Takhle to vypadá po sundání bezduší …zajímavá je barva dle použité pneu…Specialized S-works FT vs Schvalbe TB…a ten maxi ježek.
Takhle to vypadá po sundání bezduší …zajímavá je barva dle použité pneu…Specialized S-works FT vs Schvalbe TB…a ten maxi ježek.
Pěkné.. za jak dlouho se to vytvořilo?
Poznal jsi to nějak zvenku? Chrastí to?
Píská to. Jako každej ježek.
Jak to začne při pomalém otáčení šustit,tak je tam.Někdy to zní jako by ti opravdu malinko škrtal kotouč…
Ahoj, asi ho tam mám :-) od pískání a zvonění pláště to teď začalo jakoby pleskat a čvachtat jako bych měl na plášti něco přilepenýho :-/ asi to rozdělanám
Fuuuuj… že si ten hnus kydáte do plášťů ;)
Lepší než tam mít mrtvýho pryžovýho hada :-).
:D
hehe, to je dobry :-) ale kdyz vidim, jak ten humus jezek vypada, tak radeji 1× za 5 vyjizdek toho mrtvyho hada zalepim a ozivim :-D
1 x za 5 vyjížďěk? A to se vyplatí. Není lepší jedno za 1/4 roku vyndat ježka a dolít mlíko?
Víš co mi to dalo práce vyndat ježka z klece? :)
Tak já píchnul tak 5 za život – klikař ;)
Buď zůstanu u klasiky nebo asi půjdu na galusky ale s mlíkem se patlat nebudu kor když vidím tyhle fotky :D
jj, mam ted nejake pichaci obdobi :-( chtel jsem prejit na bezduse, ale kdyz jsem si precetl tady ve foru, jake je to martirium, zustanu u lepeni
to je fakt… taky jsem musel teď po roce podlepovat cvaklej zadní plášť, je to děsný jak to nefunguje
ale ja nepisu, ze to nefunguje, ja mluvim o instalaci … problem s nahozenim, aby to neuchazelo, problem s kvalitnim mlekem … a ten bordel kolem toho :-)
Všechno co děláš jednou poprvé trvá dlouho, ale pokud si přečteš návody a že jich tu na fóru je, tak to opravdu nic není. Nalepit pásku, utáhnout ventilek (bez vnitřku) nasadit plášť, namydlit patky a zkusit nahodit dílenskou pumpou, případně stlačeným vzduchem z PET flašky. Když zaskočí patky , tak pomalu vypustit vzduch nalít mlíko a opět nahodit. Pak sundáš pumpu,nevypouštíš tlak a našroubovat vložku do ventilku, dofouknout a třepat, potom projet.
:-)
Takhle jednoduchý to napoprvé nebylo, ale Doomovi jsem nahazoval kola a trvalo to cca 45 minut.
Zlatý duše: -)
„zlaty prciny“:)
diky za snahu, teoreticky to neni nic sloziteho, prakticky si neverim
Ono to bude spíš o tom, co máš za ráfek a plášť a vybavení. Já když nahazoval poprvé, tak mi to nepřišlo nijak složité. UST ráfky Mavic, Schwalbe SnakeSkin a kompresor. Žádný mydlinky nebo PET flašky, žádná podrbaná páska, pláště co spíš nejdou sundat než že by nedržely v patce … za 20 minut komplet i s mlíkem.
kdyz mas k dispozici kompresor, tak je to uplne ale uplne o necem jinym:)
Vim o cem pisu… V dobe prekompresorove jsem se vylozene na schwaby a nedejboze na jete schwaby netesil, prtze to nahazovani byla desna drbacka… hlavne na UST rafky!
S kompresorem neresim:)
ho – va – di – na .....ust rafky mavic crosstrail.. plaste schwalbe nobby nic.. JETE… mliko no tubes .. OBYCEJNA PUMPA Z LIDLU … NAHOZENO VZDYCKY DO 10 MINUT!! staci pouzit mydlovou penu …
totiz 99% lidi si mysli ze tim mydlem jenom ten plast trosicku projdes houbickou… NE!!! TY PENY Z MYDLA MUSIS MIT JAK ZENA VE VANE.. a patky tim musis uplne pokryt aby ten vzduch nemel kam utikat..
delal jsem to minimalne jiz 30× a vzdy do 10 minut nahozeny oba kola
mirni prosim hormon… Diky ti za zevrubny popis mydleni:)
ALE jezdim bezduse uz cca 5–6let… Celkove na cca 4 bajkach, ktery mame doma. Nektery maj treba i navic dvoje kola:) Zkusenosti mam s CMaxy, Fulcrumy… tak i se ZTR, WTB apod. Kombinace plastu od Schwalbe, pres WTB, Conti az po maxxisy…
Navic se staram i o kola kamaradu, takze rukama mi toho proslo fakt hodne… Vim o cem pisu!
