Poraďte, kde v čechách koupit opravný kit/knoty na UST pláště. Nějaký tip už tady byl, ale nemůžu to nějak najít.
Poraďte, kde v čechách koupit opravný kit/knoty na UST pláště. Nějaký tip už tady byl, ale nemůžu to nějak najít.
a co prvně zkusit google či zbozi.cz ??? není lehčí si vyhledat zboží za 30 sekund, než zakládat vlákno na BF ?
„ale nemůžu to nějak najít“ – díky za radu
tomu nerozumí, to pak neumíš zformulovat jednoduchou otázku ?
v pohodě, já se jen snažím zjisti proč lidi nepoužívají vyhledávač, či si sním nerozumí …
Mám zkušenost s tímto
a už jsi to využil v praxi? UST s tmelem nebo bez? drží to pak 100% tlak?
my to taky vozíme, ale zatím jen jeden defekt UST a to bylo 2cm možná víc, takže by nepomohlo nic. Na NT s normálním pláštěm mi to zatím pobral tmel.
docela jsem zvědavej, až to budu muset použít
mas nejaky zdroj kde toto poridit. na mallu uz to nevedou :(
Tady ale ty knoty jsou na můj vkus moc tlustý, ve vzorku jsem to jenom doma zastříhnul a jezdil dál, z boku jsem to radši doma vytáhnul a podlepil. U UST plášťů bych to možná nechal i v tom boku.
V díře na boku (obyč NN s mlíkem) úspěšně vozím už 3 měsíce konopný provázek, dodatečně zvenku posílený lepidlem na duše. Je tak chlupatý, že snad ani nemůže vypadnout.
Stav se u mě, mam nějaký na krámě.
ok, díky
Oživuji téma.Doporučíte mi nějaký opravný kit/knoty ,může být i cizina.
Viděl jsem hodně v e-shopech – Weldtite opravná sada Tubeless. Já mám od Ferdusu, bohužel ji nemají momentálně v nabídce (byla levnější než ta Weldtite), ale knoty ano.
https://www.ferdus.cz/…ravne-knoty/
To nářadí ale lze nahradit v terénu např. imbus klíčem…prostě ten knot tam natlačit:-), jsem si ty knoty nařezal, jsou dlouhé a vozím jen knoty, bez té „vidličky“
Teď se nabízí na netu nějaké sady za celkem šílené peníze, ale aplikace vypadá jednoduše…nemůžu teď najít odkaz.
Vím, že existuje ale vyzkušeno nemám:
https://www.bikepart.cz/…e-plaste-22g
a ještě mi před cca 2–3mi týdny padla do oka hliníková kapsle s potřebnými věcmi a nyní to ne a ne znovu najít :-(
https://www.bikero.cz/…ova-p132999/?…
jj tohle ovšem ta cena…
Jo to je ono. Loni jsem koupil knoty od Ferduse a adaptoval z textilní galanterie „provlékací jehly navlékače“ a od té doby co to vozím jsem to nepotřeboval. A tak bych to chtěl vyzkoušet :-))
Funguje to, nahradni knoty od ferdusu, kdyby nestacilo tech 5 co dodavaj. Jen z riditek to kluci ztratili a ja si to pekne ojebal. Chtelo by to vymennej ten spunt. Na esi to chce strochu spunt zmensit, nekomi to nevyhovuje a tlaci.
Sam jsem vymejslel vlastni reseni do riditek, nakonec sem se na to vyprd neco vyrabet, ale vymyslene to mam.
Decathlon, funguje a moc to nestojí
Je to ukrutně velké. Podobnou sadu prodává za podobnou cenu i Ferdus jako opravnou sadu Maruni, je to určeno pro auto a moto pláště. Nenapadlo by mě to vozit s sebou na kole. U ferdusu stojí 10ks samostatných knotů 25,– Kč
aj ked ten dynaplug vyzera este o dost lepsie, sak aj stoji dvojnasobok.
inak ten dynaplag normalne uvazujem ze aj ked je to brutal cena tak to kupim na silnicku. na mtb taku dieru povacsine tmel da a tym ze tam nejsu moc velke tlaky tak to aj funguje. na silnicke aj ked to zalepi pri vacsom tlaku to uz neni spolahlive a ma to tendenciu fucat takze to doma aj tak treba dat dole a klasicky podlepit co je dost otrava. to by dynaplug asi riesil.
Genuine Innovations a Weldtite – dělají podobný tubeless kit a ty jejich knoty jsou krásně slizký :) a držej:
Kdyby nekdo bral knoty z ferdusu, tak se pripadne pridam, kvuli doprave, dik.
Pak nekde sehnat tu provlikaci jehlu a nak do namastit do rodel.
Shamuraj je drahej a uz vidim jak lehnu, a bude po nem. Dynaplug drahej jak svin.
z textilní galanterie „provlékací jehla navlékače“ asi za 25,– Kč. Zalepeno do carbon trubičky, délka asi 50mm fí 6mm, celková váha asi 5gr. Nejhorší byla debata s paní v galantérce – a na co to teda potřebujete…
Tjn ale to ma to ousko v kuse if dobre koukam (fotky na hovno), podle me je potreba, aby bylo v te vnejsi casti proriznuty podelne k ose provlekace, aby to slo vytahnout po natlaceni knot do defektu, viz foto.
Samuraje jsem kupoval na airshotu za 16 liber, ted uz to asi nemaj. Bylo to v dobe, kdy to v cechach nebylo a nebo stalo uplnej nesmysl. Vyslo to na 550, coz uz neni tak hrozny.
na dynaplug jsem koukal. Máš reálně zkušenosti?
Mohlo by to od pohledu odstaranit nedostatky klasického šídla.
Tlusty? Dyt tam maj i 3,5 mm prumer. Lepsi vetsi prumer ne, at to poradne tesni.
Musí se vejít u dynaplugu do aplikátoru, jinak to bude k ničemu. Když je větší díra, tak se u dynaplugu používá více knotů vedle sebe.
to je na malý dírky moc. Na závodech potřbuješ jet hned zase plnej kotel a je lepší dát i do menší dírky knot, než riskovat že se to nechytne rychle nebo povolí. kolikrát i 2mm dírka tě vyškolí, že to nedrží tlak (schwalbe snakeskin)
2mm dierka je uz docela riadna supa co ostane po slusnom klinci, to uz je s tmelom dost na hrane.
Taky mě zajímají zkušenosti s dynaplugem, od pohledu se mi to řešení hodně líbí.
Používám totok.
Tak to je klasika ale je to velky jak prdel, idealne neco malyho do rodel.
To jo, však to nevozím celé…Upravené vtlačovací šídlo, půlka žiletky v izolačce a jeden knot v malém plochém pytlíčku v kapse a je to
Ttpj, asi poresim obdobne. A pouzivas i ten cistici bazmek kovovej?
Jestli myslis to šídlo, tak to neni potreba.
Tu ozubenou raspli myslim.
Ne, jenom šídlo, napchám knot a zbytek zatím vždy zvládlo mlíko.
Myslím vtlačovací šídlo, tu rašpli nee. Tu bych možná použil na lepení doma se sundaným pláštěm. Ale na to nemám čas. když je tam ten knot a drží to zaschlé mlíko, tak to dál neřeším a jezdím.
Toto jsem pouzival, ale knot byl na vetsinu der prilis maly. Nebo diry prilis velke.
A co sada z Číny za $2.99 , zkoušel to už někdo ? Nebo je to moc velké na kolo a je to dobré akotát na auto.
To nářadí je velké, knot asi v pohodě.
Zatím mi vše pobralo mlíko, ale mám v košíku tady
taky pouzivam tuto sadu, mam ji uz dost let, nahradni knoty a lepidlo beru z ferdusu. uz jsem spotreboval ke 20 knotum, na svoje a cizi kola. vozim celou i kdyz raspli a pastelku bych mohl vyradit (jezdim enduro, mam batoh :)) staci navlekac, lepidlo, knoty a rezak na zkracovani. knoty pouzivam cele, zkracuji po aplokaci rezakem
pokud je dira moc velka, tak smula. povedlo se mi i ucpat dvema knoty najednou, ale u der kde dva knoty nestacily jsem mel smulu.
