• borda

    Pořídil jsem kellys Soot 50 a jsou na tom (víceméně – dole jsou trochu vyhnuty) klasický oblouky. Což mi úplně nevyhovuje – úchyt za páky je na můj vkus moc nataženej.

    Jaka je prosím Vaše zkušenost – zkrátit představec a zůstat u klasiky (šel bych odhadem na 8, max. 9 cm), nebo vyměnit za nějaké kompakty? (koukal jsem, že v Decathlonu mají docela sikovny gravel řídítka).

    Nebo je to jedno?

    Selskej rozum mi říká, že s krátkým představecem a klasikou bude posed při vrchním uchopí už hodně naprimenej. Jsou tam ještě nějaký další aspekty?

    Díky.

    0 0
    • melda  

      Já zase jezdil kompakty asi 6let a pořád jsem se na tom kole jaksi nemoh srovnat. Co mám nový s klasikou, je to super. Že jsem na to nepřišel dřív… Bejt tebou, zkusím představec někde pujčit a uvidíš, jak ti to bude sedět.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jáchym 1  

      Asi budeš muset trochu experimentovat.

      Tvary řídítek,délky a sklony představců.

      Já používám řadu let kompaktní řídítka.

      1.vyhovuje mě plynulé napojení pák,nevznikne,,do­lík"

      2.malý výškový rozdíl mezi horním a spodním úchopem.(jsem neohebnej)

      Pokusím se najít kalkulátor pro simulaci nastavení řídítek.

      0 0
    • TK75  

      Představec 10 cm akorát

      9 cm a už to je znát, v rychlosti to je nervní

      8 cm to teda nevím

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Platí pro tatáž řidítka a konkrétní kolo a konkrétní použití. Ale zkoušel jsi při změně představce dát zároveň řidítka s jiným REACH (dosahem)? Měnil jsi adekvátně i nastavení sedla?

        Ono primárně řešit délku posedu jako takovou skrze REACH řidítek je nesmysl. Je pravdou, že s kompakty se nastavení většinou trefí snadněji, ale nejsou všespasitelné. Hodně moc záleží na jezdci, použití, proporcích a typu nastavovaného posedu. A i pak se to všechno dá zazdít špatnou šířkou řidítek nebo špatnou polohou pák na nich.

        A se zásadně špatně vybraným typem rámu nebo velikostí (pro konkrétního jezdce a použití) ani sebelepší řidítka a fitter nemusí vybojovat úspěšný boj.

        0 0
        • TK75  

          Ano tohle bylo zrovna s jedním kolem a řídítky.A bylo dokonce znát na chování kola když je představec do pozitivu nebo negativu.Při změně druhu řidítek jsem opět vše musel přenastavit.Stejne když jsem přešel na 650b kola.

          0 0
          • deekay  

            Tak to je logicke, ze se to musi prenastavit :) Fakt staci drobnost a zmena je hodne znat. Ja si vzdy s nastavenim riditek hraju extremne dlouho. Postupne se priblizuju idealu, az najdu to pozici kdy „je to proste ono“ kterou pak hned na vyjizdce poznam, jak se do ni trefim :)

            0 0
          • TK75  

            Ja vím že se ptal kvůli posedu, ale prostě 90 mm představec mi přijde u grevlu tohohle typu jako Soot minimum.Pak už to nemůže být dobrý, co se týče chování kola

            0 0
            • deekay  

              Tak ono zalezi co s tim jezdi, jak s tim jezdi a jaky k tomu ma prave riditka. nekdo ovlada gravel jak MTB, se sirokyma riditkama vysoko a kratkum predstavcem a nekdo jak silnici s delsim predstavcem, uzsima rodlama a vetsim dropem :)

              0 0
            • sparrow_cz  

              Já jsem na CX zkoušel různé délky, nakonec jsem zakotvil na 70mm a nemám problém.

              0 0
              • TK75  

                To nechápu, Ronin, Diverge, Sequoia, Ritchey Swiss Cross u všech naprosto stejné chování.S 10 cm představcem drží směr a řízení v rychlosti krásně stabilní, člověk může klidně pustit řidítka.S 9 cm představcem se skvěle manévruje v lese, ale když jedu rychle už cítím méně důvěry.Je to citelně míň stabilní.To mám široký berany 46 cm.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Ještě by bylo dobré udávat i velikost rámu a případně reálný úhel hlavové trubky.