Celkove Schwaby jdou zrovna na UST rafky blbe… kdyz jsou jety a vytahany uz patky, tak jdou kolikrat primo mizerne… Clovek si musi casto pomoct pomocnyma metodama (duse, rucni nahozeni patek atd.)…
a ja ti zase mirne tvrdim.. ze ja a vsichni kolem mě jezdi jenom schwalbe.. delam kola sobe, holce, sestre, otci.. kamosum.. nandavam vytahane jete plaste .. na ust kola mavic.. no tubes.. dtswis.. a NIKDY nebyl zadny problem.. vzdy nahozeno pumpu z lidlu do 10 minut..
tak asi neco delas spatne
zrejme:)
Souhlas, mam tu samou zkusenost. A co vidim kolem sebe, nejsem sam.
jinak je zvlastni, ze stejnou zkusenost ma tusim treba i Mlok a ten uz toho taky odnahazoval mraky…
NoTubes, DTswiss nejsou UST ráfky a nahazují se daleko snáze ze dvou důvodů:
Tedy ty bych vůbec neřešil, scret psal o UST ráfkách.
Nejhorší jsou na nahození kombinace úzké UST ráfky (19mm), které mají ze žlábku kolmý náběh do patek. Většina širších UST ráfků (jak Fulcrum, tak Mavic) má už šikmý pozvolný přechod žlábek → patka ráfku a problém se objeví jen vyjímečně. U 19mm UST ráfku se to nevejde, protože by bylo málo místa pro UST patky ve žlábku (což už je dnes fuk, protože UST pláště už pomalu a jistě končí u všech značek, stejně tak postupně ubívá 19mm úzkých UST ráfků, ale ještě pořád nějaké jsou).
A k tomu navíc je to obecně znatelně horší u 29" než u menších rozměrů.
U Schwalbe pak velmi záleží jakou verzi nahazuješ. Pokud obyč, tak ta jde vždy snáze, protože nemá tak tuhou kostru a neklade zaskočení do patek tak velký odpor.
Snake skin verze Schwalbe na 19mm UST ráfek může jít někdy pěkně blbě. Stejně tak protection Contíky, které mají ještě tužší kostru. Ovšem v posledních letech se měnila konstrukce snake skin boků a jde to teď spíše už snáze než dříve.
Je vidět, že jsi těch problematičtějších kombinací moc nenahazoval.
Jestli máš nahozeno 30+ plášťů celkem a nahazoval jsi všechno možné (různé ráfky), tak těch problematických kombinací jsi ani téměř nic nahazovat nemohl.
A není ani tak problém starší kousky co zmínil Scret, ale naopak nejhorší jsou nové kousky, které ještě nejsou vytvarované a byly složené. I když extra volná patka u staršího blbého kousku (který měl volnější už jako nový), také může chvilku potrápit.
Složený nikdy nenasazený SS Schwalbe nebo protection Contík se občas nechytí hned ani v kombinaci pořádně namazané patky + kompresor (vzdušník) a je potřeba tomu ještě pomoct nějakou další metodou (ať už nahozením 1/2–2/3 patky pláště do patky ráfku ručně předem nebo nejprve nahodit s duší na 30minut+ aby chytil tvar).
Již nahozené kousky mají sice někdy trochu vytahanou patku, ale hlavně už po delším ježdění mají tvar a nekladou tak větší odpor při zaskakování do patek.
A také je to hodně kus od kus, jak zrovna který má volné patky nebo nemá. V posledních letech Schwalbe mají těsnější patky a problematické kousky se objevují jen sem tam. Před více lety to bylo daleko horší.
Používat extrémně pěny z mýdla navíc ani není potřeba, stačí patky namazat tmelem (s kompresorem používám až když se to nechytí na sucho, protože ani mazat není často potřeba), což funguje i o trochu lépe. Pokud se sejde blbá hodně volná kombinace pláště, tak nikdy nezajistíš pěnou od mýdla (ani tmelem), aby neměl kam vzduch utíkat, když je tam mezera jako vrata.
PS:
Jen pro tu nejhorší kombinací (19mm UST ráfek + SS Schwalbe nebo protection Contík) jsem nahazoval tak 50+ plášťů (na mnoho různých ráfků, Crosstraily, SLka, STčka, všechny možné Red Metal Fulcrumy a z toho i hodně pro 29"). Celkově nahazovaných plášťů bez duší nepočítaně.
A nebo takové speciality jako více let staré NeTLR Schwalbe se supervolnými patkami. Nahodil jsem vždy všechno.
Ale v žádném případě nelze tvrdit, že vždy stačí jen namydlit patky a pak se podaří pumpou z lidlu. Jen namydlit patky někdy nestačí ani při použití kompresoru.
hezky shrnuto:)
a přitom stačilo napsat – „z duší nikdy problém není“
for tydne:)))
sem myslel při výměně, že.
predtim nez jsem vozil bezduse, tak jsem mel treba kazdou druhou vyjizdku defekt… mel jsem cca 20ks dusi a ty jsem vzdycky za cas po vecerech lepil… krasnej konicek:))))))
Ani při výměně. Jak píšu níže, tak sem tam to při výměně může trvat bez duší o pár minut déle než s duší. Ve většině případou při vhodných ráfkách a pláštích to je naopak ještě rychlejší než s duší.
