• cubista

    Prosím o názor. Vyrábí vůbec někdo karbonové rámy na MTB s čepy na V-brzdy?

    0 0
    • kubad  

      sehnat nějaké vykopávky asi půjdou, ale je to nesmysl.

      buď to překopej na kotouče nebo se na to vykašli

      0 0
    • TJK  

      Asi jako kubad.. jedna z mala dobrych a velmi kvalitnich voleb bude sehnat Isaac Impact… ten ram nazivo znam velmi dobre.. takze vim jak kvalitne je zpracovanej a vahove to sice neni kolem kila… ale tezky taky neni… jen je trosku problem se sirkou zadni stavby u stredu.. nevim jestli je to jen u malych velikosti protoze kamarad ma Sko, ale s realnou 2.25 gumou tam moc mista neni… idealne je delanej na neco kolem 54mm sirky… tech 56–57mm uz je na hranici jezditelnosti v marastu a lepivim blate

      0 0
      • TJK  

        :-)

        0 0
        • cubista  

          A kde se to dá koupit? Nebo už se nevyrábí? Já bych do něj šel pro ženu. Je lehká, jezdí jen pohodovku za pěkného počasí, kotouče pro ní nemají smysl. Nebo znáte některé koutoučovky lehčí a jednodušší než avid sigle digit?

          0 0
          • kubad  

            ale známe, ale je to o penězích :)

            třeba nové XTR 987

            0 0
            • cubista  

              Ale mají smysl pro ženu, když jezdí jen v létě kratší pohodové trasy? Já o tom pochybuju. Když jí současné kolo přestrojím na karbonový rám a přidám lehké V-brzdy, tak má kolo lehce nad 10 kg za necelých 20tis. Když budu chtít koupit stejně těžké nové karbonové s kotoučovkami, kolik bude stát?

              0 0
              • Vilém  

                Tak v tom pripade hodne zdaru.

                0 0
              • kubad  

                to se zrovna tak můžeme bavit jestli má smysl na leto pro krátké pohodové trasy platit drahý carbonový rám.

                0 0
                • cubista  

                  Smysl ten, že pohlcuje víc nerovností než hliník. Full je ještě pohodlnější, ale vždy při stejné ceně těžší a náročnější na údržbu. Prostě hledám variantu co nejlehčí, nejkomfortnější a cenově nejdostupnější. Když ze všeho něco uberu a hledám kompromis, vychází mi nejlíp carbonový hardtail s lehkými V-brzdami. To bych viděl jako optimum pro vyjíždky do 50 km po lesních a polních cestách za pěkného počasí.

                  0 0
                  • kubad  

                    no zase bych ten přínos carbonu nepřeceňoval, a hlavně v kategorii levných

                    0 0
                  • JakeF  

                    Daleko víc udělaj kola bez duší s rozumným tlakem…

                    0 0
                  • Sup7  

                    Žes podlehl obecným poučkám o vlastnostech karbonu, ještě neznamená, že se podle nich bude chovat každý rám. V nižších cenových hladinách je spíš jistota, že tomu bude úplně jinak.

                    Pro wow efekt dobrý, jinak nemá smysl měnit hlínu za carbon.

                    0 0
                  • maajkee  

                    Věř, že manželka rozdíl v komfortu na karbonovým HT nebo na alu HT nepozná. Vyhozený prachy. To radši alespo%n nějakej 100mm full, zas tak těžký to nebude a pohodlí bude nesrovnatelný.

                    0 0
                  • Dejv94  

                    Radši karbon sedlovku a bezdušová kola (třeba i velký pohodlný balony). Karbonovej ram v tomto případě asi nemá smysl.

                    0 0
                    • Jakobo  

                      No popravde ja ani u celokarbonove hokejky nejake vetsi pohodli nez u hliny nepozoruju. S tema plastema souhlas, plaste udelaji po odpruzeni nejvic. Nebo dobry CrMo ram a siroke plaste.

