Zdarec,
Které z nich byste zvolili, kdybyste si měli vybrat??? Předem
dik za odpovědi…
Zdarec,
Které z nich byste zvolili, kdybyste si měli vybrat??? Předem
dik za odpovědi…
Tohle jsem taky řešil, rozhod jsem se pro SLX, protože jsem vyčet že truvativy maj nestandardní ložiska co rychle odcházej a tak by se prodražily.
LoL :o)
Myslím si, že na shimanu ti odejdou ložiska více méně stejně..
Jinak nevěř každému slovu co se říká..
http://www.bike-forum.cz/…lozisko.html
Mam to přímo odsud z fóra.
Rád bych měl tolik peněz abych si moh koupit všechno a sám to ozkoušet, ale dokud jich tolik nemam, tak se musim spolehnout na reakce na netu:)
obé kliky jsou v pohodě, obé fungují na výbornou, takže bych spíše volil dle vzhledu, co se více hodí na kolo :´)o)
Já bych řekl , že je jedno které vezmeš, záleží na tobě kolik chceš investovat, váha a vzhled.
Já opět hlasuji rezolutně proti Truvativu Stylo. Dal jsem si je na dvě kola a u obou se mi na velkém talíři ohnul zub.
nemáš jezdit pilou po šutrech …
už jsem to psal jednou, nebylo to o šutr…
samose to neohne a spousta lidí co je tu vozí se jim to samo neohlo :o)
Taky se mi na velkém ohnul zub a vůbec ne o kámen, ale nevím o co. A navíc jsem se díky nim dostal do klubu cvakajících truvativistů :(. Vystoupil jsem z něj až díky klikám SLX :).
Mimochodem, kolega koupil bazarovku, ale skoro funglovku Spešla Stumpjumpera se Stylama. Hned po měsíci ježdění zjistil, že nemá zub na největší pile a on přitom takový strašně opatrný člověk na kolo a vůbec to nijak neprasí. Koupil nový převodník a teď, po roce a něco, mu vypadla osa ze strany kde jsou převodníky a je tam napevno. Prostě převodníky se volně pohybovaly mezi ohlým zakončením osy a ložiskem několik mm. To jsem ještě neviděl u žádných klik a to jsem jich viděl už hodně.
Pro mě z toho celkem jednoznačně plyne, že Truvativ Stylo jsou asi největší shity kliky, které kdy spatřily světlo světa a to bez nadsázky.
Takže pokud vybířáš z těchto dvou klik, tak zcela jednoznačně SLX.
LoL :o)) takhle jsem se dlouho nezasmál gut vtip :o)))
Už dostáváš strach, Stylisto? Je to jako u všecho, může být z výroby dobrý i špatný kus, otázka je jejich poměru. Já měl smůlu 2 ze 2…
No ještě ne, po tísícovce kilometrů zatím paradentózu nemají, nevržou, nekřupou, nerozpadá se spoj osy a pavouka. Nevaklují a nehnijí ložiska. Ale taky jsem na nich nenajel zatím nenajel 20 000km a nejezdím 80km za kamionem. :o)
v 80km/h za kamionem se na nich odporem vzduchu zacinaji ulamovat zuby :)
proto vozim XT ;)
právě, ten hliník se rozvibruje, protože je kokotsky napyču vyfrézován a protože je to Truvativ a ten má napyču hliník, tak se urve, sám od sebe. Ale pokud člověk čistí ty kliky zubní pastou proti paradentóze, tak se dá oddálit vypadávání zubů :o))))
ale nebudeme tady tak neslusni jo ;-)
tedka vazne, bral bych bud XT nebo SLX – neni duvod brat truvativ :D
tedka budu kupovat SLX abych usetril ale vzhledove se mi moc nelibi, ale co uz :D
NO jen jsem se trošku snížil na úroveň místních guru :o)
Ono je dneska pomalu jedno co člověk zvolí za značku, všechno se to seká v nějaký Taiwanský továrně a akorát se na to maluje Shimano, Sram … Já jsem spokojený a klidně je doporučím :o)
A systém montáže GXP je velice jednoduchý a blbuvzdorný :o))))
rekl bych ze bych s tebou mohl i souhlasit :)
ale stejne bych osobne nebral truvativ stejne jako sram… – nerikam ze je horsi… ale ja bych ho nebral.
já když už mám půlku kola SRAM, tak jsem už šel do STYL, ať netrhám partu :o).
