• coplos

    Takhle to vypadá po sundání bezduší …zajímavá je barva dle použité pneu…Specialized S-works FT vs Schvalbe TB…a ten maxi ježek.

    0 0
    • deadmead  

      Pěkné.. za jak dlouho se to vytvořilo?

      Poznal jsi to nějak zvenku? Chrastí to?

      0 0
    • MI.KU  

      Fuuuuj… že si ten hnus kydáte do plášťů ;)

      0 0
      • Spider_29  

        Lepší než tam mít mrtvýho pryžovýho hada :-).

        0 0
        • MI.KU  

          :D

          0 0
        • jaja01  

          hehe, to je dobry :-) ale kdyz vidim, jak ten humus jezek vypada, tak radeji 1× za 5 vyjizdek toho mrtvyho hada zalepim a ozivim :-D

          0 0
          • MirosPikos  

            1 x za 5 vyjížďěk? A to se vyplatí. Není lepší jedno za 1/4 roku vyndat ježka a dolít mlíko?

            0 0
            • MI.KU  

              Víš co mi to dalo práce vyndat ježka z klece? :)

              Tak já píchnul tak 5 za život – klikař ;)

              Buď zůstanu u klasiky nebo asi půjdu na galusky ale s mlíkem se patlat nebudu kor když vidím tyhle fotky :D

              0 0
            • jaja01  

              jj, mam ted nejake pichaci obdobi :-( chtel jsem prejit na bezduse, ale kdyz jsem si precetl tady ve foru, jake je to martirium, zustanu u lepeni

              0 0
              • mr.antik  

                to je fakt… taky jsem musel teď po roce podlepovat cvaklej zadní plášť, je to děsný jak to nefunguje

                0 0
                • jaja01  

                  ale ja nepisu, ze to nefunguje, ja mluvim o instalaci … problem s nahozenim, aby to neuchazelo, problem s kvalitnim mlekem … a ten bordel kolem toho :-)

                  0 0
                  • Slavoš  

                    Všechno co děláš jednou poprvé trvá dlouho, ale pokud si přečteš návody a že jich tu na fóru je, tak to opravdu nic není. Nalepit pásku, utáhnout ventilek (bez vnitřku) nasadit plášť, namydlit patky a zkusit nahodit dílenskou pumpou, případně stlačeným vzduchem z PET flašky. Když zaskočí patky , tak pomalu vypustit vzduch nalít mlíko a opět nahodit. Pak sundáš pumpu,nevypouštíš tlak a našroubovat vložku do ventilku, dofouknout a třepat, potom projet.

                    :-)

                    Takhle jednoduchý to napoprvé nebylo, ale Doomovi jsem nahazoval kola a trvalo to cca 45 minut.

                    0 0
                    •  

                      Zlatý duše: -)

                      0 0
                    • jaja01  

                      diky za snahu, teoreticky to neni nic sloziteho, prakticky si neverim

                      0 0
                    • Kouba_2005  

                      Ono to bude spíš o tom, co máš za ráfek a plášť a vybavení. Já když nahazoval poprvé, tak mi to nepřišlo nijak složité. UST ráfky Mavic, Schwalbe SnakeSkin a kompresor. Žádný mydlinky nebo PET flašky, žádná podrbaná páska, pláště co spíš nejdou sundat než že by nedržely v patce … za 20 minut komplet i s mlíkem.

                      0 0
                      • scret  

                        kdyz mas k dispozici kompresor, tak je to uplne ale uplne o necem jinym:)

                        Vim o cem pisu… V dobe prekompresorove jsem se vylozene na schwaby a nedejboze na jete schwaby netesil, prtze to nahazovani byla desna drbacka… hlavne na UST rafky!

                        S kompresorem neresim:)

                        0 0
                        • shauriq  

                          ho – va – di – na .....ust rafky mavic crosstrail.. plaste schwalbe nobby nic.. JETE… mliko no tubes .. OBYCEJNA PUMPA Z LIDLU … NAHOZENO VZDYCKY DO 10 MINUT!! staci pouzit mydlovou penu …

                          totiz 99% lidi si mysli ze tim mydlem jenom ten plast trosicku projdes houbickou… NE!!! TY PENY Z MYDLA MUSIS MIT JAK ZENA VE VANE.. a patky tim musis uplne pokryt aby ten vzduch nemel kam utikat..

                          delal jsem to minimalne jiz 30× a vzdy do 10 minut nahozeny oba kola

                          0 0
                          • scret  

                            mirni prosim hormon… Diky ti za zevrubny popis mydleni:)

                            ALE jezdim bezduse uz cca 5–6let… Celkove na cca 4 bajkach, ktery mame doma. Nektery maj treba i navic dvoje kola:) Zkusenosti mam s CMaxy, Fulcrumy… tak i se ZTR, WTB apod. Kombinace plastu od Schwalbe, pres WTB, Conti az po maxxisy…

                            Navic se staram i o kola kamaradu, takze rukama mi toho proslo fakt hodne… Vim o cem pisu!

