Pořád tu čtu dost nenávistné komentáře na každý příspěvek nebo fotku, který se týká elektrokol. Kolik je nás tady?
Pořád tu čtu dost nenávistné komentáře na každý příspěvek nebo fotku, který se týká elektrokol. Kolik je nás tady?
1
.
Jdi s tím doprdele.
Další
Mig_all +1
+1
to nemůže, on už tam je
:D
+1
já ne
Já ne, ale nějakou full e-raketu za bratru cca alespoň 160K bych si dal někdy líbit :-)
Já taky. Ale ne raketu – dolekopcom kladivo.
Načipovanou :))
Je nás tu dost, tak si dej bacha:-)))))
Já ne, ale nějakou silničku na Di2 bych si nechal líbit
Di2 je jediné elektro, které jsem na kole ochotný vzít na milost. :-)
Já ani to ne :)
Tak aspoň eTap… tam je drátů ještě méně. :-)
Ačkoli sám uznávám, že mechanika je prostě mechanika.
Myslíš fucking sram? :)
:-D :-D No krása.
eTap je parádní věc, ale vadí mi tam přesmykač, z podstaty věci to vždycky bude hrozná bakule
Tak to já jsem v klidu, něco takového si na kolo nikdy nebudu moci dovolit. :-D
No já nevim, neměl by si člověk to přehazování zasloužit tim, že si mechanicky potáhne lanko?
+1000 :D
Ne
tohle je megapitomost, ale king nejsi, protože s tímhle tu už přišel jeden výtečník před tebou, takže seš už jen epigon
e-coli ⇒ smazat
Zutro měl, než ho propíchli violoncelem
To zní nebezpečně:-)
Jojo, když někdo ze sebe dělá ******, buď dostane dávky, nebo bodcem, pane hrábě. Akorát že von měl na dřevoplyn, myslím.
člověče, nevím na co jezdil, to bude vědět Švankmajer, ale motokolo měl nádherný, dal bych si říci
Matně si pamatuju, že přikládal do kotle. Musím si to znova pustit… a taky jsem dostal chuť na mexickou / italskou kuchyni B).
člověče, nevím co měl za systém, ale do kotle nepřikládal, já tenhle film znám docela do detailů
A skladaci.
Doufám, že se nechystáš na nabodávání nebohých e-následovníků Zutra…cellem.Vyhláška EU to rozhodně zakazuje
probodl ho profesor Orfanik, zuřivý nepřítel mopedů
Nepatřím mezi příznivce e-biku, dokonce to s klukama co spolu jezdíme nazýváme fake-bike, ale po týdnu stráveném v Rakouském Volarbersku, jsem změnil názor. V každé malé vesnici bylo tolik kol, kolik je v Čechách možná ve velkých městech. No a elektro kol, takové množství, že jsem tomu nechtěl ani věřit. Jezdily tam na nich mladí, staří, tlustí i tencí. Bavil jsem s místními a ptal jsem se proč zdraví sportovec jezdí na e-biku. A odpověď byl vždy stejná. Je to dopravní prostředek, tak proč se dřít a proč dojet do práce nebo na nákup zpocený a „unavený“. Když se chtějí cyklisticky vyžít tak vezmou normální kolo a jedou do hor, ale na každodenní dojíždění je prý e-bike naprosto super. Takže nechci být zastáncem e-biků, ale jako dopravním prostředkům jim začínám rozumět.
Tak takhle jim rozumi kdekdo, i ja, proc ne.. ale zdravej jedinec na nem v prirode? Proste e-lemra.
A co to obrovské množství vozící se lanovkou (s klasikou, tedy žádné ekolo)? Ti jsou pak co?
A že jich bylo třeba teď na začátku července na Klínovci opravdu mraky. A to všech možných kategorií jezdců. Od enduru jezdců na vyšších zdvihách s integrálou až po HTčka a i ne málo žen a nějaké děti.
A pak takový ebiker, který si to nahoru vyjíždí i když s dopomocí baterky, tak je lemra proti těm co se vozí lanovkou?
Já sám jsem tedy jel (když jsem jel Rubín) na klasice za svoje vždy z Abertam a bez lanovky zase za svoje zpět a to ještě zajímavou trasou, takže výškových metrů dost. Nejsem příznivcem hoblovat traily celý den dokola s lanovkou, jedno sjetí mi v rámci jedné vyjížďky stačí.
Ale nemám vůbec nic ani proti těm, co to hoblují s lanovkou celý den (a přijedou k tomu k lanovce autem). I to je na takových trailech pěkná dřina.
Ani proti ebikům, který si to vyjedou s pomocí motoru. Ani proti ebikerům, kteří jedou delší kopcovitou vyjížďku, kterou by na klasice už třeba nedali (i když i na ebiku to nebude tak jednoduché z důvodu kapacity baterky, takže bude třeba jet takovou trasu na co nejnižší dopomoc).
Každý dle jeho výběru a co mu vyhovuje.
když se to rube v plným tak mám tepy dolekopcem vyšší než to jet na pohodu nahoru :)
Já vím, že je to makačka. A ono ani když nejedeš na max. Odpumpovat celý den na Rubínu/Baronu je záhul na celé tělo, nejde vůbec jen o tepy.
počkej, počkej, to je specifický sport, něco jako třeba sjezdové lyžování
Cha cha cha, už je to tady. Jediné správné lyžování jsou běžky!
Ty jsi fakt klaun, co se tohohle týče.
Pockej pockej, kde kdo pise, ze jedine spravne lyzovani jsou bezky? To tvrdis ty, nebo jak to myslis?
no ale teď jsi totální demagog, kde píšu, co je jedinej správnej sport???
píšu jasně, že nemá smysl argumentovat lanovkou v případě DH speciálů, že je to to stejné jako sjezdové lyžování, kde se taky nahoru jezdí lanovkou, opravdu mi uniká, co má tohle společného s nějakým jediným správným sportem
nikde nepíšu, že je sjezdové lyžování špatný sport, teď si tedy vlastní chápání textu ponížil tak na venkovanovu úroveň
Přímo tady nahoře, protože v Mlokově příspěvku není ani slovo o tom, že se baví pouze o DH speciálech.
"A co to obrovské množství vozící se lanovkou (s klasikou, tedy žádné ekolo)? Ti jsou pak co?
A že jich bylo třeba teď na začátku července na Klínovci opravdu mraky. A to všech možných kategorií jezdců. Od enduru jezdců na vyšších zdvihách s integrálou až po HTčka a i ne málo žen a nějaké děti."
Dále viz chápání textu, demagogie atd. atp. sou fáááár tu jů aj mééééj… mí tu seeeej guuuuud bááááj.
píše o tom, že hodně cyklistů se vozí nahoru lanovkou
odpovídám, že to je ale jiný sport, podobně jako sjezdové lyžování
nepochopils tak triviální? co nadělám, měl jsem tě za člověka s jinými názory, ale ne hloupého, budu muset změnit názor
Z čehož vyplývá, že když někdo jede jenom z kopce (gravity, ačkoliv Mlok výslovně zmiňoval všechny typy), už to není cyklistika, ale jiný sport, maximálně nějaká přívlastková cyklistika, ale to neni ta pravá.
Spousta lidí si to taky myslí (a je to ostatně jejich problém). Ty do diskusí o gravity nelezeš, gravity kola nekomentuješ (narozdíl od imbecilů typu MarekKV), což je rozumné a inteligentní, tak proč to samé neděláš u spešl diskusí o ebajcích? Těm lidem, co o nich diskutují, je fakt u ****** tvoje elitářství, je nezajímá, že TY to nepovažuješ za cyklistiku.
/konec, za tři hodiny mi jde časák do tisku a musím taky něco dělat
ale já neřeším žádnou gravity cyklistiku jestli je dobrá nebo čpatná, namáhavá nebo nenamáhavá, jen píšu o tom, že lanovka pro DH není vhodný argument, protože to je jiný sport, specifický, podobně jako sjezdové lyžování
specifikum není dostat se rychle nahoru, ale dostat se rychle dolu, vždyť je to přece jasné, jak to mám ještě vysvětlovat?
Naprosto souhlasím. Taky se klidně nechám tahat lanovkou a vnímám to stejně jako v zimě lyžování. Když jedu na sjezdy, jedu na sjezdy a nemám potřebu si dokazovat cosi nastoupanymi metry. A proč mimo jiné nemám tu potřebu? Mám na silnici nastoupano dost a dost do zasoby
Sportovci maji radi stoupani a ten zbytek klesani :) A potom jsou tu jeste rovinari ;)
a do diskusí o DH nelezu, protože je to sport který neumím, nedělám, nerozumím mu, nemohl bych tam nic napsat
pořád je to ale cyklistika, ne rozdíl od jízdy na dopravním prostředku s motorem
Jenže ty lanovky nejsou plné sjezdařů na DH kolech, ale všech možných XC cyklistů, kteří tu pak nadávají, že e-biky jsou pro lenochy. Zatím spousta e-bikerů má ten motor na kole místo té lanovky a i když s podporou do kopce šlapou.
to je možné, nevím, DH nedělám, lanovkami nejezdím, nemohu posoudit, já ty mopedy vídám spíš na cyklostezkách, když tam jdu na kolečkové lyže
nejsem sice ani v nejmenším odborník na DH, ale něco mi říká, že lépe takový sport provozovat na DH speciálech a nahoru vyjet lanovkou, myslím tím co se potřebné ovladatelnosti kola týká
zda jezdí lanovkou normální XC cyklisté nevím, k tomu ať se tu vyjádří někdo z praxe, pokud je to tak je to stejné faux pas, jako se nechat vyvézt lanovkou na běžkách a pak jen sjíždět turistické cesty
Protože žiješ v dogmatu, že všechno je speciál DH. Např. minulý týden na Tanvaldském Špičáku (tam jsou flowtraily jezditelné na čemkoliv) bylo přesně to složení, co popisuje Mlok. Od dětí na supermarketových kolech přes paní na trekingu až k trailbikům.
A nevím, proč by to mělo být faux pas, to je prostě jen další dojem elitářů. Turista vezme své XC kolo a dá si 4× dolů trail před obědem, místo aby dal jen jednou nahoru výjezd/výšlap po sjezdovce a jednou dolů trať.
prosím tě, přečti si napřed pořádně co píšu, to už je za poslední dny poněkolikáté, co na mě reaguješ něčím, co jsem vůbec netvrdil… výsledkem jsou pak diskuse o hovnu
Přímo tady nademnou píšeš
zda jezdí lanovkou normální XC cyklisté nevím, k tomu ať se tu vyjádří někdo z praxe, pokud je to tak je to stejné faux pas
Ty jsi fakt naprostej idiot, co se tohohle týče, ale fakt naprostej, sorry. Předpokládám, že „normální XC cyklista“ je pro tebe lycrovej maratónskej chrt. Fakt už se zamysli nad tím, že tvůj závoďácký elitářský pohled na svět NENÍ ten normální.
Sbohem.
jo, prosím tě, už na mě nereaguj, já nehodlám každému, kdo není schopný pochopit psaný text, vysvětlovat co a jak, díky
Naposledy zareaguju, protože mě těma kecama o nepochopení textu fakt sereš.
