Klub majitelů CrMo mazlíčků aneb Steel is real :) vol. VII

348 nepřečtených
  • easyrider

    Na úvod nového dílu přidávám jednu pecku. Nejmenovaný místní člen měl pocit, že je jeho ocelový rám v porovnání s karbonem příliš těžký. Tak jsem si ho vzal do parády, vzpomněl na staré trendy a za těžký prachy mu ten problém vyřešil!

    1 0
    • TK75  

      Stif Squatch na 2024 geo beze změn, ale nově ma udh patku a barvy https://eu.stifmtb.com/…stif-squatch

      0 0
    • TK75  

      Výborný..

      Ještě sedlo a dostanes ocel klidně i pod 14 kg :))

      2 0
    • Le Corbusier  

      Ahoj, budu prodávat silnici SB v profilu. Kdyby měl někdo zájem. Karbon kola bych si asi nechal pro ženu, abych jí nějak omluvil pořízení nového kola;)

      0 0
    • easyrider  

      Jinak když jsme u té inzerce, můj tchán stále prodává gravel SingleBe z kraje výroby, že žádná topovka, ale zase za to chce 13 kolíků.

      0 0
      • easyrider  

        Obrázkové

        0 0
        • Fugas  

          Nebudeš vědět max plášť kterej tam vleze? Mě se to líbí, škoda že to má berany.

          0 0
          • easyrider  

            Hele malej. Jsou tam nějaký 34 a už se vyřezával jeden můstek na zadní stavbě. Na 38 by se musel prolisovat zadní stavba. Ale jinak je to v pěkným stavu a na dnešní poměry relativně za pár korun.

            0 0
            • Fugas  

              Ono by to na mě stejně asi bylo krátké, já bych to chtěl provozovat s rovnýma řidítkama..

              0 0
              • easyrider  

                13cm představce se pořád ještě vyrábí :D

                0 0
                • Fugas  

                  Jako je to řešení, možná bych doma našel i 14cm:-)

                  0 0
                  • TK75  

                    Třeba by si ani před 100 mm jít nemusel…oni ty rovný jsou širší (třeba 76 cm?) To ti taky udělá dost (ze ti ten reach třeba stačí)…proti úzkým beranum kdy máš ruce natažený rovne

                    0 0
                    • easyrider  

                      No teď ladím jedno kolo, který si člověk vyzkoušel se 67cm řídítky, na druhym kole bude stejná délka posedu a 78cm řídítka. Jsem docela zvědavej, kolik tohle roztažení nad řídîtky udělá.

                      0 0
                      • TK75  

                        46 berany s treba 7 cm reachem navic k pakam versus 76 cm kde zase je ale pár stupňů k jezdci …toť otázka :))

                        0 0
    • Pekáček  

      Oprava?

      0 0
    • TK75  

      Mam par apgrejdů na tuhle sezónu…

      Britango dostalo nové kola, které mi zapletl Míra…je to DT350,Sapim Ray a karbon rafky EiE

      Txabardo slo do laku, protože fialová mi nedělala dobře :))

      2 0
      • Fugas  

        Moc pěknej lak! Nechával si rám pískovat?

        0 0
        • TK75  

          Dik…já to dávám segre, ona dela ve firme co lakuje díly pro Škodovku.

          Tady jsem si nemohl vůbec vybrat, protože ty barvy jsou pěkný od Race Blue po Velvet Red …takže nakonec uz segru nebavilo jak to furt menim a vybrala mi sama.Vůbec jsem netušil co :))

          RAL nevím…je to Škoda Emerald Green

          1 0
      • černápole  

        co je to za ral?

        0 0
      • TK75  

        Ještě fotka Txabarda venku :))

        Zadní brzdu budu mít v týdnu..zatím zůstane bez teleskopky, protože ho mám na popracovní hodku/dvě singlespeedingu v lese za barákem a tam se jede vestoje (nahoru/dolu) takže stejně mám sedlo furt dole

        3 0
    • Nimrod  

      conti gp5000 allseasons jsou naprosto geniální pláště. přijdou mi citelně lepší jak strady biancy nejen gripem na mokru (kde jsou mezi námi tedy strady dost mizerný), ale i pohodlím (které už maj díky open tubular strady dost dobrý)

      5 0
      • Nimrod  

        chtěl jsem dát oříznutou fotku a než jsem to stihl spravit v editaci, tak mi tu zbyly dvě. tímto se omlouvám

        0 0
    • raschi  

      Náhodou jsem na YT narazil na pěknou stavbu

      0 0
    • easyrider  

      Když už mě čeká po letech zas nějaký závod, tak jsem to naladil trochu na XC :)

      0 0
      • TJK  

        taky letos planuju zajet neco XC!

        1 0
      • TK75  

        Supr…tak přeju ať forma vydrží :)

        0 0
      • Jan D.  

        Taky mám takový plán! Akorát žena a děti mě včera konečně po třech týdnech pustily na kolo a forma nic moc teda. S takovou intenzitou tréninku si musím vybrat nějaký závod po pěkné trase, ať se aspoň mám čím kochat, když ne závodit:)

        0 0
        • easyrider  

          Jo, mě rýmička už taky tři týdny blokuje. Jinak Melevil Cup slaví 25 let, tak jsem se hecnul. A rovnou kilo, když už se potáhnu přes celou vlast, tak ať taky něco vidím. :) Zároveň absolvováním závodu zdvojnásobím svůj roční nájezd, jestli to takhle půjde dál :).

          0 0
      • Fugas  

        Co si dal za vidlici? Je to Sid? Vypadá to výborně!

        0 0
        • easyrider  

          Reba, pyčo! :D Bohužel jen 110mm, takže mě ještě čeká nákup shaftu.

          0 0
      • TK75  

        Dovolim si trochu brblat jo :)

        Tyhle naladění na xc tím ze se dá další predstavec, lehčí vidle a vyhodí teleskop jsou úplný prd proti tomu, když tam das tužší zaplety (karbon rafky) se slusnou váhou

        V podstatě si klidně můžu nechat vše laděný na trail a jen ty kola samotný sfouknou všechno ostatní ladění :)

        0 0
        • easyrider  

          Já potřeboval pohnout s posedem. Proto se ladil kokpit. Lehký kola je hezká věc noc. Ale ty zlaťáky na ně na stromech nerostou :)

          0 0
          • TK75  

            Mě přijde největší prinos asi hlavne u 29 kol, ze ten rafek drzi tvar, nepovoluje se vyplet, je to kolo tužší a možná odolnější

            U 27.5 kol mi karbon nejak nechyběl…mělo to slusnou tuhost i akceleraci

            Na ty devetadvace je to aspoň u me znát fest

            Vlastně mi ty karbon vyplety chovanim připomínají moje 27.5 kola :))

            0 0
    • easyrider  

      Člověk by řek, jak už to celkem leží a ono to má trapných XC 66.6 st. Tak holt ještě přitvrdíme! :D

      2 0
      • TK75  

        Přitvrdit, přitvrdit…

        :D

        0 0
      • Fugas  

        Měří ti to dobře? Vypadá to tak na 64:-)

        0 0
        • TK75  

          Taky bych tipoval tak nejak

          0 0
        • Vilém  

          Na obrazovce jsem nameril cca tak jak pises.

          0 0
        • Jan D.  

          Aplikace se špatně ovládá, ale fakt to spíš vypadá na těch cca 64.

