• Karma

    Ahoj,

    jak řešíte situaci, když jedete po lesní pešině s kopce, celkem to valíte, vlítnete do zatáčky a místo pevnýho podkladu je tam 20 cm písku? Existuje nějaká technika jak ten písek co nejlíp a nejbezpečnějš projet, tak aby se člověk nezastavil a neskončil na zemi?

    dík Z.

    0 0
    • Carloss  

      váhu přenést na zadní kolo aby se přední nebořilo a mohlo zatáčet.

      0 0
    • jecnak  

      S piskem v zatacce uz nezatocis, pokud nejedes odpovidajici rychlosti. Jedine prenest vahu dozadu a zkusit neco vykouzlit, jestli se predni chytne. Pripadne zasmykovat zadnim, trochu to srovnat, ztratit rychlost a pak pokacovat. Obecne na pisku moc nezatocis i kdybys mel fattbika, protoze budes slajdovat po te svrchni sypke vrstve.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • KoudakT  

      Hlavní je stihnout zařvat aspoň „DOPRDELE“ (Ostraváci mají výhodu, mají to kratší)

      0 0
    • scoty  

      Tohle často bývá na pískovcích, třeba č.ráj..:)

      Do zatáčky : uvolnit se nekřečovat, neklopit, přibrzdit, držet co nejpřímnější směr

      Rovně : i to ve hlubokém písku dokáže pěkně hodit:) srovnat se, nezatáčet, odlehčit předek, držet pevně a rovně rodla

      0 0
      • Karma  

        no, mě se to stalo včera na Kokoříně, tam je to taky samej písek. Asi bude příště lepší než se snažit o projetí, když se budu snažit o bezpečný zastavení. Jak čtu diskuzi, projet pískem se téměř nedá.

        0 0
        • jecnak  

          Ale da, jen proste uz moc nezatocis. Viz https://www.youtube.com/watch?…

          0 0
          • Stingray  

            Ta žiletka to krásně prořízne, na biku je to občas jak na bruslích i když je člověk nad zadním kolem :-)

            0 0
            • jecnak  

              Clovece, jezdim oboji a ve finale je to chovani a reakce na pisek prakticky stejna.

              0 0
              • Stingray  

                Moc toho na žiletce najeto nemám, takže nedovedu posoudit, jen mi logicky přišlo, že se bike tolik nepropadne..

                0 0
                • Karma  

                  jenže žiletka se právě prořízne až na tvrdej podklad a úzky gumy nekladou takovej odpor. Bike zůstane nahoře na písku a širší gumy kladou větší odpor.

                  0 0
                  • Pavel  

                    Jenže tak „zaříznutá“ žiletka o to víc tancuje jak splašená kráva. A o to víc se to musí „dávat“.

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Musíš furt šlapat, furt, jak zpomalíš, tak kolo na ramena… Ale dá se to, nejel jsem teda ve 20cm.....

                      0 0
                      • Pavel  

                        No však jo, dyť píšu „musíš dávat“ ;-)

                        Včera jsem pár takových úseků jel, píseček s kamením nahoru a dolů (přejezd hráze), je to zábavné. Co už zábavné nebylo, byl ten defekt, co jsem v tom chytl. Zmijáček, chtělo to ty silniční pláště víc nakrmit. :)

                        Aspoň jsem vyzkoušel novou pumpičku…

                        0 0
                  • Lada,s  

                    prořízne, ale jen trochu, né když vjedeš do 10cm písku

                    0 0
                    • Pavel  

                      Jsem se jednou takhle prořízl na bajku. Rašelinou. Až po horní rámovou trubku :-D

                      0 0
        • JSt  

          sak presne to scoty popisuje. dobrzdit po tecne. ;-)

          0 0
        • Mereck  

          Jde to, neměj strach. Platí to, co to radili kluci tady ve vlákně. Moc nad tím nemedituj, neboj se toho a prostě klidně jezdi – jde to! Za sebe jen dodám, že není ideální mít před pískem až příliš nízkou rychlost a moc lehký převod – ztratíš tak potřebnou setrvačnost a lehkým převodem se jenom víc zavrtáš (tím samozřejmě nemyslím, aby lidi po Kokořínsku lítali jak splašený a zabili se někde o strom; jen nebrzdi na minimum rychlosti, protože to pak určitě zapadneš jak vlastenec od Raise)

          0 0
        • Morchella  

          Záleží dost na tom, jak je písek mokrý. Kokořínskem jsem jel skoro stejnou trasu před 14 dny a včera. Poprvé to bylo asi hodinu po přívalovém dešti, všude čerstvě naplavený písek a přední kolo si skoro pořád dělalo co chtělo a často jsem musel i zastavit. Včera byly stejné úseky ve větší rychlosti úplně v pohodě, jen to občas trochu plavalo, ale zábava.

          Otázka je, co myslíš tím valit z kopce. Poprvé bylo 15 km/h moc a podruhé jsem si troufl tak asi na 25–30 km/h maximálně.

          0 0
          • scoty  

            S vodou nastupuje takový „písečný paradox“. Při lijáku a těsně po něm je z písku kaše a chová se podobně jako bláto. Ovšem už pár hodin po dešti vrstva mokrého písku ztuhne a po dobu než znovu vyschne mnohem lépe nese a neboří se. Když je dlouho sucho a horko, tak je písek nejzábavnější…často vidím slečny v návějích kolem Kosti v Ráji s plnou pusou písku..:)

            0 0
        • Sunshine 29  

          Na Kokoříně je písek všude, mám to tam docela projetý a za mě nezmatkovat, držet co nejpřímější směr a nechat bike jet, pokud to trefíš v nějaký palbě tak váhu hned dozadu, jakmile to nechytneš, letíš setrvačností dopředu a pak s tím už nic neuděláš.

          Obecně – neposrat se je základ úspěchu :)

          0 0
      • iron.hide  

        no nevim, jazdec nemusi robit vobec nic, to bajk a predne kolo urobi vsetko za neho :) priamy smer sa vtedy moc drzat neda, koleso tancuje a konci to drzkopadom

        0 0
      • raw 4  

        Přesný návod ale často je to do p.dele a modleni…jinak často vyskytující problém v Raji a v Polabí

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • -b-n-x-  

      V pisku se jezdit neda a kdyz uz do nej vjedes tak spadnes

      0 0
      • kyl  

        Pěkný kurevstvo jsou po dešti takový ty splavený jazyky(odplavenej písek s hlínou),ať už mokrý nebo suchý.A taky třeba na polňačce slunkem prudce naschlej povrch po dešti,vypadá to dobře ale pod tím je skoro tekutý blato.

        0 0
      • Ricci  

        Ale da,jazdim tam skoro denne.

        0 0
    • lukasmcl  

      Na to platí, a je ověřeno, Clarksonovo ,,Speed and power" :D

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Environmentalist  

      Docela si neumím představit, že bych při vyjížďce o písek nezavadil. Po mnoha letech ježdění tady v okolí ČL s tím mám nějakou zkušenost. Jak už tady padlo, v písku (hlubším než pár cm) se prakticky zatáčet nedá. Snad jen jednou se mi podařilo projet zatáčku s ladným driftem přední kola :-). Nejdůležitější je tedy pevně držet řídítka, nevlnit se a snažit se jet co nejpříměji. Což je v zatáčce problém a tak nezbývá než zpomalit.

      0 0
      • Ricci  

        Vacsinou to spomali samo a obcas s plnou hubou piesku ☺

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.