klub (ne)spokojených majitelů Reby SoloAir

208 nepřečtených
  • hans75

    o Rebě toho tady bylo napsáno hodně a hodně jsem přečet, ale mám dojem, že většina toho se týká starší DualAir koncepce. Chci se zeptat, zda se tady najde nějaký spokojený majitel Reby SoloAir. Já mezi ně bohužel nepatřím, tak chci závidět, že mám se svým kusem smůlu a že jsem naletěl.

    1/ linearita chodu – jedním slovem je to *******. Se svými 70 kg jí musím nafoukat tak na 65, jinak je strašně tvrdá. Jenže při trochu rychlejší jízdě přes kořeny pak lítá nadoraz. Dle návodu, lze doladit „tokenama“. Tokeny jsem v dodávce neměl. Nevím, kde sehnat za pár káčé, což mi připadá adekvátní cena za kousek plastu. I kdybych je měl, víčko je bez spodního závitu pro token. Takže výrobce to má dobře ošéfované – nevyhovuje ti linearita? – kup si tokeny a nový víčko za několik set káčé. No je to normální? Odpovím si sám – je! Výrobce jednoduše sralo, že vzduchovku si člověk může sám nastavit, zatímco u pružinovky musí koupit případně novou pružinu za několik set. Jenže nebere v potaz, že i pumpička něco stojí. Je to neseriózní sviňárna. Takže teď řeším, co tam nalepím (nějakým lepidlem) za špunt od vína s dírou.

    2/ únik vzduchu – dle mého názoru je „pokroková koncepce“ SA s přepouštěcí drážkou, vedoucí nutně k mazání pístku vazelínou místo oleje, *******. Dříve, nebo později vede k úniku vzduchu. Má někdo dobré zkušenosti?

    Hned na první vyjížďce mi ušel vzduch, vystřelil stírák. Domu jsme musel na zamčené. Nenapadlo mě, že novou vidlici musím nejdřív namazat. Tak jsem si přečetl, že se leje nad pístek olej. Dal jsem 5 ml fox fluid, protože po otevření byla komora jen zašpiněná hustou červenou vazelínou. Následně jsem se dočetl o principu SA, a že olej přeteče do negativky. Nicméně cca 200 km vidlice držela tlak, ale teď už zase upouští. Po otevření víčka s ventilkem samozřejmě po oleji ani památka. Mám v plánu tam dát judy butter, nic vhodnějšího nemám. Ale jsem negouš a nevěřím, že to bude dlouho fungovat.

    Moje otázka je, že mám novou rebu SA, najeto cca 350 km a uchází vzduch. Když namažu tak chvíli dobrý. Myslíte, že může být špatné těsnění, nebo komora a mám to zkusit reklamovat? Nebo je to vlastnost reby SA a musím se s tím smířit a každých 200–300 km mazat pístek vazelínou? Jaké máte zkušenosti. Já si na kole dělám vše sám, ale co lidi, co to mají na novém kole a nerozumí tomu?

    Jen pro úplnost, olej i servisní sadu (těsnění) mám, ale lézt do toho zatím nechci, radši bych to nejdřív řešil s prodejcem.

    0 0
    • jonti  
      1. linearita chodu – prý to někomu sedí. Jinak než tím tokenem nebo špuntem to nevyřešíš. Ale je to jednoduchá věc.
      2. únik vzduchu jak ho popisuješ je na reklamaci vidlice, normální to není.
      0 0
    • wilda81  

      Rebu SA má přítelkyně na kole. Nová nebyla namazaná a nedržela vzduch. Poslal jsem ji na reklamaci k Žitnému (ten ji rovnou poškrábal). Reklamace uznána a od té doby vzduch neuchází. Jinak souhlas s chodem, buď je tvrdá nebo lítá do zdvihu.

      0 0
    • scret  

      opravdu nekdo dneska koupi vidli cca 9–10tis., ktera nedrzi tlak a nenapadne ho nejdriv reklamovat?:)

      Jinak bohuzel, to jsou vsechno vlastnosti novych RS – hlavne Reby a Sidy…

      0 0
      • mr.garisson  

        Mě tlak drží.

        0 0
      • hans75  

        tak reklamovat mě to napadlo hned na začátku, ale protože jsem to nekoupil za rohem, chtěl jsem nejdřív zkusit namazat. Když jsem viděl, jak je to uvnitř suché tak jsem si říkal, že to tlak ani držet nemůže. Začal jsem si říkat, zda toto konstrukční řešení je vůbec domyšlené.

