Na silniční motorce jsem brzdil také převážně jen přední,tak proč tahat na kole zadní brzdu,UŽ JEZDÍM JEN S PŘEDNÍ 1 ROK,POKROK NEZASTAVÍŠ,ZKOUŠEL TO TAKY NĚKDO.
Na silniční motorce jsem brzdil také převážně jen přední,tak proč tahat na kole zadní brzdu,UŽ JEZDÍM JEN S PŘEDNÍ 1 ROK,POKROK NEZASTAVÍŠ,ZKOUŠEL TO TAKY NĚKDO.
Já Jezdim bez brzd a nezakládá kvůli tomu vlákno :)
..a že pokrok nezastavíš? tak maximálně pokrok mentální degenerace mozků… :-D
a mimochodem na favošce jsme sice měl 2 brzdy ale ta přední byla jen na parádu takže dalo by se říci že prakticky jsem jezdil jen se zadní brzdou. – anebo i obě 2 byly na parádu, dalo by se říci.
3. To si zase nedokážu představit já. Přední brzdu používám jako zásadní balanční prvek.
Kdy prosím brzdí přední hůř než zadni?
Při jízdě pozadu.
sakra, sem pomalej no :X
:))
kdyz couvas!
u kotoučovek každopádně, proto se snad dopředu dávají větší kotouče ne?
Je uplne jedno o jakou brzdu jde.
Vetsi kotouc je proto, ze je ucinnost predni brzdy podstatne vetsi nez u zadni.
aha tak proto přední kot. brzda brzdí hůř než zadní kot. nebo přední V-brzda protože má větší účinnost že? (facepalm)
Zda se mi, ze je to marny, je to marny.....
Predni brzdi samo vic.
To je naprostá ztráta času někteří jsou tak tupí že to nepochopí a další pochopit prostě jen nechtějí.
máte pravdu v vámi jenom ztrácím čas..asi se musím zeptat někde jinde kde tomu rozumí.
tak proč to nejde zablokovat? zadní jde v pohodě
A kdo tvrdí že nejde přední zablokovat ? proč by to nešlo jen za ní musíš pořádně vzít :-)
Jde jen o to jestli jsi schopnej zatížit zadní kolo až do té míry aby to přední podklouzlo, pokud ne tak půjdeš přes řídítka, to je naprostý základ pohybu těles tak z 7 třídy? pokud to nechápeš tak by jsi se měl na tu základku vrátit
nikdo to netvrdí. prostě za jízdy zmáčknu a málo to brzdí-to je vše. véčko líp brzdí. sice to nebrzdí tak málo jako favorit ale i tak málo. nikdo v okolí – z kámošů nemá kotoučovky takže to nemůžu vyzkoušet jak to brzdí na jiném kole. ale možná že kotoučovky málo brzdí že to je normální stav a že to tak má být
Tak pro pomocnou školu: bržděním se přesouvá hmota vpřed, tím dochází k zatěžování předního kola které tím získává větší přilnavost a tím i při působení větších brzdných sil nedochází k jeho zablokování, zadní kolo se bržděním odlehčuje, pokud jsi zkoušel někdy brzdit přední brzdou pořádně tak jsi možná zaznamenal že zadní kolo se dokáže odlehčit až do té míry že ztratí kontakt s podložkou (jedeš jen po předním kole). I při brždění zadní brzdou dochází k přesunu hmoty vpřed a tím k odlehčení zadního kola proto se tak snadno zablokuje, samozřejmě že při brždění jen zadní brzdou se ti nepovede odlehčit to zadní kolo do té míry že by ztratilo kontakt z podložkou :)
Můžeme se tady bavit o tom jak velká je brzdná síla na předním kole a jak velkou hmotnost by jsi potřeboval na zadním kole aby došlo k tomu že přední kolo se zablokuje a pojede ve smyku, pokud máš trochu rovnováhu případně to čekáš a jedeš rovně tak se nic nestane jen hold bude to přední kolo zablokované, jen trochu povolíš aby se to kolo zase roztočilo a jedeš dál. Když to bude v zatáčce tak hold se zvedneš ze země a za stálého nadávání sedneš na kolo a jedeš taky dál (v lepším případě)
já jsem praktik teorie mě nezajímají vůbec, prostě jedu zmáčknu – brzdí dobře nebo ne a toť vše.
Ne ty jsi buď troll a nebo úplnej lempl co se týče jízdy na kole a jeho ovládání, bez jakýchkoliv teorií je prakticky při každé vyjížďce ověřeno že přední brzda zpomaluje kolo výrazně víc než zadní kolo, dojeď si do beskyd najde nějaký větší kopec, rozjeď to na 80 a schválně jak se ti bude brzdit tvojí zadní brzdou, začal bych tak 300m před zatáčkou aby jsi to stihnul :-)
Někde na cyklostezce na rovině při rychlosti 8km za hodinu ti jistě stačí i zadní brzda :-)
zadní kolo hned zablokuju. ale přední když silně zmáčknu tak se jen trochu spomalí?. kolikrát vám to tu mám vysvětlovat.
