Na úvod nového dílu přidávám jednu pecku. Nejmenovaný místní člen měl pocit, že je jeho ocelový rám v porovnání s karbonem příliš těžký. Tak jsem si ho vzal do parády, vzpomněl na staré trendy a za těžký prachy mu ten problém vyřešil!
Na úvod nového dílu přidávám jednu pecku. Nejmenovaný místní člen měl pocit, že je jeho ocelový rám v porovnání s karbonem příliš těžký. Tak jsem si ho vzal do parády, vzpomněl na staré trendy a za těžký prachy mu ten problém vyřešil!
Stif Squatch na 2024 geo beze změn, ale nově ma udh patku a barvy https://eu.stifmtb.com/…stif-squatch
Výborný..
Ještě sedlo a dostanes ocel klidně i pod 14 kg :))
Ahoj, budu prodávat silnici SB v profilu. Kdyby měl někdo zájem. Karbon kola bych si asi nechal pro ženu, abych jí nějak omluvil pořízení nového kola;)
Geo zde
Rám je z trubek Dedacciai Zero
A paňmáma zůstává věrná Novákovi? :) Co bude místo toho? Doufám, že nesběhneš k bakelitu, jako jeden nejmenovaný místní člen. :)
Paňmáma je spoko s Novákem. Já potřebuji trošku pohodlnější posed, pantátovskej. Kvůli jinému sportu jsem si trošku vyrobil problémy s krkem. Možná je to dočasný, ale důvod udělat si radost to byl! U značky zůstávám.
Tak jsem to konečně nafotil v aktuálním setupu.
Jinak když jsme u té inzerce, můj tchán stále prodává gravel SingleBe z kraje výroby, že žádná topovka, ale zase za to chce 13 kolíků.
Obrázkové
Nebudeš vědět max plášť kterej tam vleze? Mě se to líbí, škoda že to má berany.
Hele malej. Jsou tam nějaký 34 a už se vyřezával jeden můstek na zadní stavbě. Na 38 by se musel prolisovat zadní stavba. Ale jinak je to v pěkným stavu a na dnešní poměry relativně za pár korun.
Ono by to na mě stejně asi bylo krátké, já bych to chtěl provozovat s rovnýma řidítkama..
13cm představce se pořád ještě vyrábí :D
Jako je to řešení, možná bych doma našel i 14cm:-)
Třeba by si ani před 100 mm jít nemusel…oni ty rovný jsou širší (třeba 76 cm?) To ti taky udělá dost (ze ti ten reach třeba stačí)…proti úzkým beranum kdy máš ruce natažený rovne
No teď ladím jedno kolo, který si člověk vyzkoušel se 67cm řídítky, na druhym kole bude stejná délka posedu a 78cm řídítka. Jsem docela zvědavej, kolik tohle roztažení nad řídîtky udělá.
46 berany s treba 7 cm reachem navic k pakam versus 76 cm kde zase je ale pár stupňů k jezdci …toť otázka :))
Oprava?
Dodělání navarků
Není těch děr trochu moc??
Takto to muselo být, aby šly lahve tak jak bylo zamýšleno
To bude tedy slušná cisterna:-).
Mam par apgrejdů na tuhle sezónu…
Britango dostalo nové kola, které mi zapletl Míra…je to DT350,Sapim Ray a karbon rafky EiE
Txabardo slo do laku, protože fialová mi nedělala dobře :))
Moc pěknej lak! Nechával si rám pískovat?
Dik…já to dávám segre, ona dela ve firme co lakuje díly pro Škodovku.
Tady jsem si nemohl vůbec vybrat, protože ty barvy jsou pěkný od Race Blue po Velvet Red …takže nakonec uz segru nebavilo jak to furt menim a vybrala mi sama.Vůbec jsem netušil co :))
RAL nevím…je to Škoda Emerald Green
co je to za ral?
Ještě fotka Txabarda venku :))
Zadní brzdu budu mít v týdnu..zatím zůstane bez teleskopky, protože ho mám na popracovní hodku/dvě singlespeedingu v lese za barákem a tam se jede vestoje (nahoru/dolu) takže stejně mám sedlo furt dole
conti gp5000 allseasons jsou naprosto geniální pláště. přijdou mi citelně lepší jak strady biancy nejen gripem na mokru (kde jsou mezi námi tedy strady dost mizerný), ale i pohodlím (které už maj díky open tubular strady dost dobrý)
chtěl jsem dát oříznutou fotku a než jsem to stihl spravit v editaci, tak mi tu zbyly dvě. tímto se omlouvám
Náhodou jsem na YT narazil na pěknou stavbu
Když už mě čeká po letech zas nějaký závod, tak jsem to naladil trochu na XC :)
taky letos planuju zajet neco XC!
Supr…tak přeju ať forma vydrží :)
Taky mám takový plán! Akorát žena a děti mě včera konečně po třech týdnech pustily na kolo a forma nic moc teda. S takovou intenzitou tréninku si musím vybrat nějaký závod po pěkné trase, ať se aspoň mám čím kochat, když ne závodit:)
Jo, mě rýmička už taky tři týdny blokuje. Jinak Melevil Cup slaví 25 let, tak jsem se hecnul. A rovnou kilo, když už se potáhnu přes celou vlast, tak ať taky něco vidím. :) Zároveň absolvováním závodu zdvojnásobím svůj roční nájezd, jestli to takhle půjde dál :).
Co si dal za vidlici? Je to Sid? Vypadá to výborně!
Reba, pyčo! :D Bohužel jen 110mm, takže mě ještě čeká nákup shaftu.
Dovolim si trochu brblat jo :)
Tyhle naladění na xc tím ze se dá další predstavec, lehčí vidle a vyhodí teleskop jsou úplný prd proti tomu, když tam das tužší zaplety (karbon rafky) se slusnou váhou
V podstatě si klidně můžu nechat vše laděný na trail a jen ty kola samotný sfouknou všechno ostatní ladění :)
Já potřeboval pohnout s posedem. Proto se ladil kokpit. Lehký kola je hezká věc noc. Ale ty zlaťáky na ně na stromech nerostou :)
Mě přijde největší prinos asi hlavne u 29 kol, ze ten rafek drzi tvar, nepovoluje se vyplet, je to kolo tužší a možná odolnější
U 27.5 kol mi karbon nejak nechyběl…mělo to slusnou tuhost i akceleraci
Na ty devetadvace je to aspoň u me znát fest
Vlastně mi ty karbon vyplety chovanim připomínají moje 27.5 kola :))
Člověk by řek, jak už to celkem leží a ono to má trapných XC 66.6 st. Tak holt ještě přitvrdíme! :D
Přitvrdit, přitvrdit…
:D
Měří ti to dobře? Vypadá to tak na 64:-)
Taky bych tipoval tak nejak
Na obrazovce jsem nameril cca tak jak pises.
Aplikace se špatně ovládá, ale fakt to spíš vypadá na těch cca 64.
