Jsou na maratonech přejezdy pře koleje??

85 nepřečtených
  • Lister

    Mám jen takový hloupý dotaz, je běžné, že je na trase cyklomaratonu nějaký přejezd přes koleje a jak je to případně zajištěno – jsou to přejezdy spíše se světly nebo se vyskytují i takové, které jsou označené jenom zněčkou – případně hlídá takový přejezd potom někdo???? No a řeší se nějak případná ztráta při nutnosti čekání než přejede vlak nebo se s tím prostě musí počítat, protože je to závod za plného provozu.

    0 0
    • Daf  

      Kdyz tak o tom premyslim, tak si nemuzu vzpomenout na to, ze bych nekdy pres nejaky jel. Trate jsou vetsinou vedene podjezdy, nebo nadjezdy.

      0 0
    • kubad  

      Sou , co si pamatuju nikdo nijak neřeší. max stojí pořadatel a dává pozor.

      0 0
    • MlokCZ  

      Na nějaké světové klasice na silnici u profíků byl případ, kdy přejezd nějak ovlivnil výsledky závodu a dokonce snad první projel, když už přes stažené závory a pak se to řešilo. Detaily si už ale nepamatuju.

      0 0
      • orca  

        letos na jaře se to řešilo nakonec diskvalifikací tuším prvních 2–3 jezdců , neb v regulích je že při spadlých závorech se musí počkat , oni nepočkali proběhli mezi šraňkami a pokračovali .

        0 0
    • kovar  

      no Marathon to zrovna není, ale Oderská mlýnice má, jak je to tam zabezpečeno, nevím, někdo tam stojí a jelikož vlaků tam moc nejezdí, tak se třeba ten závod vleze do mezery mezi vlaky i s chrty vepředu i s turisty na konci.

      0 0
      • Lister  

        No blbý je že mi to vychází cca 1 km před cílem. Už jsem si to vyhledal (je tam mezera cca 2 hodiny), takže by snad všichni projeli, ale pak už tam co 20 minut něco jede.........

        no ale nevím jak rychle to půjde projed abychom věděli jak nastavit start.

        0 0
        • kovar  

          ještě ti tam může vjet nákladní vlak.

          0 0
          • Lister  

            jo jo taky mě to napadlo, to by bylo asi to nejhorší :(

            ale furt si říkám, že lepší přehledný přejezd než uzoučký podchod, kde hrozí kolize s pěšákem........

            0 0
            • kovar  

              a nějaký kanál nebo potok pod tratí blízko není kde by se dalo projet (projít)? (jako na Šelovi )

              0 0
        • grafik  

          zelenicni prejezd na mlynici je dost dobrej … sjizdi se k nemu celkem tahlym lesnim sjezdem a pak asi jen 300m mirnym klesanim po asfaltu, kdyz to dobre rozjedes tak se da doslova celej preletnout se zhruba 3m rezervou – to je lahudka :o) PikerJakPes mozna nabidne foto tohoto useku ja zatim nic nenasel … jak to maj reseny s CD nevim :o)

          0 0
    • Greyhound  

      No když byl ještě start Sudet na koupališti, jelo se přes koleje a se startem se proto čekalo až projede „vlak“. Takže dav 500 lidí netrpělivě čekal až se závratnou rychlostí 20km/h prořítí jeden malej motoráček s 5 lidma a pak se teprv vyráželo :-D

      0 0
    • Meesha  

      V Cerekvi se taky ceka az projede vlak… Jinak sem zadnej vetsi prejezd nezaznamenal. Obcas nejaky koleje v poli, ale tam snad zabezpeceni neni nutny

      0 0
      • pegal  

        jj .. a prejizdi se dokonce trikrat ..

        0 0
    • shurty  

      Pražská padesátka, nepamatuju že by tam někdy někdo stál.....

      0 0
      • Meesha  

        kde je tam prejezd? si nejak nevybavuju :-)

        0 0
        • Meesha  

          aha, uz sem si vzpomel… Myslis ten za tou dlouhou loukou pred najezdem na silnici? Je tam nejaka zahradka nebo co. Tam uz vlak rek bych nejakou chvili nejezdi.

