• camillio

    Nazdar borci,

    na konci května se budu ženit, při té příležitosti budeme vypravovat svatební peloton :-)) K tomu účelu bych si někde rád půjčil tandem pro 2 nebo 4 lidi – podle toho pojedou svědci buď na svém nebo s námi. Otázka tedy zní – kde ho v okolí Č. Budějovic splašit? Koukal jsem na půjčovny, ale nejbližší co se mi podařilo najít je až za Třeboní, ocenil bych něco trochu blíž. Nevíte o něčem?

     

    Předem díky a pěkné víkendové bajkování,

    Kamil.

    0 0
    • romachain  

      Chlum u Třeboně a potom na Pálavě. O ničem jiným nevím a to jsem asi před dvěma lety pátral důkladně…

      0 0
    • tomek  

      www.kolago.cz

      0 0
      • camillio  

        Ty kráso, někde v Lutyni, to je kapku z ruky. To už bych raději svařil dva bajky než tam jet… :-D

        0 0
    • jeseter  

      pokud ti bude stačit „obyčejnej“ svařenej kdysi doma, jinak ale celkem hezkej, klidně ti ho půjčím…

      0 0
    • romachain  

      Tak jsem  objevil další možnosti půjčování tandemu:

      http://www.asp-bikeshop.cz/index.php?…

      http://rusava.webnode.cz/

      http://www.prahabike.cz/…em-bike.html

      Ten poslední jsme zkoušeli teď o víkendu a na jízdu po stezce kolem Vltavy to stačí:-)

      0 0
      • atrex  

        tyyyjo to je drahý…

        0 0
        • romachain  

          Myslím, že si neuvědomuješ kolik provoz takovýho stroje stojí… Podle mě jsou ceny celkem adekvátní.

          0 0
          • JSt  

            rozved, co je na tom tak drahy. resp. drazsi nez na obyc bajku.

            nerikam, ze ty ceny nejsou adekvatni.

            0 0
            • romachain  

              Mě se teda zatím projevili tyto věci:

              Nepoměrně rychle odchází pohon, tedy hnací řetěz a pastorky. Jeden z řetězů co jsem měl jsem odrovnal dokonce po sto kilometrech. Jednak je to tím, že na ten hnací aparát působí sečtený síly obou jezdců a v mém konkrétním případě ještě problémem, kterej se mi zatím nepodařilo úspěšně odstranit. Při řazení na převodnících na lehčí převod v záběru se nám občas stane, že se řetěz chytne převodníku a namotá se mezi rám a převodníky. Tam se zasekne, odírá rám (už jsem ho musel nechat opravit), dochází k zohýbání článků. Zkoušel jsem už snad všechno: různé řetězy, různé převodníky, různé přesmykače, různé kombinace. Řětězová linka je 50mm, tedy ideální. Stává se to prakticky jen při popsaném řazení, takže jsme se naučili tak neřadit.

              Rychleji odchází pneumatiky, zvláště na zadním kole. Na předním kole je to taky znát.

              Po 1500km jsem měnil zadní náboj (Deore 525), umřel ořech, konusy byly v háji, nechtělo se mi s tím drbat, tak jsem tam prásknul čtyřložiskovej Novatec s 10mm rychloupínákem a doufám, že to bude držák.

              0 0
              • JSt  

                hmmmmm.

                rekl bych ti, dej kliky s loziskama vne ramu. se ti nestane, ze by se retez zvejkl mezi ram, jenze ve tvem pripade to jaksi nepada v uvahu :-/.

                jen me napada, jestli za to namotavani nemuze excentr. ze treba smyk neni v idealni poloze. co uhel sedlove trubky? dalsi bych vyzkousel jinou delku osy. i kdyz je linka 50mm. ale namotava se retez, takze nemusi byt idealni.

                0 0
                • romachain  

                  Excentr je vepředu, ten na to vliv nemá. Úhel sedlovky jsem neměřil, ale přesmykač kopíruje obvod převodníku, čili ideální. Ložiska vně rámu by mi nepomohla. Mě se řetěz nekouše přímo u středu. Jak je nalepenej na převodníku, ze kterýho měl spadnout, tak se dostane nad zadní vidlici a když ho potom chci vrátit, tak chtě nechtě musím silou. Je to takový diný chování toho řetězu, ale dělá to fakt na jakékoliv kombinaci, naštěstí jen při řazení v silnějším záběru. S linkou hejbat nebudu. Spíš možná časem nainstaluju na zadní vidlici do inkriminovaného místa nějakou zábranu, která by ten řetěz při této situaci usměrnila. Už to mám zčásti promyšlený.

                  0 0
                  • JSt  

                    spis bych se snazil prijit na pricinu.

                    0 0
                    • romachain  

                      To je jasný. Já, jak víš, tak trošičku do kol dělám, pár jsem jich postavil a několik spravoval. Tedy jisté zkušenosti jsem posbíral a tomuto vlsatnímu problému jsem se věnoval se vším svým umem. Nakonec jsem usoudil, že příčina je prostě někde mezi nebem a zemí a že se tomu přizpůsobím, když to neumím vyřešit. Možná jak zjara zase začnem jezdit a párkrát mi to udělá, tak se do toho zas pustím a třeba s odstupem něco vymyslím. Teď jezdím max na horákovi a ten funguje, takže si to užívám.