Tak napred proved udrzbu brzd, nebo je rozbrzdi, pokud jsou nove.
asi je potřeba tu přední seštelovat, nebrzdí, jak by měla
a kolikrát ti tady máme vysvětlovat že důležité je jak rychle zpomalí celé jízdní kolo a ne jednotlivá kola, zadní kolo se hned zablokuje to je asi jasné všem co mají mozek a k čemu je to dobré teda kromě toho že přijdeš o značnou část ovladatelnosti kola a připálíš pneumatiku ??
asi je potřeba tu přední seštelovat, nebrzdí, jak by měla
máš to špatně namontované , vyměň zadní brzdu za přední
ty kotouče třemy jsou úplě stejné snad tak to je jedno. a kotouče jsou dobře namontované je tam šipka
Tvl, je ¨dost moznosti, kde muze byt chyba.
Odmasti kotouc, zkus prohodit desky, zezadu dopredu.
I po prohozeni to bude treba zajet, aby to brzdilo.
bodejť že kotouče jsem odmastil a že jsou čisté zajeté. musím prostě zkusit jiné kolo kde jsou kotoučovky.
Pokud mas treba zamasteny desky, tak je ti odmasteni kotouce k nicemu.
Taky je odmastovat a odmastovat. Cim jsi to delal, to nikde nepises, kolik jsi na tom po odmasteni najel, to taky neuvadis.
s deskama jsem nic nedělal a odmašťoval nitroředidlem. a najel hodně desítek km. a kotouče jsou mechanické force-ale možné že u nich to je normální. nejel nezkoušel jsem jiné.
Aha:)
není to jedno, ten co brzdí víc musí být ve předu !!!
http://www.kupkolo.cz/…zadni_z1215/
u těch to je sna jedno ne? kotouč a třem je úplně stejnej zadní i přední-nenašel jsem rozdíl-označení co má bejt přední zadní. ale přehodit bych to mohl zkusit ale až jako další možnost
Jsi zlý, mlékaři Dane.
to se divím,s tvejma gramama na kostech:)
Přimlouvám se za toho trolla ;)
místo těch kok_tin co tu píšeš si změř brzdnou dráhu jen s přední a jen se zadní brzdou,
je úplně u zadnice jestli zablokuješ kolo nebo ne tím se síla brzdy fakt nepozná
zadní brzdí super – přední málo. chápete to?
a mám na obou brzdách stejné destičky kotouče třmeny… všechno kapišto?
a umyl sis ruce před instalací brzd?
Jestli to nebude tím, že je ten zadek při brzdění odlehčenej.
1.jen na silnici,třeba se to časem změní.
2.za 1rok neselhala i na závodech
3.zadní kolo jde dřív do smiku
Jde mi o odlehčení,zadní brzda je přežitek-přepy
ch,zbytečnost.
Zadní kolo jde dříve do smyku … ANO, to jde, ale od toho je tu práce s těžištěm a koordinace rukou :).
Jestli jezdíš závody, o to víc se Ti divím…musíš brzdit dříve …
Jo už chápu, do smiku, nevoz žádnou.
šmik sem, šmik tam, Jan Honza je takovej borec, že to všechno dá..
Tak to jsi asi velký profí a jezdíš za velký prachy :-) To je jiná,to se musí řešit každý gram :-D Ty vole kde to žijem že se kuli 100gramům sundavaj u hobíků brzdy :-D
ještě že mám pořád nějakých takových 6kg nad svojí ideální váhou tak že nemusím sundávat brzdy stačí do začátku sezony sundat tak 3kg sádla :-)
Tak kdybys na té motorce jezdil na okruhu, tak bys rychle přišel na dvě věci…
Takže pokud nejezdíš rychle, přibrzďuješ dopředu a nejezdíš dlouhé sjezdy, jistě tak lze jezdit …
Ale brzdný účinek ve spojení se zadní nikdy nezískáš… A imho je to docela markantní rozdíl.
Z toho mi plynou dvě věci – ignorace a jankovitá hlava nebo nedokážeš koordinovat pravou a levou ruku …?
v Brně i v Mostu na okruhu jen přední,na motorce.
1.přechřeje se snáz,zatím jezdím na 160mm kotouči.dam tam 200mm.
2.kdo brzdí nevyhraje.z kopce se odpočívá,do kopce se předjíždí.
hlídáš si jen přední kolo,brzdíš jen jednou rukou-lépe si držíš řídítka.
Čus jen malej dotaz co jezdíš za závody že ti dovolej startovat s jednou brzdou dík za info.
na žádnym hobby závodě (KPŽ apod.) jsem nikdy neviděl, že by organizátoři kontrolovali před startem kola…
Brzdíš jedním prstem, stejně jako na motorce, na sílu úchopu to má minimální vliv.
Na moto máš taky oba ukazováčky neustále na pákách ;) …
„Soustředíš se jen na přední brzdu“ – mi defakto přijde, že Ti nejde koordinace obou brzd naráz (a to netvrdím, že je jednoduché … zrovna tady mě motorka školila dost dlouho, abych na to dupnul efektivně a nečmáral hada když nechci)
Každopádně – jezdi jak chceš ;-) … klidně bez obou, je mi to šumák.
