• skaj

    Nemate nekdo tipy na pekne vyjizdky po Alpach? Radi bychom vyrazeli z jednoho mista, cca 3–4 vyjizdky (popr. popojet kousek autem). V CR jezdime vyjizdky kolem 100 km a cca 1500m prevyseni s prumerem 25–27. Ted spekulujeme, do jak vysokych kopcu se vydat a co vlastne ujedem. Nas styl je spise espresso-turistika. Kazety si v nejhorsim pripade prehodime.

    Da se neco podobne narocneho najit v nami preferovanych Dolomitech?

    Dik za tipy!

    0 0
    • jecnak  

      Nedavno zminovana Badia, respektive Sella Ronda je co do prevyseni celkem milosrdna. Svycarsko nebo okoli Bormia je narocnejsi – delsi ci prudsi kopce s vetsim prevysenim.

      0 0
      • skaj  

        Dik! Nejaky tip, treba na web popisujici trasy v okoli, nebo konkretni trasy bys nemel prosim?

        0 0
        • šimlos  

          Web není třeba. Střediska Alta Badia, Corvara, Arabba a kolem nich sedla Passo Campolongo, Pordoi, Sella, Gardena, Falzarego, Valparola, Giau. Pospojovat z toho vyjížďky podle výkonosti a časových možností můžeš podle mapy. Sedel je tam samozřejmě více, tohle jsou ta nejvýznamnější.

          0 0
          • skaj  

            Diky! Takze na nejake fakt rusne silnice, kterym je radno se vyhnout tam spis nenarazim? To prave z mapy moc nepoznam.

            0 0
            • šimlos  

              Poměrně rušná je příjezdová silnice od severu od Brunecku do Corvary ale taky žádná hrůza. Akorát je tam v první polovině pár tunelů, ty se místy opravují a objezdové silničky jsou na několika místech zanesený stavebním bordelem. Ale po ní pojedete akorát v její horní části od La Villy, pokud pojedete z Passo Valparola.

              0 0
          • skaj  

            .

            0 0
    • 1james1  

      Já doporučuji i Francii. Oblast východnĕ od Grenoblu, já byl v Les deux Alpes. Alp d'Huez, Galibier, Croix de Fer, Glandon, Ornon, Madeleine,… nebo východnĕ od Guillestre, já byl v Ceillacu – Izoard, Vars, Risoul,Agnel, Col de la Bonette, Okruh Allos-Chapms-Cayolle…

      Francie je sice dál, ale stojí to tam taky za to.

      Jinak v Dolomitech nezapomeňte na Tre Cime a Fedaiu.

      0 0
    • Zbyněk  

      V Dolomitech se dá namotat okruhů asi nejvíc, počítejte ale se silným provozem. Osobně bych doporučil Francii, to se ale na 3–4 dny moc nevyplatí. Kompromisem by mohlo být Bormio. Na 4 dny tak akorát a vedle profláklých a frkventovaných kopců jako Stelvio nebo třeba Foscagno jsou po ruce i méně známé a klidnější silnice (Mortirolo, Carette di Val Bighira, Gavia, Vivione. Torri di Fraele…)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ono záleží, jestli si mohou dovolit jezdit ve všední dny a mimo nějaké lokální akce (a případné stěhování národů). To pak bývá i na nejprofláknutějších místech Selly skoro prázdno a cyklisté možná přečíslují auta i motorky.

        0 0
        • Zbyněk  

          Tyhle hlavní kopce v centrálních Dolomitech mám sjeté zhruba 4×, 5× v červnu-září, v různých dnech a čase, a provoz tam byl silný vždycky… teda vyjímkou je doba po šesté večer, kdy auta a motorky rychle mizí a je klid. Bohužel lidi se naučili jezdit do hor i mimo sezónu a ani ten červen už není, co býval. A týká se to (skoro) celých Alp, nejen Dolomit.

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            No jo no, tak až je budeš mít pořádně projeté jako třeba Krab nebo já, budeš vědět, jak to je doopravdy – přesně jak Krab píše.

            0 0
            • Zbyněk  

              Až budeš mít v Alpách projetou alespoň čtvrtinu co já, tak se o tom můžeme pobavit, ty rozumbrado :-).