                      0 0
              • mirage  

                Když jezdí jen v létě a kratší pohodové trasy, tak to ji bude stačit krosové kolo na aliviu či deore z V-brzami, a bude nadmíru spokojena. Nebo jak tu píšou, kup ji full a ten je na pohodlí, v tom karbonu nepozná žádný rozdíl.

                0 0
    • Jakobo  

      Videl jsem ted u kamarada starou Meridu nekdy z 90. let, carbonove trubky lepene do mufen, osazeni LX 560 3×7 a jeste kantiky, spis rarita. Otazka je proc to chtit?

      0 0
    • oddie  

      Třeba by to Číňan za příplatek udělal, poptej se :) Kdyby jo, tak karbonovou 29" s V-čkama bych si snad z té recese postavil :D

      0 0
    • scalar  

      Výborný rám Be One se dá koupit za doboru cenu, třeba:

      http://www.kolonet.cz/detail/5583-1/

      0 0
    • Milvus888  

      Nevím jakou potřebuješ velikost, ale tady mají karbonového authora na Včka z roku 09 za 7 tisíc, velikost 20"..

      0 0
    • alinceb  

      Nedávno sem rám podle tvých požadavků pořídil tady na bazaru. Já na něj sice namontoval kotouče, ale čepy mi nevadí. Obecně je to na dnešní standard spíš těžší rám, ale za ty prachy mi přišel v pohodě. Přeházel sem na něj přítelkyni bika a s těžkýma kolama, sedlem a pedálama je teď na cca. 10,5kg.

      Kdybych teď upgradoval bika, tak už rovnou na kotouče. O něco málo vyšší váhu kotoučů snadno vyváží komfortnější a účinnější brždění a do budoucna mnohem větší výběr náhradních dílů…

      0 0
    • bolekkrutor  

      Nebude to sice rozdíl markantní, nicméně u karbanového HT bude pohodlí, versus ráfková brzda kontraproduktivní. Efekt „softtailu“ je právě o pružnosti horních vzpěr zadního trojúhelníku. V brzda naopak potřebuje tuto partii co nejtužší, proto se taky v minulosti hojně montovaly vyztužující podkovy…Aby nakonec preference ráfkových brzd nezabila smysl výměny.

      0 0
      • cubista  

        To beru, pružnost zadní carbonové stavby versus V-brzdy, to mě nenapadlo. Dík

        0 0
    • Kouba_2005  

      Lalajda tu na bazaru prodává karbony na véčka. Univega a Corratec myslím.

      0 0
    • rbcrx9  

      MRXBIKE.CZ

      0 0
      • scalar  

        Ty jsi zoufalec, správná adresa je:

        http://mrxbike.com/

        ale stejně žádné karbonové rámy na véčka nemají…

        0 0
        • rbcrx9  

          Jak to víš? Vlastní zkušenost?

          0 0
          • Vilém  

            Tak jako clovek, kterej asi nejvic stavi na ramech teto znacky, by o tom mel asi neco vedet, nemyslis?

            0 0
            • rbcrx9  

              Pokud Jsi v kontaktu s majitelem MRX,tak asi něco budu vědět,nemyslíš? A taky jsem postavil už spoustu kol na rámech MRX nebo SCUD. A proč už na těchto rámech nestaví kola?

              0 0
              • JakeF  

                To měla být žádost o ban nebo proč to sem píšeš?

                0 0
                • rbcrx9  

                  Neřeš, jezdi! Hezký víkend všem, jedu na chalupu do Javorníků.

                  0 0
    • yetti  

      Patřím k těm, kteří věří, že existuje určitá skupina lidí pro které jsou V-čka ideální volba, ale trh a marketing je proti a kvalitní rám na V-čka a hlavně vbidlice prostě na trhu nejsou.