Na co je potřeba lepidlo? Knot tam bez něj nedrží? Samozřejmě počítám s tím, že mám dost tmelu (když dojde nebo není v plášti, tak vozím 60ml lahvičku tmelu), který to dotěsní.
Knot drzi i bez lepidla, zalezi jen na dirve a typu plaste.
predpikladam, ze lepidlo napomaha vulkanizaci a spojeni knotu s plastem. mozna predpikadam spatne
Drží i bez toho lepidla, tmel to případně doplní. Když jsem sundal tak opravený plášť, tak ten knot byl úplně přilepený (zvulkanizovaný?) k plášti, dalo mi práci jej odlepit. Jinak na jedněch zápletech mám knot celou sezonu a drží (přežil Šelu, Drásala, Sudety a další…) byl jsem línej to řešit:-) je to na Fast trak – s-works, takže šlupka. Vše bez toho lepidla, nebo spíš vulkanizátoru…
Doporučuju si to na nějakým starým plášti vyzkoušet, ale to asi nemusím radit. Na závod to mám připravený v tý vidličce, ale už jsem to tam tlačil i malým imbusem. Taky si myslím, že je lepší to tam tlačit, když je v plášti ještě vzduch (prostě hned po zjištění defektu), lépe se tam aplikuje knot a nemusí nastat problém s huštěním, jen se dofoukne…
Jasně, knot díru zalepí, jakmile drží, není potřeba ho vyndavat a nedej bože podlepovat. Všechny knoty v pláštích tam vydržely až dokud jsem nevyhodil samotný plášť, takže klidně celou sezonu, i déle (na kole co jezdím do práce jsem měl knot v Nobby Nicovi 2.25 asi 3 roky).
Čirou náhodou jsem včera narazil na video: https://www.youtube.com/watch?…
Někomu se návod může hodit.
Nově je ta sada Weldtite i na Alze (WTF?)
JJ, zrovna dneska jsem zjistil, ze mame na Alze 10% firemni slevu, a nektery veci na kolo maj bezkonkurekcni cenu, treba pumpu od Lezyne mame za 484 a normalne ne netu dobre o kilo drazsi, i vic.
Ty jsi ten zelenej v obráceném kýblu ?
:-D :-D
Myslis ten hnusnej kastrat :)
Weldtite zjevně chytlos UST opravnou sadou druhý dech, větší dostupnost v mnoha obchodech, nový design krabičky, ideál.
stale dokola rovnaky problem – je to na vozenie v podsedlovke velke.
To je presne ten problem, knoty tam das ale to sidlo je velky jak svin, zmensit rukojet a do rodel ?
To je fakt tak velký? Já to koupil u Ferdusu a vozím to v hliníkovém obalu od kubánskýho doutníčku
http://www.doutniky-obchod.cz/…s-p-499.html
vleze se do dresu nebo uchytu na sedlovku spolu s bombičkou:-)
nebo si to vyrobit, výše už to někdo popisoval
neni to velke, rozhodne mensi doutnik
A kteru sadu si tam narval? Ferdus ma vechno velky jak svin, ty sidla.
Právě že už to nemají v nabídce v tom Ferdusu, ale zaráží mně píšete jak je veliký ten Weldtide.
https://www.cyklovolrab.eu/…kit-1001781/
toto je podobný a foto by mohlo být real …opravdu se to co mám vejde do obalu doutníku jen ta jehla a knoty , to lepidlo ne…
weoldtite je relativne velky, ale aspon se s tim dovre pracujes. mam doma i ty mininastroje od ferdusu a nepouzivam je.
kdybyste nekdo chteli, prodam
Bys to mozna vzal, hod plz naky real foto, at je videt size, dik.
Vyfotím, pošlu. Nástroje jsou asi poloviční oproti Weldtite a jemnější.
Ok, dik.
Tak takhle bylo velký to u Ferdusu, ale už to není v nabídce.
Ferdus je to male cerne naradi a male knoty. Weldtite je velke cervene naradi, knoty jsou dokupovane ferdus za 1,90, velikost stejna jako origo weldtite, ltere byly pouze vice lepive
Diky za fota chlapi, ferdus vypada vyrazne skladneji.
kdybys ho chtel, dej vedet. ja ho neupotrebim
ty Ferdus knoty jsou práve dost suchý.
Nějaký tip na lepší refill?
Možná budu za blázna, ale pro případ, že knot je suchý, nebo něco netěsní vozím i v malé lahvičce (tester parfemu) toto:
https://www.ferdus.cz/…0-ml-stetec/
Pomůže ti i u patky , kolem ventilku a i při protržené pásce, prostě pro dojetí Obra Drásala …
Vše se mi vejde do toho obalu od doutníků a ten mám u bombiček na sedlovce nebo v držáku po pumpičce:-).
Takhle nemám to úplně ze své hlavy, strejda (jako firma) dodával textilie pro Rubenu/Mitas …vlastně jak si tady někdo dělal srandu, že si vyrobíme knoty, …no tak můžeme to:-)
Pro závod je lepší mít knot ve vidličce, najděte si fotky kol z Cape Epic, je lepší to aplikovat hned dokud je kolo ještě natlakované, případně dofouknout.
Nice, ten roztok je vulkanizujici vrstva materialu co vytvori pevnou hmotu s plastem apod, nebo jen ala mliko do bezdusi?
Taky by mě zajímalo, jak to správně použít. Já vozím jen vulkanizační roztok D4, kterým knot napatlám před aplikací. Zda to má efekt nedokáži změřit.
No funguje to tak, že pokud máš třeba Schwalbe performance pláště a navíc ne uplně tubles ráfky a chceš se pokusit udělat z nich bezduš, natřeš patky pláště případně i ráfku (vím je to trochu divné:-)) necháš zaschnout, tak věř že kolem patky unikat nic nebude, ale je to pracnější:-), prostě punk řešení:-).
No jen potom sundání je trošku …dost horší:-)
Prostě mám to pro to, abych třeba na dotěsnění patky ale i toho knotu, když je třeba suchý.
Použití na hůře těsnící pláště je jasné. Kromě patek je možné mazat třeba i vnitřek celých boků u papíráků. I když to už nemá na druhou stranu moc cenu, protože to zvedne hmotnost v podstatě o tolik o kolik jsou třeba u Schwalbe těžší snake skin boky.
Ale pořád mi není jasné, co s tím budeš dělat u toho knotu.
Jsem to napsal asi jinam…pouze pro jistotu u tvrdého a suchého knotu. Prostě ho namočit. Jinak by to mělo pobrat i mlíko, ale víš jak, ne vždy je to mlíko v ideálním stavu, to že tam „čvachtá“ neznamená, že není už staré.
Jinak opravdu spíš na ty patky, nebo když nesedí ventilek.
Butyl není místo mlíka, to je těsnící zátěr, vlastně butyl se nanáší na patky tubeless plášťů, když si šáhneš na tu patku tak je taková lepivější a to je ono. V pneuservisech to používají, když někdo bouchne ráfek a netěsní potře se to i plášť a je hotovo.
Ve stavebnictví je to podobný „penetrační nátěr“ na spodní stavbu, základy atp :-)
A jakou to má výhodu pro použití knotu oproti tmelu? A jak to s knotem vůbec použiješ?
Myšleno to mám tak, že pokud je ten knot už tvrdší nebo „suchý“ a třeba i větší díra namočím ten knot a nacpu dodíry. Tahle připadne mi, že funguje rychleji, zvlášť když mlíko už není úplně nové…
Připouštím, že zatím jsem to použil jen jednou na knot a jinak spíš na tu patku, když mladej řádil na kamenech, prostě bouchnul ráfek, trošku jsem ho vyrovnal, ale fučelo , tak zátěr a dovolená se dojezdila.
Špatný stav tmelu v plášti může být a stává se často po delší době, když se pravidelně nedoplňuje (a i když se doplňuje, tak bez vytření zbytků předchozího se také někdy stane i ten nový dolitý nefunkčním), to je jasné.
Já jsem se chtěl jen dobrat k tomu, jestli by to mělo nějaký smysl vozit místo tmelu v lahvičce nebo případně navíc. Tmel v lahvičce se mi osvědčil, že mi už 2× pomohl aniž bych tam vůbec musel dát knot (v plášti tmel byl, ale nedal to, nový čerstvý z lahvičku už ano).