              0 0
            • Martin  

              tak takové chytrolíny miluju, neporadil si tady jedinou trasu, evidentně tě hory ještě neviděly, ale chlapovi, který je zjevně v kopcích jako doma napíšeš „až to budeš mít projeté jako já“

              tak to tvrzení podpoř nějakou kloudnou trasou, kterou si projel, jinak je to asi tak stejné tvrzení, jako když budu tvrdit, že jsem marockej sultán…

              0 0
              • ELx  

                Projed si nejake jeho komenty v jinych vlaknech, nebo se podivej k nemu na Stravu … A pak delej chytraka :-)

                0 0
                • Martin  

                  prosím tě, proč mám prohledávat Stravu? já reaguji na fakt, ŽE TADY V TÉ DISKUSI NEDAL JEDINÝ TIP, kromě sdělení kolik toho má najetého v kopcích

                  0 0
                  • ELx  

                    Tak si bud dal za ko.ota…

                    0 0
                    • Martin  

                      ***** seš leda tak ty, když si myslíš, že jsem povinnej dohledávat informace o někom, kdo tu napíše nepodloženou informaci

                      jinak ***** je *****

                      quasi „slušnost“ typu kok.t je leda pokrytectví

                      0 0
                      • IndyCZ  

                        +1.

                        Až se budu ptát prodavačky u pultu, jestli je ten koňský salám fakt z koně, a nějaký chytrolín za mnou ve frontě mi řekne, ať si to najdu na jejím facebooku, určitě mi to hodně pomůže. A když řeknu, že ani nevím, jak se jmenuje, natož abych znal její facebook, a dotyčný mě pak nazve kokotem, to mi fakt hoooodně pomůže.

                        Do řiti, lidi, buďme aspoň trochu konstruktivní.

                        0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Pokud napíše, že je tam trvale nával, tak buď jezdíme do jiných Dolomit nebo není v tamních kopcích úplně jako doma. Je pravda, že už to má(me) za ty roky celkem vychytané, jak co do logistiky a ubytování, tak volby termínu, tras a objednávky počasí.

                0 0
                • Martin  

                  Krabe, tebe nezpochybňuju, zpochybňuju kohosi, kdo tady ještě neotevřel hubu s konkrétní radou, zato neopomněl napsat jakej je borec

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Napsal by nejspíš totéž, co já, jezdíváme totiž spolu – tedy já se mu zuby nehty držím v háku a on se kochá.

                    0 0
                    • Martin  

                      ok, pak měl napsat prostě „jezdím s krabem a mohu potvrdit to a to“ nebo něco v tom smyslu

                      prostě pokud člověk neotevře hubu jedinou radou a jen přidá připomínku že je dobrej jako někdo, působí to minimálně divně

                      stejně tak i ten poukaz, že jsem si to měl dohledat na Stravě…

                      0 0
                • Zbyněk  

                  Nechci rozhodně vyvolávat nějaké flame, nicméně ještě jednou zareaguji. V Dolomitech mám projetých cca 30 silničních kopců, tak nějaké měřítko mám a hlavně to můžu porovnat s jinými alpskými lokalitami. Samozřejmě, že se najdou (hlavně v okrajových částech) silnice s menším provozem nebo dokonce jako např. Passo Manghen takřka liduprázdné, ale na profláklých sedlech v centrálních Dolomitech (Sella Ronda, Falzarego) jsem nikdy malý provoz nezažil, s vyjímkou podvečerních dojezdů. Z měsíců mi přišel nejlepší červen, ale třeba v polovině září jsem v tomto směru nezaznamenal zásadní rozdíl oproti prázdninovým měsícům (zajímavé, že na pěších stezkách přitom málo turistů). Je jasné, že květen nebo říjen budou mnohem klidnější, ale zase nesou jiná rizika.

                  Možná to nedorozumnění pramení z toho, že pojmy silný a slabý provoz jsou značně subjektivní a každý je chápe jinak. Dolomity jsou krásné hory a určitě stojí za (ne jednu) návštěvu, bohužel jsou taky nejpřetíženější částí Alp co do lidí, i když centrální Švajc (Interlaken, Andermatt) jim poslední dobou zdárně konkuruje.