Jo..to vidím že kdyz spustim olovnici z vrsku vidle (kde budou cca gripy) tak to ma na te fotce jak u Britanga (kde mi to ukazuje 64…64.5) někde v pneumatice
Ta fotografie může být zavádějící…
Změřit analogovým úhloměrem na obrazovce. Nemám teď po ruce:)
Je hotovo, nová sezóna s „novým“ kolem! Vyměněn tlumič za delší (200×51 místo 190×45) + komplet nová geometrie díky nové hlavové trubce by Novak frames. Ještě jsem Easyriderovi pomohl od jeho vidlice:-). Tímto mu za obojí moc děkuji.
To je uzasny co jde udelat.Kdyz vezmu ze to zaclo jako pevnak od Genesis…:)
Moc pěkný, barva taky výborná
Jsem rád,že jsem ti to vše mohl dopřát :) Ocel je zkrátka na tohle bastlení skvělá :)
To mě trochu mrzí že jsem tě nepoposil o přidělaní navarku na vedení venkem u Txabarda, když jseš takhle vstricnej :))) Je to vedený rámem a stojí to za houby
Ty gumové pruchodky jsem zahodil a dal to na prasaka bez …pro me tyhle vynálezy nejsou
Teď už ale jezdí a tak vem to čert…třeba ta voda aspoň dobře vyschne
Už asi vím, kde skončila moje hlavová trubka :))
Klobouček…
Povedená Transformace. To se mi na ocelových rámech líbí.
jako jo .. tohle jo :D
Ja furt premyslel jestli nehodim z okna svoji Moxie, nebo ji neupravim … protoze me sralo jako to slo blbe do manualu a na zadni. Pak jsem z nudy posunul predstavec o 4mm vyse (o podlozku) a je to uplne jiny kolo. Jen ten komin pod predstavcem, to by mistni modni policie nerozdejchala :D
Kokpit dovede změnit strašně moc…taky jsem přes zimu laboroval, jak s rise, tak o a délkou predstavce (40 vs 50) ale narozdíl od tebe je u meho kola tak kratkej zadek ze je tam lepší naopak kokpit nizsi (kterej me trochu drží na predku, nedovoli mi to prehnat s vahou dozadu) i tak to jde na zadní geniálně
)
Jo, ja dlouho laboroval s tim, ze Moxie pustim do sveta a poridim si neco hravejsiho. Furt to mam v hlave, ale ted uz ne tak moc. Zase to krasne vede stopu, kdyz se to clovek neboji pustit :D
To je až neuvěřitelná úprava. Klobouk dolů Jardovi za práci a taky zadavateli za ten nápad…
Doufám že nebude otravovat nějaký hipster s úpravou své favoritky na full-gravel.
Jaký je teď hlavový úhel dle reálného měření?
Ač to z fotky nevypadá, je tam dle měření necelých 65°(64,7). Ale je tam asi o 4mm vyšší spodní miska než byla původní, přední pneu je 2,4 oproti zadní 2,3..
Nordest Bardino 3 je ode dneška zlevněný na 499 eur. Popravdě ale nevim, kolik stálo předtím:)
sice to neni ocel ale tenky trubky a kvalitni matros jo… tak snad neurazi :)
V minulym vlákně jsem myslim sliboval, že sem postnu Růžováka, až bude poskládanej. Zatim teda samý pozitiva.
Formuly Cury4 jsou kotvy jako kráva, Duroluxek vymazlenej od Novase taky pecka. A z tý pružiny jsem asi nejveselejší – super citlivý, žádný propadání do zdvihu a když to zamkneš, tak je to fakt zamčený, takže se i do kopce dá šlápnout :D
Váha 18,2. Geo ultimátní, stačí se toho jenom udržet :D
Ten je booožžíí :) Ta představa jak se řítí dolu růžová smouha az větve litaj vzduchem
Přesně takhle se mi líbilo i tohle bfe pár let zpatky
Tohle něco vydrží, máš to parádní!
To jsi sem neměl dávat. Teď mi to Honza vrátí a já to budu muset znova rozřezat… :)
Neboj, mě to moje baví, dnes ráno do práce v dešti, sněhu a úsměv od ucha k uchu. Tohle už by bylo na moje schopnosti stejně moc velké enduro. A hlavně to mám o 3kg lehčí:).
jojo Cury jsou dobry.. ale co teprve Dominiony! :-)
Tak tohle se mi moc líbí! https://www.vitalmtb.com/…c-steel-bike
Ritchey chystá návrat legendy…P29er
Kompatibilní berany/rovný a vidle 100/pevná
To máš odsud? https://theradavist.com/…es-and-more/
Zajímala by mě geometrie a jak mají kompatibilitu s berany promyšlenou, aby na tom člověk pak nebyl moc nataženej.
Jo…a kdyby tu čistotu ocel vlákna nehlidal Jarda jak pes :) tak bych si přidal i titanove xcecko od Neuhaus Metalworks, který se mi líbí o dost víc
No to je pecka!
No ty vole! To je krasa.
po dlouhé době rám, kterej je krásně jednoduchej, ať už jde o rovný trubky (tu sedlovou už nějak skousnu :-)) nebo hezký jednoduchý patky. vedení venkem alespoň brzdy je jedině plus
To sis splet nicky ne, to je Biker jak pes :) Krásnej rám…
To chci! Přesně něco takového potřebuju jako druhé kolo…
vždycky jsem chtěl leesona. jak 660, tak 609, oba jsou naprosto úžasný. a ali c teď jeden postavil. no není krásnej? i ty světlý boky plášťů se mi na něm líbí. jinak jestli mi paměť neklame, tak klasický byly z reynoldse 525. závodní byly z vyšších trubek se slabší stěnou trubek
a ještě přidám jedno stařičký video, na kterém jsem před lety dost ujížděl. jeden z těch kluků je mrleeson660, kdyby někdo chtěl víc videí
Další bastleníčko. Facelift po 7 letech těžké služby :)
Pro ne rovnou UDH? Jasně, aby jsi měl za pár let zase co dělat :-)
Přesně tak. Počkám, jak si ten nový standard povede :)
Za mě je to na výrobu nejjednodušší standard, navíc patka je univerzální a seženeš ji úplně všude. Dobré je i to, že Ti patka přesně definuje pozici vůči prvnímu pastorku. A toto snad ani nejde udělat křivě :-) a s jednoduchým přípravkem je možné to jednoduše srovnat.
Jen mě štve, že jsem si to neudělal na fullu a na silničkách. Na fullu to možná časem upravím, ale na silničkách se mi do toho nechce, je tam už lepený spoj a do toho s plamenem nemůžu.
Hele já jsem tak mimo, že jsem ještě ani neviděl výkres :) Navíc můj dodavatel to ještě nenabízí, tak si počkám :) Ale dobrý vědět, doma mám ještě dva rámy, kam bych to mohl nalepit.
Mrkni na to, na pravé straně rámu jen uděláš kroužek o definovaných rozměrech. Do toho vešroubuješ patku, která má závit na pevnou osu a kompletní osazení náboje – takže ten kroužek odsazuješ kousek ven. Levá straně je pak jen patka s dírou na pevnou osu.
Na fotce jsou nerezové patky – zadní a přední. Na pravé zadní straně je to jen jakýsi „prstýnek“ do kterého našroubuješ zbytek.