                  0 0
                  • TK75  

                    No jo, tak to víš, že ty kola se od sebe celkem tím projevem liší.Velikosti jsou vše 56, HA teď hledat nechci, ale schválně které kolo jede nejlépe?

                    To jak která přehazovačka funguje nebo jak jedou kola nemyslím.Jde jen o to co cítíš v ruce, při zatáčení, v rychlosti atd

                    Je to Pan Diverge +(ale přál bych si aby to byl Ritchey:-)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
        • deekay  

          Ono nezalezi taky jen na hodnote reach (A to pominu, ze ta uvadena zaprve casto ensedi, zadruhe se meni dle natoceni riditek) ale taky hlavne na tvaru. A tim nemyslim jen drop riditek, ale i tvar oblouku, ktery urci, jak do toho ruka padne a nakyma zpusobama se to da chytit.

          S posledni vetou pravda. Viz muj „jezevcik“ :) ted jsem na tom samem ramu ale v 54, misto 56 a riditka mam niz a bliz, ale ve vysledku je dosah na ne stejny.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Ono hlavně, jak to vídám, záleží na primárním nastavení a na představě jezdce o posedu a úchopu. Tedy proč, jak často, na jak dlouho potřebuje spodní úchop. A o kolik níže je schopen efektivně dosáhnout.

            0 0
            • deekay  

              Tak ja jsem schopny dosahnout dost nizko, ale musim brat v uvahu taky jizdu ze sedla…nechci si zase kopat kolenama do predlokti :D

              Ale je fakt, ze treba za paky se drzim jinak nez vetsina. Spis takovej Hirschi styl, nez Alaphilippe styl :D

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Jenže se, jestli sis všiml, na hony vzdalujeme představě o jednoduché poučce nebo kalkulátoru. Naštěstí „grevlisti“ moc jízdu ze sedla obvykle neřeší, tento parametr odpadá.

                0 0
                • deekay  

                  No, tim sem chtel tak nejak jen naznacit, ze zadny kalkulator ani poucka nebude fungovat… ale je to jen muj nazor samozrejme :)

                  0 0
        • borda  

          Soot je o cca 1cm kratší a 1.5 cm nižší, než silnička, která mi naprosto vyhovuje. Má (soot) o 1cm delší představec. Na silnici mám kompakty. Na sootu jsem (ne úplně strašně, ale jsem) natažený přesně o rozdíl kompakt/klasických řidítek. Něco maličko možná přijde ještě na vrub hydropákám, které jsou o něco větší, než klasické 105 na silnici.

          Z toho mi vychází dvě řešení – 10 cm představec a kompakt řidítka, nebo 8–9 cm představec a ponechat stávající.

          V podstatě naprosto přesně vím, co chci nastavit. Chce se mi jít cestou nejmenšího odporu a pouze zkrátit představec. Ale první varianta bude asi lepší. Při trošce laborování s podložkama a natočením představce bych snad měl být schopen dosáhnou téměř totožného posedu.

          To jsem asi měl napsat rovnou… Pardon.

          0 0
          • deekay  

            Kdyz zkratis predstavec, tak proste zkratis posed. Kdyz vymenis riditka, zmeni se ti hodne veci, protoze tak nejak pochybuju ze sezenes uplne stejnou geometrii riditek co mas ted ale s mensim reach…

            0 0
            • jonti  

              Pokud se drží jen za páky nebo dole v obloucích, je úplně jedno, jestli to posunutí zařídí změnou délky představce nebo změnou reach řidítek.

              0 0
              • TK75  

                No dobře, ale jít do představce 80 mm délky?U téhle geometrie?To není jako třeba Liteville 4-One Mk.1 kde je položená vidlice a je to na to dělaný.Jde o jízdní vlastnosti:-)

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Není to jedno. Už to nakousl deekay, jde také o prostor pro kolena při jízdě ze sedla, hlavně do prudkého. Není nic příjemného kopnout si do řidítek.

