• mirage

    Taky Vám všem připadá,že se rozjel vyloženě 29-kový búm.Všichni mí kolegové se zbavují 26-tek a houfně kupují 29-tky.Cyklo obchod,který v dnešní době nemá ve své nabídce 29-tky,tak to jak kdyby nebyl.Ti kteří ještě loni tvrdili že 29-ku nikdy,tak dnes už ji mají doma.Začíná se tvrdit,že další velikost 27,5 tak že ta vytlačí 26-tky a že 26 časem skončí.Kdysi nemohl nikdo přijít 29-tkám na chuť a ted se zas tvrdí,že Ti co jezdí na 26-kách,tak že vypadají,jak by jeli na dětským kole.Tož uvidíme.Možná že příjdou i 30-tky :),myslím kola :)

    0 0
    • kubad  

      a uz mas 29er?

      0 0
    • oddie  

      Omyl, kdo nemá 27,5 je out. 29 už je stará písnička.

      0 0
    • KubaBajk  

      Prosimtě, tohle řešit? A co vlastně řešit? Vždyř těchto keců už bylo milion a vthledem k tomu, jak jsou 29 už dlouho realita mi přijde, že jsi přišel se svým zamyšlením docela pozdě.

      0 0
    • blisterexist  

      já jsem byl ten kdo říkal že 29 nikdy a už vůbec ne spešla!

      a teď se na mě podiv:-D

      0 0
      • borda  

        Ja jsem rikal, ze uz nikdy nic jinyho, nez 29 a ted se na me podivej :-)

        0 0
    • Pajas04  

      26" vs. 29" potažmo vs. 27,5" je tady dost propírané téma. Co nového čekáš, že tady kdo napíše?

      27,5" ani 29" se vyloženě nebráním, ale vozím rám 16" a nedokážu si představit, že bych na 29 nevypadal jako dítě na kole od tatínka.

      Největší problém však vidím v těžších převodech na 27,5" a na 29". Teď mi jen tak tak stačí 22/32 a jestli budu někdy kupovat nové řazení půjdu do kazety 11–36 abych měl nejlehčí převod 22/36 :).

      0 0
      • borda  

        Tak to nevidim problem v rozmeru kola, ale v systemu prevodu v tomto pripade ;-)

        0 0
        • bochov  

          Ja jsem si misto nove 29 radějí koupil silnici to je jinej fukot to člověk pozna,že jede.

          0 0
        • Pajas04  

          A systémem převodů máš na mysli co?

          0 0
          • Polka  

            Pocet zubu vpredu/vzadu.

            0 0
            • Pajas04  

              Fajn, ale pak nerozumím tomu, kde je v tomto problém?

              0 0
              • Polka  

                Predevcirem jsi v tom problem videl…

                „Největší problém však vidím v těžších převodech na 27,5“ a na 29". Teď mi jen tak tak stačí 22/32 a jestli budu někdy kupovat nové řazení půjdu do kazety 11–36 abych měl nejlehčí převod 22/36 :)"

                0 0
                • JakeF  

                  To taky ale problém je… U 29eru je převod při stejným poměru o nějakých 10% těžší, takže když chce nejlehčí 22/36 (což osobně nechápu, ale teoreticky budiž), tak pokud tam nedá XX1 (nebo nějakou alternativní blbě odstupňovanou 10sp kazetu), tak nemá šanci tak lehkýho převodu na 29eru dosáhnout.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Lze použít ještě i 21 zubů převodník a s převodem 21/36 dosáhne cca stejně těžkého převodu jako 22/34 na 26".

                    Teď má 22/32, takže pořád bude mít převod lehčí.

                    A i kdyby dal jen 36 kazetu a nechal 22 převodník, tak na tom pořád bude o chlup lépe než teď s 22/32 na 26".

                    Na odpovídajících 22/36 pro 26" se už ale rozumně nedostane, to souhlas.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Když ale vezmu reálnou potřebu, tak mu musí 22/36 stačit.

                      Nemám výkonnost a ještě jezdím dost vysoké kadence a stejně jsem si na 29" nechal nejlehčí 24/36 a ani 22 převodník neřešil.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jojo, navíc 29ka jak má lepší trakci, tak tu kadenci zvládne i nižší, než 26. Já bych v tom problém taky neviděl, ale tak už jste mi tu párkrát vysvětlovali, jak jsou lehký převody potřeba :).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Když jezdec nemá výkon, tak potřeba aspoň trochu lehké převody jsou. Ale aby nestačil převod 22/36…

                          0 0
                      • Pajas04  

                        Nejde o to, že by mi 22/36 na 29" nestačila (kdybych musel utáhl bych i 24/36), když teďka dávám 22/32 na 26". Ale rád bych něco o trochu lehčího.

                        Kvůli kolenům totiž nerad lámu, a kdybych se tomu mohl vyhnout tak to udělám, některé úseky (třeba jen 300–400m) v kadenci 50 ot/min nebo ještě méně.

                        0 0
                    • Tina  

                      mám skladom aj 20zubový prevodník ;) Je na 5 packu BCD 58mm. prevod 20–36 už by mal hádam stačiť :D

                      0 0
                  • Polka  

                    Vsak jasne. Pokud mu ted jen tak tak staci 22/32, tak bych dozadu dal bud 34 kazetu nebo zmenil komplet prevody (nevim jaky ma kliky), aby vzadu mel 36 kazetu, zadnej problem. Pokud ani toto neutoci, tak at zustane u 26 :)

                    0 0
                • Pajas04  

                  Reagoval jsem ale na příspěvek bordy: „Tak to nevidim problem v rozmeru kola, ale v systemu prevodu v tomto pripade ;-)“

                  A nechápu, kde byl problém v „systému převodů“, když jsem se bavil o tom, že by mi vadily těžší převody.

