Zdarec, mam koupit XT (vyplati se ta vyssi cena) nebo bude stacit SRAM? Retez mam SRAM PG 990, kliky Shimano XT. Diky za tipy.
Zdarec, mam koupit XT (vyplati se ta vyssi cena) nebo bude stacit SRAM? Retez mam SRAM PG 990, kliky Shimano XT. Diky za tipy.
me osobne vydrzelo shimano vzdy vic…
rozhodne XT
Já bych taky vzal raději to XT.
vypada masersky ;-) jen co je pravda
www.velotrade.cz/…ta-pg-990-9/ ta je hezčí:-)))
www.koloshop.cz/index.php?… líp vidět
hmm cervena me neoslovuje, xt je podle me hezci kdyz uz jsme u designu
vypadá super a taky funguje super – jednoznačně XT
určitě XT..je prekrasna..a kvality myslim ze bude taky lepci..ted s ni bikuju a drzi:)
urcite XT,na svoji mam nalitano uz cca 6tis. a porad v poho…
jsem pro Sram, mám na staré PG990(černé) něco přes 11tkm a je pořád v pohodě, řetěz C9 teď má 132,5mm.
Ten řetěz má taky 11tkm
:) ne točím 3ks C9 po 500km
se spojkou – případně jakou? nebo to nýtuješ???
spojka Sram(zlatá)
beres mi to z pusy:-)) jsem na tom uplne stejne, cca 6k a vyada porad luxusne
rozhodne xt,ted nedavno sem ji koupil za 1300 a to je super.Řadí to samo…a ten zvuk
XT. To je kazeta co vydrzi a kdyz zaradis, tak to ma zvuk! Ne jako plisky od Sramu. Ikdyz ted vozim PG990 a taky zatim v pohode.
Trochu mimo ale snad mi to odpustíte.Vydrží opravdu víc než LX nebo 970?Takže stojí za 500 na víc?Ď.
Me XTcko vydrzelo zhruba stejne jako LX, ale je zase docela o dost lehci. Sram jsem zkousel jednou a oproti XT polovicni vydrz. Mozna jsem mel jen smulu, ale se Sramem uz experimentovat nebudu ;)
no taky bych rekl ze vydrz stejna nebo podobna jako LX,ale je lehci a hlavne ma krasnyho pavouka (duralovej unasec prevodniku) :))
Jo 970 je o 500 levnější ale vidět ji v realu dřív tak si určitě připlatím ta saténová barva je otřes, vypadá to jak nějaká suntorka za 3kila :-((
řešil jsem nedávno něco obdobneho… Ale nakonec to vyhrala Ultegra :)) 12–27
malu zubu pro me
No klasika to neni, ale zato vydrzi… Ale by slo o muj hlas tak taky XT
Tak zatim to vypada podle doporuceni na XT. Mel jsem od sramu kazetu koupenu se sadou SRAM 9.0 (oznaceni nevim) a s funkci jsem byl spokojenej (ani jsem o ni nevedel). Myslite, ze XT bude radit tak super i s retezem SRAM PG 990?
mám XT a XTR řetězez funguje nádherně, s kombinací se sramem nemám zkušenost…
Rozhodně Sram! Je z kvalitnějšího materiálu. Jednou jsem zkusil XT a vydrželo rozhodně méně. Od těch dob jezdím pouze Sram. Vydrží Víc. A je fuk jaká je to řada, jde jen o povrchovou úpravu a váhu.
Ten kvalitnejsi material by ma zaujimal. Ja uz SRAM iba retaze – kazety iba zadarmo.
to mě docela taky zajímá, když vidím ty zoubky ostrý jak břitva a kazeta v řiti po 1500 km v suchu(sram 950 asi), tak ten materiál asi nebude nic moc
nj, ale 950 je blato. To musíš srovnávat srovnatelné. 970 taky nic moc, ale 980 je docela dobrá. Vydržela mi nejvíc, měním 2 kazety
nojo nějak sem si nevšim že se tady porovnává XT a 980 ;)
hehehe dobrej ftip… Napsal si pravej opak toho jak to ve skutečnosti je. A to mam SRAM rád, na přehazku a řazení nedám dopustil, ale kazety fakt neuměj.
po tom co jsem vždycky vozil Sramy od nižších až po nejvyšší tak jdu do XT. Není sice tak hezká jako červenej sram, ale snad bude líp řadit a víc vydrží
Diky vsem za tipy a postrehy, objednal jsem XT.
Koukám,že jdu s křížkem po funuse,ale já řetěz+kazeta mám vyřešený a to je Sram.Na sezonu točím řetězy se spojkou 2–3ks/podle toho kolik toho najedu tz.7–10tkm/.Obojí sezonu v pohodě přežije a finančně jsem někde úplně jinde.Takže pokaždé vše nové a řazení jak v bavlnce.
tak to máš vyřešený hloupě, optimum je podle mě Kazeta Xt, ale dobře, můžeš dát i sram a řetěz C9, myslim že ti těch 9k taky vydrží, v nejhoršim byc měl dva. C9 mě vydrží cca 2–3× tolik co cokoli jinýho.
Loni mi vydržel Sram řetěz i kazeta (970) 3500km. Je teda pravda, že jsem po roce oboje vyhodil. Letos mám novou PG970 a 4× PC971 a budu točit po cca 700km. Počítám každej řetěz 3×. Za rok napíšu jak to dopadlo :-)
Zvláštní tato debata. Já mám zkušenosti s kazetama naprosto opačné.
kupoval jsem vždycky 9..řadu od Sramu. Jednou jsem dokonce s kamošem
zkoušeli „důlčíkovat“ pilovat a provrtávat ojeté XTčko a 9.0-.