                  0 0
                  • Martin  

                    přesně tak, taky si myslím, že potíž je v subjektivním hodnocení slabého a silného provozu, aut tam jezdí pro někoho dost, pro mě je to slabý provoz, protože poměřuju se situací kolem Prahy, prostě relativně slabý provoz, což pro někoho může být silný provoz

                    0 0
    • Martin  

      parádní místo je Bormio, bez potřeby dojezdu autem se přímo z bormia dá jezdit:

      Stelvio, Gavia, Offenpass (nad 2700)

      Mortirolo, Bernina, Eira (což jsou cestou tam dva průsmyky)

      a pak ještě lahůdka k jezeru Lago di Cancano a jako odpočinkový den soupání na Bormio 2000

      0 0
    • skaj  

      Diky moc vsem za tipy! Fancie by me lakala, ale na 4 dny je to moc daleko. Vyhraje nejspise Bormio, mame to z Plzne i nejblize. Byl tam nekdo v druhe pulce zari? Je to uz moc velka loterie na pocasi?

      0 0
      • Martin  

        Stelvio i Gavia v druhé půlce září už jsou docela loterií

        pokud tam budeš mít 4 dny k disposici, doporučuji tyto 4 trasy:

        první den: Stelvio, dolu do Pratu a přes sv. Annu na Offenpass a dolu do Bormia

        druhý den: passo Gavia, dolu na Ponte Legno a zpátky přes Mortirolo (přes Monno)

        třetí den: passo Eira, cestou si hned za Bormiem určitě odboč k Lago Cancano, resp. ty nádherné serpentiny k pevnosti, dál už to na silnici nejde, ale ty serpentiny stojí za to, po cestě ale bude ještě Foscagno, mezi Eirou a Foscagnem je ale jen malý sjezd a výjezd

        čtvrtý den pass Bernina, možná už budeš mít dost a tak sjet autem do Tirana

        0 0
        • zdenek  

          Můžeš trochu upřesnit tu první trasu?

          Za Pratem jsem se ztratil. Pokud tedy místo sv. Anna nemá být sv. Maria a návrat přes Umbrailpass.

          0 0
          • Martin  

            jo, psal jsem to večer utahanej a trochu (apíš hodně) jsem to zmotal, takže sjet do Pratu a tam hned jak je vpravo to náměstíčko s potravinami tak tam doleva na Glorenzu a před Glorenzou zase doleva na Švýcarsko (případně doporučuji zajet si na krátkou zastávku vpravo do Glorenzy, kouzelné statobylé městečko)

            no a dál na sv. Marii (mě se pořád plete Anna a Marie, asi proto, že se dcera tak jmenuje) a ve svaté Marii tedy ne rovně na Ofenpass (který je tedy taky nádherný, výjimečný tím, že tam všude rostou borovice), ale doleva nahoru na Umbrailpass, no a nahoře doprava a zpátky do Bormia

            0 0
            • zdenek  

              Jj, to je klasika. Já už myslel, že je tam ještě nějaká silnička přes hřeben, kterou bych přehlédl. :-)

              0 0
              • McBlacky  

                na gravelu s lehkejma převodama by se dalo, na silnici vubec. Ze St. Maria až k odbočce na Ofenpass to je širokej šotol, pak pár km singl a jsi u jezer, kde to po šotolu objedeš a z Tori Fraele je asfalt.

                0 0
        • skaj  

          Dik moc za pomoc! Kdyby se nekdo chtel podivat, naklikal jsem to na mapy.cz

          Bormio, Stelvio, Prat, Santa Maria, Umbrailpass, Bormio

          89km, 5081m

          https://mapy.cz/s/1MK3o

          Bormio, Gavia, Ponte di Legno, Mortirolo, Bormio

          99km, 4544m

          https://mapy.cz/s/1MKd5

          Bormio, Lago di Cancano, Passo Eira, Bormio

          54km, 2675m

          https://mapy.cz/s/1MKiN

          Obavam se ale, ze tohle je pro nas KO. Predstava, ze ujedem 90km s 5km prevysenim mi zavani asistovanou sebevrazdou. Jsme holt zdechliny, no:( Kolik rocne prosimvaslidi jezdite, ze takovehle trasy davate v pohode? My asi pojedem do LednickoValtickeho arealu kdyz vidim ty vyskove profily…

          0 0
          • šimlos  

            Jako seznámení s horama bych spíš vybral ty Dolomity a tohle si nechal na další výlet…Je to trochu ostřejší oblast.