        0 0
    • racek_chechtavy  

      ja jsem spokojeny. vazim 88 kg, chvili jsem ladil a foukam 95–97, na doraz nechodi a citlivost tak akorát. vzduch neuchazi vubec. najeto pres 3000 km

      0 0
      • popokatepetl  

        při 93kg jsem foukal 100, při 85 kg foukám 90, při tabulkových hodnotách to je jak beton. Po koupi první vyjížďku vystřelil stírák, Odvez jsem to na reklamaci kde vyměnili těsnění. Po 2 měsících se ze 100mm vidle stala 80mm. Znovu reklamace, poslali k žitnému, kde vyměnili vzduchovej pístek. Po druhém servise se výrazně zlepšil odtrh a rok a čtvrt (cca 4000km) drží bez dofukování, spíše jsem upouštěl :o) Při tom tlaku je sag 20mm a na doraz ji nedostanu. Oproti manželčinému raidonu 2015 je chod nesrovnatelně lep­ší.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ondravole  

      S kamosem jsme si je koupili pred 3 lety, je to tusim prvni varka reby se SA pro 26". Nemeli jsme nikdy zadny problem, servis probehl zatim jednou, letos na zimu ji dam podruhe. Mam kolem 80kg foukam ji na 110. Jeste napisu, ze jsem nikdy nejel na vyssim modelu od RS nebo lisakovi, krom par km na testovani, kazdopadne jsem spokojen. Tehdy jsme za ni davali 6.5k.

      0 0
    • mr.antik  

      Ty tokeny a víčko se závitem bys ale měl mít… jedině jestli jsi nekupoval nějakou ořezanou verzi za levno

      0 0
      • jonti  

        na kola se montují různé verze, často to nemají a někdy se od běžné Reby liší i jinak.

        0 0
        • mr.antik  

          jo, to je ojeb, furt mi není jasné, proč výrobci komponent na tohle přistupují protože si tim ničí jméno… takže pak jedině dotaz na prodejce kol a chtít to, co máš v návodu…

          0 0
      • JakeF  

        Pokud vím dobře, tak první ročníky soloairu Reba/SID to neměly…

        0 0
    • allrose  

      víčko se závitem by měly mít vidle pro rok 2014 a dál,sada tokenů stojí 100kč

      spousty výrobců vidlí dnes řeší linearitu pomocí tokenů ci podobných řešení-možnost uživatelsky nastavit,lepší než opačně

      únik vzduchu je vada těsnění,reklamovat

      tvá vidle možná ještě není plně zajetá,u mě 800km z 55/60 psů na 65/70

      2× ročně namazat trochu vazelíny nad píst,1× výměna olejů+běžná údržba je daň za lepší vidli

      když byla nová,tak jsem nadával stejně,již je odladěná,nadávám jen na kroutící se nohy a sa projev

      0 0
    • kadak  

      Já mám úplně jinou vidlici a s něčím takovým jsem se doposud nesetkal.

      0 0
    • hans75  

      Jste mě uklidnili, trochu, že reba SA není totálně ztracený případ. Je to moje chyba, že jsem si dopředu nezjistil, zda to tokeny má, ale v té době jsem o tom ani nevěděl, že se mám na to ptát. Abych jen nehanil, přechod z těžké pružinovky s rovným krkem a rychloupínákem na tappered a pevnou osu je super. Když drží vzduch tak je dost dobrá, jen trochu doladit chod.

      0 0
    • smeghead  

      Kámoška ji má na Canyonu jako seriovku, od začátku s linearitou chodu spokojená není, taky je na ni tvrdá, i když má nafoukáno dle doporučení na spodní hranici tlaků, trochu ji pomohl vloni posezone repas. Teď na poslední vyížďce zjistila že ze 120 mm ji spadnul zdvih na 100 mm, tak jsem ji to zkusil dofoukat, po zatížení hned spadla zase na 100… No nevím sám co bych ji poradil, o nějaké zásadní změně na lepší vidli nemůže být z finančního hlediska řeč.

      0 0
    • Pentaroth  

      Me 2× vystrelilo gufero na leve noze. Vyreseno v ramci reklamace,tak jsem zvedavy tedkom. Jinak se mi ji nepodarilo dat nadoraz ani kdyz byla vyfouknuta. A nekdy se mi nechtela vracet do plneho zdvihu,jindy mi lezla pres 100mm. Btw. Reba 2013. Najeto asi 3000km.

      0 0
    • Mad_Cat1  

      Mám rebu 2013, 29'' 100mm a nemůžu si stěžovat. Najeto nějakých přes 5tis. km. Pravda, že maziva ve spodních nohou bylo jen pár kapek, ale to jsem po prvních 500km napravil. Vzduch mi neutekl nikdy. Nyní jsem dal do tlumiče 2,5W olej a vidle je ještě víc progresivní. Vážím 93kg bez bot a výbavy a foukám na cca 110 a vidlice jde krásně v celým spektru zdvihu. Servisoval jsem zatím dvakrát vždycky po sezoně- vyčistit, vyměnit olej v tlumiči a ve spodních nohou, molitany pod stírákama napustit novým mazivem a hotovo. Vazelíny na vzduchovým pístku je dostatek a těsnění jsem zatím nemusel řešit, nikde nic neuniká a vše funguje jak má.