          0 0
          • TK75  

            Jo..to vidím že kdyz spustim olovnici z vrsku vidle (kde budou cca gripy) tak to ma na te fotce jak u Britanga (kde mi to ukazuje 64…64.5) někde v pneumatice

            0 0
          • černápole  

            Ta fotografie může být zavádějící…

            0 0
      • Jan D.  

        Změřit analogovým úhloměrem na obrazovce. Nemám teď po ruce:)

        0 0
      • Fugas  

        Je hotovo, nová sezóna s „novým“ kolem! Vyměněn tlumič za delší (200×51 místo 190×45) + komplet nová geometrie díky nové hlavové trubce by Novak frames. Ještě jsem Easyriderovi pomohl od jeho vidlice:-). Tímto mu za obojí moc děkuji.

        3 1
        • TK75  

          To je uzasny co jde udelat.Kdyz vezmu ze to zaclo jako pevnak od Genesis…:)

          Moc pěkný, barva taky výborná

          0 0
        • easyrider  

          Jsem rád,že jsem ti to vše mohl dopřát :) Ocel je zkrátka na tohle bastlení skvělá :)

          0 0
          • TK75  

            To mě trochu mrzí že jsem tě nepoposil o přidělaní navarku na vedení venkem u Txabarda, když jseš takhle vstricnej :))) Je to vedený rámem a stojí to za houby

            Ty gumové pruchodky jsem zahodil a dal to na prasaka bez …pro me tyhle vynálezy nejsou

            Teď už ale jezdí a tak vem to čert…třeba ta voda aspoň dobře vyschne

            0 0
        • snílek  

          Už asi vím, kde skončila moje hlavová trubka :))

          0 0
        • RapMan  

          Klobouček…

          0 0
        • Sephontaine  

          Povedená Transformace. To se mi na ocelových rámech líbí.

          2 0
          • Manas  

            jako jo .. tohle jo :D

            Ja furt premyslel jestli nehodim z okna svoji Moxie, nebo ji neupravim … protoze me sralo jako to slo blbe do manualu a na zadni. Pak jsem z nudy posunul predstavec o 4mm vyse (o podlozku) a je to uplne jiny kolo. Jen ten komin pod predstavcem, to by mistni modni policie nerozdejchala :D

            0 0
            • TK75  

              Kokpit dovede změnit strašně moc…taky jsem přes zimu laboroval, jak s rise, tak o a délkou predstavce (40 vs 50) ale narozdíl od tebe je u meho kola tak kratkej zadek ze je tam lepší naopak kokpit nizsi (kterej me trochu drží na predku, nedovoli mi to prehnat s vahou dozadu) i tak to jde na zadní geniálně

              )

              0 0
              • Manas  

                Jo, ja dlouho laboroval s tim, ze Moxie pustim do sveta a poridim si neco hravejsiho. Furt to mam v hlave, ale ted uz ne tak moc. Zase to krasne vede stopu, kdyz se to clovek neboji pustit :D

                0 0
          • kamaro  

            To je až neuvěřitelná úprava. Klobouk dolů Jardovi za práci a taky zadavateli za ten nápad…

            Doufám že nebude otravovat nějaký hipster s úpravou své favoritky na full-gravel.

            0 0
        • černápole  

          Jaký je teď hlavový úhel dle reálného měření?

          1 0
          • Fugas  

            Ač to z fotky nevypadá, je tam dle měření necelých 65°(64,7). Ale je tam asi o 4mm vyšší spodní miska než byla původní, přední pneu je 2,4 oproti zadní 2,3..

            0 0
    • Jan D.  

      Nordest Bardino 3 je ode dneška zlevněný na 499 eur. Popravdě ale nevim, kolik stálo předtím:)

      https://nordestcycles.com/…ro-bardino-3

      0 0
    • TJK  

      sice to neni ocel ale tenky trubky a kvalitni matros jo… tak snad neurazi :)

      0 0
    • sibicz  

      V minulym vlákně jsem myslim sliboval, že sem postnu Růžováka, až bude poskládanej. Zatim teda samý pozitiva.

      Formuly Cury4 jsou kotvy jako kráva, Duroluxek vymazlenej od Novase taky pecka. A z tý pružiny jsem asi nejveselejší – super citlivý, žádný propadání do zdvihu a když to zamkneš, tak je to fakt zamčený, takže se i do kopce dá šlápnout :D

      Váha 18,2. Geo ultimátní, stačí se toho jenom udržet :D

      3 0
      • TK75  

        Ten je booožžíí :) Ta představa jak se řítí dolu růžová smouha az větve litaj vzduchem

        Přesně takhle se mi líbilo i tohle bfe pár let zpatky

        1 0
      • Fugas  

        Tohle něco vydrží, máš to parádní!

        0 0
      • easyrider  

        To jsi sem neměl dávat. Teď mi to Honza vrátí a já to budu muset znova rozřezat… :)

        0 0
        • Fugas  

          Neboj, mě to moje baví, dnes ráno do práce v dešti, sněhu a úsměv od ucha k uchu. Tohle už by bylo na moje schopnosti stejně moc velké enduro. A hlavně to mám o 3kg lehčí:).

          0 0
      • TJK  

        jojo Cury jsou dobry.. ale co teprve Dominiony! :-)

        0 0
    • ganjabiker  

      Tak tohle se mi moc líbí! https://www.vitalmtb.com/…c-steel-bike

      2 0
    • TK75  

      Ritchey chystá návrat legendy…P29er

      Kompatibilní berany/rovný a vidle 100/pevná

      1 0
      • Jan D.  

        To máš odsud? https://theradavist.com/…es-and-more/

        Zajímala by mě geometrie a jak mají kompatibilitu s berany promyšlenou, aby na tom člověk pak nebyl moc nataženej.

        0 0
        • TK75  

          Jo…a kdyby tu čistotu ocel vlákna nehlidal Jarda jak pes :) tak bych si přidal i titanove xcecko od Neuhaus Metalworks, který se mi líbí o dost víc

          3 0
          • vojtechposmourny  

            No to je pecka!

            0 0
          • Manas  

            No ty vole! To je krasa.

            0 0
          • Nimrod  

            po dlouhé době rám, kterej je krásně jednoduchej, ať už jde o rovný trubky (tu sedlovou už nějak skousnu :-)) nebo hezký jednoduchý patky. vedení venkem alespoň brzdy je jedině plus

            0 0
          • easyrider  

            To sis splet nicky ne, to je Biker jak pes :) Krásnej rám…

            0 0
      • Fugas  

        To chci! Přesně něco takového potřebuju jako druhé kolo…

        0 0
    • Nimrod  

      vždycky jsem chtěl leesona. jak 660, tak 609, oba jsou naprosto úžasný. a ali c teď jeden postavil. no není krásnej? i ty světlý boky plášťů se mi na něm líbí. jinak jestli mi paměť neklame, tak klasický byly z reynoldse 525. závodní byly z vyšších trubek se slabší stěnou trubek

      a ještě přidám jedno stařičký video, na kterém jsem před lety dost ujížděl. jeden z těch kluků je mrleeson660, kdyby někdo chtěl víc videí

      0 0
    • easyrider  

      Další bastleníčko. Facelift po 7 letech těžké služby :)

      0 0
      • kamaro  

        Pro ne rovnou UDH? Jasně, aby jsi měl za pár let zase co dělat :-)

        0 0
        • easyrider  

          Přesně tak. Počkám, jak si ten nový standard povede :)

          0 0
          • kamaro  

            Za mě je to na výrobu nejjednodušší standard, navíc patka je univerzální a seženeš ji úplně všude. Dobré je i to, že Ti patka přesně definuje pozici vůči prvnímu pastorku. A toto snad ani nejde udělat křivě :-) a s jednoduchým přípravkem je možné to jednoduše srovnat.