Laskavě mi vysvětli, jak jinak lze pochopit tvou větu „zda jezdí lanovkou normální XC cyklisté nevím, k tomu ať se tu vyjádří někdo z praxe, pokud je to tak je to stejné faux pas…“.
Meleš strašný, ale strašný sračky (mimochodem, je to z Vlasů), a klasicky utíkáš před jejich obhajobou útokem na nepochopení.
Dokázal bych pochopit, že PRO TEBE je faux pas, když si „normální XC cyklista*“ vezme lano, ale je to pouze tvůj osobní názor. Bohužel tady tyhle své názory hlásáš stylem „já jsem ten normální a svět je v nepořádku“.
*prosím o definici
XC v cyklisticke terminologii od nepameti a pochopeni veci vubec znamena zavodni xc kolo, zavodni xc trat a to same plati pro Xcm.
To „závodní“ je jen tvůj vlhký sen. XC je prostě Cross Country a je úplně jedno, jestli je to běh, kolo, lyže a jestli je závodní, kochací nebo turistické.
Mimochodem rovnou si tu svou „definici“ vyvracíš, protože Trepi mluví o lanovce a XC.
Pokud by ses kdy pohyboval v zavodnim bikovem poli, tak bys XC neprekladal dle slovniku. Nevim o cem mluvi Trepi ale urcite vim, ze ty jsi mimo a o cyklistice vis prd coz ti nevycitam, pouze konstatuji.
Mimochodem mas pekne lunaparkove kolo :)
Tak se laskavě neser do diskuse, když neznáš kontext. Ostatně, to je tvá specialita.
Ma specialita je rozpalovat zdejsi pitomce do bela a kupodivu se mi to dari :)). Bez si radeji vzit sve kladivo dolekopcom :)na nejaky ilegalni trail :).
no však ho taky nazývá „50 odstínů kyseliny“
Goob: hele, to tvoje psychedelické kolo mi teď vybavilo jednu úsměvnou letitou příhodu z DTP:
kdysi fakt strašně dávno jsem si dával skenovat na bubnu v takovém podivném malém podzemním grafickém studiu, jmenovalo se patřičně – Hendrix
dali mi pak na Bernoulli výsledný soubor, koukám na to a nějak to nesedí, barvy úplně jinde, modrá tráva a tak
pak jsem zjistil, že grafik z Hendrixu, kterej to dělal, byl zhulenej a měl posunuté v makovici barevné spektrum, takže tu modrou trávu vnímal jako zelenou
tak nějak ten soubor vypadal jako to tvoje kolo
Klukům z DVO a Rocky Mountain se docela líbí, hele :P. Aktuálně jsi asi jedinej, komu došla ta kyselina. Možná ho teda přejmenuju na Predátorovu krev.
Tyhle posuny barev se stávají každému. Svého času jsem měl na panelu veliké lepítko VYPNI F-LUX! Ale to je ještě v pohodě, nejstrašlivější zážitek jsem měl, když jsem si konečně dopatlal svého času dost drahý kit čtvrtky Phantoma II, který jsem stříkal pod umělým osvětlením (ruským aerografem), a pak to uviděl druhý den ráno na denním světle.
jasně, ale on to neměl posunutý softwarově, on to měl posunutý v hlavě
Musím si jít lehnout, napsal jsem 2× „svého času“ :-/. Hele, jak je to teda s tím XC faux pas? Jakože člověk, který má XC kolo, si nemůže vyjet lanem, aby si dal pár klopek, ale musí ten kopec poctivě vyšlapat?
Tvl, to musela být pěkná doba kamenná :)
Trepifajxle, jezdíš i na kole, nebo jen žvaníš na BF? Kecáš do všeho, aniž bys měl o tom páru. Ať je to DH jezdec, nebo jem flow trailista, nebo dokonce xc. je úplně jedno. Na trailech se dá jezdit i na hardtailech. Co je špatně na tom, že se vyveze nahoru lanovkou. Já to tak také dělám. A nevidím důvod proč bych se měl zmordovat do nějakého stoupáku a pak si dát sjezd? Podřebuji být v pohodě a mít plnou koncentraci. Nebo se mám po výjezdu na kopec půl hodiny dávat dopořádku a pak jet dolů?
Jeď na Špičák na Šumavě, půjč si tam celopéro, vyšlápni si kopec a jeď hned dolů. Pak jeď lanovkou a zase si to sjeď dolů. Nebo si dej lehčí, ale zase o to delší Klínovec. Pak se nám tu pochlub jak jsi dobrej a jak jsi to dával.
Pak teprve uznám, že máš k tomu co říci. Takže do teď, tvé rádoby příspěvky považuji za faux pas.
Trochu nechápu, co napsal tak hrozného, že reagujes tímhle nesmyslem.
Nesmyslem?
Napsal snad nekde, že DH je něco lehkého?
Dolů z kopce si můžeš maknout, jak píšeš nebo se jen povozit. Úplně stejně, jako u jiné cyklo disciplíny nebo u uplne jiného sportu.
Ani já to nenapsal, že on to napsal.
Jinak máš pravdu.
upřímně… mně je docela fuk co ty uznáš a co neuznáš, dtto tvé potřeby…
vlastně mně ani nenapadá jestli je něco, co je mi ještě lhostejnější
mě… já mám dneska ale den, napřed podnět (ve shodě s přísudkem), teď mně v akuzativu…to slunce na kole bylo dnes mrcha
Tu tvou „upřímnost“ ti fakt nežeru.
promiń, zapomněl jsem napsat, že i tvá strava je mi víc než lhostejná
promiň, stravu nepoužívám, stačí mi topo czech pro, když jedu tu turistiku.
nejsi ty náhodou druhý Prahlad, vyvinula se u tebe snad fotosyntéza na místo látkové výměny?
Přesně tak, jak jsi to poznal?
mám schopnost domýšlet, chápu že se ptáš, protože tebe se tato schopnost netýká
Poslušně hlásím, že ten pán je hotovej nezmar.
Nejen já, toho sis nevšiml?
jo, jo, jako nějakej Bouška z Libně, vosumnáctkrát za večer ho vyhodili vod Exnerů a dycky se jim tam vrátil, že si něco zapomněl
Pavlosi, je cas to ukoncit, tahas za kratsi konec…
Tva turistika je zajimava ale slehni si napr RalyeSudety at aspon mlhave vis o cem jako mluvíš.
Počkej… chceš říct, že je tady mezi náma v diskusi jeden z TĚCH, co to dokázali? Co se odtamtud vrátili? Hodně dobrejch kamarádů tam tenkrát zůstalo, hodně.
To musíš mít asi stovky přítelkyň, co, Majzlíku?
Jsi zlý :D ale referencí na Majzlíka jsi mě dostal :D
Ja pockam az vystrizlivis a odtucnis se o vice jak dvacet kg co zatezuji tve telo i mozéček :)
Zdeńku, látkové výměně neporučíš, nota bene od jistého věku
já třeba, kdybych se rozkrájel do nudlí, tak nepřiberu a někdo zas přibírá i když třeba celej den maká a nežere
Ja vim, zivot je nespravedlivej a trubky se holt pricpavaji. Moje optimalni vaha byla do ctyriceti 73/182 a ted i kdyz prijimam i vydavam porad stejne, tak mam ve ctyriapadesati 78/180cm ;)).
já mám 75/188… když jsem závodil měl jsem po sezóně i třeba 68, když se narodila dcera tak jsem 2 roky neběhal ani na kole nejezdil, jen jsem denně večer chodil posilovat, za ty dva roky jsem nabral ve svalech na 82 kilo, když jsem pak zase začal běhat, bylo to za 3 měsíce zase dole na 75 kg
Tak se vzájemně osolte… :-)
Koloději, nedupej!
Proti vám dvěma si tak opravdu připadám :-)
právě proto píšu, nedupej
Jj, tak vyndej už ten pytlík se solí, začnu Zdendyšem :-)
nebo tedy dupej, ale hlavně, Koloději, neplakej…
… ono to už možná ani nejsou slzy… celý je to naprosto geniální :-)
Člověče, asi si změním Nick, Koloděj je vlastně pro tohle fórum jméno více než vhodné. :-))
právě, to byla ta scéna – prátelé, jsou to vůbec slzy?
no já používám Trepifajxla a oční bulvu the Residents všude, ale tady, kdyby to šlo, bych to změnil na vikomta Cobrama :-)
klidně ******, na to nic nezkazíš
to nelze, ****** už tady máš zabraného ty a já bych byl fakt nerad, aby si mě s tebou pletli
Ty nemáš ani na tu turistiku. A pochybuji, že mimo těchto komentů jsi vůbec něco dokázal, ani mlhavě. A neznáš mě, tak víš prd o čem mluvím.
Zdendyš, BDP, SDP
Medaile: Tříletá služba, Šestiletá služba, Devítiletá služba, Dvanáctiletá služba
Za něj, příteli, mluví výsledky! Jednou z něj bude ESO!
Jsi opravdu zlý.
Mlékaři Dane…
Dneska se na nic vlastního nezmůžu, zítra vyrážím na lano a celý den jsem se hrabal v shimstacku v Diamondu, abych posunul HSC dolů, ta vidle je na moje sračkoježdění moc endurospecyfyk (ale je zelená, no!). Když už jsem měl finální nastavení, prošla se mi po hadru s podložkama žena a musel jsem vyrazit do ulic shánět mikrometr, abych zjistil, která podložka je která :D.
é?
Mentální dávidlo!
Hele, ty neznáš Red Meat? Znáš, ne?
Redmeat znám, ale ty technikálie jsou mimo můj HT obor :)
no, on sice skryl identitu, ale pár výsledků bylo, nedovolím si soudit, jestli to bylo málo nebo hodně, vím jen, že tak jako tak to bylo víc, než je tuhle milej Pavlík schopnej obsáhnout
Ale dyk jo. Tam je zásadní problém pořád ten stejnej: jsou mezi námi tací, kterým jsou nějaké závodní výsledky zcela volné, a když se nechají vyprovokovat těmi Zdendyšovými kecy o opravdovém sportu, pak to dopadá takhle :D.
to je jasný, já reagoval na tebe, ale řeč je tuhle o Pavlíkovi, kterému Zdendyšova sportovní kariéra zjevně nedá spát…
Až do smrti…
tím mi milej Trepifajxlíku chceš říct, že jsi také tak dobrý?
čeče asi mě znáš víc jak já sám sebe, že víš co jsem schopen obsáhnout. gratukuju. tolik informací jsem o sobě nevěděl.
no vzhledem k tomu, milej Pavlíku, že nejsi schopný pochopit psaného textu… odpovídám ano, tím jsem chtěl evidentně říct právě toto
No, zdá se, že jsi na tom hůře jak, já. prostě tvá klasická odpověď o ničem. Ale jinak to sladké oslovení, jak rozkošné od tebe, jsem dojat.
tam kde nic není nelze psát o něčem…
nepochopils? nevadí, svět není spravedlivý, pánbůh nenadělil každému stejně
Tak to máš pravdu, a to tě sere nejvíc, že nemáš o čem psát a bůh ti nadělil tři dioptrie, asi věděl proč, se kterýma si spleteš trasu při běhání, viď.
Lanovka není dopravní prostředek?