                            Celkove Schwaby jdou zrovna na UST rafky blbe… kdyz jsou jety a vytahany uz patky, tak jdou kolikrat primo mizerne… Clovek si musi casto pomoct pomocnyma metodama (duse, rucni nahozeni patek atd.)…

                            0 0
                            • shauriq  

                              a ja ti zase mirne tvrdim.. ze ja a vsichni kolem mě jezdi jenom schwalbe.. delam kola sobe, holce, sestre, otci.. kamosum.. nandavam vytahane jete plaste .. na ust kola mavic.. no tubes.. dtswis.. a NIKDY nebyl zadny problem.. vzdy nahozeno pumpu z lidlu do 10 minut..

                              tak asi neco delas spatne

                              0 0
                              • scret  

                                zrejme:)

                                0 0
                              • Spider_29  

                                Souhlas, mam tu samou zkusenost. A co vidim kolem sebe, nejsem sam.

                                0 0
                              • scret  

                                jinak je zvlastni, ze stejnou zkusenost ma tusim treba i Mlok a ten uz toho taky odnahazoval mraky…

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                NoTubes, DTswiss nejsou UST ráfky a nahazují se daleko snáze ze dvou důvodů:

                                • jiný tvar patek, kde je pozvolnější náběh ze středového žlábku + nemají hranku proti vypadnutí z patek (z NeUST ráfků ji mají WTB ráfky a možná něco dalšího co mi hned nenapadá, ale běžné to není)
                                • páska více klouže + je to i těsnější v místě žlábku

                                Tedy ty bych vůbec neřešil, scret psal o UST ráfkách.

                                Nejhorší jsou na nahození kombinace úzké UST ráfky (19mm), které mají ze žlábku kolmý náběh do patek. Většina širších UST ráfků (jak Fulcrum, tak Mavic) má už šikmý pozvolný přechod žlábek → patka ráfku a problém se objeví jen vyjímečně. U 19mm UST ráfku se to nevejde, protože by bylo málo místa pro UST patky ve žlábku (což už je dnes fuk, protože UST pláště už pomalu a jistě končí u všech značek, stejně tak postupně ubívá 19mm úzkých UST ráfků, ale ještě pořád nějaké jsou).

                                A k tomu navíc je to obecně znatelně horší u 29" než u menších rozměrů.

                                U Schwalbe pak velmi záleží jakou verzi nahazuješ. Pokud obyč, tak ta jde vždy snáze, protože nemá tak tuhou kostru a neklade zaskočení do patek tak velký odpor.

                                Snake skin verze Schwalbe na 19mm UST ráfek může jít někdy pěkně blbě. Stejně tak protection Contíky, které mají ještě tužší kostru. Ovšem v posledních letech se měnila konstrukce snake skin boků a jde to teď spíše už snáze než dříve.

                                Je vidět, že jsi těch problematičtějších kombinací moc nenahazoval.

                                Jestli máš nahozeno 30+ plášťů celkem a nahazoval jsi všechno možné (různé ráfky), tak těch problematických kombinací jsi ani téměř nic nahazovat nemohl.

                                A není ani tak problém starší kousky co zmínil Scret, ale naopak nejhorší jsou nové kousky, které ještě nejsou vytvarované a byly složené. I když extra volná patka u staršího blbého kousku (který měl volnější už jako nový), také může chvilku potrápit.

                                Složený nikdy nenasazený SS Schwalbe nebo protection Contík se občas nechytí hned ani v kombinaci pořádně namazané patky + kompresor (vzdušník) a je potřeba tomu ještě pomoct nějakou další metodou (ať už nahozením 1/2–2/3 patky pláště do patky ráfku ručně předem nebo nejprve nahodit s duší na 30minut+ aby chytil tvar).

                                Již nahozené kousky mají sice někdy trochu vytahanou patku, ale hlavně už po delším ježdění mají tvar a nekladou tak větší odpor při zaskakování do patek.

                                A také je to hodně kus od kus, jak zrovna který má volné patky nebo nemá. V posledních letech Schwalbe mají těsnější patky a problematické kousky se objevují jen sem tam. Před více lety to bylo daleko horší.

                                Používat extrémně pěny z mýdla navíc ani není potřeba, stačí patky namazat tmelem (s kompresorem používám až když se to nechytí na sucho, protože ani mazat není často potřeba), což funguje i o trochu lépe. Pokud se sejde blbá hodně volná kombinace pláště, tak nikdy nezajistíš pěnou od mýdla (ani tmelem), aby neměl kam vzduch utíkat, když je tam mezera jako vrata.

