Zdravím bikeři,
před pár měsíci jsem si koupil kolo MERIDA BIG NINE NX Edition se SRAM NX eagle řazením. Po ujetí nějakých kilometrů (cca 50) mi začal řetěz na určitých pastorcích dělat divný zvuky (jako když se rozešteluje přehazovačka). Inu koukl jsem na přehazku a zjistil že je na ní rana ( asi od klacku nebo kamene z polní cesty, kdo ví). Tak jsem si koupil rovnač patky KOVYS a zjistil že je patka hnutá o cca 1,5cm. Patku jsem srovnal a jezdil dál, s tím, že mi dělal neplechu jen druhý nejmenší pastorek. Po ujetí 200km jsem dal kolo na garanční prohlídku do servisu, kde jsem kolo koupil a tam mi řekl servisák, že nechápe jak jsem patku rovnal, ale že byla hnutá o 1,5 cm… Tak mi ji v servise „narovnal“ a přehazka se dala seštelovat už jen na horní polovinu kazety, nebo jen na dolní… Dojel jsem tedy domů s kolem po servisu, kde jsem si patku znovu ohnul podle mého nekvalitního rovnáku a přehazka fungovala zase jako před garanční prohlídkou (čili dělala neplechu jen na druhém nejmenším pastorku).
Dále jsem si koupil další rovnák patky, tentokrát SUPERB TB-1946 a tím jsem srovnal patku uplně stejně jako
s KOVYS rovnákem.
Zkoušel jsem koupit i novou patku, ale ta dělá stejnou neplechu na kole jako po zásahu pana servisáka (tudíž si myslím že jen vyměnil patku, ale mohu se mýlit) a podle mých rovnáků je opět o 1,5cm nakřivo.
Na radu servisáka jsem si koupil novou přehazovačku tentokrát už řadu GX, dal ji na kolo a všechno je v cajku.
Měl bych na Vás pár dotazů:
- Jak je možný, že se dvěmi různými nástroji narovnám patku jinak než servisák s profi nářadím a funguje mi to narozdíl od něho? (rovnám klasicky rovnákem podle ráfku dle asi 1 000 000 videí na youtube
- Neměla by nová patka být ťip ťop a fungovat bez jakéhokoliv zásahu? A tím se dostávám ke 3. otázce
zda-li není možný že mám nějak křivý rám z výroby protože prostě nová patka nefunguje a je podle mých dvou rovnáků křivá?
Nikde jsem s kolem nepraštil a na rámu není žádná rána.
Doufám, že jsem napsal vše srozumitelně a jasně.
Pokud budete mít odpovědi na moje otázky, nebo nějaké rady, jak zjistit v čem je problém, budu velmi rád za každý smysluplný příspěvek.
Díky a přeji mnoho najetých kilometrů :-)