            0 0
          • McBlacky  

            To Stelvio-Umbrail pokud pojedeš obráceně, tak si dáš Stelvio z Prata, což je klasická cesta a jedno z nejdelších stoupání v Alpách a samo větší vražda než navrhovaný směr.

            Ještě nepadl návrh na Bormio-Umbrail-st.Maria-Ofenpass-Munt La Schera (prujezd na cyklobusu, jezdí myslím co 15–20 minut)-Livigno (ideální místo dát si jídlo a nakoupit flašku na večer v bezcelní zoně – Pso Eira – Pso Foscagno- Bormio.

            Sice to je delší, ale nastoupáš celkově jen o málo víc než při variantě Stelvio-Prato-Umbrail. A sjezd z Offenpass k celnici je super, stejně jako z Umbrailu do St. Maria. Navíc v závěru to z Foscagno je do Bormia pořád z kopce nebo po rovince, prakticky z Livigna už není co řešit a je to zevl.

            jo a něco najeto to mít chce, ale na Stelvio i Gavii se vyškrábaly loni i holky co nedaj ani 500km za rok. Takže zkousnout zuby a makat!

            0 0
            • Martin  

              souhlas, jen dodám, že nejdelší stoupání asi bude z Bolzana na Pennes, to je 55 km, ale zas ene pořád do kopce a začátek nad soutěskou v tunelech taky stojí za to

              trasu přes Ofenpass jsem nenavrhoval právě proto, že se musí pak skibusem tunelem na Livigno a z Livigna to zas až taková brnkačka není, jsou to prostě ještě dva průsmyky, byť převýšení už není takové a ďolík mezi průsmyky taky není nijak nároční je to celkově docela dost

              ovšem Ofenpass nádherný, člověk si tam připadá jak v jiném světě

              sjezd z Foscagna začne být v dolní části nezáživný jak se tam furt jede městečkem

              0 0
              • Zbyněk  

                Jestli ještě někdy pojedeš Pennes od Bolzana, doporučuji silničku ze St. Barbiana (kousek pod Chiusou) přes Collalbo na Sarentino. Vyhneš se tak městu i tunelům. Silnička je parádní s hezkýmy výhledy na Dolomity (Mont Sciliar) a s minimálním provozem vyjma okolí Colalba. Chvílemi jsem nevěděl, jestli neskončím u někoho ve statku, ale je to průjezdné. Párkrát se lehce klesne, ale povětšinou se stoupá až za Colalbo. Pak následuje prudký klikatý sjezd k Sarentinu.

                0 0
          • Martin  

            parádní práce, jen pozor, Seznam je strašný xindl a trasy pro kolo dělá nesmyslně, je to vidět i na těch mapách, že občas tam vede kolo divočinou, kterou bys dal i na fullu se staženou zadnicí

            jinak nevím, zda lze dojet až k jezeru Cancano na silničce, já končil nahoře u pevnosti

            ví někdo?

            0 0
            • jonti  

              Da se, ale je tam takova hladka bila sotolina ke konci

              0 0
            • McBlacky  

              je tam šotka, jako dá se to jet, pokud nemáš uplne ultra light obutí

              0 0
              • Martin  

                TUFO Elite JET 160, lehčí jsou už jen dráhovky… proto já nikam do neprozkoumaných končin moc nejezdím

                0 0
                • McBlacky  

                  to o dost přicházíš. Nejen v tom zkoumání, na tomhle jezdit v kopcích delší sjezdy bych nechtěl

                  0 0
                  • Martin  

                    to máš fuk, nahoru jedou dobře a dolu se stejně už bojím hodně to řezat… to bejvávalo…

                    0 0
            • McBlacky  

              viz ty screenshoty

              1. Z Tori fraele na Foscagno jen po té hlavní spodem
              2. Na Mortirolo jedte z Mazzo, to je ofiko cesta Gira. Vase varianta je pro másla :)
              3. Kolem Stelvia a Umbrailu jen po té jediné hlavní asfaltce :)
              0 0
              • Martin  

                tak koukám, že Seznam doporučuje ty nádherné serpentiny od Cancana snad skočit s padákem nebo co…

                0 0
                • McBlacky  

                  ono tam jsou traily -mezi Agnogou a silnicí na Fraele- já jel jen od Agnogy zadem na sedlo, sjezd a dojel jsem pod pso di Trella k tý salašo/hospodě. Víc nahoře ve svahu pak je cesta na Foscagno, ale to je dost jebka místy, hustým bordelem a značená jak od retardů, z toho jsem radši vycouval. Nějaká cesta do masivu napravo byla, akorát já se potřeboval vrátit do Livigna, tak mě ten směr nezajímal.