Už jsem koukal na Paragon. Mají i excentrický, to by se mi líbilo. Tak třeba to někdy někdy koupím :)
Kde já už tu fotku jenom viděl? :-)
https://m.pinkbike.com/…chromag.html
Konečně presel Chromag na zavit a vyprdnul se na PF stred
ten PM úchyt je hezký detail
ocel na Pradědu:)
Pěkné, líbí se mi barva nápisu k těm bočnicím plášťě…
Díky. V původním setupu byly pláště černé – hladké Panaracer gravelking 38. Barva nápisu by měla být JPS.:)
Hodně pěkný. Jaký točíš nejlehčí převod?
Kazeta je 10–44, převodník mám 42. Kdybych dal převodník 44z tak by byl rozsah převodů dle kalkulačky téměř stejný jako u dvouplacky 36/50 – 11–28. Samozřejmě jsou tam větší skoky mezi kvaltama. S tím 42z mám jeden lehčí převod navíc a o jeden rychlý míň. Což se v lese na gravel pláštích hodí a na silnici nechybí.
Já jezdím 11–46 / 46z placka. Ty desítkový pastorky jsou takovej malej zázrak. Bohužel na Shimano na silnici neřešitelné. Uvažuju právě, že bych tam lupnul 44 nebo 42 převodník. Kilogramy přibývají, kilometry ubývají a ty kopce jsou pořád stejný…
Mám na grevlu 11–42 a 36 převodník, 650b kola.A jak to zvesela jezdí po silnici :))
S těma kolama 650b vůbec netuším jestli je to hodně nebo málo:) Ale převodník 36 na menších kolech bude asi hodně napohodu.
Obvod 650b s šířkou pláště 40mm je srovnatelný s 700c a šířkou 28mm… Není to takový rozdíl jak by se mohlo zdát.
Ja tam tenkrat tenhle prevodnik daval, kdyz jsem to hodne tahal po lese, s tim ze je urcite moc malej.No a pak jsem zjistil, ze mi to vlastne nijak nevadí ani na silnici, ze i 36:11 funguje :)
pockej ale 36×11 na 650b je strasne pomaly ne? Jako ja jsem tezkotonazni slimejš, ale potrebuju nejmin 1:4
Je to extrémní hranice :)) jezdit hlavne silnice tak to odrovna pastorky.Jinak takhle po raji a hlavne mimo silnice se to ztratí.
Na Shimanu řešitelné Sram kazetou na XD ořech :-) Vozím kazetu 10–40 (origo Sram) se 40z převodníkem, žena má 10–40 z Ali s převodníkem 38z a oba dva jsme spokojeni. Jen nevím jestli dělají i nějaké kazety končící 42 nebo 44 zuby.
Na gravelových zápletech mám 11–50 a to už je trochu overkill a i s prodlouženým ramínkem to ne moc ochotně řadí, takže asi zkusím vyměnit za 11–46.
No mě osobně do rychlosti nic nechybí, ten můj převod 42/10 je kolem 55km/hod mořná i 60 při rozumné kadenci. Kilometrů mám letos na své poměry relativně hodně, ale váha dolů moc nešla takže jeden línej převod navíc se mi hodí. :)
Je zajímavý že kdysi jsem jezdil silnici s nejlehčím převodem 42/27 (to byla dřina), pak jsem tam dal 39/27 a spokojenost. Pak si koupil novou kde byl 36/28 a úplně mě to uráželo. Teď mám 42/44 a jsem spokojenej:) Ach jo.
Jojo, na 39/25 jsem vylámal Passo Giau. Dnes vím, že by se mi na 40/40 hodil lehčí převod :-)
Je to kruté…
Jj 46/11 znamená šlapání v klidu při 55 km/h. Minulý týden jsem jen na druhých kolech, kde mám ještě 36z kazetu a nechápal jsem, jak jsem na tom ještě před pár lety vylamat úplně všechno. Holt od té doby plus dvě děti. To člověka úplně odrovná. :)
Jinak Romane jo, tušil jsem to. Když já mám všude HG ořechy a zas to měnit? To se na to radši vykašlu. Třeba to ani nepůjde. Radši budu tvrdit, že to nejde :D A Shimano 11s MTB kazety tedy jsou záměnný s xD Sram kazetami? To by mě lákalo hlavně na bike, kde budu měnit kola…
Jasně, 11s shimano si s xd kazetama od Sramu rozumí. Takové e13 dělá i 11s kazetu 9–46 na XD:)
Tak pokud ten ořech vyměnit jde (třeba DT), tak je to ještě OK. Ale nevím co tam máš za náby. Jinak 11s Shimano MTB (čili i GRX) je s 11s Sram MTB kompatibilní.
Ksyria. Tam by to asi šlo
https://www.pinkbike.com/…ell/3888830/
Kdyby náhodou mezi nama byl movitý fajnšmekr…je na prodej :)
Olivetti je moc fajn, jsem s ním řešil po emailech a pak si i telefonoval a musím říci naprosto skvělej profi a friendly přístup.
pár dní zpět na mě také vyskočilo něco na prodej. nečekal jsem až takhle vysokou cenovku, ale je fakt, že nemám ponětí, za kolik jeho rámy jdou
Krásný kousek
Našel jsem krásnej rám. Hned bych ho manželce koupil, mít těch 1800 liber navíc :)) Fotky z pinkbiku.
Jo jo pan Dawley to umí..ja mám od něj tohle ht uloženy v mobilu :)
To je hezkej kousek. By mě zajímaly ty špagátový výplety.
Ooooo. To sem nemel videt …
Hm, tohle by asi dokázal být můj definitivní bajk.
Hodně pěkný. Ale ty ženský to vůbec neocení :)
Hodně pěkný. Ale ty ženský to vůbec neocení :)
dneska bylo hezky (teda né teplotně :-))
Kruci to je tak krásný kolo!!!!
Nelze než souhlasit, nejpěknější Kamaro ze všech!
neser…
sorry, ale to rozhodně není myšleno nijak špatně! všechna tvá kola se mi dost líbí a jsou to i zajímavé technickélibstky, ale toto kolo má pro mě neskutečnou eleganci jak proporčně tak i celkovým vyzněním/barevností/chromem, prostě krásná retromoderní silnička…
Dělám si prdel… Jo, Honza to pěkně dotáhl.
A není to chrom, je to nerez…
hmmm, nerez, tak to je ještě větší paráda :) fakt mi toto kolo jako celek ladí a je to taková esence pěkné klasické silničky v moderní interpretaci…
děkuju, chlapci :-)
No tak jsme si pohoňkali a teď všichni zpět do práce…
Je to krásný…ale zajímal by mě ještě ten „BTR“ lak (pruhlednej komax a rez:) u Franty jak vypadá po čase.
prakticky furt stejně. ta horní rámová se nepovedla, byla asi špatně odmaštěna, takže tam ta rez je v několika flekách, ale jinde je to čistý a furt stejný (asi až na patky a podobná místa s velkým otěrem). tohodle se vůbec neboj, je to mnohokrát vyzkoušený, jen jako u všeho, kvalita pak závisí na jednotlivci, kteří ti to dělají, ale technologie je ok
Sobotní sváteční, po preventivní výměně původního ořechu (začal proskakovat, původní Deore XT do roku 1993) úspěšný zálet. Zaujala mě konstrukce náboje, evidentně se tehdy Shimano snažilo udělat XT a XTR pevnější. Parallaxy přišly v roce 1994.