Škoda že Shimano nemá někoho, kdo pro něj by pro něj dělal vidlice … :o(
Se Sramem, krom klik Truvativ, mám dobré zkušenosti. Na fullu mám řazení a šaltr Sram X.9 téměř 3 roky a vše šlape jak má. Řekl bych v tomto lepší, než Shimano. Kazety řekl bych, že Shimano XT je lepší než Sram 980, řetězy tak nastejno. Ale kliky Truvativ je velká slabina Sramu. Jel jsem na biku s novýma Stylama a praskalo v tom, jak ve starém gauči. Prostě kliky Truvativ nebrat.
otázka, jestli není praskání klik chyba montáže, protože se to tu už několikrát probíralo a nikdy se nikdo nedobral konce :o) A já zatím necvakám :o(, tak mi klub VIP zůstává zapovězen…
U montáže klik a ložisek není snad ani co zkazit. Navíc to bylo vždy na sériovce a koupeno v seriozním cyklokrámu.
Tomu já nerozumí, někdo vozí GXP léta a v životě mu nepraskly, nekřuply, nevrzly.
Někdo si je koupí a za 500km je má na odpis … kde je potom problém ? Že by tak kolísala kvalita výroby ?
Tenhle fenomén pozoruji ve více oborech a musím uznat že teorie chaosu funguje dokonale …
To je docela možné, jinak si to nedovedu vysvětlit.
To je třeba jak u objektivů Sigma, tam je to taky kus od kus. Prostě povedený na 110% a další kus akorát na reklamaci.
hmm tak to potom mám štěstí na dobré kousky, ťuk, ťuk, ťuk :o)
To máš jak u Vikingů :O
Mám jak Styla, tak Vikingy a naprostá spokojenost :)
Na nového bika bych chtěl taky Vikingy, ale díky článku na BF z toho mám docela strach. Nechce se mi po pár stovkách km kola reklamovat. Otázka je, jestli už ložiska nedávají dobrá a je po problému?
To je sice pravda, nicméně systém od Truvativů je už z principu ISIS do budoucna zdroj problémů. Stačí až se časem trochu omačkají zuby na osce a cvak cvak je hned.
já jsem jezdil Howitzer, což je dost podobný systém a no problém …
Pokud chceš ušetřit, tak vezmi rovnou Deorka. Lepší poměr cena/funkce nenajdeš.
nebudu mit prece deore kliky a k tomu XT razeni a XTR saltr :D s deorkama se prece neda machrovat ani pozovat a o to tady prece jde :D
tak potom erka. jediny deore a erka maji pravou kliku vkuse s pavoukem. ty lisovany ve mne z minulosti budi podstatne mene duvery.
o tom jsem ani neuvazoval a nikdy jsem to ani nezjistoval kde je co slisovane… nikde jsem neslysel ze by to delalo bordel tak neresím :) 2 roky je zaruka a zbytek je jedno :D
No tak co bys chtěl teprve po 1000km? To se nemůže projevit snad nic :-)
no píšu že jsem na nich nenajezdil 20 000km jak ostatní a nelítám 80km/h :o)))
Když je máš ty, tak musí být nejlepší… (:
No mě občas některé zážitky místních lidí připadají dost absurdní. Kliky jsou spotřebka a žádnej top …
Ty jsi taky myslím absurdní. Kdyby se ti samovolně ulamovaly zuby, vypadla osa z kliky nebo by sis připadal při jízdě jako na ukrajině, asi bych jinak mluvil chytráku.
Absurdní realita…
ajo, to jsou stará STYLA ( rok 2008 a starší), já myslel že se bavíme o nových (2009–2010) tak to se potom omlouvám :o(.
Já oko koze a ty o voze :o)
Ty druhé kliky byly aktuální model, tyhle:
http://www.kupkolo.cz/…AM_3670.html
zub se ohnul po cca 150 km jízdy…
No já je mám po 1 000 zatím všechny a to jezdí tak 5% nejmenší pila 55% střední pila a 40% velká, takže je to zajímavé, ale zatím jsi jediný, koho to tu trápí. A to jsem už trefil nejeden šutr, klacek či jsem velkou pilou jel přes strom … …
Bohužel, tvrdá realita.