                  0 0
                • zdenek  

                  Mapy.cz nemají to routování tras pro kolo moc vychytaný. Je to asi stejný algoritmus jako pro pěší. Bez ohledu na nastavená kritéria.

                  0 0
              • Martin  

                hele, není, než se ty dvě cesty na Mortirolo spojí, jsou tam před tím taky pěkně výživné úseky kolem 25%, ale taky je tam kousek po rovině, to je fakt

                0 0
              • Zbyněk  

                Z Torri di Fraele lze dojet přímo do Isolaccie. Dobrá volba, pokud člověk pokračuje na Foscagno nebo má v Isolaccii ubytování. Pod serpentinami z Torri se odpojují šikmo vpravo lehce přehlédnutelné silničky (spíš asfaltové chodníky), kterými se dostaneš až do městečka na hlavní (osobně projeto).

                0 0
          • Zbyněk  

            Ta převýšení jsou značně zavádějící, v reálu je to zhruba o polovinu méně. Gavii bych jel od jihu z několika důvodů. Je to hodnotnější (a na Giru se až na jednu výjimku jezdí právě od jihu), scéničtější a naopak severní strana je pohodlnějšído sjezdu a rychleji uteče fádní úsek mezi Bormiem a Santa Catarinou. Mortirolo zkuste z Mazza, kdyžne s Gavií, tak samostatně. Je to taková klasika. Ještě bych tam zakomponoval okruh Bormio- Foscagno – Eira – Livigno (kousek lze po cyklostezce) – Ofenpass – Umbrail – Bormio. Tunelem je přeprava mikrobusem tuším za 5 CHF.

            0 0
            • mrozu  

              Přesně tak, ty převýšení jsou úlet. Ještě doplním další tip na trasu směr Livigno: z Bormia do Tirana (bacha na státovku se zákazem vjezdu pro kola), výšlap Passo Bernina, Forcola di Livigno, Livigno, Passo Eira, Passo Foscagno, Bormio. cca 140 km a do 4000 m převýšení.

              0 0
              • Martin  

                jo, ta státovka jde v pohodně objet po kvalitní silnici, která jde dílem úplně mimo a občas se té státovky dotkne, ale tam jsou zase objezdy

                0 0
              • McBlacky  

                jo to je dost výživný z Tirana nahoru, na Forcolu snad 35km a skoro 2000 převýšení

                0 0
                • Martin  

                  ale deset kilometrů kolem jezera je po rovině, zbylých 25 km do kopce s převýšením 2000 metrů, ještě větší legrace jsou ale výstupy z Bolzana, které je 200 mnm

                  0 0
                • Zbyněk  

                  Mě to vyčerpalo i opačným směrem :-).

                  0 0
                  • Martin  

                    přesně, je to pěšky jako za vozem

                    když to jede člověk opačně z Bormia napřed na Livigno, tak sice stoupá na Forcolu po takových postupných schodech, ale zase si pak od Berniny kecne na prdel do 400 metrů a pak těch 40 kilometrů z Tirana do Bormia taky stojí za to a dokáže pěkně utahat, zvlášť v situaci, kdy má člověk nahoře už vymalováno, ono je to pak takových utahaných 800 výškových metrů na nekonečných 40 kilometrech

                    já to teda jako okruh zrovna nemusím, radši se otočit v Livignu a druhý den si vyjet na Berninu a zpět

                    0 0
                  • McBlacky  

                    zabava to moc není no. Naopak na MTB je z Bernina pass do Poschiavo jeden z top trailů na AM/EN v oblasti.

                    0 0
              • Singlespeed  

                To je kompletní výčet těch nejméně zajímavých kopců v širém okolí, taková místní opruz trasa :-D.

                0 0
                • Martin  

                  aha, asi seš tam jako doma, tak nám, co tam jezdíme jen několikrát do roka navrhni své trasy, alespoň já se moc rád přiučím a objevím něco nového

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Pěkné už bylo vyjmenováno, tak proč neupozornit i na to trošku slabší, to přece není zakázáno :-).