                      0 0
                  • pepek  

                    zábrana = antichainsuck

                    0 0
                  • pepek  

                    hier trocha teorie

                    0 0
                    • romachain  

                      Sice tam na závěr píšou, že to nedoporučujou jako řešení existujícího problému, ale mě se to vlastně stává příležitostně a vysvětluju si to tím, že řadíme občas v tak silném záběru, jaký jeden smrtelník jen stěží vyvine, takže si prohlídnu rám a popřemýšlím, jak tam takovou věc nainstalovat…

                      0 0
                    • romachain  

                      Našel jsem i obrázek:

                      0 0
                      • romachain  

                        A teď koukám, že je to dokonce na tandemu, tak třeba nejsem jedinej, kdo se s tímto na tandemu potýká! Už se na to těším, úplně se mi zlepšil večer. Tím zas posunu ten svůj stroj k lepšímu a budu se míň obávat to někomu půjčit:-)

                        0 0
              • raf007  

                To jsem rad, ze to slysim od dalsiho tandemisty. Bohuzel musim opet zopakovat, ze levne komponenty na tandemu nic nevydrzi nebo nefuguji a i ty kvalitni odchazi mnohem rychleji.

                0 0
                • romachain  

                  Je to tak, ale jestli si vzpomínáš, tak jsi mi to psal už když jsem stavěl svůj. Já si tehdá říkal, že dávám vyzkoušený komponenty a že vím, co od nich čekat. (Ne)výdrž některých při tomto nasazení mě překvapila. Na tandem se rozhodně nevyplatí na některých komponentech šetřit.

                  0 0
                  • raf007  

                    Jo pamatuju, puvodne jsem chtel napsat vycet znicenych komponentu za prvni ¨zkusebni¨ sezonu, ale pak jsem se na to vybod.

                    0 0
                    • romachain  

                      Já si vedu seznam aktuálního i vyměněnýho materiálu a během první sezóny jsem měnil půlku kola:-)

                      zadní náboj, všech pět převodníků, několik řetězů, řazení, šaltr, přesmykač, brzdový špalky, sedlovku, představec, řidítka, košíky na flašky, několik duší, pláště.

                      Ne všechno bylo nutný, ale většina jo a všechno kolu výrazně prospělo.

                      0 0
                      • JSt  

                        kliky mas na octalink nebo ctyrhran? jestli 4-hran, nemohlo by by to namotavani retezu zpusobovat krouceni osy?

                        0 0
                        • romachain  

                          4hran, osa Kinex, délku už nevím, myslím 122,5. Teoreticky to možný je, to mě nenapadlo. Pokud by to byla pravda, tak ale stejně, co s tím? Vyrobím a namontuju pořádnej antichainsuck a věřím, že bude po problému.

                          0 0
    • Vlada  

      Nevite nekdo, kde by se dal pujcit tandem v Praze ci v okoli Brandysa nad Labem?

      Tenhle link http://www.prahabike.cz/…em-bike.html bych radeji ignoroval :-) Moje predstava by byla silnicni verze a kdyz ne ta, tak bikova.

      0 0
    • romachain  

      V Brně jsem ochotnej půjčit tandem co mám v profilu. Na podmínkách se můžem domlouvat individuálně.

      0 0
    • tiru  

      mám dataz :)on sice není moc k tématu ale: Zajímá mě proč jede vždycky první chlap?

      0 0
      • jIrI___  

        Přece bys nenechal řídit a ovládat brzdy ženskou… :-))

        0 0
        • romachain  

          Brzdu má i zadní jezdec. Náš tandem teda má dvě brzdy zadní a jednu přední, řidič ovládá kotoučovky, spolujezdec zadní V-brake.

          0 0
          • jIrI___  

            Pro ty kotoučovky to musí být celkem záhul ubrzdit tolik hmotnosti. Už se ti někdy stalo, že jsi obě spálil a zůstalo to jen V-čku?

            0 0
            • romachain  

              Mám tam BB7, tedy mechaniky. V Alpách s plně naloženým kolem (nákladní vozík, dva jezdci, celkem cca 220kg) jsme občas preventivně zastavovali a nechali kotouče a desky odpočnout. Brzdilo to ale pořád a s dostatečným výkonem. Akorát jak to bylo už hodně žhavý, tak se mi dvakrát stalo že se nějak natavil bovden a bylo potřeba v něm rozhýbat lanko. Stačilo dvakrát sem a tam a jezdí to tak doteď. Větší strach mám z brždění tím véčkem, ráfek se hodně hřeje, duši prasklou tímto teplem jsem zažil i na svým biku, na tandemu naštěstí zatím ne. Jak říkám, v těch nejnáročnějších kopcích jsme občas preventivně stavěli a nechávali to chladnout. Považuju tři brzdy za jistotu, že zastavím kdykoliv budu potřebovat.

              0 0
      • romachain  

        Pravidlo říká, že vepředu sedí ten těžší a pokud jsou oba těžcí stejně, pak ten zkušenější. V praxi se nám to potvrdilo. I když jsem dopředu posadil stejně velkýho chlapa, kterej ale váží o 20kg míň než já, tak měl problémy to se mnou vzadu uřídit i přesto, že jinak je to zkušenej biker.

        0 0
        • tiru  

          jo díky za vysvětlenou, mě to tak vrtalo hlavou, že když mají ty ženský přednost… :)

          0 0
    • geoack  

      Po čase chci oživit téma zapůjčení tandemu v Praze.

      Nějaké novinky?

      0 0
      • ronin  

        Zkus Cyklosport Jesenice, mají tam tandem od Lapierre

        0 0
      • fousek  

        V Praze nevim, ale v Beroune ti ho pujcit muzu. Teoreticky ho muzu dovest i do Prahy, ale doprava by nebyla zadarmo

        0 0
    • sharrow  

      Po delší době obnovuju dotaz, nevíte někdo o něčem okolo Prahy? Chtěl bych si půjčit na víkend nějakej závodnější tandem, cenu moc neřeším

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.