Kellys Gibon 50 2019 vs Trek Roscoe 8 2019

87 nepřečtených
  • Fosfa

    Zdravím,

    vybírám si trailové kolo, ale nemohu se rozhodnout mezi následujícími dvěma variantami. Rovnou upozorňuji, že jsme začátečník, takže zatím nemám žádné velké zkušenosti. Kola jsou následující:

    https://www.okolokola.cz/…ac-d8890.htm

    https://www.kola-radotin.cz/…-matte-slate

    Případně pokud by někdo měl ještě jiný nápad, tak jsem s ním. Jde mi vyloženě o ježdění trailů, rozpočet max 30–33000 Kč, výška 188cm, váha 82kg.

    Celkově mě asi více láká kolo od Kellys – vyšší zdvih vidlice, „údajně“ lepší úhel hlavy, cena je nižší + byl jsme se podívat na Roscoe 8 a ta pneumatika mi přijde již fakt velmi široká (2,8 palce) vs Gibon s 2,6 palci…

    Za každou odpověď k tématu předem děkuji.

    0 0
    • MatS  

      Jako na trail bych se bal s obema, ze ty brzdy to nedaji. Obzvlast na treku jsou ty nejlevnejsi Shimana co existuji, to je vyslovene o drzku. A vidle taky uplne zadny zazrak, i kdyz ten RS Recon je uz ta vyssi verze. Zatim co ta Judy u Treka ta nejnizsi. Kdyby to slo, bral bych ram Trek a komponenty z Kellyse.

      Jako za 30t nemuzes cekat trailovy kolo. Zde zacinaji slusnejsi hardtaily na XC.

      Mrkni jeste na Rock Mashine, Whyet, Dartmoor

      0 0
    • petaRides  

      Pokud se nebojíš Anglie, tak jednoznačně https://www.wiggle.com/…x-1x11-2019/ a ještě ti zbyde na teleskop, ta cenovka nemá obdoby k poměru toho, že každý jednotlivý komponent je tam lepší než na treku a kellysu.

      0 0
      • Fosfa  

        Objednat to z anglie nemám problém. Spíše nevím, jak moc se to kolo posílá rozdělané… tzn jestli bude problém to složit pro někoho, kdo o tom celkem prd ví…

        0 0
      • petaRides  

        Wow, novinka, vypadá to solidně i když ram se mi moc nelíbí. Napsat ale RS sektor jako sector… FO chce hodně šikovnosti. Kolo pěkný.

        0 0
    • Davidakta  

      A jsi ještě ve větší prdeli než včera :)

      0 0
    • petaRides  

      Jednoduše. Z těch dvou bych si já vzal Kellyse. Nechci na kole nic měnit když ho koupím. To vesměs sedneš a ještě zbyde na pěknou prilbu teda. Pokud bych však mel prachy na upgrade brzd a výměnu za užší pláště, vezmu Treka. Můj názor s Anglii jsi si mohl přečíst. Doporučuju ti však kolo úplně jiné a to konkrétně tohle. https://www.spoke.cz/…-honzo-2019/?…

      Koná je dobra značka a kolo má vše co potřebuješ. Design je hodně povedený.

      0 0
    • zixinis  

      Zdravím, jsem na tom úplně stejně jako vy. Taky bych rád trail bike kolem 30000 Kč a také mi padly do oka tyto dvě kola. Jenže mám výšku 185 cm a Kellys má z nějakého důvodu nedostupné rámy M a L, takže nejspíš půjdu do Treka.

      0 0
    • well  

      Nevím jestli jsi koukal, ale Orbea má přední kolo 3" a zadní 2,8". Podle testů i tak jede hodně dobře. Já bych doplatil lepší brzdy a teleskopku (lze konfigurovat při objednávce). Já ji mám v hledáčku, ale není jednoduchý si domluvit testovačku. Whyte má hodně agresivní geometrii.