A můžeš mně ty vořechu říct, čemu ses tak zasmál? Já tu vidím pouze věcnej příspěvek s uživatelským názorem kde uvádí přesné vady kterej ten výrobek měl. Směješ se tomu, že nevěříš že to je možné nebo čemu? Prostě s nima má špatný zkušenosti a z toho vyplývá jeho názor … nic k smíchu tu nevidím. Ty najedeš 1000km na klikách a už je tu bráníš jak kdyby byly nerozbitný a nemohly mít sebemenší vadu. Trošku víc přemýšlet a míň psát občas neškodí. Btw. taky zrovna zvažuju jejich koupi :-)
Díval jsem se, na kupkolu je mají za dobrou cenu. Ale moji důvěru určitě nemají.
Právě ta cenovka mě láká a navíc ke kolu by mně pasovaly o dost víc než slx, ale asi tomu ještě dám čas…
tragikomické pointě příběhu :o) ne zkušenostem :o)
Sorry, ale komická právě ani není.
tolik vad, to už je komedie …
Lepší, když si to u jedněch klik vybere všechno najednou, než aby si to kupoval vždy jen po jedné závadě u každých klik :-D
Asi máš trochu převrácené hodnoty, ale je to tragedie. Hlavně pro toho, kde je tím postižen.
prečo kupovať truvativ, keď existuje shimano, že? ale každý svého štěstí strůjcem… 8o)
Jasně, ale já i kolega, kterého postihly problémy s klikama Truvativ, jsme měli tyto kliky na biku od koupení. A dokud fungovaly bez problémů, tak jsme to nemuseli řešit.
Ještě dodám, kolega to zkusil zalít červeným Loctitem a zatím to drží. Tak se uvidí co to udělá za pár týdnů nebo měsíců.
jelikož dělám v servisu, tak je to pro mne už komedie. Je vcelku běžné, aby mělo LCD 15 vad a zákazník si stěžoval i na trpaslíky na půdě. Takže to spíše už beru s humorem :o)
Nezlob se, ale tady nejde o nějaké trpaslíky na půdě, ale reálné a poměrně „závažné“ závady, které značně znepříjemňují pokud ne rovnou znemožňují si jízdu na kole v klid užít.
Nepřeji nikomu nic zlého, ale počkej, až ti neco na biku vysere, teď to myslím obecně, a budeš kvůli tomu muset investovat pár tisíc navíc, se kterými jsi nepočítal, abys mohl v klidu jezdit.
Apropo pokud pracuješ v servisu a bagatelizuješ takové závady, tak popravdě nesvěřil bych ti bika k opravě. Jak ta odvedená práce musí pak vypadat?
Taky pracuji v servisu, i když neopravuji kola, ale počítače, lidi si občas vymýšlí historky, jak jim upadl napájecí konektor z adaptéru k notebooku u konkrétního modelu a majitel se domáhal reklamace, kterou servis neuznal. Nakonec z toho vylezlo, že synáček zakopl o šňůru a konektor vytrhl. Ale totožné závady u jednoho modelu klik u různých uživatelů, které se projeví nezávisle na sobě asi náhoda nebo trpaslíci nebudou.
On opravuje LCD, jak jsem pochopil, takze bika k nemu asi nedas:)
Jo tak, špatně jsem pochopil :D
Psal jsem to tak nějak s ironií, jako člověk otupělý provozem servisu.
Ale je mi právě divné, někdo najede 11 000km a no problém, někdo 500km a kliky na vyhození. Tak to opravdu nechápu a nevěřím v takovou proměnlivost kvality ve výrobě. Pravda setkáme se např jednou plasmou z 10 000ks, která se sere jak jen může a ostatní šlapou jak hodinky.
Ale to člověk jo musí mít smůlu, aby natrefil na takhle vadný kus. A dva lidi naráz. Skoro si myslím, že se u nás prodává nějaká druhá jakost, kterou výrobce vyřadil a u nás se to prodává jako funglovka, první jakosti. Něco jako nikdy nebourané auta z bazaru, složené ze 4 bouraných vraků …
A biky neopravuji jen PDP, LCD, CRT, DVD, BDV a jinou havěť.
ja jsem z těch kteří si myslí že většina problémů u klik truvativ byla způsobena špatnou montáží bo v mojem okolí se nikomu(kromě ohlýho zubu – Maňas magie)nesraly. Ale od tebe sem se furt nedověděl, jak tadle osa funguje na ložiscích bez úkosu na vnitřním kroužku.