Hm, no asi místo tmelu/mlíka ne, spíš to fakt chápu jako podporu toho knotu a staršího mlíka.
Máš zkušenost že dolitý nový do zbytku starého funguje hůř?
ne
Uz to vidim, jsem debil, maj tam jasny kategorie.
Ok, muze byt, if to sezeneme, tim lip.
tohle jsem koupil ja… Je to samozrejme vetsi nez treba lepenicko od Ferdusu, ale pokud clovek vozi bagl nebo podsedlovku apod. Tak to neni zadny drama…
Je někde ta Weldtite sada skladem i mimo Alzu? teď po tom chvílí pátrám a zatím nenacházím…
Danke
Ja uz bych ted vyrabel na koleni – plastova trubicka cca 5cm o vnejsim prumeru stejnym jako cnitrni prumer riditek. No ni vyriznout zavit, vlepit do riditek a do zavitu sroubovat plastovej spunt se zavitem (je jich plej aliexpress za dolar), do spuntu vlepit navlekaci jehlu a hotov.
Mi to prijde jak zbytecny prcani, bych to sidlo nabastlil do neceho takovyhohle.
Obrousit a na konci rozriznout ten sroub jako navlekaci hrot?
Hmm, by asi taky slo, dat delsi sroub a upravit ho.
Sroub treba here
http://www.spojovaci-material.net/…-9-3492.html
vzit ho na brusce, pac to bude tvrdy jak krava, pak riznout, done.
Nezni to marne.
Tjn ale to lehnu a muzu to vyhodit. Tohle je kov
http://www.bike-forum.cz/…-plastu.html#…
a bude to za setinu ceny.
Souhlas, proto vozím v batohu koupenou sadu :))
Ještě nějaký recept na výrobu knotů by nebyl??
:)
¨Tak vezmes litr kaucuku, do toho das fermez, petrolej a benzin, a varis 30 minut na mirnem ohni dozlatova :)
Na XC vetsinou batoh nevozim, chci jezdit nalehko, proto tohle. i na AM se to hodi.
Tohle je je na prd, ze musis odsroubovat imbusem, ja potrebuju neco rychleho na zavody, dostavat se dlouho jen do riditek by me nebavilo.
Spunty riditek mi prijdou dost na rane a znicitelne a ztratitelne. Spis bych v tomhle pripade uvazoval o BB ose, teda jestli tam uz neni obsazeno bombickou.
V zivote jsem teda spunt neztratil a tohle je kov, takze by mohlo i vydrzet pri padu.
Povolis par otocek imbusem a je to venku, nevidim v tom problem.
Tohle bude ok, myslel jsem ty umele spunty. Tam uz poskozeni nebo ztrata hrozi. Ale dotaz byl, jak bez imbusu.
Tvl, tady je to samej zavodak koukam :)
zavod dam bud bez defektu, nebo nemas stejne moc sanci na extra vysledek, a pak uz je to celkem jedno. A ty moje 4 zavody za sezonu, neresim.
Ale tady asi jezdi elita koukam :)
a tak zopar ich tu je nicmenej tiez cumim :-)
Tak on je rozdíl, když to vytáhneš z rodel, vpálíš to tam a foukneš, než když ještě musíš hledat imbus.
Elitu samozřejmě nejezdim, ale na malym hnojáku je u mě reálný i s takhle rychle opravenym defektem zajet bednu a na nějakym většim i tak zajet lépe než kolegové z týmu, jinak bych to zas tak neřešil.
Tak dynaplug má ještě další novější verzi pro závodníky pro ušetření času.
http://www.dynaplug.com/air.html
Současně s isntalací knotu se to rovnou nafouká bombičkou.
Na mojí turistiku mě ta nová verze air nezaujala (a otázka jestli už je vůbec k dostání) a nechám vzlášť pumpičku na bombičky, ale už jsem objednal racer kit (tak jsem zvědav, jak se osvědčí, zatím je jen na cestě). Líbí se mi více než Micro pro, jak má aplikátor na menší i větší knot. A ty další serepetičky co obsahuje Micro pro mi přijdou zbytečné (mininožík vozím samostatně, ten jediný mi v racer kitu chybí, i když odříznout přečuhující knot z pláště ani není nutné).
Zkusil jsem vyrobit závodní verzi v amatérských podmínkách. Výsledek posuďte sami.
Bezva!
Perfektní. Tyčku jsi dělal na soustruhu, nebo použil z něčeho? Mám v plánu vyrobit samuraje z https://www.ferdus.cz/…ice-6-10-10m a k tomu použít špunt do řidítek
Výroba tyčky (trubičky ) největší problém. Nerez, špatná obrobitelnost, velice slabá stěna (cca 0.3 mm). Všechny strasti ovšem vyváží excelentní rychlost opravy. Nalezení otvoru, nafouknutí kola a zatěsnění otvorů kontem již okolo 30s a jedeš dál.
první věc co mě napadla, nevystřelí ten knot pod tlakem vzduchu? :D
to rozhodne vystrelit nemuze. knot je dlouhy, ten tlak zas neni tak velky a knot je v dire zmacknuty.
Trubička se zastrčí do díry z které vytéká mléko téměř nadoraz. Vzduch po odpálení bombičky projde trubičkou a dírkou směrem do boku a nafoukne plášt. Otvor pro knot a otvor pro vzduch směrem z bombičky nejsou propojené ! Vytažením celé sestavy z pláště ze zachytí knot mosaznou částí uvnitř pláště a knot utěsnění otvor po defektu. Doufám že jsem to popsal dostatečně srozumitelně.
Dobře vymyšleno.
Tušíte co tady na cape epic použili za nástroj? Zase tak pečlivě jsem to nezkoumal, ale podle velikosti by se asi vešlo místo špuntu do řidítek
https://drive.google.com/…UlctSzA/view
bombička/pumpička bude zřejmě Topeak?
Použili „totok“, ve vlákně se o tom psalo:
něco mu prošlo běhounem a těsně nad patkou, nebo to „cvakl“ dává tam dva knoty.
Díky. Knoty jsem pochopil, ale velikost mě zaujala. Asi je čas přestat být konzervativní a zainvestovat – zatím to na mtb nevozím a už mě to nějaký ten čas na závodech stálo. CO2 bombička zrovna tak.
Knoty máš tady – https://www.ferdus.cz/…ravne-knoty/
Pumpička na CO2 to už dle přání každého…já používám Force…obecně dobrá taková, která má ventil na uzavření proudu vzduchu…
Akorát mi připadá, že je teď trohu problém sehnat rozumný aplikátor těch knotů. Dynaplug je pekelně drahej (a kompletně jinej systém), Samurai není o moc levnější. Geniune jsem u nás nikde nenašel a Ferdus tu sadu teď asi taky nemá. K dostání je tedy asi jen Weldtide, ale tam jsou ty nástroje hrozně velké. Nebo ten Geniune odněkud ze zahraničí, ale zas platit k tomu poštu…
„aplikátor“ od Ferdusu je „šroubovák“ dlouhý 190m a rukojeť fí 30mm. Moc přenosně a skladné to není.
Náhradní knoty do dynaplugu 350,– balení 5ks = jedna díra70,– Kč / ks :-( – dneska jsem prohlížel v bikelive.
No je pravda, že ve Ferdusu měli cca před rokem možná víc toto.
Jinak lze to vyrobit z – jehly provlékače – http://www.latkyaklubicka.cz/…vlekace-/950
prodávají to v galanterii, stačí „odcvaknout“ kousek z ouška jehly a máš vidličku a tu bych usadil do nějaký rukojeti (vyrobit) …no já vím, možná to zní divně:-)
šídlo nemusí být, nebo já ho nevozím
Každý jenom vysílá a příjem lehce vázne – to jsem tady psal někde nahoře – hledat to nebudu :-)
Máš pravdu:-)…řešili jsme to už před týdnem i víc, většinou to vlákno nikdo neprojde…
Já se necítím dost šikovnej na to, abych k tomu vyrobil nějakou funkční rukojeť. Udělat si formu a odlít to z pryskyřice? To už vyjde včetně času dráž než origo (za předpokladu, že bych to dokázal). Napíchnout to do korkový zátky (spíš umělý)? Pochybuju, že to vydrží. Nějaký nápady?