      0 0
      • Fosfa  

        Akorát se na to koukám… Ta trojka už může být asi hodně celkem + nevím jaký to může mít vliv, že je každé kolo jinak velké… co jsem si díval na netu, tak ty hardtaily dost často jezdí právě na těch 27,5+. Z tohoto pohledu sem i moc nechce ani do těch 29.

        Ještě jsem si všiml, že to kolo z VB, nemá vzduchový tlumič.

        0 0
    • Fosfa  

      Co byste řekli na toto kolo?

      https://www.merida-bikes.com/…bigtrail-600

      sice bych musel lehce připlatit, ale to asi ještě zvládnu.

      0 0
      • palo7  

        V cyklopointu se dají domluvit zajímavé slevy. Hrozný brzdy a kotouče

        0 0
        • Fosfa  

          mám ale obavu, že všechna kola v této cenové kategorií mají nějaké mouchy :( …

          0 0
        • TeryPV  

          ZDe jsou brzdy v pohodě. Jde o páku a ta je zde Deore. Ale NX sadu nikdy

          0 0
    • Psxav  

      Za mně Kellys akorat za zbytek peněz investuje do slx brzd.

      0 0
      • Fosfa  

        Na základě toho, co jsme si prostudoval, to vidím obdobně. Vezmu tedy na 90% ten Kellys a postupně když tak vyměním brzdy. Vzhledem k tomu, že to bude kolo na učení se, tak si myslím, že by to mohlo stačit :) a pokud mě to chytne, tak si za 2 roky koupím lepší ;)

        Dík za rady :)

        0 0
    • Fosfa  

      Vzhledem k tomu, že Gibon 50 asi nepůjde sehnat ve velikosti L… můžete mi prosím sem ještě hodit názor na následující kolo:

      https://www.sportobchod.cz/…-lg-2019.htm

      Dík :)

      0 0
    • THORX  

      A co Meta HT?

      0 0
      • Fosfa  

        Díky za návrh. Pokud se mi nepodaří sehnat toho Gibona, tak na to mrknu detailněji :) cenově je to přijatelnější varianta.

        0 0
    • koldas  

      https://www.give.cz

      Tady ho maji v Lku skladem…

      0 0
      • Fosfa  

        Mají to jen blbě vyplněné, mluvil jsem s nimi. :( takže teď zvažuji tyto dvě:

        http://www.fdfbikeshop.cz/…origin-2019/

        https://www.sportobchod.cz/…-lg-2019.htm

        Na te Koně se mi líbí, že to obsahuje tu teleskopickou sedlovku – nemusel bych nic řešit dodatečně :) ale je zase dost drahá :(

        0 0
        • Fosfa  

          Ještě teda ten Commence nemá v ceně šlapky, což by ho mírně prodražilo… na druhou stranu má 2,6 palce tlusté kolo, což považuji za plus a vyšší zdvih tlumiče… co myslíte vy?:)

          0 0
          • palo7  

            Comemence kazeta jen 11–36, to je dost málo. Ze je vidlice 150 nemusí být výhra, jaký má nohy?

            0 0
    • well  

      Ještě ti to trošku zamotám Mondraker:

      https://www.mondrakercz.cz/…958-trail-2/

      nebo levnější varianta https://www.mondrakercz.cz/…132-trail-2/

      0 0
      • Fosfa  

        děkuji za návrhy. Ale rád bych optimálně přední zdvih alespoň 130mm, což tato kola nemají :) a hlavně to drahé, už je dost drahé :D už takhle mi ta Kona za 36k přijde hodně drahá…

        0 0
    • Fosfa  

      Ještě bych Vás poprosil o následující srovnání:

      https://www.kellysbike.com/…on-70-p48688

      https://www.sportobchod.cz/…-lg-2019.htm

      Kellys je levnější, ale nemá teleskopickou sedlovku – každopádně za ten rozdíl v cenách by neměl být problém ji sehnat – je možno tam využít sedlovku s vnitřním vedením kabelu – ověřeno.