U lanovky je fajn, že její uživatelé jsou vázáni na ten konkrétní kopec. Komu vadí velká koncentrace lidí, tak tam nepojede. Motokolo je taková lanovka na kterýkoliv kopec.
To je vicemene porad dokola. Ja bych treba proti nim nic nenamital, kdyby se kvuli mnozstvi lidi nezacaly uzavirat urcite oblasti. Od pocatku to proste melo byt nastaveno legislativne jinak nez kolo, tot vse. Jako dopravni prostredek naopak super, klidne s vetsim vykonem. To stejne i v bikeparku.
A prijde mi, ze je lepe kricet drive, nez pozdeji. Jen se obavam, ze to uz k nicemu nebude.
Uzavírání celých oblastí se mi také nelíbí. V reálu mi ale přijde, že to pořád není nic hrozného, u nás skoro nic, v zahraničí je to asi o něco horší (do zahraničí jezdím mimálně, takže zkušeností také nimimum, u nás jezdím do různých oblastí celé ČR opravdu hodně; 4–5 týdnů každý rok pravidelně). V okolí bydliště v terénu stejně jak nepotkávám téměř žádné jezdce na klasice, tak stejně tak nepotkávám ani téměř žádné ekolaře. Nárůst vidím akorát na širokých jezdivých „dálnicích“, kde toho prostoro je dost.
Regulace množství by šlo dělat také rozumněji než se dělá. Tedy na konkrétních místech někde zakázat ekola, někde všechna kola (když je tam třeba příliš riziková kolize s pěšími a moc velké množství i pěších). Tedy je to o rozumném přístup, ne problém samotných ekol.
Legislativa se mi nejvíce líbí, jak mají v USA, kde je větší množství kategorií ekol (do některých pak spadají i malé motorky) a regulace jsou pro různé kategorie různé.
Za mě vidím problém akorát s tím, že se u nás často nedodržuje ten zákonný limit 25km/h, reálné kontroly na to nejsou a nejspíš ani nebudou. A pak z toho vzniká mnoho nebezpečných situacích ve velkých rychlostech u jezdců, kteří takové rychlosti vůbec nezvládají.
O rychlosti to přece není. I bez motoru můžeš jet 50km/h…
Je to jen o tom člověku co na tom sedí, jak se chová k ostatním. Je o to nebýt sobec a přizpůsobit se ostatním. Mnohdy jedu i po chodníku, a vždy rychlostí podle okolních lidí. Pokud je lidí moc, slezu, protože nejsem sobec.
Ps: tady v Mostě je 90% chodníků určena i pro cyklisty, a nedá se tento model brát univerzálně i pro jiné města
Vždy je to o lidech. Ale jinak souhlasím s tím že ebike si hodně kupují /půjčují i naprostý amatéři, kteří bohužel dělají špatné jméno…
Jaké celé oblasti? To se pořád bavíme o těch třech cestách v Jižním Tyrolsku co tu dokola omílá uživatel dolomiti nebo už je něco dalšího?
Precti si, jak zacinaji reptat ochranci treba na Sumave ci v Mikulove. To, ze tam na nektere cesty nemuzes ani na normalnim kole uz nyni, neberu jako argument. Tech zakazanych cest pribude. Vem si jen, jaka je legislativa (lesni zakon) treba v Nemecku ci na Slovensku (ze to nikdo nevymaha je vec druha).
Ty tiskové zprávy tu byly a kdo pozorně četl si všiml, že se ohrazovali pouze elektrokolům co nesplňují limity a tedy již nejsou koly nebo oproti všem kolům jezdícím tam kde žádné kolo nemá co dělat, nikdo se nevymezoval proti legálním ekolům jezdícím po legálních cestách.
Jednak pisi, ze lide jezdi i tam, kde se vubec nesmi, a druhak i to, ze se dostanou nekam, kam by se bez pomoci motoru mnoho z nich nedostalo (a toho se obavam ja), a samo i o cipovani (tech cipnutych kol je ale podle me minimum).
A jinak pokud jde o moc velké množství lidí a z toho pak plynoucí nutnost nějakých regulací nebo zákazů, tak mnohem více než ekola mi v tomhle vadí velké množství lanovek, které tu v ČR máme a také, že se pouští auta všude možně, zvlášť když už tam je lanovka. Tím myslím konkrétně třeba Ještěd (tam když už je lanovka, tak by tam nemuseli pouštět auta až nahoru).
Nebo taková lanovka na Stog Izerski (ta tedy je na polské straně). I když tam není zatím žádný zákaz, tak mi omezuje daleko více než nějaké ebiky (těch tam ze Smrku do Polska jezdí naprosté minimum,pěšáků co vyjedou lanovkou tam je v sezóně mraky).
A případný větší výkon pro dopravní prostředěk by právě řešilo těch více legislativních kategorií ekol.
Jenze kdyz je nekde lanovka, tezko se tam da zakaz pro pesi (vyjimecne se to omezi maximalnim dennim poctem v dobre prazdnin, nebo se v danou dobu nektere cesty vytyci jako jednosmerne, viz. napr. letos Snezka).
Uz ted mi vadi, ze na nektere cesty (NP, NPR) ofiko s kolem nemuzu celorocne, byt se snazim chovat ohleduplne. S pribyvajicim mnozstvim e-biku se to zhorsi, to je proste fakt. Tezko budou rozlisovat, zda se jedna o e-kolo, nebo o klasiku.
Co by si chtěl řešit za další kategorie e-kol. Větší výkon možný je. Pak už to ale spadá do kategorie motocyklů. Vše je vyřešeno, jenže e-bikeři by si asi představovali parametry malé motorky bez dalších s tím spojených povinností jako řidičák, techničák, pojištění a značky.
Jenže tento názor je sobecký. Já makám za své, já mám více práva.
práva máte stejná, lišíte se pouze tím, že ty seš cyklista a on motorista
Kolo je kolo. Jestli má motorek nebo nosič, pořád to je kolo. Je to o lidech. MOTORISTA je ten který se pohybuje díky motoru…
Mám ebike pouze tři dny, dříve full one forty, ale užil jsem si jako nikdy. 90% normálních jízd jsem jel na eko režim a to ještě ponížený oproti továrku, protože se nechci nechat vozit a s mírnou výpomocí to zvládám.
moc hezky v několika větách odporuješ sám sobě
jo a díky za tu definici, že „motorista je ten, který se pohybuje díky motoru“
konečně se tedy shodneme, že mopedista je motorista, resp. jistá forma motorismu
No, já jsem to psal abych vystínil že to není jednoznačné. Ebike není určen k tomu aby se na něm člověk pohyboval díky motoru. To že to někteří takto dělají přeci není důvod ten zbytek byl osočován.
Vždy se přeci najde skupina která nejede dle „dobrých mravů, pravidel“ a nejde tedy všechny házet do jednoho pytle.
Ale jak si psal, schodneme se v tom že pokud se pohybuji díky motoru nejsem cyklista. Pokud mi motor pomáhá a vyrovnává síly, tak je můj nazor že se jedná o cyklo. Stejný výkon který jinému dodají svaly, mě dopomůže motor.
Ono to není snadné, jsem cyklista a už nezvládám co bych rád. V ebike jsem našel pomoc a je to super. Ale opravdu se nechci zastávat těch co to používají jako motorku. Ty jsou na cestách opravdu nebezpeční.
ok, na tom se shodneme
Tak to jsem rád
Souhlas.
Lepe bych to nenapsal chlape !
Asi tak, jednou se ve fotkách skoro zároveň objevila fotka elektrokola a fotka partičky jak shuttluje na pickupu. U elektrokola smršť nenávistných keců, u té druhé plácání po zádech.
Njn, takle to bohužel chodí. Lidi si rádi zařadí někoho do druhé kategorie a jedou ve sloganu, my můžeme, oni ne.
Je to to samé jako by se museli dělat kategorie cyklistů.
Sportovci by to měli mít omezené protože mají svaly a výbornou fyzičku. Takže svým výkonem ohrožují běžné cyklisty
Tu poslední větu myslíš vážně? (fakt, opravdu, urputně a neoblomně?)
Je uplne pitomej a to zjevne. Trochu mi vadi, ze gro lidi v CZ je povl.
Proč urážíš?
„pro hloupého každý hloupí“ Forrest Gump
Český jazyk nebude asi tvůj kobyl…
Nj, každý dělá chyby.
No jo no. Ale ne každý to umí přiznat. Palec nahoru:)
Ale jo
Ano myslím, ale nadnešeně… Ironicky, že je to to samé. V žádném případě si nemyslím že bych chtěl někoho omezovat. Jen jsem tím naznačil že je to stejné. Stejný výkon, jen každý docílený jiným způsobem. Je hloupé hodnotit druhého.
super, další shoda
„stejný výkon, jen dosažený jinými prostředky“
s touto větou souhlasím, tato věta by se měla vytesat nad každou diskusi o mopedech i nad každý vystavený moped
proti této větě vskutku není čeho namítat a já ti za ní ještě jednou děkuji
Ale jo, nemám s tím problém
I v přírodě není každý výkonnostní cyklista, ale třeba se jen někam dopravuje, jede na výlet, jede zkratkou aby nemusel po silnici.
A co bys dělal kdybys chtěl jezdit na kole i ve vyšším věku a s artrózou kloubů (v mém případě kyčle – stupeň 3) a chtěl bys jezdit i kopce – tak jako já.
Bavilo by tě to bez pomoci elektromotoru nebo bys jezdil jen po rovině, protože do kopce to hrozně bolí?
Já si zvolil elektro kolo a můžu vyšlapat klidně i na dlouhý kopec.
Kdybych to elektro kolo dnes neměl, tak se už na ježdění vyprdnu protože po rovné silnici mně to nebaví.
Ale to nemá cenu řešit.
Na každého jednou dojde .....
Já občas vídávám dědky kolem 70 na silničkách, v dresech :) Samo spíš po rovině, ale elektro jim nechybí.
buď v klidu, již jsme se tu několikrát shodli, že pro přestárlé, postižené nebo po úrazu či nemoci to je vhodný stroj
A co je komu co toho…
statisticky asi hodně lidem je do toho, vyjádřilo se jich v tomto smyslu bezpočet, odpůrců i příznivců
Já jen že každý Čech ví co má dělat ten druhý a na čem má a nesmí jezdit, z čeho má a nesmí mít radost…
…nerika se tomu „mit nazor“?
U některých jedinců zde o názoru pochybuji.
Názor beru, ale tady chce každý tomu druhému říkat co může a co ne, aniž by znal souvislosti. Hlavně škatulkovat je špatné. Jen proto že mám ebike patřím do skupiny blbů?
Ctím pravidlo „chovej se tak jak chceš aby se chovali k tobě“
Proto mě krapet uráží že mě (teď jsem si koupil éčko) řadí do stejného šuplíku. Ale jinak mi to je ukradené, jezdím sám a pro radost
jenže to jsme právě u toho, tohle tu nikdo neodporuje, prostě dopravní prostředek jako jiný moped, motorka, auto, vlak, letadlo nebo třeba vzducholoď
celé je to o tom, že to tu pár jedinců pořád strká ostatním pod nos co by cyklistiku, viz dvojanova videa…
Celé je to o tom, že tu pár elitářských puristů pořád naprosto tupansky spamuje diskuse, které se jich netýkají, protože znají jen tu svou správnou jízdu na tom správném kole.
