• Adin

    Ahoj,

    V krámě kde jsem kupoval kolo mi servisák řekl, že brzdy Avid Elixir 5 co mám (a obecně Elixir) se nějak nepovedly a je problém je servisovat. Je to pravda? Kolo mám od konce června, najeto 1800 km a se zadní brzdou už jsem řešil několik záležitostí.

    Prvně když jsem měl vytažený desky, tak jsem zmačknul páku a vyjel jeden pístek. Zamáčknul jsem ho zpátky, ale brzda byla moc utažená a ani po 60 km to nepovolilo. Dál jsem to do servisu, kde mi odpustili kapalinu. Po asi 100 km se páčka úplně propadla, takže jsem to znova dal do servisu. Brzdu odvzdušnili a asi přidali kapalinu. K tomu mi právě servisák řekl, že Elixir je problém (rozuměj shit) už na to měli spoustu reklamací a nedá se to pořádně servisovat. Chtěl jsem, aby mi seřídil zadní brzdu, aby měla stejný krok jako přední, ale řekl mi, že to asi nepůjde, prý je hadička delší a tak to víc pruží … Když to bylo nový, tak fungovaly obě stejně. Pak byla brzda asi ok, jen každá trochu jiný krok.

    Minulý týden jsem vyrazil na dovču a kolo hodil do auta (na bok do kufru). Když jsem dorazil, kolo jsem vyndal a nechal asi hodinu stát. Pak jsem na něj sednul a zadní brzda úplně v háji. Páčka až na gripu a vůbec to nebrzdilo. Několikrát jsem to promačkával a začalo to trochu brzdit, ale pořád jsem domačkával až na grip. Nasranej jsem byl jak sviňa, ale přední brzda byla ok tak jsem jezdil a začalo se to zlepšovat. Teď pod třech dnech a 200km je zadní brzda v původním stavu, jako byla předtím, než jsem dal kolo do auta.

    Je tohle normální? Nevím, jestli si mám koupit jiný brzdy (což už mi servisák nepřímo doporučil). Jinak mi vyhovují, kdyby s tou zadní pořád něco nebylo. Kolo úplně levný nebylo, je to Scott Scale 50 a žádný hardcore terén nejezdím, tak jsem čekal že to chvilku vydrží.

    0 0
    • Rychlej turista  

      A proč ses v tom vrtal, když tomu nerozumíš? To je skoro taková blbost, jako opravovat něco, co funguje.

      0 0
      • Adin  

        Ta brzda vibrovala, po zbroušení desek to přestalo. Tak proto. Navíc pístky trochy vytlačit a zase zamáčknout snad není problém ne?

        0 0
        • pardalis  

          Jo to je jeden z dobrých způsobů jak si zavzdušnit brzdu :)

          0 0
          • Adin  

            Já se tady na fóru někde dočetl, že se snad mají promazávat. Trochu vytáhnout, promazat a zase zatlačit. Ne že bych to chtěl dělat, už na to ani nesáhnu.

            To je jedno, takže brzdy jsou ok a mám vlítnout na servis nebo ho rovnou vyměnit. K tomu kolu je rok servisu zdarma, tak se mi moc měnit nechce.

            0 0
            • Ruprt2  

              což taky něco vysvětluje. Shimano odvzdušníš a oservisuješ, s cigárem v hubě a pletýnkou v jedné ruce a telefonem mezi ramenem a uchem.

              Na Avid se musíš soustředit a udělat to pořádně a nesmíš to ošulit.

              Když to ošulíš, zkrátíš postupy, jak se to má dělat nebo je uděláš jen napůl, tak to dopadne… počkej, to vlastně víš sám velmi dobře :-)

              Určitě jsou na servis shit. pokud je shit věnovat jim jednou za rok pořádně 15min. (pro zkušeného servisáka s vybavením) tak jsou to parádní brzdy.

