• oldaka

    Jezdim ted kazetu Shimano SLX 11/28T. Velice zajimava alternativa…je potreba si trochu zvyknout, ale neni to spatny…chcu se zeptat…ma stejnej vliv kdyz se krizi retez na nejvetsim pastorku tedy 34 nebo 32 nebo 28? myslim tim treba jestli na pastorku 28 nebudou retez a zuby trpet min? ne ze bych chtel krizit retez, ale s touto kazetou bych teoreticky vetsinu jizdy vse pobral na prostredni tac.

    Dik

    0 0
    • Rychlej turista  

      Tady platí jednoduchá matematika – čím méně zubů budeš ojíždět, tím větší jejich spotřeba bude. Proto nechápu proč chceš kazetu s největší 28, když neutáhneš velkou pilu.

      0 0
    • slavekRM  

      šikmý tah (křížení) bude stejné jako u pastorku 32 nebo 34.

      0 0
      • oldaka  

        dik, konecne hodnotna informace

        0 0
        • Rychlej turista  

          To ovšem nemění nic na tom, že ti kazeta i prostřední pila odejde do věčných lovišť podstatně dříve, než je normálně zvykem.

          0 0
          • duk  

            já jsem tuhle kombinaci vozil hodně dlouho a velká pila mi vždycky vydržela tak 1,5 životnosti střední, to je podle mě tak průměr… tím bych neargumentoval

            0 0
            • oldaka  

              myslim, ze to tak hrozne nebude, no uvidime… kdy menite prevodniky? az nesedne novej retez?

              0 0
            • Rychlej turista  

              Jenomže on to chce proto, aby nemusel dávat velkou. A když si spočítáš zuby na stejném převodu, když ho pojedeš na velkou anebo na malou, tak je to celkem jasné.

              0 0
              • jonti  

                Ne, on spis nechce davat malou a chce jezdit stred-velka. A to je uplne v poradku jezdit.

                Ja se drzim zasady nejezdit velka a 3 nejvetsi prevodniky, mala a 5 nejmensich a vsechno ostatni je OK.

                0 0
                • Hornet  

                  tiez som to tak pochopil :-)

                  a tusim jazdim tak isto ako pises

                  0 0
                  • zdenek  

                    Tak to si přečtěte jeho příspěvěk o pár řádků výse:

                    „ja chtel jet vse na prostredni tac abych se nezdrzoval razenim predku“

                    0 0
                    • oldaka  

                      Opravdu mi jde zejmena o to abych nemusel davat vpredu malej. myslel jsem, ze teto kazete bude vadit min kdyz pojedu 2–1 ci 2–9 ale asi ne. na druhou stanu tu pisete, ze na stredni tac klidne jezdite vsechny pastorky.

                      0 0
                      • biker jura  

                        není to trochu divny? nechceš davat malou a proto koupíš kazetu s měně zuby. to potom do nějakeho pořadného kopce tu malou daš určitě, kdyžto kdyby jsi mel kazetu třeba 11–34 tak vyjedeš na 2/1 všechno(téměř)a řadit na předku opravdu nemusíš.

                        0 0
                        • oldaka  

                          jde o to, ze jsem mel pocit, ze na teto kazete nevadi krizeni rezetu tolik takze muzu na prostredni tac jet vse. ale jak mi tu bylo receno, tak krizeni vadi stejne at je jakakoli kazeta. takze se stejne radit vpredu bude :)

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Pokud ti to řadí bez problémů, tak kazetě je křížení řetězu naprosto buřt, protože křížení řetězu je pouze virtuální problém, vyskytující se zejména na B-F a zveličovaný teoretiky. Na řetězu je to problém pouze tehdy, pokud je hodně vytahaný, protože je pak větší riziko roznýtování při řazení. To se mi ale stává pouze na řetězech po smrti, které dojíždím na plečce na kazetách, které jsou rovněž po smrti.

