• Breakpain

    Pánové, zakládám obecné téma, protože mám plno dotazů na tohle kolo a nebudu k vůli každé hlouposti dělat x vláken, tak snad to pochopíte, že to bude méně přehledné.

    Dostal se mi do rukou Jekyll 4, 2011 a vyvstalo několik problémů:

    1. zadní tlumič Fox Dyad pull-shock w/ adjustable travel
    • jak se to fouká? Četl jsem něco o tom, že se má vypustit negativníkomora a pak dopumpovat pozitivní nebo co. To jako opravdu nelze jen tak vzítpumpičku a dofoukat náhodně zvolenou komoru? Kdo se v tom prosím vyzná,může mi napsat postup, „jak“ dofouknout negativní a jak pozitivní? Cotomu musí předcházet (pokud to není jen nějaký omyl a nestačí prostěvzít pumpu a dofoukat libovolně komoru)?
    1. atypický rám – převoz kola
    • mám Thule ProRide (tu nejvyšší řadu), super nosič na kola, alenedokáže to scvaknout rám u Jekylla. Jak jste to vyřešily (ta tyč, co tomá obepnout shora a zespodu mi to zvládne jen přitlačit ke střešeauta – tedy styčná plocha shora na rámu, spodek rámu není scvaknut)?Používáte jiný – jaký?
    1. vidlice „Fox 32 Float RL open bath 150mm 15QR w/ custom 1.5“

    steerer":http://www.foxracingshox.com/…w/filter.php?…

    • na zadním tlumiči mám ovládání vyvedeno na řidítka, zjišťuju, žeby se mi to samé líbilo i na přední vidlici … lze to provést – co jek tomu potřeba dokoupit a co obnáší montáž. Když zamykám vidlici,uprostřed je červený otočný „knoflík“, který určuji odskok – jetam imbusový šroub. Stačí ho vyšroubovat a půjde dolů i páčka nazamykání, kterou jen vyměním za tu ovládanou ze řidítek)?
    • lze toto zamykání dát na levou ruku (abych palcem směrem dopředuvidlici zamknul, a tlačítkem odemknul a skočila páčka zase dozadu)
    1. kolo má pro mě nezvyklé duše s ventilky „galuskový typ“ nebo

    nevím jak to nazvat. Je na to potřeba asi redukce (jinak si vypustím duše)… uvažuji současně i o nové pumpičce. Do oka mi padla BBB HorseRoad BMP-46 , jestli to chápu dobře – s touto pumpičkou nebudu potřebovat ani tu redukci? (tu redukci stejně potřebuji na nožní pumpu… doma bych to touhle malou nefoukal).

    A ještě k pumpičce – prověřená, dá se s ní pohodlně foukat? Našel jsem více méně kladné ohlasy…

    Nicméně – redukce se mi nedaří nalézt – nemáte tip?

    1. Schwalbe pláště – Black Shark
    • přijdou mi docela oka, nebo víte o jezdivějších? (lehčích…)

    , šířku chci zachovat, užší nechci

    Děkuji moc za pomoc. Vždy, když budete odpovídat, piště tam prosím číslo – ať je to hned jasné, oč jde, děkuji mockrát.

    0 0
    • HELLBOY22  

      4. lacnejšie ťa vyjde vymeniť duše za autoventil

      0 0
      • Breakpain  

        To se obávám nepůjde ne? Mně přijde, že v ráfku je moc malá dírka … a měnit ráfky nechci. Nebo je průměr těla ventilku stejný? Neměl jsem to vedle sebe, ale neřekl bych.

        OT: kua, mi to přepsalo očíslování, ale rozluštil jsi to koukám, díky.

        0 0
        • HELLBOY22  

          Veľa ľudí to rieši prevàtaním (neviem ale či je to 100% bezpečné)

          0 0
          • Breakpain  

            to určitě ne ;-) … koupím tu redukci – jen ji nedokážu zatím nalézt … krucinál

            0 0
            • JakeF  

              Dost pumpičkám stačí rozebrat hlavu a otočit tam takovej gumovej/plastovej mezikus a můžeš foukat jinej typ ventilku.

              0 0
              • Breakpain  

                Na nožní pumpu co mám tu redukci budu určitě potřebovat – je to takovej bazmek pro klasickou pumpu s auto ventilkem :). Otec přítelkyně to má, ale už neví kde to vzal …

                0 0
            • pepek  

              V libovolném obchodě (myslím v obchodě s bicygly)

              0 0
      • JakeF  

        Který mu nejspíš nebudou pasovat do rámu, bingo :).

        Jinak moc nechápu, co dělá na Jekyllovi Float RL? Vždyť ten rám je dělanej na snižovací vidli, bez ní to ztrácí velkou část svýho kouzla, to by tam rovnou mohla být Lefty :).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Lister  

          Vždyť ten rám je dělanej na snižovací vidli, bez ní to ztrácí velkou část svýho kouzla

          Zvláštní jak se tenhle nesmysl na forech pořád dokola opakuje?

          0 0
          • JakeF  

            Tak já se bavil i s lidma, co ho zrovna jeli jako testovačku, i když osobně jsem dával přednost XC modelům od Cannonu ;-). Ale možná by se to líbilo noxovi, když si vzpomenu na jeho 140/100mm Anthema :). Tady by to měl ještě o level lepší.

            0 0
            • Lister  

              Mě by fakt dost zajímalo, proč je pro tohle kolo ta snižovací vidlice tak extra důležitá? Netvrdím, že se nehodí, ale neí nutná. Ten rám právě naopak funguje tak, že ta snižovací vidlice až tak moc efektivní není – dokopce si vystačí s jinou charakteristikou chodu v elevate modu a po rovině je kombinace omezeného zdvihu zadní stavby a snížené vidlice IMHO naprosto nepoužitelná – tahle kombinace znamená napřímení úhlů o cca 3 stupně a na tom nikdo normální po rovině jet nemůže.

              0 0
              • Andrzej  

                jo, mam nejlevnejsi model s normalnim floatem rl, snizovat vidli by se mi fakt nechtelo, v nejakem extra prudkem vyjezdu by to mozna este pomohlo, ale kolo stoupa uplne skvele i se 150mm vepredu. A hlavne nevim, komu by se to chtelo furt prepinat, uz tak nekdy zapominam prepinat tlumic, zatim nemam teleskop. sedlovku vzadu, to bude dalsi starost :)

                0 0
            • Kubiczech  

              Mně to přišlo použitelné leda do výjezdu po asfaltu. Vůbec nic by se nestalo, kdyby Jekyll to snižování neměl.

              0 0
        • Breakpain  

          Já ti nevím, jel jsem na kole, co mělo snižovací vidlici (160/120) myslím a bylo to super. Teď jezdím na Jekyllu a jediné co potřebuju do stejného výjezdu – je nezapomenout to zamknout (proto chci zamykání na řidítka). Já se v geometrii rámu vůbec nevyznám, jaké úhly jsou na co ideální – ale prostě stoupá to krásně i s tou vidlicí … takže si nestěžuju. Sice by to bylo příjemné, ale ení to vyloženě nezbytné jsem zjistil.

          0 0
          • ClAyD  

            Mě se zase zdá blbost zamykat vidlici do prudkýho stoupání (samozřejmě se bavíme o terénu), protože její chod stejně potřebuješ a navíc bys zamknutím ještě zvýšil hlvovej úhel.

            0 0
            • JakeF  

              Myslím, že s tím hlavovým úhlem se pleteš. Foxky zamknutím nezavřou low-speed kompresi, takže sag zůstává.

              0 0
              • MlokCZ  

                Sag u Foxek rozhodně po zamčení nezůstává a snižuje se. Sice průtok oleje uzavřený 100% není a lze vidlici pomalým sltačením dostat do zvdihu aniž by se lock otevřel, ale tenhle možný průtok oleje ani zdaleka nestačí na udržení stejného sagu za jízdy.

                0 0
                • JakeF  

                  Nechápu, proč by neměl. Jasný, že při jízdě po nerovnostech se to do něj bude vracet pomalejš, ale přece tam není nic, co by ovlivňovalo sílu pozitivky a negativní pružiny, který určujou velikost sagu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Nějaký minimální pohyb vidlice i tlumiče je pořád, to nemusí být ani rozbitý terén.

                    A dynamicky se pak udržuje různý sag a to výrazně různý.

                    Lock to omezí tolik, že do zdvihu by to zajíždělo i několik sekund než by se to dostalo na stejný sag jako při vypnutém locku. Jenže to těch několik sekund kdy není současně pohyb směrem ze zdvihu nemá.

                    Stačí když lehce přitáhneš i jen třeba odskok a hned to trošku změní sag za jízdy. Odskok v rozmezí toho co se jezdí to neovlivní ještě moc, lock tohle ovlivní mnohem více a dost.

                    Na Talasu mi lock udělá ve výjezdu cca 1cm snížení sagu. Na nižším zdvihu vidlice to nebude znát tolik.

                    Na stejném principu funguje i snížení sagu při zapnutém propedalu na tlumiči i při nízkém interním nastavení komprese u RP23. Propedal nemusí být téměř vůbec znát (jak omezuje chod stavby a pohupování opravdu jen decentně) a přesto velmi výrazně omezí sag ve výjezdu. A přesně kvůli tomu se taky hodně používá.