          0 0
          • Grifon  

            Ale jo, jezdí… ale fakt hrozně málo

            0 0
    • McBlacky  

      Manitou železný hory – čeká se až pořadatel odsouhlasí vysílačkou že vlak projel. Ale je to cca 3km po startu tak není problém

      Král šumavy – tam je přejezd bohužel nikdo nehlídá, ale zase tak často tam vlaky nejezdí. Dřív když se to jezdilo opačně a bylo to ve sjezdu tak to bylo trochu hustší :)

      0 0
      • kámen úrazu1  

        Jen dodám, že na Manitouu je kvůli přejezdu pozměněna trať prvních ročníků. Původně poslední kilometry od Slatiňan do Chrudimi vedly po jednom břehu Chrudimky přes železniční přejezd. Několik let se už přejíždí na starém nepoužívaném mostu s kolejemi na druhou stranu a nový přejezd se podjíždí pod mostem už na opačném břehu Chrudimky. Muselo to ze mě ven, kdyby se tu náhodou nacházel remcal, který poslední kilometry závodu v cíli nehezky komentoval. :-) Kupodivu mu nevadilo brodění řeky pár set metrů před zmiňovaným železničním přejezdem – tentokrát snaha pořadatelů vypořádat se se zdržováním finišujících bikerů na rušné křižovatce. Tímto zdravím všechny, kteří se zde v posledních dvou parných ročnících vykoupali. :-)

        0 0
        • sportovni_biker  

          Mně se ten brod vůbec nelíbil :-( Jsem k němu přijel v křečích a jak jsem pak musel slézt, abych vyběhl ty schody, tak mě to chytlo do obou lýtek a bylo na pár sekund vyřešeno :-(

          0 0
          • -Alan-  

            Mě to od křečí trochu pomohlo. A ten starý nepoužívaný most jsem přejel. Když jsme si to zkoušeli projíždět týden předem, tak jsme to vůbec nenašli.

            0 0
      • civetta  

        Na dlouhym Krali jsou dva prejezdy – v Podoli (o tom asi pises) a kousek za poslednim brodem. Letos jsem tam projel snad metr za motorakem – rozjizdel se ze zastavky 8-))) Jinak si pamatuju prejezdy na Pekle severu a predloni na Jizersky 100. A nikdy tam nikdo nestal – ani nevidim moc duvod.

        0 0
    • Polka  

      Ja se u nas na jizni morave s kolejema na maratonu teda zatim nesetkal. Nevim jak se resi pripadna ztrata u takovejchto nasich malych akci, ale asi se s tim musi pocitat viz napr. lonsky Paris-Roubaix – www.cyclingnews.com/…06/index.php?… :-)

      0 0
      • orca  

        taky to projetí přes šraňky je stálo bednu…

        0 0
    • JancA  

      loni na zimni prazsky padesatce se to stalo, cekali sme tam jak trotlove nez prejel vlak\:)

      0 0
    • JancA  

      loni na zimni prazsky padesatce se to stalo, cekali sme tam jak trotlove nez prejel vlak\:)

      0 0
    • jakub  

      jj treba na Sudetech..

      0 0
      • Cryzyy  

        i na silnicnich sudetech :)

        0 0
    • Beeda  

      kdyz chces na bednu, je dobre mit znameho u CD:-)

      0 0
      • McBlacky  

        málokdo to v ČR mohl říct líp. ty tam asi znáš všechny ne :)

        0 0
        • Luka  

          znamej, neznamej, ČD jezdi stejne panbuhvi podle ceho, jen ne podle jizdniho radu :)

          0 0
    • Matts.  

      Na maratóne u nás máme dvakrát prejazd cez koľaje, na každom prejazde je trojčlenná hliadka, ktorá zabezpečuje bezpečnosť a zapisujú časovú statu v prípade prejazdu vlaku, ktorá sa v od výsledného času odpočíta. Úplne jednoduchá vec, nad ktorou by sa mal človek hlbšie zamýšlať.