      0 0
    • Mad_Cat1  

      jo jinak zásadně před každou vyjížďkou kolo otáčím kolama nahoru, aby olej ve spodních nohou natekl na kluzáky a po otočení propružím, aby se na stěnách vytvořil film, mám pocit, že pak chodí hezky bez zadrhávání. Se zamykáním také žádný problém a to ho používám hodně často a i v terénu do kopců a v pohodě.

      0 0
      • misko  

        To ako vazne? Imho zbytocna robota ak to mas dobre zoservisovane.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kyl  

      Proto říkám výrobkům této firmy RockShit…

      0 0
      • Petr L2  

        Jako proto, že ty dva nad tebou jsou spokojení?

        0 0
        • kyl  

          Ne,protože vše od této firmy je drek.

          0 0
          • Petr L2  

            Fakt jo? a že ještě nezkrachovala, když je to takový šunt

            0 0
          • Concorde  

            Všechno ne, ale je pravda, že kvalita jde do kopru…

            0 0
            • mr.garisson  

              Má to jeden praktický důvod a to je trvale udržitelný růst. Vedení firmy chce zvyšovat meziroční prodeje, proto se ty věci jaksi nedělají kvalitní. Co by prodávali, když to vydrží několik let? Vidlice se za 2 roky potento, oprava se nevyplatí, tak si koupíš novou. Vo tom to je. Nízké náklady, při stejné ceně i vyšší marže a zákazník se smíří s tím, že výrobek vydrží max 2–3 roky. Pár reklamací se přežije, novinářům se zaplatí, aby to otestovali a vychválili. Takhle to prostě dneska je. Můžeme jen doufat, že nastane nějaký zlom a začnou jim brutálně klesat obraty, jinak se bude odrbávat dále.

              0 0
              • wilda81  

                Po konci Totema už má RS jen jednu (pro mě) zajímavou vidlici – Boxxer. Takže ano, u mě RS skončil.

                0 0
          • Pedro404  

            Proč je podle tebe Boxxer špatnej? Nebo Vivid? Mám podezření, žes na nich nikdy nejel.

            0 0
            • kyl  

              Dělal jsem tu na vesnici pro lidi takovej servis.Bohužel jsem neuměl držet hubu,že si cokoliv na kole dokážu opravit nebo upravit sám.A tak začali otravovat s opravama všeho druhu,což mě při závalu Teskokrámy nebo potřebuji zalepit kolo,velice rychle přestalo bavit.Vydržel jsem to pár let a nikdy nebyl problém s vidlicemi,sem tam promáznout.Tento rok je to už asi desátý člověk co došel s problémem na RS.2× to bylo fungl nové kolo a vidlice nedržela tlak a u druhé po týdnu protekl olej dolů a měla tvrdej doraz někde za půlkou zdvihu.

              A stačí si to tu i přečíst,nedrží tlak,nebo se snižuje zdvih,není tam olej,prochcalo těsnění atd.To je jako bych si koupil auto a v motoru nebyl olej.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • deadmead  

      Ahoj, mám REBU 29" 2013 100mm 15osa SA, přešel jsem z příšerné vidlice a jsem spokojený. Stála mě cca 6,5 litrů, takže to bylo docela lowcost řešení. Ano ze začátku, než se zajela byla tupější. Nyní ji mám skoro 2 sezóny a cca 5,5–6 tis. km. Letos na začátku léta (po cca 4,5tis. km) začala propouštět vzduch do spodních nohou a tím tuhla. Jelikož už měla dost najeto byla dána do lokálního servisu k šamanovi na kompletní repas (gufera, oleje, přetěsnění, atd..). Dále funguje bez problémů.

      Ano má nějaké mouchy, linearita chodu mi však (v rámci mezí) vyhovuje. Většinou jezdím s nižším tlakem než je doporučeno (mám 70kg a vozím cca 85–90psů) abych využil krásně celý rozsah. Párkrát za rok, pokud jedu na nějaké traily nebo plánovitě na horší zacházení do hor, nebo pokud plánuji nějaké dropy (neskáču) tak si přifouknu na cca 100 psů a nadoraz se nedostanu.

      Teď jsem objednal tokeny i s víčkem, neboť víčko s vnitřním závitem na tokeny dávali do modelů 2014 a novějších. Špunt se mi tam lepit nechtělo a soustružit si silonový váleček a poté si soustružit závit do víčka vzduchové komory se mi taky nechtělo..

      Citlivost je dobrá, pokud se podfoukne trochu méně než je doporučeno výrobcem..

      Ano mrtvý chod mě sere, ale pořád to jsou jen cca 3mm..

      Váha a tuhost super..

      Podtrženo a sečteno, jsem spokojený (krom pár much). Abych měl lepší vidli musel bych investovat min 15–16 tis. za pořádného lišáka ;-)

      Víťa

      0 0
      • cubas  

        Kde jsi prosímtě koupil víčko se závitem?

