Mám dvoje 29" karbonové ráfky – Nextie ultra light s hmotností 310 g a pak nějaký noname s hmotností 380 g.
Pocitově mi přijde ten těžší tužší… ale možná to je placebo efekt… Nebo to může mít reálný základ?
Kdo se vyzná v uhlíku?
Mám dvoje 29" karbonové ráfky – Nextie ultra light s hmotností 310 g a pak nějaký noname s hmotností 380 g.
Pocitově mi přijde ten těžší tužší… ale možná to je placebo efekt… Nebo to může mít reálný základ?
Kdo se vyzná v uhlíku?
Ano většinou to tak je, pokud má rafek podobný profil a podobný stejny druh karbonu, tak zcela jistě. Ale obecně a jednoduše, hmotnost je v tuhosti nejvíc… Ze zkušenosti 29" rafek pod 340gr nebude nikdy super tuhý..
Ten lehčí je kombinace T700 a T1000 materiálu, ten druhý by měl být T700 a T800…
23% materiálu se nějak projevit musí
Pak výška a šířka, se taky projeví plus tuhost vypletu, dráty. atd.
Je to aj rozdíl T800 a T1000 materiálu…
jo a ne, tady máš srovnání
T1000 je těžší o cca 12%, ale pevnější o 15%, takže při srovnatelné váze bude ráfek pevnější, ale když ubereš 23% materiálu tak asi ne
No jistě! T800 vs T1000
Náboje jsou velmi důležitým prvkem ve výpletu…
Náboje jsou totožné, DT Swiss 350. Ta lehčí kola pak mají CX Ray dráty, ta těžší DT Swiss kulaté, tenčené na 1,6 mm…
1.6 revolution dtcka jsem mel na par kolech driv a nikdy to tuhy nebylo pac ty draty se nedaji natahnout na tolik jako cx ray a je pak skoro zbytecny to davat na carbon rafek.
Vis jak mas ten vyplet udelany? Nejvetsi rozdil totiz dela napnuti vypletu, jestli mas 90 nebo 130kfg je rozdil nasobne vetsi nez libovolny rozdil ve vaze rafku.
Na lehkych kolech Newman po prepleteni ze Sapim Laser(podobne jako Revolution) na CX-Ray se zlepsili vlasnosti z uplne zvykacky na fajn kola.
Soucasnym XRC 1200 se to tuhosti nepriblizuje, ale uz je to fajn i do tezsiho terenu.
A jak ten rozdíl pociťuješ? Rozdíl v nich určitě bude, ale nevnímáš spíše rozdílnou tuhost výpletu? Tam mi přijde, že to člověk vnímá více, než tuhost samotného ráfku.
Čistě ze zvědavosti, jak se pozná tuhý ráfek? Poslední dobou nad tim špekuluju (protože je to celkem dost peněz) půlka lidí říká že to je hrozně nepohodlné atd… ale mě čistě zajímá jestli jde nějak pocítit a odlišit tuhý ráfek vs tuhý výplet, na co se při pozorování zaměřit.
Při ostřejšim použití to docela znát je. Samozřejmě úplně neodlišíš vliv tuhosti ráfku od tuhosti výpletu, rámu a vidlice, ono je to do jisté míry ovlivněné navzájem. Prostě to trochu líp drží stopu v bordelu, ano je to tvrdší takže malinko méně pohodlné, speciálně na nárazy z boku, které sebelepší odpružení má problémy pobrat.
Já přecházel z DT Swiss X1900 na Nextie (365g ráfek) https://www.nextie.com/…mm-NXT29XC30 a na tuhosti jsem to nijak pocitově nepoznal. Na váze ano, shodil jsem na zápletech přes půl kila a akcelerace je znát. V žádném případě se nedá mluvit o nepohodlnosti. To možná bude znát u silničky, ale u fulla tedy ne.
Tak 365g ráfek extra tuhý být nemůže, kdyby byl těžší o 100g, tak to půjde výrazně poznat.
Tedy , vy jste kaskadéři – na horáku jezdit karbonové ráfky…Uffff
A proč ne? Pokud to nejsou vyloženě ultralighty, možná vydrží větší zátěž než alu…
Ne možná, ale určitě.
Jezdi na tom i DH na svetaku ;)
A taky si z karbonu nekteri delali ponorku. Jen jim to v te 4km hloubce nejak nevyslo a prdlo to. :D
Doba od dřevěných loukotí už trochu pokročila.