A pak jsou lidé, kteří nejsou dogmatickými válečníky, a ti se na e-kolech řádně baví . Oba tihle jezdci jsou pro mě rozhodně většími vzory než ďábelští diskutéři.
TVL už jsem si myslel, že sem dáš odkaz na Dvojanovi videa :D
Chacha. Ne, já mám e-biky jako takové na háku. Máti jedno má a je to nejlepší věc, co se jí mohla přihodit, ale ona spadá do té schválené kategorie „po úrazu“. Jen díky ekolu může dál s tátou jezdit stokilometrové výlety.
Ale to, co na výše linkovaném předvádějí Sam s Blakem, je paráda. Samozřejmě oba mají metráky skillu a obří koule, ale z toho videa je perfektně vidět, že na e-kole těchhle kategorií je prima zábava. Půlku těch věcí by samozřejmě lépe odjeli bez motoru, ale pak je tam ta druhá půlka (trialové výjezdy atd.). A opravdu jen naprostý zaslepenec bude rozporovat, že, to, co dělají, je cyklistika. Dokonce jsou oba zadýchaní po jízdě do kopce, jak je to možné, s mopedem?
Tak ono pokud nemáš super fyzičku jako tu má jen pár jedinců na BF, tak třeba na dovolené není šance na klasice odjet více dnů po sobě delší náročnější trasy pořádným terénem, kde bude i hodně náročných výjezdů.
Ono většina jezdců to nedá ani na jedné trase, natož opakovat více dní po sobě na dovolené.
Dovolím si tvrdit, že dost jezdců (i tady na BF) by to nezvládla více dní po sobě takové trasy ani na ebiku.
A na opravdu náročné teréní výjezdy (hodně prudké typu 20%+ a k tomu současně i technicky náročné) tu nemá na klasice skoro nikdo ani když to bude na krátké trase.
Když někdo nezvládne jet více dni po sobě(třeba já),tak si má odpočinout,nebo zvolit jiný program.
Dneska každý musí zvládnout napr na té dovolené úplně vse naplánované,tak to treba u té cyklistiky bude drtit na Ecku.
A tohle přivádí na kopce lidi,kteří by tam bez motoru nepachli.
O konflikty a problémy urcite již teď není nouze a diky eckarum budou přibývat.
Ale proč bys měl ostatním nařizovat co mají dělat…
Ebike je super. Zkáza je to že se ebike půjčuje amatérům kteří se nechají jen vozit. Nejsou ohleduplní a jsou postrach všude.
Ebike jako takový za to nemůže.
s tímhle taky souhlasím
Jj, málo který cyklista si dovolí dát sto tisíc. Většina je půjčených na dovolených amatérům. Nebo levné z marketu na dojíždění na ryby či na chatu…
Ikdyž vím o dvou co mají normální (drahý) a jezdí na max výkon a vozí se. Ale pořád beru že je to jejich věc, pokud se chovají slušně k ostatním kolem sebe.
Nemůže,ale jako nástroj k nasirani turistu,případně různých správců CHKO či NP je dokonalý.
Myslím,ze na reakci druhé strany nebudeme čekat dlouho.
Snad zákazy,které následně přijdou nesmetou i provozovatele běžného biku.
A už jsme tu zase u sobeckosti…
Nechápu, kde v hawrdově příspěvku vidíš sobectví. Žádná třecí plocha by nebyla, kdyby éčka měla svou vlastní kategorii. Vzhledem k tomu, že z neznámého důvodu je na ně zákonem pohlíženo jako na normální kola, je na místě obava normálních cyklistů, že jim díky instantním cyklistům někdo rozdupe bábovičky.
ti co se bojí e-biků by se měli obrátit na čembu aby za ně bojovala:-)
Aaa je to tady, Cemba! Nezklamal, uz jsem se bal, ze jsi to nekam zadupal, v sobe udusil, ale ne, je to silnejsi nez ty!;)
Tak tam, kde jsou už trošku dále mají cedulky „no e-bike or pedal assist“ nebo tak nějak a v terénu jsou ebajky brány jako to co fakticky jsou – jako motorová vozidla.
naopak, všude budou cedulky e-bikeři vítáni :-)
Na cykloztezkách ať motorky klidně zabzučí, alespoň důchodci nebudou sedět na internetech :)
fajn obrázek, sportující rodina, máma, táta, dvě děti, všichni jedou na kolech, moped žádný, asi proto, že tam není žádný přestárlý, postižený či invalida
musíš číst a né si jenom prohlížet obrázky:-)
ilustrativní obrázek, obrázek s e-bike rodinkou je teprve v tisku
Obrázek fajn, to byla má představa rodiny také.Realita je bohužel ta, že moji kluci jezdit na kole nechtějí.Sedí u počítače a maximálně se s kamarády posmívají jakej je fotr trapnej debil sportovec.Já už počítače nemůžu ani vidět a nejraději bych se na to na všechno vykašlal a odjel a už se nevrátil.
s dětmi musíš začít včas, moje dcera začal na běžkách ve dvou letech, plavat se učila prakticky od narození atd., pak pohyb dětem připadá přirozený
dříve to tak být nemuselo, automaticky jsme se na ZŠ na odpoledne domlouvali na fotbálek nebo hokej s tenisákem na plácku, jenže to zase nebyly počítače
Vydrz, jednou budou s uctou vzpominat na to jaky byl tata sportovec.
Bohuzel nejsme v CR dal… spis bych to videl naopak. Třeba tenhle pan. Predstava, ze nakej strejc na vylete s rodinou da k obedu treba 2–3 kousky a pak sedne na kolo, ktery frci klidne 50 km/hod, je proste desiva….
32 e-km je rozumných
S jídlem roste chuť. Nejdřív 32, pak 35, pak 40…
nesmíš soudit dle sebe:-)
Já v první řadě nehoruju za e-mopedy :)
U někoho jistě. Pokud se na to podívám pohledem, aby to zhruba odpovídalo na rovině hobíkům a nebyl ebike brzda oproti klasice, tak ani těch 32 netřeba. Ale o trošku více než 25km/h, tak 28–30km/h by stačilo.
Případně klidně něco ve stylu nechat 25km/h a postupně plynule snižovat na 32km/h. Tedy už na těch 28–30km/h by byla přípomoc jen výrazně omezená.
to by taky šlo :)
Po městě dopravně se jezdí pod 20 km/h a z důvodů zvýhodnění tohoto druhu dopravy mají e-mopedy privilegium nebýt legislativně motorové vozidlo. Kdo chce na e-mopedu jenom prohánět cyklisty sportovce kvůli léčbě nějakých svých komplexů, ať si pořídí ten e-moped do 45 km/h, se všemi důsledky. Dopravovat se může už teď zcela bez problémů.
A nechtěl bys mi tedy zakazovat jezdit dopravně po městě (cesty do práce) jezdit přes 20km/h i na klasice (nebo tedy dle téhle logiky zařadit klasiku jezdící rychleji než 20km/h pod e-mopedy? Občas jedu i po rovině chvíli přes 30km/h, to si tedy dovoluju asi moc, ne?
Chtěl. Jenom my, pravověrní, víme, co je správné!
Motor má privilegium být kolem, proto omezení, něco za něco, opakuji už potřetí :)
presne… kdyz uz, tak bych to nechal tak, jak to je…
Jak kdyby to nebylo jedno. Dnes to odblokuje prodejce a nikdo to nehlídá.
Kategorie rychlý e-moped do 45 kmh/ už tu je, pán se chce jenom zviditelnit kvůli kšeftu, včetně té trapné petice.
Protože jsme všichni cyklisti. Ať si někdo pomáhá motůrkem nebo ne. Naprosto stejná kola, stejné principy.
Je sobecké říkat ať oni nejezdí, ať mohu jezdit já.
Ebike je moderní, módní trend. Za nějakou dobu to trochu opadne. Ty co nebavilo jezdit doteď, jezdit přestanou. Ty co machrují také dojezdí. Ono je nebude bavit pořád měnit řetěz a malé kolečko…
Jsou podle mě tři kategorie. Turisti co si půjčí kolo v půjčovnách (podle mě nejvíce nebezpečný), frajírci co chtějí ukázat jaký jsou in (náklady a ohraná hračka) a pak tací co jim ebike vynahradí hendikep (ne nutně invalidi, prostě už na to nemají tolik sil)
Dobře jsi to napsal. Počítej ale s tím, že místní elitní antis Ti to dají sežrat. :-)
tak předně nikdo tady neříká „ať oni nejezdí“, „ať oni nejezdí“ je jen vztekací mantra mopedistů
ať si každý jezdí na čem chce, třeba na splašené koze nebo v tramvaji, tohle je každého věc, jen je prostě nesmysl nazývat to cyklistikou, protože ta má jistá pravidla, vzhled jízdního kola se může značně lišit, můžeš na něm sedět, ležet, mít ho odpružené, neodpružené, mít obě kola stejná nebo jedno větší než druhé atd., to základní, co všechny formy cyklistiky spojuje je „jízda vlastní silou“ – a to jízda na elektromopedu nesplňuje
Na mopedu ne, na ebike ano… Jedeš vlastní silou. Asi si ještě na ebike neměl tu čest jet že? Motor pomáhá, nejede za tebe. To že si to někteří upraví aby to jelo samo neznamená že to tak má být.
to je úplně putna, jestli motor obstarává celý výkon nebo pouze jeho část, jízdní kolo je (má být) dopravní prostředek poháněný pouze lidskou silou – víc k tomu už není co dodat
A proč má být? Kdo to určuje? Ty?
A proč má být motorové kolo kolo? Kdo to určuje? Ty?
To, že je to v zákoně neznamená, že mororové kolo je kolo. Stejně jako koloběžka není kolo, i když se ze zákona na ni tak pohlíží.
Je to z principu stejné. Ebike je z dnešního hlediska hybrid.
Jak bys ty definoval jízdu na ebike bez pohonu? Tedy prakticky běžnou jízdu na kole?
Mám kola jako kolo, rám stejný jako kolo, sedlo, řídítka, převody…
„Protože jsme všichni cyklisti. Ať si někdo pomáhá motůrkem nebo ne.“
Ústřední blábol, tím končí veškerá diskuse…
Ty jsi blábol…
Ty jsi blábol.
Sám jsi …
41??? nemělo to být 14?
Zdá se ti snad tohle v něčem jiné než zbytek všech diskusí ohledně elektrokol ve všech vláknech?
trochu dětinské, ty reakce
Tak zase „lepší“ způsob než aby si tu nadávali a vyhrožovali
Tady už skončila. Kolo stejné a principu jízdy stejný. Pořád se šlape… Nebo myslíš že to jede samo? Oooo, marketing na netu coooo?
nikdo přece neodporuje, že se na tom nedá zadýchat, problém je jinde, problém je v dopomoci, protože i když se s ní zadýcháš, provozuješ prostě jinou aktivitu, to je celé
je nesporné, že se zadýcháš i u motokrosu a přesto se motokros neřeší na stránkách o cyklistice
(docela stranou ponechávám fakt, že většina si to pořizuje právě proto, aby se nezadýchala, což je i důvod proč bylo toto zkonstruováno)
Dále viz někde tady tvůj smrtící argument „jakmile někdo vyjede lanovkou, už je to jiný sport, něco jako sjezdové lyžování*“. Konečně jsme si udělali jasno, že jediná opravdová cyklistika je ta tvoje, ať už je jakákoliv.