      Výhodou Kellysu jsou SLX brzdy a lepší vidlice. Co myslíte?

      Děkuji.

      0 0
      • palo7  

        Kellys

        0 0
      • well  

        Kona

        0 0
        • Fosfa  

          proč se ti libí více kona?:) jde čistě o preferenci značky?

          0 0
          • well  

            Přesně. Kona tyhle kola staví léta. Geometrie bude vychytaná. Kellys je Kellys.

            0 0
            • Fosfa  

              To máš asi pravdu. Bohužel to vypadá, že ani jedno z těch kol nebudu moci otestovat před objednáním. Tak teď zase nevím :D … se na to kolo snad letos ani nedostanu :D

              0 0
              • benobiker  

                Ti taky ještě zamotám hlavu..:-D Osobně bych teda bral z Anglie toho Vituse, za ty prachy je nejlíp osazenej, kde nepotřebuješ nic měnit, geometrie je pěkná, jen dokoupíš teleskop… Pak teď ještě vychází skvěle cenově z Anglie OnOne Deedar

                https://www.on-one.co.uk/…ountain-bike

                ale je to ocel, holt ta váha navíc, není to pro každého..:-)

                Ta Kona je pěkná, ale platíš značku. :-) No a ty pluskový pláště, aby tě to nesralo, ono to prostě nejede..:-)

                No a ten Kellys Gibon 70 – za ty prachy pěkně osazen, Revelation vidle je fajn, jen ta geometrie mě teda zrovna neoslovila, ta povedená není… Ta dlouhá zadní stavba by mi vyloženě vadila..:-)

                0 0
    • maajkee  

      A projel jsi se už alespoň pořádně, třeba 40, 50 km na pluskách? Já jen abys nebyl pak jako začátečník zklamanej že to moc nejede :)

      0 0
      • Fosfa  

        Zkoušel jsem to jen u nějakého prodejce v Brně… že to nepojede / bude makačka? S tím počítám a je to jeden z důvodů, proč chci pluska :) potřebuji si pořádně máknout a žádné dlouhé trasy mě nebaví. Jde mi hlavně o kvalitu sjezdu, která by měla na těch pluskách být lepší. Případně jsem se díval, že minimálně na tu Kony by měla pasovat i klasická kola velikosti 29… u toho Kellyse si nejsem teď úplně jistý.

        0 0
        • maajkee  

          Tak na ten sjezd se musíě někudy dostat ne? A většinou to je do kopce :)

          Jinak 29" kola bych k tomu určo časem pořídil, měly by se vejít do všech 27,5+ rámů.

          0 0
          • Fosfa  

            A to bude právě ta chvíle, kdy si pěkně máknu ;) … ale jak říkáš ;) ty větší kola si kdyžtak pořídím do budoucna ;) … ale rád bych teď zvolil takové kolo, které mi bude dostačovat i po tom, co se na něm naučím :) hodně jsem tu četl, že spousta lidí si koupí jedno kolo a do roka kupují lepší… a tomu bych se rád vyhl.

            0 0
            • maajkee  

              Tomu se nevyhneš, začneš jezdit a jezdit a začneš přemejšlet o fullu :)

              0 0
              • benobiker  

                Souhlas! :-D Už teď přemýšlím, jak si to doma obhájím..:-D

                0 0
              • Fosfa  

                To mi je jasné :D ale rád bych, abych na tomto kole vydržel aspoň 2–3 roky :D… proto se snažím vybrat rozumně v dané cenové kategorii :D

                0 0
                • benobiker  

                  Hele a nechceš teda rovnou ty 29" kola? Mě ty pluskový 27,5" moc neoslovily… Jestli by jsi uvažoval 29", neváhal bych a bral Vituse Sentiera za 1000 liber a kolo je to pěkně osazený, vše funguje, nic nepotřebuješ měnit, jen dokoupíš sedlovku za 3 a půl.