Na silničce nebo MTB? Osobně jsem to nezkoušel, ale každopádně nechci. Hodně důvodů tu již padlo. Mimo jiného by mi chyběla možnost řízeného smyku zadku, což je celkem zábava často se to i hodí (neklopené vracečky v přírodě, proplétání mezi stromy atd).
Mtb,jde jen o zvyk,časy se mění i tady v cyklistice, do kopce se to pozná častěji.
Strasna blbost mi to prijde. Kor na MTB mi to prijde jako kravina. Nevim co bych s tim kolem delal za mokra a blata v lese. proste blbost
1000miles-tam mi to už zakázali
kolo pro život
ct autor
trans brdy
Ono asi ani tak není problém jet jen s přední brzdou jako jet s někým, kdo jede jen s přední brzdou…
Můžeš ohrozit ostatní, to ti ale nevadí, že? A tady se vytahuješ, jaký jsi pašák.
Jses proste borec.
často jsem předjíždel někoho s kopce,a to mám pevnou vidlici,jde o to zbytečně nebrzdit sjed to plynule,sundejte si tu zadní blbost!
Sundej levý pedál a kliku, také odlehčíš a podporuje to správné kruhové šlapání.
Bych sundal pravý pedál a levou kliku.
Děláš čest svému nicku:)
.. as cunning as a fox that used to be professor of cunning at the Oxford University..
prej zadní blbost… jestli umíš Driftit tak si tím někdy i užiješ jízdu… a zas tolik neváží že bys jí musel sundat… proč nesundáš třeba řidítka obě brzdy i představec vždyť umíš jezdit „bez rukou“ rovnou můžeš dát sedlo uplě dolu uříznout sedlovku že ti zbyde 2 cm na úchyt a ještě dát Singl a ušetříš váhu hazky i přesmykače, kazety a převodníků no a máš kolo na 7–8-ti kilech :)
Brzda ti sundá maximálně 400–500gramů komplet.. už to je moc… to bych moc neřešil.. radši sundej pár kilo
když se ti to bude zdát ještě málo tak můžeš sundat i vidlici s předním kolem, protože jistě umíš jezdit „po zadním bez rukou“ :) k tomu dát dozadu 20" kola na silniční gumě a máš kolo na 4–5-ti kilech
Jezdi si jak chceš ale na silnici i do terénu patří obě 2 brzdy a každou využiješ
Do smiku, přechřeje, s kopce, sjed, já myslím, že problém je rozlousknut.
snad roslousknut, ne?
Hele a kdyz se naucis dobre behat tak vsechny predbehnes protoze jsi usetril dokonce cca 10kg!
Na mokrém listí a na ledu v zatáčkách je to s přední brzdou moc fajn. Smyk předního kola si vždycky užívám.
Ještě, že cyklisté jsou tak mírumilovní (jsem ještě neviděl rvačku a že těch viníků pádů za ty roky bylo), ale časem Ti pokud někoho schodíš, určitě dá po držce. Kolega v létě koupil 125ku chopra, s ukradenou Z brzdou. Mu říkám, jak můžeš jezdit jen s přední ? ono to moc nejede, a v autoškole mu říkal instruktor, že se prý PRý hlavně brzdí přední. No uvidíme, kdy si v zatáčce na listí, nebo na šlupce lehne.....
Tak ono se skutečně brzdí hlavně přední brzdou, ale musíš u toho používat mozek, pokud jedeš rovně tak přední kolo má daleko větší grip než zadní tak že přední ubrzdíš víc než zadní teda pokud nejedeš po nějakém extra kluzkém povrchu. si to vyzkoušel najdi kopec na kterém kolo pojede alespoň 50 a zkus z této rychlosti zastavit za pomocí jen přední brzdy a potom jen pomocí zadní brzdy, pokud budeš brzdit na maximum tak uvidíš jak velký rozdíl bude brzdné dráze jen přední a jen zadní ve prospěch přední. pokud budeš brzdit oběma tak to bude ještě o trochu lepší než jen přední ale rozdíl nebude tak velký jako přední x zadní.
Jednoznačně brilantní! Konečně mi to někdo vysvětlil. Měl bys uvažovat o Akademii věd.
rádo se stalo :-)
paradox je,že jsem padal více s 2brzdama,když se netroufnu tak to seběhnu,časy se mění i tady v cyklistice.
To ale seběhneš polovinu toho co se dá sjet. Pokrok nezastavíš:)
podle mě seš hloupej,když tvrdíš toto… a jaká že je ta váhová úspora? Myslím, že kdyby ses před jízdou pořádně vysral tak váhová úspora bude větší než sundání toho nejdůležitějšího
přesně tak:D lepší jezdit vysranej než posranej:DDD
ps.jestli tohle vlákno má sloužit jako nedělní pobavení Honzo Jane,tak se ti to povedlo+1 :DDD
sundat! otestovat,budete nadšení,jede to do kopce jako prase,
váha jezdce je něco jiného,mám nadváhu a na delší výlet nemusím řešit svačiny ani pití,záleží na kole-lehčí- lepší.
