Jit do upgrade? Canyon NERV AL 6.0 vs Kona Process 111

14 nepřečtených
  • jhonzatko

    Ahoj!

    Mam aktualne tenhle bajk a mam docela zajimavou moznost (za pomerne slusne penize) upgradu na prakticky nejety Kona Process 111, model 2015.

    Je to uplne jina kategorie kola (29", jina geo) … myslite, ze by pro hobby jezdeni (Prokopak, Singltrek atp.) mel tenhle upgrade smysl?

    Vim, ze je to pomerne obecny dotaz, ale presto to zkusim. Ja se totiz nejak nedokazu rozhodnout.

    Diky za kazdy nazor ci radu!

    0 0
    • Prasopes  

      U toho svýho Canyona píšeš, že pořád kupuješ nový kola, lítáš od zdi ke zdi – přitom toho Canyona jsi sem dal před pár dny a už zase chceš kupovat něco jinýho? Nebylo by načase přestat řešit a začít jezdit?

      0 0
      • jhonzatko  

        Máš pravdu, že jsem ho sem dával před pár dny, ale mám ho už od jara.

        Nicméně pravda je, že jsem na něm nic moc nenajezdil. Důvod proč to řeším, je asi ten, že podvědomě vím, že je to low end a tak nějak bych rád (iracionálně) asi lepší stroj. Jenže sám nedokážu objektivně posoudit, zda by to z pohledu obyč ježdění přineslo něco pozitivního a proto se snažím zeptat na názor zkušenějších …

        0 0
        • Prasopes  

          No, zajímavý, čemu říkáš low end – Reba, Fox float CTD…:-) Popravdě, fakt si nemyslím, že chybějící pevný osy nějak zásadně ovlivní kvalitu ježdění po Prokopáku – ale jestli tě to tolik stresuje a musíš na to myslet při každém šlápnutí, asi ti nic jiného než ten prodej nezbyde:-) Imho to moc řešíš – já na canyonu bez pevných os jezdil 4 roky a kdyby mi to kolo neukradli, tak bez nich jezdím dodnes. Na novém kole je mám a vůbec nevím, na čem bych to měl za jízdy poznat – snad jen že nemusím štelovat brzy pro vyndání kola… Zdá se mi, že fakt řešíš kraviny.

          0 0
          • jhonzatko  

            Mno, co na to rict … mas asi pravdu v tom, ze problem je spis v hlave nez v kole :)

            Mam ted tu Konu na test, tak to zkusim nekde protahnout a uvidim, zda to bude pocitove takovy rozdil, aby to ospravedlnilo tu cenu za zmenu.

            Diky moc za nazor!

            0 0
          • Lanzinho  

            Pochopil bych kdybys ty pevny osy hrotil u enduro bestie, ale u nervaka..

            0 0
            • jhonzatko  

              Jasny, neco na tom bude, no …

              V tuhle chvili zvazuju, ze bych tam alespon jako kompromis zkusil dat DT RWS …

              0 0
              • nomecz  

                je to jednoduche,

                jezdis takovou kudlu ze ti casto cinkaji kotouce vlivem krouceni ramu/vydle ?

                vozis casto rozlozene kolo v aute a musis pak dorovnavat brzdy s kotoucem aby to neskrkalo ?

                predpokladam ze ne:-) takze pevne osy nepotrebujes

                ale pokud tu Konu chces tak si ji kup no, logiku to ale nema :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  I bez pevných os není žádný problém s vyndaváním kol. Stačí mít jen značky pro vrácení kola stejně jako bylo. Když mi tohle 100% fungovalo i na Formulách s mini mezerou, tak na Shimanech (které dnes jezdí nejvíce lidí) to bude úplná pohoda s větší mezerou.

                  Ono na Shimanech na HTčku, kde nemám vzadu pevnou osu, už ani značky na náboji nemám a štelovat brzdy ani tak nemusím po vyndání zadního kola.

                  Na vyřešení cinkání pak stačí Shimano kotouče s unašečem, ty necinkají. V začáčkách si mohou akorát sem tam škrtnout, ale bez cinkání to ani není slyšet, takže je to úplně fuk.

                  Když to vezmu dle sebe (každý to bude mít jinak), tak mně by pevné osy chyběly na málo tyhých fullech. Tedy jediný rám, který jsem jezdil a chyběla by mi na něm pevná osa a následně pomohla bylo prastaré Stereo (to opravdu bylo hodně málo tuhé a už to bylo znát dost).

                  Canyony jsou na tom celkem dobře, nízkozdvihový Canyon bych klidně bez pevné osy jezdil.

                  A u vidlic by mi pak chyběla trochu více pevná osa u hubených vyšších zdvihů. Tzn. především 32mm 29" 120–130mm, což jsou nejdelší vidlice s 32mm co se vyrábí.

                  Reba, zvlášť když to není 29", tak bych neměl problém žádný bez pevné osy. I ta 29" Reba, kterou jsem měl rok na HTčku nahozenou se bez pevné dala a není to teď s pevnou zase tak o moc lepší.

                  A pokud je problém s tuhostí, tak naopak samotná pevná osa to nezachrání. U 29" 130mm 32mm Foxky jsem na fullu s tuhostí spokojený nebyl a pevnou (15mm) osu měla. To je ale prostě dané tím extrémem délky vidlice a k tomu jen 32mm nohy. Vyřešil to až přechod na Aurona.

                  0 0
    • jhonzatko  

      Muzu se zeptat jakou pozici a jak znacis? Nemam moc predstavu, jak by to melo fungovat.

      0 0
      • MlokCZ  

        Kamkoliv na část osy, která se neotáčí. Konkrétně jsem dělal značku, aby byla vidět v patkách rámu/vidlice při otočení kola vzhůru nohama (při vracení kola pak pootočit aby byla značka vidět). Na stříbrnou osu stačí fixkou, která drží. Na černou jsem se s tím nepáral a vzal to lehounce pilníkem (takhle jsem to měl i prastarých STček, tedy i u ne zrovna levných kol).

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.