        0 0
      • ladias  

        Já naopak opouštím CTD Evo od vychvalovaného lišáka a budu montovat Sida. Po pročtení názorů na netu a vyslechnutí názorů různých servisáků na různé zamýšlené varianty si stejně připadám jako bych si vsadil na benzince sazku. Je pravda, že ji mám doma už týden a nijak zvlášť nespěchám na výměnu protože mám trochu strach co jsem si vylosoval ;-) U toho Foxe začali loupat nohy v nalisování na korunku – jsem opravdu zvědavý jak se k tomu u Švece postaví, je ještě v záruce.

        0 0
    • mr.garisson  

      Je možná konverze SA na DA u SID 2014??? K dispozici bych měl tento servisní kit DA. Jestli je potřeba i víčko, to jsem z rozkresu nevyčetl.

      0 0
      • Concorde  

        A drazku ve vnitrnich nohach necim zalepis?

        0 0
        • McBlacky  

          s tím nehne nic.

          blbý že ani jiný nohy neseženeš, to je většinou to co jde první do hazjlu :( teda kromě prasklýho motionu, když často skáčeš do dorazů.

          0 0
        • mr.garisson  

          Áááá konečně sem někdo dal, jak ten bazmek vypadá. :) Jo tak tohle je oříšek. No celá přestavba tedy padá kvůli vylisované kravině. Zase chápu, že je to potřebné k fci SA.

          Edit: Zalepit by to šlo epoxidem na svařování za studena a přeleštit do hladka. Zapečené na 180°C to vydrží 3000 N na cm2.

          0 0
          • McBlacky  

            pokus o zarovnání a vyleštění uvnitř by byl teda oříšek. Pro DA potřebuješ hladký stěny bez defektů. Jinak to nedrží tlaky, nebo orveš hned těsnení

            0 0
            • mr.garisson  

              Právě. Přístup k tomu kanálku nebude zdaleka nejlepší. Taky na to bude prd vidět. Asi se na to vykvajznu, řešit přestavbu budu, až se to celé dotento. Případně, pokud se naskytne nějaký dárce orgánů se staršího ročníku, tak bych použil nohy a DA patronu.

              0 0
        • allrose  

          hodně teoreticky,prohodit nohy,na oleji by to tolik nemuselo vadit(zalepit)

          0 0
    • scota  

      Koupil jsem novou Rebu SoloAir a posrala se mi do 5 měsíců. Unik vzduchu, vystřelené gufero. Poslal jsem jí prodejci, aby to vyreklamoval, což se asi za 3 týdny stalo.

      Nasralo mě to a přidělalo spostu práce navíc. K vidlici jsem dostal pumpu a servisní sadu. Tokeny se k 26" verzi nedodávají. Mylím, že bych měl mít právo požadovat od výrobce proplacení nákladů na montáž a demontáž, když to byla evidentně jeho chyba. Jo a ta doporučovaná vazelína Military grease je taky drahá jako prase.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • mr.garisson  

      Dorazily tokeny od Kraba, jsem zvědav, jak to půjde poladit. Jestli to dobře chápu podle obrázku, tak do SIDa 100 mm 2014 na 29 kola přijdou maximálně 4 kousky toho zázračného špuntu. Leták tvrdí, že tam jsou z fabriky 2…hahaha. Na mém Haibiku bylo akorát víčko. :)

      Mám 69 kg, jezdím stylem, kdy hodně využívám zdvih. Můj dotaz zní. Mám to ladit po jednom špuntu nebo tam rovnou vrznout 2–3 nebo maximum? Nechci strávit věčnost laborováním, tak bych rád přeskočil zbytečné kroky. Stačí, že budu laborovat s tlakem.

      0 0
      • allrose  

        zkus 2–3,podle čeho jezdíš,já tlak zachoval-zvětšila se jen progresivita

        reba 120,70psů,72kg,plná komora,1cm od dorazu,rád jezdím hodně z kopce,mohu upustit až na 65

        0 0
        • mr.garisson  

          To zní dobře, dám rovnou 2 a pak se uvidí. Musím to do příštího týdne naladit na 100 %, jedu s kolem ještě závod, tak bych jel velmi nerad s nedoladěnou vidlicí.

          Lineární průběh mi vadí právě na konci, kdy nechci chodit na doraz. Jinak dle měření, co jsem se díval, tak je zhruba do poloviny ten průběh dost podobný, což mi vyhovuje.

          0 0
          • mr.garisson  

            Takže je to totálně v pytli. Už vážně nevím, co mám za vidlici. Ale dle všeho je to ročník 2013 (Haibike 2014), protože nemám víčko se závitem pro tokeny. Kašlu na to, vyřeší to syntetický korek. Až bude čas, tak ten bazmek nechám vytáhnout ze silonu a na ventilek zespodu vyříznu závit. Celý kit stojí více než 30 USD… Uf.

            0 0
            • deadmead  

              No to přesně se mi dělat nechtělo, tak jsem to objednal celé nové.. Víčko a tokeny.. cca 900kč.