Sedlo i sedlovku bych tak sundal,sedet nepotrebujes. Lehci lepsi. To jsou zase moudra.
bych sundal jen to sedlo, sedlovku bych nechal není třeba to s tím gramařením zase přehánět :-)
Tak zhubni 10 kilo a můžeš mít těch zadních brzd třeba 10 a nepoznáš zodíl :)
Sundej i přední. Pozůstalí za tebe převezmou Darwinovu cenu ( Na tu mimochodem aspiruješ i teď.) a když tě někdo natočí, budeš chvilku hvězdou na youtube.
jj. Zítra nebo pozítří na Stream.cz Jestli to někdo nenatočí, tak budem akorát zklamaný. Možná se dostane i mezi mistry volantu do rubriky smolař týdne, jestli v nějakej krizovce někdo natočí ten jeho kotrmelec přes řídítka.
Šak na co brzdy, dříve nebo později se stejně někde zastavíš, ať je to brzdama, nebo stromem, to je fuk…By mě zajímalo co jezdíš ;)
beztak sundal zadní, protože má na prdeli 40-tku smirkový plátno a to je brzda jak hovado :)
Tak jestli tam máš vzadu torpédo, tak to bych taky tu druhou zadní brzdu sundal. Ale jestli vzadu nemáš nic a neni to fixie, tak si pako. Na kluzkym povrchu (třeba mokrá dřevěná lávka) stačí zavadit o přední brzdu a ležíš.
Tomuhle bych pokrok moc neřikal.
Jestli zadni nebrzdis, tak evidentne neumis brzit.. ani na kole ani na motorce
Si strašný borec podle toho co pises,
Pokud ti jde o odlehčení kola tak těch cca 300g té strašně zrychlí.
A vzhledem k tomu že dvě brzdy brzdí lip než jedna tak té to stejně zpomaluje
a k tomu všemu má prý nadváhu :)))) Takže odlehčuje nejprve kolo místo toho aby odlehčoval svoje zásoby :)
A vozíš přilbu? U tebe to bude už zbytečný, bez ní budeš ještě rychlejší. Ohol si hlavu a uvidíš ten cvrkot.
Nebylo by lepší, srovnávat s terénní motorkou?
Ze zvědavosti – psal jsi, že jezdíš KPŽ, můžeš uvést jméno, že bych se ze zvědavosti podíval, v jaké části pole dojedeš? :)
Josef Vyskočil.
Podivej se na letosni 1000 mil, je to ten clovek co to skoro vyhral…
Skoro :'DD
Už to tu bylo komentované – http://www.bike-forum.cz/…tucove-brzdy#… a následující…
Holt tady se potvrzuje, ze kdo nema v hlave ma v nohach.
jan tyxa…za boudou se primo nehoni, protoze by mu z kopce sj endou brzdou stejne neuvisel :)
Blbost, jak na motorce, tak i na kole;)
Konečně to nejsem jen já, co tu píše pičoviny :)
Ale dotahnul se na Tebe fest… ještě vytáhne pár strejců a múže do klubu :)
:DD
…no přeji ti hodně štěstí!
nauc se radit prispevky – to by byl fakt pokrok.
A tohle si psal komu?
Už je tu někdo kdo to zkusil a neleží v nemocnici,je to ideální jen pro pokrokového lehkého jezdce který jezdí delší maratony,má dobrou techniku,a nechce honit vteřiny z kopce,ale minuty do kopce.
Mas pravdu :-D.
Asi jsem automaticky sel na: Reagovat na zakladajici.
Chybi mi tu.
A proč ji taháš na motorce.
už jsem jí prodal připadala mi moc těžká,jinak vlasy jsem oholil a helmu trochu vydlabal.
Jiste ze vydlabal,.. ;-)
cekal jsem necekane, ale tohle jsem necekal… :D
ma helmu z melouna a s duzinou mu na kebuli nepasovala :D
Vypadá to,že toho máš vydlabaného víc než přilbu
Zkus vozit jen predni na krosce ;-)
On si tady z vás dělá prdel a vy mu to všichi žerete. Jinak si to vysvětlit nedokážu.
Jen vážně-do roka a do dne se to už bude prodávat,třeba.
tak si žij svůj sen dál :)
doopravdy, Perlil jsem, ale na toto, asi nemám :DD
Třeba ano. Dnes se ve velkém přechází k jednomu převodníku, tak proč by v budoucnu nestačila jen jedna brzda :-D .
Přesto bych rád viděl fotku toho kola (ideálně ze závodů), jako důkaz, že nás autor vlákna netahá za nos :-)
+1 už si to taky myslím:D
Tak kouknete na vyse odkazovanou diskusi.
Právě, že by se na světě našli dva už nevěřím:) Jinak mi to tady přijde tak nějak přehnaný..
Taky mě napadlo, že to je recese na 3×9 → 2×10 → 1×11 … „0×12“
Ale do hlavy mu nevidím ;) …
Na krosce se jezdí v neustálem smiku tam se to dá pochopit,na kole ale ne.
ty si tu z nás děláš srandičky ne ? :D
hlavně že se na krosce jezdí pořád ve smííku no…
a určitě dělají smííky brzdou .. :)
Chtěl jsem jen něčí nějakou zkušenost-příští rok pojedu 1000miles s 2 brzdama,protože to pár lidem vepředu vadilo,tak to porovnám,ale po závodu to hned sundám.