Mimochodem, právě v roce 1994 jel naposledy vítěz Tour de France na ocelovém rámu, letos je kulaté výročí ;-)
Tak s tím vítězem TDF je to zajímavá informace.
si tak říkám, kolik má už ten kovařík za sebou kilometrů, nevíš?
Budu to schopen zjistit v rozmezí let 1996–2001, až se pohrabu v záznamech, které u sebe teď nemám. Tady je jeho původní podoba. Křehký lak byl později dost olítaný, tak jsme je s bráchou nechali přestříkat na trikolóru, kterou Kovařík hodně používal na cyklokrosových kolech.
Vzhledem k tomu, že jezdí u Katerů, tak ten nájezd bude mít 6 čísel :D
právě. je to škoda, že nejde dohledat kompletní nájezd, musí to být masakr
Počkáme, co na to míťo. Ten si záznamy vede celkem pečlivě. Třeba se ozve
Kluci nechám za poštovné prvnímu volajícímu. Řekl bych ideál tak 180 cm/ 80 kg a méně. Mých 184/92 už jsou na to moc vzpěračské parametry.
beru
167/63… bych to měl až po kolena a rukávy po lokty.
Ale dobře ses nám vyžral, ne že ne :-)
Ty umíš zalichotit :D
To jsou svaly…taky jich mám tolik ze mám 90 kg (cti plus tři navic:) :)
Co by člověk pro ženu neudělal ze jo
Ale ten napis je teda dost stydlivej…to chtělo desetkrát větší písmo, pravdu je třeba říct durazne
Tvl po dvou dětech už mám snad nárok!? :D Paní se tváří,že jí to nevadí, tak to neřeším. Jen ty kopce víc bolí než zamlada. :D
A vzal to tedy Kandik, případně někdo jiný? :) Bych to bral, rozevláté oblečení je fajn, jen tedy asi pozdě? :))
Jj, Kandik byl první volající :)
kolárna ve Wachau:)
Dokonale křivky :)
Txabardo ma nove kliky, AB oval, šaltr Slx a navleky na brzdove páky.Během léta se z nej stalo moje číslo jedna…navzdory „horsim“ komponentum než mám na Britangu, me to s ním bavi víc.Ta sebevědomější přední část je perfektni:) vzadu je to stejně zabavnej stroj co se chce odlepit od zeme z kazdyho šutru, korenu
Ta barva je stejně skvělá. Se nedivím že to Pedro v té fialové a oranžové nemůže pořád vyprodat ani ve slevě:)
Ta prvni leskla cervena a modra byla pekna.Teď ta oranzova/fialová by to chtělo aspon normální lesklej lak.Ta matna me vadila, taky vnitřní vedení a zezacatku i jak se choval víc slack předek.To se zmenilo když jsem vyměnil 50 mm predstavec za 35 mm a začal jsem tohle leto jezdit rychleji a víc skákat :))
Zelezo a stařík vzhůru ke hvězdám :))
Taky bych chtěl umět takhle skákat, ale holt starýho psa novejm kouskům nenaučíš. A ani full mě nespasí, jen občas něco odpustí a pošetří záda.
Jsem teprve vylezl z první třídy …možná :D Začal jsem všude pohopkavat az s Britangem, protože to kolo to chtělo :)) a hlavně lítalo do lesa rovně, dalo se mu verit.Txabardo je ještě lepsi.. klidnejsi, sebevědomější
Neumím ještě ani whip..povedl se mi náznak dvakrát a to ještě spíš náhodou :D Chce to ještě čas
whip je těžkej, neumím ho vrátit… nejjednodušší mi přijde ruka
Zase ten matný lak poslouží jako základová barva líp jak lesklý lak:)
Jo…akorát i když je to za slušnou cenu rám, tak potom platit za lak uz jsou prachy navíc.Ja to mám naštěstí za hubičku:)
Moc pěkný to máš!
Pěkný to je. Ten ovál AB mám taky doma. Ale na zdi – Při určité frekvenci šlapání mě rozhoupával zadní stavbu, což tobě ale nehrozí.:)))
Dík kluci…:)
Oval mám uz asi šest let.Jak jsem si zvyknul, tak jsem to mel obráceně, na kulatym mi přišlo ze mi poskakujou nohy :)
Já jezdil chilku na silničním kole převodníky Osymetric a tam mi to nijak nevadilo. Ale že by mi to přišlo v něčem ohromné, to zase taky nee.
Taková chutovka…Singlebe má grevl na velkých kolech 750d (to je ta novinka na větším rafku, kdy celkovej průměr kola s 40 mm pneumatiku je jak 29" u mtb)
Na to asi jeden nesežene náhradní gumu v každém obchodě?
To ne no…zatim
WTB je dělá.Co bude dál těžko odhadnout :)
To chci! Mám 193cm a vypadal bych na tom normálněji :-)
A co ti brání? Myslím že ti to Tom moc rád svaří.
Jednoduchý, čistý, krásný.
TrailHunter se na tom už projel a udělal krátké video :)
Jako tohle je božácký!
a ja uz zacinal mit starost, kam s tim marketingem ted, bejby.
Pro dlouhány super volba, líbí se mi to!
optam se asi jako hlupak… protoze to furt nejak nechapu… proc to nejde postavit okolo 29 MTB lehkých kol a úzkých XC plášťů?
Nebo mi uniká nějaký jíny detail / standard za tím skrytý? Ptám se, protže to vidím asi podruhé a detaily jsem nestudoval..
A jak si tim pomuzes? Silnicni, trekova, gravel i mtb 29" pouzivaji stejny rafek o prumeru 622mm. Tohle ma rafek vetsi 660mm (pokud si dobre pamatuji) a s gravelovym plastem se pak na vnejsim prumeru dostane na stejny prumer jako mtb 29" s poradnejma plastema.
Na plasti pisou 750 mm.
Jak to pise Orm..
Prostě někdo nechce 2.3" pneumatiku na 622 rafku (alias 29")…no a když chceš lehký 40 mm plášť a k tomu výhody lepšího prejeti nerovnosti jako ma 29er tak leda jde udělat tohle…zvětšit průměr rafku
Mezi náma ja věřím že 2.3 pneu může být stejně rychlá jako ta 40 mm, ale už by to kolo zase muselo mít na to ram…asi širší mtb kliky atd
Ale dal bych přednost takovemu kolu..29×2.3 Cotic Cascade treba
Tak je otázka jaký moment setrvačnosti má,plácnu, 400g 750b plášť VS 550g 29" plášť. A valivý odpor? Někdo by to měl dát do laboratoře! :)
hodím to sem, protože takovýhle věci moc často na prodej nebývaj
Ojoj, to je lahůdka. Ještě že už to skončilo, tady bych měl vážně cukání.
v tom případě mám pro tebe špatnou zprávu :-) a doufám, že to koupíš, tohle by bylo supr nějak pěkně postavit. jen sehnat růžový ck náby bude oříšek, to ti nepřeju
Úplně nechápu nabídku. Popis mi nejde načíst a nevidím, jestli je to cena za rámovou sadu, komplet bike nebo bike bez kol…
.