                  0 0
                  • borda  

                    Mel jsem na mysli 3×9 a 3×10. Ta desitka to resi.

                    0 0
                    • Pajas04  

                      Nedošlo mi, žes myslel řešení pomocí 10sp pohonu, který je pro mě ale kvůli standardnímu 10sp pohonu s nejlehčím 24/36 na 29" moc těžký.

                      Nahoře už se pro mě a 29" rozebralo řešení: buď tam dát 22 převodník a byl bych na tom o kousíček lépe nebo použít převodník 20 či 21 zubů, čímž bych se prý dostal na převod odpovídající 22/34 na 26".

                      0 0
    • roman 3D  

      Jdeš s křížkem po pohřbu, už jezdime 27,5, 29 je pro fajnšmekry:-)

      0 0
    • vasek80  

      Všichni okolo na to letos přešli. Já snad budu u nás na 26 jedinej.

      0 0
      • mirage  

        Mám kolegu co prodává kola,tak jsme se spolu bavyli a sám říkal že letos skoro neprodal 26-tku.Ale jak říkám,uvidíme jak se to vše bude vyvíjet dál.

        0 0
        • pepek  

          Sveřepí šakali zavile vyli. . . .

          0 0
        • nox159  

          u nas zatim na cca dvacet 26" kol jedna 29"ka takze tak no :)

          ale v praze a podobne jsou jiste vetsi ovce takze tam tomu veřim…

          0 0
        • vasek80  

          Mě už loni říkal místní prodejce, že prodává jen 29". 26" berou jen rodiče pro děti.

          Každopádně u HT a ti co závodí, byť jen občas, na 29" přešli všichni.

          Škoda, že to nepřišlo o pár let dřív, mohl jsem koupit špičkovou 26" v bazaru, nebo bych si rovnou koupil v případě nového kola 29".

          0 0
      • stanik 2  

        To snad dost hodně záleží na výšce konkrétního člověka né ? Mi se 29 nelíbí a se svými 173cm je pro mě konkrétně asi nesmysl !

        0 0
    • iron.hide  

      imho blbost. hecni sa a ukaz im, ze 26 je v terene stale rychlejsia. lebo je dost mozne, ze ti co jazdia 29 sa az prilis spoliehaju na tie neskutocne marketingove z-riti-vytiahnute kecy :)

      0 0
      • multi  

        taky si myslim ze do terenu a technickych pasazi je 26" lepsi

        (jezdim 29", protoze merim skoro 2m)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • DaSnail  

      je to tak. HT26 je pre decká, hopsabajk, alebo pre tých čo nemajú love na 29erku.

      26 pérák žije.

      0 0
    • winter78  

      Ano,ano…čosi som tiež začul, dokonca kto nebude mať 29, tak policajti budú brať techničáky a ŠPZ, ktoré už tiež čoskoro dorazia aj na biky.

      0 0
    • Martin  

      29 NEBRAT!!!!!!

      0 0
    • Martin  

      29 NEBRAT!!!!!!

      0 0
    • Martin  

      29 NEBRAT!!!!!!

      0 0
    • Martin  

      29 NEBRAT!!!!!!

      0 0
    • Martin  

      29 NEBRAT!!!!!!

      0 0
    • Martin  

      29 NEBRAT!!!!!!

      0 0
    • Martin  

      29 NEBRAT!!!!!!

      0 0
    • Chudlick  

      Ať si každej jezdí co chce, 100 lidí, 100 chutí…Todle neustálé měření ko***ů je spíš úsměvný. Já 29 nechci. Nikdy jsem na ní sice nejel, ale nevejde se mi do auta bez toho, aniž bych musel sundat přední kolo a na to jsem moc pohodlnej:)

      0 0
    • pee.tr  

      Letos jsem pořídil nový kolo za dosud nikdy mnou nevyndanej balík peněz a je to 26". Na 29" jsem dosud neseděl, netvrdím, že to neni dobrý, ale mám rád jízdu do kopců a nemyslím si, že bych s 29" něčím vydělal. Na závodech, v aspoň v mnou ježděných výkonnostních kategoriích, nevidím rozdíly, nemám problém předjet 29eristu :-)

      0 0
      • Chudlick  

        přesně, ve finále je to stejně jen o jezdci. Pokud se bavíme o normálních vyjíždkách, tak na té zahrádce si to pivo stejně dají všichni a je jedno jak tam dojeli ;-)

        0 0
    • waters  

      Pro profi zavodnika v danem terenu budiz. Pro bezne jezdce je to cisty marketing, ktery perfektne funguje. Kdo by nechtel jezdit na stroji, ktery ma no1 a vyhrava. On by pravdepodobne vyhral i na 26 ale v tu chvili by nevydelal tolik penez.

      Na 29er jsem jezdil a nerikam, ze si ji nikdy neporidim, ale aktualne nemam potrebu a nevim v cem by mi pomohla pri zdolavani km.

      0 0
    • MlokCZ  

      V mojem okolí tedy 29tky moc in nejsou.

      Jednu jezdím já už delší dobu, ale tu mám jen jako jedno z více kol a doma máme 4× 26" a 1× 29".