                A krom toho o další možnosti úchopu, po pěti hodinach už bude přemýšlet, jak by se jinak chytil. Kdyby šlo jen o páky, tak vlastně berany vůbec nepotřebuje. :-)

                0 0
                • TK75  

                  Zlehka kopu i s 90 mm představcem.Naš­testí opravdu jen lehoucce, ale s 100 mm to prostě bylo ideál

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    A stejně je to i s výškou řidítek. Dosáhnu sice hluboko, na rovině je to jedno, ale hrbit se zbytečně i při záběru do kopce fakt není žádné labůžo.

                    0 0
              • deekay  

                Pouze pokud by sehnal dvoje naprosto identicka riditlka, jen s rozdilnym reachem. Jinak ta geometrie riditek dela taky hodne.

                0 0
          • Jan D.  

            A co něco takového? https://www.kupkolo.cz/…020_z107953/#…

            Já si takovýma řidítkama poladil posed na cx kole tak, aby bylo pohodlné i na delší jízdy. Možná bys pak nemusel otáčet představec.

            0 0
            • borda  

              Koukal jsem na něco podobného od specialized. Hover flare. Docela se mi to libi.

              Nakonec jsem ale objednal fsa compact adventure, poněvadž jsou (mmj) svrchu placaty a to mi moc vyhovuje. Celkově jsou hodně podobný jako řídítka ze silnice, co mi moc vyhovují.

              Na silnicce mám 10 cm představec v negativu (v profilu je fotka ještě před úpravou).

              Tady se uvidí, kolo je trochu nižší, zas ale má o podložku víc. Nějak to už doladím. Ta řídítka považuji za základ, na sootu jsou prostě příšerný. A ještě je dost brzo ukončena omotavka, takže se to blbě svrchu drží.

              0 0
              • Jan D.  

                Je to pohodlné, ale špatně se kvůli tomu prohnutí na řidítka přidělávají různá udělátka. Ritchey jsou zvrchu taky placatý, ale oproti kulatým na silničce nějaký zisk v pohodlí nesleduji. Spokojený s nimi ale jsem.

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Netuším, jak moc limitně máš nastavený posed na silničce a co na gravelu jezdíš.

                Na gravelu/CX mi můj comp-silniční posed nefunguje dokonale, mám ho prostě vyladěný na silnici. Tedy funguje, pokud sedím a šlapu nebo jedu ze sedla do kopce. Jel jsem takhle po silnici bez újmy dvoustovkovou štreku, v pohodě. Krátké technické sjezdy v pohodě. Problém nastává při delším manévrování po rozbitém terénu z kopce na brzdy (a ze sedla).

                Protože mám dvě nepatrně odlišně nastavené silničky (kokpity), tak vím, že na gravel/CX bych si měl přenést (ach, ta lenost) méně závodní posed s menším dropem řídítek a nepatrně širšími řídítky – prostě uvolněnější, více ‚endurance‘, to vše výhradně kvůli ‚gravel‘ technickým sjezdům po cestách rozrytých těžaři dřeva.

                0 0
                • borda  

                  Když já mám endurance silnici. Takže ten posed je uvolněnej až až. Skutečně mi to vyhovuje. Kdyby se tam dala kola se širšími plášti, klidně by to mohl být gravel. Podle mě to má skoro stejnou geometrii jako GT grade (potvrzeno to ale nemám, GT u geometrii na webu uvádí šílený hausnumera. To snad někdo kouká od stolu na kolo a odhaduje to :)

                  Předpokládal jsem původně, že jen a to jen možná, pokratim představec o centimetr. No a trochu mě soudruzi z kellys dostali klasickým obloukama :). V životě by mě nenapadlo, že něco takovyho naperou na mainstreemovej gravel. Dokážu ale pochopit, že nějak to do ty ceny (která není vůbec zlá) dostat musí a výměna kokpitu u kola tyhle úrovně není finanční sebevražda. Je to za pár korun. Byt to nějaká raketa komplet v karbonu, přistoupil bych k tomu asi méně vlažně :).

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.