                    0 0
                    • Martin  

                      teď ti nerozumím, píšeš, že zmiňujeme ty nejméně zajímavé trasy v regionu, tedy tě žádám, abys sdělil nějakou tu zajímavou

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Zdá se, že neumíš číst. Ragoval jsem na Mrozu, který uvedl na místní poměry dost nezajímavou trasu.

                        0 0
                        • Martin  

                          ale umím číst… a vím nakoho reaguješ, jen se tě už potřetí ptám, jakou trasu bys tedy v okolí doporučil, což jsem se tedy zatím nedozvěděl… a s největší pravděpodobností ani nedozvím

                          0 0
                      • Singlespeed  

                        Forcola, Foscagno i Eira jsou takové slabší kousky. Přecivilizovaná Bernina s megaelektrárnou, lanovkama a železnicí pro mě taky hodně nic moc. No a cesta z Bormia údolím, to bych si taky vcelku rád odpustil :-).

                        0 0
                        • Zbyněk  

                          Je pravda, že Foscagno a Eira nejsou žádné highlighty. Docela provoz a cesta poměrně nezáživná, téměř bez zatáček. Výhledy vcelku slušné. Přesto bych okruh přes Livigno, Ofenpass a Umbrail nezavrhoval, i přes jisté nevýhody. Je to taková místní klasika a 4× přes 2000 běhen dne se taky moc často nejezdí. Okruh opačným směrem přes Forcolu Livigno a Tirano s „nekonečným“ návratem údolím už bude poněkud opruz a nechal bych ho jako rezervu. Osobně tyhle „údolní“ úseky taky moc nemusím,obzvlášť když blbě foukne, je vedro nebo se musí po hlavní silnici. Samotná Forcola Livigno se mi ale líbila. Hodně záleží, jaké má člověk štěstí na provoz, což se nám napoprvé povedlo. Úsek mezi Livignem a jezerem Poschiavo je scénický a silnice kvalitní. Přes Berninu do Engadinu jsem nejel, tak nemohu posoudit.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Jak vidno, máme na okruh Mrozu stejný názor. Takže nevím, proč se Trepík tak zlobí.

                            0 0
                            • Martin  

                              i já jsem napsal, že to není úplně ten nejlepší okruh ( Trepifajxl 28.6.2017 13:28)

                              ovšem napsal jsem své, Mrzo napsal své a jaký okruh si doporučil ty?

                              celé je to od začátku o tom

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Kromě okruhu Bormio-Tirano-Forcola-Eira-Foscagno, který mě subjektivně moc nebavil, bych ostatní trasy s klidným svědomím doporučil.

                                0 0
                          • McBlacky  

                            Dolů do Engadinu jsem to jel při Engadin radmaratonu, akorát teda jako jeden z mála na ne-aero kole a s kompaktama, takže jsem zuby nehty visel naprostý peklo z Berniny až za Zernez, než se to zvedlo na Fluelapass.

                            Je to široká silnice, highspeed sjezd, trochu nuda.

                            Varinata pro nařachaný kolenovrty co nechtěj platit 5 eur za tunel :) a daj okruh přes Offenpass tudy

                            0 0
                            • Zbyněk  

                              Tunelem jsem kdysi, když to ještě nebylo zavřené, jel na kole. Zážitek teda nic moc, navíc člověk musel jet kudlu, aby stihl semafory.

                              0 0
                    • Singlespeed  

                      Co se Bormia týče, doplnil bych jednu vychytávečku. Na cestu ke Dvěma věžím si přibalit do batůžku tenisky. Nahoře schovat a zamknout kola někam do křoví a pokračovat po bývalé vojenské cestě pěšky stále výše až k pevnosti Scale na samém vrcholu stejnojmenné hory, která je upravena jako muzeum v přírodě. Tam projít temným vrcholovým tunelem a vystoupit na vrchol ke kříži. Otevře se kolosální a fascinující pohled na legendární místa v okolí.

                      0 0
                      • Martin  

                        tak tohle je opravdu rada nad zlato, sebou tenisky, kolo strčit do křoví a trénink vylepšit turistikou

                        no, jo, halt bike-forum, no…

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Já nejezdím na dovolenou trénovat, takže pro mě v pohodě :-).