      Pak jezdí jeden kamarád 29" Radona. A ten kupoval kolo, protože mu staré ukradli, je vyšší postavy (188cm), tak 29tku zkusil a je spokojený.

      A to je vše. Pak už jen mraky 26" a nějaké silničky.

      0 0
    • pustipav  

      V zimě jsem koupil 26, teď to už to je v tom krámě nedodstatkový zboží ;)

      0 0
      • bochov  

        Ja jsem před měsicem kupoval silničku a byl se mnou kamarad ktery chtěl noveho horaka ptal jsem se prodavače na jeho nazor na29 .Ma to vyznam při postavě nad 190cm jinak je to podle mne kompromis mezi horakem a silničkou nnebo trekem.Ale propaganda umi divy.

        0 0
        • won MT  

          Osobně jsem pár 29 testoval a pocity byli rozporuplné. Na jedné straně má 29 navrch ve výjezdu kopce, to se musí nechat ale na straně druhé, když následoval sjezd tak mi to připadalo jako když vezmeš gymnastický balon a pošleš ho z kopce. Myslím, že kdo se na kole rád baví a jízdu si užívá tak 26 má navrch je prostě obratnějsí a hravější. Ale to je jen muj subjektivní názor. měřím 194 a 29 mě nepřesvěčila.

          0 0
          • in4mator  

            +1 Mám z toho stejný pocit, i když měřím 188cm a 29er by pode mnou vypadala asi líp. Ještě je možností 27,5"; co jsem zkoušel, tak měla vlastnostmi blíž k 26ce.

            0 0
    • scret  

      vem to z ty druhy stranky veci, vis jak takovy veprovky pomuzou prodejcum?:) najednou muzou zas prodavat hur vybavena kola za vyssi ceny, proste supr:))

      0 0
    • pepino  

      A sakra. A já chci kupovat pevnou 24 na trenovani techniky.

      0 0
    • bluma  

      Každého chuť, oboje má svoje pro a proti.

      Chtěl jsem si postavit k fullu a silnici 29" HT na výlety na pohodu a občasné cestování na delší trasy se spacákem a tak. Pak jsem si spočítal o kolik víc by mě stála 29" ve stejném levelu jako 26" a přišel bych o kompatibilitu výměny v případě průseru mezi kolama co mám doma. Výsledek je ten, že mám na cestě 26" HT.

      Stejná situace u fullu a 27,5". Dal bych si říct, ale postavil jsem 26" tak, abych měl odolné komponenty co něco vydží a tedy je nehodlám měnit v perfektní kondici jen kvůli tlačence.

      Jen doufám, že se tohle blbnutí trochu uklidní a bude solidní výběr ve všech třech velikostech. I když tomu postupem času přestávám věřit.

      0 0
    • Delkim  

      29" palců dává k dobru co se výkonu týče kolem 30 vteřin na hodinu závodu :)

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • Delkim  

        29 vs 26

        0 0
        • strtom  

          Taky jsem si letos koupil 29 fulla a přesně to odpovídá, jsem na pivu po svihu o 1 az 2 minuty dřív než předtím.

          0 0
          • Delkim  

            takže pokud je tam pomalejší servírka než loni tak to vyjde nastejno :)))) lol

            0 0
            • strtom  

              Bohužel je to tak, pomalá servírka může výhodu 29 zcela degradovat tak , ze výsledný čas bude jako bys jel na 26

              0 0
          • bochov  

            Dobře ti tak.

            0 0
        • bochov  

          Knečně vidím realné a objektivni zhodnoceni dané věci.

          0 0
      • Bafoon  

        závod s 28km/h průměrkou :-D objektivnost především kurde

        0 0
        • JakeF  

          Jenže to už je rychlost, kde 29er rozhodně není výhoda, takže tohle bych nepřičítal zaujetí pro 29er. Jinak je to samozřejmě test k ničemu, to je jasný :).

          0 0
        • McBlacky  

          jsou i rychlejší :)

          0 0
          • Bafoon  

            věřím, ale tak víš jak – je to pak ještě mtb? :-)

            0 0
      • pepino  

        A 32" minutu.

        0 0
        • MlokCZ  

          A 746" kola ušetří na 1 hodině závodu 2 hodiny. Takže čím víc závodů pojedeš, tím budeš mít čím dál více času :-)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mr.nikdo  

      Super. Takze jsem out a tim padem jsem in, protoze jsem necim vyjimecny!

      0 0
    • micinka  

      29 brat !

      0 0
    • M_ishak  

      Já jsem na 29" najezdil myslím dost na to, abych věděl, proč jsem letos na jaře šel do 26".

      Marketingové kecy obchodníků mám v ******. Ti zákazníkovi odkývou vše, co zákazník chce slyšet, aby prodali.

      0 0
    • robb  

      Řešíte 3,14čoviny. Lidi si kupujou kola za svý peníze, tak co se do nich máte co *****.

      0 0
    • vasek80  

      Leckdo to svaluje na marketing a dělá ze závodníků tupé stádo.

      Ti nejlepší to jezdí kvůli sponzorovi a amatéři jsou snad všichni hloupí? Co se bavím s klumama kteří letos přesedlali na 29", tak většina po důkladném testu, kdy měli kolo třeba na víkend zapůjčené a pak do toho šli. Byli mezi nimi tací, co měli rámy na míru, nebo v loňské sezoně postavené rakety na kterých tratili. Dokonce jeden kamarád vyměnil karbonové 26" HT za 50k za alu 29" Canyona za polovinu a je spokojenej (tady už si ziskem moc nejsem jistej).