Tak na cyklostezce na náplavce je to asi jedno no…
Hele a bez sedla by to bylo taky lehčí :-)
sedlo je moc lehké,spíš vyhodit odpr.vydlici,a dát pevnou-s tou,už jezdím tak8let.
Tam to prave vubec jedno neni, protoze tam potrebujes jezdit po zadnim a to je docela tezke bez te zadni brzdy :-)
A vidíš. Na tuto velmi důležitou vlastnost jsem úplně zapomněl… :-)
Někdy před lety mi už nešel seřídit zadní elixír, tak jsem ho vyhodil a od září do jara jsem lítal jen s přední. Nebylo to uplně hrozný, ale musel jsem dřív brzdit a celkově kolo ztratí půl možností. Navíc to dost odserou futra ve vidli.
je to vlastně i bezpečnější,sjíždíš trochu pomalejš-brzdí se dřív jako sagan,a pak vyletíš z zatáčky a máš kdobru 3m :)-
Kandidát na Darwinovu cenu?
Trololo?
Ja myslel, ze se zadni brzda mezi borci nevozi uz tak aspon deset let. No a jestli to tady nikdo nevi, tak Rossi kdysi taky furt vyhraval proto ze jako prvni prisel na to, ze zadni brzda neni potreba. Pak na to prisli i ostatni a uz je to vyrovnane :-)
Tim rozevlátym stylem s motorkou komplet ve smyku jezdil dávno před nim Garry McCoy. To bylo neskutečný co ten na tom dokázal ustát.
Ja mel ty australany vzdycky dost rad. Wayne Gardner, Mick Doohan i Gary McKoy jezdili paradne :-)
Akorad ten Gary McKoy vzdycky bud spadl nebo vyhral :-)
No a Stoner, kdyby ho ta slovena nedržela doma, mohl jezdit ještě teď.
Za mě hoší Kevin Swantz , ten dával parádní řízené smyky obou kol, které občas neklaply.
Tam už bylo krásně vidět že zadní brzda se hodí tak při vjezdu do boxů :-)))
A to bylo kolem roku 89–93
Dalsi takovy co budto vyhral, nebo spadl :-)
No a on jeste vozil obe ty brzdy. Vale si tu zadni uplne odmontoval a vyhraval prave diky uspore te vahy :-) :-) :-)
Garry tenhle styl zavedl, a nikdo nechápal jak může s tímhle prasopes stylem být rychlejší než ti co jeli jistotu…dneska už tak jezdí v podstatě všichni…AKORÁT… i oni mají zašlajfované obě, jinak by ten zadek nelítal jak igelitový sáček žejo… Ten co tu vozí jen jednu brzdu, buď fetuje, nebo absolutně nenarazil na limity kola, je milion situací kde zarvu spíš zadní než přední
:DD
Na Dirt, street, bmx,… kolech nejni někdy ani jedna :D
ale zas taková váha to nejni aby tam nemohly bejt obě :) (800gramů) Někdo pozná tu váhu, někdo ne ale to je jeho věc, jestli mu pak bude chybět a skončí s probroušenýma botama ve stoce :)
Tak kdo trošku jezdí z kopce, tak moc dobře ví, kolik toho zadní pobere… ;-) Mě třeba ze začátku dělalo velký problém si zvyknout na to, když jsem přehodil vzadu z Miniona na Ardenta. Najednou jsem byl v zatáčkách rychlejší než jsem chtěl. :-)
když jedeš ve sjezdu a jseš těžištěm nad zadním kolem tak do něj tlačíš svojí váhu a na hrubším povrchu (skály atd) drží a ubrzdí strašně moc..
A kdyz jedes ve sjezdu po zadnim, tak drzi uplne nejvic a ubrzdis s nim vsechno :-)
Ty už těch skal máš naježděno hodně, to se hned pozná…
Don't feed the troll.
Když čtu od těch borců, bez čeho všeho se na kole obejdou a jak jim to pomáhá tříbit styl, tak mě napadá, proč vlastně na kole máme celý ten nesmysl s řetězem a řazením, kliky atd., první kolo nic z toho nemělo, jezdilo se bez brzd, bez řazení, bez pružení, bez plášťů, bez věčných diskusí jestli duše, nebo ne, jestli disky, nebo canti, hydry nebo mechanika, průmyslová ložiska, nebo ne......
Mně už jednou brzda selhala, byl jsem rád, že jsem mohl zastavit druhou.
jenom trolli a vsichni mu to zerou :)
+1
Docela sranda číst jak tady maj za blazna teoretici z BF člověka kterej vyhral nejtěžší závod v česko-slovensku
Je celkem sranda, ze si se kvuli tomu musel zaregistrovat, Spasiteli.
Protože nejtěžší závod v ČS svou obtížností a hlavně relevancí pro nás dalece převyšuje všechny světové podniky XC, Enduro i DH.
Každý ať si vozí co chce. Jestli čtu dobře, je to člověk s velikým nájezdem km. Navážejí se do něj lidé s jiným náhledem a hlavně s minimálním nájezdem. Chce to trošku tolerance.
Pamatuju si jak všechny v Beskydech vyškolil Rychlý Turista :-) V pohodě si dával všechny výjezdy (ostatní tlačili) a navrchu vyfotil lemry líné. Jel na lehoučkém kole s pevnou vidlicí. S kopce taky dokázal vyškolit kdekoho.