A kruciš ;-)
Asi by mě to doma úplně neprošlo, ale líbí se mě to moc.
Už jsem také v klubu, tak se pochlubím :-) Můj Ronin stavěný svépomocí s kamarádem ze zbytkových dílů, tak jak je 10,9 kg
Ať to jezdí…Ronin je fajn a tahle barva pekna :)
Držím palce s těma Panchama. Kamarád na ně nevzpomíná úplně v dobrém…
zrovna tyhle Pancha jedou pátou sezónu bez zaváhání
Ahoj, jaké si tam dal pláště a co je to za velikost?
Patrik
Vzadu Tufo Thundero 40, vejde se i Speedero 44 s rezervou, předek Panaracer Grvlking SK 45.
Jak je to s tuhostí Ronina? Habáni 190cm + psali že se rám kroutí. Je to pravda?
Jo, kroutí, při jízdě se sedla je to vidět :-)
Používám MTB kliky (XT 760 a 770, o něco větší q faktor, délka 180mm), ale Kovařík pájený do spojek z trubek Columbus Cromor se pocitově kroutí méně (kliky Dura-Ace, 180mm, octalink).
Kdyz clovek nize vidi jak maji zplostelou tu spodni trubku, tak me to moc neprekvapuje.
Jsem si jistý, že je kulatá :-)
To nerad slyším. Měkých rámů jsem už zažil dost.
Tak Ronin je vyhlášená žvýkačka, proto jich jezdí tolik, kdo chce zlomit kletbu, ať šáhne po hliníku-)
Zas je to pohodlný. Záleží co a jak s tím chceš jezdit. Když jedeš na pohodu tak to kroucení zas tak nepřekáželo. Ale já mám 180 cm a 75 kg.
Jsem vyšší a těžší a jezdím taky na pohodu, takže mě to moc netrápí. Kolena mi nedovolí nějaké nástupy a sprinty. Na pohodové ježdění ho vřele doporučuji!
S kroucením Ronina je to jako v pohádce Pekařův císař když spoutají golema a připojí ho k pecím na chleba. „Matěj říká že se neutrhne, tak se neutrhne“. O Roninu se říká, že se kroutí tak se kroutí. Ono je to o tom kdo a na co si rám koupí. Uvědomte si, že to je jeden z nejlevnějších ocelových rámu na našem trhu. Je ze slabých trubek, má dlouho zadní stavbu a primárně bych ho řadil do kategorie cesťák. Vlastním ho už 3 sezónu, kupoval jsem ho jako zimák. Mám na něm pláště 40 mm nebo 33 mm oboje bezdušové a při tlaku 2,8 nebo 4 se předně „kroutí“ pláště. Za mě je to velice pohodlné kolo. Je pomalejší v terénu i na silnici, ale s tím jsem počítal. Když chci něco co letí tak na silnici mám Alana a do terénu Singlebee a ten rozdíl je tam opravdu patrný. Na druhou stranu Obojí je uskákané a neposedné, takže na dlouhou pohodovou jízdu mi to nesedí. Tudíž pokud si někdo stěžuje na kroucení Ronina tak podle mě vůbec nevěděl co kupuje. Rozhodně bych to neviděl jako problém, spíše bych to nazval vlastnostní. Já třeba při svých 183cm a 90kg žádný problém nemám a jsem s kolem vzhledem k jeho účelu velice spokojený.
Taky bůh vi o kterým Roninu to hlavně platí :)) od 2016 dělají pořád jinej a jinej ram.Ja měl 2017 z 4130, rychloupinak, bez slopingu a rovná hlavova trubka
Potom další byl 2019(nebo 20?..už nevim)
Ten byl z Reynolds 725, měl větší sloping, pevný osy a jine patky, tapered hlavu
Počítám že tenhle sedivej je zase jinak… místo na pneu je větší např
Tak tady se teď vede debata o té 2019
2019 ve velikosti 54 byl fajn.Ale není to uplne stejný ram jako ten sedivej soucasnej.Me vadila na patu ta industrialni leva patka.Sedivej ma zase patky jinak, nejspíš i zadní stavbu protože do 2019 šla 40 pneu…tady 45
Takže těžko brát vážně ze někde někdo řekl o nějakym modelu ze je to zvejka:)) když to author furt meni
Aha, tak já měl za to, že ten šedivý co mám je od 2019.
Máš rám model 2000–2021
21 roku neinovovali?
2021–2022 :-)
doplním:
„I don’t recall when I first met Peter – it was many years ago. I do remember talking to him on the phone, and pondering why the very first bike Bicycle Quarterly ever tested didn’t seem to climb as well as some other bikes I’d ridden. “The frame is made from oversized tubing,” I explained to Peter. “It should be more than stiff enough.” There was a pause at the other end of the line. Peter isn’t somebody who talks before he thinks. Finally, he said: “What if the frame is too stiff for you?” That was a completely new thought for me, but it set in motion our research into frame stiffness, performance and ‘planing.’“
No asi tak nějak bych to viděl.
Rám 56
Pokud tě zajímá průchodnost vzadu, tak tady je Tufo Speedero 44 na ráfku 23mm vnitřní.
Abych udělal zakladateli tématu radost, tak přidávám obrázky několika iterací Nothora od původně plánované 2×10 semi hydraulické verze až po současnou skoro silniční 1×12.
Konečně Ronin, kterej se nekroutí! :)
Marino custom build z Reynoldsu 520, na tehle fotce je v konfiguraci pro bikepacking s vice podlozkami pod predstavcem, na normalni svih davam riditka o 3 cm niz ( s tim ze holt ten komin nad predstavcem beru jako dan za variabilitu)
Z duvodu jednoduchosti a servisovatelnosti na ceste jsem volil mini-v brzdy a bar-end razeni. Prehazovacka, kliky a presmyk GRX 2×10, kazeta XT 11–36
Od dubna kdy jsem to poskladal jsem na tom najel asi 3t km a jsem velmi spokojen, plne splnilo ocekavani ohledne pohodli.
Pěkná stavba. Mini Včka vozím taky a spokojenost.
Pěkný kolo.Barva a skinwall perfektní
Tak si po dlouhý době zase udělám radosr… :)
A co to bude?Drby atd..
Hatecko nebo něco jako Burfův peklostroj?:))
Asi tak vteřinu a půl jsem řešil, jestli to bude celopéro a zadní pružení bude z lefty..
Tak ještě jednu :)
takhle zaprášený kolo do obýváku… myslel jsem, že jsi ženatý…
:-)
Žena byla u kadeřnice tou dobou :)
To půjde…mě uz ta moje nejen nehubuje když to tahnu z dílny do obýváku, ale ještě mi pomáhá se servisem, protože ví ze jinak udělám bordel dvakrát tak velkej
Hm…to jsem zvedavej na komplet
No žádný ohňostroje nečekej. Nebylo v plánu to kupovat, takže budget na stavbu je přesně nula. Navěsím tam, co půjde z předchůdce, zbytek bude low cost…
A rám je nový nebo je to evoluce původního trail biku s novým lakem? Jinak to vypadá moc pěkně, těším se až to bude komplet!