Na první dobrou – tyto hmoždiny na zatelení mají plastový trn – zkátit, nechat si jen ten kosek co vidíš, tenká dutinka malým vrtáčkem (tenčí než ta jehla provlékače) a požil bych i nějaký lepidlo…chlapi věčně tady nebudu ----to říkám i v práci a mladýmu.....
No mít tak přístup k soustruhu … tohle přeci musí jít vytočit jak nic.
Ale jinak ani to nejdražší řešení mi nepřijde že by stálo tolik, aby mělo smysl to bastlit (pokud nemáš spoustu času a nemáš to jako zálibu).
Přesně na to jsem myslel a ideálně na revolveru.Za 10 minut máš zásobu na rok.Cena je šílená.
No mě jde právě o ten aplikátor. Tahat nějaké velké šídlo nemám kde nebo se mi spíš nechce. Z podsedlové brašny než to všechno vylovím a pak dám zpátky, tak je to taky hromada času. Pokud by to bylo po ruce ve špuntech na řidítkách, tak to jednak nezabere místo a pak je to po ruce.
Jako levné to není, ale vzhledem k tomu, že čekám, že to chvilku vydrží, to zase žádné velké drama není. Pokud neposílají přímo k nám nebo za to chtějí raketu, tak to vezmu přes německou virtuální schránku, tam se často v součtu vlezu nastejnou jak s poštovným jen po Česku.
Na CO2 pumpy je tu tuším vlákno, tak se tím zkusím prokousat.
S virtuální schránou žádnou zkušenost nemám, ale kdybys náhodou někde něco bral a měli ten geniune , tak bych byl moc rád, kdybys mi to vzal – předali bychom si to pak v Praze. Dle fotek je to fakt maličký. Konec konců – snad si i dokážu představit, že bych vzal normální zátku do řidítek a prošrouboval ji skrz vrutem – a máš skoro-samurai skoro za čtvrtinu.
Genuine by mělo mít držadlo 0.46'' tedy 1.2cm a délku 3.5cm. Nebude to až moc titěrné?
Vícekrát jsem využit mailbox.de – platíš poštovné po německu a pak přeposlání do ČR. Můžeš si vybrat zda poštou nebo přepravní službou. Ceny mají slušné.
Kdyžtak dám vědět.
Jeden mam doma a je to dost male no, jeste nevyzkouseno v realu ale asi to bude dostatecny pro pouziti.
A co vzít weldtite, a uřízout u aplikátoru rukojeť na třetinu?
Šídlo není potřeba, stačí kovová jehla s kusem držátka (občas je potřeba docela síla na protlačení do pneu) a pár knotů.
Právě ten mám a po poslední zkušenosti v reálu jsem šel cestou drahého dynaplugu. Jak jsem nejdříve viděl díru v běhounu, tak jsem si řekl, že to bez knotu nepůjde. Měl jsem právě aplikátor Genuine a k tomu různé knoty, hlavně Ferdus (aplikátor Ferdusu jsem neměl, ten mi přišel hrozně velký).
A k tomu ráno mrzlo, takže ideální podmínky na zkoušení knotů…
Knot do té vidličky pořádně nešel narvat aniž bych ho propíchnul a malý kousek přesahoval mimo vidličku ven. A následně jsem vidličkou knot do pláště prostě nedostal. Možná by pomohlo díru více zvětšit (druhý kus ze sady jsem měl), ale to se mi vůbec nechtělo, abych měl případně šanci vyzkoušet i tmel z lahvičky.
Nakonec jsem to vzdal a zkusil tmel z lahvičky a ten překvapil a ještě to dal. Takže jsem dojel bez problémů, ale už vím, že žádnou problematickou aplikaci knotů absolvovat nechci.
Následně po té zkušenosti mi ani nebylo líto dát ty prachy za dynaplug.
No a ve stresu:-) to tam narveš i „imbusákem“:-)
Takže jsi zjevně měl moc velké knoty a moc malé nástroje :)) Až budeš mít pořádnou díru, tak uvidíš že větší nástroje a knoty se hodí.
Tak měl jsem i originál knot do toho učený, ale ten už jsem tam nenacpal vůbec i když to už byl problém samotných konkrétních knotu z té sady.
Samozřejmě rozumím tomu, že pro větší díru se hodí větší knoty. Přesně z toho důvodu jsem bral u Dynaplugu verzi racer, která obsahuje dva různě velké aplikátory, tedy obsahuje i větší knoty s větším aplikátorem. Výrazně větší díra než na ten velký knot z racer kitu už pochybuju, že je u bikového pláště v možnostech opravou knotem (nebo vůbec jakoukoliv opravou).
A větší vidličkou bych to tam nenarval do té menší díry už vůbec. Ta by pouze pomohla pro snažší vložení knotu do vidličky.
Když na to koukám,drží to tam vlastně jen ten mosazný hrot.Knot je něčím namazaný?
Mazaný něčím je, na omak dost lepí. Hrot má ale větší průměr než samotný knot, takže hrot se uvnitř kousne.
Taky bych si rad jeden nebo 2 vzal, kdyz se nas najde vic, tak to muzem vzit i naprimo, doprava z Bike24 vyjde na 6 eur.
Teď po Mlokově recenzi to ještě zvážím :-D Jestli přeci jen nepřiplatit za ten Samurai…
To není o tom konkréntím, že by byl Genuine vyloženě špatný. Ten Samurai je úplně stejný typ aplikátoru. Jednak to bylo dané tím, že jsem to nikdy předtím nedělal a k tomu mráz a pak ten typ aplikátoru.
Musíš do něj mít přesně akorát velké knoty, které do něj projdou celé, to je první podmínka. Ty co jsem měl byly na ten aplikátor příliš velké. Měl jsem i originál knoty Genuine (které jsou menší) do toho určené, ale ty zase byly už ve zcela nepoužitelném stavu pro aplikaci (vozil jsem je ale v podsedlovce více než rok), celé rozteklé a trhalo se to.
A nejlépe nasazené předem než to pak řešit třeba právě v mrazu a časovém presu (musel jsem do práce). Do řezné díry běhounu mi aplikátor pak šel vrazit jen otočený tak aby tam konec lépe vlezl, ale to je zase debilní pro prostrčení samotného knotu. Otočený o 90° měl tendenci propichovat plášť vedle díry.
Do větší díry bych to narval, ale jak jsem psal, tak cíleně zvětšovat jsem ji nechtěl, když jsem měl ještě šanci na tmel, který zafungoval.
Také jsem rovnou u Dynaplugu zavrhnul brát ty menší hroty s kulatou hlavou, abych si nestěžoval aplikaci při defektu. U Dynaplugu je ta aplikace prostě úplně někde jinde + máš předem nasazený jeden malý a jeden velký knot (k tomu jsem tedy ještě přihodil dalších pár knotů samostatně).
A pro ujištění jsem zkusil ověřit raději i Dynaplug (ostrý hrot) a narval jsem ho po objednání doma do té již zacelné díry tmelem a tam jsem žádný problém neměl, stačilo trochu zabrat a šlo to hned.
U Dynaplugu máš jistotu, že samotný knot projde za hrotem zcela bez problémů dovnitř ve funkčním stavu.
A ty máš ten Racers, že? Myslíš, že když budeš mít větší díru, dokážeš do ní prorvat ten tlustej knot s kulatou hlavou, když tam není žádný další nástroj na roztažení díry? (oba konce jsou s knotem)
Taky moc nevím, jestli se ty knoty Dynaplugu taky po čase nerozpadnou – jezdím řádově míň, takže třeba spotřebuju jen jeden za sezónu – kupovat kvůli tomu každý rok sadu tenkejch a tlustejch – to by ve výsledku byla dost drahá oprava.
Ještě tedy přihodím jeden dotaz k té sadě – ty další knoty, co jsou součástí, se vejdou dovnitř, nebo je člověk musí mít zvlášť? U té Mini, která je širší, se nejspíš vejdou dovnitř.
Já to vozil vždy bez krabičky pro ušetření místa (vozil jsem to v podsedlovce), takže nevím. Nemám rád těžší batoh, tak nářadí vždy raději v podsedlovce a pití v camelu vozím také jen ojediněle, když to jinak nejde (dlouhá trasa bez možnosti doplnit láhev).