                                PS:

                                Jen pro tu nejhorší kombinací (19mm UST ráfek + SS Schwalbe nebo protection Contík) jsem nahazoval tak 50+ plášťů (na mnoho různých ráfků, Crosstraily, SLka, STčka, všechny možné Red Metal Fulcrumy a z toho i hodně pro 29"). Celkově nahazovaných plášťů bez duší nepočítaně.

                                A nebo takové speciality jako více let staré NeTLR Schwalbe se supervolnými patkami. Nahodil jsem vždy všechno.

                                Ale v žádném případě nelze tvrdit, že vždy stačí jen namydlit patky a pak se podaří pumpou z lidlu. Jen namydlit patky někdy nestačí ani při použití kompresoru.

                                0 0
                                • scret  

                                  hezky shrnuto:)

                                  0 0
                                • TomasHrdy  

                                  a přitom stačilo napsat – „z duší nikdy problém není“

                                  0 0
                                  • scret  

                                    for tydne:)))

                                    0 0
                                    • TomasHrdy  

                                      sem myslel při výměně, že.

                                      0 0
                                      • scret  

                                        predtim nez jsem vozil bezduse, tak jsem mel treba kazdou druhou vyjizdku defekt… mel jsem cca 20ks dusi a ty jsem vzdycky za cas po vecerech lepil… krasnej konicek:))))))

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ani při výměně. Jak píšu níže, tak sem tam to při výměně může trvat bez duší o pár minut déle než s duší. Ve většině případou při vhodných ráfkách a pláštích to je naopak ještě rychlejší než s duší.

                                        Při výměně s duší máš také rizika špatné manipulace typu skřípnutí duše, špatné natočení ventilku, páska v horším stavu (nebo posouvající se páska, když s dušemi nemusíš mít pásku nalepenou), která pak může píchnout duši (nebo se posune a duše se poškodí jak vleze do ne zcela zakryté díry na nipl).

                                        Při používání dobré kombinace plášť a ráfek nemusíš bez duší hlídat vlastně vůbec nic a dělá se to snáze než s duší.

                                        U bezduší vidím pro manipulaci jako největší slabinu pásku. A tam jsou dvě možnosti:

                                        • když to sám pořádně neumím, tak si ji nechám nalepit, aby to bylo pořádně a pak je na pár let pokoj
                                        • použiju UST ráfky a problém nemůže ani vzniknout
                                        0 0
                                        • TomasHrdy  

                                          Kukám, že ty bys o tom mohl napsat diplomku a možná i disertačku. Nicméně pro mě, jakožto člověka, který jezdí nezávodně po normálních cestách jen tak pro radost a nehoní rychlostní průměry a vzdálenosti a píchne tak jednou za dva roky duši a umí si ji zalepit či vyměnit kdekoliv ho to postihne, je zkrátka lepší duše. Jinak slovy klasika „Slunce v duši“.

                                          0 0
                                          • scret  

                                            pokud mas defekt 1× za 2 roky, pak neni co resit… Rozdil ve valiv.odporu bys zrejme taky nepoznal, narocny teren taky zrejme nejezdis, pak jsou samozrejme duse i o dost levnejsi reseni…

                                            0 0
                                            • TomasHrdy  

                                              To máš pravdu valiv. odpor bych nepoznal ani náhodou a jestli je kolo težší či lehčí už vůbec ne, ale nejsme přece profící. Obdivuju Mlokův přehled a zkušenoti v této oblasti, se divím, že nedělá (nebo dělá) mechanika v profi týmu.

                                              0 0
                                              • scret  

                                                profici nejsme, tak proc bychom si meli kazit zabavu nejakym menenim duse?:)

                                                Takhle defekty neresim vubec, jen obcas doleju mliko a fertig…

                                                0 0
                                                • TomasHrdy  

                                                  ja si zabavu urcite nekazím vyměnou duše, spíše naopak. Jak jsem pal, defekt mám tak jednou za dva roky. A mléko liju mximálně do snídaně a pak ohřáté na spaní:

                                                  0 0
                                            • RomanH  

                                              Tak ja mel taky tak 1–2 defekty rocne, ale u tech bezdusi vidim nejvetsi prinos v tom, ze si ten defekt (vetsi) privezes vetsinou az domu. Nemusim v bahne / v noci menit dusi. Jenou jsem blbe riznul plast, dal knot, a i pres lehke uchazeni jsem finalni opravu delal az po ukonceni tridenniho prejezdu.

                                              Zase u dusi je vymena celkem rychla a bezproblemova.