Rám je šest let nový. :) Dostal se ke mně zpět poté, co se nerealizovala stavba. A čirou náhodou měl majitel dokoupen i ten nesmysl, o němž jsem snil od první chvíle, kdy jsem ho před 24 lety poprvé viděl. :)
No moc jich s tím nesmyslem k videni neni co jsem tak koukal
Jj. Škoda jen, že jsem ten rám nestavěl dnes. Geometrie by byla dost jiná…
Tak sem vyřešil otázku košíků na mýho oceláka. Fotky budou brzo ;)
Dáš odkaz? Taky budu řešit. Dík
Pěkný…tvarove jak Bontrager ale hezčí uchyceni na srouby
To je Topeak Feza?
Asi ještě nemáš praktický zkušenosti, že? Jak to drží flašku, jestli to hned nepraskne..
Teď je v SBCR ve slevě.
Tak to je rachot :) Nemáte někdo tip na nerezový košíky, něco jako Ritchey Classic? Ale social edition za pár stovek? :)
Tak ritchey classic taky stojí pár stovek:) Mrkni na ali, tam mají napodobeniny v titanu i jiné pěkné titanové košíky. Nerez tam ani nemají. Nebo na bikeinn mají napodobeninu za 3 stovky.
https://www.tradeinn.com/…/137152397/p
https://www.tradeinn.com/…/138849762/p?…
Jo ty z Ali jsem kupoval bratrovi. Co mi na nich vadí je, že jsou pískovaný, takže vyndat z toho lahev chce svaly. :) A díky vlastnostem titanu není přizpůsobení velikosti lahve úplně snadný. Ale ta ocel z tradeinn mě zaujala. Dík
Ty nerez z trade inn mám taky (pod jiným brandem, kupovaný už ani nevím kde, možná ještě na wiggle) a jsou bez problémů, klidně do nich běž. Mě se na ocel kolech líbí.
jj přesně ty :) lahve to drží jako čert a odolný je to taky dost – přežily smotku, kde dostal hýbu. Jinak jsem je kupoval ještě za plnou palbu – takže za litr bych neváhal :)
Už jsem se zařekl, že lehký košíky jedině arundel mandible nebo king cage, ale tyhle se mi líbí a jsou skoro za polovic. Teď zrovna potřebuju košíky na Cruxe, ty nerez ala Ritchey mě tam nějak nesedí
A nechceš mi je prodat? :)
:-))
ani ne, mám je na jiný kolo, kom sednou
Ahoj, mám na prodej rámovku On-one bootzipper – 29er – XL. Kdyby jste měl někdo zájem, můžeme se domluvit na lepší ceně. Bližší info v inzerátu.
Zrovna jsem na nej na planetx koukal, ze by to byl super ram na zimaka. Nasadil jsi brouka do hlavy, ale musim odolat :-).
Dám ti to za míň ! :)) super rám to je. A esteticky ho žeru nejvíc…
V zimě jsem ho používal jako rigid enduro singlespeed. Má unicorn gear s 18t a 32t převodníkem.
To je dost natvrdo ty pekelniku :)) 32:22…jeste radši 24) telocvicna „Normalni chlapy“
nemohl jsem si vybírat :)
:D
Diky, ale odolam. Nemam to kam dat. To je nejvetsi problem. Skoda te rzi. Takhle tomu bude potreba dat nejaka pece s novym lakem.
Chapu.
Není to zrezle, je to dane povrchovkou, v podstate raw ocel a trochu bezbarveho laku. Tohle o tom psal výrobce:
„Paint finish includes a Phosphate and Laquer version which will rust in use, but we love it. If you're disturbed by less than perfect finishes, it's best you avoid this.“
I love it too :), ale na second hand prodej to ideální není…
Krasna povrchovka…jeste jsem to videl na Mash Rockbanger https://shop.mashsf.com/…l-frame.html
Teda píšou u barev Phosphate
Mash má všechno krásný. A mají tenhle finish i na All-road.
Též přidám jednoho “kroutila” :)
Povedený kroutil:-)
…a hele, má dvojče :-)
pěknej, ale nechtělo by to delší přední blatník na obě strany?
Díky Honzo. No chtelo, minimálně dole. Ale nebyl nějak čas to poresit :-/
Taky přidám z aktuální jízdy.
Oceláři využil byste někdo Tunerskou sedlovou objímku v ocelovém průměru 30.0 mm? Nová.
na trubku 28,6 je možno?
No to úplně nevím. Kde má Columbus 29,8 mm, tam je to ideál.
Kdyz si udelas redukci, tak proc ne.
Každopádně nechal bych ji za 490
Tak nový majitel je na světě.
Prvních pár dnů hnusne a hned se ukáže co je na prd…díry na vedení v horní trubce jsem musel zadelat a dat tam ty pruchodky, voda tam tekla:), moje krásná samodomo samolepka s 4130 nápisem se roztekla *i když byla pod fólií a tyhle vroubkovany gripy chytaj písek …
To je prdel…jak se mi rozmocila ta samolepka (normální papír pod průhlednou fólií) tak jsem přišel na způsob jak vyrábět průhledný samolepky :)) vytiskne se na papír *cokoliv z netu) ale výsledný produkt je komplet plastova samolepka bez papiru
A teď už jen pár černochů k ruce a můžu to rozjet ve velkym
Zdravím, existuje obtiskový papír pro modeláře. Já použil průhledný pro laserovou tiskárnu a dal to pod bezbarvý lak.
U me je barva z laserové tiskárny prilepena do lepidla zespod ochranné fólie a papir odstraneny pod vodou :)
Na BF v ráji kreativních vynálezců/kulturistů… určitě už dávno překonané)
Mi to přijde jako pěknej crmo mazlik za tu cenu: https://www.cyklobazar.cz/…-bikepacking
Aaa to je ten místní kus, co prošel mým plamenem. Hezkej kousek. Cena dobrá.
Dokonce:) Pěkná barva.
Zdar lidi, dřív než dám Ritchey P-29 na bazar, zkusím se zeptat zde.
Neměl by někdo zájem o tohoto dojížděče do hospody?
Rám je L, výbava viz foto, komplet Shimano XT, kotouče jsou 160 XT Icetech a HS2 od Sramu, na metalických deskách, Kola Ritchey Vantage, řidítka Syntace Vector 780, představec Ritchey WCS, sedlo Ergon SR Comp. RWS osy od DT.
Kolo je v perfektním stavu, cena rozumnou dohodou, k vyzkoušení Brno a okolí/domluvou.
https://www.pinkbike.com/…il-bike.html
Zoceli recenze na Pinkbike
A už i na bazaru jsou:)
No to je dobrý porno.