      0 0
      • heretik  

        Hm, ale to mi jako úplně jednoduchá věc nepřijde… jakmile totiž přejedeš první přejezd, nemůžeš si být ničím jistý – nevíš, jestli když někoho dojedeš, není vlastně ještě 3 minuty před tebou, nebo když někdo dojíždí tebe, tak jestli má smysl mu ujíždět, nebo jestli už třeba není dávno před tebou :-P Nejspíš se to dá zařídit, aby tyhle taškařice nezasáhly aspoň do čela startovního pole, ale pořád by to mohlo narušit i bednu u nějakých starších kategorií, a to by asi bylo dost nepříjemný.

        0 0
        • Mike TB  

          Prasne tak. S odcitanim casu budes mit problem. Ja mam v Beroune dva prejezdy se zavorami. Oboje na lokalni trati. Prvni nejde objet, pouze podlezt. Druhy je lepsi, protoze jde objet. Predem jsem si zjistil prijezdy vsech vlaku (i nakladnich) a upravil start tak, aby zavory nebyly dole minimalne pro prvnich 150 – 200 zavodniku. Take jsem mluvil s vypravcimi vsech sousednich stanic a ti strojvedoucim dali echo aby houkal a snizil rychlost. A jeste take se zavorarem v Nizboru aby stahl zavory na minimalni dobu. Myslim, ze neni potreba si z toho delat hlavu, zvlast pokud neni prejezd chraneny. Osobak mas pryc za 20 vterin a naklad do minuty. Staci upravit start, aby to nezasahlo celo, jak pise heretik. Problem bych videl kdyby slo o hlavni trat, tam bych upravil trasu a vubec to tudy nevedl. Viz foto s branou Author v predchozich prispevcich – pouze v pripade startu zavodu.

          0 0
          • Mike TB  

            Vlak na lokalni trati je proste „priroda“ a ja nepredpokladam, ze nekdo vjede pod vlak. Strojvedouci navic maji povinnost na nechranenych prejezdech houkat, takze o vlaku vzdy vite.

            0 0
    • Geralt  

      Předloni na maratonu v Karlově byly. Do smrti si je budu pamatovat. Sjiždělo se k nim po rozbité asfaltce na ještě rozbitější přejezd. Pořadatel houkl, že je to OK, tak jsem nebrzdil a jal se přejezd přeskočit. To jsem ovšem neměl dělat, protože jsem po dopadu záhadným způsobem ztratil oporu pro levou ruku, což mělo za následek serii kotrmelců. Naštěstí to skončilo odřeninami a potlučeným loktem, zlomená řidítka jsem ovšem proklínal celou cestu pěšky dolů do Karlova.

      0 0
    • karliner  

      Na krkonošským maratónu je přejezd přes koleje někde v lese. Nikdy jsem tam pořadatele neviděl nebo si to aspoň nepamatuju… :-)

      0 0
      • -Alan-  

        jestli nemyslíš Maraton podkrkonoším u Lázní Bělohrad, ten Scott jsem nejel, ale na tomhle je. Nikdo ho myslím nehlídá. Vlak by měl bejt slyšet, je to nechráněný a houká.

        0 0
    • Zerocool  

      ´Myslím, že je na Oderské mlýnici a nikdo to tam nehlídal,:( však v podmínkách máš za plného provozu na vlastní nebezpečí:)

      0 0
    • cernys  

      Na Berounském maratonu krátké trase byly dokonce závory v Nižboře. Kdo je stihnul dole měl smůlu

      0 0
      • ¨MZ  

        :-) tam jsem podlézal závory ve Vráži

        Jinak na silničnim Králi 250 jsem podlézal už minimálně třikrát. Na bajkovym Králi taky přejezd býval. Většinou to pořadatelé nikde nehlídají. Přejet koleje je stejný jako přejet silnici, stačí se dobře podívat, u nás vlaky nejezdí 200km/h, na maratonech se přejíždějí jen ty nejposlednější tratě, kde jezdí lokálky s maximálkou 30km/h :-)

        0 0
        • cernys  

          Jo na Vráž sem zapoměl :)

          0 0
        • pegal  

          treba na Pres tri vrchy se jezdi pres hlavni tah z Jihlavy do C. Budejic a hned 3× ..