            Jen mě štve, že jsem si to neudělal na fullu a na silničkách. Na fullu to možná časem upravím, ale na silničkách se mi do toho nechce, je tam už lepený spoj a do toho s plamenem nemůžu.

            0 0
            • easyrider  

              Hele já jsem tak mimo, že jsem ještě ani neviděl výkres :) Navíc můj dodavatel to ještě nenabízí, tak si počkám :) Ale dobrý vědět, doma mám ještě dva rámy, kam bych to mohl nalepit.

              0 0
              • kamaro  

                Mrkni na to, na pravé straně rámu jen uděláš kroužek o definovaných rozměrech. Do toho vešroubuješ patku, která má závit na pevnou osu a kompletní osazení náboje – takže ten kroužek odsazuješ kousek ven. Levá straně je pak jen patka s dírou na pevnou osu.

                Na fotce jsou nerezové patky – zadní a přední. Na pravé zadní straně je to jen jakýsi „prstýnek“ do kterého našroubuješ zbytek.

                0 0
                • easyrider  

                  Už jsem koukal na Paragon. Mají i excentrický, to by se mi líbilo. Tak třeba to někdy někdy koupím :)

                  0 0
                • KUBULA  

                  Kde já už tu fotku jenom viděl? :-)

                  0 0
    • TK75  

      https://m.pinkbike.com/…chromag.html

      Konečně presel Chromag na zavit a vyprdnul se na PF stred

      0 0
    • Le Corbusier  

      ocel na Pradědu:)

      4 0
      • kamaro  

        Pěkné, líbí se mi barva nápisu k těm bočnicím plášťě…

        0 0
        • Le Corbusier  

          Díky. V původním setupu byly pláště černé – hladké Panaracer gravelking 38. Barva nápisu by měla být JPS.:)

          0 0
      • easyrider  

        Hodně pěkný. Jaký točíš nejlehčí převod?

        0 0
        • Le Corbusier  

          Kazeta je 10–44, převodník mám 42. Kdybych dal převodník 44z tak by byl rozsah převodů dle kalkulačky téměř stejný jako u dvouplacky 36/50 – 11–28. Samozřejmě jsou tam větší skoky mezi kvaltama. S tím 42z mám jeden lehčí převod navíc a o jeden rychlý míň. Což se v lese na gravel pláštích hodí a na silnici nechybí.

          0 0
          • easyrider  

            Já jezdím 11–46 / 46z placka. Ty desítkový pastorky jsou takovej malej zázrak. Bohužel na Shimano na silnici neřešitelné. Uvažuju právě, že bych tam lupnul 44 nebo 42 převodník. Kilogramy přibývají, kilometry ubývají a ty kopce jsou pořád stejný…

            0 0
            • TK75  

              Mám na grevlu 11–42 a 36 převodník, 650b kola.A jak to zvesela jezdí po silnici :))

              0 0
              • Le Corbusier  

                S těma kolama 650b vůbec netuším jestli je to hodně nebo málo:) Ale převodník 36 na menších kolech bude asi hodně napohodu.

                0 0
                • kamaro  

                  Obvod 650b s šířkou pláště 40mm je srovnatelný s 700c a šířkou 28mm… Není to takový rozdíl jak by se mohlo zdát.

                  0 0
                • TK75  

                  Ja tam tenkrat tenhle prevodnik daval, kdyz jsem to hodne tahal po lese, s tim ze je urcite moc malej.No a pak jsem zjistil, ze mi to vlastne nijak nevadí ani na silnici, ze i 36:11 funguje :)

                  0 0
              • kandik psi zub  

                pockej ale 36×11 na 650b je strasne pomaly ne? Jako ja jsem tezkotonazni slimejš, ale potrebuju nejmin 1:4

                0 0
                • TK75  

                  Je to extrémní hranice :)) jezdit hlavne silnice tak to odrovna pastorky.Jinak takhle po raji a hlavne mimo silnice se to ztratí.

                  0 0
            • kamaro  

              Na Shimanu řešitelné Sram kazetou na XD ořech :-) Vozím kazetu 10–40 (origo Sram) se 40z převodníkem, žena má 10–40 z Ali s převodníkem 38z a oba dva jsme spokojeni. Jen nevím jestli dělají i nějaké kazety končící 42 nebo 44 zuby.

              Na gravelových zápletech mám 11–50 a to už je trochu overkill a i s prodlouženým ramínkem to ne moc ochotně řadí, takže asi zkusím vyměnit za 11–46.

              0 0
            • Le Corbusier  

              No mě osobně do rychlosti nic nechybí, ten můj převod 42/10 je kolem 55km/hod mořná i 60 při rozumné kadenci. Kilometrů mám letos na své poměry relativně hodně, ale váha dolů moc nešla takže jeden línej převod navíc se mi hodí. :)

              Je zajímavý že kdysi jsem jezdil silnici s nejlehčím převodem 42/27 (to byla dřina), pak jsem tam dal 39/27 a spokojenost. Pak si koupil novou kde byl 36/28 a úplně mě to uráželo. Teď mám 42/44 a jsem spokojenej:) Ach jo.

              0 0
              • kamaro  

                Jojo, na 39/25 jsem vylámal Passo Giau. Dnes vím, že by se mi na 40/40 hodil lehčí převod :-)

                Je to kruté…

                1 0
              • easyrider  

                Jj 46/11 znamená šlapání v klidu při 55 km/h. Minulý týden jsem jen na druhých kolech, kde mám ještě 36z kazetu a nechápal jsem, jak jsem na tom ještě před pár lety vylamat úplně všechno. Holt od té doby plus dvě děti. To člověka úplně odrovná. :)

                Jinak Romane jo, tušil jsem to. Když já mám všude HG ořechy a zas to měnit? To se na to radši vykašlu. Třeba to ani nepůjde. Radši budu tvrdit, že to nejde :D A Shimano 11s MTB kazety tedy jsou záměnný s xD Sram kazetami? To by mě lákalo hlavně na bike, kde budu měnit kola…

                0 0
                • Jan D.  

                  Jasně, 11s shimano si s xd kazetama od Sramu rozumí. Takové e13 dělá i 11s kazetu 9–46 na XD:)

                  1 0
                • kamaro  

                  Tak pokud ten ořech vyměnit jde (třeba DT), tak je to ještě OK. Ale nevím co tam máš za náby. Jinak 11s Shimano MTB (čili i GRX) je s 11s Sram MTB kompatibilní.

                  0 0
    • TK75  

      https://www.pinkbike.com/…ell/3888830/

      Kdyby náhodou mezi nama byl movitý fajnšmekr…je na prodej :)

      0 0
      • Greyhound  

        Olivetti je moc fajn, jsem s ním řešil po emailech a pak si i telefonoval a musím říci naprosto skvělej profi a friendly přístup.

        0 0
      • Nimrod  

        pár dní zpět na mě také vyskočilo něco na prodej. nečekal jsem až takhle vysokou cenovku, ale je fakt, že nemám ponětí, za kolik jeho rámy jdou

        1 0
    • snílek  

      Našel jsem krásnej rám. Hned bych ho manželce koupil, mít těch 1800 liber navíc :)) Fotky z pinkbiku.