A ma moje Pancho Vibe vyplety koukám :))
Dobrej je ten zvyšující kroužek pod hlavovým-)
Dokonce už i v Německu s tím kšeftujou
https://bikemarkt.mtb-news.de/…rdelu-mullet?…
Edit: Aha, to prodává přímo Martin Saida:)
Pomozte Pedrovi se zbavit rámů:) Jeronimo Txabardo za 349 eur včetně dopravy
Tady je ta barva aspoň trochu „nazivo“ u
Frantíka :) doprovodna disco hudba jistě potěší
Tyjo…hezky… ale kurde ten ram ma 2,5 kg… dopr
Takova krasa by to byla ale to je sakra hodne vahy
Ma 2.7 kg…stejne tak se pohybujou ostatni podobny.Stanton Switch9er taky 2.65 kg, Ragley Big Wig ke třem
Vyhrává On One Hello Dave vel. L vážený majitelem 3.8 kg… za to může asi ta skoro 460 mm dlouhá zadní stavba :D
Ja koukal na gravela
Konečně pořádný téma! :)
Vylezeme z undergroundu?;)
Myslím,že toho bohdá nebude :)
Nový crmo miláček je na světě:) Dnes moc světlo na focení není, tak snad ještě stihnu nějaké to podzimní slunko.
Jeronimo Txabardo
Pěkně jsi tu fialovou zkrotil…moc pěkný
Moc hezký, a navíc a Manitůčkem, to už se jen tak nevidí.
Moc, moc povedené a hlavně originální!
Ta Manitou stříbrná korunka v kombinaci se stříbrnym představcem jsou bomba!
Koukám ze si teleskop vedl zleva rovnou do rámu.To jsem původně taky udělal, ale potom se to pri zataceni opíralo o hlavu a jakoby kecalo do řízení.Takže verze dva je okolo hlavy normálně zprava
No schválně jsem koukal jak to máš a jak to má Pedro na stránkách. Má tu díru nachystanou nalevo, tak jsem to zkusil takhle. Uvidíme. Každopádně vnitřní vedení na Txabardu je spíš za trest a docela jsem si u toho zanadával:)
Už si někdy dělal RB s vnitřním vedením? :-D
Jo…nestavi se to tak pěkně jako Britango, který má vše komplet venku.Dovede to udělat pár neprijemnych chvil…
Na druhou stranu u Britanga je bowden od tekeskopu (pod ramem) obalenej bahnem …u Txabarda cista trubka :))
To brzda/šaltr schovaná v horní trubce, ta už je víc zbytečná…to se jen bere líp do ruky :) i když i u Britanga se tam lepí bordel na hadice
Takže to vedení se blbě dělá ale pro jízdu vypada ze je dobrý
Ale abych to spravedlivé zkritizoval jako ostatní věci, tak vstup pro teleskop by měl být o 2 cm víc napravo a gumova pruchodka pro vstup do horní trubky (brzda/saltr) by měla mít úhel výstupu směrem nalevo, tak aby tam byl pěknej oblouk okolo hlavy
Díky, jsem rád, že se líbí. S tou stříbrnou to není snadné vychytat, aby jí nebylo moc anebo naopak málo a aby byla na kole nějak rovnoměrně rozprostřená. Zvažuju ještě časem zkusit stříbrný převodník. Možná i stříbrné náby, když se zadaří nějaké sehnat.
Jinak teda původně jsem na rám chtěl jen přeházet komponenty tak jak jsou. No ale nakonec se to samozřejmě zvrhlo v louhovačku a leštění, aby tam nebylo moc barev:)
Ooooo, ten Vinetou! To je moc pěkné pokoukání.
Technicke okenko: kontrolujte ty Shimano kliky hoši :))
Divocak ma tak dva měsíce nové kliky…dotahnul jsem po pár týdnech a bylo …
Ale nenapadlo mě při dotažení šroubů na klice taky zkusit jestli není ve středu vůle.Teď byla dost
I převodník koukám že je volnej
A misky :))
No a v tuhle chvíli bych spíš kontroloval zafrézování mufny. Protože ono se to samo ne se to. :-)
To mám ok…ale od doby co jsem u Diverge utrhl závit ve středu, tak dávám z misek pryč modrej sajrajt a dávám vazelínu. A nedotahuju na krev…s tím že to za čas dotahnu.A to je dnes:))
No a u klik jsem sice plastovou matici přitáhl, ale nee moc (před těma cca dvouma nesicema) a potom jsem kontroloval jen dva šrouby na klice (a dotahoval).Vůle mě nenapadla…
Mlátí se s tím, skáče atd…to ono si to sedne no:)
Možná bych se ale měl na tu vazelinu na zavitech vyprdnout
Dával jsem ji i vzadu na tři srouby u patek…po padu povolený :) to jsem teda ocistil a už nedavam
Na vysvětlení.)..u Diverge byla z továrny miska prilepena k zavitu ve středu tak moc, ze pri povolování se vnitřek zavitu z ramu utrhl a zůstal na misce.Proto jsem začal dávat vazelinu
Obráceně..zavit z misky zůstal ve středu a srajda lepici byla bílá.Uz je to dlouho a blbe jsem si pamatoval
Ahoj ve spolek, budeme se doma muset asi rozloučit s manželčinou silničkou Novák co mám v profilu. Nějak se nám zalíbily beskydské šotolinové cesty a na to tohle kolo opravdu není dělané. Žena dostane k vánocům nový bakelit. Prodávat je budu s karbonovýma kolama EIE, náboje DT swiss 350 od Kubada co jsou na fotkách. Zbytek specifikace v profilu. Tak kdyby měl někdo zájem dejte vědět. Inzerovat to zatím nebudu.
samotná rámová sada by asi nebyla k mání?
Já ti udělám výhodnou cenu na komplet;), ale teoreticky se prodeji rámové sady nebráním. Je to velikost myslím 53. Nebo tak nějak, žena je vysoká 170. Na přesnou geo se kdyžtak můžeme zeptat přímo výrobce. Víc přes SZ.
o.k. kdyžtak poprosím o nástřel ceny do SZ …měřím cca. 172cm…
Kolo s duší vyměníš za kolo bez duše? A teď nemyslím pláště…
Nevím jaký to pojme plášť, ale brzdy a osy by šly prědělat.
Právěže je to kolo ze staré školy. Vidle i rám pojme 25. Brzdy, osy atd problém pro 60kg figuru nejsou.
Je to prostě silnička, sakra! :) Škoda, že zrovna nejsem při penězích, odkoupil bych zpět pro svoji ženu. :) Tohle je druhý nejvíce fluktuující rám z mé stáje :)
Jo, je to silnička, a v tom je dobrá. Na beskydské kamenité cesty to ale moc není. Já uvidím, ze zkušenosti vím, že se tyhle rámy a kola se na bazarech hůř prodávají. Než abych ji pustil úplně levně, to radši nechám pro děcka, to nezestárne. Navíc to možná žena ani prodat nedovolí. Ale přece jen jsou v tom love a místo na další kolo taky není. Asi ale počkám s inzercí a prodejem do jara.
Kdybys chtěl, můžu to hodit na svůj „firemní“ FB a IG…
Ještě s tím prosím počkejme. Spokojená majitelka ještě neví bude mít nové kolo a že to staré mír nebude.