                  https://www.wiggle.co.uk/…x-1x11-2019/

                  Jestli chceš hravější, ber ty 27,5"

                  https://www.wiggle.co.uk/…x-1x11-2019/

                  Nebo toho oceláka, ale je to kratší bajk…

                  https://www.on-one.co.uk/…ountain-bike

                  Když si ještě trochu přihodíš, máš už bajka s Revelationem vidlí, na Eaglu a s teleskopem..

                  https://www.wiggle.co.uk/…e-1x12-2019/

                  0 0
                  • Fosfa  

                    Na Vituse jsem se díval a kolo se mi líbilo. Akorát rám není uzpůsoben na vnitřní vedení sedlovky – což je asi nepraktické, ale možná to ničemu nevadí – neumím posoudit.

                    Na to DeerDar jsem se též díval, ale tam cena dost roste, jak si člověk volí ty komponenty k tomu… těch 800 liber je bez vidlice atd… když to tam naklikám dle mé představy, tak jsem rázem někde na 1100 librách – což je teda asi stále levnější jak Kona nebo ten starší model Kellyse.

                    Ten poslední Vitus už je dost drahý, ale pěkný no… Původně jsem za to kolo chtěl dát kolem 25 tis., ale nějak jsem pochopil, že to nebude stačit, tak jsem to povýšil postupně na 33 a pak na 35–36… nad to se mi už moc jít nechce.

                    0 0
                    • benobiker  

                      Vitus má sedlovku s vnitřním vedením..:-) Na DeeDara se musí přihodit 60liber za lepší vidli X-Fusion, to je jediná nutná investice..

                      0 0
                      • Fosfa  

                        Vitus – pod tou 27,5 v QaA mají na to přímo dotaz a odpovídají tam, že ne :O přímo tam posílají odkaz na sedlovku s externím vedením.

                        Deer – rád bych měl zadní brzdu vpravo :D to máš za 50 liber, teleskopka za 150 liber, vidlice 60, a nabízí tam jen 2,4 šířku pneumatiky a pedály cca za 20cku…ale asi ta teleskpka + pedály by se daly v ČR sehnat levněji.

                        0 0
                        • benobiker  

                          Toho Vituse má kamarád, bowden k sedlovce vede vnitřkem, dokonce to je i na fotografii kola vidět – jsou zde výstupy na bowden u středu.

                          Na Deedarovi si přehodíš hadičky sám, nebo s servisu za pár korun. Sedlovku nabízí za 150liber Reverba, za 3,500 máš slušně fungující Brand-X. Takže ať počítám, jak počítám, 26 litrů bajk s příplatkem za vidlici, 3,500,– sedlovka, pětikilo pedály… Jn, pláště jsou jen 2.4, jestli potřebuješ ještě širší, tak si holt připlatit…

                          0 0
        • BB  

          ono s tím máknutím to není jednoznačné, když jsem přešel z 29 na 27,5+, tak na některých terénech např. na hrubší šotce, mi připadalo, že to kolo letí oproti 29. Na asfaltu o něco horší. Obecně těžší terén do kopce se mi jede lépe na pluskách. Každý to může vnímat jinak, ale já mám lepší časy na pluskách než na 29 na stejných okruzích, které opakovaně jezdím.Ale to se tady asi nechce slyšet.

          0 0
          • maajkee  

            To bude ale jedině tím že máš lepší fyzičku nebo prostě jen víc dupes. Podle měření mají pluska jednoznačně vyšší trakce tedy i odpor.

            0 0
            • BB  

              tak fyzičkou to není, je to povrchem, když jsem sednul na pluska a trávník do kopce, kolo vysloveně leťelo. To samé v měkké šotolině.

              0 0
              • maajkee  

                Zajímavá psychika :)

                0 0
                • BB  

                  možná je to fyzika a není to jen u mě, dva kamarádi na pluskách a stejný výsledek, ale já tušil, že tohle tady neradi uslyšíte.

