• Bulda

    Po několika letech používání jsem rozebral planetovou převodovku

    http://www.bike-forum.cz/…l-41648.html

    Jehličková ložiska planetových kol už ale mají něco za sebou. Jehly jsou uloženy v plastové kleci, ta je vložena do ozubeného kola a do toho provlečena osa. Vnitřní průměr válcové dráhy v kole je 7,5mm, průměr osy 4,8mm, průměr jehel tedy 1,35mm. Vše viz přiložené foto. Bohužel je to palcový standard a všude co jsem zkoušel mají jen metrický (1,0 a pak 1,5mm). Nevěděl by tu někdo (BF přece ví vše :) kde takový atyp sehnat? Stačily by samotné jehly nebo třeba i jiná klec s jehlami 1,35mm, ze které by je šlo vyndat.

    Díky

    0 0
    • Bulda  

      nevyrábí to třeba někde na míru?

      jediná rada, které se mi zatím dostalo je zkusit tohle, nařezat a případně nechat zakalit

      http://www.koralky.in/…hla-ocelova/

      zas ale nechci za to dát víc, než za nový náboj :) ty větší ložiska jsou celkem v poho, ty menší se v jednom kole dost ojely, ty jsou od planet předřadného převodu, takže když ho vyřadím a nechám ho jen na fix, tak z toho bude přinejhorším čtyřkvalt :)

      0 0
    • jIrI___  

      Poptej se v Tobexu . Kdysi jsem taky sháněl jakési atyp ložisko a pán je strašně ochotný.

      0 0
    • kOmE  

      Co nechat upravit vnitrni rozmer tech kol aby tam sedly metricky jehly

      0 0
    • Markony  

      Kola půjdou upravit špatně dle mého jsou kalené.

      0 0
      • jIrI___  

        Dle čeho tak soudíš?

        0 0
        • Tomínos  

          kdyby nebyly, tak do nich kalený jehly za chvíli vymačkají drážky.

          0 0
          • Vilém  

            Tak tak, bude to cementovany, nebo neco takovyho. Leda do toho udelat nejaky brouseny vlozky.

            0 0
            • Markony  

              Přesně tak kdyby kola nebyl povrchově upravené jinak by se velmi ryche opotřebovaly . A ty osy se mi zdají tež že to mají za sebou .

              0 0
              • Vilém  

                Tak treba se tu objevi Kosta, ten to ma v maliku, tak by moh poradit co s tim delat, pro nej to bude to hracka.

                0 0
              • Bulda  

                jo, osy to odnesly nejvíc, ty už mam slíbené od známého

                0 0
        • pepek  

          Asi je strojař.

          0 0
    • se-se  

      jehlové klece jsou standardní výrobek – hledat SKF nebo INA

      Hrídelky udělat nový, cementovat a kalit. Kola buď vybrousit (může být problém) nebo lépe popustit, vysoustružit tak o 4 mm na průměru a znovu zakalit a popustit (teď už jen tak na HRC 52 kvůli zubům – nebo jen zušlechtit na horní pevnost).

      Do kol zalisovat kalená broušená pouzdra. Toto vše zvládně většina nástrojáren. Cenu pro dvě kola a osy odhaduji tak na 3500,–- + DPH

      0 0
      • Vilém  

        Horsi je, ze ty kola a hridele jsou tam 3×, tj 6 hrideli, 6 kol:(

        Takze leda nejakej dobrej znamej za nejakou lahev, nebo to vyhodit.

        0 0
      • Markony  

        No dávat pouzdra se mi nikdy moc neosvědčilo , a je to jen dočasné řešení,hřidlky by se dali navařit plasmou , ale osobně si mysli je to v kopru, koupit celé nové http://www.bikelab.cz/…36d/d-76952/ . Škoda času .

        0 0
        • se-se  

          to to fakt není co řešit – za tuto cenu nového se tím absolutně nezabývat a koupit nové

          0 0
        • Bulda  

          do nexusu bych už nešel, ale do alfine

          http://www.mastersports.cz/…ine-sg-s501/

          ten lze snadno předělat na olejové mazání (Nexus by asi taky šel, ale bál bych se, že to poteče, Alfine je jistota, hlavní kryt je šroubovací) a s tím mě to asi přežije, dle toho co to vydrželo vpodstatě nasucho (a ještě vydrží, ty jehly nejsou úplně našrot :)

          a nevydává žádný zvuk, Nexus pořád trochu cvrčí, víc či míň, dle toho, jak rozdílně rychle se to uvnitř otáčí (tj dle zařazeného převodu)

          0 0
      • Bulda  

        za to je cely novy naboj :) a je to tam oboje trikrat

        uz jsem zaplet Alfine (stejny naboj, jen ma vsude misto zapadek silent clutch a lepsi tesneni, takze lze predelat na olejovou lazen, coz jsem samo udelal) ktery jsem kdysi koupil levne skoro nejety na cyklobazaru, takze me to netlaci a kdyz to nepujde nejak rozumne dat dokupy, tak budou nahradni dily nebo ten ctyrkvalt :)

        tenhle bez sahnuti najel cca 50tis km, mozna vic, cilize se uz tak bohate vyplatil, jen mi to proste je lito a taky jsem se samo dovnitr podivat chtel – vedet jak to funguje a umet to spravit/servisovat taky neni k zahozeni :)

        0 0
        • Bulda  

          a kdybych neměl doma ten 8× Alfine, tak samo novej 11ti kvalt Alfine se da sehnat kolem 8tis a ten uz je v oleji rovnou

          0 0
          • se-se  

            kdž máš zkušenosti -zajímá mě jaký je jízdní odpor v porovnání s klasickými převody

            0 0
            • Bulda  

              no mám to na takovém těžkotonážním biku s blatníky do práce, takže nemám porovnání s něčím podobným na klasice, ale přijde mi, že rozdíl nemáš šanci pocítit, mírně přetažený konusy taky zjistíš rozborkou a ne při jízdě. Taky tam mám dynamonáboj, když točíš osičkou v ruce, tak je ten magnet uvnitř dost znát (jakoby tam byla nějaká cca šedesátipolohová indexace), ale když zatočíš kolem ve vidli, tak už to nepoznáš, natož za jízdy

              0 0
              • Vilém  

                Kdyz jsem projizdel Alfine 8, tak sem taky zadne ztraty nepocitoval.

                Na rohloffu, ktery mi ukradli, jsem na nekterych prevodech ztraty citil dost.

                0 0
                • Bulda  

                  vysvětlení proč některé převody mají vyšší ztráty než jiné a proč se to u různých nábojů liší zde

                  http://www.sheldonbrown.com/…-theory.html

                  já na nexusu nejvíce jezdím 6ku, tj. předřadný redukční převod jede na bypas

                  když jedu na nižší kvalty, tak to už zas jedu do kopce a to je mnohem větší „ztráta“ ten kopec :)

                  myslím, že mnohem víc je znát třeba když nasadíš hrubší plášť (nebo stačí jen podhuštěný), než když vyměníš klasiku za planetovku

                  0 0
    • Kosta  

      jak je na tom s údržbou/ser­visem/sehnatel­ností nových dílů Alfine 11?

      0 0
      • Bulda  

        tam už jen měníš olej a pastorky :)

        ono se tu moc nedá sehnat ani ten náboj, natož díly

        některý části jako třeba ozubený kola se snad ani samostatně neprodávají a musíš koupit celou klec, v katalogu to najdeš jako různý „něco“ assembly

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.