Prosím Vás, o vysvětlení rozdílů v geomertii. Rozdím mezi jednočepem a FSR. Předem děkuju.
Prosím Vás, o vysvětlení rozdílů v geomertii. Rozdím mezi jednočepem a FSR. Předem děkuju.
Zasadni rozdil je v poctu a umisteni cepu. Rozdil ve funkci muze byt velky nebo skoro zadny :-)
Skus pohledat v historii myslim ze tam vse najdes.
Děkuju, neviděl jsi nějaké testy kontrukcí rámů a jejich chodu co se týče tlumeni? Popřípadě který má nejlepší kontrukci( na který je nejvíc chvály)
To je jako kdyby ses zeptal, jestli je lepší traktor, nebo Ferrari. Na orání traktor, na zážitek z rychlé jízdy F.
Ale takovej traktor Lamborgini Te zajisti oboji:-)
Bavíme se o DH
Na daunhil je nejlepsi jednocep
:-)
než začneš brzdit :-)
Kdo brzdi prohrava :-)
to resi plovouci trmen.. ve smyslu otocnej kolem osy kola s momentem zachycenym tahlem..
Pokud tam samo je že? A protože si ho nechalo několik výrobců patentovat na nějaký globální rozšíření zapomeň.
Jak si to mohli nechat patentovat, kdyz je to na vsech motorkach?
jo to se mi taky nezda…
Asi tak.
kdyz je to na vsech motorkach? :- mnooo bych neřek
no na vsech ne, na novejch to prestali delat protoze si to nekdo od kol patentoval :)
Takže Kona D.O.P.E je patentovaný systém. Veriace na to je i Trek , který to je vlastně už integrovaný díky horní vzpěře a je to zase patentovaný.
Několik německých malovýrobců mělo podobnou variaci
A ťeď ty všechny motorky ?
KTM MX ani jedna, Yamaha MX ani jedna, MX Suzuky ani jedna atd…
A to jsou jednočepy s přepakováním a někdy dokonce bez přepákování. Celej problém je ten že motor stím na rozdíl od člověka nemá problém. A to co se řeší u kola je u MX za hranicí „měřitelnosti“
Dříve to bylo na všech MX. Ale je to už dávno.
tak ono KTM/husaberg ma tlumic bez prepacka a progresivitu nahrazuji slozitou konstrukci tlumice a ani tak to neni uplne ono… a prepakovany systemy „chodi lip“ konstrukcni reseni jsou ruzny a je to vzdy vec ruznejch kompromisu…
jo na motorkach(mx) usoudili ze vaha navic nevyvazi ten rozdil jakej to dela.. driv to mela vetsina terenich i silnicnich moto.. a pochybuju ze to prestali delat protoze si to KONA patentovala…
To je to, jak používaj u Treku, ne? Jak se kvůli tomu pak některý lidi perou, že to je čtyřčep? :)
myslim ze Trek to nepouziva, nektera Merida to ma a Kona Stab a myslim ze i Foes. U Treku s ABP to neni ani potreba
Aha, tak já myslel, že to je právě ABP, že se brzdovej třmen otáčí kolem osy zadního kola. Tohle teda asi bude ještě nějak jinak.
TREK 77 na to má na rámu udělanou přípravu a několik jsem jich s tím viděl na fotkách naživo ne.
nez zacnes slapat
Nejlepší je samozřejmě traktor Ferrari
Ferrarko jedine cervene :o)))
Tuhle jsem někde četl, že původní barva Ferrari byla žlutá?!?
Toz ti nevim. Logo je vzpinajici se kun na zlutem pozadi. Ale uz prvni zavodni auta Scruderie byly cervene.
Testu najdes na nettu mraky. Ale stejne se nedopatras kloudneho vysledku. A v testech super system ti stejne nemusi vyhovovat. Kazdy system ma vyhody i nevyhody. Navic je potreba resit konkretni ram ne jen system :-)
Při výběru se je třeba zaměřit na renomované značky jako specialized ,santa cruz nebo trek. U nich je zaručená funkční kontrukce vzhledem k letitému vývoji a zkušenostem(dostatkem financí na vývoj) …není tomu tak?
No vidis zrovnas vyjmenoval 3 znacky ktere pouzivaji 3 rozdilne systemy :-)
Promin, ze se vlozim, nevim jak u Speslu brat leta proverenou, kdyz temer kazdy rok maji to nejlepsi, ale pokazde jine…:) Prikladem je treba Stumpjumper FSR (mel jsem 2004, 2005 a 2008)a ted uz je zase nove umisteni tlumice…Asi tak…Proste marketing, marketing a zase marketing. Ted mam Yetiho a je to jine pojezdeni :)
Ale k veci…potvrzuji zkouset zkouset a pak koupit…A pak uz NEZKOUSET (nebo budes nasrany, co sis to koupil :)
Ta poslední věta je perfektní!
nicmenej vzdy stvorcap s horst linkom tazke princip furt rovnaky, rokmi prevereny…iste ze sa to v novych modeloch snazia optimalizovat atd.