Až u Dynaplugu jsem udělal vyjímku, když váží jen 22g a přitom je hodně drahý. Tak jsem z nářadí jen ten Dynaplug dal do batohu. Podsedlovky mám samostatnou pro obě svoje kola, abych to pořád neprohazoval, tak abych Dynaplug zatím nemusel kupovat hned 2×.
Jakou máš zkušenost s kombinací bezduše, knoty a CO2 pumpa? Mě to s tou CO2 drželo o dost hůř, než s normální ruční pumpičkou, nevím jestli to dělá to náhlé zvýšení tlaku nebo studený vzduch.
A dofukoval jsi rovnou na provozní tlak nebo jen trochu a chvíli nechat? Nedávno jsem měl větší díru v běhounu, že už budu muset dát knot, nakonec to dal dolitý tmel z láhve a dofoukáno CO2 a bez problémů drželo i když jsem odhadoval, že tak velkou díru už tmel nedá.
Vždy ale dofouknu jen na menší tlak (odhadem kolem 15psi, jak se zrovna trefím), tak to nechám třeba 10–20 minut a pak teprve dofouknu na cílový provozní tlak. Rovnou dofouknout na větší tlak je vždy problém (při hraniční velké díře) a je jedno jestli CO2 nebo ruční pumpou.
Jediné co mi napadá je, že ruční pumpou to foukáš o hodně déle a tak tam ten tlak není hned a má aspoň trochu času i když to pořád není tolik jako když to cíleně necháš těch 10–20 minut na nízkém tlaku.
Už se mi to ale kdysi dávno stalo i s malou ruční pumpičkou. Větší hraniční díra, bez tlaku to tmel dal a po doufoukání na cca 30psi to zase povolilo a takhle 2× po sobě. Po třetí (tmel ještě byl) jsem to nechal na těch cca 15psi cca 20 minut jízdy a následně už to nafoukání na 30psi udrželo.
Od té doby už to jinak nedělám.
Ale je jasné, že v závodě tohle není ideální postup.
Já s tím neměl žádný problém, je však možné, že jsem měl štestí spíše na menší díry a knot v nich držel hodně pevně i bez tmelu a pokud si pamatuju, tak ani CO s tmelem mi nic neudělalo, nebo jsem si nevšimnul. Tak většinou jsem tmel buď doplnil, nebo dotyčný plášť dojezdil a dal nový.....
Mensi diry vezme i tmel samotny, hodne velke nepomuze ani knot. Ja mam nekdy hodne velke nebo na blbe miste – u patky plaste.
Jasně po trnua fakt malá a pravidelná (hřebík) asi tmel podrží, já měl zatím největší od šutru a byla jako do „L“ a měl jsem jen ty tenké knoty (tl 3mm) tak jsem dal dva, ale bylo to v běhounu, ne u patky…existují i silnější knoty 6mm a i více. Dnes sem dal někdo video z Cape Epic a zrovna tam cpal knot nad patku…je však fakt, že říznutí boku ani knot nedá. Knot je vlastně provazec obalený hmotou , která za studena vulkanizuje a drží to fakt hodně a tmel to podpoří.
Zkušenost ze závodů (časový pres) a z marastu – malou díru pobere tmel, na moc velkou nepomůže sebevětší knot a ty mezi hravě zvládne gumička s uzlíkem (případně několika) a imbus potřebné velikosti z multilkíče.
takže chceš vlastně říct že knoty jsou super, jen zatím používáš nějaké polofunkční samo domo řešení…:D
Knoty jsou super, ale jsou situace, kdy prostě dojdou a tohle je alternativní řešení, které funguje.
Tim uzlem to tam narves napred aby to zevnitr drzel predpokladam?
Jasně, uzel narveš dovnitř, volné konce necháš čumět ven a pak za ně popotáhneš uzel přesně na místo kam potřebuješ.
Na zacatku nekdo zminoval i konopny provazek. To by s uzlikem melo fungovat podobne, jen je nasakavy, misto vulkanizovatelny…
Dík za podmětný informace… po pročtení všeho jsem se rozhodl, že se mi nechce nic vozit v kapse, takže zvítězilo řešení Sahmurai Sword… no uvidíme… tak nějak doufám, že to nebudu muset nikdá použít, což by ale znamenalo vyhozený prachy ;-)
Jinak knotů mi přijde dost, takže jsem je šmikl na pů (bylo dokonce i na nějakým videu), 2 napích nakonec ja vtahovací jehlu, odstřižený 3 kousky dal do zipsáčku do podsledlový brašny a zbylejch 5 v jiným zipsáčku skončilo v bike-lékárničce.. fakt se mi tohle řešení líbí ;-)
Taky jsem se rozhodl jít touto cestou, jen jsem ještě neobjednal.
Nechceš vzít bajka, udělat v terénu zářez a otestovat to? Nejlépe i CO2 pumpou a při tom všem se natáčet? :D
Né dík, to fakt nechcu :-D… nejen kvůli tomu, že CO2 pumpu nemám, hlavně ale nejsem žádnej youtuber ;-)… ale až uznám, že je zadní plášť zralé na výměnu, tak to asi prubnu!
ale ta cena :(
Tak jako zadarmo to není, ale nápad si zaslouží ocenit… a když chvíli počkáš, tak to třeba obšlehnou Číňani a prodaj to za polovic ;-)
oproti dynaplugu......akurat ma napada ci tie knoty nevysychaju. ci nema co vyschnut?
Mě přijde, že to má stejnou šanci oschnout… pokud má co… ale i právě proto jsem to rozstříhala na hrot dal pohotovostní dvě půlky… zbytek je v zip-sáčku… víc se pro to udělat nedá ;-)
Já mám jen jednu zkušenost s knotem – a to takovou, že v díře na boku (Schwalbe) klouzal po mlíku a nedržel. Konopný provázek naopak nasál mlíko a držel hned . Když jsem plášť za půl roku vyhazoval, tak jsem zkušebně provázek tahal ven kleštěma a držel jak luteránská víra . Provázky si můžeš připravit v různém průměru, s uzlem, bez uzlíku a dokonce i ploché.
Tohle se musí nacvičit/vyzkoušet před prvním vážným použitím v terénu a prípadně vyzkoušet zmíněné alternativy (já to tak udělám, až budu mít). Na druhou stranu na Epicu tam určitě mlíko měli a jako klasický knot to taky vypadalo, tak by to fungovat mělo.
Proto jsem tajně doufal, že se vpa007 hecne a ten hřebík tam nacpe :)
mno jako nechce se mi do neporušenýho pláště za každou cenu dělat ďouru… ale vydrž, už se blíží konec jeho vzorku, tak to určo prubnu ;-)
Opravdu je lepší si to zkusit, je trošku jiné opravovat „papíráka“ a něco jiného nějaký plášť typu enduro , DH…taky je lepší neváhat a pokud to tmel nebere dávat knot ještě když je v plášti alespoň trochu tlak, ale jde to i do prázdného, jen mi příjde, že hůř. Taky je dobrý mít knot už připravený v tom nástroji. Ono v rukavicích a v prachu, nebo blátě ještě strhávat obal…no nic moc. Jinak ty knoty moc nevyschnou, lepí to hodně i po dvou letech.
To zkracování knotu, no chápu to, ale pozor někdy to tam tlačíš silou, tak aby to nebylo moc krátký a neprojel celý dovnitř, ale je to o tom zkoušení:-)
Tak jsem nechtěně vyzkoušel dřív než ty – nahodil jsem nový plášť a měl na dvou místech na bočnici záhadné, malé, tmelem nezacelitelné díry. Nechápu, ale prostě se tmel (café latté) nechytnul, přitom třeba kolem patek zatěsnil bez problémů, takže funguje.