      0 0
    • Nimrod  

      dneska bylo hezky (teda né teplotně :-))

      3 0
      • Pekáček  

        Kruci to je tak krásný kolo!!!!

        1 0
        • vrazdit  

          Nelze než souhlasit, nejpěknější Kamaro ze všech!

          0 0
          • kamaro  

            neser…

            0 0
            • vrazdit  

              sorry, ale to rozhodně není myšleno nijak špatně! všechna tvá kola se mi dost líbí a jsou to i zajímavé technickélibstky, ale toto kolo má pro mě neskutečnou eleganci jak proporčně tak i celkovým vyzněním/barev­ností/chromem, prostě krásná retromoderní silnička…

              0 0
              • kamaro  

                Dělám si prdel… Jo, Honza to pěkně dotáhl.

                A není to chrom, je to nerez…

                0 0
                • vrazdit  

                  hmmm, nerez, tak to je ještě větší paráda :) fakt mi toto kolo jako celek ladí a je to taková esence pěkné klasické silničky v moderní interpretaci…

                  0 0
      • TK75  

        Je to krásný…ale zajímal by mě ještě ten „BTR“ lak (pruhlednej komax a rez:) u Franty jak vypadá po čase.

        0 0
        • Nimrod  

          prakticky furt stejně. ta horní rámová se nepovedla, byla asi špatně odmaštěna, takže tam ta rez je v několika flekách, ale jinde je to čistý a furt stejný (asi až na patky a podobná místa s velkým otěrem). tohodle se vůbec neboj, je to mnohokrát vyzkoušený, jen jako u všeho, kvalita pak závisí na jednotlivci, kteří ti to dělají, ale technologie je ok

          0 0
    • Pekáček  

      Sobotní sváteční, po preventivní výměně původního ořechu (začal proskakovat, původní Deore XT do roku 1993) úspěšný zálet. Zaujala mě konstrukce náboje, evidentně se tehdy Shimano snažilo udělat XT a XTR pevnější. Parallaxy přišly v roce 1994.

      Mimochodem, právě v roce 1994 jel naposledy vítěz Tour de France na ocelovém rámu, letos je kulaté výročí ;-)

      2 0
      • Le Corbusier  

        Tak s tím vítězem TDF je to zajímavá informace.

        0 0
      • Nimrod  

        si tak říkám, kolik má už ten kovařík za sebou kilometrů, nevíš?

        0 0
        • Pekáček  

          Budu to schopen zjistit v rozmezí let 1996–2001, až se pohrabu v záznamech, které u sebe teď nemám. Tady je jeho původní podoba. Křehký lak byl později dost olítaný, tak jsme je s bráchou nechali přestříkat na trikolóru, kterou Kovařík hodně používal na cyklokrosových kolech.

          0 0
        • Cavendish  

          Vzhledem k tomu, že jezdí u Katerů, tak ten nájezd bude mít 6 čísel :D

          0 0
          • Nimrod  

            právě. je to škoda, že nejde dohledat kompletní nájezd, musí to být masakr

            0 0
            • Cavendish  

              Počkáme, co na to míťo. Ten si záznamy vede celkem pečlivě. Třeba se ozve

              0 0
    • easyrider  

      Kluci nechám za poštovné prvnímu volajícímu. Řekl bych ideál tak 180 cm/ 80 kg a méně. Mých 184/92 už jsou na to moc vzpěračské parametry.

      0 0
      • kandik psi zub  

        beru

        0 0
      • kamaro  

        167/63… bych to měl až po kolena a rukávy po lokty.

        Ale dobře ses nám vyžral, ne že ne :-)

        0 0
        • Cavendish  

          Ty umíš zalichotit :D

          0 0
        • TK75  

          To jsou svaly…taky jich mám tolik ze mám 90 kg (cti plus tři navic:) :)

          Co by člověk pro ženu neudělal ze jo

          Ale ten napis je teda dost stydlivej…to chtělo desetkrát větší písmo, pravdu je třeba říct durazne

          0 0
        • easyrider  

          Tvl po dvou dětech už mám snad nárok!? :D Paní se tváří,že jí to nevadí, tak to neřeším. Jen ty kopce víc bolí než zamlada. :D

          1 0
          • Aww  

            A vzal to tedy Kandik, případně někdo jiný? :) Bych to bral, rozevláté oblečení je fajn, jen tedy asi pozdě? :))

            0 0
    • Le Corbusier  

      kolárna ve Wachau:)

      0 0
    • TK75  

      Txabardo ma nove kliky, AB oval, šaltr Slx a navleky na brzdove páky.Během léta se z nej stalo moje číslo jedna…navzdory „horsim“ komponentum než mám na Britangu, me to s ním bavi víc.Ta sebevědomější přední část je perfektni:) vzadu je to stejně zabavnej stroj co se chce odlepit od zeme z kazdyho šutru, korenu

      4 1
      • Jan D.  

        Ta barva je stejně skvělá. Se nedivím že to Pedro v té fialové a oranžové nemůže pořád vyprodat ani ve slevě:)

        0 0
        • TK75  

          Ta prvni leskla cervena a modra byla pekna.Teď ta oranzova/fialová by to chtělo aspon normální lesklej lak.Ta matna me vadila, taky vnitřní vedení a zezacatku i jak se choval víc slack předek.To se zmenilo když jsem vyměnil 50 mm predstavec za 35 mm a začal jsem tohle leto jezdit rychleji a víc skákat :))

          0 0
          • TK75  

            Zelezo a stařík vzhůru ke hvězdám :))

            2 0
            • Fugas  

              Taky bych chtěl umět takhle skákat, ale holt starýho psa novejm kouskům nenaučíš. A ani full mě nespasí, jen občas něco odpustí a pošetří záda.

              0 0
              • TK75  

                Jsem teprve vylezl z první třídy …možná :D Začal jsem všude pohopkavat az s Britangem, protože to kolo to chtělo :)) a hlavně lítalo do lesa rovně, dalo se mu verit.Txabardo je ještě lepsi.. klidnejsi, sebevědomější

                Neumím ještě ani whip..povedl se mi náznak dvakrát a to ještě spíš náhodou :D Chce to ještě čas

                0 0
                • Nimrod  

                  whip je těžkej, neumím ho vrátit… nejjednodušší mi přijde ruka

                  0 0
          • Jan D.  

            Zase ten matný lak poslouží jako základová barva líp jak lesklý lak:)

            0 0
            • TK75  

              Jo…akorát i když je to za slušnou cenu rám, tak potom platit za lak uz jsou prachy navíc.Ja to mám naštěstí za hubičku:)

              0 0
      • Fugas  

        Moc pěkný to máš!

        0 0
      • Le Corbusier  

        Pěkný to je. Ten ovál AB mám taky doma. Ale na zdi – Při určité frekvenci šlapání mě rozhoupával zadní stavbu, což tobě ale nehrozí.:)))

        0 0
        • TK75  

          Dík kluci…:)

          Oval mám uz asi šest let.Jak jsem si zvyknul, tak jsem to mel obráceně, na kulatym mi přišlo ze mi poskakujou nohy :)

          0 0
          • Le Corbusier  

            Já jezdil chilku na silničním kole převodníky Osymetric a tam mi to nijak nevadilo. Ale že by mi to přišlo v něčem ohromné, to zase taky nee.