Tak jestli to byla ta vyjížďka v roce 2007, tak ani pan Turista nevyjel vše a také něco tlačil. Dolů z Lipového na hřeben určitě nikoho nepředjížděl a po hřebenu na Slavíč jsem jeli spolu a v terénu nikomu neujel.
Naopak ze Slavíče mu všichni ujeli(ne jeho vinou) a dojel nás až na B. Kříži.
No prostě myslím že žádné velké školení určitě nebylo:)
Ano 2007. Ve výjezdech dával nejvíce. Ještě tam byl jeden chrt v hadrech kellys. Mě je docela jedno jak kdo jel, jen chci poukázat že každý má volbu a vlastní pravdu.
Napsal sem, že jezdí s jednou brzdou a chtěl názor ostatních. To se mu i dostalo. Kritizovat ostatní za jejich kritiku je směšné.
A co se týče nájezdu – nebojoval jsem ve 2. sv. v., ale mám na události té doby názor. Nikdy jsem nebyl poslancem, ale mám názor na dění ve sněmovně. Nemusím mít takový nájezd, abych věděl, že kolo dostanu do kontrolovaného smyku bez zadní brzdy jen opravdu těžko a že když smýká přední kolo ve sjezdu, může to být problém. 1000 mil nikdy nepojedu, protože mě to absolutně nezajímá.
na takom zavode je ale dobre vozit obe brzdy, lebo co ak jedna kompletne odide? potom netreba hned zliezat z trasy do najblizsej dediny s cykloservisom, ale staci jazdit s tou druhou zbyvajucou, a to je uz jedno ci je to predna alebo zadna.
Takže stačí sundat zadní brzdu, udělat tady ze sebe ****** a budu taky vyhrávat nejtěžší závody v ČSSR?
Sheldon Front Brake Brown má tuto webovou stránku o tom, proč brdzdit jen přední brzdou.
Má tam i svoji fotku. :-)
kde tam pise, ze mas brzdit jen predni brzdou? ;-)
Já ne, ale zkušení cyklisté :-)
Psal bych to spis v minulem case, je uz 8 let mrtvej.
Nedobrzdil ?
:))
1.brzdnou sílu jsem vyměnil za silná křídla do kopce,Kdo se bojí nesmí do lesa.
2.na novém kole.jsem jí nikdy neměl.
3.neni to lepší,ale neni to tak nudné
4.ano, proto to chce ještě vychytat.
5.na slovensku se mi tak zahřála,že jsem nemohl otočit štelovací kolečko,ale pořád brzdila.
6.Jana husa taky upálili
A co ze to mas za brzdu, kdyz pises o stelovacim kolecku?
Avid BB7 160kotouč mechanické.
Tak to by me zajimalo, co se ti tam roztahlo, ze to nebrzdilo.
Bud rad, ze mas mechaniky, jinak bys se svym pristupem moh byt uz taky mrtvej:)
normalne mu to teplo od kotouce preslo lankem na paku a tam se to stelovaci kolecko zavarilo.
Jinak, po vsem tom co uz tady bylo receno, jsem cekal ze bude mit alespon 180 kotouc.
Brzdilo to pořád- ideál je asi pevná vydle s pevnou osou širší plášt29 dat tam 200mm kotouč s alu unašečem a bude to bomba,mechaniky mám protože se dají lehce opravit.
Jo, uz jsem to pochopil, vylozil jsem si to jinak:) Ale i tak nevim jaky vliv to melo na stelovaci kolecko, leda, ze by se pripeklo ke trmenu:)
U tech brzd se snad jako jediny muze stat, ze bys spalil organicky desky, to by pak mohlo prestat brzdit, se sintrama spis rozpalis kotouc do ruda, ale chodit by to furt melo.
S 200mm kotoucem a unasecem by to bylo dobry, ale zase tezky, kdyz na to tak hrajes.
No a posledni vec je ta, ze pokud bys tam dal nejaky slusny hydry, tak se na tom s dvema brzdama vahove mozna lip jak s jednou BB7:)
160–200kotouč je rozdíl tak60g. za to mohu vyndat ježka s krku vydlice,a mám to z5. hydry neopavíš v lese.
160–200mm kotouč je 100g musíš počítat i adaptér.
Ale dávek tvůj přístup k gramareni je zajímavý
jezdil jsem na RB-26 asi 9kg.tet mám čínu carbon29 asi 7,5kg a je to rozdíl jako prase
To je fajn, ale já ti psal rozdíl mezi 160 a 200mm kotoučem
Muze pouzit lehci kotouc. Treba nejaky hlinikovy ;-)
Tys nějaký 200mm hliníkový viděl?
:)
Ne, ale chtel bych to videt pri akci :-)
to bych chtěl taky vidět ideálně nějakej sjezdík třeba v Livignu :-)
Kdo brzdí prohrává :)
Alu kotouc je nářadí vítězů
tak tak brzdy jsou nepřítelem rychlosti :-)
Ty kravo, 7,5 kg na 29.. Hezky pekne.
Jak to vypada v realu?