      Třeba moje žena kolo na V-čkách jezdí k naprosté spokojenosti a jsem si jist, že jí kotoučovky nechybí, ale bohužel to na trhu už není a tak další kolo bude mít na kotoučích

      0 0
    • kmarek  

      Moje má toto…ale asi jich moc na území ČR nebude…nicméně nějaký šikovný scandiový rám se občas na bazaru objeví…ten udělá taky dobrou prácinapř.No Saint nebo nedávno byl na prodej krásný Sintesi 911…

      0 0
      • cubista  

        Je fakt, že kdyby výrobci vrátili do nabídky kvalitní kola s V-brzdami, tak by se možná divili. Často je v jednoduchosti krása a spolehlivost, ale to dnes neplatí nikde (auta, elektronika atd.). Celá diskuze je o tom, že každý má jiné nároky a způsob používání. Žena bude dál jezdit na hliníku s V-brzdami a bude dál spokojená. Napadlo to spíš mě, že bych jí udělal radost.

        0 0
        • maajkee  

          Tak zrovna se spolehlivostí kotoučovek je velmi dobré. Od doby co vozím kotoučovky se v brzdách defakto nehrabu. Jednou to seřídím a pak už to jen brdí a i když se trochu rozhodí kolo, tak to pořád brzdí. Jak se na V brzdách trochu rozcentruje kolo, musejí se špalky nastavit dál od ráfku a už to brzdí špatně. Nemluvím o brždění za horších podmínek, tam pořád kotoučovka vede. Nesjíždí se ráfek jako u Véčka, ráfek se díky absenci brzodvé plochy dá vyrobit lehčí a rotační hmotnost ráfku je poměrně hodně znát.

          Véčka dneska při spolehlivosti brzd třeba od Shimana nemají fakt význam. O komfortu brždění snad ani nemusím psát a ten ocení právě nejvíc možná ženy.

          0 0
          • MaroH  

            jak rikas mam zde tolika nenavidene a nespolehlive avidy a krome vymeny desek a jednoho serizeni trmenu (jenom zadniho a to jenom proto ze jsem ho odmontoval) a 2× odvzdusneni (spise preventivnich – vymena brzdovky) jsem na ne za 5 roku nesah s veckama nesrovnatelne blbuvzdronejsi jednodussi a bezudrzbovejsi

            0 0
            • JakeF  

              To by mě zajímalo, jak jsi v tom předním třmenu měnil desky, když jsi ho neodmontoval…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • hawrda  

            Od doby,kdy vozim kotoucovky me castecne serou neustale vsechny,ale jsem schopen je vice mene zvladnout.Nejvetsi voproz je to na celoperu,kdy predek steluju tak aby skrtal dovnitr a zadek ven. Jak na to sednes,tak se to srovna a kotou bezi stredem. To je vec kterou nekdo neda i kdyby se rozkrajel. Dle meho jsou Vecka jednodusi. Zadne sady na odvzdusneni,jen lanko a spalky. To nastavis nejak vzdycky.

            0 0
            • JakeF  

              To ale není chyba brzd, ale měkkýho rámu…

              Jinak já nevím, co na nastavování kotoučů všichni vidí. Odvzdušňovat potřebujou tak jednou za rok nebo dva a vystředit třmen je menší opruz, než rovnat špalky… Mám teď véčka na zimáku a to je nejhorší drbačka ze všech komponentů na kole. Když chce člověk mít kratší chod, tak pořád musí mít dokonale vycentrovaný kola, vydíraj se bowdeny, musí se dotahovat lanko, na špalkách se po chvíli udělá hranka, protože chodí po kružnici a ne po přímce. No nechci to už vidět…

              0 0
          • oddie  

            Vždycky někde slyším nebo čtu tyhle dojemné pohádky o tom, jak jsou kotoučovky super, spolehlivé, bezúdržbové a bezproblémové, ale pak jedu nějak na vyjížďku, a kolem mě to skřípe, vrže, cinká, drnčí :D A to i na kolech dražších než moje auto… Takže si vždycky nakonec řeknu – dokud to půjde, nechám si ty V-čka. A vždycky když čtu o tom, jak jsou V-čka problémová na seřízení, prodřou se ráfky, nebrzdí to a nedá se na tom jezdit, vždycky si říkám, co že dělám špatně, že za těch asi 30tis km nebo kolik jsem to na nich mohl najezdit jsem s nimi nikdy takové problémy neměl…

            0 0
            • maajkee  

              Asi jezdíš s nějakejma volama co to neuměj seřídit :) Mně a lidem co s nima jezdím kotoučovky neškrta a když někomu náhodou škrtaj, tak co, to na funkcni nemá vliv.