              Ale když při řezání závitu do toho ultraměkého hliníků něco posereš, stejně to budeš muset koupit..

              0 0
              • mr.garisson  

                Nedostanu tam závitník, takže bude varianta s kouskem silonové kulatiny ve které bude otvor. Zalepím to ložiskovým lepidlem, myslím, že to bude fungovat ok. Až budu mít peníze na komplet sadu, tak to předělám.

                0 0
                • deadmead  

                  Takto jsem to taky chtěl dělat, ale nějak jsem si nedokazal představit jak tam bude držet ten silikonový váleček jen tak na lepidle při jízdě v terénu. Na hladký, lakovaný hliník to moc nepřilne..

                  Napadla mě také oboustranná lepící páska..

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    No je potřeba to obrousit na hliník a oboje dobře odmastit. Pak si myslím, že to bude spolehlivě držet.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Nestačilo by to udělat napřesno a do zátky vlisovat bez lepidla? Tak sem to plánoval já…

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        No má to kónický tvar, takže pár závitů by tam vlezlo. Narazit to půjde, ale jak to bude držet, to je právě otázka. Možná by stálo za to, překecat Viléma, jestli by to nepoladil za nějaký přijatelný obnos.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Ja nic neladim, ani neupravuju:)

                          Jen jsem reagoval na tu zminku o zavitniku, jehoz pouziti si vzhledem k omezenemu prostoru, nedokazu predstavit. Proste by se ta matka musela chytnout do klestin soustruhu a vytocit tam pozadovany zavit nozem.

                          0 0
                        • kyl  

                          Můžeš dát foto místa kam jsi chtěl dělat ten závit?

                          0 0
                • Vilém  

                  Tak jasne, ze by se ten zavit musel udelat na soustruhu.

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    A měl bys i matroš na vytažení špuntu ze silonu?

                    0 0
                    • allrose  

                      silon bude těžký a uvolní se snáž bez závitu

                      nesmysl ,tys myslel špunt…zapomen

                      0 0
    • PolsondeSide  

      jak poznám, jestli potřebuji i nový závit? Někdo tu psal, že Reba 2014 a více má tento závit již přizpůsobený pro tokeny. Mám Cube z modelové řady 2014.

      0 0
      • mr.garisson  

        Tak to na tom budeš stejně jako já s Haibikem 2014. Předpokládám, že modelová řada vznikla dříve, než přišla na trh verze s víčkem se závitem pro tokeny. Vzhledově je můj SID stejný jako 2014, ale víčko je bez závitu. Dá se to sehnat, ale jak tu bylo napsáno výše, investice je bez pošty 790,– Kč.

        0 0
      • drzhor  

        vypustíte vzduch a vyšroubujete víčko…

        0 0
    • PolsondeSide  

      a pokud někomu vadí chod, co jí dat na tunning Milanovi? Osobně se na jaře chystám.

      S chodem jsem celkem spokojený, ale jeho údržbu ocením určitě. Je to odborník.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • deadmead  

      Zdar, tak už přišly tokeny s víčkem. Namontoval jsem 2 (4max) a nafoukal na cca 90–95% toho co jsem musel mít abych se nevozil po dorazech po každém sjetí patníku. No pořádně jsem to od výskoku zatlačil a dostal jsem se tak na 1cm od dorazu a dál ani hovno..

      Za mě super upgrade protože můžu foukat na citlivější chod a nemusím se bát po malém dropu dorazu na vidli…

      0 0
    • radys03  

      Hlásím se do klubu nespokojených uživatelů reby sa 110mm 29". Nové kolo, model 2015 najeto 130km. Dnes mi vystřelil stírací kroužek a utekl tlak po pootočení kolečka compression. Ve čtvrtek jedu na garanční prohlídku. Mám počítat s tím, že vidlice půjde na reklamaci?

      Ještě jedna technická… k čemu slouží kolečko compression? Lockout to není to jsem poznal, párkrát jsem zkusil krajní polohy a tlak mi spadl ze 100 psi na 65psi

      0 0
      • Concorde  

        Ano, je to na reklamaci. Compression je nastavení většinou low-speed komprese. Laicky – nastavení průtoku oleje při pomalém stlačení vidlice.

        0 0
      • sharkeeCZ  

        Compresion = komprese. Po použití kolečka lze tedy únik tlaku očekávat.

        0 0
      • motacek  

        Nápodobně. Před dvěma týdny dorazilo ženě nové kolo a minulý týden při první vyjížďce vystřelil stírák i s nějakým textilním kroužkem na levé noze. Tlak teda neušel a vidle pružila pořád stejně. Další věc, co mě na té vidlici štvalo byla, že při lockoutu pružila 15–17mm.

        Nelenil jsem a hned ten den jsem volal prodejci a druhý den vidlici poslal na reklamaci (minulý čtvrtek), tak snad se tento týden vrátí a já se dozvím, čím to bylo, abych to tady mohl zveřejnit, na co si dát pozor.