      Samozřejmě byli i tací, kteří koupili 29" jen protože na to přesedlala špička v klubu.

      Osobně to nechápu moc u lidí co najedou 2000 km za rok po stezkách. Já bych 29" kupoval jen kvůli potencionálnímu zisku v maratonech, ať už na čase či pohodlí. Kdybych přestal jezdit a trénovat pro hoby závody, tak bych si 29" nekoupil. Pro mě nejlepší kolo na pohodu je jezdivej a lehkej 26" full.

      Markteng a hloupej je, když mi prodejce tvrdil, že 29" Ht by byl pohodlnější na kořenech jak 26" Athem

      0 0
      • nox159  

        Já bych 29" kupoval jen kvůli potencionálnímu zisku v maratonech, ať už na čase či pohodlí. – a to je realita nebo marketing ? :D

        0 0
        • vasek80  

          Ověřené to nemám takže tomu dávám 50/50. Pohodlí mi výrazně lepší nepřišlo, ale v lese jsem na tom zatím nejel.

          0 0
          • nox159  

            tak kde chces taky nabrat to vyrazne vetsi pohodli – podle me bude rozdil v pohodli jako kdybys misto 2,2 atm foukal treba 2,0 atm

            a v rychlosti to bude zanedbatelne pokud teda nekdo tvrdi ze bude 29er rychlejsi…

            ale je to vlastne jedno, ti kdo si to koupi utrati sve penize a ti kdo jim to prodaji penize vydelaji – to je vlastne cele :D

            ja to slysivam bezne od lidi jak do me v praci vali jak je ta 29ka pohodlnejsi a kdz sahnu na plaste tak tam maji narvane tak 4 atm takze to pohodi je jiste ten marketing o tom zadna :D

            0 0
            • blisterexist  

              29 je jednoznačně pohodnější na kořenech a rozbité louce

              0 0
              • nox159  

                stejne plaste, stejny tlak, stejna vidlice?

                0 0
                • jIrI___  

                  Čistě teoreticky větší průměr kola nezapadne tak hluboko do dolíku jako menší průměr.

                  0 0
                  • nox159  

                    tak tohle je mi samozrejme jasne… otazkou je fakt kolik to udela a jak se to bude chovat jestli bude treba stejne pohodlna 29ka s 2,1" plastema jako 26ka s 2,25" plastema jak to bude s tlakem…

                    podle me je to jako dohadovat se ktera baba je uzsi, jasne mrdal si je obe, nejaky pocit z toho mas, ale podminky nikdy nebyly stejne a nejvetsi rozdil ti udela stejne psychika :D

                    0 0
                    • vasek80  

                      Ono já postavil své kolo s RaR 2,25 vedle kamarádovo 29" 2,1 WTB Nano a rozdíl pořád brutální. Otázka o kolik to jakoby zmenší tu díru. Respektive jak by musela být hluboká díra abych ji na 26" cítil stejně jako na 29" třeba 5cm hlubokou jamku.

                      Jestli by to bylo třeba 6cm tak to je detail ale pokud je 5cm díra projetá 29" jako 8 cm 26" tak už by to znát bylo hodně. To ale hodně teoretizuju.

                      0 0
                      • nox159  

                        jasne no… ono je to stejne jen o flamu tady :D

                        pridal bych jeste scalarovy zavodni crosse a mame to kompletni :D

                        0 0
                        • vasek80  

                          Tak jeho cross v terénu a na kořenech je spíše pomůcka pro SM.

                          0 0
                        • borda  

                          Kdybys vedel, na cem skoncilo tvoj xtr… Asi by te jeblo :-D

                          0 0
                      • borda  

                        Jo, to to jo.

                        Naprosto jednoduse reseceno – o hodne. A cim ses horsi pilot, tim vic.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Anebo s tím jako stejně dobrej pilot projedeš víc… A teď si vyber :). To je jako říct že brát na DHčko 200mm fulla je srabárna a akorát to ukazuje, že nemaj pořádnou techniku :).

                          0 0
                          • borda  

                            Ne to vubec neni to samy. Ale ty rikas to samy jinymi slovy.

                            O tom, ze jezdci jezdici na 29er maji obecne horsi techniku tu nepadlo ani slovo.

                            0 0
                      • JakeF  

                        Plus tam je druhej faktor, že 29ka ten náraz pobírá jakoby pozvolnějš díky menšímu nájezdovýmu úhlu.

                        0 0
                        • nox159  

                          tim padem by teda 31" byly ve vsem jeste lepsi nez 29ka ano? mensi najezdovy uhel, vetsi pohodli, vetsi setrvacnost…

                          0 0
                          • JakeF  

                            Pokud bys dokázal udělat dostatečně tuhý a lehký kola a rám, kterej by měl pořád dostatečně točivou geometrii, tak ano.

                            0 0
                            • nox159  

                              vzdy tu bude kompromis mezi tuhosti, ovladatelnosti, vahou, pohodli a trakci… proste zadne kolo nebude mit tohle vsechno na max… na tom se snad shodneme ne… tak se hledam kompromis vymysleji se ruzne rozmery ktere se medialne cpou idem do hlavy… :D

                              0 0
                              • JakeF  

                                Tady jde o to, že na 31" už prakticky není možný udělat slušně točivou geometrii. Na 29eru to pořád v pohodě jde… Nevím, jestli jsi čet to vedlejší vlákno, ale Mlok o mým kole prohlásil, že už to je tak točivý, že by ho nechtěl :D.