            0 0
    • TK75  

      Taková chutovka…Singlebe má grevl na velkých kolech 750d (to je ta novinka na větším rafku, kdy celkovej průměr kola s 40 mm pneumatiku je jak 29" u mtb)

      https://www.singlebe.com/…-wheel-size/

      1 0
    • TJK  

      optam se asi jako hlupak… protoze to furt nejak nechapu… proc to nejde postavit okolo 29 MTB lehkých kol a úzkých XC plášťů?

      Nebo mi uniká nějaký jíny detail / standard za tím skrytý? Ptám se, protže to vidím asi podruhé a detaily jsem nestudoval..

      0 0
      • orm  

        A jak si tim pomuzes? Silnicni, trekova, gravel i mtb 29" pouzivaji stejny rafek o prumeru 622mm. Tohle ma rafek vetsi 660mm (pokud si dobre pamatuji) a s gravelovym plastem se pak na vnejsim prumeru dostane na stejny prumer jako mtb 29" s poradnejma plastema.

        0 0
      • TK75  

        Jak to pise Orm..

        Prostě někdo nechce 2.3" pneumatiku na 622 rafku (alias 29")…no a když chceš lehký 40 mm plášť a k tomu výhody lepšího prejeti nerovnosti jako ma 29er tak leda jde udělat tohle…zvětšit průměr rafku

        Mezi náma ja věřím že 2.3 pneu může být stejně rychlá jako ta 40 mm, ale už by to kolo zase muselo mít na to ram…asi širší mtb kliky atd

        Ale dal bych přednost takovemu kolu..29×2.3 Cotic Cascade treba

        0 0
        • easyrider  

          Tak je otázka jaký moment setrvačnosti má,plácnu, 400g 750b plášť VS 550g 29" plášť. A valivý odpor? Někdo by to měl dát do laboratoře! :)

          0 0
    • Nimrod  

      hodím to sem, protože takovýhle věci moc často na prodej nebývaj

      1 0
      • Davit  

        Ojoj, to je lahůdka. Ještě že už to skončilo, tady bych měl vážně cukání.

        0 0
        • Nimrod  

          v tom případě mám pro tebe špatnou zprávu :-) a doufám, že to koupíš, tohle by bylo supr nějak pěkně postavit. jen sehnat růžový ck náby bude oříšek, to ti nepřeju

          1 0
          • alinceb  

            Úplně nechápu nabídku. Popis mi nejde načíst a nevidím, jestli je to cena za rámovou sadu, komplet bike nebo bike bez kol…

            0 0
          • Davit  

            A kruciš ;-)

            Asi by mě to doma úplně neprošlo, ale líbí se mě to moc.

            0 0
    • Bobbybike  

      Už jsem také v klubu, tak se pochlubím :-) Můj Ronin stavěný svépomocí s kamarádem ze zbytkových dílů, tak jak je 10,9 kg

      4 0
      • TK75  

        Ať to jezdí…Ronin je fajn a tahle barva pekna :)

        0 0
      • easyrider  

        Držím palce s těma Panchama. Kamarád na ně nevzpomíná úplně v dobrém…

        0 0
      • PatrikKalista  

        Ahoj, jaké si tam dal pláště a co je to za velikost?

        Patrik

        0 0
        • Bobbybike  

          Vzadu Tufo Thundero 40, vejde se i Speedero 44 s rezervou, předek Panaracer Grvlking SK 45.

          0 0
          • šlapatko  

            Jak je to s tuhostí Ronina? Habáni 190cm + psali že se rám kroutí. Je to pravda?

            0 0
            • Pekáček  

              Jo, kroutí, při jízdě se sedla je to vidět :-)

              Používám MTB kliky (XT 760 a 770, o něco větší q faktor, délka 180mm), ale Kovařík pájený do spojek z trubek Columbus Cromor se pocitově kroutí méně (kliky Dura-Ace, 180mm, octalink).

              0 0
              • Vilém  

                Kdyz clovek nize vidi jak maji zplostelou tu spodni trubku, tak me to moc neprekvapuje.

                0 0
              • šlapatko  

                To nerad slyším. Měkých rámů jsem už zažil dost.

                0 0
                • černápole  

                  Tak Ronin je vyhlášená žvýkačka, proto jich jezdí tolik, kdo chce zlomit kletbu, ať šáhne po hliníku-)

                  0 0
                • Jan D.  

                  Zas je to pohodlný. Záleží co a jak s tím chceš jezdit. Když jedeš na pohodu tak to kroucení zas tak nepřekáželo. Ale já mám 180 cm a 75 kg.

                  1 0
                  • Pekáček  

                    Jsem vyšší a těžší a jezdím taky na pohodu, takže mě to moc netrápí. Kolena mi nedovolí nějaké nástupy a sprinty. Na pohodové ježdění ho vřele doporučuji!

                    0 0
            • KUBULA  

              S kroucením Ronina je to jako v pohádce Pekařův císař když spoutají golema a připojí ho k pecím na chleba. „Matěj říká že se neutrhne, tak se neutrhne“. O Roninu se říká, že se kroutí tak se kroutí. Ono je to o tom kdo a na co si rám koupí. Uvědomte si, že to je jeden z nejlevnějších ocelových rámu na našem trhu. Je ze slabých trubek, má dlouho zadní stavbu a primárně bych ho řadil do kategorie cesťák. Vlastním ho už 3 sezónu, kupoval jsem ho jako zimák. Mám na něm pláště 40 mm nebo 33 mm oboje bezdušové a při tlaku 2,8 nebo 4 se předně „kroutí“ pláště. Za mě je to velice pohodlné kolo. Je pomalejší v terénu i na silnici, ale s tím jsem počítal. Když chci něco co letí tak na silnici mám Alana a do terénu Singlebee a ten rozdíl je tam opravdu patrný. Na druhou stranu Obojí je uskákané a neposedné, takže na dlouhou pohodovou jízdu mi to nesedí. Tudíž pokud si někdo stěžuje na kroucení Ronina tak podle mě vůbec nevěděl co kupuje. Rozhodně bych to neviděl jako problém, spíše bych to nazval vlastnostní. Já třeba při svých 183cm a 90kg žádný problém nemám a jsem s kolem vzhledem k jeho účelu velice spokojený.

              1 0
              • TK75  

                Taky bůh vi o kterým Roninu to hlavně platí :)) od 2016 dělají pořád jinej a jinej ram.Ja měl 2017 z 4130, rychloupinak, bez slopingu a rovná hlavova trubka

                Potom další byl 2019(nebo 20?..už nevim)

                Ten byl z Reynolds 725, měl větší sloping, pevný osy a jine patky, tapered hlavu

                Počítám že tenhle sedivej je zase jinak… místo na pneu je větší např

                1 0
                • KUBULA  

                  Tak tady se teď vede debata o té 2019

                  0 0
                  • TK75  

                    2019 ve velikosti 54 byl fajn.Ale není to uplne stejný ram jako ten sedivej soucasnej.Me vadila na patu ta industrialni leva patka.Sedivej ma zase patky jinak, nejspíš i zadní stavbu protože do 2019 šla 40 pneu…tady 45

                    Takže těžko brát vážně ze někde někdo řekl o nějakym modelu ze je to zvejka:)) když to author furt meni

                    0 0
              • Nimrod  

                doplním:

                „I don’t recall when I first met Peter – it was many years ago. I do remember talking to him on the phone, and pondering why the very first bike Bicycle Quarterly ever tested didn’t seem to climb as well as some other bikes I’d ridden. “The frame is made from oversized tubing,” I explained to Peter. “It should be more than stiff enough.” There was a pause at the other end of the line. Peter isn’t somebody who talks before he thinks. Finally, he said: “What if the frame is too stiff for you?” That was a completely new thought for me, but it set in motion our research into frame stiffness, performance and ‘planing.’“

                https://www.renehersecycles.com/…-j-p-weigle/

                0 0
        • Bobbybike  

          Rám 56

          0 0
        • Bobbybike  

          Pokud tě zajímá průchodnost vzadu, tak tady je Tufo Speedero 44 na ráfku 23mm vnitřní.