              Pokud jim věnuješ 3× 5min, ta jsou to shity

              0 0
              • navlcinci  

                shimano na servis brzd absolutní 1. nenašel jsem jed. problém . na rozdíl od avid,hayes . mluvím např. o zatlačení pístku po obrždění destiček. u shimana zatlačím skoro malíčkem u avid a nedej bože hayes to je o dost těžší. u avid taky někdy pomalu se vracející páka. vadne těsnění v páce a výměna taky stojí za to. zvláště u elixíru.

                0 0
                • Ruprt2  

                  ale jo, na druhou stranu, když si brzdu nastavíš správně, tak jak často se v ní vrtáš?

                  Pokud nemá problém, tak to vlastně ani neobtěžuje.

                  0 0
                  • navlcinci  

                    jo a pokud jde o funkci jsou na tom avid 3a 5 asi i líp než shimano aspon 485 a 486 jsou dost tragické

                    0 0
          • gazman  

            Blbost jak BRNO dokud ten pístek nevypadne a to bys musel mačkat jak vůl,žádné zavzdušnění se nekoná.

            0 0
            • JakeF  

              Vysvětli to mojí zadní brzdě :-).

              0 0
            • Polka  

              To sem si taky pomyslel, kdyz sem to cetl.

              0 0
            • pardalis  

              Vím, že teoriticky by se to stát nemělo, ale mě se to podařilo… Jinak bych to sem nepsal. Nicméně plyne z toho poučení, že do věcí co fungují se nemá vrtat :)

              0 0
    • pardalis  

      Brzdy máš na 99% zavzdušněné a v servisu to evidentně neumí dobře odvzdušnit. Neodvzdušňují se zrovna nejlehčeji, ale pokud se to umí, brzdí dobře. Tak buď změň servis, nebo si kup odvzdušňovací set a nauč se to (hodnota asi 5ti odvzdušnění v servisu).

      0 0
    • Ruprt2  

      IMHO neschopnost servisáka a vzduch v zadní brzdě.

      Už jenom to, že ti dali kapalinu pryč z brzdy, která byla OK, a nikdo do ní nic navíc nenalil, ti musí napovědět.

      0 0
    • jIrI___  

      Servisák je asi neumí pořádně odvzdušnit…

      0 0
    • roza  

      Taky mě chvíli zlobily (hlavně ta zadní) až jsem si skoro myslel, že jsou opravdu šmejd, ale lepší je se s tím trochu naučit pracovat a sžít. Koupil jsem lepší kotouče, odvzdušňovací set a je zcela po problémech.

      0 0
    • Kubiczech  

      Jeden servisák ti řekne, že to nejde opravit a máš si daný komponent radši koupit nový, jeden neumí odvdušnit brzdy a řekne proto, že to jsou šmejdy. Vsadím se, že při nákupu ti ty samé brzdy vychvaloval nebo ne? Proč neřekl rovnou, že to jsou šmejdy když věděl, že je bude další rok muset zdarma servisovat?

      Upřímně jsem rád, že u nás v servisu slovo nejde neznají. Sám jsem spíše teoretik a složitější věci nechávám na servisu, ale jak poslední dobou koukám, tak někteří mně podobní se tomu věnují profesionálně. (:

      0 0
      • Adin  

        Tak servisák mi to kolo neprodával. Navíc to není zase úplně malý obchod, konkrétně mujsport.cz.

        Doporučíte mi někdo servis na Praze 6 nebo Praze 1, kdyby potíže přetrvávali?

        0 0
    • jURis_1  

      Pokud se brzda zavzdušní, nejlepší řešení místo odvzdušňování a věc , která je ve většině oprav nejjistější vypustit z celého systém kapalinu. Vzít a zespodu třmenu natlačit kapalinu až po vrch expanzky. Zašroubovat odvzdušňovák na třmenu. párkrát namačkat páku, do expanzky dolít kapalinu, lehce pod vrch a zavřít expanzku. Pokud bude moc kapaliny, což poznáš třeba že pístky nepůjdou pořádné zatlačit, tak stačí vzít na páce povolit odvzdušňovací šroubek, nechat utéct kapku kapaliny, ihned zavřít. Setřít a jezdit.

