Je jednoplacka blíž ke středu než 2 placku u trojpřevodníku ? Mám kliky z 3 převodníku a na středu jediný NW převodník ale je to na pikaču.
Je jednoplacka blíž ke středu než 2 placku u trojpřevodníku ? Mám kliky z 3 převodníku a na středu jediný NW převodník ale je to na pikaču.
Tak dej mezi převodník a pavouka podložky a pozoruj změnu.
Jj to umím. Ale chci to bez bastlení.
Tak si pořiď kliky k tomu určené :-D
Nauč se číst chytrolíne.
Čtu, že máš nějaké kliky z trojplacky a chceš dělat 1× něco, takže musíš nahánět řetězovku a tvými slovy to bude bastl.
Čteš špatně.
Asi to špatně píšeš, čtu to stejně…
Jo spoustu jsem toho nenapsal, myslel jsem, že to musíte vědět : jak to je :-)
Taky čtu špatně, protože vidím to samé, co Mildee.
A s největší pravděpodobností (uvedený příklad níže má velkou šanci, že bude sedět, ale samozřejmě nemusí, když ani nenapsal jaké má kliky ani jakou kazetu a jestli Boost nebo ne) po koupení zjistí, že má řetězovou linku úplně stejnou jako předtím…
A jednoplacka na trojplackovejch klikách bastl neni?
Ne není tam další mezikus a vše sedí.
Vše sedí, ale je to napikaču a padá řetěz :-)? Tak to asi moc nesedí.
A není jednodušší se nejdříve podívat do specifikace, minimálně v případě, že jde o Shimano (u Shimana na webu je ve specifikacích všechno velmi podrobně).
http://productinfo.shimano.com/#…
A když už se ptáš, tak proč ani nenapíšeš do dotazu o jaké kliky se jedná? Jednak tu máme staré trojplacky ještě s řetězovou linkou 47,5mm. Novější pak s 50mm. A pak tu je boost a je to zase vše o 3mm jinak.
A třeba pro klasiku (ne Boost):
Tedy pro uvedný příklad je to totožné.
A co znamená, že to je na pikaču? Jednoplacka nemá být přesně na středu kazety. Tak to nevychází ani pro 10sp. kazetu, už i tma je placka o 2,5mm blíže k malým pastorkům (10sp. kazeta má řetězovou linku 47,5mm).
Pro 11sp a 12sp je to ještě výrazněji posunuté k malým pastorkům. Převodník je pořád stejně a u kazeta je oproti desítce rozšířená směrem k výpletu (takže řetězová linka bude ještě o malinko méně než 47,5mm).
A je to tak cíleně. Na hodně velkém pastorku není problém s ani o něco větším křížením a nemůže tam dojít k problému. Na nejmenším pastorku by řetěz mohl škrtat o druhý nejmenší a navíc jak to sedí na malém počtu zubů, tak snese jen o něco menší křížení.
MlokCZ: Jde o přechod na jiný rám, se středem 73mm a 12×142 osu, znovu na 73mm a 12×142 s delší CS o 5mm. Dočasně s nábojem force a kazetou Sunrace 11s 42. Dnes snad přehodím na xd se sram kazetou. Kliky jsou Deore, nevím který rok. Na pikaču je, že řetěz padá při zpětném chodu ze 42z.
Vlivů na padání řetězu při šlapání dozadu na největším pastorku je mnoho a běžně se to stává i na správně zvolené kombinaci (tedy i se správnou řetězovou linkou).
Mně třeba na dvou identických osazeních, ale na dvou různých rámech na jednom řetěz nepadá ani náznakem (točit můžu jak chci dlouho) a na jednom po chvíli spadne. Na tom co padá, tak ještě byl rozdíl s Shimano řetězem to spadlo skoro hned, se Sram řetězem to chvilku vydrží, ale nakonec taky spadne.
Rozdíl v těch rámech je drobný rozdíl délky zadní stavby (padá to samozřejmě na tom s kratší zadní stavbou).
U mě je to tedy sice u 2×11, kde řetězová linka velká/velká je o něco horší (velká placka bude mít řetězovou linku cca 52mm, takže to vyjde o 2mm hůř než u jednoplacky), ale zase mám na obou těch rámech spíš delší zadní stavbu.
Na hodně krátké zadní stavbě je to hned.
Kazeta pak samozřejmě vliv má také, ale i právě ze Sram kazety 10–42 to padat může (tu právě na obou kolech mám).
U dvouplacky to tedy neřeším vůbec (na velká/velká technické výjezdy, kde to hrozí běžně nejezdím) a zvlášť když to ani nespadne hned, ale po více než celé otáčce (v reálu si potřebuješ v technice protočit maximálně půl otáčky).
U jednoplacky je to trošku horší, tam se tomu převodu nemůžeš vyhnout, ale i tak jak často se do té situace dostaneš v reálu, aby to spadlo…
Ok. Díky
Vyřešeno : s nábojem dt 350 xd vše funguje jak má. Děkuji všem, obzvlášť Mlokovi za jeho vždy vyčerpávající odpovědi a optimismus.