Tohle je know-how jisté osoby tu na Bikefóru a pod pohružkou smrti Bongo, Bongo ji nesmí rozšiřovat :(
ja to stejně jednou vyzkouším, prostě vemu ty ložiska a nechám si dat ty nejpodobnější aby sedly vnějškem do těch hlinikovejch misek a bude to vyřešený. Nic jinýho s tím totiž udělat nejde. :D
Nemel jse tyto kliky nikdy v rukach, ale kde je jaky konus? Neslo by do loziska nalisovat nejaky krouzek, ktery by na ten konus dosedl? Co jsem koukal na manualy Enduroforkseals, tak tam neco takoveho do loziska lisuji.
jako konus mi to připadlo ale když se na to divam tak tam asi žádnej neni a pude použit normální ložisko
Jj stejne lozisko jak na druhe strane plus ta redukce prumeru. Stejne to ma treba Hope stred pro GXP
tu redukci vyklepnu z toho starýho ložiska nebo se dá koupit
todle furt nějak nechápu
Original lozisko je atyp tam redukce neni koupi tusim na chainu je Hope v nabidce.
Ale protoze tam nejde ta plastova vlozka je tam rozdil ve vnitrnim prumeru. Takze bys potreboval loziska co pouziva Hope nebo Enduro. Z hlavy nevim jestli je normalizovane
jj. dik.
koukám na ten návod a starý ložisko mám origo truvativ a ten kroužek je součástí ložiska. Mám před sebou ložiska od firexů a ty ten kroužek vyndávací určitě nemají.
Pájka, torx20, malej křížovej a plochej šroubováček, a 1500 bez daně! Žádný že se to urvalo samo!
jj, urvalo. Jak jsem psal a to kolega to fakt jen tak šolíchá, jezdí spíš asfaltky, nenáročné cesty.
SLX
Jestli to chceš na toho Apache z profilu tak jednoznačně SLX…na doplnění sady :-)
Jestli je SLX levnější, není co řešit. Já jsem při stejném dilema volil SLX, i když jsou ze všech Shimano klik nejšerednější.
naopak, nejhezčí.
SLX jsou hnusne ale i presto je budu kupovat :(
Hehe, mam to stejně.
litr navic za 13 g se mi davat nechce na za zimaka to bude stacit :D
ale vosum stovek navíc za 47g na zimáka se vyplatí ;o)
tak na zimáka by bohatě stačily i Deorečka FC-M590, tam váha nehraje moc roli a tyhle kliky budou sloužit dobře :o)
on to bude zimak ale az na priti zimu ;-)
Přesně tak, na pracáka (v zimě nejezdí) mám taky Deore. Oproti SLX nepozoruju při tomto použití žádný rozdíl a C9 se mi vůbec nelepí na střední převodník.
mám SLX a taky se mi lepí řetěz na střední převodník. Čím to je? Že by špatnej řetěz? Jinak kliky jsou v pohodě akorát jde na nich vydět každej šlinc od šutrů.
na zimáka snad stačí alívka? :)
pisu ze to bude zimak az pristi sezonu ;)
Taky se mi líbí víc SLX :) Asi máme jiný vkus.
Přesně tak. Kdysi se mi líbily, pak jsem je párkrát viděl naživo a koupil radši XTčka, který mi do tý doby přišly děsně fádní. Teď už vozim druhý a tu fádnost úspěšně narušuju řetězem, asi bych ten doraz fakt už měl dotáhout :-).
SLX jsou fajnové, měl jsem je v ruce, dobře zpracované, jen trošku fádní. Ale jinak budou fajn :o)
Řešil jsem podobný problém a tedka mám doma SLX. Zatím spokojenost, jsou levnější a opravdu pěkné.
Co do vzhledu za mě jednoznačně Truvativ, co do funkce a spolehlivosti určitě SLX.
Měl jsem postupně XT, Styla, XTR a teď Race Face. Jediné, na které jsem dlouhodobě nemusel sáhnout a nevydávaly žádné pazvuky, byly XT. Styla byly nejhorší, nepomáhalo ani pravidelné utahování, ani pravidelné čištění. Po půlroce šly z domu.
slx, nejlepší výdrž, servis, cena/výkon/váha. samotné kliky(bez převodníků a šroubů) jsou lehčí než xt:-) (ložiska jsou identické) navíc když v nich zničíš ložiska stačí koupit obyčejné ložsko a vyměnit (což u truvativu, navzdory tomu že by si to někteří moc a moc přáli, opravdu udělat NELZE, takže musíš kupovat vždy celé misky)
styla jsou už opředena tolika legendami (z niž některé jsem viděl na vlastní očí /slyšel an vlastní uši) že při vyšší ceně a váze oproti slx mi nedávájí žádný smysl
hmmm NELZE :o).
