravej, jenom strašně moc se přežírám..ale jinak v pohodě :-)
tak si někdy říkám, jestli ti bratři Slováci v Čechách podnikající to s náma vlastně myslí vůbec dobře!?
Husák, Biľak, Babiš, …a nyní „favoriťař“
Jak s tím Galovič vyšel, tak se každý trochu rozumný člověk musel smát, taková naivita. V malý zemi jako je Česko, koncept luxusních kol pro bohatou cílovku :-) Je tady už Festka – jejich koncept je jasný a kdo se v něm nenajde, tak má top modely Spešla, Colnaga, Cipollini, Pearle, ale Favorit… Já tu značku nezatracuju, pokud by ji převzal někdo rozumný a rozjel výrobu kol, tak na začátku asi bída ale časem by si místo na trhu našel, s tradiční českou značkou by se prorazit dalo..
a jestli sa mozem opytat aky je ten festka koncept? ja som to z ich webu moc nepochopil? jako ze predrazene mrdky z ciny oplacane drahymi komponentami pre dilinov na ukazovanie namiesto jazdenia ci ako?
Co povazujes za mrdky z Ciny?
ramy. pochybujem ze pri tom mnozstve by to dovazi od dakeho seriozneho vyrobcu.dnes uz nemi az take eady sa dostat ucinana k dobremu tovaru len tak, oni si uz mozu odberatela dovit vyberat
Delaji si je sami.
kde?
Chces presnou adresu?
Trubky jim vyviji, mozna i naviji v Susici.
pak je ta cena zcela pochopitelná! Tohle nedělají 15 letá šikomooká dítka na noční dvanáctce za 5 dolarů…
to čumíš co-amaneme1 !:-)
házíš sračky na něco, co ani neznáš..
Hele ,tak jestli jim takovy byznys funguje tak to je to co se pocita. „Predrazene mrdky z Ciny“ – tak vis na cem se nejlepe a nejvice vydelava ne?
sak ok, ja sa len pytam ci je to tento koncept alebo daky iny kedze sa tu spominal.
Festka rámy z Číny netahá. Nechává si motat svoje trubky podle vlastní specifikace a pak z nich dělá rámy. Tedy aspoň ještě nedávno to tak bylo.
kde si ich nechavaju robit?
V JiCine.
Compotech Susice.
Přečti si třeba rozhovor v Reportéru
Bratre z vychodu, tak co uz tomu uverils nebo jeste porad si neco myslis co nei pravda?
No evidentně nejsi hipster, tvoje nepochopení ukazuje že přesně vědí, kdo je jejich cílovka a s ní komunikují :-)
Je to koncept ala Rapha. Pro movitější lidi co v silniční cyklistice nehledají primárně sport ale spíš styl, estetiku a tradice.
Blbě zařazeno, to mělo být pod ememem1
Nemyslím si, že na Fe(s)tce bude jezdit nějaká Pro Tour stáj, na rozdíl od ježdění v hadrech Rapha :)
No, za dva, tři roky si to dokážu představit… Vzpomeň si pak na mě… ;o)
Zpet k favoritu.
Posunula se nejak kauza od jejich vyjadreni?:)
Zpet k favoritu.
Posunula se nejak kauza od jejich vyjadreni?:)