• rider7

    Dobrý den , jezdím na kole s řazením 1×11 Sram . Při některých rovinatých závodech mi ale převodník ( 30 zubů ) nestačí . Jaký počet zubů vybrat v rozmezí 32, 34, 36, aby jsem zároveň měl převody na rovinách ale mohl i vyjet kopce ? Co je málo a co už moc ? Hledám nějaký optimální střed. Děkuji.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • novas752  

      Tady si to naklikej a vyjdou ti rychlosti.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Pane Lorenc, uvezu to?

      Tady si to spočítej. Od 34 výš už přicházíš o dosavadní nejlehčí převod.

      0 1
      • JMT  

        jesli jezdí 30ku a nechá stejnou kazetu tak přichází snad už o dosavadní nejlehčí převod i kdyby dal jen 31z ne ? :-D

        1 0
        • Chlebovnik  

          Myšleno o jeden CELÝ převod. Tzn. že z dosavadní „dvojky“ udělá výměnou převodníku „jedničku“.

          0 0
        • Singlespeed  

          Když dá 31 z, přijde nejen o ten nejlehčí, ale o všechny převody. Dostane 11 převodů z nichž ani jeden nebude shodný s předchozími převody. Takže si to pěkně zavaří a udělá v hlavě galymatyáš :-).

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • scalar  

      Tak si tam jeden převodník přidej :-)

      0 0
      • MatS  

        Tak přesně to jsem chtěl říct. Všichni tady frajeří s jednoplackou a pak zjišťují, že jim to je málo do rychla nebo do pomala. Zkrátka buď dvě placky vepředu nebo Eagla. Jinak mi to zatím nevychází.

        0 0
        • oddie  

          Pche, zrovna jsem dostavěl 1×8 :)

          0 0
        • vili  

          Teďs na to káp. Všichni machrují a všem je to nakonec málo. Přesně tak to je a žádná jiná pravda neexistuje…

          0 0
        • lazza  

          Tak Ti to vychází blbě.

          0 0
    • JMT  

      Kdybych měl mít jen jeden převodník, dal bych 32Z. Ale s tím že máš už 30ku doma tak bych vzal 34ku a případně je občas prohodil dle trati.

      1 0
    • okam_z_brna  

      Tak já jako nevím, ale nějaký IQ testy a základy vyhledávání ve fóru by se hodily. Dej si tam převodník 56, vozí to Dumoulin, takže ideál.

      0 0
    • goofy  

      Pokud ti vyhovuje nejlehčí převod a chybí převody těžké, tak na to je výborná rada – přidat druhý převodník. :-)

      0 0
    • Dudys27  

      Zdar chlapi, mám v hlavě jen že bych časem přešel vepředu na 1 kolecko, co to pro me jako totálního neznalého znamena ? staci koupit predni kolecko vymenit za dvou talir odmontovat presmyk a levou packu ? opravdu vůbec nwm a zajímalo by me kolik by to tak mohlo vyjit. Predem dekuji

      jinak momentálně : Shimano HG50, 11–36, 10 rychlostí

      0 0
      • JFtryall  

        Ano potrebujes narrow wide prevodnik, vyladit retezovou linku pokud bude potreba a zvolit vhodny pocet zubu na prevodniku. Popripade jeste zkratit retez dle potreby. Cenove to bude malo, kdyz zvolis cinsky prevodnik. Kdyz neco lepsiho tak to bude do tisicovky. S malou 10sp kazetou budes mit omezeny rozsah, takze je potreba si peclive zvolit velikost prevodniku. Plnohodnotny rozsah najdes az u SRAM Eagle.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • scalar  

        Ještě počítej, že prošoupeš podrážky u bot, jak budeš pořád tlačit.