                                0 0
                                • nox159  

                                  necetl… a pokud je to tak tocive, ze by to mlok nechtel tak kdyby to byla 31" tak by to bylo tocive akorat ne? :D

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Mu vadil úhel vidle, zadní stavba prej akorát… Takže úhel vidle by asi na 31" měl akorát, ta zadní stavba by už nešla :D. Ale fakt to je tak, že 29er s dobrou geometrií nemá s obratností problém.

                                    0 0
                                    • nox159  

                                      tim padem by se dala jezdi 31" vepredu a 29" vzadu ne… to by byla parada a predstavec se muze davam mezi korunku vidice a spodni misku hlavka… :)

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ale jo, pro někoho kdo má chodidlo do 15–20cm by to možná vyšlo :-)

                                        0 0
                                  • MlokCZ  

                                    To ani náhodou.

                                    Jen takové přirovnání.

                                    Hodnocení točivosti na stupnici 1–100 (jedna nejtočivější):

                                    • Stump. 29: 1
                                    • to co já si představuju pro sebe jako ideál u 29": 2–3
                                    • středně točivé 29": 5–6
                                    • mizerně točivé 29": 8–10
                                    • 31": 100 :-) Tady to opravdu zkonstruovat nepůjde.
                                    0 0
                                    • Martin  

                                      31" už by se musel konstruovat s kloubem jako Ikarus

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Takže v podstatě stačí lehce upgradovat starou skládačku.

                                        0 0
                                        • Martin  

                                          jo! to je ono. to bude geniálně točivé a hravé kolo!!!!!

                                          0 0
                          • MlokCZ  

                            V pohodlí by byl ještě větší průměr kol samozřejmě zase lepší.

                            Větší setrvačnost je vždy na škodu, takže v tom nemůže být lepší.

                            A hlavně ty nevýhody 29tky se začnou u většího průměru děsně zvětšovět. Tuhost a hmotnost už začne být slušný problém.

                            A pak geometrie. I u 29tky je to už boj o délku zadní stavby. U HTček to ještě jde, u fullu už nic moc už tady.

                            A u ještě větších kol se přidá navíc ještě šílený rozvor, protože se objeví další limit a to škrtání nohou o přední kolo (kvůli kterému bude muset být znovu navýšen rozvor).

                            Za mě je ± 29" maximální rozumná velikost, kde se ještě nevýhody nedostanou do extrémních mezí.

                            0 0
                            • Koloman  

                              Tak i odborník No.1 na B-F konstatuje, že tzv. 29-ka je asi maximum, které má mnoho výhod velkého rozměru, ale ještě nemá moc nevýhod příliš velkého rozměru.

                              Je zajímavé, že k tomu došli naši předkové už snad před sto lety.

                              Když jsem počátkem 90. let v terénu přesedlal z oceláče (ročník narození 1933) s velkými plášti (tzv. falcáky) na MTB, tak ano, bylo to horské kolo, převodů to mělo dost, ale furt mně tam něco chybělo. Ten obvyklý pocit velocipedu ladně plujícího krajinou tam nebyl.

                              Teď mám „29“ a velká spokojenost. Tak jsme po letech slavně objevili Ameriku…

                              0 0
                • vasek80  

                  Každopádně málé dlažební kostky pod tím neexistujou.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Ano. V pohodlí je rozdíl velký. Na celopevňáku bych řekl dokonce obrovský.

                  Srovnání dle hodně tisíc kilometrů na stejně postavených kolech včetně stejných plášťů a to více typů (na obojem jsem jezdil jak různé verze RaR, tak třeba i nějaký ten tisík kilometrů Marathony Supreme 2,0" a vždy jsem foukal podobné tlaky + zkoušel i různé jiné).

                  O trošku nižší tlak na 26" to ani zdaleka nedožene.

                  Čím víc odpružené kolo (a citlivější opduržení), tím více se rozdíl pohodlí zmenšuje a ztrácí v odpružení.

                  0 0
                • DaSnail  

                  jo

                  0 0
            • vasek80  

              Já zrovna chtěl napsat, že upuštění pláště asi na kořenech udělá více.

              Jak jsem psal, hodně mě pobavil jeden dealer u místního prodejce. Jsem se s tím prodejcem bavil a on poslouchal. Jsme mluvili o těch prodejích 26 vs. 29. Já na to, že bych chtěl otestovat jak Anthema 26 tak 29 HT na kořenech. Pak do toho vstoupil ten dealer a říká mi, že by se vsadil co bych pak vybral. Já říkám Anthema a on že 29".

              0 0
              • JakeF  

                Ona ta 29ka ale přes kořeny jde fakt snáz a pokud na tom nesedíš jak pecka, tak to pružení nějak nutně nepotřebuješ… A pláště si můžeš upustit u obou rozměrů :D.

                0 0
                • vasek80  

                  Můj názor jak jsem psal výše. Řeším čas a rychlost, tak 29" HT. Jsem turista a mám kolo jako prostředek pro příjemné projížďky tak ten Anthem.

                  Ono asi také bude lepší trakce na kořenech u většího kola.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Když jsi turista, tak Anthem 29 :).

                    0 0
                    • vasek80  

                      Jo, ale tady už je proti cena. Zejména v bazarech.