Myslím si, že to nakonec zůstane doma. Manželky a kola se neprodávají… Navíc platí N+1
Asi jo. Ale není na to místo…
Geo sem hodím, jestli jsi vzpomenu… Ale je to tuším délka 53, jak píšeš.
:-)
:-))
To chybělo v záběru ve Slavnostech sněženek:-)
tywoe, presne!!!!!
Poustevník. Od Bedřicha Nikodéma.
Hele, neser :-)
Co ten zařazený převod, taková ostuda. Nafoť to znovu a lépe :-)
co se ti nezdá? řetěz je na velkym převodníku, to stačí :-)
Ocelový Top Fuel. To by bylo hezký, kdyby to fakt pustili ven. Jen byto chtělo i ocelový zadek, když už. Jinak se mi to líbí moc.
zajímala by mi jedna věc. to, co tam ukazuje na grafu, je pevnost oceli v tahu. ten graf má stejnou křivku i při zatížení ohybem? neb mi přijde, že trubky u kol jsou zatěžovány především v ohybu
A v krutu?
Kdyžtak mne kdokoliv opravte, ale když se zamyslím jak vypadá rám kola, tak namáhání v krutu moc nevidím. Ale jsem jen vystudovaný ekonom:).
Postav kolo pred sebe a slapni na pedal. Uz?
Nemusí ho ani stavět před sebe. Stačí se na něj prostě normálně posadit a jet :)
Já tedy nevím, ale pokud se podívám na rám z pohledu celku, tak nevidím, že by trubky byly namáhané významně krutem proti tomu jak jsou namáhány ohybem. Celá konstrukce ano, ale jednotlivé trubky? Osa toho krutu je podle mne mimo trubky. Možná byste se na to kolo taky mohli posadit a zamyslet se nad tím, v kterých místech celé konstrukce ten krut působí. Ale nejsem strojař…
Zjednodušeně… šlapeš do pedálů, přes kliky a středové složení se to přenáší do středové spojky (BB). Středová spojky má tendenci se střídavě ohýbat dolů, jednou vpravo, podruhé vlevo. Drží to sedlová trubka, ta se ohýbá. Ale spodní rámová trubka se kroutí…
Jasně, tomu rozumím, ale právěže tam hraje roli v kompenzaci krutu hlavová trubka, sedlová trubka i zadní stavba tak právě zpochybňuji význam toho namáhání na krut. Když se třeba podíváte jak jsou kladeny karbonová vlákna v monokok karbonových rámech (spodní trubka downtube), tak tam jasně převažují vlákna podélná tj. elimující hlavně ohyb. Ale jak tu pořád říkám tak nejsem strojař. Jestli někde existuje nějaký model tak budu rád za odkaz, abych si ho přečetl. Myslím, že tahle věc je složitější než se na první pohled jeví. Například při jízdě se držíme za řidítka a ty také ovlivňují výsledek…
Odkaz na model namáhání tady dával „Jarda“: https://www.bike-forum.cz/…real-vol-vii#…, tak směle do studia. Ale teda nejsem si jistý, zda to jako člověk nepolíbený mechanikou, pružností a plasticitou alespoň trochu pochopíš.
Tohle se ukroutilo v důsledku šlapání, povolilo to dole ve sváru a pak se to šířilo nahoru.
Toto si myslím, že není až tak vlivem šlapání, ale od zatížení od vidlice. Cyklické vibrace při přejezdu nerovností. Vidlice je (z bezpečnostních důvodů) předimenzovaná a vydržela, ale to namáhání přenesla do rámu, který praskl přesně tak jak jsi popsal – odspodu se začala šířit trhlina.
Kdyby to bylo od krutu jehož příčinou by bylo šlapání, tak ten krut je největší u středu a poté se lineárně snižuje k hlavové trubce. A potom by to tedy prvně prasklo u středu a ne u hlavy, protože kruhové ocelové rámové trubky pro DT jsou na obou stranách stejně masivní.
presne tak si to predstavuju, ze nejvetsi namahani v krutu by melo byt uprostred delky trubky. na druhou stranu kde jinde by spodni ramova trubka mela prasknout nez u hlavy? a jak jinak tomu predejit nez dodatecnou vyztuhou, tedy uz pri navrhu ramu? ;-) slingshot to krouceni kompenzoval takovym zvlastnim sroubovanym prechodovym dilem zadni stavby ve stanglu. jinak by bylo taky jasne, kde to musi prasknout. ;-)
Ohyb je složený namáhání – tah v jedné části průřezu a tlak v druhé. Pevnost oceli v tlaku je obvykle horší než v tahu. A významě to narozdíl od tahu závisí na tom průřezu. Proto se pro charakteristiku ocelí jako materiálu používá pevnost v tahu.
perfektní, díky. ze strojárny jsem utekl dřív, než mi tohle vysvětlili :-)
Tak to asi hned na vrátnici, ne? :-)
Jinak ta pevnost v tahu/tlaku bude obdobná, ocel jako tenkostěnný materiál se v té tlačené části zbortí – to je trochu jiný způsob porušení, ale také dojde k dosažení meze kluzu u některých vláken.
Jinak jak je psáno výše, u ohybu jsou důležitá ta krajní vlákna, která jsou nejdále od těžiště profilu ve směru namáhání. Vlákna která jsou naopak v kolmém směru na směr namáhání a v úrovni těžiště se na tuhosti a nosnosti neprojeví – je v nich nulové napětí.
dva roky jsem to vydržel. tak uznej sám, to nemělo smysl v tom pokračovat :-)
jasný. představit si to umím, kde co k čemu ± dochází, ale jak to vypadá v grafu a jestli tam nedochází k něčemu dalšímu při ohybu, to už mi někdo musí říct
Pokud by chtěl jít někdo do hloubky :)
Existuje nějaká statistika ve kterých místech dochází k selhání nejčastěji (spoje/svary/hlava/chain+seat stays)?
Já bych to vše shrnul písní a je to :-D
https://music.youtube.com/watch?…
P.S.: pájení se zde vztahuje k elektronice!!!
Na pinkbike nějaký přehled nových HT, co jsem ještě neznal. Jsou tam i zajímavé oceláčky.
Supr…Sour i Radical znám, ale třeba ten karbon Wasp vůbec.Taky me překvapil novej Cotic.Už není 29 znacenej jako BFE Max, protože už nebude BFE 27.5…teď je poslední generace
A ten novej 29 BFE má nějaký otočny patky ( Double Decker Dropout), aby šlo buď full 29er, nebo udělat mullet s 27.5 ale se zachováním geometrie
Škoda že ciste 27.5 BFe uz nebude…
https://www.pinkbike.com/…ardrock.html
Taky přehlídka, poradnych pracantu :)
Dotaz zdali někdo pozná o co jde.
Norco to nebude..?
Výrobní číslo: 03JC012
Váha: cca 2,8kg
Sedlovka: 26,4mm
Hlava 1,1/8
Díky
Taky přidám kus toho železa ;-)
Cením :)
Omnium je nejvíc.
Hele dost mě s tím štveš, takové kolo ještě doma nemám a garáž taky není nafukovací. Těmto typům kol strašně fandím.
Ten tvůj kousek je krásný.