Jako silnička :D.
Nejak neverim ani silnicce v Cina karbonu na 7,5.
A to nejsem Tomas, abych mohl byt neverici.
v lese
Tvl, to je hnusný kolo.
:-D +1
A tak verim tomuhle kolu tech 9, mozna 8,5 kg.
Ten bowden na razeni je uchvatny.
tušíš kolik váží 20cm bowdenu a lanka ? :-)
Asi 0,5 kg, kdyz to tak pises :-D
Na ten podklad ideal.
brzda
Od pohledu prijemny uchop praveho gripu.
Takhle to vypadá o dost líp… když není skoro nic vidět.
Ty musis mit ruce jak decko:)
držím se za rohy dlaně otočené ven-tak se opřu i když brzdím je to pohodlné
Tak ty na tom travis čas, tvoje věc
máš nakřivo sedlo :-)
Jeste bych urezal ty „navarky“ na V-brake.
nechapu proc plasis s bb7, kdyz mnohem nachylnejsi na zniceni je crest rafek nez jakakoliv shimano hydra… i kdyz ty vlastne vsechno sbihas ze
hydraulika je moc složitá,carbon ráfky už plujou s číny
kolik vážíš jestli se můžu zeptat? Ráfky co tam máš teď bych asi zrušil i na silnici
Musíš víc běhat s kolem na zadech a min jezdit :)
když já jsem mizernej běžec a přece jen když vyjížďka má 100km tak uběhnout třeba 40% z toho je pro mě nereálná záležitost
už 85kg najeto asi 5000km a už trochu hážou
to jsi celkem na hraně s nosností těch ráfků ne ?
Není, záleží jak tomu nakládat
nenakládám,jedu opatrně z kopce odfrknu a pak frnknu,to je styl 1 brzdy.
na zavody typu mile proc ne ze…:D na normalni zavody tezko..
No třeby hydraulickej brzdovej třmen má méně dílů než tvoje BB7 :)
Co tam mas za prevodnik a kazetu?
pekna raketa
Jee to je Look z Ali, tak se konecne nekdo odhodlal…
Mas pravdu, hydry v lese neopravis. Ale napadlo te, ze praskly karbon/hlinik/ocel/titan taky v lese neopravis?
Myslim, ze na case premyslet o drevenem kole.
Pevná lepicí paska umí zázraky :)
Nevim teda co se na brzdách kazí (to je hodně humornej argument pro mechaniky) ale pokud budeš dávat 200 kotouč tak na tvojem místě dám pryč aji zadní kolo prože to má největší odpor a z kopce ho nepotřebuješ když stejně běháš
Ale do kopce jo tam pak letim,a proběhnout se kousek,když sedíš celý den na kole je uleva.
Není lepší teda už z kopce jezdit a do kopce běhat?
kde je to nebezpečné tak běhat,zbytek prolítnout,
Stačí mít dvě brzdy a nebezpečné to není :)
v nebezpečném místě se už moc brzdit nedá 2 brzdy to nezmění.
Jako „sjezdař“ ti povím, že brzdit se dá všude, jen musíš vědět kde přesně to zmáčknout, a kde to pustit. Podle mě si technicky prostě nahovno, tak rešíš píčoviny, sundáváš brzdy, protože všechno co je z kopce, stejně seběhneš (mimochodem, to sebíhání mi na celém xc přijde jako pěkný trapas, když na to nemám, tak tam nelezu ne)…mám pravdu?
Ale tak občas se taky projdu naposledy ze Zvičiny po červené do Bílé Třemešné tak 150m jsou tam kořeny celkem vymleté, schody tak 20–30cm, určitě se to dá sjet i na XC ale ne s mojí technikou a vědomím že na tom kole potřebuju ten den ještě ujet 40km a další den 120km domů :-) Asistenční vůz byl doma v garáži :-) k tomu mám lehce pod 100kg tak že to kolo dostává dost
Jako sjezdař by jsi to asi dal i na XC celkem na pohodu
Rekreačně to beru, přece si nerozbiješ držku pro nic za nic, ještě když to nikdo neviděl, ale tady frajer jezdí závody, a jak to tak vypadá, příští sezónu bude mít bednu pod nohama hned jak tam přijede. Jako sjezdař jsem nahovno, na xc, cx nebo co to vůbec je bych byl jalový úplně :)…šlo spíš o to, že na ty brzdy sahám dost často, takže nejspíš nevařím z vody ;)
Tak viděli by to 3 kámoši co jeli se mnou ale asi by to neocenili kdyby to bylo třeba se zlomenou kličkou a nebo s větším poškozením kola, přece jen víkend byl ještě před náma, tak že zkazit to i ostatním kvůli nějaké blbé frajeřině by nestálo za to, i tak jsem to jel asi do půlky po jednom kořenu jsem jel asi metr po předním kole a potom to pro jistotu vzdal :-)
je to xc cyklokros,
I CX kola maji 2 brzdy…
navá ultralight xccyklokrosová,už jen jednu brzdu.
Tak cyklokros anebo xc kolo?
Nevidel jsem to tedy zatim ani u jednoho typu. Ale rad se necham opravit ;-)
zatím je to v plenkách,do roka to bude jasnější
Coze?