                      Věřím, že časem se to srovná a někteří opět „objeví“ 26" a přibudou v bazarech i 29". Nemůže to být jen lepší a hlavně pro všechny.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Lepší trakce je všude a docela velký rozdíl.

                    Třeba na pěkné šotolině, kde není třeba odpružení, tak se v zatáčkách cítím daleko jistěji na 29" celopevňáku než 26" fullu.

                    0 0
                    • vasek80  

                      Já si toho všimnul na jednom štěrkovém výjezdu. Já s 26" RaR a kamarád 29" Nano a více nebušenej. No a mě to podhrabávalo podstatně více. Přitom WTB Nano bych netipnul, že bude na štěrku na výjezdu lepší a práci s těžištěm si nemyslím, že bych měl horší.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Srovnávat dva jezdce je vždy ošemetné, hrozně moc udělá plynulost šlapání.

                        A jen doplním, že na plášti taky záleží. Tedy, že větší kola nezachrání to, že plášť nedrží.

                        Tím narážím na to, že i na 29" stačí nahodit RK protection a hrabe to také děsně snadno.

                        0 0
                        • vasek80  

                          Loni jezdil s X-kingem a také mu to hrabáválo. Možná je to takové že sledujem každou drobnou změnu a přikládáme ji větší význam.

                          Já jsem 29" otevřen, ale ještě si to chci půjčit. Doufám, že bude mít jeden prodejce nějakou testovačku, kterou bych si půjčil na celej den.Samozřejmě že beru v potaz rozdílnou geometrii, ale jelikož není točivost problém, tak na pohodlí a trakci mi stačí pro představu i málo točivej rám.

                          Jen prostě musím zvážit zda 33 tisíc za Canyona (což je aktuálně pro mne nejzajímavější kolo po výměně brzd) vyváží přínos, když jsem s Tractionem spokojenej. Navíc Traction je v podstatě neprodejnej.

                          Bohužel se nedá říci a spočítat o kolik % bude třeba na závodě okolo Plzně 29" rychlejší a o kolik pohodlnější.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Rychlejší nemusíš být vůbec. To záleží na trati a rozdíly jsou stejně minimální a mohou být dle trati jak ve prospěch 26", tak ve prospěch 29".

                            0 0
                            • vasek80  

                              No a takže jedinej důvod proč na to všichni přelejzaj je zisk v trakci a pohodlí?

                              Kupodivu třeba jeden kluk vyměnil 8,5kg 26 za 29 kterou má jen něco pod 11. To už přeci bude rychlejší jen těžko.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Při o tolik těžší 29" si myslím, že bude na většině tratí jasně pomalejší (na té 29").

                                Proč to kdo vyměňuje to se musíš zeptat těch co to mění.

                                Můžu napsat jen za mě. Hmotnostě jsem na tom ± nastejno oproti předchozímu 26" celopevňáku, takže to i jede stejně. A nejsem rychlejší ani na jednom rozměru.

                                A z těch výhod je pro mě důležité zejména to pohodlí. Tím mám celopevňák ještě radši, protože se to už celkem dá s pohodlím. Odpružení to ale samozřejmě nenahradí.

                                Lepší přejezd překážek je také pro mě podstatná výhoda, teď myslím nehledě na pohodlí, ale že toho více a snáze projedu.

                                Lepší trakce plášťů je pro mě pěkný bonus navíc, ale nebyl by to dostatečný důvod (být jediný) jezdit 29".

                                A pak u mě specifický důvod, dostat řídítka dostatečně vysoko oproti sedlo na celopevňáku. S tím jsem měl u 26" vždy problém. I na 29" vozím řídítka s 4cm zdvihem. Díky tomu mi to vychází už hezky, žádný velký komín pod představcem + stačí představec 6st.

                                0 0
                                • vasek80  

                                  No a právě když se zeptám, tak odpovědí je, že je to rychlejší a pohodlnější ;-)

                                  0 0
                      • Rubi  

                        tak to pak asi slapes jak retard, protoze na tohle to temer nema vliv, nekdo hrabe i na asfaltu na jakemkoliv prumeru a nekdo za celou vyjizdku/zavod vu­bec

                        0 0
                        • vasek80  

                          škoda reagovat

                          0 0
                        • JakeF  

                          tak to má vliv a hodně velkej

                          0 0
                          • Rubi  

                            nesmysl, vetsi vliv na to ma tlak, TPI, vzorek a jak slapes…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Mám osobně vyzkoušený, že u stejnýho člověka drží 29er pláště výrazně líp. A to opravdu výrazně. 29er Racing Ralph 2,1 s dušema (a vyšším tlakem) o třídu líp, než 2,25 RoR na bezduších a nižším tlaku. 2,0 Fast Trak bez duší ± stejně jako RoR. Vlivy co popisuješ samozřejmě vliv maj, ale když jezdíš nejvyšší verze, bezduše a techniku máš slušnou, tak už je plášť největší (a skoro jediná) možná změna.

                              0 0
                • Rubi  

                  urcite nejede snaz nez 26 full :) ale jinak souhlas ze 29 jede urcite lepe pres koreny nez 26 ht… proste kupovat nove 26 ht je podle me uz na ZAVODNI pouziti minulost, 26 full se jeste v pohode udrzi

                  0 0
              • MlokCZ  

                Velké upuštění možná ano (to jsem nikdy nezkoušel, protože velké upouštění dělat už nemůžu, tam už nemám kam jít s tlakem dolu).

                Menší rozdíl tlaků určitě ne.

