Karbonové ráfky - rozdílná tuhost?

145 nepřečtených
  • choceň

    Mám dvoje 29" karbonové ráfky – Nextie ultra light s hmotností 310 g a pak nějaký noname s hmotností 380 g.

    Pocitově mi přijde ten těžší tužší… ale možná to je placebo efekt… Nebo to může mít reálný základ?

    Kdo se vyzná v uhlíku?

    0 0
    • žvejk  

      Ano většinou to tak je, pokud má rafek podobný profil a podobný stejny druh karbonu, tak zcela jistě. Ale obecně a jednoduše, hmotnost je v tuhosti nejvíc… Ze zkušenosti 29" rafek pod 340gr nebude nikdy super tuhý..

      0 0
    • kubad  

      23% materiálu se nějak projevit musí

      Pak výška a šířka, se taky projeví plus tuhost vypletu, dráty. atd.

      0 0
      • choceň  

        Je to aj rozdíl T800 a T1000 materiálu…

        0 0
      • milan.v  

        Náboje jsou velmi důležitým prvkem ve výpletu…

        0 0
        • choceň  

          Náboje jsou totožné, DT Swiss 350. Ta lehčí kola pak mají CX Ray dráty, ta těžší DT Swiss kulaté, tenčené na 1,6 mm…

          0 0
          • McBlacky  

            1.6 revolution dtcka jsem mel na par kolech driv a nikdy to tuhy nebylo pac ty draty se nedaji natahnout na tolik jako cx ray a je pak skoro zbytecny to davat na carbon rafek.

            Vis jak mas ten vyplet udelany? Nejvetsi rozdil totiz dela napnuti vypletu, jestli mas 90 nebo 130kfg je rozdil nasobne vetsi nez libovolny rozdil ve vaze rafku.

            3 0
            • jonti  

              Na lehkych kolech Newman po prepleteni ze Sapim Laser(podobne jako Revolution) na CX-Ray se zlepsili vlasnosti z uplne zvykacky na fajn kola.

              Soucasnym XRC 1200 se to tuhosti nepriblizuje, ale uz je to fajn i do tezsiho terenu.

              0 0
    • Georrge  

      A jak ten rozdíl pociťuješ? Rozdíl v nich určitě bude, ale nevnímáš spíše rozdílnou tuhost výpletu? Tam mi přijde, že to člověk vnímá více, než tuhost samotného ráfku.

      0 0
    • mr.antik  

      Čistě ze zvědavosti, jak se pozná tuhý ráfek? Poslední dobou nad tim špekuluju (protože je to celkem dost peněz) půlka lidí říká že to je hrozně nepohodlné atd… ale mě čistě zajímá jestli jde nějak pocítit a odlišit tuhý ráfek vs tuhý výplet, na co se při pozorování zaměřit.

      0 0
      • novas752  

        Při ostřejšim použití to docela znát je. Samozřejmě úplně neodlišíš vliv tuhosti ráfku od tuhosti výpletu, rámu a vidlice, ono je to do jisté míry ovlivněné navzájem. Prostě to trochu líp drží stopu v bordelu, ano je to tvrdší takže malinko méně pohodlné, speciálně na nárazy z boku, které sebelepší odpružení má problémy pobrat.

        0 0
      • Charlie_R  

        Já přecházel z DT Swiss X1900 na Nextie (365g ráfek) https://www.nextie.com/…mm-NXT29XC30 a na tuhosti jsem to nijak pocitově nepoznal. Na váze ano, shodil jsem na zápletech přes půl kila a akcelerace je znát. V žádném případě se nedá mluvit o nepohodlnosti. To možná bude znát u silničky, ale u fulla tedy ne.

        0 0
        • krabica  

          Tak 365g ráfek extra tuhý být nemůže, kdyby byl těžší o 100g, tak to půjde výrazně poznat.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 3
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tomcat5  

      Tedy , vy jste kaskadéři – na horáku jezdit karbonové ráfky…Uffff

      0 3
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 8
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      2 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      3 1
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.