• artorie

    Zdravím. Jaký je vlastně rozdíl mezi klasickými špicemi

    http://jumpsport.cz/…65-blk-spice

    a těmi, co se u středu nkeříží jako třeba tady http://www.jizdnikola.net/…

    0 0
    • Vilém  

      Mezi spicema zadnej. Mezi vypletama ano, jeden se krizi, jeden ne.

      0 0
        Výběr z produktů
        Kellys ARC 10 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Akce -17% Kellys ARC 10 kolo, modré

        od 17 999 Kč -17% MOC 26 499 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Silniční)
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • artorie  

        a co je teda podle vás lepší? já bych řekl, že ty, které ne nekříží, protože jsou na dražších kolech, ale nevím

        0 0
        • Vilém  

          A co to zadni kolo, tam se krizi taky. Asi nejakej levnejsi model.

          0 0
        • akula  

          a úplně nejlepší je je zkombinovat s 203mm kotoučema, to je pak luxus největší :-)

          0 0
        • Seky  

          Radiální výplet (to je ten co se nekříží) se používá jen kvůli úspoře váhy (kratší dráty). Nevýhoda radilálního výpletu je, že nepřenese kroutící moment síly. Z toho důvodu neuvidíš radiální výplet na zadním kole a nebo na kotoučovkách. Radiální výplet je tedy použitelnej jen na přední kolo a pouze v kombinaci s ráfkovou brzdou (silnička, nebo mtb V-Brake). U zadního kola někteří výrobci používají křížený výplet pouze na jedné straně.

          0 0
          • nox159  

            a nekteři to posunuli dale a davaji i na zadni kolo oboustrane radialni vyplet a jeste k tomu bezplastáky… mel by jsi to dostudovat nez neco napises… :)

            0 0
          • JSt  

            neni to jen o uspore vahy. taky to je tuzsi s mensim ajeroodporem. ;-)

            0 0
          • jIrI___  

            Jaký je smysl radiálního výpletu na jedné straně zadního kola třeba u Cmaxů?

            0 0
            • Evilcleaner  

              tam je to kvůli napětí drátů. když máš na obou stranách křížený tak ten u kazety je kratší tzn musí být více napnutý aby byl ráfek vycentrovaný. když dáš ke kazetě radiální tak to kompenzuješ tím že drát je přímo v pomyslném působišti síly (nepřesně řečeno) takže v praxi nemusí být strana tak napnutá. doufám že je to k pochopení.

              0 0
              • Joseph de Sax  

                řekni to přesně…

                0 0
              • Payia  

                To je sice pravda, ale to predpeti dratu ve vypletu je nepatrna sila ve srovnani s tim jako silou na vyplet pusobis v zaberu nebo u kotoucu pri brzdeni – a pri obou tehle variantach je vyrazne lepsi krizeny vyplet kde jsou draty namahane ciste na tah. Radialni vyplet je namahany z casti na ohyb coz z hlediska mechaniky je spatne – podle me jediny vysvetleni je, ze plati to co rikas + ty krizene draty na druhe strane jsou samy o sobe tak pevny, ze k tomu ‚otoceni rafku oproti naboji‘ vubec nedojde a tudiz pri brzdeni nebo zaberu nejsou ty radialni draty namahany zadnou jinou silou nez predpetim pri utahovani a celou tu brzdnou / zaberovou silu bere ta druha pulka vypletu.

                0 0
                • Joseph de Sax  

                  já mám radiální výplet všude…kde mi a co kde pak bere..třeba na bezplašťácích???

                  0 0
                • Evilcleaner  

                  jasně že ta radiální síla je napínána více i pootočením náboje díky brzdě nebo šlapání, u starých c-maxů to dokonce bylo cítět jak se napíná:-))) na radiální stranu působí nepřiměřenou silou moment a na axiální zase samotné zatížení, takže ani jedno není ideal a nejde říct že jedno nebo druhé to vůbec neustojí.

                  0 0
              • Seky  

                OK dejme tomu, že jsem to u Cmaxů pochopil. A teď mi vysvětli proč třeba na Aksiumech je to obráceně, tedy krížený u kazety.

                0 0
                • Joseph de Sax  

                  protože už neví z které do které…

                  0 0
                • Evilcleaner  

                  nevím jestli jsem byl pochopen, v žádném případě tento systém neobhajuju, z logiky věci vyplývá že je lepší křížená strana u kazety (jako se to dělá u silničních kol). důsledem tohoto mavic systému bylo že šlo aspon u starých c-maxů poznat nižší tuhost v záběru. u silničních kol nezepomen nemáš kotoučovou brzdu. nejsem ani zdatný fyzik ani se nijak zvlášt nepohybuju v zapleteno-kolařské branži;)

                  0 0
                  • Seky  

                    Jo chápu, jen jsem si rejpnul :-) … p.s. já nemám kotoučovou brzdu ani u c-maxů :-)

                    0 0
              • MlokCZ  

                Ale stejně mají Cmaxy (STčka určitě) větší napnutí drátů na straně kazety. Mně se tohle řešení moc nelíbí.

                2:1 výplet Fulcrumů tohle řeší taky a lépe (tam je na obou stranách předního i zadního kola ± stejné napětí drátů) a zadní je do boku znatelně tužší (srovnávám C29ssmaxy a Red Metal 29 XL, která jsou přesně stejně těžká, stejně široký ráfek, atd. – tedy měla by to být srovnatlená kola).

                0 0
                • Evilcleaner  

                  zcela s tebou souhlasím, já žádný fanoušek mavicu nejsem:-)

                  0 0
                • Joseph de Sax  

                  důležité je, že takhle to neřešil zatím nikdo…

                  0 0
                  • JakeF  

                    A já bych do toho klidně šel :). I když Campy Zonda se mi pořád líbí o trochu víc…

                    0 0
            • Joseph de Sax  

              má to smysl slepé uličky a hluchého chodníku…

              0 0
    • Joseph de Sax  

      já to neviděla, jako rozdíl…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.