          0 0
    • Martula  

      Znovín cup…;) mezi vinicemi..

      0 0
    • elbi  

      Moravsko-Třebovský maraton přes koleje vedl, dokonce i motorák jsem potkal. Pořadatel ani jeden, půl minuty jsem holt počkal, bylo mi to jedno ale obávám se že ti vepředu by to nesli těžce. Chce to osadit pořadatelem a sladit start s jízdním řádem :)

      0 0
    • RADO77  

      Na posledním silničním Králi šumavy resp. nějakém tom „profi“ závodu (myslím, že Kooperativa cup" co startoval 15 min. před Králem byl vítěz diskvalifikován za to, že přejel koleje, když blikala červená. Je to myslím v pravidlech, že se musí počkat.

      0 0
    • JirkaD  

      Mimo již jmenované maratony se jezdí přes přejezd na Drásalovi hned po startu než se vyjede z Holešova a dál si vzpomínám na Znovín Cup, tam byl závod odstartovaný hned po průjezdu vlaku.

      0 0
      • coolboy  

        jenže na Drásalovi je to takovej balík cyklistů, že v tomhle případě by aji ten motoráček mohl utrpět nějakou újmu :-) ale každopádně bych nestavěl trať maratonu na přejezd železničního koridoru s Pendolinem :-)

        0 0
    • Lister  

      díky všem za reakce, takže přejezdů je dost.

      No tak poku to upřesním a položím dotaz – vadil by vám nechráněný (tedy bez světel a bez závor) železniční přejezd cca 1–2 km před cílem, kdyby se start nastavil tak, aby první skupina a všichni co přijedou s odstupem do 1 hodiny projížděli tímto úsekem v době kdy žádný vlak nejede a ostatní by holt už mohli vlak potkat a tím pádem trochu počkat????

      0 0
      • pegal  

        nic by se nestalo .. ale urcite tam dat poradatele ..

        0 0
      • grafik  

        hmm … to cece nevim, ve velkem stadu se vzdy najde par volu; pred cilem uz jede hodne lidi tzv „tunel vision“ ©zirecek kdy sotva vnimaji okoli, navrhoval bych dva poradatele s pistalkou, ta mne vzdycky „probere“ :)

        0 0
    • náčelník  

      Pokud je ten přejezd blízko nádraží, tak je reálné nebezpečí, že vlak bude přes něj šibovat a šraňky budou dole pěkně dlouho :)

      0 0
    • rock  

      Mám tomu rozumět tak, že v Jeseníkách se rodí nový cyklomaraton ?

      0 0
    • VA3  

      Náměšťský cyklomaraton – cyklomaraton.so­kolisti.org Jestli si dobře vzpomínám, zajištění tam žádné speciální nebylo – každý se musel dobře rozhlédnout ;-)

      0 0
      • fonsta  

        no, minulej rok tuším vlak rozpůlil balík,..je potřeba to švihat hned od startu, aby se to na přejezd stihlo

        0 0
    • Chlupatej Bobr  

      Není to maraton, ale XC Chodovar Cup a někteří jedinci si s takovým přejezdem celkem hravě poradí, asi ještě budu muset potrénovat techniku… www.cemos.cz/…rame_set.htm

      0 0
    • MirkoCarver  

      Znám dva, již zmíněné Železné Hory, kde problém není a Krkonošský maraton, kde je nechráněný a nikým nehlídaný přejezd, ale nikdy jsem tam vlak neviděl. Myslím, že je to stejný problém, jako zácpy po startu, kde člověk stojí, či pomalu jde a čelo závodu mu klidně odjíždí…

      0 0
    • Vrci  

      Jsou a skoro všude. Co si vybavuju tak jsem čekal dvakrát na letošním Beskydu. Přes koleje se jezdí na Králi i Rampušákovi.