        0 0
      • Vilém  

        Pokud se takto ptas, tak proc vubec chces delat takovouto prestavbu?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  

      ale tohle je přece „věčný boj“ ! BuĎ chceš speciála nebo univerzálního kočkopsa…

      A nakonec zjistíš, že prostě potřebuješ více kol, aby sis to užil! Také jsme si myslel, že z MTB udělám univerzála..a pak si po dlouhé době sednu na silničku..a je to úplně jiný požitek!

      a o tom ta cyklistika přece je! A každý tenhle věčný „problém“ řešíme po svém…

      0 0
    • Chlebovnik  

      Per tam velkou.

      0 0
      • Pessinger  

        Tak třeba v Holandsku bych tomu věřil, ale tady a třeba proti větru by si nešlápl :-D

        0 0
      • JFtryall  

        mr. Haman. :-D

        0 0
        • satch  

          však tys s ním ten závod jel, ne? Alespoň to tam psali :-) Akorát mě překvapilo, že po tom, co chystáš stavět na příští rok (v podstatě 29ht a berany), tak závodíš na normálním gravelu…

          0 0
          • JFtryall  

            Jasne jel jsem, ale riznul jsem po 20 minutach. Takze jsem si jen odjel test. Byl to risk tam nechat 35mm lehky obuti. Myslel jsem, ze to bude hlavne o asfaltu a bylo to vic gravel, nez jsem cekal. :-) ve 40 jsem sel do velkych kamenu a to je konecna. Mam primo Spacemanovo kolo a testujeme na tom plaste a pojedu na tom Everest Challenge 14. rijna. Pak asi zacnu stavet svuj stroj a bude to prave kvuli temto pripadu z pevne 29er. Protoze ja proste musim vozit bikove plaste. Kdyz se zavodi, tak tam musi byt hmota. Jestli ty trate budou v podobnem duchu jako ted, tak rychla mtb guma nebude mit nevyhodu.

            0 0
            • scalar  

              Ještě bych dal širší rovná řídítka pro lepší kontrolu nad kolem a odpruženou vidlici kvůli pohodlí a lepšímu kontaktu s povrchem a bude to top rychlý gravel :-)

              1 0
      •  

        STS Chvojkovice Brod? ..zřejmě dobrej oddíl ! :-)

        0 0
    • Kulasek  

      Zdar. Na 29er kole vozím placku 34z a kazetu Garbaruk 11–50. Rozsahem je to stejné jako jsem měl předtím (pro rejpaly chybí cca 1/2 těžkého převodu) 2×10 dvojplacku 24/38 s kazetou 11–36. Skoky mezi převody jsou oproti Eaglu trochu větší, ale jsem si po pár týdnech zvyk a už mi to nepřijde. Naprostá spokojenost.

      0 0
      • lunochod  

        Kolik ten garbaruk vydrží z hlediska životnosti?

        0 0
        • Singlespeed  

          Základní nedostatek Garbaruku je, že má o kolečko míň, ale stojí o 1500 Kč více než GX Eagle na Kupkole.

          0 0
          • Kulasek  

            No však to píšu, kazeta má o kolečko míň a nemám s tím problém. Srovnvat s GX podle mě moc nejde, konstrukčně je to stejný jako kazeta X01 a XX1 a váží 300g.

            0 0
            • Singlespeed  

              Tak, Garbaruk je spíše pro domácí kutily a fajnšmekry. Pro zbytek cyklistické populace je určitě vhodnější ucelený a dotažený systém Eagle.

              0 0
              • random  

                To si tak uplne nemyslim. Kdyz mas kolo na shimanu a nechces vzadu tezitko, je garbaruk jedina volba. Akorat skoda ze nedelaji 11–42

                0 0
    • petyn  

      Prizivim se na tomto tematu. Mam dotaz ohledne ovalneho prevodniku. Mam ho dobre nasazeny? Chci to vyzkouset tak jsem vzal tady z bazaru levnou cinu a neni na nem zadna znacka vuci poloze kliky. Dekuji predem za odpovedi.

      0 0
      • jaja01  

        takhle vypada osazeny absolute black oval

        0 0
        • petyn  

          Tak to mám dobře ? Nebo pootočit o 45°?

          Díky

          0 0
          • jaja01  

            pootoceny to bude urcite horsi, nez takto, jak to ted mas

            nemeli cinani obrazek?