              0 0
              • kubad  

                :D

                a teď tu o karkulce

                0 0
                • jIrI___  

                  Přidávám se do klubu pohádkářů, taky mi kotoučovky necinkají.

                  0 0
                  • kubad  

                    mě taky neškrtají a necinkají, a přesto to beru jako pohádku že kotoučovky neškrtaj, asi je to ve spoustě případů seřízením, ale je dost lidí co se v tom nechce nebo neumí hrabat

                    0 0
            • Martinson  

              Kdo z milovníků véček jezdil alespoň 5 let pořádný hydry?

              A kdo z milovníků hyder jezdil alespoň 5 let véčka?

              0 0
              • kubad  

                z těch starších tady spousta

                0 0
                • Martinson  

                  Jako spousta lidí co chvíli jezdí jsem si prošel kantíkama, pak kantíkama s posilovačem.

                  Když se objevily véčka tak to byl zázrak! Ta účinost proti kantíkům, kupoval jsem super špalky ze zázračných materiálů, dvě i tří směsi. Zhruba 10 let jsem si užíval vymoženosti ráfkových brzd.

                  Pak jsem zkusil mechanickou kotoučovku hayes MX2 na předku a užíval si na Gardě jak to brzdí.

                  A pak jednoho dne jsem si za čtyři tisíce koupil první hydry – shi 525. Konečně ! Konečně brzdy na mtb! Už není cesty zpět.

                  0 0
              • scret  

                treba ja:)

                0 0
            • cubista  

              Oddie, nech si V-čka ještě hodně dlouho. Já si prošel za více než 20 let ježdění od cantilevrů přes véčka až po kotouče. Když jsem měl véčka LX, tak jsem jezdil tisíce km a jednou za čas seřídil či vyměnil špalky. V poslední době jsem vystřídal kotouče Hayes, Formula a Avid. Pořád seřizování jako u blbejch. Seřídím a za pár vyjížděk znova. Teď budu montovat nové Shimano XT, ty by měly být lepší. Když ne, končím s tím a nechám postavit u Duratecu nový kolo na véčkách. Prostě finito. Povoláním jsem strojař, tak to seřizovat umím. Ale taky proto vím, že kotoučovky jsou jednoznačně technicky složitější a náchylnější na problémy. To už vyplývá z podstaty jejich konstrukce. Prostě vše je oproti autům či motorkám miniaturní, vše se snáze přidře, expanzní nádobka, kde není potom prostor na rozpínavost kapaliny, vůle mezi kotoučem a destičkami taky malá. To vymyslel ten, kdo chtěl aby lidi utráceli, nic jinýho. Snad XT-éčka, co namontuju, změní můj názor.

              0 0
              • scret  

                zrejme spatny ruce:) Hayesy maj mezi deskama mezeru jako krava:)

                Avid a Formule teda skrtaj fest…

                Novy shitmana opet velka mezera…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • cubista  

                  Taky s Hayesama relativně nejmíň problémů, Formula a Avidy to je tragédie.

                  0 0
              • Vilém  

                Tak po tom, co jsi zkousel za znacky, se ani nedivim:)

                Tak snad nekapnes na nejakej blbej kousek, ale ty XT by tvuj nazor mohly zmenit.

                0 0
                • Martinson  

                  U většiny kotoučovek je nutný někdy vystředit třmen a pokud se courá jeden pístek tak namazat vhodným mazáním vhodným buď pro dot nebo min. olej. Ty problémy jsou hlavně při zajíždění nový brzdy než si pístky sednou. A řešil jsem to u shimana i u Avidů.