      0 0
    • MITY  

      Přes tři vrchy Vysočiny jsou taky přejezdy

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Ty si děláš srandu, ne ? :D Co Priessnitzova 60, domácí marathon a nezná trasu, taková ostuda … :DDD

      0 0
      • Lister  

        no momentálně ji znám až moc dobře, protože tu novou jsem tak nějak vymyslel, ale v konečné verzi je oproti mnou navrhované původní verzi dost zprezněná, ale i tak asi lepší než minule, Oproti tomu, jaká to mohla být krása, je to ovšem obrovská škoda :-(

        0 0
        • Biker jak Pes  

          JJ, to vím, že jsi novou vymyslel. Jsem zvědav, co jsi na nás přichystal. ;) Myslím ale na té staré. Hned po startu se jelo přes přejezd. Vím, že moderátor nás strašil, že 5 minut po startu jede vlak, že prý kdo tam nebude včas, má smůlu … :DDD

          Celkem jsem zvědavý co může absolutní antichrt a pohodář navrhnout za trasu. :D Se nedivím, že tu tebou navrhovanou trasu zavrhli … :DDDD

          0 0
          • Lister  

            no jsem se snažil, hned na začátku měly být chutovka v podobě 1km stoupání s průměrným převýšením 15%, ale neprošlo to a to to bylo po asfaltu, pak krásný výjezd po šutrech a následně sjezd po kluzkých kamenech a kořenech a ještě hezky mezi stromy – taky vyškrtnuto, potom už to byla celkem pohody, jen jeden navrhovaný sjezdík něčím podobným jako 50cm širkové vyschlé koryto řeky – taky to nevzali a ještě jeden hodně kamenitý sjezd, o tohle všechno jste přišli, a vše bylo nahrazeno asfaltem, takže mě osobně se konečná bodoba vůbec nelíbí a proto to asi ani nepojedu,

            Asi si budu muset uspořádat vlastní závod :)

            Kdyby někoho zajímal původní návrh tak tady to je: Jen teda mapa úplně přesně neodpovídá, protože po startu je úprav – Jeseník – Dětřichov – Chata svornost a pak už je to stejný:

            Start z náměstí v Jeseníku, po silnici směrem na rejvíz jedem do Dětřichova, z hlavní silnice uhneme po cca 4km a po velmi prudké silnici vystoupáme k chatě Svornost, dále již terénem lesáckou cestou až na Kazatelny, na které je technický kamenitý výjezd. Z Kazatelen je nádherný výhled do údolí Jeseníku. Z Kazatelen dále po žluté směr Rejvíz – je to 100% terén – kořeny, kameny….jeden náročnější sjezdík, který budou méně zdatní jezdci asi muset tlačit, ale pro průměrně zdatného bjakera půjde o velmi vytané zpestření – sjet se to dá, jen se člověk nesmí bát. Žlutá dále pokračuje na asfaltovou silnici, která vede na Starý Rejvíz, značka po chvíli odbočuje doleva do rezervace, ale mi jedeme dále po silnici až na starý Rejvíz a pak Rejvízem po hlavní směrem k chatě Rejvíz (horní parkoviště) – tam by mohl být očerstvovačka. Dále po červené přes chlapecké skály až k Chlumu, před ním se uhne a Zlaták se objíždí zprava, sjedeme až na rozcestí nad křížový vrch. Zde odbočíme mírně doprava a klesáme dále k silnici na Čertovy kameny, na tu se napojíme v levotočivé vracečce (ta horní s těch dvou které na té silnici jsou) a dále stoupáme po této silnici na Čertáky, zde zase do terénu dále po žluté (skalní stezka – z ní krásné vyhledy do údolí na písečnou a Českou Ves) až k pramenům Olešnice, z nich po modré směrem do Zejfu – moc hezký sjezdík terénem. V okamžiku, kdy se modrá napojí na silnici ve Studeném Zejfu, odbočíme doleva opět do kopce, chvíli stoupám asfaltem (napravo v kopci krásná malá kaplička) po cca 0,5km odbočit na lesní cestu doprava, po ní jedeme zpět pod Čertovi kameny, ale na cestu se napojíme o jednu vracečku níže než předtím (tedy pravotočivá vracečka, pokud bych to měl popsat od Jeseníku). Pak sjedeme po silnici nad zahrádky a před nimi uhnout na pole a po něm až k silnici, kde uhneme doprava a sjíždíme jednosměrnou silnici až k hlavní silnici kde opět doprava k restauraci Šafrán a kolem Šafránu dále nahoru do Lázní po zelené až k parkovišti v Lázních – druhá občerstvovačka. Z pakoviště loukou s kameny směrem vzhůru až pod les, kde odbočíme doprava a jedeme na hranici lesa nad loukou s kamennými sochami, vjedeme do lesa a pokračujeme cestou nad Rumunským pramenem a nad Lesním domovem a dále až k silnici nad potokem Lubina. Uhneme doleva do kopce a stoupáme po asflatce po cca 200 metrech se zprava napojí modrá značka a dále jedeme po ní, po další cca 300m vjedeme opět do terénu a jedeme až nad Lázně, mineme Jitřní pramen a cca 1 km pod ním ostře doprava cestou k Arnoštovu krmelci. A dále nad pomezí, ale nedojedeme až na Pomezí, ale po napojení na asfaltku zahneme ostře doleva a po ní vrátíme do lázní (zde je to opět asfalt, ale myslím že většina už bude tak hotová, že jim to vadit nebude), vyjedeme k léčebně Priessnitz, objedeme skoro celou kolonádu, dolů se spustíme po modré značce (Muzikantská stezka – velmi prudký a z počátku i velmi technický sjezd) a pak městem k cíli u hřiště.