Jinak kde se dají sehnat nové prachovky k miskám, ložiska jsou dostupná na každém rohu, ale sehnat samotné prachovky je problém. Když je prachovka na prach, tak už ložiska nic moc nechrání :o(
už sem se tě na to možná někdy ptal, který ložiska tam dáváte? a nechcu slyšet že to je výrobní tajemství. :D
ja si dovolím přilít olej do ohně… mám styla -už druhé a naprostá spokojenost… nikdy jsem s nimi neměl sebemenší problém, nicméně, nikdy jsem nepoužíval Truvativ převodníky (vždy do byly nejhorší Noname co jsem koupil… řadí v pohodě…)
Jinak nepochybuju ani na minutu, že SLX nebudou fungovat tsejně dobře.. prostě je to otázka sympatie a já Shittmano říkám vždy nebrat…
Kliky mají určitě povedenější než Sram. SLX jsou krásné a za ty prachy asi nej poměr cena/výkon, tak není třeba mít absurdní předsudky.
a proto já mám kolo na SRAMU a přítulka na SHIMANu :o)
Jen mě mrzí že SRAM nezprasil své pedály, pak by to bylo supr čupr :o)
U mě taky vede na bajcích Sram. Od Shimana mám jen kliky, smyk a kazetu. Jinak řazení, šaltr, brzdy a vidlice jsou nyní již vše Sram. A nemám s tím nejmenší problém.
no, napr náboje nemáš tak uplne sram.
ale to nič nemení na tom, že tie tvoje sú určite parádne utesnené, neprišli pretiahnuté a v podstate sú ani neni kónusové.
proste si vieš vybrat od každého to najlepšie…
kola neřeším, protože jak umřou půjdou nové. Náboje zatím kupodivu přes absenci těsnění, udržby a jakéhokoliv zásahu drží, až mě to štve, protože už bych rád koupil nová kolečka :o). A náboje, potažmo kola jsem si nějak nevybíral, už byli na kole a vdobě co jsem kupoval bika, SRAM ještě nálepky na náby nelepil :o(
A kónus to musí být páč je to SHIMANO, to by jsi už mohl vědět :o)
ty jsi taky konus :-DDD
kon, kon :o))
Já jsem sice taky zastánce „vše od jedné značky“, ale RB mám na Sramu a klikuje Shimano, Konu na Shimanu a klikuje Truvativ. Nutno dodat, že Truvativ u mě doklikoval. Upřednosťnuji kvalitu před značkovou čistotou. (:
dokud u mě nebude mít vážnější problémy, bude klikovat. A taky, bohužel, Truvativ jako jeden z mála výrobců dělá černé, lesklé kliky :(o
Deore, né?
No ty sou černé, ale MAT :o), já potřebuji lesk … prostě barva jede
Jak dlouho taková barva na klikách vydrží? Měsíc? (Tedy za předpokladu, že se na tom jezdí)
Barva zatím kupodivu drží, tedy až na pár vrypů až na hliník od šutrů zatím drží. Je to nějaká pálenka, tak by mohla něco vydržet …
Je to jedno – vem ty, který se ti tam víc sednou. Já jezdim styla a kromě toho, že jsem po 2 sezonách měnil ložiska jsem s nima nic nedělal a držej. Žádný ohnutý nebo zlomený zuby. Právě bych řekl co se týče výdrže převodníků jsou to jedný z největších držáků.
Musim souhlasit! Mam stejny zkusenosti se Stylama. Po 11000 km jsem vymenil loziska a jezdi dal. Zadny ulamany zuby, zadna vymena prevodniku, proste makaj jak maj;-)
Takže jsem to zakřikl, první vážný problém se STYLama. Vím, že na to tu čekáte jak slepice na zrní.