To by se dalo říct (skoro) o každé značce i systému :-)) Jen u Spešlu se o tom píše na každým rohu…
Omlouvám se, nemám rád Spešly :-))
dalo by sa to tvrdit tak o 3–4 znackach (spesl, trek, giant a mozno este dve tri). ostatne to bars kedy zmenia podla toho co im licencne podmienky umoznia pripadne ako sa im zachce v tom najhorsom ale celkom beznom ppripade ako nakupia v cinskom katalogu
vidíš a já mám pocit, že spešl to zas až tak nemění.
Mám pocit, že samotné umístění tlumiče nemá žádnou nebo téměř žádnou roli.
Ale já tomu vlastně nerozumím.
Ne není. DH jednočepy od Cannona , Transion, Scott sou příkladem kdy méno zastiňuje funkci.
Asi takhle, za prvé tady moc lidí DH nejezdí na takové úrovni aby ti poradil. Když už někdo na takové úrovni jezdí, tak má natolik specifické požadavky, který běžnýmu uživateli nemusí vyhovovat nebo jsou nepodstatné. A vůbec v ČR zas tolik lidí nejezdí, aby to byl nějaký větší vzorek pro statistiku.
Informace, že pětiletý Intense praskaj apod. jsou trošku k ničemu.
Já bych třeba vybíral první kolo tak, že bych si to někde půjčil (jako testovačku, nebo třeba od někoho který jezdí větší prasárny), pročetl MTBR ohledně další zkušeností a hned kupoval :-))
Informace 5ti letý kolo praská jen ukazuje, že lidi nechápou nechtějí pochopit životnost věcí.
I Intensa má žívotnost pár ostých sezón.
Intense bych videl ze ma zivotnost tak sezonu. a ostrou ani to ne
To je vcelku jedno jetli sezonu, nebo dvě.
Celý to je o tom, že kolo za sto papírů musí vydržet o nic víc než za 40. Nemluvě o českém přístupu musí to vydržet 10let a pak to prodám za 75procent původní ceny.
Proč by rámy INTENSE nevydržely o nic mín něž ostatní?????
Protože to je spotřebni zboží. To že pro spoustu lidi je to nedostupne z toho nedělá nějakou „božskou relikviji“. je to nozmalni ram. V něčem lepší v něčem horší ale je to normalni ram byť legendarni . Fyzikalni zakony oroto platej stejny jako u Author RH
A třeba Norco není spotřebák?
a? Co pak.basnik chtel říci ? :-)
ktorý má najlepší chod? To sa ťažko určí, každému vyhovuje niečo iné :) Síce niekto si to len namýšľa lebo buď neskúsil iný systém/iný bike, alebo jeho obľúbená značka neponúka iné možnosti :D
a kto neskusil haibike tak nevie co je poriadny bike. :-)
Hai dělá DH rámy ? kurnik pokud jo tak až to bude asi supr značka
Ne pečlivě vybírá z produkčního katalogu.
jj v ponuke je JEDEN, konkrétne s týmto rámom http://www.astroeng.com.tw/…tsdetail.asp?id=1
ale vyzerá celkom pekne http://winora2.speedkom.net/…2064f9b8.jpg :)
A pokud se nepletu pokud by se samolepky někomu nezdály může si ten samej rám pořídit od DaBomb, Azonic, 4ever, RockMachine atd…
:-)
hej aj poison, kraftstoff a ešte by sa zo 5 výrobcov našlo :)
Ale v poslednej dobre prechádzajú viacerý „výrobcovia“ na jednočap, asi je lacnejší :) http://www.astroeng.com.tw/…tsdetail.asp?id=2 http://www.poison-bikes.de/frame.php… http://www.kraftstoff-bikes.com/…3/index.html
Prilozim vysvetleni..uz to tady probehlo http://en.wikipedia.org/…e_suspension
Proč by rámy INTENSE nevydržely o nic mín něž ostatní?????
Nicmene pridam osobni zkusenost po 6ti letech stravenych Stumpjumperu s prechodem na jednocep Yeti 575. Kam se hrabe Bitner, to se neda srovnat (slova klasika..)Rekl bych, ze rozdil znatelny (porovnavam naposledy se Stumpem 08) – rychlost, citlivost, stabilita ve sjezdech..Proste mi to kolo sedne mnohem vice…Je to individualni..
Jo a pokud jsme u DH a 4X, mrkni se na cem jezdi treba Jerred Graves nebo Aaron Gwin :)
Reaguji jen na poslední větu. Je jedno na čem jezdí teď, protože při změně sponzora můžou jezdit na něčem jiném.
Náhodou tohle je argument na D:key ten nejdůležitější jezdí na tom xyz… tak je to dobrý.
Pamatuji si na jednu paní co v supermarketu se slovy je na to reklama tak to musí být dobrý.
tak dneska je SJ trochu jinde než před 6 lety. Nejen systémem, ale hlavně i geometrií. Kdybys to srovnal s modely 09 nebo 10 třeba bys to viděl jinak