                0 0
        • Martin  

          noxo, vy vole, čemu nerozumíte na jednoduchém 29 NEBRAT!!!! – musíte to pořád rozmazávat?

          0 0
    • prvniodkonce  

      Jel jsem na tom 300 m a přišlo mi to ještě línější než mtb :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Martin  

      vypadá to, že hromadě závodníků na Šele nikdo neřekl, že 29 nebrat

      0 0
      • hctr  

        Jojo, dejte mi vedet az zas nekdy vyhraje nejaka 26tka, ale mozna, ze se to uz nikdy nestane :D

        0 0
      • JakeF  

        Zrovna jeden ale píše na FB, že si tam rozsekal koleno… Tam určitě byla zatáčka a on zapomněl zastavit, aby natočil svůj 29er do novýho směru jízdy :).

        0 0
        • Martin  

          nedá se svítit, musíme zkonstruovat kloubové kolo 29"

          0 0
    • jIrI___  

      Na příští bajk je 29" jasná volba. Ale počítám, že do té doby bude vymyšlen nějaký další rozměr :D

      0 0
    • Georrge  

      já mám péro dost velký, takže já 29er nepotřebuju :)

      0 0
    • kaktusbiker  

      Já jsem zastánce 26" mam ten rozměr rád co se týče MTB ale ted jsem udělal pro kamoše 29" a vypada to užasně tak zvažuji, že si tu práci ještě jednou navíc

      Fotky zde, ale nebuďte příliš krityčtí dělám to protože mě to baví

      http://www.facebook.com/media/set/…

      0 0
      • Georrge  

        tenký roury a velký kola mi teda k sobě nejdou vůbec… a ještě s pevnou, ale tak sto lidí… :)

        0 0
        • kaktusbiker  

          přesně tak ja rad zase uzke kola a uzké trubky tady jsem použil ještě široke na silnici jsem si dělal 28 pruměr :) to je pak teprv špejle, ale v terenu to chce pořádné balony s pořadnýma rourama souhlas jen ne z oceli ale Al.

          0 0
        • DaSnail  

          ;o)

          0 0
      • borda  

        Tak to je zatracene hezka prace!

        0 0
      • Martin  

        slinty slinty, líbí

        0 0
    • kali222  

      v mem okoli ted jezdi 29" lide, kteri jinak nikdy na kole nejezdili. to rika – myslim, uplne vsechno. :)

      0 0
      • enjoy  

        Něco na tom asi bude, protože dnes na Šela maratonu to byla doslova epidemie 29".V elitě byli snad dva mezi dvaceti prvními na 26" kolech.

        A ostatní bikeři taky ve většině na 29".Pak když někdo projel na 26", tak to bylo fakt jako dětský kolo.Na druhou stranu, když projel někdo na malým rámu s 29", tak vypadal komicky spíš on.

        0 0
        • mirage  

          Ten malý rám se podle mě,schová mezi těma velkýma kolama a ty pak dost razí.Ale co se týče těch velikostí,tak si myslím že ted bude chvilku klid.Máme ted 29,27.5, a 26tku,tak je mezi čím vybírat.Výrobci začnou dělat karbon,fully ve všech velikostech,a až už nebude co vylepšovat,tak přijde možná další velikost.Ale trochu mě mrzí názory některých lidí v mém i jiném okolí,co kdysi jezdili 26",a na 29" nadávali,tak ted se jen rozplívají jak je 29" super a že by na 26" už ani nesedli,a ti co na ní jezdí,tak že vypadají že jedou na dětském kole.Jedete se s kolegama projet a první co Vám řeknou je,že jestli máš kolo pujčené od svého děcka,protože oni jsou už Ti borci a mají 29tky.Nebráním se 29tce,ale asi nebudu nikdy posuzovat bikery podle toho jestli jezdí na 29",27.5 či na 26tce.Znám i lidi,co jezdí na staré favoritce a nikdy by ji nevyměnili a to na nové kolo mají.VŠEM BIKERŮM ZDAR a at se kola točí :)

          0 0
      • M_ishak  

        Obchodníci chytli příležitost za pačesy, mají na 29" lepší marži, tak to tlačí do lidí dokud je ta možnost.

        0 0
    • BikeRider  

      První MTB kola byly standard 622/700C (tj. silnice, kross) což je přesně to, čemu se dnes říká 29er a také 650b (dnešní 27.5), podotykam ze v Evrope. Jediny duvod, proč se v USA začalo jezdit 26" byl katastrofalni nedostatek dodavek pneumatik (Finsky Nokian), zatim co pro detska kola 26" byla v USA dostatecna nabidka. Velka popularizace MTB v USA pak zpusobila, ze tento standard detskych kol se stal hlavnim proudem. Fakt skvely argument pro 26" – nemame pneumatiky :-))))))

      Jestli je dnes na trhu dostatek 29 kol, pak se jen konecne vracime do normalniho stavu. 15 let jsem se snazil tunit Cross kolo, protoze vyrobci MTB cpali detska kola kazdemu. Tolik k tematu, kdo je tady ovce, manipulovana marketingem. Za par let po 26" ve vetsine cyklistickych disciplin ani pes nestekne.

      0 0
      • Frostty  

        vracime do normalniho stavu

        LOL, su rád že teď vím co je NORMÁLNÍ :D.

        0 0
        • Martin  

          neboj, my dva to nejsme :D

          0 0
      • svec32  

        Než začneš psát takové bláboly, tak si o tom nejdříve něco přečti

        0 0
      • DaSnail  

        konspirační teorie

        0 0
        • BikeRider  

          kterou si vymyleli sami tvurci MTB?