        Jedná se o Rebu 2015 SA 100mm na 29er.

        A ta komprese, je podle mého názoru zmenšování objemu komory, kde dochází ke stlačení. Čili pokud ji dotahuješ, zmenšuje se prostor, zatímco objem vzduchu zůstává v komoře stejný → to má za následek nárust tlaku a tím přitvrzení vidlice. Tak bych to jako lajk viděl.

        0 0
        • Vilém  

          Neni tomu tak.

          kolecko compresion pridava na kompresnim utlumu, tzn. zvecujes odpor tlumice pri stlaceni.

          Zmensit prostor vzduchove komory muzes u novejsich modelu tzv. tokeny, ktere se sroubuji do prostoru vzduchove komory a zmensuji jeji objem, tim se meni prubeh pruzeni vidlice, zmensovani pridava na progresivite prubehu stlaceni.

          0 0
          • motacek  

            Aha, díky za vysvětlení. Já to bral z principu komprese ve válci spalovacího motoru :)

            Tady jde teda o nějaké „předpětí“ pružiny zdá se.

            Kdysi jsem měl Rebu za top vidlici pro hobby jezdce, tohle téma mě ale celkem vyvedlo z omylu.

            0 0
            • Vilém  

              Nejde o zadne predpeti pruziny. „Pruzina“ je vzduchova v leve noze, tocitko compresion ovlivnuje pouze tlumic v prave noze. Kdybys zcela vypustil vzduch, tocil koleckem compresion a naprazdno stlacoval a roztahoval vidlici, tak cim vic mas otocene kolecko smerem k locku, tim klade tlumic, pri stlaceni, vetsi odpor. Tocitko na spodku nohy s tlumicem ovlivnuje jak rychle se tlumic roztahne.

              0 0
              • motacek  

                Abych pravdu řekl, tak ani nevím, jestli tam mám tu kompresi. Na levé noze je ventil pro dofukování a na pravé je LockOut a floodgate + na spodu, jak ty říkáš, je štelování odskoku. Už si to moc nepamatuji no, moc jsem tu vidlici neviděl :)

                to kyl:

                myslel jsem si, že je to jak říkáš, ale kámoš mě přesvědčil právě o opaku, který jsem sem před chvílí napsal :)

                0 0
                • sharkeeCZ  

                  mám to také tak, proto jsem to považoval za kontrolu tlaku ve vidlici

                  dole na noze klasika želva/zajíc

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Ten tlak, co Ti unika je uplne jasny. Vylozene pumpujes vzduch do pozitivky (horni nadobka), pri „psouknuti“ se vyrovna tlak s negativkou (spodni nadobka). Takze Ti v te horni musi zcela zakonite tlak klesnout.

                    A dalsi pokles – pripojis pumpicku.

                    0 0
            • kyl  

              Pěkně to motáš.Prostě v tlumiči zvětšuješ nebo zmenšuješ průtok oleje a tím jde vidle stlačit snadněji nebo s odporem

              0 0
            • McBlacky  

              už se nedivím, že přestali dělat DA v Rockshox a jako důvod udávali, že tomu zákazníci nerozumí :)

              Zdá se, že i taková ***** jako solo air potrápí…

              0 0
              • pepek  

                Žádný výrobce nedokáže napsat dostatečně blbuvzdorný návod :-)

                0 0
                • Petr L2  

                  Kdo někdy nějaký návod psal ví, že to nikdy nebude vyhovovat všem, buď je to moc jako pro debily a nikdo to stejně nepochopí, protože je to sice srozumitelné, ale dlouhé, nebo je to zase moc technické, nebo málo podrobné… pokaždé se najde někdo, co to nechápe, je to těžké a tak zrovna tohle bych výrobcům nevytýkal :-)

                  0 0
                  • pepek  

                    Vždyť já to nevytýkám výrobcům, naopak. Vím, že to prostě objektivně nelze,

                    0 0
              • motacek  

                Budeš se divit, ale jsou lidi co vidlici nikdy rozdělanou neměli a neví, jak přesně to funguje a co v které noze je zakomponováno.

                Svou vidlici mám třetím rokem, vždy jednou ročně šla na servis do bottica, tento rok už se to teda chystám udělat sám, ale budu to muset nejdříve nastudovat, ať neudělám nějakou botu. Nicméně až to udělám, tak mně to bude jasnější třeba.

                0 0
                • McBlacky  

                  nejde o servis, jde o to, že když nevíš jak to funguje, nemáš šanci to nastavit na nejlepší funkci – vzhledem k tvému stylu

                  0 0
                • scret  

                  nejde prece o rozebrani…

                  Jde o to, ze ta vidlice ma nejaky tocitka a jak pise Blacky, nevis ktery co a jak dela…

                  0 0
                • kyl  

                  Tak třeba vidlici jsem měl vždy rozdělanou dřív než šla na kolo.