To je samozřejmě stanovisko, o kterém nemá cenu dále diskutovat a fakt bych tady rád měl někde funkci blokování uživatele v určitých diskusích, protože mě celý tenhle elektrodiss ve všech vláknech fakt sere.
*sorry, jesti citace není doslovná, nechce se mi furt lézt nahoru a dolu v diskusi, navíc vystupuju z vlaku a jdu budovat kapitalismus
Souhlasím.
nic takového jsem nenapsal, jiná věc je jestli si blbě pochopil text, ovšem to již není můj, ale tvůj problém
ovšem zrovna u tebe mě to trochu překvapuje, můžeš mě poslat do ******, to mi nevadí, ale podsouvat mi jako argument to, co špatně pochopíš?
Ale kdepak… Jak si na to přišel?
Když si nechám 40% pomoci motorem tak je to jiné? Ale ale. Já díky pomoci zvládnu tu trasu čtyřikrát, takže mi ty počty nějak nevychází…
tak to mě nepřekvapuje
Ale to by mělo, vydaná energie je stejná…
mýlíte se soudruhu, stejná je pouze suma energie, nikoli dílčí poměr energie vydané cyklistou a energií vydaných mopedistou a jeho motorem
A jakpakto? Jízda na kopec dejme tomu 1200 kca
Jízda na kopec ebike se 40% pomoci 720 kca
Ebike vyjedu 3× což je 2160
Nehledě na to že musím díky vyšší rychlosti zvladat více úkonů k ovládání kola.
výkon je práce za čas, čili pokud tam vyjedeš třikrát, bude ti to trvat třikrát déle a výkon bude zase třetinový
nebo ti to nebude trvat déle, výkon bude vyšší, pak je ale evidentní, že na tom vyšším výkonu má hlavní podíl motor
ale ono to je jedno, myslím, že v tom zásadním se shodenme
No, asi se shodneme.
Já jsem chtěl hlavně říct že se člověk odrovná i na ebike. Z vlastní zkušenosti
ale to je jasný, jenže takový argument na podstatě věci přece nic nemění, odrovnat se můžeš třeba i automobilem, když v něm nepojedeš a radši ho budeš 50 kilometrů tlačit před sebou, pořád to bude automobil, jen dočasně poháněný cizí silou
dopravních prostředků je mnoho, jedním z nich je jízdní kolo a jeho specifikem by měl být pohon vlastní silou – bez ohledu na fakt, že i dopravní prostředek s pedály a motorem lze použít obdobným způsobem – bavíme se v podstatě jen na úrovni terminologie
Ale vždyť o tom mluvím. Mě nevyvezl motor, ale moje síla a dopomohl motor. Byl jsem odrovnaný ze šlapání. Jde tu o to že když to nezvládám, pomůže motor.
Mě jde spíše o to že to je pořád kolo, pokud je hlavní síla v principu kola. To že to někdo použije na max režim jako motorku přece není důvod říkat že nejsem cyklista. Ikdyž vlastně mě to je taknějak jedno, jezdím slušně, chovám se ohleduplně, nic neničím, nevinucuji si přednost a očekávám to samé od okolí, ať už chodců, turistů, či cyklo.
Já dnes už nemohl a nepomohl mi nikdo.Tak jsem šel asi tak půl hodiny a nakonec jsem teda na to kolo vlezl a překonal tu nechuť a dojel až domů.Avotomtoje..To se pak formujou charaktery
No vidíš, takto jsem to měl celý život. Dnes jsem rád za výpomoc a už bych neměnil.
jj, me se libi, jak je mas na haku, proto se v kazdym vlaknu o nich tak zurive hadas :-D
Nepoužívám tenhle argument často, ale občas to musí bejt. Mohl by ses nejprve podívat na můj profil?
koukl ted…a?
Přesně, kolo je pro radost
Videa v sekci foto-bikeri v akci jsou na normálním kole. To,že si zde prítomní odpurci mysleli,že to bylo na ečku je druhá věc.
Jsi to zřejmě promazal :-D
on je s ostudou radši smazal (což bylo asi to jediné rozumné co tu předvedl)
Na ně taky koukám často, dobrý videa tam dávají.nedávno ten menší zkoušel gravel Nukeproof, krásný kolo
no mně přijdou spíš jako dvě trubky, asi mám jiný smysl pro humor, ale to už je každého pohled na věc
no a pokud ti to přijde jako „tupanské spamování“ víš co? vlez na nějaké fórum o motokrosu a strkej jim tam pod nos jízdní kolo… uvidíme s jakou radostí tě přijmou
Zbytek dogmatických keců ignoruju, protože už jsem si na ně vypěstoval obdobu bannerové slepoty, ale k těm dvěma trubkám: alespoň si vygoogli Sama Pilgrima, prosím tě, než ze sebe uděláš ještě většího idiota. Ten člověk je cyklistickou ikonou (pokud se tedy nedostaneme do další úrovně téhle stupidní krusády: gravity není ta správná cyklistika!).
nemusím googlovat, vidím co vidím a nějak to na mě působí a působit to tak bude i kdybych vygoogloval, že je to samotnej Pán Bůh
a ta slepota ti taky nějak moc nefunguje…
Zde s ním musím souhlasit. Na videu se chovají přesně tak, jak to dnešní doba vyžaduje. Ale tak to prostě je, youtube dnes žije a čím stupidnější chování, tím víc to frčí. Nelíbí se mi to, ale to je tak vše co s tím můžu dělat. Ale každopádně ano, na videu se chovají jako dvě trubky a je to spíš trapné.
Zase ty samé keci.
keci???????
nechám-li stranou češtinu z pomocné školy, nepsal si něco o tom, že mne ignoruješ???
Tak ono to tak zase není uplne, jak píšeš. Vlez na fórum o MX a něco jim tam napiš o superbikech a poženou tě svinským krokem. Hodně podobné je to u H-D, je to totiž pro ty lidi jediná správná motorka a všechno ostatní je póvl. Já kdybych vlezl na fórum BMW GS a chtěl tam něco plantat o svojí KTM, tak budu zasypán do minuty :))
Ať už s dopomocí nebo klasika, furt je to cyklistika. Jak bys definoval člověka jedoucího na e-kole s vypnutým motorem, případně s vybitou baterií? Cyklista, ne?
Cyklistika s pomocným motorkem, nemám slov..
je to forma motorismu, nevím co k tomu dodat
Ale chuja. Bike je taky ustálený výraz pro MTB. A není to fórum jen pro jezdce na horském, ale prostě pro všechny.
Já zásadně nelezu do příspěvků týkajících se silniček, protože kvůli dopingu mě nezajímají, tedy podobnou toleranci očekávám od zarytých klasikářů v příspěvku nadepdaném e-bike. Prostě nelezu tam, kde mě to nezajímá, ba dokonce, když jimi pohrdám.
neblázni, zamysli se nad tím, cyklistika je jen jedna, o tom žádná, ale pokus se vypozorovat základní fakta, která ji (Doome, dávám si pozor…) postulují, resp. která jsou společná jak silničářům, tak cyklokrosařům, jezdům všech forem MTB, dráhařům nebo třeba krasojezdcům – najdeš jedno, Occamova břitva
v opačném případě můžeme vzít třeba šachisty, necháme je hrát ve včelíně a budeme tvrdit, že jsou to včelaři, už si pochopil?
Já nevím, neshledávám na tom nic špatného jezdit na elektrice. Sám jsem to vyzkoušel a dobrý, zábava, ale ještě se na to necítím, nicméně byli jsme v květnu na Slovensku a když jsem šlapal Smrekovicu na enduru 160/160, kdy na 9 km je cca 1000 metrů výškových, tak bych za výpomoc byl i rád. Vyjel jsem to v potu tváře a pak nás čekala hřebenovka, kde ti kokoti slovenští nebyli schopni za půl roku odklidit popadané stromy, takže stále přenášení. Úplně dead jsem dojel na Malino…
Takže já to prostě beru. A ano, pro mě je to součást cyklistiky.
Jsem vcelku mírný človíček, být vlastním několik zbraní, tak nejsem přehnaně militantní a dokážu akceptovat i názory jiných. A to stejně očekávám od inteligentních členů fóra. Blbců je tady mraky, ale ty do toho nepočítám :)
No vidíš a kdybys to vyjel na elektromopedu, tak by ses přenášením toho 25kg těžkého šrotu, přes popadané stromy nadřel ještě víc, jelikož pomocné vrtule, které by to kolo dokázaly nadzvednout zatím ještě nikdo nevymyslel :-D . Přenášet 10Kg těžké kolo je celkem sranda.
Nemám 10 kg těžké kolo, jestli jsi viděl enduro v této váze, prosím o odkaz.
Vzhledem k tomu polomu viz foto to bylo vcelku jedno, co nesu na rameni…
A dnešní, moderní e-biky se pohybuji okolo 20 kg, což i průměrně inteligentní člověk může zjistit na síti.
hele, já proti tomu taky nic nemám, jen se mi nelíbí, že je to prezentováno jako cyklistika, ale to jsem zde opakoval už snad stokrát
Co kdyby ses po sto první nad to povznesl?
Přesně jak píšeš, napsal jsi to už asi stokrát. A upřímně, už tím ani nenudíš, spíš otravuješ. Možná by sis mohl založit vlastní cyklistické fórum, na kterém by sis mohl určovat pravidla.
A proč to neudělaji majitele mopedu?
Případně pokud již pro ne podobne forum existuje,mají stále potřebu obhajovat zde svůj motorem osazeny stroj.
když někdo popojíždí s babetou bez motoru, jen šlapáním, tak je to pro tebe cyklista? Zajímavý :-)
Asi nemáš v hlavě úplně všechno v pořádku. Babeta je kolo? Větší kokotinu jsem dnes ještě neslyšel…
A pak která skupina je tady militantní :-) No každý si vystavuje vizitku svými příspěvky.
Babeta je kolo asi tak jako elektromoped.
Běž za roh a nafackuj si, třeba se ti rozsvítí…
Když dochází argumenty, nastupuje trolling :-)
tam není ani obraz, ani zvuk…
No a to ještě místní elita pravděpodobně v životě neslyšela o dolekopcom závodech, které se jezdí bez řetězu. Ale to vlastně není cyklistika, to je úplně jiná cyklistika, něco jako sjezdové lyžování je úplně jiné lyžování než lyžování, nebo nedejbože než lyžování.
Jednoduché vodítko, má to motor? (motor jako součást vehiklu, který se používá k pohybu). Jesli ano, je to motocyklistika.
Ach to věčné slovíčkaření, které běžného uživatele vůbec nezajímá.
Za tenhle názor tě jeden z vrchních křižáků nebude mít rád, poslyš :D.
Mimochodem, to slovo „motocykl“ samo o sobě má zajímavý základ.
Já vím, ale kdo se bojí vrchních křižáků a jejich přitakávačů, nesmí na BF :-)))
Ty si jouda… Takže když si dám na bike vrtule tak to přestane být kolo a bude to asi letadlo ne?
Děti co je rodiče táhnou na tyči taky asi nejsou na kole ale tyčole ne?