          0 0
    • svoban  

      Abych udělal zakladateli tématu radost, tak přidávám obrázky několika iterací Nothora od původně plánované 2×10 semi hydraulické verze až po současnou skoro silniční 1×12.

      0 0
    • Cen da H  

      Marino custom build z Reynoldsu 520, na tehle fotce je v konfiguraci pro bikepacking s vice podlozkami pod predstavcem, na normalni svih davam riditka o 3 cm niz ( s tim ze holt ten komin nad predstavcem beru jako dan za variabilitu)

      Z duvodu jednoduchosti a servisovatelnosti na ceste jsem volil mini-v brzdy a bar-end razeni. Prehazovacka, kliky a presmyk GRX 2×10, kazeta XT 11–36

      Od dubna kdy jsem to poskladal jsem na tom najel asi 3t km a jsem velmi spokojen, plne splnilo ocekavani ohledne pohodli.

      1 0
    • easyrider  

      Tak si po dlouhý době zase udělám radosr… :)

      2 0
      • TK75  

        A co to bude?Drby atd..

        Hatecko nebo něco jako Burfův peklostroj?:))

        1 0
      • černápole  

        Asi tak vteřinu a půl jsem řešil, jestli to bude celopéro a zadní pružení bude z lefty..

        0 0
      • easyrider  

        Tak ještě jednu :)

        2 0
        • cibi  

          takhle zaprášený kolo do obýváku… myslel jsem, že jsi ženatý…

          :-)

          0 0
          • easyrider  

            Žena byla u kadeřnice tou dobou :)

            1 0
            • TK75  

              To půjde…mě uz ta moje nejen nehubuje když to tahnu z dílny do obýváku, ale ještě mi pomáhá se servisem, protože ví ze jinak udělám bordel dvakrát tak velkej

              2 0
        • TK75  

          Hm…to jsem zvedavej na komplet

          0 0
          • easyrider  

            No žádný ohňostroje nečekej. Nebylo v plánu to kupovat, takže budget na stavbu je přesně nula. Navěsím tam, co půjde z předchůdce, zbytek bude low cost…

            0 0
        • Fugas  

          A rám je nový nebo je to evoluce původního trail biku s novým lakem? Jinak to vypadá moc pěkně, těším se až to bude komplet!

          0 0
          • easyrider  

            Rám je šest let nový. :) Dostal se ke mně zpět poté, co se nerealizovala stavba. A čirou náhodou měl majitel dokoupen i ten nesmysl, o němž jsem snil od první chvíle, kdy jsem ho před 24 lety poprvé viděl. :)

            0 0
            • TK75  

              No moc jich s tím nesmyslem k videni neni co jsem tak koukal

              0 0
              • easyrider  

                Jj. Škoda jen, že jsem ten rám nestavěl dnes. Geometrie by byla dost jiná…

                0 0
    • hovado_cz  

      Tak sem vyřešil otázku košíků na mýho oceláka. Fotky budou brzo ;)

      2 0
    • dvojt  

      Ahoj, mám na prodej rámovku On-one bootzipper – 29er – XL. Kdyby jste měl někdo zájem, můžeme se domluvit na lepší ceně. Bližší info v inzerátu.

      https://www.cyklobazar.cz/…aw-phosphate

      0 0
      • orm  

        Zrovna jsem na nej na planetx koukal, ze by to byl super ram na zimaka. Nasadil jsi brouka do hlavy, ale musim odolat :-).

        0 0
        • dvojt  

          Dám ti to za míň ! :)) super rám to je. A esteticky ho žeru nejvíc…

          V zimě jsem ho používal jako rigid enduro singlespeed. Má unicorn gear s 18t a 32t převodníkem.

          0 0
          • TK75  

            To je dost natvrdo ty pekelniku :)) 32:22…jeste radši 24) telocvicna „Normalni chlapy“

            0 0
          • orm  

            Diky, ale odolam. Nemam to kam dat. To je nejvetsi problem. Skoda te rzi. Takhle tomu bude potreba dat nejaka pece s novym lakem.

            0 0
            • dvojt  

              Chapu.

              Není to zrezle, je to dane povrchovkou, v podstate raw ocel a trochu bezbarveho laku. Tohle o tom psal výrobce:

              „Paint finish includes a Phosphate and Laquer version which will rust in use, but we love it. If you're disturbed by less than perfect finishes, it's best you avoid this.“

              I love it too :), ale na second hand prodej to ideální není…

              0 0
    • H88  

      Též přidám jednoho “kroutila” :)

      2 0
    • easyrider  

      Oceláři využil byste někdo Tunerskou sedlovou objímku v ocelovém průměru 30.0 mm? Nová.

      0 0
    • TK75  

      Prvních pár dnů hnusne a hned se ukáže co je na prd…díry na vedení v horní trubce jsem musel zadelat a dat tam ty pruchodky, voda tam tekla:), moje krásná samodomo samolepka s 4130 nápisem se roztekla *i když byla pod fólií a tyhle vroubkovany gripy chytaj písek …

      1 0
      • TK75  

        To je prdel…jak se mi rozmocila ta samolepka (normální papír pod průhlednou fólií) tak jsem přišel na způsob jak vyrábět průhledný samolepky :)) vytiskne se na papír *cokoliv z netu) ale výsledný produkt je komplet plastova samolepka bez papiru

        A teď už jen pár černochů k ruce a můžu to rozjet ve velkym

        2 0
        • gek  

          Zdravím, existuje obtiskový papír pro modeláře. Já použil průhledný pro laserovou tiskárnu a dal to pod bezbarvý lak.

          0 0
          • TK75  

            U me je barva z laserové tiskárny prilepena do lepidla zespod ochranné fólie a papir odstraneny pod vodou :)

            Na BF v ráji kreativních vynálezců/kul­turistů… určitě už dávno překonané)

            0 0
    • Jan D.  

      Mi to přijde jako pěknej crmo mazlik za tu cenu: https://www.cyklobazar.cz/…-bikepacking

      0 0
    • Honza555  

      Zdar lidi, dřív než dám Ritchey P-29 na bazar, zkusím se zeptat zde.

      Neměl by někdo zájem o tohoto dojížděče do hospody?

      Rám je L, výbava viz foto, komplet Shimano XT, kotouče jsou 160 XT Icetech a HS2 od Sramu, na metalických deskách, Kola Ritchey Vantage, řidítka Syntace Vector 780, představec Ritchey WCS, sedlo Ergon SR Comp. RWS osy od DT.

      Kolo je v perfektním stavu, cena rozumnou dohodou, k vyzkoušení Brno a okolí/domluvou.

      3 0
    • TK75  

      https://www.pinkbike.com/…il-bike.html

      Zoceli recenze na Pinkbike

      0 0
    • Jan D.  

