• KarelGH

    Dobrý den, chystám se výhodně koupit rám Klein Palomino. Chtěl jsem si najít něco o jeho chybách, výrobních vadách a podobně, ale v češtině je toho zoufale málo. Tak jsem začal i přes svoji mizernou angličtinu pátrat na jiných místech na narazil jsem na zmínky o „bushing“ a „bushing kit“ a „kit od mevericka“.

    Chci se zeptat o jaké problémy jde. Všude kde se vyskytli nějaké nadávky na zadní stavbu, tak říkaly, že kolo se brzy ničí, pokud s ním jezdí člověk v blátě a mokru. To by pro mne zrovna moc nebylo, protože kolo téměř po každé vyjížďce musím vzít hadicí a hadrem, protože je zadělané od bláta a špinavé vody.

    Dokáže mi tedy někdo osvětlit, co je vlastně v tom rámu Klein Palomino všechno za problémy? Obracím se jak na majitele, tak na schopné angličtináře, kteří mi vhodně interpretují o co vlastně jde. Samozřejmě můžete přidat i další zkušenosti a názory, co na to kolo máte. Slyšel jsem i něco o přesmykači a také to nebylo nic chvalitebného­. Děkuji

    0 0
    • Vilém  

      bushing kit je vetsinou mysleno jako sada kluznych pouzder.

      Z toho dedukuji, ze ten stredovy clen u kleinu je nejak spatne zatesneny a ten od mavericu je resen nejak jinak, treba klein kluzna pouzdra x maverick jehlova loziska (pouze priklad, skutecnost neznam). Vim ze i tu na foru to nekdo v minulosti resil.

      0 0
    • richard_majer  

      Original stred je na kluznych loziscich, ktere vydrzi, kdyz se o nej clovek stara. Ja jsem se nestaral casem jsem mel vuli v zadni stavbe. Reseni je bud nechat udelat nahrady, nebo investovat do Maverick kit, v Praze je mozne to nechat odborne instalovat (doporucuju, super servis). Kit obsahuje prumyslova loziska, ale navic se mirne zmeni geometrie ramu. (stredova osa je vice vzdalena od horniho loziska). Kolo je pak vice pohodlne, zdalo se mi ze bylo lepsi i v prudkych vyjezdech…

      kazdopadne za sebe jako byvaleho majitele Palomino bych ten ram doporucil, pozdeji podle potreby predelat na Palomino kit (otazka je co je vyhodna cena a jaky je stav)

      Kolo ke pohodlne, idelani na delsi maratony. Ja jsem vyhodne koupil Merida 96, po srovnani techto dvou kol jsem vybral 96 a Klein prodal. Klein je vyrazne pohodlnejsi nez jednocep, pro jizde po rovine a do kopce se zadni stavba ani nehne. Jedina nevyhoda Klein v porovnani s Merida je ze Klein pomalu reaguje na prudke zrychleni. Ram svadi ke klidne jizde v sedle. Merida je rychla. Pri srovnani s virtualnim partnerem co jezdil na Kleinu jsem nepatrne rychlejsi, subjektivne to ale vnimam jako vyraznejsi rozdil.

      0 0
      • KarelGH  

        Dík moc, to jsem potřeboval, znát názor někoho, kdo Palomino měl. Jinak máš www adresu na ten servis? Kolik by to stálo? Také předpokládám, že v druhém odstavci myslíš ten Meverick kit. Co přesně to znamená?

        Já jsem měl vždycky dojem, že do těch ložisek tlumení by se moc vrtat nemělo, jak přesně se o ně starat → je to tu někde na fóru?

        Jinak v historii jsem našel akorát jeden krátký článek o Palominu, ale nic moc konkrétního. Mne to práve zajímá konkrétně.

        0 0
        • kubad  

          www.bicyclecafe.cz

          0 0
        • TJK  

          Maverick upgrade kit je cely ten stredovy dil kam se montujou kliky a spojuje ramovy trojuhelnik se zadni stavbou… melo by to byt odolnejsi a lip fungovat..

          http://www.instructables.com/…ein-Palomin/

          0 0
          • richard_majer  

            presne toto… a jeste dodam, ze se mirne zmenila pozice presmykovace, ktery potom lepe radil. (presmyk se pohybuje podle zmeny naklonu stredni casti). Kdyz byl tlumic hodne meky, tak se presmyk dostal do pozice, kdy nechtel shodit retez na nejmensi talir. S kitem je to vyreseno, stejne jako lepsi vedeni lanka.

            Cena byla cca 5500Kc, je to na strankach Maverick cz.

            bicyclecafe jsou solidni, dobra domluva, kolo mi tam opravili k me spokojenosti – fakt doporucuju (na rozdil od jineho servisu, ale to by bylo na jine vypraveni)

            0 0
            • KarelGH  

              Ale Meverick Kit mi nevyřeší případný problém s tlumičem, že? To jsou tedy dvě rozdílné věci: ložiska v tlumiči a ten spodní díl. Ten pravděpodobně později také dokoupím, teď bych ale rád věděl, co činit s tím tlumičem. To je to „bushing“, ne? Nebo se to vyřeší oboje tím Maverick Kitem?

              0 0
              • richard_majer  

                to je asi nepochopeni celeho problemu. Tlumic je OK, chce to udrzbu jako kazdy jiny… ale problematicky byl ten spodni dil (nahrada treba Maverick Palomino Kit) a problem je vyresen a pak to vyzaduje stejnou udrzbu jako kazde jine celopero… (jednoduse receno).

                0 0
    • BB  

      několik let jsem jezdil dvě Palomina a jako největší nevýhodu bych viděl řazení přesmykače. Díky umístění na pohyblivém monolinku v kopci prakticky nešlo zařadit malou placku. Řadit jsem musel vždy pod kopcem. A Palomin byla v mém okolí celá řada a u všech to bylo stejné. A to nám to servisoval Lukáš Klezl, což byl v té době na Palomina asi největší expert. Taky mě vadilo, že díky pryžovému krytu tlumiče nešlo měřit sag. A poslední nevýhoda byl úhel sedlové trubky, takže změna výšky sedla představovala velkou změnu délky posedu, takže to chtělo přesnou velikost rámu a konfekční postavu. S klidným svědomím bych dnes Palomino asi nedoporučil.

      0 0
      • richard_majer  

        a mel jsi Maverick kit, nebo original? Po vymene se problem s presmykacem vyresil. Ostatnim nevyhodam co pises rozumim, ale jak casto menis vysku sedlovky a jak casto foukas tlumic?

        Jak bys hodnotil jizdni vlastnosti v porovnani se soucasnym kolem?

        0 0
        • Vilém  

          Problem s tou sedlovou trubkou bych videl hlavne v tom, ze diky teto konstrukci je ram strasne nachylny na spravne zvolenou velikost. Pokud jsi nekonfekcni postava, jak psal BB, nebo zvolis spatnou velikost, tak mas proste smulu a spravneho posedu nemuzes dosahnout.

          0 0
        • BB  

          zkušenosti s Maverick kitem nemám, výšku sedlovky jsem měnil často na gardě v těžkých sjezdech a posun o pár centimetrů mi z Palmina udělal dětské kolo.

          0 0
          • KarelGH  

            Když jste už mluvili o těch sedlovkách, jde tam narvat joplin, nebo bych ho zničil? Přeci jen, ten sklon je docela znatelný. Taky záleží na rozměru, protože on se dělá jen 30,9 tuším, a nevím, jaký je průměr u Palomina.

            0 0
    • KarelGH  

      Ten přesmykač by mi trochu vadit mohl. :D Jinak posed problém není, protože mám domluvené osobní předání a vyzkoušení, takže zjistím, jestli mi to vůbec sedne. Možná, že rovnou do toho Meverick kitu půjdu a vyřeším i další problémy…

      To kolo je jinak perfektní, líbí se mi jak vzhledově tak funkčností. Uvidíme. Kdyby někoho ještě něco napadlo tak pište.

      0 0
      • BB  

        ještě nezapomeň na nestandardní tlumič, který nejde vyměnit, protože je součástí rámu. První Palomino, které jsem jezdil mělo tlumič od Foxe a ten byl celkem v pohodě. Druhé Palomino mělo tlumič od Mavericku a ten se choval divně. Když jsem si na kolo sedl, tak nádhera, pohodlíčko, zadní stavba žehlila. Po deseti minutách ztvrdnul a po hodině jsem jel na HT. Stačilo si odskočit na WC a tlumič zase „zpohodlněl“. Pokud budeš tedy testovat, tak určitě delší vyjížďka, ne pár minut na parkovišti !!!! Ten tlumič už nikdy nevyměníš !!!!

        0 0
        • KarelGH  

          OK, na to si dám velký pozor. HT si kupovat nemusím. :D Ještě – co znamená u tlumiče od Foxe „celkem v pohodě“?

          0 0
          • BB  

            Celkem v pohodě znamená to, že neměnil své vlastnosti. Palomino sice nikdy nebyla žehlička, ale zase šlo pěkně za pedálem a nehoupalo se, taky to byl můj první full, takže mě to stačilo a byl jsem v pohodě.

            0 0
        • Peslezedirou  

          Měl jsem podobný problém ale na standardním tlumiči, příčinou byl olej, který se dostal na špatné místo. Když jsem vijel, měl jsem fulla, který přitvrzoval a kolem obě se z něho stalo HT, po obědě zase tlumič fungoval :-)

          0 0
        • richard_majer  

          to jsem mel taky, po oprave (standardnim servisu) v Bicyclecafe uz v pohode… to je problem co jsem naznacil. Nedavat do jinych servisu nez Bicyclecafe, nevyresili to a jen si vzali penize a tvarili se jako odbornici.

          0 0
          • BB  

            jak jsem říkal výše, mojich Palomin se nedotkla jiná ruka než Lukáše Klezla, jinak Doktora, což je myslím dnes Bikecafe a stejně s tím nic nenadělal.

            0 0
            • richard_majer  

              tak ja jsem to s nim resil po telefonu, hned vedel kde je problem a ten taky odstranil. (rano jsem u to tam nechal, odpoledne vyzvedl…)

              0 0
              • BB  

                asi se to naucil na mych kolech :-)

                0 0
                • KarelGH  

                  Kolik jsi za to dal?

                  0 0
                  • BB  

                    tak to už si fakt nepamatuji, co mě utkvělo v hlavě je to, že nakupoval jsem draho, prodával levně

                    0 0
                  • richard_majer  

                    bylo to proste jako servis, zadny zazrak… v tom druhem servisu jsem za to dal stejne penize ±

                    0 0
    • lidumil  

      Vykopu tohohle kostlivce. Nemáte někdo z bývalých či současných majitelů Palomina tabulku nastavení tlaků tlumiče zadní stavby? Na forech jsem našel, že by to mělo být v PSI cca 90% váhy jezdce v librách a SAG 17–20 mm. Díky moc.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.