Do ted jsem si myslel, ze opravdu obhajujes neco, co vozis.
Tenhle prispevek nema smysl.
Takze jde o CX anebo XC kola? Hm…
A nejaky odkaz nemas?
Jezdím na tom asi 1 rok.do cíle 1000miles jsem na tom dojel první,2brzdy jsou minulost a přepich.
Opravdu nerozumim, co se tim snazis rict.
Psal jsem Ti, ze CX kola maji 2 brzdy – i u zavodniku. Ty jsi napsal, ze uz nyni nemaji.
Co se tak divam, jsi mozna jeden z mala, co ma takhle postavene kolo. Pokud narazis na debilitu rozsirovani nekterych veci, tak to napis, prosim, rovnou.
Dekuji.
Co na tom nechapes? Je to jeho kategorie, proste CXXC a do roka bude vse jinak, pomalu se to stane standardem. Jeste se pak budes chlubit, ze s nim tu debatovals.
Presne toto vsechno na tom nechapu :-D
Aha, uz to chapu :-D.
Pan je umelec.
to je tím ze nevozí teleskopy..
Jo tak to zrovna tam kde jsem šel pěšky je velká pravda, mít šanci dát sedlo od 10–15cm níž tak bych do toho asi šel a zkusil to, takhle tam to sedlo hrozně překáželo. ale většinu km najezdím v polabské nížině tak je mi těch 6 tisíc za teleskop líto dát :-)
Hele, nezkusil bys tu funkci predni brzdy vysvetlit tady vedle Vladexovi? Ostatnim se to zatim zda se uplne nepodarilo.
:-DDD
+1
Nevím jak bych jezdil jen s přední,když brzdím 90% zadní :D
Kdybys ten pomer mel naopak, tak nereknu ani ň.
Jedna brzda vepředu je ještě zlatá, ptoti magorům na furtošlapech, co se proplejtaj pražským provozem kompletně bez brzd.
to jen do té doby než odřou nějaké dražší auto a nechají se chytit, pojišťovna se asi nebude moc tvářit na to že by měla zaplatit škodu když nemají na kole brzdy :-)
Nerozumím tomu, proč lidi tak vyváděj, když mají odřené auto. Kolo má lak mnohem krásnější a šrámy nikdo neřeší…
Je rozdíl odřít si sám lak – u auta to nepředpokládám, nejezdím s ním v terénu ;).
Odřít si kolo … u MTB … radost mi to nedělá, ale chápu, že s tím nic nenadělám. Na silničce mě šrámy štvou … Každopádně zatím to byla vždy moje vina …
Ale když mi někdo svým nerozumným jednáním odře kolo nebo auto – sjedu ho defakto stejně. Akorát většinou je u auta ten rozdíl, že stálo krapet víc než kolo … Stačí mi, když si u nákupáku někdo otevře dveře o moje, ještě tam má moji barvu na hraně a diví se, že se ho ptám, zda si ze mě dělá srandu …
Takže na pěst jsou oba případy ;) …
přesně tak já třeba beru jak kolo tak auto jako spotřební věc která má sloužit, auto umeju jednou za rok a i tak když bylo úplně nové tak mě štvalo když mi nějakej blb klepnul do dveří u nákupáku.
Ono taky záleží jaké auto odřeš, když to bude 15let stará orezlá felicie tak mu dáš na pivo a vyrovnáno, ještě bude spokojenej, když to bude 14 dní starý Bently tak v tom můžeš být za hezkých pár set tisíc a věř tomu že takový člověk má většinou i dost právníků na to aby jsi tu škodu opravdu zaplatil :-) a třeba po Praze aut u kterých promáčknuté dveře bude škoda nad 100 000 jezdí celkem dost
VladexAndroid, per to do nich, držím ti palce! Nesmíš se nechat rozhodit od těch teoretiků, co na kole nikdy pořádně neseděli a netuší, jak to funguje…
Tohle je dobrý matroš teda. Ale hezká silnička, na ty cesty tady u nás za Uralem akorát.
Kdyz si honza-jan s Vladexem poridi tandem, tak honza bude brzdit predni, Vladex zadni a vsichni budou spokojeni.
:-) a k tomu Honza-Jan natrénuje na závody a Vladex konečně pojede poprvé v životě po rovině víc než 20km/h :-)
:-D :-D Vyřešeno, zamkněte to tu.
:D
jájájá.. já to zkoušel a je článek zde:
a video pak zde:
Frot brake only všem! ;)
Konečně :-)))) dávno přede mnou,na sjezdovém kole jsem ještě nejel,začínal jsem pochybovat jestli to bude vhodné pro sjezdaře,ale věta z článku to vyřešila" Dole se tomu směju jak malej ale baví mě to."
Covece, tebe si tak nejak pamatuji z doby pred 10 lety :-)
Tak jeste vyzkouset opacnou variantu (jen zadni), at muze jezdit i Vladex :-)
No vidíš a já pořád jezdim.. ;)
..a tady to pořád žije – a jak to teď čtu, tak prakticky pořád stejně..
Neskutečný.. :D
Tak me se libi ze tu je porad takovy hrejivy humor jako kdysi :-)
Líp bych to nevystih.. :)