                            Zřejmě velký převodník moc nepoužíváš a touto kazetou si to chceš trošku ulehčit, abys mohl jet těžší převod, aniž bys dal velkou pilu. Já to dělám podobně, jen jezdím těžší převody a nerad velkou pilu shazuji a kašpárka nedávám vůbec, protože jsem ho sundal. Proto mi vzadu vyhovuje více zubů, protože kde ty pojedeš malou, tak já při stejném převodu pojedu velkou. A tady se dostáváme k tomu opravdu zajímavému, kdy já pojedu převod 44/22 a ty 32/16, což jsou naprosto stejné převody, jenomže:

                            • při převodu 44/22 opotřebovávám celkem 66 zubů
                            • při převodu 32/16 opotřebováváš celkem 48 zubů

                            66:48=1,375 a z toho plyne, že pokud budu jezdit 44/22, vydrží mi tento převod o 37,5% více, než když budu jezdit převod 32/16. To je matematické vyjádření, ale ve skutečnosti mi ten převod vydrží ještě mnohem déle, protože je v záběru současně více zubů a tedy je síla více rozložena a na každý zub tak působí síla menší, než při převodu 32/16. A vzhledem k tomu, že i řetězy mi vydrží neskutečně dlouho, přičítám to i tomuto vlivu, který rozložením síly šetří i řetěz. Možná, že křížení řetězu má na opotřebení řetězu i kazety nějaký vliv, ale tyto dva výše popsané vlivy to naprosto eliminují a ve srovnání s nimi jsou marginální.

                            0 0
                            • oldaka  

                              takze ty jedes na velkej tac klidne treba pulku pastoku kazety krizeni nekrizeni?

                              0 0
                              • roud  

                                já taky a nemam s tim sebemenší problémy…

                                0 0
                              • Darius  

                                a kolik bys jich chtel jezdit?

                                • s velkou nejezdim akorat 2 nejvetsi pastorky (8speed 11–30z) a neniproblem
                                • na prostredku radim vsechno az na nejmensi pastorek
                                • s malou potom jezdim horni pulku kazety
                                0 0
                              • Rychlej turista  

                                Standardně jezdím velkou pilu až po druhý největší pastorek, 28. Protože ale nemám kašpárka, upravil jsem si řetězovou linku přehozením 2,5 mm podložky z pod pravé misky pod levou. Někdo ty 2,5 mm pozná, já ne. Pokud ale kopec špatně odhadnu nebo se dostanu do nečekané situace, zařadím i španěla, protože mi funguje naprosto bezproblémově, běžně ho ale nejezdím. Najezdím toho opravdu hodně a kdyby křížení mělo na převody nějaký zhoubný vliv, asi bych to nejezdil. To je argument praktika nejhrubšího zrna, proti kterému teoretici asi těžko najdou munici.

                                0 0
                                • oldaka  

                                  ja nehledam proti munici :) jsem rad za tyto rady. dik

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Tím teoretikem jsem samozřejmě nemyslel tebe, ale cyklisty, co na kole moc nejezdí a tam mají čas vymýšlet nejrůznější kraviny. Jako lahůdka mě teď napadlo vyvařování řetězu a vědecké způsoby jeho mazání nebo opravování věcí, které fungují :-)

                                    0 0
                                • mr.antik  

                                  Taky si myslim že pro tenhle případ (kdy se nevyužívá celej rozsah) by se hodil asi nějakej rozumnej dvojtác, pak se dá totiž vymyslet napnutější řetěz (těď nevim jestli se jedná o full neb HT). BTW osobně mám radši ježdění na větších zubech, klidně by mohla bejt kazeta od 12 nebo 13…

                                  0 0
    • roud  

      vozim 12–27 dura ace kazetu a nemam s ní sebemenší problém…

      0 0
    • Daf  

      11–28 byl v éře 8-mi koleček standard. Ani jsem nevěděl že to začali zas dělat. Přibylo tam kolečko 13z. To je super. To je převod, který mi na rovinkách chyběl. Oni ty 4 zuby na největším zas takovej rozdíl nejsou. Žádné problémy bych neočekával, naopak 28z bude s trojpřevodníkem podle mě lepší volba než 32z.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.