            PS: mapu jsem vložil navýšku aby to bylo čitelné, kdyžtak si to budete muset otočit.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              No vy jste hovada. To myslíš vážně, že pojedem na Svornost ? :D Nás chcete zabít hned na začátku … :D Zajímalo by mě, jestli sis tu trasu projížděl celou… ;))

              0 0
              • Lister  

                no právě že se na Svornost nepojede, protože ta trasa je nakonec otočená a pojede se v protisměru takže ze Svornosti se bude sjíždět :)

                Jinak konečná podoba je tady kdyby sis to chtěl porovnat: www.priessnitzova60.net/

                0 0
                • Lister  

                  PS: ta Svornost tam byla na začátek schválně, protože by to celkem hezky oddělilo zrno od plev :o)

                  0 0
                  • Lister  

                    PPS: profil tam asi nedali schválně, nidko by jim totiž nevěřil, že to je lehčí než loni :)

                    takhle to mělo vypadat – první půlka :)

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Uff, po startu 15 km do kopce. Možná to bude lehčí, ale před se mi zdály hodně náročné sjezdy. Kameny fakt nemusím a to, že jste je nahradili asfaltem, to mi jen vyhovuje… :D Ten sjezd ze Svornosti, no. To bude pěkné, dole by měla stát aspoň sanitka, se vsadím, že se tam rozseká půlka startovního pole. Strašně to tam láká to rozjet… ;))

                      0 0
                    • ax  

                      nemas profil toho co se pojede? psal jsem jim a zatim zadna odpoved…

                      0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Koho to tady vidím … :DD

                      www.priessnitzova60.net/…2006/071.htm

                      0 0
                      • Lister  

                        hmmm rozflákanej sporťák, ten bude mít radost, žes ho takhle prásknul :)

                        Jinak ten profil je původní neotočená verze, takže ten začátek bude až na konci a bude se to sjíždět, navíc tohle je profil ještě úplně první verze, která svornost objížděla takže finální sešup bude asi o 5km kratší, ale o to prudší :o)

                        0 0
                      • sportovni_biker  

                        To já nic, to Schwalbe RR 2.1 vepředu :-D :-D

                        0 0
        • raceman  

          tož to su zvědavý, co se z toho vyklube :-)

          0 0
    • kolobrnda  

      jasne…znovin…3× letos…tam, zpet…pak rakousko…a zrucsky marathon myslim…po prejezdu mestem…

      0 0
    • kolobrnda  

      tady jeden je

      0 0
    • dancing dog  

      Blbý musí bejt, když vede trasa nějakýho maratonu např. napříč Hlavákem a tunelový průchod je pro cyklisty uzavřen…

      0 0
    • Zerocool  

      no teď v sobotu byl přejezd na beskydovi, přednost dostal vlak, potom závodníci:)

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce