jezdíte po lesních resp.polních cestách zejména v nepřehledných úsecích zásadně vpravo?

57 nepřečtených
  • mikš

    dnes a denně potkávám za nepřehlednou zatáčkou či překážkou kolegy-cyklisty se kterými se nebezpečně vyhýbám.Já se snažím jet vždy co nejvíc vpravo,ale často se to míjí účinkem, a když na to upozorním protijedoucího v protisměru řekne jen že nejsme na silnici.

    Jak v terénu jezdíte vy?

    0 0
    • MirosPikos  

      Jo lidi jsou jak krávy, když jedou v lese… to chce občas je pořádně vyděsit, ideálně škrtnou řidítkama, ale kdo by o to stál. Tuhle jsem zrovna potkal 3 kravičky u Rožmberku, nevěděly která bije, nějakej přednost zprava nebo ukázat kam jedu, ani omylem. Ale člověk už s tím počítá a nestává se to zas až tak často aby s tím nějak víc zabýval.

      Ale těším se, co napíše jeden místní borec. Tuším, že pojede zásadně vlevo s otevřeným dělníkem :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Martin  

      pokud to jde, tak vpravo :)

      ale přiznám se, že mám tendence jezdit v levé stopě a musím se hlídat :)

      0 0
    • Lenka.05  

      Když to jde, tak vpravo, vlevo jedu pokud je tam výhodnější stopa a je to aspoň trochu přehledný úsek abych viděla kam jedu.

      0 0
      • KubaBajk  

        .

        0 0
      • camlost  

        plus minus to mám podobně. vesměs se držím vpravo, pokud tam není vysloveně horší stopa. dodržuju to i během závodu.

        0 0
    • Sugar67  

      Na přehledných úsecích, nebo tam kde vím že nikoho nepotkám, jezdím nejlepší stopou. Pokud ale někoho potkávám, nebo v nepřehledném úseku můžu potkat, tak rozhodně vpravo. Jak jsem ale zjistil, většinou je to stejně k ničemu, protože většina lidí to stejně neřeší a hlavně ve skupinách (už od dvou) jezdí a hlavně chodí jak stádo. Hlavně pěšáčky když uvidí kolaře, tak se nejdříve rozestoupí do stran (pokud vůbec) a pak začnou přebíhat ty zprava doleva a ty zleva doprava! No a uplně nejlepší to je, když mají sebou psy. To pak musíš zastavit.

      0 0
      • inkognito23  

        Přesně tohle znám :-) Jak začnou zmatkovat a přebýhat. Kvůli tomu už jsem jednou skončil v příkopě. Nejlepší jsou ty se sluchátkama.

        0 0
      • jIrI___  

        Dle čeho určuješ, že na tom a tom úseku nikoho nepotkáš, křišťálová koule?

        0 0
        • oddie  

          Já jsem si koule nechal dát radši silikonové, ono křišťál je sice luxus, ale je tvrdej a tlačí to.

          0 0
        • Sugar67  

          Nikdy to není na 100% a ani to netvrdím. Ale jsou cesty, které jsem jel 1000× a ještě jsem tam nikoho nepotkal. Takže když je lepší stopa vlevo, tak jedu vlevo. Neříkej, že ty ne!

          Ale od té doby, co mi tam kde nikdo nejezdí za zatáčkou stála přes cestu laň, jsem furt připravenej uhnout nebo zabrzdit a nejezdím bezhlavě.

          0 0
      • Lada,s  

        Hlavně pěšáčky když uvidí kolaře, tak se nejdříve rozestoupí do stran (pokud vůbec) a pak začnou přebíhat ty zprava doleva a ty zleva doprava! No a uplně nejlepší to je, když mají sebou psy. To pak musíš zastavit

        jojo, to je na přesdržku někdy :-( (resp. skoro pokaždé)

        0 0
      • Lister  

        Dotaz – jedou dva cyklisté výjezd po lesní cestě, podklad klasika – dvě koleje uprostřed vysoká tráva.

        • Pojedou za sebou vpravo a budou na sebe pořvávat a otáčet se.
        • Pojedou každý v jedné koleji a v poklidu budou konverzovat?

        První možnost by mě nikdy nenapadla, takže až někdo podobného ražení jako ty, pojede proti mně, tak aspoň vím, co si o nás bude myslet.

        0 0
        • oddie  

          Pokud je to na přehledném úseku, jedem vedle sebe a protijedoucím kdyžtak ten vlevo včas uhne.

          Pokud je to někde, kde není moc vidět dopředu a hrozí, že se proti někdo vyřítí a uhnout se nestihne, jedem holt za sebou.

          Easy.

          0 0
        • BFG  

          Nesnesu, aby jel někdo vedle mě a natož tak, aby na mě mluvil a rozptyloval mě od soustředění. Musím jet vždy první !

          0 0
          • Lister  

            A to je argument!

            0 0
          • jIrI___  

            Tak tak.