Záleží jestli to bude lítat. Pokud ano, tak to bude tzv. létající kolo – materiál pro samostudium: J. Foglar „Záhada hlavolamu“ . Někde teď sestrojili taky šlapací helikoptéru, taky zajímavé :)
Jan Tleskač, Xfantasy nezná
Ale znám
No, ale ebike nejede na motor, jestli ti to ještě někdo neřekl
Dost sem jich viděl, že jely jaksi samy od sebe :) Občas někdo utrápeně zakvedlal pedály, než se motor spustil. Ale to byly asi jiné ebiky.
Chjo. Samý holky koukám. Než začneš psát, co takhle malinko gramatiky…?
Ebiky jeli? To snad ne.
Možná ebíci?
tj. ebíci jeli – jezdci; ale ebiky jely – důraz na vehikly
má to správně, reaguje na tY ebiky, nikde tam nepíše o životných jezdcích
Jestli kola dnes jezdí bez jezdců, tak jsem si asi spletl planetu :))
hele, nechtěl bych tě urážet poukazem k návratu do ZŠ, nejsi z těch, o kterých si něco takového myslím, ale…
planetu sis nespletl, spletl sis jen podnět, resp. shodu podnětu s přísudkem
fakt, že kolo skutečně nejezdí bez jezdce sem nepatří, věř mi
a není to žádná vyšší jazykověda, je to látka nižšího stupně ZŠ
podmět, samozřejmě, jsem taky vůl… dík Goobovi za korekturu
Nn, je to o lidech.
Ano, také to vidím kolem sebe, že jsou tací co se jen vozí na max režim a nechají pracovat pouze motor.
Ale to není pravidlo. O tom ebike není. Rozlišujte prosím konkrétní lidi…
Primárně má ebike suplovat nedostatek sil.
Ale shodneme se na tom že pokud se nechám vozit díky motoru, není to cyklo..... Pokud je supluje a dopomáhá, pořád jedu na kole kde musím jet za své. Jem ne za 100%
Pokud mohu přidat osobní zkušenost…
Mám dva dny ebike. Předtím mtb full enduro. Jezdil jsem většinou okruh kolem 40 km. Dalo se to, ale chtěl jsem ještě dál. Ebike mám dva dny. Základní nastavení bylo naprosto nevhodné. Spíše pro lenochy. Sám jsem si nakonfiguroval nejnižší výpomoc a jsem spokojený. 90% je na ponížený eko režim. Pokud si chci zablbnout na trailech se stoupáním, trail režim (opět ponížený) je perfektní na vyřádění.
Zvládnu třikrát tolik než dříve se stejnou únavou.
Jen pro zkušenost jsem si heknul jednotku a nastavil us režim (32km/h limit) a vyjel testovat. Upřímně? Letí to jak šlak. Ale nemá to nic s cyklistikou. Kolo Na nerovnost skáče, absolutně si neužiji okolí, pocit z jízdy nulový. Uniká mi smysl takového použití…
Miluju přírodu, kochám se krajinou. Ebike mi pomáhá tam kde bych jel na večerníčka, nebo tlačil.
Neházejte všechny do jednoho pytle.
S tím se nedá než souhlasit, ale primární důvod, proč si to zdraví lidé kupují, je jízda na kole, ale bez námahy. Pro mě naprostý protimluv. Pak si hledají výmluvy, že si na tom můžou víc máknout, že ujedou za den víc a jsou rychlejší, že to zapnou jenom do kopce.. Nakonec si dají páčku a frčí na mopedu, člověk je líný, to je jeho základní vlastnost a všichni co jste sešli z pravé cesty a pořídili ekolo takto skončíte! :)
Ale kdepak. Fakt by sis to musel déle zkusit. Člověk je sice líný, ale každý je jiný.
Dali jsme s kámošem jízdu v Českém středohoří. On klasika kolo. Asi 47km,samé kopce nahoru dolu… Já si to užil stejně jako on. On je sportovec. V cíli jsem byl ok. Unavený ale v pohodě. On na hranici co je schopen. Kopce co on výjel bych já bez pomoci musel tlačit.
Takže zážitek super. A opravdu nemám potřebu se nechat vozit. Zkusím jsem to, ale v žádném případě to nechci.
Jinak píšeš z pravé cesty? Oooo, ty budeš ortodoxní
Podle sebe soudím tebe. V tom jsi určitě dobrej
aha, on je tam ten motor jen proto, aby to vážilo metrák a hnusně vypadalo, já zapomněl
Nikoli, má jen pomáhat. To že někteří jedou na max režim a nechají se vozit, přeci neznamená že to tak má být
Proto to má jen 1. motorový režim 50% a další 3–5 nad 100% a dnes končí asi u 350% výkonu šmrdlače pedálů. Není to správné, ale všichni to tak chtějí, jinak by to končilo u 50%, ale zkuste s tímto motokolem přijít na trh :)
No je pravda že když jsem ebike zkusil, tak mi nastavili v obchodě max režim…
„Jak bys definoval člověka jedoucího na e-kole s vypnutým motorem, případně s vybitou baterií?“
Blbec…?
Chudák
Jo jo, já když vyjíždím taky jedu na blbce
tak ale zjevně nejen když vyjíždíš… promiň
No to neprominu
to byl fór, nesmíš tady na B-F brát všechno doslova
Ale jasný, zapomněl jsem smajlík
Motorkar s defektem.
Motorkar s defektem.
Hele Trepi poslechni, když ti teda e-biky vadí, protože to neni cyklistika, proč nepíšeš pod každou fotku z DHčka, že to neni cyklistika a nemá to na bike-foru co dělat, kdyžs nahoře psal, že DH je taky jinej sport?
prosím??? kde jsem psal, že je DH jinej sport???
můžeš mě citovat, prosím?
děkuji
"že hodně cyklistů se vozí nahoru lanovkou
odpovídám, že to je ale jiný sport, podobně jako sjezdové lyžování"
mohu pro tebe udělat jediné. doporučit ti, aby sis to přečetl ještě několikrát, pomalu a v klidu a zamyslel se – pokusil pochopit smysl toho textu, neb je tam napsaný přesně pravý opak toho, co mi zde strkáš pod nos
Ale on má pravdu – tuhle diskusi už jsme spolu absolvovali. Reagoval jsi na Mloka, který nespecifikoval DH (abychom si ušetřili tohle deja vu. A i kdyby specifikoval pouze DH: to podle tebe není cyklistika, ale jiný sport?). Nějak jsi moc neodpověděl. Třeba se v tomhle opakování dobereš k něčemu, co dává smysl, protože podle všech forem logiky, co znám, jsi plácl totální kravinu.
Napsal, že sjezdová cyklistika je specifický sport u kterého je pochopitelné, že se jezdí nahoru lanovkou vzhledem k tomu, že jde hlavně o sjezd, který rozhodně sportem a cyklistikou je.To si to kluci přečtěte pořádně
pane bože!!! Mlok (tuším) napsal, že je nesmysl psát, že pomoc motoru není cyklistika, protože např. DH se taky napřed nechá vyvézt lanovkou
na to já jsem odepsal, že je to jiný sport, tj. že se týká toho sjezdu dolu a nikoli výjezdu nahoru, podobnost jsem uvedl se sjezdovým lyžováýním, kdy by byl stejný nesmysl psát, že to není lyžování, protože se sjezdař nechá vytáhnout lanovkou
naprosto jednoduché, zřejmé, ovšem napřed mi jeden borec začne strkat pod nic, že jsem napsal, že jediné správné lyžování je na běžkách a vzápětí druhej, že DH není cyklistika…
prosmiň, ale dikutovat mohu tam, kde je naproti oponent, schopný chápat
Fakt, jo? Opravdu, jo? Sind Sie Sicher?
A co to obrovské množství vozící se lanovkou (s klasikou, tedy žádné ekolo)? Ti jsou pak co?
A že jich bylo třeba teď na začátku července na Klínovci opravdu mraky. A to všech možných kategorií jezdců. Od enduru jezdců na vyšších zdvihách s integrálou až po HTčka a i ne málo žen a nějaké děti.
A pak takový ebiker, který si to nahoru vyjíždí i když s dopomocí baterky, tak je lemra proti těm co se vozí lanovkou?
Kde přesně je tady ten tvůj jinej sport? Kde je tady to „například DH“? Kde je tady ten jinej sport? A kdyby to nebylo dost jasné: jinej sport je tady kde?
Lemry jsou všichni :) U DH a endura se pokud vím taky šlape do pedálů a bez motoru, alespoň u sportovní verze a né že „děcka sjíždějí kopec“.
tohle fakt nemá smysl… náhodou, nevadí ti, že cituješ někoho úplně jiného než mě a mě to strkáš pod nos jako argument?
Nevadí, protože cituju Mloka, a tvá přímá odpověď na to bylo toto:
počkej, počkej, to je specifický sport, něco jako třeba sjezdové lyžování
Když si tak navzájem pěkně citujeme filmové klasiky: jestlipak víš, z čeho je tenhle trošku podivně přeložený?
„Kecáš, jako když sereš!“
to nevím, ale takovou nedůvtipnost jsem, po pravdě řečeno, čekal z docela jiných míst
…můj příspěvek zde je teď omyl, neměl tu být…
Hrál jsem si s kódem a snažil se přijít na to, jak se tam objevují ty čáry, tedy element <hr>. A nemůžu na to přijít dál :D
Naser tam pár spojovníků za sebou, hr se z toho udělá sám. Mimochodem gratuluji k nejpodnětnějšímu příspěvku celé této diskuse (bez ironie).
Pořád je to kolo kde se šlape
to je fakt, v autě taky musíš šlapat na pedál
A kdy si jel naposled v autě?
já? já vůbec auto neřídím, ale jaksi nutnost šlapat v autě na pedály neunikla mé pozornosti
analogicky sem patří vlastně také klavírista podle této neúprosné logiky…
Princip jízdy na kole a autě se liší
Můžu Tě ujistit, že už ani šlapat na pedál není nutně podmínkou dopředného pohybu automobilů. A blíží se doba, kdy bude marné pedály v autě vůbec hledat.
což ovšem nemění nic na nesmyslnosti argumentace, že jízda na mopedu je taky cyklistika, protože se taky musí šlapat na pedály
mnohem blíže cyklistice je jízda na draisině než jízda na mopedu, protože draisina je poháněná vlastní silou
Samozřejmě, že jízda na mopedu cyklistikou neni, jízda na elektrokole však ANO, jen v jisté, ve volitelné míře, usnadněné podobě.
Cyklistika je jen jedna
Ano, a podkategorie jsou elektrokola.
Sakra, ale teď mně napadá, jaký je rozdíl mezi cyklistou a bikerem?
Cyklista je nadčlověk v upnutém oblečku a nevozící ani gram navic (ten jediný správný)
Biker je frajírek na těžkým kole s širokým pláštěm drlající bordel v přírodě. A běda jak jej cyklista potká na silnici! To ho ani nepozdraví…
Jedna?
Tvl, nechápu, že tuhle otřepanou frázi někdo ještě nezná…
Tak i tady je vidět rozdíl mezi cyklistou a e-posunovačem ;)
Posunovač je pracovní profese na dráze.