            0 0
            • petyn  

              Mám to tady z bazaru. Obrázek jsem neviděl. Zkusím dohledat. Jen se mi zdá, že ve vodorovné poloze kliky na obr.2 se mi pedál jakoby propadne ( jde lehčeji ) při rychlejším šlapání – ne v záběru.

              Díky

              0 0
              • jaja01  

                tak otocit to a zkusit muzes, neni to takova prace … uvidis, zda z toho nebudes mit lepsejsi pocit … ja, abych pravdu rekl, to ani moc nevnimam, ze slapu sisaty prevodnik, ale objektivne mi pomohl v technickych vyjezdech, kde jsem prohrabaval a taky me prestala bolet kolena

                0 0
      • Kaizr  

        Nechal bych to tak, myslím že to máš dobře.

        Takhle to má Sram

        0 0
        • petyn  

          OK. Díky

          0 0
          • petyn  

            Tak jsem to byl dnes projet a vcelku paráda. Hlavně jsem to poznal v prudkých výjezdech, tam je to dost znát. A cítím úplně jiné svaly než u kulatého :)

            0 0
            • Kaizr  

              :-) já už nic jiného nepoužívám

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • BINY111  

      Zdravím Vás. Koupil jsem nové kolo s jednopřevodníkem. Plně mě vyhovuje, jen mi chybí o kousek těžší převod. Současný převod je ideální max cca do 30km/h dále už nemá cenu šlapat. Ideální pro mě by bylo, kdybych se dostal k možnosti po asfaltu cca k 38km/h. Mám tam převodník 30T a kazetu Sunrace 11–46T. Upozorňuji, že jsem úplný amatér, který parametry vyčetl ze specifikace kola, předtím jsem ani nevěděl co je převodník, kazeta atd. Poprosil bych Vás o radu. Když dám dopředu větší převodník například z 30T na 32T tak získám o kus těžší všechny převody, ten nejtěžší 1 ale zároveň ten nejlehčí 11, který mimochodem snad vůbec nepoužívám, je až moc lehký. Pochopil jsem to správně? Na starém kole 3×9 jsem nejtěžší převod řadil 2×9. Děkuji předem.

      0 0
      • oddie  

        Který tedy používáš nejlehčí? 32z ti v ničem nepomůže, podle mě bys musel dát aspoň 36, na to, co píšeš.

        0 0
      • MlokCZ  

        Pokud na nejtěžší převod s převodníkem 30z jedeš 30km, tak při stejné kadenci:

        32z → 32km/h

        36z → 36km/h

        38z → 38km/h

        0 0
      • pavelmisar  

        Já doporučuji kalkulačku.

        http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

        0 0
      • atty  

        Jenom bacha na to, že s převodníkem třeba 36/38 zubů pak zase nebudeš mít převod do lehka (pokud nejsi Sagan) – celý se to prostě posune do rychla. Na kazetu 11/46 bych kvůli univerzálnosti asi větší převodník, než 34 nedával (pokud tedy máš kolo s 29" koly, na 27.5" je to trošku posunuté do lehka a i ta 36z by mohla vyhovovat, pokud kopce toliko nejezdíš, nebo si věříš, že to ušlapeš.

        Je dobrý si to skutečně dát na tom mtbcrosscountry vedle sebe, kouknout, jak ty poměry vycházejí a hlavně pak zapřemýšlet o tom, že některé kopce, co jsi do teď na první, druhý nejlehčí vyšlapal, teď nemusíš zvládnout (nebo se budeš hodně trápit)

        0 0
    • BINY111  

      Děkuji za reakce. Pokud se dá kalkulačce věřit tak na starém kole jsem nejčastěji jezdil na 2,91 po rovince, nejlehčí jsem na kole měl 0,65, ale nepoužíval. Současně mám nejtěžší 2,83 a nejlehčí 0,68. Papírově by mě tedy asi stačil převodník 32 což je 3,02–0,72 nebo zvolit 34 kde je 3,21–0,77. Asi by mě nejvíce vyhovovala ta 34, musím si to vyzkoušet do nějakého krpálu, přijdu v podstatě jen o současný nejlehčí převod. Ostatní převody moc neřeším. Jezdím 90% a ten převod 1×11 a do kopce volím většinou 1×3. Takže bych volil pak většinou 1×10 a 1×2.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • BINY111  

