Zdravím. Jaký je vlastně rozdíl mezi klasickými špicemi
http://jumpsport.cz/…65-blk-spice
a těmi, co se u středu nkeříží jako třeba tady http://www.jizdnikola.net/…
Zdravím. Jaký je vlastně rozdíl mezi klasickými špicemi
http://jumpsport.cz/…65-blk-spice
a těmi, co se u středu nkeříží jako třeba tady http://www.jizdnikola.net/…
Mezi spicema zadnej. Mezi vypletama ano, jeden se krizi, jeden ne.
a co je teda podle vás lepší? já bych řekl, že ty, které ne nekříží, protože jsou na dražších kolech, ale nevím
A co to zadni kolo, tam se krizi taky. Asi nejakej levnejsi model.
proto je lepsi koupit dve přední :)
a úplně nejlepší je je zkombinovat s 203mm kotoučema, to je pak luxus největší :-)
Radiální výplet (to je ten co se nekříží) se používá jen kvůli úspoře váhy (kratší dráty). Nevýhoda radilálního výpletu je, že nepřenese kroutící moment síly. Z toho důvodu neuvidíš radiální výplet na zadním kole a nebo na kotoučovkách. Radiální výplet je tedy použitelnej jen na přední kolo a pouze v kombinaci s ráfkovou brzdou (silnička, nebo mtb V-Brake). U zadního kola někteří výrobci používají křížený výplet pouze na jedné straně.
a nekteři to posunuli dale a davaji i na zadni kolo oboustrane radialni vyplet a jeste k tomu bezplastáky… mel by jsi to dostudovat nez neco napises… :)
Upřímě řečeno radiální výplet na zadním kole jsem ještě neviděl :-) bezplášťáky jsou ovšem top class
Neviděl, bo na to nemáš mentálně
ááááááááá sorry, to jsem viděl akorát jsem na to úplně zapoměl :-) díky za připomenutí.
neni to jen o uspore vahy. taky to je tuzsi s mensim ajeroodporem. ;-)
tyjo to tužší je dost spekulativní, radiální je tužší než axiální ve vertikálním směru ale prohrává naopak v horizontálním.
jsí špica…akorát ty směry jsi trochu poplet…
ale nepoplet
ehm.. tangencialni?
Jaký je smysl radiálního výpletu na jedné straně zadního kola třeba u Cmaxů?
tam je to kvůli napětí drátů. když máš na obou stranách křížený tak ten u kazety je kratší tzn musí být více napnutý aby byl ráfek vycentrovaný. když dáš ke kazetě radiální tak to kompenzuješ tím že drát je přímo v pomyslném působišti síly (nepřesně řečeno) takže v praxi nemusí být strana tak napnutá. doufám že je to k pochopení.
řekni to přesně…
To je sice pravda, ale to predpeti dratu ve vypletu je nepatrna sila ve srovnani s tim jako silou na vyplet pusobis v zaberu nebo u kotoucu pri brzdeni – a pri obou tehle variantach je vyrazne lepsi krizeny vyplet kde jsou draty namahane ciste na tah. Radialni vyplet je namahany z casti na ohyb coz z hlediska mechaniky je spatne – podle me jediny vysvetleni je, ze plati to co rikas + ty krizene draty na druhe strane jsou samy o sobe tak pevny, ze k tomu ‚otoceni rafku oproti naboji‘ vubec nedojde a tudiz pri brzdeni nebo zaberu nejsou ty radialni draty namahany zadnou jinou silou nez predpetim pri utahovani a celou tu brzdnou / zaberovou silu bere ta druha pulka vypletu.
já mám radiální výplet všude…kde mi a co kde pak bere..třeba na bezplašťácích???
jasně že ta radiální síla je napínána více i pootočením náboje díky brzdě nebo šlapání, u starých c-maxů to dokonce bylo cítět jak se napíná:-))) na radiální stranu působí nepřiměřenou silou moment a na axiální zase samotné zatížení, takže ani jedno není ideal a nejde říct že jedno nebo druhé to vůbec neustojí.
OK dejme tomu, že jsem to u Cmaxů pochopil. A teď mi vysvětli proč třeba na Aksiumech je to obráceně, tedy krížený u kazety.
protože už neví z které do které…
taky bych to tak viděl
nevím jestli jsem byl pochopen, v žádném případě tento systém neobhajuju, z logiky věci vyplývá že je lepší křížená strana u kazety (jako se to dělá u silničních kol). důsledem tohoto mavic systému bylo že šlo aspon u starých c-maxů poznat nižší tuhost v záběru. u silničních kol nezepomen nemáš kotoučovou brzdu. nejsem ani zdatný fyzik ani se nijak zvlášt nepohybuju v zapleteno-kolařské branži;)
Jo chápu, jen jsem si rejpnul :-) … p.s. já nemám kotoučovou brzdu ani u c-maxů :-)
Ale stejně mají Cmaxy (STčka určitě) větší napnutí drátů na straně kazety. Mně se tohle řešení moc nelíbí.
2:1 výplet Fulcrumů tohle řeší taky a lépe (tam je na obou stranách předního i zadního kola ± stejné napětí drátů) a zadní je do boku znatelně tužší (srovnávám C29ssmaxy a Red Metal 29 XL, která jsou přesně stejně těžká, stejně široký ráfek, atd. – tedy měla by to být srovnatlená kola).
zcela s tebou souhlasím, já žádný fanoušek mavicu nejsem:-)
důležité je, že takhle to neřešil zatím nikdo…
A já bych do toho klidně šel :). I když Campy Zonda se mi pořád líbí o trochu víc…
má to smysl slepé uličky a hluchého chodníku…
já to neviděla, jako rozdíl…