Prubnul jsem tedy samuraie a naprosto v pohodě během chvilky opraveno a je po problému.
super… já mám už zadní gumu skoro slítanou, ale pořád se mi nějak nechce do ní bodat, když drží.. ale na začátku prázdnin pude dolů, tak to asi testnu ;-)
Díky…objednáno, zítra si pro to jdu…
Ja pouzivam take. Pominu superlativy (rychla oprava s vzdy po ruce v riditkach, kde se nemohu zranit). Ma to jednu chybu. A tou je uschova v riditkach. Kolo mi 2× spadlo resp ja spadnul z kola. Pri kazdem padu na jinou stranu a prvni na zem narazila riditka. Zaver? Na obou stranach mam urazeny krytky riditek. Pominu-li to; ze to blbe vypada, tak ostre hrany mi tlaci do rukou, kdyz chci zmenit polohu rukou. A protoze krytka je soucasti celeho trnu, nelze vymnenit. Pad rovnez zposubil, ze tak krytka s navlekacim trnem nejsou kolme tz se hur strkaji do riditek. To by tak nevadilo, ale nevim, zda-li se pri oprave nezlomi. Lepsi reseni by bylo mi trn s vodicem v riditkach a pak vymenitelne krytky.
Samuraje vozim uz neco pres rok a spokojenost. Na poprve se mi to samozrejme nepovedlo zaknotovat takze jsem daval dusi. Chce to trosku cviku. JInak knoty nevysychaji, ani nijak nepodlehaji casu nebo jsem to nevypozoroval. Je dobry si to doma pripravit na ten bodak a pak uz jen z riditek vytahnout hotovej kousek, kterej muzes hned cpat do plaste. Jo a taky je striham na pul.
Ja vozim totok, je to ze sady za kilo, zkracena rukojet a v prostredni kapse dresu to ani necitim, zachranne magnesium je stejne velke a rozhodne tezsi.
Mno jo, vy závoďáci s domestikama si můžete dovolit vozit v kapse takový ptákoviny, bo nemusíte mít kapsy plný jak my hobíci ;-)
Nějakou dobu vozím Samurai v řidítkách a celkem jsem v rozpacích. Pořád se povoluje, a teď při nevinném pádu jsem jeden špunt urazil – aspoň neztratil, nechtěl bych to mít někde zapíchnutý. Asi zkusím na závit dat trochu modrého loctitu. Máte někdo tip, jak jinak zamezit povolovaní?
Nemám, ale mě se nepovoluje. Nemáš to třeba jen málo utažený?
Utažený asi dost, možná začínám mít podezření, jestli se to neuvolňuje jako celek. Když to utáhnu větší silou, něco se protočí, buď šroub v závitu nebo celek v řidítku. Možná vyzkouším přidat nějakou gumku na obvod toho válečku.
Chtěl bych taky slepit ten jeden zlomený díl, ale přijde mi, že je to zrovna ten druh plastu který se blbě lepí.
Slepil jsem to nějakým dvousložkovým lepidlem, nechal tejden tvrdnout a drží to znovu festovně.
na rodla sem se vykašlal a dávám tu část s jehlou a knotem do dutý osy kliky. Na ten bodák kašlu, neni potřeba.
1+
Tyjo! Dobrej hack! Já už jednu vidličku ztratil… tohle mě nenapadlo! To je za zlatýho bludišťáka :-)
Tak vidno, že to se ztrácením Sahmuraie není asi nic neobvyklého. Do té osy dobrý nápad, ale v mým případě to nepůjde.
A co do sloupku vidlice místo ježka?
Já už to vyřešil po vzoru matbikera, knoty a vidličku ze sady weldtide mám ve futrálu od doutníků a vozím v dresu. Do sloupků vidlice hodlám schovat 2 bombičky, ale ještě musím vymyslet něco aby to tam nelítalo a neklepalo.
Co to schovat do mirelonu?…
Kdyz uz do krku, tak bych se to tam pokusil nacpat od spodu – nebudes muset sahat na hlavko + predstavec, a jeste to utesnis proti bordelu.
Neni spatny napad ale je dobbry to mit po ruce rychle, jak je to na rafku, tak se tam trn dava dost blbe.
https://m.heureka.cz/hledat/?…
Behem tydne bude doma. Poreferuji kvalitu a velikost.
tuhle mam…
Kartička pošty stejná velikost jako kreditka. Nářadí v pohodě, pro účel dostatečně tuhé, o plášť se to fakt neohne. Krabička k ničemu, příliš veliká. Knotky nic moc. Kvalita sice dobrá, ale poloviční délka oproti těm co se samostatně prodávají k sadě Sahmurai za nějakých těch 70Kč. Nedovedu posoudit, jak moc použitelné budou ty tenké, přijdou mi až moc tenké.
Ale jakože v pohodě, hlavně jsem chtěl to nářadíčko :)
O tom šroubováčku jsem přemejšlel, ale naštěstí nemívám moc často větší defekty (špíš menší, na který přijdu až podle mlíka na rámu a pak se po pár tejdnech divim, že mi došlo mlíko). Naposled jsem Ferdus knot zatlačoval do pláště skládacíma nůžtičkama, na příště bych to rád zkusil centrklíčem na nářadí, tedy něčim co mam v batohu. Ale kdybych ty knoty tlačil častějc, tak ho taky pořizuju.
Osobně jsem to už zkoušel vším možným a došel k závěru, ze správné nářadí bude dobré na nervy :D
Zatim jsem to potreboval jen v domacich podminkach, ale nekde na ceste bych se s tim napriklad imbusem opravdu srat nechtel.
Koupil jsem to protoze v mistnich kramcich to nikde nemeli samostatne a 800kc za tu Sahmurai sadu nedam ani z legrace.
Kup od Lezyne.
Teď jsem na to koukal , vypadá pěkně, cena poloviční než konkurence okolo litru.
Nam jak tu levnou variantu za dve stovky tak jsem ted vzal lezyne. Lezyne je moc peknej kousek nastroje. Lezyne se lip drzi a cpe do plaste. Vetsi drik. S tou sadou co ma zvlast pruraznik a oko na knoty jde ne uplne dobre nacpat knot. Ma to malej drik a blbe se to drzi. Lezyne je dost stylovka udelana. Maji to hodne fajnovo udelany. Tu modrou sadu vozim v krabicce od energit bonbonu.
Vozím tu obyč modrou sadu a pokaždé oprava defektu naprosto bez problému.Navíc je to docela malé,takže to vozím v takovém pouzdře i s dokladama a dalšíma blbostma v dresu a ani o tom nevím.
Lezyne sice vypadá pěkně,ale vůbec mě to nezaujalo a nevím v čem by mělo být lepší než to co mám.
V primem srovnani ma to lezyne lepsi drzeni. Plus je to lezyne i kompaktnejsi. Nahradni knoty uvnitr pouzdra a netreba resit nejakou dalsi krabicku. Jinak sluzbu odvedou vice mene stejnou.
tu modrou mám taky a vyndal jsem z ní ten protahovák. přijde mi, že nářadíčko (přinejhorším se smirkem z lepení) udělá stejnou službu. do vidličky jsem si už doma předpřipravil knot a obalil folií aby nevyschnul, aplikace je pak blesková. drbat se s tím v terénu je vopruz.
Účel protahováku moc nechápu – chci přece díru co nejmenší, aby knot co nejlépe držel, a ne ji ještě zvětšovat protahovákem. Guma na kolo není guma na auto.
U toho Lezyne aplikátoru mi vůbec nejde strčit ten jejich knot do té vidličky. Neproleze tím proříznutím na hrotu.
Vám to jde?
Me to jde. Ja mam zase problem nacpat knot u te modre sady. Tam je doost velkej prumer toho knotu a vidlicka je zase mala. Knoty lezyne do modre sady dostanu. A knity modre dostanu i do lezyne.
ty malé knoty jsou právě super, ty velké od ferusu už do normálního XC pláště a běžné díry nenarveš…
T
Uvidim. Jsem na to zvedavy. Budu vozit vsechny tri typy s sebou. Mam to pro 40mm plaste, takze ta delka mi stejne vyhovuje.
Obdobnou sadu pouzivam uz pres 5 let, spotrebovano tak 25 knotu na opravy svych a cizich defektu a funguje. Zakladem je dost silna stena plaste, aby knot udrzela a pri aplikaci se neroztrhla (to se mu stalo s racing ralphem kdysi davno).
Pouzivam knoty od ferdusu(1,90 kc/ks bez dph) a vulkanizacni roztok d4(tuba asi 5kc).