      To mi teď přijde, že točím zbytečně moc. Nevím kolik ta kazeta a řetěz vydrží kilometrů, ale asi mě nebude trápit jejich životnost vhledem k ceně nových. Až bude špatná, koupím novou. Ale s nájezdem max. 1500km ročně předpokládám vydrží nějakou tu sezónu…

      0 0
      • atty  

        Zřejmě slušnej oddíl, STS Chvojkovice Brod :)

        Koupit novou kazetu nebo převodník asi problém není a při tomhle nájezdu chvilku vydrží, řetěz bych kontroloval častěji, než jednou za 1500km (abys pak nemusel měnit vše nuceně, protože ho „přejedeš“.) :)

        Podle propočtů máš teda kola 27.5", kde je na ježdění hodně po rovině převodník 30z asi fakt nesmysl, pokud je kolo koncipováno jako lehčí HC a používané spíše bez terénu. Tam asi má smysl použít 34/36z.

        0 0
        • niro125  

          Zdravím, využiji vlákno.Musim dat delší retez když budu měnit převodník 32 na 34 z u 1×11? Díky M

          0 0
          • atty  

            To záleží, jakou máš „rezervu“ teď – pokud tam teď hodíš velkou vzadu a máš kladku skoro rovnoběžně se zemí, tak se příprav, že budeš muset dávat asi i novej řetěz (nebo přidat články). Pokud máš teď ještě rezervu, tak třeba nebudeš muset – záleží to na tom, jak je ten řetěz teď napnutej a zda nemáš fulla, kde se to napne ještě více při propružení.

            0 0
        • platypus  

          Tady jde o to že když foukne víc do zad a přidá se k tomu lehkej spád tak 30 11 je prostě málo, ne?

          0 0
        • BINY111  

          Ano kolo jo 27,5 je to GT full. Včera jsem tomu věnoval na projížďce větší pozornost, skoro rovný 10km úsek jsem jel průměrně kolem 30km/h s kadencí kolem 100. Kolo budu nechávat pravidelně kontrolovat servis :) předchozí 26 merida má po 8mi letech stále původní řetěz, kazetu i převodníky, stále stejný olej v brzdách a podobně. Do dnešního dne jezdí a řadí jak má :-) S novým kolem pojedu na garančku, mají tam skladem převodník 32 tak prvně zkusím přejít na něj, stojí to pár kaček cca 500,– … Když bude stále málo tak přikoupím 34.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pro 27,5" s 2,25" plášti stačí při převodu 30/11 kadence 88ot./min a při 100ot./min už pojedeš 34km/h. Ale i dle těch upřesněných čísel je ten převod na takové kolo už opravdu málo.

            0 0
    • BINY111  

      Tak se podělím o zkušenosti. Dnes jsem byl na garančce a nechal vyměnit převodník ze 30 na 32. Řetěz by nebyl třeba upravovat ani na 34. Až rozdíl jsou pouze dva zuby tak ten nejtěžší převod na novém převodníku je značka ideál. Nejlehčí převod jsem nezaznamenal ani změnu. Druhý nejtěžší se posunul hezky o něco výše a je příjemný na lesní částí. Takže za mě stačí pro mé potřeby 32/11–46.

      0 0
      •  

        Diky moc za informace a budu se jimi ridit a take nasadim 32z prevodnik :))))

        0 0
      • chyna.cz  

        vozím na xc 34 ovál 11–46 a pak na enduru 32 kulatej s 11–46 a všude OK.

        0 0
        •  

          Vozim na xc 29" 38 prevodnik a 10–50 kazetu a vse ok :)).

          Kulaty prevodnik bych nekdy rad videl … ;)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.