      Toto používám já a nikdy jsem neměl problém..:)

      0 0
      • Ruprt2  

        proboha tyto rady jsou mimo mísu.

        Tak nějak to asi dělal ten servis.

        Toto rozhodně neposlouchej.

        0 0
        • Polka  

          Tak je to asi mimo misu pro Elexiry – nevim, jeste jsem je neservisoval. Ale napr. pro SH525 jsem tento postup praktikoval vzdycky a naprosto bez problemu. Ovsem s tim, ze jsem nevylival celou kapalinu samozrejme, jen zespoda doplnil a horem vybehl vzdousek :)

          0 0
          • kubad  

            pro avidy je to fakt špatně, avid nemá odvzdušňovací šroub v nejvyšším místě brzdiče, ale přímo na koncovce hadice a proto je potřeba přesně dodržet postup jak je doporučeno.

            0 0
      • pardalis  

        Jo a Elixiry jsi evidentně nikdy neodvzdušňoval, že? :)

        0 0
        • jURis_1  

          Ne, odvzdušňoval jsem s tím juicy 3 a bez problému, pravda je to skok z kopečku na kopec. Omlouvám se, měl jsem za to že rozdíl v odvzdušňování jakýchkoliv avidů není. Teď už vím proč, viz. kubadův příspěvek výše.

          0 0
    • Internaut  

      Polopatě…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pižmoň  

      Brzdy sem nedavno odvzdusnil,us­pesne,paka mela tvrdy doraz,nehoubovita atd…Kdyz sem ted tlacil kolo do kopce s velkym sklonem tak ze predni kolo bylo opravdu hodne vysoko,nahore zjistim ze mi paka od predni brzdy de az na grip a musim ji parkrat zmacknout a jeste to doladit tim cervenym koleckem,delalo mi to i ve vytahu,kdyz sem paku znackl a kolo stalo na zadnim.Zkousel sem to i na elixirech R a pri postaveni na zadni kolo sla paka az na grip.Je to normalni??jak to mam opravit?obe brzdy byly odvzdusneny opravdu peclive..

      0 0
      • Ricci  

        Zavzdusnene,je mozne,ze ti niekde tecie brzdovka…

        0 0
      • jIrI___  

        Tak to jsi je asi tak úplně úspěšně neodvzdušnil :)

        0 0
        • pižmoň  

          To same delalo i na elixirech R,odvzduneno v servisu,v pro­vozni poloze tvrdy doraz,zadne promacknuti..

          0 0
          • Adin  

            Podobně mi to popisoval jako příklad servisák. Měl kolo s Elixirama na servise, odvzdušnil u něj brzdy. Ze servisu jim pak stoupají prudké schody na krám, takže kolo je hodně nakloněné když ho vynášíš. Nahoře brzda nebrzdila.

            0 0
            • pižmoň  

              Nebylo by reseni odvzdusnovat ty brzdy na naklonene rovine :-D ??

              0 0
        • jIrI___  

          Ještě se v tomhle příspěvku neobjevila následující editace. V prodejně mi říkali, že první série Elixirů měly problémy s netěsností někde kolem pístku v páce, tak ještě tohle můžeš zkontrolovat.

          0 0
      • Ruprt2  

        cestuje ti tam vzduch :-)

        0 0
    • pustipav  

      Jasné, píšou to i ve specifikacích u výrobce…

      0 0
    • Tomcat  

      Popisu situace mě jaksi vůbec nesvádí k tomu, že by problém byl v brzdách.

      To že se sejdou dva nechopní jedinci, není problém brzd. Ikdyž na straně servisáka to může být né neznalost, ale lenost objednat náhradní díly a odvzdušňovací kit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.