Poněkolikáté projížďce v dešti, bahnu, brodů a podobných sr.čkách, začali kliky pokřupávat a vyluzovat zajímavé zvuky při silovém šlapání. Jedinou zvláštnost toto křupání mělo, že se kliky ozývali pouze na 2 a 3 pile. Tudíž mé kroky směřovali prvně k uchycení pavouk- převodník. A to z toho důvodu že 1 pila má vlastní uchycení a 2,3pila společné. Sundal jsem z kliky z kola, prohlédl ložiska – byli čisté a plné zdravé vazelínky.
Tudíž jsem se zaměřil na kliky a převodníky. Kompletně jsem je rozebral a dopřál první očistu po 1000km. Na pavouku byly patrny stopy po vodě a v „očkách“ převodníků též. Kliky, převodníky jsem tedy kompletně vypral, styčné plochy pavouku a převodníku jsem lehce mázl vazelínkou, šrouby opět potřel závitovým tmelem a znovu složil. Výsledek se dostavil, kliky opět byli tiché a přestali vyluzovat různé pazvuky.
Tato událost změnila můj pohled na tyto, až doposud dobré kliky a momentálně bych je neporučil nikomu, z důvodu jakékoliv absence utěsnění spoje pavouku a převodníků a z toho pramenící problémy. Navíc na fórech se spekuluje, že spoj hliník, hliník je na na křupání náchylnější, než spoje ocel – hliník.
Takže pro příště Truvativ nikdy více a na kolo kliky jedině SHIMANO, pokud tedy nechcete stále řešit problémy, ale jezdit. :o(
To je právě ten rozdíl: jako spokojený uživatel Truvativ klik jsi sepsal tento (hahaha)elaborát; spokojený uživatel Shimana ušetří pět minut svého života tím, že nic takového nepíše
Nj, tento (hahaha)elaborát, má být varování pro všechny, kteří chtějí koupit tyto kliky ať tak nečinní, pokud jim tedy nejde o vzhled :o(. I když co by člověk nechtěl za ty peníze :o(
myslím, že dostatečné varování tady již dávno proběhlo, akorát ty jediný jsi tomu furt nevěřil.
absence utěsnění spoje pavouku a převodníků je aj u shimana, ne? akurát teda z toho väčšinou nič nepramení… 8o)
Styla vozím na jednici asi 4 měsíce. Najeto na nich mám jenom kolem 2000km a už jsem musel dávat nový ložiska, protože původní byly po 1000km na odpis. Cvakání v uchycení převodníků na pavouka jsem taky delší dobu řešil. Po vyčištění je to vždycky chvíli dobrý, ale ne nadlouho – teď už neřeším a při nejbližší příležitosti koupím něco lepšího (XTR, Rotor…) Kliky jsem kupoval, protože se mi líběj designově a kvůli značkové homogenitě komponentů. Znova už bych do nich nešel…
:)))
přestanu chlastat …
Abych tě citoval: „LoL :o)) takhle jsem se dlouho nezasmál gut vtip :o)))“
chlast je svině a nějak jsem se vžil do role místních fóristů a napsal jsem to jejich stylem … :o), až se tomu dnes sám divím :o) asi otevřu další flašku vína…
No tohle vlakno prekousat, to byl orisek, hlavne ten vinar tomu celemu daval poradnou korunu
Jinak stylo 3.3 jsem jezdil rok, po cca1500 odesly loziska na ose, dlouho nevydržela ani druhá, tak jsem to přes zimu dojezdil a v březnu pri vymene osy nesli kliky dotahnout, az se zlomil sroub. ted tam mají vuli cca 3mm a vyklaji se. Nedoporučuji
Nevim já mám na nich přes 12 000 Km – zatím jednou měněné ložiska – na jedné straně v háji – na druhe straně ložisko jako nové. Bez problémů…
Mám na stylech natočeno cca 10 tisíc a nešetřím je. Žádné ohnuté zuby se nekonají, ložiska mám stále původní. Stačí se o ně starat, sem tam rozebrat, natlačit vazelínu a je klid. Ačkoliv chápu, že se někomu nechce, když nová osa stojí 4 kila. Převodníky taky ještě slouží dobře. Za mě to byla asi nejlepší koupě, co se týče komponentů na kolo. Cvakání jsem taky nikdy nezpozoroval.
Tak to buď rád.
1+, jednou za dva, tři měsíce do středu natlačit A00 a pořád mám původní ložiska a klid :o)
nemám s nima nejmenší problém. Převodníky nejsou žádné high end, kvalita úměrná ceně. Výdrž ložisek i cvakání v pohodě…