                                              0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak si ten nesmysl probereme podrobněji:

                                    • bez duší nemám problém žádný, to, že 1 kousek pláště z 10 mi trvá nahodit o 3–5 minuty déle z důvodu nutnosti použít nějakou pomocnou metodu opravdu není problém; a u těch zbylých 9 kusů, kde se to chytí okamžitě to je rychlejší než nahození s duší
                                    • s dušemi je více defektů; i v případě vození odolnějších plášťů typu protection je to s duší znatelně horší; měl jsem i sezónu s 15+ defekty s dušemi
                                    • s dušemi je nutné u XC plášťů (neřeším teď těžké pláště s butylem a podobné kategorie) přefukovat a nelze vozit rozumné tlaky bez rizika cvakání duší (plášť lze také v extrému cvaknout, ale to lehké ťuknutí na ráfek vydrží plášť i ráfek v pohodě, duše už je v tu chvíli dávno cvaknutá), takové tlaky co jsem vozil na duších už nefoukám bez duší ani na jezdivé vyjížďky s dost asfaltem (pod 30/35psi jsem 2,25" pláště s dušemi jezdit nemohl a i na tomhle tlaku jsem kvůli duším zrušil jeden zadní ráfek)
                                    • s dušemi je znatelně větší valivý odpor
                                    • s dušemi to při stejném tlaku o chlup hůře drží, při možném nižším tlaku u bezduší to s dušemi drží o dost hůře
                                    • s dušemi je to o chlup těžší (i když tohle je ne moc velký rozdíl a nejméně důležité pro ten malý rozdíl)

                                    Problém u bezduší je pouze pokud někdo vozí nějakou nevhodnou kombinaci a chce jezdit bezduše za každou cenu i třeba při zcela nevhodném ráfku (nebo plášti). To ale není problém bezduší, ale problém nevhodné použití.

                                    0 0
                        • lidumil  

                          Jak který kompresor. Z ledničky to nešlo, ale se vzdušníkem prakticky nikdy žádný problém. Ráfky No-Tubes, Bontrager, Remerx, Force, Shimano a pláště Schwalbe, Hutchinson, Vredestein, Michelin.

                          0 0
                    • Martin  

                      jo a navíc to bylo nasazování na bezdušově velice nepřátelské ráfky :)

                      je to o šikovnosti

                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • tromboonen  

      A co na to mravenci?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • coplos  

      a jinak nejlepší je pomlouvat něco, co jsem nezkusil…běžný kolorit fóra…zkus a mluv potom (obecně)

      0 0
    • KoudakT  

      Bezduše nejezdím, tak se zeptám… ten ježek se neodře o plášť, jak po něm jezdí? To je to tak pevné? A jak to vznikne? Binec v plášti?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Doktor-Prase  

      CafeLatex a bez ježků (pláště Maxxis)

      0 0
    • coplos  

      No prácě Notubes je nejlepší, ptž má jako bonus ty ježky :-)

      0 0
    • Roxteedy  

      jezdim s kámošem na MITAS LongWay Stop Thorn Ultimate. Plášť má sice skoro kilo, ale už několik let jsme si nezapíchali a ta guma vydrží 10tis. Ale neni to nic pro baletky :)

      0 0
    • Slavoš  

      Takže další úlovek z nového pláště, prozradil se hvízdáním, jak se sunul pláštěm. Jeden kousek, ale kapitální: 80 × 55 × 44 mm.

      0 0
      • Lenka.05  

        Clovece, na posledni vyjizdce se mi z kola ozyvaji divne zvuky, jako kdyz se zvejka guma o gumu…tak zeby?? :)

        0 0
        • Slavoš  

          A co by to tak mohlo být ??? :-D

          Ježek co má málo místa, musí ven na světlo.

          0 0
          • Lenka.05  

            Zitra to rozlousknu :) Je to asi 3 mesice stary plast Continental MK protection, super drzel hned od prvniho nahozeni.

            0 0
            • Slavoš  

              3 měsíce je správná doba na zralost ježka. Dej pak vědět.

              0 0
      • Kouba_2005  

        No to je hnus. Já po dvou letech sundal pláště, ani v jednom nebyl ani náznak ježka, místo mlíka ale jen taková lehce hnědá vodička.

        0 0
      • DaD  

        Tak to je macek,teda.Něco sežral,ne?

        1 0
    • Jerwis  

      Já teda ještě nevím jak vypadá, ale je tam. Než mi došlo, že to bude ježek tak to chvíli trvalo.

      Do teď jsem tam měl mlíko od KTM, ale asi tam dám NT, je potřeba ten plast vymýt, nebo by ani nevadilo ty mlíka smíchat?

      0 0
    • Jenda  

      takže jsem experimentálně ověřil, že ZeroFlats rozleptá original bezdušovou pásku od DT – úplně se rozpadla. S NoTubes pásku je to OK.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.