(věnovali jsme tomu u svěráku dost dlouho) jasně nám vyšlo že Sram je
tvrdší, od té doby r.(2002) kupujeme pouze Sram. No možná už se lecos
změnilo.
Taky nechápu,že tu někdo srovnává LX a XT, když tam jde jenom o váhu a
povrchovou úpravu.(materiál je stejný) teda alespoň to tvrdí japonští
ing,kteří to vyrábí(servisní dokumentace r.2001 a 2002). Nevím taky, jak
může někdo říct že něco vydrží víc a něco méně, vždyť záleží
na použitém řetězu,(kde jezdil, jak byl čištěný),kolik má najeto km,
jaká byla údržba soukolí, kde a jak se s bikem jezdilo. No myslím si že
tu spousta lidí tak trochu kecá. Kontrolní otázka: Který motor je lepší?,
který víc vydrží? BMW 3.0D, Nebo Audi 3.0 TDI? :-)
Odpoved na kontrolni otazku: BMW 3.0D je lepsi. V soucasne dobe bohuzel nema Audi motor, ktery by mohl konkurovat motorarine od BMW. Rikam bohuzel, protoze jsem velky fanda Audi. 3.0D je jeden z nejkvalitnejsich common railu, spolu s motorem 320CDI od Mercedesu. Audi udelalo tu chybu, ze se zprvu vydali cestou „PD“ a mnohem pozdeji zjistili, ze smer byl spatny a zacinaji s technologii common rail.
…proto verim zkusenostem s kazetama, a taky pujdu do XT :-)
A co Audi RS4 Avant ;-) slusnej kombik, ne?
Velice slusnej kombik :-D ! To uz nema s dieselem nic spolecnyho, hlinikova 4.2 pod kapotou je vychytana (pry je lehci nez 2,7biturbo co byla drive v S4) a osvedcena. Provozni naklady jako u tanku, a kola bych si daval radeji do kufru nez na strechu :-)
Tak to kazdopadne, za takovej vykon se uz nemusi stydet ani Porsche ;-) Vsak kone potrebujou napapat aby jely ne. A ten uzasnej zvuk. Aspon nekdy se s tim svist. Myslim, ze bych byl dost spocenej ;-) (treba ze Sumpru na Skritek)
Aj VELO v teste pisalo ze SRAM ma tvrdsi povrch. Prax ukazala nieco ine, preto jazdim XT.
Teď mám Sram PC 980 a jsou s ní problémy. 6.pastorek střílí, jinak je vše řadí v pohodě. Na radu z Fora jsem tam dal o 0,5mm širší distanční kroužek, trochu se to zlepšilo, ale stejně to ještě není úplně dobrý. Teď jsem tam ze zoufalství dal ještě úplně novej řetěz od Sramu (místo funglovky C9) a uvidím. Řek bych, že mi pastorek od Sramu nesmí na kolo, ale když já to Shimano ňák nemám rád… :-)
s tim sram řetězem ti to pude, C9 je dost vybíravá a na sram kazetách(blbejch) to často střílí. Já už v tom mám jasno, řazení jednoznačně sram – včetně přehazky, smyk Shimano, kazeta taky a řetěz jednoznačně C9. Jo a kliky XTR:)
Tak to nejde ani s tím SRAMem, už toho mám plný zuby jdu asi do XTčka a uvidíme
Tak kazeta už je doma, jen poraďte s montáží. Když jsem tam dával tu 980 tak se utahuje jen maticí se zoubkama a tahle XTčková má na závitu tý matice nasazenou podložku z tenkýho plíšku. Ta podložka se tam má nechat (vytvaruje se podle těch zoubků a jistí proti povolení), nebo jí mám dát pryč? Nejsem gramhonič, klidně tu 2g podložku uvezu :-)
patří na stranu k náboji…
Podle mě on myslí podložku na pojistné matici kazety.
Já jí tam nechal a myslím, že to tak v pořádku. Stejně nejde pořádně sundat. Nehledej v tom vědu, prostě to nasaď a utáhni :o)
myslel jsem jinou…
Díky, asi tam má být. Jinak je to LOCK RING SPACER a našel jsem to v instrukcích na cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle/products/component.jsp?PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441762511&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302049693&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395181667&CONTENT%3C%3Ecnt_id=10134198673243515&bmUID=1175844256115
Tenhle kroužek, záleží na ořechu, pokud to jde kazeta na ořechu dotáhnout i bez něj tak ho nepotřebuješ, Pokud se Lockring opře a nejde víc dotáhnout – kazetá ja volná musíš ho tam dát. Ale já ho ještě nikdy nepotřeboval.
na zapletené mavicy jsem ho potřeboval vždy
Já na Crosmmaxi nikdy :-) a XT kazetu tam mám
myslím ten kroužek, co se dodává s koly, asi myslíš jiný kroužek…, pokud bych go tam nedal, kazeta by poskakovala
Odpovídal sem na dotaz Pijera, jde o kroužek viz obrázek. poz.2 Né o kroužek co dává Mavic ke kolům,
sorry, nedorozumnění, tak tebou zmiňovaný jsem taky nikdy nepotřeboval:)
XT XT XT XT XT XT XT XT XT XT XT XT XT XT