          ROFLMAO

          0 0
          • Georrge  

            spíš bych řek že ty velké kola zrušili, protože to neuměli rozumně postavit :D vždyť ani dneska ještě plno výrobců nemá vychytanou geometrii a je to na hovno…

            0 0
          • DaSnail  

            tvurce vznikne tak, že si požičia od svojej netere-dorostenky bičkrujza od schwinna?

            OMGROFLMAOSTC ;o)

            0 0
            • bochov  

              Dnes jsem si poprve vyzkoušel tu 29 přesedl jsem na něj ze žiletky a myslel jse že řídím tank opravdu pruchodnost terenem to ma dobrou.ale jet nějake technicke useky bože chran a je to oproti 26 strašně vysoke přště na tom zkusím jet dyl,ale jako dalšího horaka bych to opravdu NEBRAL.

              0 0
              • JakeF  

                Výška by měla ale být ± stejná, jako u 26ky…

                0 0
              • jIrI___  

                Nemají 26 střed ± stejně vysoko jako 29?

                0 0
                • l.smetana  

                  Jestli nemyslel ten efekt když se díváš na kola ze shora a jsou nějak moc blízko a velké :D Taky jsem si nemohl zvyknout :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Musíš to vzít i mimo cyklostezku, pak nebudeš mít čas koukat na kola :). Ale jo vlastně, ono se na tom v terénu jezdit nedá :D.

                    0 0
              • DaSnail  

                tak jo 8o)

                0 0
    • JackXl  

      29ka je pro křupany. Na díry sice dobré, ale zkuste si to vzít do lesa a vlivem horší ovladatelnosti se rozstřelíte o strom :D

      0 0
      • MichaelSimek  

        A na tu horší ovladatelnost jsi přišel jak?

        0 0
        • Martin  

          protože mu to myslí POLITICKY, Halík :)

          0 0
          • MichaelSimek  

            Asi budu muset taky zacit konzumovat mliko se sifonem, at jsem naladen na POLITICKOU vlnu

            0 0
      • JakeF  

        Když pojedeš na 26", tak ten strom uhne? :)

        0 0
        • Jamin  

          uhne, pozdraví a poděkuje.

          0 0
          • JakeF  

            Anebo taky neuhne :D

            0 0
            • Frostty  

              Nj, ale tohle je spešl!! Uplně jiná liga :D.

              0 0
              • JakeF  

                Tohle nebyla vina kola, pochybuju, že by to cokoliv vydrželo… Karbon by možná přežil, ale bůhví, jak by to vypadalo vevnitř a časem by tam nejspíš stejně prasknul. To je tak, když to někomu po dopadu z dropu míří na strom, ale místo aby seskočil, tak do poslední chvíle věří, že to vybere…

                0 0
        • ememem1  

          tak ale zas to asi nebude uplna nahoda ze biky na technicke discipliny zrovna extra vyberom v romzere 29 neoplyvaju.

          0 0
          • JakeF  

            Mnoho důvodů… Jeden z nich je, že na skákání opravdu moc dobrý nejsou, tam ta vyšší stabilita vadí. Další je tuhost, která je samozřejmě u větších kol/vidlí/rámů horší. Další je ten, že se používaj většinou měkčí pláště, takže není takovej problém s gripem. A taky se na technický disciplíny často berou fully, kde už to začíná být celkem boj udělat obratnou geometrii.

            Jinak ve vedlejším vlákně máš video, co jezdí jeden kluk na SingleBe ocelový 29ce. Viděl jsem je oba jezdit naživo (respektive 3, ale ten třetí jezdí ČP XC) a fakt bylo krásně vidět, že to je v první řadě v tom, co máš v ruce, než na čem jedeš. Že to někomu nemusí sedět naprosto chápu, ale takový ty řeči tady, jak se na 29eru nedá jezdit v terénu, vypovídaj především o schopnostech jezdce.

            0 0
            • ememem1  

              k prvemu odstavcu – sak ja sa nehadam :-)

              k druhemu – to som nikde nikdy netvrdil

              0 0
      • joudys  

        jen tak pro zajímavost – kolik jsi toho na 29ce najel?

        0 0
      • McBlacky  

        stačí se naučit jezdit

        0 0
    • Jamin  

      nad koupí jinýho rozměru než 26 budu uvažovat až tehdy, až se srovnaj ceny. nějakej přínos to možná má, ale za ty prachy pro mě ne.

      0 0
    • Bafoon  

      co to je ta dvacetdevítka? jestli říkáte, že je to dobrý tak já bych to zkusil teda taky B-)

      0 0
      • Martin  

        29 NEBRAT!!!!!

        0 0
        • Bafoon  

          To já ji nechci nikomu brát, já bych si ji jako koupil. Ale nejdřív se musím zeptat maminky teda.

          0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT! ©®™

      0 0
    • borda  

      Ja jsem vubec debil. Pred 6 lety jsem byl mimo, ze jsem ji mel, ted jsem mimo, ze ji nemam… Ach jo…

      0 0
    • maajkee  

      Že to ještě někdo řeší, já už dospěl k názoru, že rozměr je fakt uplně u ******. Důležitý je s kým a kam člověk jezdí, kolik toho má v nohou a v rukou a že stejně s žádným kolem nebudu nikdy spokojenej, takže je budu pořád měnit a měnit a měnit… :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.