Pokud mate nejake tipy na kvalitni karbonove ramy 27,5" pro system zavitoveho stredoveho slozeni BSA, budeme za ne vdecny.
Pokud mate nejake tipy na kvalitni karbonove ramy 27,5" pro system zavitoveho stredoveho slozeni BSA, budeme za ne vdecny.
Proč závit ?
Protoze nic spolehlivejsiho zatim nebylo vymysleno?
Asi jo, ale takovejch rámů moc nebude. Spíš bych vybíral třeba podle geometrie nebo váhy nebo barvy nebo tak nějak…
Přesně tak, jak se s pressfit složením trápím.
Vybírat rámy podle takové voloviny… :-D
MRX bych bral obratem ale nemaji moji velikost.
Dik
Jinak mě napadá Santa Cruz Chameleon.
Se mi nezdá moc karbonovej…
Jsem se spletl, měl to být Highball. :-)
Oba jsou pěkný. Já jsem starej dědek, tak moje názory asi nejsou úplně in, ale zdá se mi, že se ten bakelit zbytečně přeceňuje. Zatím mi to připadá většinou jako tahák na peníze.
Jezdis to? Na HT je to opravdu pohodlnejsi jizda a taky o pul kila lehci.
Na pohodlí jsem hodně citlivý, přesto z hlediska pohodlí rámy u HT moc nepoznám (vždy testováno na bezduších a rozumně nízkém tlaku, takže se to pak hodně vše ztrácí v tom, co zvládají pláště). Občas se objeví nějaký výraznější rám v tomhle ohledu, ale nebývá to moc často.
A z toho, co jsem testoval bych ani netvrdil, že carbon je vždy pohodlnější než hliník.
To už ohldně pohodlí více vnímám rozdíly zapletených kol, ale i tam se to už dost ztrácí zase ve vlivu plášťů.
Kromě nějakých carbon rámů u HTček (co jsem testoval) jsem z hlediska pohodlí nakonec neocenil ani moc karbon u silničky (jezdil jsem před lety Roubaix + carbon sedlovka + carbon řídítka). Tam jak to nebylo zakryté vlivem objemných bikových plášťů bylo hezky vidět, že to stejně téměř žádné pohodlí nepřináší a 95% dělají pláště (u neodpružených kol). Tohle jsem testoval ještě pro dušové pláště + bezduše na nižším tlaku a i u té silničky byl největší vliv plášťů i když to pořád bylo jen na 25mm.
A těch půl kg to vůbec být nemusí, i když to někdy může být i více.
Třeba zrovna ten zmíněný MRX se mi docela líbí a to nejen díky středu, ale seděla by mi geo (téměř totožná s tou co jezdím).
A i když už je to rám za 22tis. Kč, tak hmotnost je 1220g. Současný hliníkový rám, co jezdím má 1550g (převáženo, tedy opravdu reálná hmotnost). Takže v tomhle případě by rozdíl byl jen 330g.
A když vezmu, že mě stál ten hliník 10tis. Kč, tak hmotnostní úspora by byla 36Kč/g, což je už v kategorii úplný úlet.
Spíš mi přišlo, že než nějaký výrazně znatelný nárůst pohodlí to přináší mírně lepší chování v souvisle trochu rozbitém terénu. Pohodlný to není pořád, ale chová se to mírně lépe a při stejné rychlosti jsem se cítil bezpečněji (nebo jsem mohl jet malinko rychleji).
Tohle je ale z mojeho pohledu ne tak moc zajímavé, protože tam, kde jsem to vnímal, tak už stejně raději beru rovnou fulla.
A pak bych dobrému carbon HTčku ještě přiznal úplně jinou vlastnost a to vynikající tuhost (ale zase neplatí obecně). Tam třeba ten můj hliník co jezdím o něco zaostává. Ale protože na tom nezávodím a výkon nemám velký, tak to není nic co by mi trápilo.
Časem ale nebude co řešit, jak postupně ještě trochu klesnou ceny karbon rámů a k tomu jsou k mání zase i se závitem. Až bude třeba rám typu toho MRX pod 15tis. Kč, tak už nebude mít smysl brát hliník. Slušný hliník taky něco stojí.
Podle mne velmi dobrá odpověď. Váhová úspora je mimo diskusi. Trend je však třeba zachovat i dál a osadit lehký rám i lehkými komponenty. V budoucnosti jistě bude většina rámů z plastu. Nyní ale, podle mne, je limitujícím faktorem cena, většinou násobná proti hliníku. Pokud akcentujeme především pohodlnou jízdu, jezdíme na celopéru. Jestliže si přečtu pojednání předních výrobců karbonových rámů, jak je důležitý použitý materiál a jeho zpracování, kladení vláken atd., musím si položit otázku jak je to se zpracováním materiálu u rámů značek Author, MRX, FORCE a podobně. Ví to někdo?
Musel jsem se podívat na datum, měl jsem pocit, že čtu deset let starý příspěvek.
mrx někde bylo za 16tis. už teď
Loni jsem měnil na silničce rám – ze Scotta CR 1 jsem přesedlal na Gianta. Kola, galusky, sada, sedlo a řízení jsem jen přestrojil z rámu na rám měnil jsem jen středový misky a sedlovku (Giant má vlastni aero karbonovou) a světe div se, rozdíl v pohodlí byl hodně znát. Giant je o dost tužší v záběru, ale taky o dost méně pohodlný
To byla rada pro Zdendyše… :-)
Specialized se vrací k BSA, snad na víc modelech včetně HT:
Ve velkém to prosadili a teď zase utíkají.. FuckOff specialized ke mě do baráku už to nikdy nesmí.
Lepší přiznat ,,barvu" než tupě stát za nesmyslem.
Dá se to také pořešit něčím takovým:
lepší řešení je redukce od FSA
Tu už musíš lisovat a vyžaduje to určitou šikovnost a vybavení. Ten šroubovací systém je pro každého, kdo umí našroubovat HT misky (tedy má klíč na HT osu a pozná levou a pravou stranu :-) )
Kopie Praxis stredu?