                    Při výraznějším propedalu (vyšší interní nastavení komprese) je to pak podobné jako lock na vidlici, omezení sagu je výrazně větší.

                    0 0
                    • Lister  

                      Tu záležitost se snížením sagu u RP23 jsem si nikdy moc neuvědomoval, až teď na novém kole, kde se to dá podle vahadla krásně pozorovat jsem si všiml, jak velký to má vliv. Mně to hodně vyhovuje. Aktuálně to mám nastavené tak, že se zapnutým propedalem jsem na ideálním sagu 25% (používám prakticky permanentně ve výjezdu) a po vypnutí to odhaduju tak na lehce přes 30%, tedy ideál do drsnějšího sjezdu.

                      0 0
      • Bysto  

        tohto chalana nepočúvaj, on by všetko downgradoval :),, galuskové ventilky sú super, stačí kúpiť redukciu a môže to fúkať pumpou na AV, alebo ak kúpiš pumpu na SV, tak bezproblému.

        0 0
    • kesu  

      Ahoj

      ano, je nutné foukat nejdříve pozitivku a pak negativku a to vše při otevřeném modu. Jde o to, že by neměl bejt vyšší tlak v negativce než v pozitivce, z toho plyne postup i při vyfukování.

      0 0
      • Breakpain  

        Takže pokud měním tlak (nahoru či dolů) v pozitivní komoře – vždy musím vyfouknout negativní komoru.

        Pokud měním tlak (nahoru či dolů) v negativní komoře – tak nic vyfukovat nemusím – to je asi blbost co?

        Chápu to dobře?

        Nebo jde jen o to, že když měním tlak, tak nejdříve foukat do pozitivní komory a pak do negativní? Jde mi o to, jestli se musí skutečně negativní komora vždy při jakékoliv změně vyfouknout.

        0 0
        • kesu  

          příklad:tlumič je nafoukanej na 80kg jezdce:

          pro 100kg jezdce přifoukneš nejdřív pozitivku a pak negativku

          pro50kg jezdce nejdřív ufouknout negativku a pak ufouknout pozitivku.

          jde o to aby nebyl v negativce nižší tlak než v pozitivce..

          0 0
          • Breakpain  

            Super, teď už to chápu, takže jde jen o to pořadí – není třeba vždy vyfukovat.

            Tu poslední větu jsi předpokládám jen obrátil " jde o to aby nebyl v negativce nižší tlak než v pozitivce.. „

            chtěl jsi předpokládám napsat opak " aby v negativce nebyl vyšší tlak než v pozitivce“, že ano?

            Jinak děkuji moc za vysvětlení, Aleš.

            0 0
    • Breakpain  

      Pánové – tápu, kde najdu tabulku s tlaky, jak foukat přední vidlici (Fox 32 Float RL open bath 150mm 15QR w). V manuálu mám, jak foukat tlumič, ale tabulku na nafoukání vidlice tam nevidím a na netu to nemůžu vygooglit :((. Nemáte někdo odkaz, kde to mají uvedeno? Děkuji.

      0 0
      • JakeF  

        Na 20% sag, pak doladit podle pocitu a reálnýho využití zdvihu při jízdě. Tabulky jsou k ničemu.

        0 0
        • Breakpain  

          20% sag??? co to znamená ??

          0 0
          • JakeF  

            Že když na kole sedíš, tak je vidle zanořená do 20% zdvihu. Taková výchozí hodnota, ze který se to pak už jenom dolaďuje podle individuálních rozdílů ve stylu jízdy a preferencí.

            0 0
            • Breakpain  

              Ahá, super, díky za tip :), jdu to vyzkoušet ;).

              Mimochodem, během jízdy, jsem to trošku upustil prstem a vystříkl mi z toho olej – no, nebylo to málo, ani moc. Udělal jsem tomu něco? Když to upouštím pupmičkou, tak z toho žádný olej nešel … ach jo, jsem určitě zase něco pokazil jak se znám :( …

              0 0
              • jIrI___  

                Drobný výstřik :) je běžná věc, nic jsi tím nepokazil.

                0 0
                • Breakpain  

                  To mi udělá i s pumpičkou ?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    S pumpičkou je podstatně menší nebo žádný, protože našroubování pumpičky nezpůsobí ten náhlý rychlý únik relativně většího objemu vzduchu jako stlačení tyčinky ventilku prstem.

                    0 0
                • kyl  

                  To bych netvrdil,dá se tím ****** dost :-D

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Co třeba? Mně vidlice vystříkla při domácích pokusech několikrát a pořád funguje stejně.

                    0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce