o Rebě toho tady bylo napsáno hodně a hodně jsem přečet, ale mám dojem, že většina toho se týká starší DualAir koncepce. Chci se zeptat, zda se tady najde nějaký spokojený majitel Reby SoloAir. Já mezi ně bohužel nepatřím, tak chci závidět, že mám se svým kusem smůlu a že jsem naletěl.
1/ linearita chodu – jedním slovem je to *******. Se svými 70 kg jí musím nafoukat tak na 65, jinak je strašně tvrdá. Jenže při trochu rychlejší jízdě přes kořeny pak lítá nadoraz. Dle návodu, lze doladit „tokenama“. Tokeny jsem v dodávce neměl. Nevím, kde sehnat za pár káčé, což mi připadá adekvátní cena za kousek plastu. I kdybych je měl, víčko je bez spodního závitu pro token. Takže výrobce to má dobře ošéfované – nevyhovuje ti linearita? – kup si tokeny a nový víčko za několik set káčé. No je to normální? Odpovím si sám – je! Výrobce jednoduše sralo, že vzduchovku si člověk může sám nastavit, zatímco u pružinovky musí koupit případně novou pružinu za několik set. Jenže nebere v potaz, že i pumpička něco stojí. Je to neseriózní sviňárna. Takže teď řeším, co tam nalepím (nějakým lepidlem) za špunt od vína s dírou.
2/ únik vzduchu – dle mého názoru je „pokroková koncepce“ SA s přepouštěcí drážkou, vedoucí nutně k mazání pístku vazelínou místo oleje, *******. Dříve, nebo později vede k úniku vzduchu. Má někdo dobré zkušenosti?
Hned na první vyjížďce mi ušel vzduch, vystřelil stírák. Domu jsme musel na zamčené. Nenapadlo mě, že novou vidlici musím nejdřív namazat. Tak jsem si přečetl, že se leje nad pístek olej. Dal jsem 5 ml fox fluid, protože po otevření byla komora jen zašpiněná hustou červenou vazelínou. Následně jsem se dočetl o principu SA, a že olej přeteče do negativky. Nicméně cca 200 km vidlice držela tlak, ale teď už zase upouští. Po otevření víčka s ventilkem samozřejmě po oleji ani památka. Mám v plánu tam dát judy butter, nic vhodnějšího nemám. Ale jsem negouš a nevěřím, že to bude dlouho fungovat.
Moje otázka je, že mám novou rebu SA, najeto cca 350 km a uchází vzduch. Když namažu tak chvíli dobrý. Myslíte, že může být špatné těsnění, nebo komora a mám to zkusit reklamovat? Nebo je to vlastnost reby SA a musím se s tím smířit a každých 200–300 km mazat pístek vazelínou? Jaké máte zkušenosti. Já si na kole dělám vše sám, ale co lidi, co to mají na novém kole a nerozumí tomu?
Jen pro úplnost, olej i servisní sadu (těsnění) mám, ale lézt do toho zatím nechci, radši bych to nejdřív řešil s prodejcem.