• aristokrat.tomas

    Chci se optat jestli by bylo mozny na MTB namontovat klikovku urcenou pro silnicni. Jde mi hlavne o pocet zubu cim vic tim lip. A taky me docela zarazilo ze klikovky na MTB maji 42 nebo 44 a ja mam na kole 48. Dneska sem ji totiz zlomil a mensi si tam rozhodne davat nechci.Diky za rady;-)

    0 0
    • mr.antik  

      S 48 zuby ušlapeš snad 70 kmh to je šílenost. V dávných dobách se daly koupit takovýhle MTB převodníky (28,38,48) celkem bez problémů…

      0 0
    • voytaa  

      Taky jsem to tady před nedávnem řešil, na mtb jsem našel nejvíc 46 zubů, víc už by asi bylo moc

      0 0
      • omar  

        koupis kliky 48–36–26 LX, Deore , XT … převodníky samotný taky , jenom pozor aby to pobral přesmykač

        0 0
      • aristokrat.tomas  

        umim pocitat je jich tam fakt 48 ale o to nejde ptal sem se na silnicni tzn. 52/39 jestli by sla na to dat a co by to obnaselo. napr. www.bike-eshop.cz/…ra-170-39-52 proste jestli by to slo nezavisle nebo jestli bych musel menit i prehazku stromecek retez apod. s vymenou presmykace pocitam… vetsi tacy chci protoze sem z jizni moravy a tady je to sama rovna silnice krom toho nepredpokladam ze bych jezdil jinde nez na asfaltu…

        0 0
        • mr.antik  

          No mě to furt není jasný na MTB, jak jedeš 52 – 11, navíc když tam nemáte kopce. Jedině že bys s tím jezdil na dráze :-)

          0 0
          • aristokrat.tomas  

            no proste ze bych nemusel tolik slapat abych jel stejnou rychlosti me hlavne zajima jestli by to technicky slo udelat nevim proc bych musel jezdit na draze…

            0 0
            • mr.antik  

              No protože 50kou po rovině na silnici jezdí jedině superman. Technicky to půjde, jen vyměníš kliky, posuneš přesmykač vejš a nastavíš dorazy, vyměníš řetěz za další a bude to.

              0 0
              • aristokrat.tomas  

                to nechapu to jako kdyz si nekdo koupi SILNICNI kolo tak s nim nejezdi po silnici? vzdyt mezi 52 zubu a 48 zubu nemuze bejt zas az takovej rozdil de to sice trosku vic ztuha ale kdyz slapnes tak to proste jede ne? jinak dneska sem prohlizel ruzny stranky vyrobcu a tak a zjistil sem ze nemam klasicky MTB ale spis cross s 26" kolama (je to koupeny nekdy v prvni polovine 90. let ted to postupne opravuju a renovuju novy si kupovat nechci protoze nemam tolik penez najednou) proste sem dneska zlomil kliku tak si tam necham dat 52 a kdybych mel problem s tim ze to neuslapu tak vzadu muzu vzdycky prehodit na vetsi kolecko… JO a jeste me zarazila jedna vec… proc je u nekterych klik napsany pro kolik kolecek vzadu sou urceny? to neni jedno? treba u ty jak sem posilal odkaz je myslim 8 apod neni to jen u silnicnich to mi neni jasny…

                0 0
                • mr.antik  

                  No dobře, já už nebudu rejpat, já mám vepředu 44 a nejtěžší převod tam během vyjíždky třeba vůbec nedám – jedině z kopce. A tys psal, že jezdíš po rovině. Proč je tam počet koleček? No u silničních se dělá od 8 do 10, u horskejch 8 nebo 9 a jde o to, jakej řetěz použít. V té době se dělaly tušim tak sedmikola a nejmenší kolčko mělo 13 zubů. Pak už se začalo dělat 11 zubů (proto se mi to možná zdálo zbytečný) Pokud máš vzadu šestikolo a řetěz na devítikolo, tak to spolu nejpojede. Ještě jsem si všimnul že v tom odkazu je délka klik 170mm – pokud vyhledáváš takový těžký převody, tak to bude chtít určitě delší kliky (podle toho jak máš dlouhý nohy).

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To koupení v první polovině 90. let, to bude ta podstata, proč tu všichni řeší, že jsou tak velké převodníky zbytečný. Dnes má každý (teda kromě snad XTR kazety 12–34) na biku nejmenší pastorek 11 zubů. Pokud máš takhle staré kolo, tak odhaduju, že máš nejmenší 13ku. Pokud na tom tedy chceš stejný převod jako je 44/11, tak na to potřebuješ převodník 52 zubů (52/13 je stejný převod).

                  No a teď si představ, že všichni automaticky brali, že máš vzadu 11ku a že potřebuješ o hodně těžší převod, tedy 53/11. Pokud bych to přepočítal na tu 13ku, tak by to odpovídalo převodníku s 63 zuby :-)

                  Takže napiš to nejdůležitější, jakou máš vzadu přesně kazetu. Pokud bys měl kazetu od 13ky, tak by tu byla možná rozumnější možnost, dát zase klasické bikové kliky 44/32/22 a k tomu novou kazetu začínající 11kou.

                  A jakou maximální rychlost s pro tebe pohodou kadencí jsi utočil na tvojem nejtěžším převodu a jaký převod to byl (převodník/pas­torek)?

                  0 0
                  • aristokrat.tomas  

                    jo aha tak v tom bude zakopanej pes dneska sem to pocital a mam jich tam 14 takze neni problem vepredu ale vzadu… takze bud 52/14 nebo 48(44)/11 podle toho co vsechno koupim… no uvidim co mi reknou v cykloservisu jeste no nic dik za reakce :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak dokonce 14, to jsem už ani tolik nečekal. Tak to ti určitě bude stačit 44/11. Pro 14 vzadu bys potřeboval převodník 56, abys dal stejný převod jako 44/11. Dášli tedy 11ku, tak dostaneš ještě výrazně těžší převod, než když dáš 52(53) převodník s současné 14ce.

                      0 0
                    • mr.antik  

                      Kolikakolečko to je? Od toho se odvíjí to, co všechno budeš bys musel vyměnit.

                      0 0
                    • omar  

                      ted jde jeste o to jestli mas vzadu kazetu nebo sroubovaci vicekolo, nejsem si jistej jestli se sroubovaci vicekolo dela od 11 zubu , jestli ne chtelo by to pak vymenit nabu za kazetovou atakdale…

                      0 0
        • dieegoo  

          Nebude rozumnější prodat horský kolo a koupit si silniční? :)

          0 0
      • tachmude  

        Mám 2 roky 48 a no probléma.Zkouším všechno co se dá.Teď mám objednané 46 tak jsem zvědav.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.