                  0 0
                  • motacek  

                    Jenže když je to v funglovka v záruce, tak do toho nechci zasahovat, aby záruka nepadla. Navíc nevidím důvod do toho zasahovat, když je něco nové a prošlo to výstupní kontrolou, tak to musí fungovat, jak má, pokud ne, tak rovnou na reklamaci/servis.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Konkretne Rock Shox chodi z vyroby, ve vetsine pripadu, nedostatecne nebo vubec namazane.

                      0 0
                      • motacek  

                        To už jsem tu někde četl a taky to, že nebývá moc oleje uvnitř. Nevím co tím sledují, asi nechtějí mít spokojené zákazníky.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          je to lehčí ;)

                          0 0
                        • Vilém  

                          Tak ono v navodu je kontrola maziv po par hodinach, takze kdyz se tohoto doporuceni clovek drzi, jako ze to dela malokdo, tak se na to prijde. Kdyz se navodu nedrzis, tak si zadelavas na mozny problem, ale vyrobce je zase krytej tim navodem.

                          0 0
                      • Ice601  

                        Uff, tak to sem mel stesti se svoji Rock Shox 30 Gold.....ste me tady taky strasili ze bude sucha, tak jsem ji rozdelal – po 2 letevch provozu – a vseho bylo dostatek, zadny sucho se nekonalo.....diky vidlicovemu bohu!! :-D

                        0 0
                      • Luk02  

                        U novych vidlic a cernym nohama uz to neplati az na nektery Boxxery…

                        0 0
                    • kyl  

                      Tu výstupní kontrolu RockShitu bych teda chtěl vidět :-D

                      0 0
              • mr.nikdo  

                :-D

                0 0
        • scret  

          je hezky, jak to vidis jako lajk, ale ve skutecnosti je tomu uplne jinak:))

          0 0
        • mr.nikdo  

          No. Dobre. Stejne vsechno spatne.

          Pri zamcene vidlici u Motion Control Ti vzdy bude chodit castecne – je to ochrana proti prorazeni vidlice.

          A mimo to, prave tim koleckem Compression muzes nastavit, jak moc tvrdy ten lock bude.

          0 0
    •  

      Po přečtení tohoto vlákna mne potěšilo že nemám vzduchovou vidlici ale pružinovpu.

      0 0
      • Vilém  

        A hlavne s ocelovym krkem a tlumeni jiste taky postrada. Co vic si prat?

        0 0
        • Concorde  

          Pevnou B)

          0 0
        • goofy  

          Já vozím léta taky pružinovou a jinou bych nechtěl. Bohužel výrobci mi u nových na výběr nedávají…

          0 0
          •  

            Výrobci se bohužel řídí poptávkou a tu bohužel neřídí vždy zdravý rozum,přirovnal bych to k videokamerám(vím blbé přirovnání ale jiné mne teď nenapadá)každý kdo o natáčení něco málo ví řekne že točit s kamerou drženou v jedné ruce a hledět na LCD monitor je nesmysl,ale většina lidí to tak dělá, a proto výrobci dělají všechny levnější modely bez hledáčku,tedy nepoužitelné krámy´.

            0 0
            • raw 4  

              Uff ještě že profíci jezdí na pružinový vidli…

              0 0
              •  

                S profíky se nemá cenu rovnat ti tu vidli jezdí max jednu sezónu a pak jí vyhodí,na příští dostanou novou.největší tragédie je v tom,že hobík by chtěl závodní matroš,a nejlépe aby mu vydržel 10let bez servisu,ale tobohužel nejde,jak mu řeknou v servisu že chcou za servis vidle třeba 2t,má protáhlý ksicht.

                0 0
                • raw 4  

                  Všechno neco stoji…když si kupuješ treba Mazdu. .nemůžeš očekávat penize za servis jako u trabanta.. ale kdyz jedes a vidlice narozdil od pruzinonovy krasne zehli ..pocit k nezaplacení..:-) apropo kontrola po sezoně me na rebe nikdy nestala 2 vzdy to bylo pod 1 korun

                  0 0
                • pepek  

                  Když nejseš uplně největší blbec na zeměkouli, tak dáš kolo do servisu: Doma, s.r.o. Dělají to zadarmo, akorát mechanik většinou furt sprostě nadává.

                  0 0
              • goofy  

                Tak možná na nějaké šmrdlání při XC jim vzduch stačí, bo to mají stejně nabušené jak kokoti… Tam to nemá cenu srovnávat. I když se některé vzduchy hodně blíží, tak zatím jsem nesehnal nic tak citlivého a blbuvzdorného jak můj stařičký Van.

                0 0
                • raw 4  

                  Tak DH a freeride je neco jiného. ..a pruzinovka tam ma asi smysl..

                  0 0
    • Petr L2  

      Zatím jsem pouze majitelem, jestli spokojeným, nebo ne, se pozná časem, ale protože je zde asi nejvyšší koncentrace majitelů Reby, rád bych se zeptal, jestli nemáte někdo nazbyt tento modrý knoflík od Reby?