Najlepsi aplikator ma z mojho pohladu Blackburn. Novinka od Lezyne vyzera realne tiez super, vidlickou (na rozdiel od weldtide) prejde knot hravo
Nejake foto blacburn ktery konkretne? A novinka od lezyne jaka. Na strankach maji jen ten co mam.
Blackburn Plugger – mensie k knoty pouzitelne aj do lahsich plastov, lahka a presna manipulacia. Cena prijatelna :) Lezyne uz bol vyssie spomenuty
Jo tenhle Blacburn. Ten jsem ocumoval taky, odrazilo me ze je to plastovy. Ten drzak co k tomu je ale zase byl fajnovej.
Na blackburn jsem koukal a přijde mě ten aplikátor až moc tlustý.
Plast problemom zatial nebol – paskou pripevnis na ram a pootocenim vytiahnes pripraveny hrot. Za sekundu vybavene. Priemer hrot je podla mna ± rovnaky ako knot ferdus :) Origo knoty su vyrazne tensie a davaju sa dva, spletene dokopy
nechapu co furt resite. klasika weldtite funguje v pohode
nechapu co furt resite. klasika weldtite funguje v pohode
Resime proste to nejlepsi, jako v jiných tematech. Co je best pro tee neni pro jinyho.
Nejake foto blacburn ktery konkretne? A novinka od lezyne jaka. Na strankach maji jen ten co mam.
Kde koupit tenké knoty? Měl jsem sadu RavX, kde byly knoty 1,5 mm.
Ferdus má jen 3,5mm. Na Ali jsem našel taky jen 3,5 mm.
Jsem ti chtěl napsat Force, ale ti je budou mít až na konci května.
K čemu tak tenké knoty?
Příjde mi zbytečné cpát do malé díry tlusté knoty.
Malou díru dá tmel (dobrý tmel když je čerstvý dá dost velkou díru). Do malých děr budeš i blbě ten knot cpát, pokud to nebude zrovna dynaplug, tak tam aplikátor nemusíš dostat vůbec.
koukám po nějaké sadě, kterou bych dal do řidítek (kapsička je plná, když už, tak maximálně Lezyne). Máte někdo zkušenosti s tímto? https://www.bike-discount.de/…-tool-875545
Hlavně, jestli se to nevyviklá v řidítkách.
Ja mam podobny system jen od jineho vyrobce a spokojenost – v jednom riditku “vrtak” na ocisteni diry a ve druhem aplikator s knotem a par nahradnich knotu
Teď koukám, že už i číňan se s něčím takovým na Ali vytasil:
Že jim to ale trvalo, díky :)
Tvl a mne to stalo takove love :(
To vypadá slušně
https://www.notubes.com/dart-tool zatím to moc nikde není ke koupi
Už má i Force svoji sadu.
Skoda, ze to nedalaj treba do riditek. Batoh na vyjizku kvuli tomu vozit nebudu.
Délka složené sady 106mm, váha 24g, to zvládne kapsička. Sám vozím Dynaplug Racer a ten je jen o maličko menší a v dresu o něm nevím.
Vozím ho taky, v podsedlové brašničce, v pohodě se vejde.
Do tasticky uz to nedam. Je tam duse, multiklic, lahvicka cerstvyho mlika, rychlospojka. A vic se tama nevejde. Takze jsem musel koupit samuraje do riditek.
Přiděláš páskem se suchým zipem na rám. Mám takhle duši i bombičky.
Já tam duši a mlíko nevozím, mám 2 bombičky s koncovkou, multiklíč, Dynaplug Racer, kus řetězu, brzdový destičky, gumový rukavice a klíč od dílny.
Vyhoda raceru je, ze se bez těch end caps vleze do one up naradicka v hlavaci :) i s nahradnima knotama… jasný, dražší varianta než origo one up řešení, ale asi tak milionkrát funkcnejsi…
? Rikas teda ze one up knoty slabota…?
tak to jsou úplně nejobyčejnější knoty, drahý to je jen kvůli tomu, že si to našroubuješ do toho nářadí… Dynaplug je někde úplně jinde
Jo takhle…vzal jsem to jen kvuli tomu, ze je to komplet s naradim. Je to rychle pristupny aniz bych musel sundavat bagl a hledat naradi nebo jehlu s knotem. V tom krku vidlice je to v klidu. Samotnej knot uz od oneup dokupovat nebudu. Tech 15ks v zakladu bude na dost dlouho.
však v poho, jen ****** s vidličkama a jakýmakoliv knotama je prostě opruz kterej ne vždy funguje dlouhodoběji, v tom jsou knoty od dynaplugu jinde. Jinak mám ten kit od dynaplugu na stejném místě, jen na tom nářadíčku nedrží napevno
No asi by jsi to hlavně neměl kupovat za koruny, cena 3500kč nebo 119 dolarů to je brutální kurz
Tak si 119 přepočti kursem a připočti DPH a uvidíš kolik ti vyjde.
Jo zapomněl jsem na dph
Používáte někdo Force Pikado ? Hlavně cena je oproti konkurenci zlomková, ale zajímalo by mě, jestli to na gravel pláště nebude moc „humpolácké“.
Objenal jsem, je to z kovu cele, humpolacke v cem, velikosti?
Ahoj, přemýšlím o koupi, kamen úrazu je však ve velikosti, kapsy plné, na kole pro případ nouze duše bombicka a montpaky, nezbývá mi než to dat do riditek, kolik má prosím průměr nejširší místo, jakoby mezi těmi jehlami? Že bych to upravil podle sebe…
Zitra to prijde, tak ti to zmerim. Ale problem je, ze ze rifitrk to nevytahnes pak jednoduse ven. Kde ted vozis kramy na tom gravelu (duse, montpaky apod)?
Díky, budu rád a kdyžtak taky objednám. Nejde však o gravel, ale enduro, kellys Swag, ježdění s batohem mi však zásadně nevyhovuje, už jej proto. Že ho prostě nikdy nenaplnim. Na kole nemám místo má bidon, takže levá kapsa multitool, 250ml soft flask a karta od auta , v pravé telefon, dokladovka a tyčinka, duše bombička a montpaky jsou přidělaný na louri frame strap. Samozřejmě občas vezmu třeba ledvinku, která má hydrovak, ale když ji vezmu asi nejedu takovou hranu abych to použil… proto přemýšlím o té modifikaci
To jezdis jen na 250 ml vody? Swag nema kosik a lahev? Force pribastli k Louri, pripadne i multitool.
Jojo, a většinou ani ne plné, jsem zvyklý z rychlebů , že to stačí, cestou nahoru naplním a než to objedu a zase doplním, akorát to vyjde, na ježdění po lese je snad vždy kde naplnit nebo koupím a doplním z petky, stejně jako Pivot a YT které mají podobně uložený tlumič nemá takže tohle je jediný řešení, co se týče té louri, duše, 2 bombičky a 2 montpáky je víc než dost a místa nezbývá, už tak o něco přečnívá z rámu
Nevim no, Force by mel byt dost tenky. Pak Sahmurai apod no, Force do rodel je IMHO kravina, kdyz to tam nacpes, tak to zas bude oser nejak vytahovat.
No, sahmurai není kompatibilní s gripama, force si chci proto upravit dle sebe, mám v riditkach nahrání články řetězu, sk pásky, namotanou el. Lepicí pásku a stále dost místa, přijde mi to dobré, ideální na to v bikeparku v klidu sundat, vše si opravit a jet dál. Při jízdě to nepřekáží
No, sahmurai není kompatibilní s gripama, force si chci proto upravit dle sebe, mám v riditkach nahrání články řetězu, sk pásky, namotanou el. Lepicí pásku a stále dost místa, přijde mi to dobré, ideální na to v bikeparku v klidu sundat, vše si opravit a jet dál. Při jízdě to nepřekáží
Ok, jak to tam máš uložený a jak to vyndaváš? Řeším zrovna něco podobného :)
Poměrně jednoduše, pár článku se spojkami v igelitu, ten je rozumět přichycenej páskou která jde na rodla “z venku” pod grip stačí chytnout a vytáhnout, co se tyče pásky ta je namotaná na kousku brčka, a to drží u sebe sk pásky, na konci jsou chycené taky tou páskou která vystupuje ven, nikdy nebyl problém, stačí povolit grip a vše se vytáhnout, pravě nějaký knoty by se mi tam ještě vlezly, a tak to chci vyzkoušet.