            0 0
          • Tacmud  

            No, já jsem se naučil jezdit na kole tak abych se na to nemusel zas tak pekelně soustředit a dokážu za jízdy i někoho poslouchat (někdy i odpovědět)! ;)

            0 0
            • Lada,s  

              tak to seš borec :D

              0 0
            • Lister  

              Jízda ve skupině je společenská událost, kdyby nebyla možnost si dokopce fklídku pokecat a po povedeném sjezdíku si o tom při pauzičce hezky popovídat, tak by člověk mohl klidně pořád jezdit sám.

              0 0
            • BFG  

              Kdyby jsi nekecal a sousteřdil se, tak jedeš rychlej ! :D Viz foto, ti kdyby kecali, tak jsou ještě na startu :-))

              0 0
            • bikerlednice  

              chybí mi multitask,bud jedu nebo si vykládám,oboje nejde :)

              0 0
        • Sugar67  

          Trochu špatně sis to přeložil! Taky nejezdím sám a nejezdíme jenom za sebou! V úsecích, které jsou klidné nebo přehledné jedeme vedle sebe ALE pořád si to hlídáme a když někdo jede, tak samozřejmě UHNEME. A uhneme všichni stejně, většinou VPRAVO!

          0 0
        • Lenka.05  

          My občas na poklidných úsecích taky jezdíme vedle sebe a povídáme si, pokud ale někdo jede proti nám, tak nějak automaticky se zařadíme za sebe vpravo.

          Add pěšáci – zdá se mi, že se dělí na dva extrémy. Jedni neuhnou vůbec a pokud možno zaberou celou šíři cesty bez ohledu na počet členů skupiny (někteří zdatní pěšáci dokážou jít po široké lesní cestě v počtu jednoho kusu tak, že je obtížné je předjet :), druzí se snaží ochotně uhnout tak, že je to až zbytečné, uskakují do lesa, zastavují, omlouvají se atd. Přitom stačí jen v klidu jít při straně. Těm pak aspoň hlasitě děkuju :)

          0 0
      • borda  

        A ze me se tohle nestava…

        Mozna to bude tim, ze umim pouzit brzdy, pozdravit a podekovat. Kdyz kolem tech lidi jezdite jak hovada, tak se nedivte, ze jsou vyplaseny. A ze nas nemaj radi.

        0 0
        • Martin  

          neblbni… brzdit? pak padají tepy a průměr :D

          0 0
          • Frostty  

            Tak nějak, bych si posral celou statistiku na sportstrackeru :D.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Petr.T.M  

      361/2000 Sb.:

      § 11

      Směr a způsob jízdy

      (1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak.

      13/1997 Sb.

      § 2 Pozemní komunikace a jejich rozdělení

      (1) Pozemní komunikace je dopravní cesta určená k užití silničními a jinými vozidly 1a) a chodci, včetně pevných zařízení nutných pro zajištění tohoto užití a jeho bezpečnosti.

      (2) Pozemní komunikace se dělí na tyto kategorie:

      1. dálnice, b) silnice, c) místní komunikace, d) účelová komunikace.

      § 7

      Účelová komunikace

      (1) Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků.

      (2) Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu.

      0 0
      • Tomas94  

        chápu tedy dobře že i na lesní cestě by se mělo jezdit vpravo ?

        0 0
        • Petr.T.M  

          No já se domnívám a rozumím tomu tak, že jo.

          0 0
        • BFG  

          Ano samozřejmě :-)

          0 0
        • BFG  

          A zde je právě velký kámen úrazu. Zejména co se právě již dříve zmíněné přednosti z prava týče.

          Křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci.

          Ono někdy poznat účelovou komunikaci není vůbec jednoduché. Proto raděj přednost zprava dát zbytečně, než se nechat smést či někoho smést :-)

          0 0
    • mr.antik  

      stačí pevně držet řidítka

      0 0
    • DaSnail  

      pan murphy tvrdí že je to jedno. ked sa budeš držat vpravo, tak budeš stretávat lemplov čo jazdia vlavo.

      ked raz začas prejdeš vlavo, zrovna stretneš pravičáka.

      místo prístupu možu to tam vosolit jak vulva idyž nevidim bo su vpravo možno trochu očakávat… ;o)

      0 0
    • Kubiczech  

      Z tohohle vlákna úplně vyzařuje, jak je cyklistika zábavná… (:

      0 0
    • HonzaRez  

      Když si dělám co chci bez ohledu na ostatní lidi, je jasné, že to špatně dopadne. To je jediné nejen lesní moudro…

      0 0
    • Jamin  

      V lese teda co sem zatim tam najezdil převládá klid a pohoda. Jedu kudy chci, kdyžtak uhnu, zastavim, nebo třeba úplně vyjedu mimo cestu, nemám žádný závodní ambic a to že mi spadnou tepy a průměr bude stát za hovno mi nijak nesere. Závodníci maj trénovat na silnici.

      0 0
    • AleZ80  

      Snažím se, ale když je tam nějaký hnusný štěrk, na kterém to plave a vlevo není, tak holt vlevo.

      0 0
    • bleach  

      ja jezdim kde se mi zachce

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.