      0 0
    • minimus80  

      V vlakne je kopec negatívnych skúsenosti. Mam na ruke novú zhodenu 29 Rebu RL 2015 za cca 270eur. Resp za tu istú cenu Epixon, netuneny. Co by stebodporucali …mam 65kg. Príde mi divne ze ta teba je taký shit a pritom je na skoro každom boku v cene 1000–2000e … Tak to nemôže byt take hrozne napr s unikanim vzduchu? Diky za nazor

      0 0
      • JakeF  

        Reba a obecně RS jsou vcelku kvalitní vidle, jen jich prostě jezdí tolik, že i těch negativních zkušeností se pak sejde dost, i když % je to pořád malý. Za mě Rebu jo, ale bacha hlavně v tom, aby šla vyvložkovat komora, u nových by to mělo jít snad už u všech pomocí bottomless tokenů, ale u OEM shozených z kola bůhví… V základním nastavení je ta vidle opravdu hodně lineární a na agresivnější ježdění jí je prakticky nemožný bez vyvložkování nastavit.

        0 0
    • JarryC  

      Mám Rebu SA od roku 2010(r.v.09), také jsem ze začátku nebyl spokojený s jejím chodem. Vážím 90kg, jsem hobík, takže mám najeto cca. 10000km, ale v terénu. Ten chod jsem vyřešil aplikací malého množství speciálního oleje pod stíráky. Vzduch začal unikat po najetí 8000km, tak šla do servisu(poprvé) Po servisu, maximální spokojenost.

      0 0
      • Evilcleaner  

        mohl bys tady dát fotku Reby Solo Air z roku 2010? docela by mě to zajímalo, díky.

        0 0
        • mr.nikdo  

          A jeste rv 2009 :-D

          0 0
          • Evilcleaner  

            nicméně z té doby pochází nejlepší reby co se kdy dělaly, po prvním ‚faceliftu‘ ještě před vykucháním vnitřností (dlouhé nohy i futra), lepší průběh než první verze a verze team s motion controlem z titanu a dual flow – HS expanzí. ted jsem dělal servis jedné takové a je prostě i po letech krásná a bez vůlí.

            0 0
            • mr.nikdo  

              A taky to byla SA? :-D

              Jeden rv09 mam dole a hned vedle rv10, teda obyc Sl, ale porad.

              Zajimave je, ze je mezi nimi rozdil v eloxu. 10 ma vic do seda, 9 do zlata.

              0 0
      • mr.nikdo  

        Servis po 8000 km?

        A co vsechno bylo po smrti? Anebo jsi to jezdil jen po asfaltu?…

        0 0
    • Doktorzet  

      Tak došlo i na mě. Budu to dávat do servisu, doma to nemám kde. Ale chci se zeptat zda se tomu dalo nějak předejít? Teď jsem jí vozil na zimu mírně podhuštěnou. Mám ji druhou sezónu, jednou už sem ji dával na servis.

      0 0
      • motacek  

        Heh, to se stalo i manželce, oprava za 4k, nastesti to bylo v zaruce. Předejít se tomu nedalo. U tebe to bude třeba jiná příčina. Jinak za standardní servisc reby jsem platil 1100kč v autorizáku.

        0 0
        • tomxxx  

          Co na oprave stalo 4k?

          0 0
          • motacek  

            Něco tam měnili, ale už nevim co to bylo, nějaká patrona možná. Už je to dva roky zpět a to kolo už doma ani nemáme, tak nevím:-)

            0 0
            • tomxxx  

              V rebe zadna patrona neni a to ze vyskocil stirak nema s vnitrkem nic spolecneho, proto se divim. Leda ze by byl ohnutej pist tlumeni nebo pruzeni. Jinak si to jen vymysleli a nauctovali 4k.

              0 0
              • Vilém  

                Treba byly spatne spodni nohy, to uz jsem potkal.

                0 0
              • motacek  

                Těžko říct. Doklad jsem už nenašel. Nicméně mně to bylo jedno, co to stálo, jelikož to bylo v záruce. Ale něco s tím tlumením to bylo…

                0 0
                • Doktorzet  

                  Tak, už ji mám z5 ze servisu. Prý toto gufero vylítne, když se vzduch dostane kam nemá. Oprava v rámci servisu (nový olej, všechny gumičky nový) 1200 Kč.

                  0 0
                  • Pan.Fazole  

                    gumicky 10kč,stíráky teda nepočítam, olej kilčo(?)

                    ale je s tim ******, to zas jo, kor napoprvý.

                    0 0
                  • tomxxx  

                    jo, jestli fakt dělal komplet servis, tak je to levné.

                    0 0
        • Doktorzet  

          Tak v loni jsem za standardní servis platil taky kolem 1000kc. Ono jenom sada gufero stojí kolem 400–500 Kč. Taky nevím co by mělo stát 4000 Kč. V podstatě to opraví v rámci servisu.(teda doufám)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.