                  Několikrát jsem zavrhnul svý současný Avidy a už objednával XT, ale pak jsem je zase vyčistil, promazal, seřídil a je klid. A to nejsem strojař. :-)

                  0 0
                • cubista  

                  Pevně věřím, že XT snad konečně budou to pravý. Zatím koho znám a má je, tak spokojenost.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Jo, taky jsem spokojen a další 3 kámoši kterým jsem je dával na kolo taky. Fakt účinný a téměř bezúdržový brzdy.

                    0 0
              • oddie  

                Další kolo už bude muset být na kotoučích, nejsou vidlice.

                0 0
    • Peka  

      Rám seženeš, ale neseženeš vidlici (odpruženou) která by kvalitativně odpovídala rámu…už jsem si tím sám prošel :-(

      0 0
    • holmes  

      svého času jsem postavil kolo pro ženu na rámu pro V brake:

      http://www.bike-forum.cz/…il-8039.html

      meří 155 cm, váha 50 kg, naprostá spokojenost, karbonový rám si myslím netřeba

      teď přes zimu dávám dohromady podobné kolo pro dceru na rámu:http://kola.bsv.cz/…-vel-15.html

      oba rámy jsou sice trochu netradiční, ale sehnat rám ve velikosti 15" není vůbec jednoduchá záležitost

      protože dcera jezdí převážně zpevněné cesty a silnici, přijde tam pevná vidlice Force ( váhově stejná jako karbonová, rozdíl v ceně je ale skoro 2 000 Kč ), osazení bude Shimano Claris 8sp, kliky 170 50/34, kazeta 11–28 , až to bude hotové, dám sem pro zajímavost foto

      0 0
      • Jakobo  

        Dobra prace, fakt pekne. To ruzove s kockou a mysi bude originalni.

        0 0
      • scalar  

        50/34 pro holku? Ono to tam stejně asi nevejde, u většiny MTB rámů by převodník drhnul o zadní stavbu (velký převodník a krátká silniční osa).

        0 0
        • Martinson  

          Jo, to je asi dobrej oddíl. Jezdím 50/34 na silničce ale s nejmenším 12 zubovým pastorkem. Cítím se jako lenoch.

          0 0
          • scalar  

            Já jsem na crossu na zimu sudnal převodník 50 a dal místo něho 46, taky jsem máčka.

            0 0
        • cuki  

          záleží na zadní stavbě. Pokud je spíš rovná tak se většinou vejde. Pokud se hned rozšiřuje většinou kopíruje 44 pilu a to často dost těsně. 52/53 se u některých rámů vešlo bez problémů, někde jsem musel mít na konci podložku.

          0 0
    • zderes  

      Rám Apache Totem Full Carbon

      Objevil jsem tento rám za 5000 Kč nepoškozený. Nenašel jsem jeho hmotnost v 16". Sháním lehký rám na 26"kola, véčka a 15–16 rám. Rám bude někdy z roku 2008. Má smysl do toho jít? Máte s tím nějaké zkušenosti? (Popř. hledám karb. rám na véčka, 26" kola, karbon tak do 8000.) Díky!

      0 0
      • oddie  

        Ježiš kdes to našel? To mě docela zajímá.

        0 0
        • zderes  

          Když mi odpovíš a já si ho nevezmu, dám Ti kontakt :-D

          0 0
          • oddie  

            Zkušenosti s ním nemám, ale podle mě stojí za bližší prozkoumání.

            0 0
      • MD1972  

        ahoj,. oživím toto vlákno. jak to dopadlo?

        jaká byla váha tohoto rámu?

        mám (po dcerce) MTB 26" rám MERIDA vel.16" (jak na kotouče tak na "V"éčka)

        a váha je cca 1600gr..

        jak jsou na tom tyto malé rámy s váhou..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.