                  0 0
                  • well  

                    Doufám, že máš pravdu. V pátek projedu svoje první plus kolo.

                    0 0
            • ufoncz  

              Implikace vyšší trakce ⇒ vyšší odpor není obecně platná.

              A jestli jsi myslel konkrétně valivej odpor, tak širší plášť ho má nižší:

              https://www.schwalbe.com/…erstand.html

              (rozbalit „Why do wide tires roll better than narrower tires?“)

              0 0
              • maajkee  

                Jo jo, to je ten věčně omylanej článek, kterej platí jen za určitých laboratorních podmínkách. Záleží hlavně na tlaku, na dezénu. Ale stejnej dezén a širší plášť má zákonitě vždycky větší valivej odpor pokud budeme brát adekvátní tlak. Tedy v 29" plášti třeba 2 bary a v plusku třeba něco málo přes jeden bar.

                Každopádně já to testoval vše reálně, mám projety stejný trasy na všech možných průměrech, šířkách, dezenech, fullech, ht, gravelech a suverénně nejpomalejší že všechno kromě Downhill sekci jsou pluska.

                0 0
                • ufoncz  

                  „Otestoval“ jsi akorát soustavu se spoustou proměnných. A ještě jsi otestoval jednu konfiguraci z celé množiny. V příspěvku, na kterej sem reagoval, napsals prostě dvě blbosti.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Spousta proměnných, ale taky spousta konstant :)

                    Hele mě je to fuk, já to nikomu neberu, ale já na pluskach jezdil prostě nejpomaleji ze všeho.

                    0 0
    • robert.s  

      V jedovnicích jsem testoval nejvyššího Gibona a ta mě ten den nejlepší pevňák, kolo jako celek dávalo největší smysl na univerzální použití. 2,6 gumy byly přesně tak akorát, do kopca to šlo, z kopca to letělo, do vzduchu to šlo samo. Takže jako v reklamě – na těchto základech můžete stavět.

      Co se týče brzd tak radši za mě radši Deore než ty základní Guide.

      0 0
      • Fosfa  

        Mně se právě na tom Gibonovi 50 2019 líbilo to, že 2,6 je takovej střed… bohužel vyprodáno a většina ostatních tam dává rovnou ty 2,8.

        0 0
      • RttB  

        Gibona 70 (2018) na 27,5" 2,8 mám doma a max spokojenost. Komplet na SLX.

        0 0
        • Fosfa  

          Já mám právě možnost koupit 70 2017…mrknu na to, jaký je v tom rozdíl oproti 18.

          0 0
    • TeryPV  

      čistě ze zkušenosti. Na test-fest jsem zkoušel https://qayron.com/…2019/spyro-1 Je to tedy 39, ale na 2,35 pláštích a musím uznat, že jsem si na něm traily užil podobně jako loni na Gibonu. Jako Gibona (2018) řadím o koušíček, ale jen nepatrný výše, nicméně za ty peníze je to naprostá paráda.

      0 0
      • maajkee  

        Do tohodle bych šel z těch možností co tu padly asi nejvíc.

        0 0
      • TeryPV  

        Se dívám, že jsem napsal 39 :D myslel jsem 29er :)

        0 0
      • benobiker  

        Souhlasím! Za rovných 30 klacků je to nejrozumněji osazenej 29" bajk! Navíc už tam je i ten teleskop, není co řešit!

        Ale jestli raději 27.5" bajk, tak DeeDar za 860liber je prostě pecka..:-)

        0 0
        • Fosfa  

          Myslím, že to ale zatím neprodávají.

          0 0
          • TeryPV  

            Jestli myslíš Qayron, tak prý max 14 dní a budou na prodej. Teda tak mi to tvrdili borci u stánku.