                          0 0
                          • McBlacky  

                            kolo jde nechat u tý hospody za věžema, maj slušný kafe i domácí sladkosti.

                            0 0
                • mrozu  

                  Jj, zrovna Bernina pass je vyloženě opruz, zbytečně jedno z největších převýšení v Alpách, ošklivý zelený jezero, okolo hnusný špičatý hory… navíc tam jezdí ten trapnej Bernina express :D

                  0 0
                  • Martin  

                    jo, jo, to mě taky dostalo do kolen

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Tak, všichni na B-F už dávno víme, že kdo má jiný názor než Trepifajxl je vůl. Jsem s tím také srozuměn :-).

                      0 0
                      • Martin  

                        mluv sám za sebe, hňupe

                        napřed tady v diskusi, kde se doporučují pěkné trasy v oblasti pohaníš něčí doporučení aniž bys přidal to své a pak kolem sebe kopeš

                        3× jsem tě vyzval, ať nám napíšeš lepší cesty než tu ostatní doporučují a vypadlo z tebe…

                        …leda hovno

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Jsou zde vyjmenovány de facto všechny cesty v okolí, tak jedině, že bych nějakou honem nechal postavit a pak ji doporučil :-).

                          0 0
                      • ELx  

                        A teď sis to teda pěkně posral :-)

                        0 0
                  • McBlacky  

                    :)

                    lepší na to MTB. Nahoru se vyškrábeš z Engadinu luxusní cyklostezkou na Monteratch (nádražka se selkama v krojích ve CH stylu mě pravidelně dostává), pak teda mix se silnicí bud vražda přes La Streta do Livigna, nebo ten červenej trail na Poschiavo.

                    0 0
      • Zbyněk  

        Ještě bych ke kolegovi dodal, že z Mortirola lze pokračovat po uzoučké silničce na Passo Carette di Val Bighira až do výšky 2130 m. Odbočka je pár stovek metrů za vrcholem Mortirola ve směru na Edolo (nad hospodou). Po jednom km prudkého stoupání lesem se otevře krajina a jsou tu pěkné výhledy na Ortler. Zpět se musí po stejné cestě (cca 12 km tam i zpět).

        Z Mortirola můžete ještě zkusit „hřebenovku“ přes Monte Padrio (Passo Giuspecca), kterou si lidi z naší skupiny pochvalovali, a přes Trivigno se adrenaliovým sjezdem vrátit zpět do údolí Valtellina.

        Jinak počasí je při objednávání pobytu dopředu loterií vždycky. Počítejte se studenými rány a večery, na druhou stranu v září bývá stabilnější počasí.

        0 0
        • McBlacky  

          kluci jeste jeli na Mortirolo z Tovo di Sankt Agata, prý taky vražda nehorázná.

          Ta hřebenovka je dobrá když jedeš Bormio-Mortirolo (ofiko Giro route)-Aprica-Edolo-Ponte di Legno-Gavia. Obráceně když po Gavii a Mortirolu sjedeš do Tirana, tak ten uphill drag do Bormia je na mašli :)

          0 0
          • Martin  

            přesně tohle jsem teď chtěl napsat… jinak tam co zmiňuješ jsou pasáže nad 25% a mě to tam přišlo horší spíš dostat se dolu než vyjet nahoru, prostě tam už nešlo bezpečně dobrzdit, tedy bylo to v době kdy jsem měl brzdy od bontrageru, který teda byly dost na hovno, ale stejně…

            0 0
    • jecnak  

      Nechaval jste si nekdo prevazet kolo tunelem pod MontBlanc? Podle vseho tam jezdi normalni bus a vozi kola viz http://www.chamonix.com/…ete-2017.pdf

      0 0
    • Luke89  

      Ahoj.. koukal jsem, že spousta cest, které doporučujete je v oblasti Itálie nebo Francie. Já bydlím 80 km od německých Alp, tak bych se chtěl zeptat, jestli nemáte i něco tady projetého. A nějaký tip, V pondělí jsem jel od domu do Garmische a zpátky s nějakými 170 km a super vyjížďka. Kdyby byl i tip na nějaké cesty budu jen rád. Díky

      0 0
      • vik  

        Treba okruh s Roßfeldem a Hirschbichlem? Cca 155/3500…

        0 0
    • RUSH  

      Rád bych se s dovolením připojil k prosbě o tipy na silniční trasy v Alpách, ale tentokrát co možná nejblíže k ČR, tedy asi v Rakousku. Díky všem.