Jak si ten rozdíl poznal? 40 let jsem jezdil na kole a jak si koupil ebike nevím o čem mluvím?
Já nevím, ale takový ortodoxní kreténi tu už byli. Ve jménu boha dělali největší zvěrstva na světě, jen proto že ta jejich pravda byla ta správná. Z takových debilů je mi na blití. Jediný správný křesťan byl ten co obětoval bohu co mohl, šlehali se do zad, aby díky bohu trpěli.
Je to tu stejné, pár ortodoxních „blbů“ má jen tu jedinou pravdu a všichni okolo nemají právo se do dané skupiny řadit.
Vše ortodoxní je na píču, takže asi tak. Kdyby se nic nepsunovalo dále ve vývoji žiješ stále v jeskyni…
Nebo si ty vole myslíš že když nejedu s pomocí (což je realita) jedu na motorce? Leda hovno
Jsi hloupej, tot vse.
Vsak to vetsina casem pochopi, snad az na jedine-prave-bikery. Jako dopravni prostredek s moznosti, nikoliv nutnosti, si zasportovat pri pravidelnych presunech nema chybu.
Jen za své a tak to plnánuji i nadále.
Když už to nepůjde, zkrátím trasy, přestanu jezdit do hory a budu se jen kochat :-)
Kvůli synovi zatím nehodlám ničit naši modrou planetu další pro mě zbytečnou e-pitchovinou.
+1
Ono to nějak půjde vždy.Tady jeden děda nemůže skoro chodit, ale na kole jezdí jedna báseň
Tak ..
Kdy už konečně začne někdo prodávat dresy " I hate e-bike" ? Samozřejmě s vysvětlením "platí pouze v lese:-).
Beru letní i zimní verzi…
Ake mate skusenosti s cyklo-zajazdmi v dnesnej dobe, myslim z hladiska toho ci tam ucastnici jazdia na ebajkoch? Totiz viackrat som bol na zajazdoch s Kudrnou a aj Alpinou, viackrat Korzika a tiez Cerna Hora, a vzdy bolo uplne super, akurat to bolo este pred sucasnou elektrickou dobou. Chodia tam teraz ucastnici na ebikoch? Chcel by som ist znovu, no ak tam budem jediny na normalnom biku a cely zajazd budem makat jak fretka aby som im stihal, tak kaslat na to.
Už jsem prodal/rozdal všechno, co jsem měl na elektřinu. Ještě se mi teoreticky může vrátit to rozdané (od „dědy“ jeden skládací Easy-bike, už ani na tom moc nestíhá, a od syna jeden vyloženě spíše skůtr, který je tak na vyzkoušení a pak přestane bavit a práší se na něj v garáži) a pak to obratem doprodám.
Jediná elektrika jsou teď blikačky.
Nevylučuju, že pokud úplně zmizí i ty darované stroje, tak vyzkouším dědovi ještě koupit nějaké terénní elektrokolo se středovým motorem, třeba mu to o pár let posune aktivní věk.
to s tím dědou beru, ale tady na ty přestárlé nějak ne a ne narazit
neboj – i oni si to svoje elektrokolo „časem zaslouží“, u některých to ovšem bude pár (desítek) let trvat :-)
jinak docela mne překvapil jeden cyklista, co jsem s ním jel skupinu – má elektrokolo jako jakýsi doplněk tréningu (přitom je na tom výkonnostně lépe než já) – nevím přesně co a jak na tom trénuje (možná techniku v terénu), ale občas ho využívá
Tak ve vedlejší diskusi o mopedech jeden místní exot Pavlos_S1, má dle profilu 119 let, tak v jeho věku, kdy už je člověk rád že udrží moč, ho docela chápu :-))))
nechybí tam spíš desetinná čárka, nemělo to být 11,9?
tak nějak na 12 s lehkou retardací bych ho odhadoval
Já elektrokolo nemám, ale ženě bych to klidně koupil. Je asi každého věc na čem jezdí a před kým se předvádí. Já se s nikým nehoním, neporovnávám, jezdím pro zábavu. Ale chápu, že to lidem vadí. Taky bych se necítil komfortně na kolo výletě s cestovkou, kde budu jedinej na normálním kole a ostatní na e-bajcích. Jo a autem si kolo posunu někam rád :) Takže su auto-lemra :D
Člověče já se ti divím, že jsi zakládal tohle vlákno. Nejvíce tu žvaněj ti, co nemají k tomu co říct, a kydaj tu jen ty svý pindy, jako v jiných vlaknech. Pak se má člověk mezi těma sračkama dočíst to,, čeho se to vlákno vlastně týká. Blbečci běžste s těma kecama už do ******.
Bf = brutální flame
Takže pokud nechceš, aby ti jebla žilka, pak tě budu citovat: „běž do ******“
Možná tě to zachrání od mozkové příhody, ale určitě ti to ušetří nervy :)
Neni :D
Když mně je jich vždy lito, když jsou na pokraji zhroucení :)
já vím, tvůj oblíbenej, ale mně na tu smutnou existenci o dvě patra výše pasuje spíš tohle:
Ale já jsem káral Bubáka, že je zlý.
Díky, něco na tom bude. Ukázal jsi mi směr :-)))
Tve vestecke schopnosti bych chtel tedy obcas mit :))
Tak ten byl zrovna ,,věcnej,, týkající se vlákna :-))))))
On věcně neumi, už jsem ho požádal, aby mě zasvětil do problematiky e-biku a úspěšně se k tomu ani nevyjádřil… Prostě jen prudi ty, co nemaj rádi mopedy :)
Dam ti druhou radu. Nedrazdi hada bosou nohou ..
Já :-)
tak jsem rád že jsme se v této diskuzi společně dozvěděli a utvrdili v tom že elektrokolo je pořád legislativně kolo a tímto konstatováním bych tuto vyřešenou diskuzi uzavřel
Oteplilo se a ebíci vylezli i na Hané. Ale bylo zajímavé sledovat, že dost často měli mopeda pánové a jejich hezčí polovičky jely za své.
já dnes hnusnej upovenej těžkej trénink na silnicích v kopcích kolem Vltavy a Sázavy a moped ani jeden, tady v Praze se vyskytují převážně na kundodromu, ale tam se vůbec dějí věci, tak tudy radši nejezdím
Nejvíc mě rozsekalo, když jsem na lesní cestě potkal rodinku: matka pluku na éčku, starší dcera na krosu, mladší syn (10 let odhadem) na éčku.
U tebe je už trénink zbytečný
jistě, u někoho JE TO už po létech zbytečné
a u někoho BY TO BYLO zbytečné
Tak to byli tovarnici v doochodu se svýma třicetiletýma blondynama.
Jedu v tom s tebou kolego. Ty hejty taky nechápu. Mám to chipnutý, nemusím točit ani klikama. Kolo jede lehce. Někdy se spolu svezem. ;-)
Včera jsem si trochu všímal co resp. kdo jezdi kolem nás. Silnice 3 třídy v rekreační oblasti. Vynechal jsem lidi co jeli z nákupu, starší paní s košíkem na nosiči, chlapy co jeli ze šichty atd. Tedy ty co se přesouvali z A do B ne pro zábavu. Po filtraci zbyly dvě skupiny:
a. Skupinka mladych ( 20–25 ) smějících se sympatických hrdinů na e-mopedech. Dohromady cca 8 kusů, vesele vedle sebe ve dvojici či trojici na silnici. Výraz nadšení a vítr ve vlasech. Mladí, zdálo se že zdraví, spěchali s radostným pokřikováním za rychlými intenzivními zážitky.
b. O pár minut později dva vysušení opálení staříci ( dobře , tak muži v nejlepších letech ) na klasických silničkách, mlčky bušili do kopce.
Troufám si říct, že i když neměli v obličeji katalogový úsměv, uvnitř se určitě cítili vyrovnaně a spokojeně.
A teď kdo byl spokojenější….
Co tím chci říci: jak už tady někdo psal, doba je taková. Rychle, bez námahy a úsilí chceme být šťastní, chytří a krásní, mít vše na co si vzpomeneme nebo o čem si přečteme respektive co na nás vyskočí jako reklamní banner. Elektrokola pro rychlý výjezd do kopce za výhledy, půjčky na dovolenou, nové mobily pro lepší zážitky, prášky na všechno… Ten marketingový tlak je peklo a citát o nekončícím boji s blbostí bez vidiny vítězství je fakt pravda.
Nějaké vlastní zásluhy a dlouhodobé úsilí se moc nenosí a každý chce být mladý a výkonný až do konce. Kecy o smíšených partách na kolech a e-mopedech, kdy díky e-mopedu mohou být všichni spolu na věky věků jsou na palici.
S lidmi, se kterými jezdím nebo jsem jezdil na kolo, lyže se mohu setkávat i v době kdy někdo nemůže, můžeme si najít důvod proč se vidět i bez kola. Nebo ti výkonní dají přednost společenské vyjížďce s partou krokem a zrakvit se mohou odpoledne nebo jindy. A ti co to nedokážou by si měli nechat vyšetřit EQ. Ale to není v souladu s trendem „užít si“ . Měl jsem kolegu ( cca 30 let, tak 20 kilo nadváha, sport přes rok žádný ) a e-moped si půjčil aby takzvaně stačil partě. Kolik najel a vychlastal jsem se radši neptal. Ale určitě ho to k cyklistice nepřitáhlo.
To samé o párech kde jeden nestíhá, protože ho to nebaví.
Doufám, a jak tady občas čtu asi nejsem sám, že milovníci rychlých zážitků se po čase přesunou z e-mopedů na nové, ještě intenzivnější atrakce. Jednak je to přejde, protože vztah k něčemu člověk obvykle nezíská tím, že podlehne módě, druhak už se rýsuje mírný odpor vůči emopedům v přírodě : u nás Pálava, v Alpách pomalu zakazují emopedy a ruší nabíjecí stanice na kopcích, ale o tom se u nás moc nepíše, bo novináři rozfoukávají oheň popularity ekoelektrifikace všeho a toto jim peníze z inzerce od výrobců e-cypovin nepřinese.
Cílový stav by mohla být virtuální realita. Levná, neničí přírodu, bezpečná, snadné spojení s velkým bratrem, dobrý byznys pro IT výrobce, samá pozitiva. A nám starosvětským idiotům, co večer máchají zpocená trička, zůstane náš svět :-) Argument …je lepší že pojedou na emopedu ven než aby seděli doma… začíná být diskutabilní v některých podmínkách.
To nepsal mlok?
o tom je bohužel doba, vše pokud možno instantní, aby to bylo rychle a bez úsilí… tedy teď se nenavážím vysloveně do mopedů, protože tohle platí obecně
jinak já dnes taky potkal jednoho božího dědka, vyšvihaného, stáří na něm nebylo moc vidět, ale měl značně šedivé vousy, pidlil to na silničce, moc pěkně mu to jelo
Jo, ta honba za instantními zážitky je vidět všude. Halt nám dorůstá generace Y nebo Z nebo jak se ti mladí dneska nazývají, kteří byli vychovaní v tom, že mají na všechno právo a všechno musí být hned.
Jj.Ale kdo je vychoval ?
Myslíš sněhové vločky?
? Nějaký jinotaj ?
Jo jo, svět se v kravskou prdel obrací.
blábol
Bojím se, že ne… milneniálové jsou fakt rozcapení frackové.