      Pomozte Pedrovi se zbavit rámů:) Jeronimo Txabardo za 349 eur včetně dopravy

      https://www.jeronimocycles.com/…to/txabardo/

      1 0
    • easyrider  

      Konečně pořádný téma! :)

      https://shop.ivelo.cz/53x11-8-2024/

      0 1
    • Jan D.  

      Nový crmo miláček je na světě:) Dnes moc světlo na focení není, tak snad ještě stihnu nějaké to podzimní slunko.

      Jeronimo Txabardo

      4 0
      • TK75  

        Pěkně jsi tu fialovou zkrotil…moc pěkný

        0 0
      • vojtechposmourny  

        Moc hezký, a navíc a Manitůčkem, to už se jen tak nevidí.

        0 0
      • Fugas  

        Moc, moc povedené a hlavně originální!

        0 0
      • snílek  

        Ta Manitou stříbrná korunka v kombinaci se stříbrnym představcem jsou bomba!

        1 0
      • TK75  

        Koukám ze si teleskop vedl zleva rovnou do rámu.To jsem původně taky udělal, ale potom se to pri zataceni opíralo o hlavu a jakoby kecalo do řízení.Takže verze dva je okolo hlavy normálně zprava

        1 0
        • Jan D.  

          No schválně jsem koukal jak to máš a jak to má Pedro na stránkách. Má tu díru nachystanou nalevo, tak jsem to zkusil takhle. Uvidíme. Každopádně vnitřní vedení na Txabardu je spíš za trest a docela jsem si u toho zanadával:)

          0 0
          • Sinpa  

            Už si někdy dělal RB s vnitřním vedením? :-D

            0 0
          • TK75  

            Jo…nestavi se to tak pěkně jako Britango, který má vše komplet venku.Dovede to udělat pár neprijemnych chvil…

            Na druhou stranu u Britanga je bowden od tekeskopu (pod ramem) obalenej bahnem …u Txabarda cista trubka :))

            To brzda/šaltr schovaná v horní trubce, ta už je víc zbytečná…to se jen bere líp do ruky :) i když i u Britanga se tam lepí bordel na hadice

            Takže to vedení se blbě dělá ale pro jízdu vypada ze je dobrý

            Ale abych to spravedlivé zkritizoval jako ostatní věci, tak vstup pro teleskop by měl být o 2 cm víc napravo a gumova pruchodka pro vstup do horní trubky (brzda/saltr) by měla mít úhel výstupu směrem nalevo, tak aby tam byl pěknej oblouk okolo hlavy

            0 0
      • Jan D.  

        Díky, jsem rád, že se líbí. S tou stříbrnou to není snadné vychytat, aby jí nebylo moc anebo naopak málo a aby byla na kole nějak rovnoměrně rozprostřená. Zvažuju ještě časem zkusit stříbrný převodník. Možná i stříbrné náby, když se zadaří nějaké sehnat.

        Jinak teda původně jsem na rám chtěl jen přeházet komponenty tak jak jsou. No ale nakonec se to samozřejmě zvrhlo v louhovačku a leštění, aby tam nebylo moc barev:)

        0 0
      • easyrider  

        Ooooo, ten Vinetou! To je moc pěkné pokoukání.

        0 0
    • TK75  

      Technicke okenko: kontrolujte ty Shimano kliky hoši :))

      Divocak ma tak dva měsíce nové kliky…dotahnul jsem po pár týdnech a bylo …

      Ale nenapadlo mě při dotažení šroubů na klice taky zkusit jestli není ve středu vůle.Teď byla dost

      I převodník koukám že je volnej

      0 0
      • TK75  

        A misky :))

        0 1
        • novas752  

          No a v tuhle chvíli bych spíš kontroloval zafrézování mufny. Protože ono se to samo ne se to. :-)

          0 0
          • TK75  

            To mám ok…ale od doby co jsem u Diverge utrhl závit ve středu, tak dávám z misek pryč modrej sajrajt a dávám vazelínu. A nedotahuju na krev…s tím že to za čas dotahnu.A to je dnes:))

            No a u klik jsem sice plastovou matici přitáhl, ale nee moc (před těma cca dvouma nesicema) a potom jsem kontroloval jen dva šrouby na klice (a dotahoval).Vůle mě nenapadla…

            Mlátí se s tím, skáče atd…to ono si to sedne no:)

            Možná bych se ale měl na tu vazelinu na zavitech vyprdnout

            Dával jsem ji i vzadu na tři srouby u patek…po padu povolený :) to jsem teda ocistil a už nedavam

            0 0
            • TK75  

              Na vysvětlení.).­.u Diverge byla z továrny miska prilepena k zavitu ve středu tak moc, ze pri povolování se vnitřek zavitu z ramu utrhl a zůstal na misce.Proto jsem začal dávat vazelinu

              0 0
              • TK75  

                Obráceně..zavit z misky zůstal ve středu a srajda lepici byla bílá.Uz je to dlouho a blbe jsem si pamatoval

                0 0
    • Le Corbusier  

      Ahoj ve spolek, budeme se doma muset asi rozloučit s manželčinou silničkou Novák co mám v profilu. Nějak se nám zalíbily beskydské šotolinové cesty a na to tohle kolo opravdu není dělané. Žena dostane k vánocům nový bakelit. Prodávat je budu s karbonovýma kolama EIE, náboje DT swiss 350 od Kubada co jsou na fotkách. Zbytek specifikace v profilu. Tak kdyby měl někdo zájem dejte vědět. Inzerovat to zatím nebudu.

      0 0
      • Ondrrash  

        samotná rámová sada by asi nebyla k mání?

        0 0
        • Le Corbusier  

          Já ti udělám výhodnou cenu na komplet;), ale teoreticky se prodeji rámové sady nebráním. Je to velikost myslím 53. Nebo tak nějak, žena je vysoká 170. Na přesnou geo se kdyžtak můžeme zeptat přímo výrobce. Víc přes SZ.

          0 0
          • Ondrrash  

            o.k. kdyžtak poprosím o nástřel ceny do SZ …měřím cca. 172cm…

            0 0
      • kamaro  

        Kolo s duší vyměníš za kolo bez duše? A teď nemyslím pláště…

        Nevím jaký to pojme plášť, ale brzdy a osy by šly prědělat.

        0 0
        • Le Corbusier  

          Právěže je to kolo ze staré školy. Vidle i rám pojme 25. Brzdy, osy atd problém pro 60kg figuru nejsou.

          0 0
          • easyrider  

            Je to prostě silnička, sakra! :) Škoda, že zrovna nejsem při penězích, odkoupil bych zpět pro svoji ženu. :) Tohle je druhý nejvíce fluktuující rám z mé stáje :)

            0 0
            • Le Corbusier  

              Jo, je to silnička, a v tom je dobrá. Na beskydské kamenité cesty to ale moc není. Já uvidím, ze zkušenosti vím, že se tyhle rámy a kola se na bazarech hůř prodávají. Než abych ji pustil úplně levně, to radši nechám pro děcka, to nezestárne. Navíc to možná žena ani prodat nedovolí. Ale přece jen jsou v tom love a místo na další kolo taky není. Asi ale počkám s inzercí a prodejem do jara.

              1 0
              • easyrider  

                Kdybys chtěl, můžu to hodit na svůj „firemní“ FB a IG…

                0 0
                • Le Corbusier  

                  Ještě s tím prosím počkejme. Spokojená majitelka ještě neví bude mít nové kolo a že to staré mír nebude.

                  0 0
      • easyrider  

        Geo sem hodím, jestli jsi vzpomenu… Ale je to tuším délka 53, jak píšeš.