:) Premet Podlaha approved
Jezdíš bez zátky? To je trochu o hubu. Jinak si nedovedu představit šťourat to někde, když knot se aplikuje nejlépe pokud je v plášti ještě nějaký tlak.
Není jezdím odi, nemají zatky, proto stačí jednou otočit grip sundam a všechno si vyndam, bombicek je dost, čas proto neřeším
A jen to chytit páskou někam k rámu? Předpokládám, že sedlovku máš teleskop, takže tam to nepůjde.
Hele šlo by to, každopádně tohle řešení se mi nezdá a daleko radši si to nacpu někam dovnitř.
Neodolají jsem, přece jen to nestojí moc, zdá se že by se to mohli vlezt i tak jak to je, uvidím, kdyztak to vezmu pilníkem.
Tak pak natoc video jak to budes vyndavat, to by me zajimalo.
Přesně tak, velikost. Jestli průměr „pilníku“ není moc velký. Ale hledal jsem velikost konkurence a asi to nebude tak velké, jak se mi z fotky zdálo :)
Mam. Zpracovani ok. Cekal sem za tu cenu, ze to bude jakejsi plast. Navic tu polovinu se zdrsnujici jehlou nepotrebuju. Takze ji fiknu a bude to jeste skladnejsi, nebo tam muzu dat treba ventilky. Do kapsy se krasne vejde i tak jak koupis.
Tu zdrsnujici bych nezatracoval, obcas jsem mel tak malou dirku, ze to nevzal tmel ale knot tam taky bez protazeni nesel.
Mohl by mi někdo z majitelů Lezyne Tubeless Kitu změřit délku a průměr ve složeném stavu? Potřebuju před objednáním zjistit, jestli se mi vejde do podsedlovky :)
EDIT: Tak není třeba, je to už o kousek výše v tomto vlákně.
Bacha merim echt plastovou suplerou. Tak aby jsi nebyl prekvapen mirnou odchylkou :)
6cm
Koukal jsem na celé vlákno a dost se tu řeší profi řešení, které má mikro velikosti.
Potřeboval bych nějaku začátečnickou sadu :-).
Popravdě bych to chtěl vzít i na závody do dresu (do žádné kapsičky na řidítka, pod sedlo ani nikam jinak bych to nedával jen do kapsy na dresu, tak by to mohlo vlízt).
<br />S tímto od Force nemáte zkušenost? –
Podle rozměrů to v krabce může být velký jak telefon. V kapsách kromě pumby nic nevozím, tak že bych to neměl kam dát to asi nehrozí.
Jsou nějaké pro/ proti?
Nechcu vyhodit majlat za něco co bych pak nedokázal použít a pokud by se osvědčilo, tak bych pořídil pak něco malýho.
Ještě bych vložil poddotaz.
Nezkoušel někdo nějaký krizový scénář, když neměl knoty? Myslím na dojetí. Něco ve smyslu největší krize, jako lepení to z venku x krát nějakou izolačkou/elektrikářskou páskou dokola nebo tak něco?
Pak když je plášť dole, tak to už je jiná. To už se v nouzi dá nacpat cokoliv dovnitř, ale spíš mě zajímá, když ještě nedošlo ke shození pláště.
Mám doma a vypadá to suprově, zatím jsem nepoužil
To mám. Velikost rtěnky.
Nejlepší je nějaké to řešení vyzkoušet v praxi, nejlépe mimo závod, člověk si pak myslí, že je lépe připravenej :-)
Jinak tenhle set od Force bude jistě taky fungovat, ale na závod to chce něco více ready. Něco, kde je knot už navlíknutej a ty jenom aplikuješ. Jinak ti během příprav utíká vzduch a i čas (závod). Např. něco takového.
Knoty samotné by mohli jít v nouzi nahradit třeba provázkem.
https://www.koloshop.cz/…-plastu.html
mám sadu od weldtide, asi stejný jak to od force. největší voser je dostat knot do tý vidličky, proto mám jeden knot už připravenej (protaženej ve vidličce a obalenej folií, aby nevyschnul). ale ještě jsem to za těch několik let nemusel použít v terénu, jen v dílně kde je na to čas a další nástroje.
ten protahovák nevozím, dal jsem místo toho do krabičky lepení navíc. jen pozor aby se krabička v dresu neotevřela, mít zapíchlej bodák v zádech nechceš.
spíš než provázek jsem někde viděl použít kancelářskou gumičku s uzlíkem (k tomu lepidlo).
To bych měl jako nouzovku než bych se s tím naučil.
Jinak toho bych si byl stopro vědom, že mi to může provrtat záda. Toto bych měl ošetřený. Na takový věci si fakt dávám pozor.
Přesně jak píšeš. Po prvním použití v terénu jsem doma v klidu provlékl knot vidličkou a obalil folií na potraviny. Od té doby jsem to zatím nepotřeboval. Krabička je menší jak mobil, takže v pohodě vleze do kapsy s mobilem a člověk je klidnější.
Mám to stejné a popisuješ to úplně přesně.
Procvaknul jsem plášť, mlíko tak nějak, ale ucházelo to. Tak že tam vrazím ten knot (plášť ještě ujede pár set kilometrů, ale nechtělo se mi ho sundavat a lepit) a narazil jsem na problém s nacpáním knotu do vidličky :-)
Nakonec se to povedlo, ale trochu mě to znejistělo :-)
Tuhle Blackburn Plugger sadu mám, ale nevím jak lepivý knot dostat do té duté jehly…
Jo jo. Akorát jsem trochu zaspal s přípravou na závody, jinak bych to už vyzkoušel. Mea Culpa.
Čili asi vemu Force, jako nouzovku a zkusím vzít i to z Alíka, jak píše Slavik.
Už i o něco výše byly tyto sady na Alíky zmiňovány, viděl jsem že tam je pár recenzí, tak na to zkusím kouknout.
Jako zase dávat za to litr nebo i víc, to se mi fakt nechce.
Nahore mas fotky Force Pikado. Stoji dve stovky. Je to v hlinikovem obalu. Pracuje se s tim velice dobre.
Proc nezvazis tohle?
Nastroje jsou velmi dobre, z uedne strany cistici jehla a z druhe ta vidlicka s knotem.
Já mám Force Pikado, je to malý, skladný, levný. Je to jak propiska. Vidlička je menší, tedy lépe použitelná třeba na silničku. Vidlička, co má třeba Lezyne mi přijde na silničku už moc. Jsou k tomu ale jen 1,5mm knoty, na větší díry to chce dokoupit 3,5mm, ty se do ty vidličky ještě vejdou, větší už ne.
Jak Force nemam rad a vse co jsem od nich koupil bylo na pi*u tak tahle vec je super
tak minule som pouzil relativne novy (chcem tym povedat ze urcite nie vyschnuty) dynaplug knot na silnicke a musim povedat ze total sklamal.
diera tak max 1mm, prvemu jednak odpadol hrot a cinkal v rafiku ale hlavne vobec nedrzal, proste to cez neho unikalo stale. je pravda ze nebol zarezany ale pri tom race kite pisu ze to ani netreba a proste sa nejako ojazdieval, posuval alebo co ja viem co ale nedrzal. tak som asi po 30km osadil dalsi, ten vydrzal sice az domov ale pri dalsom nafukani na povodnych asi 100psi to proste unikalo. a ked som ho odlupol ze ho zarezem do roviny tak to vyfucalo rovno cele.
jako dost sklamanie. teoreticky to mohlo byt tym, ze ten plast uz bol dost ojazdeny takze tam bolo uz ozaj malo gumy(asi aj preto to nedal aspon na dojazd tmel) ale aj tak…za tie prachy dost o nicom.
mate niekto s dynaplugom skusenost? lebo rozmyslam ci ma kupit nahradne knoty ktore nejsu vobec lacne alebo rovno skusit notuBES Stans Dart Tire Repair Kit na ktory mam z okolia pozitivnu recenziu aj ked je to o dost vacsie ako dynaplug race (preto som ho kupil)
Mám a v obou případech bez problému použitý na silničních Pirelli cinturato a poprvé to drželo tlak i když nebyl v plášti tmel.
já jsem s Dynaplugem spokojený.
tak to bude bud rukami alebo tym starym plastom.