Při výměně s duší máš také rizika špatné manipulace typu skřípnutí duše, špatné natočení ventilku, páska v horším stavu (nebo posouvající se páska, když s dušemi nemusíš mít pásku nalepenou), která pak může píchnout duši (nebo se posune a duše se poškodí jak vleze do ne zcela zakryté díry na nipl).
Při používání dobré kombinace plášť a ráfek nemusíš bez duší hlídat vlastně vůbec nic a dělá se to snáze než s duší.
U bezduší vidím pro manipulaci jako největší slabinu pásku. A tam jsou dvě možnosti:
Kukám, že ty bys o tom mohl napsat diplomku a možná i disertačku. Nicméně pro mě, jakožto člověka, který jezdí nezávodně po normálních cestách jen tak pro radost a nehoní rychlostní průměry a vzdálenosti a píchne tak jednou za dva roky duši a umí si ji zalepit či vyměnit kdekoliv ho to postihne, je zkrátka lepší duše. Jinak slovy klasika „Slunce v duši“.
pokud mas defekt 1× za 2 roky, pak neni co resit… Rozdil ve valiv.odporu bys zrejme taky nepoznal, narocny teren taky zrejme nejezdis, pak jsou samozrejme duse i o dost levnejsi reseni…
To máš pravdu valiv. odpor bych nepoznal ani náhodou a jestli je kolo težší či lehčí už vůbec ne, ale nejsme přece profící. Obdivuju Mlokův přehled a zkušenoti v této oblasti, se divím, že nedělá (nebo dělá) mechanika v profi týmu.
profici nejsme, tak proc bychom si meli kazit zabavu nejakym menenim duse?:)
Takhle defekty neresim vubec, jen obcas doleju mliko a fertig…
ja si zabavu urcite nekazím vyměnou duše, spíše naopak. Jak jsem pal, defekt mám tak jednou za dva roky. A mléko liju mximálně do snídaně a pak ohřáté na spaní:
Tak ja mel taky tak 1–2 defekty rocne, ale u tech bezdusi vidim nejvetsi prinos v tom, ze si ten defekt (vetsi) privezes vetsinou az domu. Nemusim v bahne / v noci menit dusi. Jenou jsem blbe riznul plast, dal knot, a i pres lehke uchazeni jsem finalni opravu delal az po ukonceni tridenniho prejezdu.
Zase u dusi je vymena celkem rychla a bezproblemova.
souhlas…
Tak si ten nesmysl probereme podrobněji:
Problém u bezduší je pouze pokud někdo vozí nějakou nevhodnou kombinaci a chce jezdit bezduše za každou cenu i třeba při zcela nevhodném ráfku (nebo plášti). To ale není problém bezduší, ale problém nevhodné použití.
Jak který kompresor. Z ledničky to nešlo, ale se vzdušníkem prakticky nikdy žádný problém. Ráfky No-Tubes, Bontrager, Remerx, Force, Shimano a pláště Schwalbe, Hutchinson, Vredestein, Michelin.
jo a navíc to bylo nasazování na bezdušově velice nepřátelské ráfky :)
je to o šikovnosti
A co na to mravenci?
a jinak nejlepší je pomlouvat něco, co jsem nezkusil…běžný kolorit fóra…zkus a mluv potom (obecně)
Bezduše nejezdím, tak se zeptám… ten ježek se neodře o plášť, jak po něm jezdí? To je to tak pevné? A jak to vznikne? Binec v plášti?
CafeLatex a bez ježků (pláště Maxxis)
No prácě Notubes je nejlepší, ptž má jako bonus ty ježky :-)
jezdim s kámošem na MITAS LongWay Stop Thorn Ultimate. Plášť má sice skoro kilo, ale už několik let jsme si nezapíchali a ta guma vydrží 10tis. Ale neni to nic pro baletky :)
Takže další úlovek z nového pláště, prozradil se hvízdáním, jak se sunul pláštěm. Jeden kousek, ale kapitální: 80 × 55 × 44 mm.
Clovece, na posledni vyjizdce se mi z kola ozyvaji divne zvuky, jako kdyz se zvejka guma o gumu…tak zeby?? :)
A co by to tak mohlo být ??? :-D
Ježek co má málo místa, musí ven na světlo.
Zitra to rozlousknu :) Je to asi 3 mesice stary plast Continental MK protection, super drzel hned od prvniho nahozeni.
3 měsíce je správná doba na zralost ježka. Dej pak vědět.
No to je hnus. Já po dvou letech sundal pláště, ani v jednom nebyl ani náznak ježka, místo mlíka ale jen taková lehce hnědá vodička.
Tak to je macek,teda.Něco sežral,ne?
vypil moc mlíka
Já teda ještě nevím jak vypadá, ale je tam. Než mi došlo, že to bude ježek tak to chvíli trvalo.
Do teď jsem tam měl mlíko od KTM, ale asi tam dám NT, je potřeba ten plast vymýt, nebo by ani nevadilo ty mlíka smíchat?
takže jsem experimentálně ověřil, že ZeroFlats rozleptá original bezdušovou pásku od DT – úplně se rozpadla. S NoTubes pásku je to OK.
Hmm, tak to si mě nepotěšil :-(