        0 0
    • Nimrod  

      :-)

      11 0
    • Jan D.  

      Ocelový Top Fuel. To by bylo hezký, kdyby to fakt pustili ven. Jen byto chtělo i ocelový zadek, když už. Jinak se mi to líbí moc.

      https://www.pinkbike.com/…op-fuel.html

      4 0
      • Nimrod  

        zajímala by mi jedna věc. to, co tam ukazuje na grafu, je pevnost oceli v tahu. ten graf má stejnou křivku i při zatížení ohybem? neb mi přijde, že trubky u kol jsou zatěžovány především v ohybu

        0 0
        • Pekáček  

          A v krutu?

          0 0
          • gek  

            Kdyžtak mne kdokoliv opravte, ale když se zamyslím jak vypadá rám kola, tak namáhání v krutu moc nevidím. Ale jsem jen vystudovaný ekonom:).

            0 0
            • kandik psi zub  

              Postav kolo pred sebe a slapni na pedal. Uz?

              0 0
              • easyrider  

                Nemusí ho ani stavět před sebe. Stačí se na něj prostě normálně posadit a jet :)

                0 0
                • gek  

                  Já tedy nevím, ale pokud se podívám na rám z pohledu celku, tak nevidím, že by trubky byly namáhané významně krutem proti tomu jak jsou namáhány ohybem. Celá konstrukce ano, ale jednotlivé trubky? Osa toho krutu je podle mne mimo trubky. Možná byste se na to kolo taky mohli posadit a zamyslet se nad tím, v kterých místech celé konstrukce ten krut působí. Ale nejsem strojař…

                  0 0
                  • kamaro  

                    Zjednodušeně… šlapeš do pedálů, přes kliky a středové složení se to přenáší do středové spojky (BB). Středová spojky má tendenci se střídavě ohýbat dolů, jednou vpravo, podruhé vlevo. Drží to sedlová trubka, ta se ohýbá. Ale spodní rámová trubka se kroutí…

                    0 0
                    • gek  

                      Jasně, tomu rozumím, ale právěže tam hraje roli v kompenzaci krutu hlavová trubka, sedlová trubka i zadní stavba tak právě zpochybňuji význam toho namáhání na krut. Když se třeba podíváte jak jsou kladeny karbonová vlákna v monokok karbonových rámech (spodní trubka downtube), tak tam jasně převažují vlákna podélná tj. elimující hlavně ohyb. Ale jak tu pořád říkám tak nejsem strojař. Jestli někde existuje nějaký model tak budu rád za odkaz, abych si ho přečetl. Myslím, že tahle věc je složitější než se na první pohled jeví. Například při jízdě se držíme za řidítka a ty také ovlivňují výsledek…

                      0 0
            • Pekáček  

              Tohle se ukroutilo v důsledku šlapání, povolilo to dole ve sváru a pak se to šířilo nahoru.

              0 0
              • kamaro  

                Toto si myslím, že není až tak vlivem šlapání, ale od zatížení od vidlice. Cyklické vibrace při přejezdu nerovností. Vidlice je (z bezpečnostních důvodů) předimenzovaná a vydržela, ale to namáhání přenesla do rámu, který praskl přesně tak jak jsi popsal – odspodu se začala šířit trhlina.

                Kdyby to bylo od krutu jehož příčinou by bylo šlapání, tak ten krut je největší u středu a poté se lineárně snižuje k hlavové trubce. A potom by to tedy prvně prasklo u středu a ne u hlavy, protože kruhové ocelové rámové trubky pro DT jsou na obou stranách stejně masivní.

                0 0
                • JSt  

                  presne tak si to predstavuju, ze nejvetsi namahani v krutu by melo byt uprostred delky trubky. na druhou stranu kde jinde by spodni ramova trubka mela prasknout nez u hlavy? a jak jinak tomu predejit nez dodatecnou vyztuhou, tedy uz pri navrhu ramu? ;-) slingshot to krouceni kompenzoval takovym zvlastnim sroubovanym prechodovym dilem zadni stavby ve stanglu. jinak by bylo taky jasne, kde to musi prasknout. ;-)

                  0 0
        • novas752  

          Ohyb je složený namáhání – tah v jedné části průřezu a tlak v druhé. Pevnost oceli v tlaku je obvykle horší než v tahu. A významě to narozdíl od tahu závisí na tom průřezu. Proto se pro charakteristiku ocelí jako materiálu používá pevnost v tahu.

          0 0
          • Nimrod  

            perfektní, díky. ze strojárny jsem utekl dřív, než mi tohle vysvětlili :-)

            0 0
            • kamaro  

              Tak to asi hned na vrátnici, ne? :-)

              Jinak ta pevnost v tahu/tlaku bude obdobná, ocel jako tenkostěnný materiál se v té tlačené části zbortí – to je trochu jiný způsob porušení, ale také dojde k dosažení meze kluzu u některých vláken.

              Jinak jak je psáno výše, u ohybu jsou důležitá ta krajní vlákna, která jsou nejdále od těžiště profilu ve směru namáhání. Vlákna která jsou naopak v kolmém směru na směr namáhání a v úrovni těžiště se na tuhosti a nosnosti neprojeví – je v nich nulové napětí.

              0 0
              • Nimrod  

                dva roky jsem to vydržel. tak uznej sám, to nemělo smysl v tom pokračovat :-)

                jasný. představit si to umím, kde co k čemu ± dochází, ale jak to vypadá v grafu a jestli tam nedochází k něčemu dalšímu při ohybu, to už mi někdo musí říct

                0 0
        • easyrider  

          Pokud by chtěl jít někdo do hloubky :)

          0 0
          • Metrick  

            Existuje nějaká statistika ve kterých místech dochází k selhání nejčastěji (spoje/svary/hla­va/chain+seat stays)?

            0 0
    • KUBULA  

      Já bych to vše shrnul písní a je to :-D

      https://music.youtube.com/watch?…

      P.S.: pájení se zde vztahuje k elektronice!!!

      1 0
    • goofy  

      Na pinkbike nějaký přehled nových HT, co jsem ještě neznal. Jsou tam i zajímavé oceláčky.

      https://www.pinkbike.com/…rdtails.html

      0 0
      • TK75  

        Supr…Sour i Radical znám, ale třeba ten karbon Wasp vůbec.Taky me překvapil novej Cotic.Už není 29 znacenej jako BFE Max, protože už nebude BFE 27.5…teď je poslední generace

        A ten novej 29 BFE má nějaký otočny patky ( Double Decker Dropout), aby šlo buď full 29er, nebo udělat mullet s 27.5 ale se zachováním geometrie

        Škoda že ciste 27.5 BFe uz nebude…

        0 0
      • TK75  

        https://www.pinkbike.com/…ardrock.html

        Taky přehlídka, poradnych pracantu :)

        0 0
    • Čuli  

      Dotaz zdali někdo pozná o co jde.

      Norco to nebude..?

      Výrobní číslo: 03JC012

      Váha: cca 2,8kg

      Sedlovka: 26,4mm

      Hlava 1,1/8

      Díky

      0 0
    • KUBULA  

      Taky přidám kus toho železa ;-)

      3 0
      • Čuli  

        Cením :)

        Omnium je nejvíc.

        1 0
      • kamaro  

        Hele dost mě s tím štveš, takové kolo ještě doma nemám a garáž taky není nafukovací. Těmto typům kol strašně fandím.

        Ten tvůj kousek je krásný.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.