Dnes se říká, že si mladí lidé ničeho neváží, ale copak můžou, když je vše nekvalitní a vydrží to dva dny?Lekce v hračkárně: koupíš dítěti hračku a rozbije se do několika hodin.
neřekl bych, když pozoruji dceru (a obecně lidi kolem ní jejího věku) vidím, že jsou na o dost vyšší úrovni než jsme byli my
spíš mám pocit, že už přecházíme do takového toho věku kdy se jen bručí nad tím, jak dřív bylo všechno lepší a co „za našich mladejch let“ nebejvalo
Tak za našich mladech let nebejvalo skoro nic, to máš pravdu.
Asi proto nejsme materialne založení a kracime spis cestou premysleni, meditace a pokory ;)
Jak nic? Já měl plnou knihovnu knížek, krásnou stavebnici Merkur, technologický skvost traktůrka s řazením na klíček a supr trialové kolo.Jen v lednici nebyla hromada jídla.No vida už je to tady-malovaní vzpomínek na růžovo:-)
Asi jak kdo. Mám pocit ze na jedné straně ano ( vyšší úroveň), na druhé straně těch na opačném konci spektra je taky víc. Prostě je to pestřejší. Což je asi dobře. Bohužel ta druha část je víc vidět.
to je pravda, těch extrémů je víc po všech stránkách
Tak tou vyšší úrovní bych si nebyl tak jistý. Snad to tak horké nebude, ale když to kolem sebe vidím tak nevím,nevím.
ale prosím tě, musíš hodnotit podle toho co je v reálu a ne podle nějakých zpráv na internetu
to máš jak s cyklistikou, kdybys ji měl posuzovat jen podle Bike-Fora vypadalo by to, že je to převážně záležitost idiotů
Tak rostoucí nebo klesající IQ společnosti se bude v reálu hodnotit jednotlivcem asi dosti blbě. Chápu že rozhovor má 20min, ale některé věci v něm za zamyšlení určitě stojí.
Dobrá, řeknu to jak buran. Když za nás dal někdo jinému pěstí, dostal jí obratem zpět a když skončili tak se šli spolu ožrat. Když dostane pěstí dnešní smrad tak okamžitě volá Policii a podává trestní oznámení. Tak to prostě je.
Vojna by je to odnaučila, párkrát by dostal deku a byl by klid…
Potřebovali by jí sůl!
kdo jí sůl?
Skoro každý, ale kontext nechápu…
Pořebovali by vojnu a deku jako sůl :-)
Ano ten němec mi krade slova :-)
Vojna ano, ale pouze za předpokladu, že by opravdu šlo o kvalitní výcvik na obranu vlasti a né jako ta parodie co se tady provozovala za nás.
vojna nikoho nic neodnaučila, akorát násilně pospojovala na dva roky různé kulturně-sociální skupiny, takže třeba inteligentní kluk, který se náhodou nedostal na VŠ, musel dva roky vedle sebe snášet primitivy a pitomce
vojna byla jen ztrátou času v těch nejlepších letech
přesně tak
a naopak jsem viděl hodně borců, co na vojnu přišli normální a stali se z nich pak prostě darebáci – úplně pokažený charakter
..anebo darebáci, co se v tom našli, naučili se nové fígle a stali se z nich ještě větší darebáci
A díky těm dvěma letům se ten inteligentní kluk naučil zapadnout mezi pitomce a to se mu pak velice hodilo..:-)
A byls na vojně?
bohužel ano
Já sice taky říkám bohužel, ale mělo to ze sociologického hlediska zajímavý efekt v migraci obyvatelstva, víš kolik nových manželství mezi vzdálenými městy tehdy vznikalo? A já bych třeba tak pěkně nepoznal Přerov, jako jsem ho poznal na lítačkách :-)
tak to u mě nehrozilo, neb jsem dělal psovoda na Šumavě na Černém jezeře, úplně mimo civilizaci
vycházky nebyly a když, tak stejně nebylo kam jít, když už měl člověk volno tak byl rád, že alespoň chvíli leží
Ale zase si tam mohl v klidu meditovat a vychutnávat si přírodu .-)
Já jenom poznal další letiště a hangáry :-(. I když lítání s Migama 21 mělo něco do sebe, když dal v podvečer při startu forsáž, tak ty plameny proti zapadajícímu slunci byly nádherný.
no, to si jen myslíš, od jara do podzimu furt jen psovodi s tím, že si prý v zimě odpočineme
jenže v zimě se pak ukázalo, že jen psovodi dokážou jezdit na běžkách, takže i celou zimu furt jen psovodi
pamatuji si situace, kdy jsem třeba 72 hodin v kuse nespal
bylo to lepší než u bigošů, ale idiotů se našel dostatek i zde
Já vím, mám kámoše, co byl taky psovod, někde na Šumavě.
promiň, ale to jsou opravdu blbosti co píšeš
chápu, svět se v prdel obrací, viz třeba greténizmus nebo Marie Feryna, o tom žádná, ale on se svět v prdel obrací již od nepaměti
Civilizace se vyvíjejí v kruzích. Jakmile se má civilizace dobře, přijde období nástupu dekadence a už to jede… v současné době dekadenci tlačí levičáci, sociální inženýři, LBGT a podobná verbež.
to ano, ale to zase nemá co do činění s generací narozenou kolem roku 2000
To s tou Policií je jinak – dříve byla čistě politická (za socializmu a za protektorátu), takže s nimi nikdo nic moc nechtěl mít. Dnes je sice zpolitizovaná taky, ale ne tolik, aby v běžných neutrálních případech nebylo možné je v klidu bez obav zavolat.
Dřív ji taky mohl uraženej bulík zavolat. Musel ale počítat s tím, že dostane jestě nášup od esnbáka aby příště neotravoval s kravinama!
stává se ti to často?
Já jsem prošel opačným vývojem – přes e-kolo jsem se dostal zpět k normálním kolům. Začal jsem různě počítat (rychlosti, watty, nastoupané metry, atd.), odhadovat co všechno by bylo možné zvládnout vlastní silou a hlavně trénovat a posouvat se – a výsledek je, že zhruba po roce tréningu se blížím k tomu, že už bych pomalu mohl začít jezdit nějaké regionální silniční závody. Na balík se zatím necítím (ještě musím hodně pilovat techniku, hlavně ve sjezdech), ale časovka by šla. Zatím jsem si alespoň vyzkoušel načerno cykločást závodu triatlonistů (drafting povolen) – nadrzo jsem se mezi ně zamíchal asi na 90% trasy :-) A ta atmosféra závodu je super. Hlavně technický sjezd byl naprostý masakr.
Vedlejší efekt je, že pokud jedu jenom kochací výlet, tak si ho s „přebytkem vlastního výkonu“ vyloženě užívám a vůbec nepřemýšlím, že bych někam nevyjel nebo nedojel.
Pěkný eleborát +100 ;-)
Chtels říct e-laborat ? Pozor na jazykové okénko !!!
:-)
A pocita se i kolo na kterem nikdo nejezdi a nepouziva jej?
Zeptej se znova za 20 let. Zatím ještě kryplkáru nepotřebuju!
ok, ale je to kriplkára
Za měsíc mi bude padesát a chybí mi 200km do 150 000km za 25 let cyklistiky. Přístí rok plánuji koupit na dojíždění do práce ekolo,na kterém občas pojedu, hlavně na ranní a které si občas vypůjčí i má žena. Loni jsem jen do práce najezdil 6000km a to už je celkem náročné. TAKŽE, jako dopravní prostředek ekolo jo. Nebo mám radši vytáhnout auto, protože bydlím takřka na samotě ??
Balis to brzy, nehazej flintu do žita.
píšu, občas na dojíždění do práce. Pro mě je jinak kolo o tom zmordovat se
Souhlas absolutni. Ja mam sice najeto o trochu dost vic ale zase za neco delsi dobu, nicmene jsem neco chtel jeste rici a vlaste najednou ani nevim co. Zvlastni … Mysleno v dobrem a at to dupe chlape !
Tři dny jsem jezdil na ebike. Je to paráda. Již nejsem tak zničený a jízdu si užívám.
Musel jsem ale snížit asistenci na minimum, tak abych měl dobrý pocit z jízdy. A o tom to je, o pocitu z jízdy, který má každý jiný…
Tak parada. Rychleji, snadneji, dale!
Jo a Faster, harder, Scooter :)
Kdo psal rychleji? Psal jsem ze nejsem ko jako dříve
Prozradím ti tajemství: kvalitní kolo jede rychleji a lépe než elektromotokolo.Tady pořád někdo kecá jak jsou cyklisté rozčilený, když je předjede do kopce elektromotokolo.Naopak, neustále na silnici předjížím elektrické šneky.
Nejezdím po silnici když nemusím. Jezdím pro radost
to je všechno príma, ale proč to oznamuješ cyklistům?
protože je tu ve vlákně o e-kolech, kam lezou i cyklisti, přesto, že by raději s ohledem na své zdraví neměli.
jasně, teď tu napíšeš, že jsme na cyklistickém fóru… , nebo jinou lahůdku…cha, chichi, choho
byls tázán?
zde se baví dospělí, konkrétně otázka směřovala na Xfantasyho
cha, chichi, choho…
A ty elitář, tázán jsi ve vlákně o e-kolech?
chacha, chichi, chocho…
Protože je na diskuzi
:D
A kterým? Jestli jsem vlezl na ortodoxní příspěvek tak se hoooodně omlouvám
Včera jsem čekal na zenu pred domem, zrovna jel kolem „Specialized“ emopedista, tak 35 mu bylo. Vytrestil jsem na nej oci a zvolal:" Proboha,co se Vam stalo ?" Trochu znejistel, pak asi pochopil. Něco zamrucel a bzucel dal.
Asi zamumlal, ze musis byt dobrej debil
Už jsi někdy přečetl nějakou knihu? :-)
asi tak, já, jak někdy bývám prchlivý, asi bych kolo otočil, a pak bych trotla chytil pod krkem, ať mi to zopakuje srozumitelněji..
Tak toho bych se bal, určitě vážil víc než já :-), pupek v Specialized dresu mel slušný ale pěkně obtazeny…esipak nejel primo z eTdF…
Tos ještě neviděl můj pupek :-) Specialized dres mám taky doma, ale nevejdu se do něj, je jenom xxl…
Turde Franz…
bližní projeví starost o tvé zdraví a ty bys ho za to škrtil?
Ale kdepak, žádné násilí, jenom tak zlehka, něco ve stylu mého oblíbence :-)
jo, když nejím tak neseru a když neseru tak nemám náladu
To jsem celej já, a správná defekace je základ :-)
Ne každý je bližní
Tos mu to teda nandal:-)
… bzucel dal. :-DD
Stejnej starostlivej ******, jak někteří ochránci co na mě řvou, jestli nezbylo na helmu :-D trapáci…
A zbylo?
Zbylo, ale nevozím.
Mchche, to zní jako dobrý vtip, asi to zkusím…
Tohle už je ovšem vyšší kruh pekla.
Co je větší peklo, vyndávat baterku, nebo vozit emotokolo lanovkou? :)
Tahat ebike lanem na flowtrail. To už je nad mé chápání.
Měl jsi udělat klikací anketu, tohle je na nic.