      0 0
      • McBlacky  

        jestli by te zajímalo okolí Mariazell tak ti neco muzu poslat. Super klidný ježdění a je to blízko relativne.

        0 0
        • jonti  

          Tam to ale neni moc jezdeni v kopcich, ale spis v udolich, tak je otazka jestli to ma smysl tam jezdi z Cech.

          Me by zajimalo jezdeni okolo Zillertalu.

          0 0
      • vik  

        Je otázka, čemu říkáš Alpy… Jestli chceš při švihu vidět nějaký vyšší hory kdesi v dálce, anebo v těch horách chceš jezdit :-)

        0 0
      • RUSH  

        Chtěl bych jezdit v horách…

        0 0
    • Zbyněk  

      Ahoj,

      právě nám vypadli dva lidi na cyklodovolenou do francouzských Alp v termínu 5.-16.června, tak kdyby měl někdo zájem, může se přidat. Spíme ve stanech, doprava minibusem s vlekem. Trasy tranzitní i hvězdicové. Nástup možný po trase Jeseník – Šternberk – Hradec Králové – Praha – Plzeň. Víc informací rád dodám na zbynek.andel@seznam.cz..

      Zbyněk

      0 0
    • Alojs01  

      Znacim, tohle vlakno budu potrebovat :-).

      0 0
    • czechfixie  

      .

      0 0
    • Jetel  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Krov  

      Dám to třeba sem ať nezakládám další vlákno. Měl bych dotaz na někoho, kdo zná Gotthard pass. Pochopil jsem, že přes něj vedou víceméně dvě cesty z obou stran a na té staré je z obou stran několik km kostek. Dá se jim aspoň v některém směru rozumě vyhnout po nové silnici nebo je to nevhodné kvůli provozu aut či tunelu? Podle segmentů na Stravě to vypadá, že se jezdí všema cestama, ale po starých víc a taky na těch nových to můžou být jízdy při zdejších četných hromadných akcích.

      0 0
      • jecnak  

        Byl jsem tam 2× a jel vždy po staré cestě nahoru po kostkách. Kvalita povrchu je většinu času na kostky bezvadná a řekl bych, že je to vlastně zážitek sám o sobě, protože takhle nějak to tam muselo vypadat i před 60 lety.

        1 0
      • 1james1  

        Určitě jeď Gotthard z Airola a užít si seprentýny a kostky. Sjedeš potom druhou stranou rychlým sjezdem skoro bez zatáček… Doporučuji udělat okruh Furka-Nufenen-Gotthard – https://www.strava.com/…s/2474264865

        0 0
        • Krov  

          Díky. Já právě ten okruh, co píšeš jet chtěl, jen jsem nevěděl kterým směrem. Furku a Nufenen znám aspoň z auta a tam mi to vyšlo nerozhodně – Furku raději proti směru hodin, Nufenen po směru a tak sháním, jak je to na Gotthardu, který neznám a nerad bych sjížděl delší úsek po kostkách. Nahoru by to tak nevadilo, přece jen je v tom trochu historie, jak píše Ječňák.

          0 0
        • mrozu  

          Ten sníh koncem června teda masakr. Jinak těch 400 výškových na Grimselpass už by tě nezabilo :D

          0 0
          • brtníček  

            Stelvio průjezdná zatím jen od Bormia. Asi ty sesuvy jsou rozsáhlé.

            0 0
          • 1james1  

            Ten byl v plánu další den :D Okruh Susten-Grimsel-Furka :D

            0 0
            • jecnak  

              Koukám, že to jezdí všichni stejně :-)

              0 0
              • Singlespeed  

                Jak to chceš jinak naplánovat? Taky jsme to tak s drahou polovičkou jeli :-) . De facto každý snadno naplánovatelný smysluplný okruh v Alpách jezdí „všichni“.

                0 0
      • mrozu  

        Ze severu jedeš půlku kopce stejně po hlavní, takže jestli se chceš vyhnout kostkám, můžeš to po ní rovnou dojet až nahoru. Ale doporučuju to jet z jihu od Airola – je to mnohem hezčí, větší převýšení a mimo hlavní. Kostky jsou až na druhé polovině kopce a dávají tomu právě to kouzlo :)

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.