            0 0
        • TeryPV  

          Ale jinak je to fakt trailové kolo, jako na 80 – 100km už to úplně pohodlné nebude :)

          0 0
          • Fosfa  

            Já sháním vyloženě trailové kolo.. nehodlám na tom jezdit ani 50km :D …

            0 0
            • TeryPV  

              Zde pak asi nic lepšího poměr cena/výkon nenajdeš, teda já nenašel.

              0 0
              • Fosfa  

                Jen je otázka, jak moc to budou mít odladěné, když jsou nová společnost.

                0 0
                • maajkee  

                  Jako co odladěné?

                  Geo to má moc pěknou a co jinýho bys ladil? Konponentove za tu cenu naprosto ok

                  0 0
                  • Fosfa  

                    napsal jsem jim, tak uvidíme ;)

                    0 0
                    • palo7  

                      Jdi do Q, vypadá to moc dobře, krásné osazený a mladá česká značka by se měla podpořit ;-)

                      Případně časem ješte dokoupit 27,5 +

                      0 0
                      • Fosfa  

                        Ještě jeden dotaz – sice u toho Q nemají velikostní tabulku, ale nemyslíte, že 18,5 je malá pro 188cm?:)

                        0 0
                        • palo7  

                          Geometrií tam popsáno mají, kolo je dlouhé dost, ale na 188cm bych řekl spíše 20. Zase ta jejich 18,5 ke delší než kdejaká 20. V tomto těžko radit, ale určitě budou mít testovací kola. Tak zkusit

                          0 0
                        • TeryPV  

                          Mám 189cm a 18,5 na délku celkem fajn, ale stejně jsem měl pocit, že bych snesl dvacítku.

                          0 0
                      • TeryPV  

                        Zkoumal jsem zadní stavbu a nepřijde mi, že by se tam 2,8 pláště vlezly a když tak na knap.

                        0 0
      • Fosfa  

        okay :) oslovil jsem Qayron a počkám si na odpověď :) pokud by to bylo nějak za dlouho, tak vezmu toho Vituse :)

        0 0
    • Fosfa  

      Rád bych všem poděkoval za rady :) nakonec jsem koupil toho Vituse a zatím maximální spokojenost. Jen bylo potřeba kolo nechat seřídit.

      0 0
      • radimcze  

        mužu se zeptat proč si nakonec vybral Vituse a ne Qayrona? momentálně řeším to stejné a Q mi připadá zatím lepší

        0 0
        • Fosfa  
          1. hlavní důvod byla komunikace s Qayronem. Odepisovali mi na emaily cca po 4–5 dnech s tím, že nestíhají a výroba se zpozdí. Dle jejich informací mělo kolo Spyro 1 být dostupné cca do 15. května. Když se dívám teď na net, tak to pořád neprodávají a já už chtěl jezdit :)
          2. chtěl jsem spíše ty 27,5+
          3. Vitus má 140mm zdvih
          4. na Vitus jsem měl několik dobrých recenzí, ten Qayron neměl zatím možnost nikdo moc ozkoušet.
          5. měl jsem strach, aby mi ta 18,5 Qayron nebyla malá. Mám 188cm a Vitus (L) je nepatrně větší… Cenově v tom je rozdíl asi 2700, což se dalo už přežít… a oproti původně plánované Koně jsem ušetřil dost. zbylo mi alespoň na dobrou helmu.
          0 0
          • radimcze  

            tak s komunikací jsem problém neměl :D na E-mail odepsali cca 3 hod po odeslání dotazu. Spyra se začínají skládat 10.6 a k dispozici budou do 15. podle mailu…každopádně díky a hodně kilometru :)

            0 0
            • Fosfa  

              Mně se vždy v emailu omlouvali, že toho mají aktuálně moc a nestíhají, a proto odepisují s takovým zpožděním, takže se asi jednalo opravdu o výjimečnou situaci.

              Jdeš tedy do Spyra?:)

              Děkuji, Tobě taky!

              0 0
              • radimcze  

                nejspíš ano, později nahodím kdyžtak nějaký report co se týče Spyra.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.