Ahoj podle fotek jsou asi KO prevodniky co?Pri slapani ze sedla to preskakuje.Dekuju za odborny „oko“
Ahoj podle fotek jsou asi KO prevodniky co?Pri slapani ze sedla to preskakuje.Dekuju za odborny „oko“
Velkej mrtvej, malej ok
Oba KO .
Velkej je asi jasnej ale u toho malyho si prave nejsem jistej vzhledove, ale vzhledem k tomu ze preskakuje taky tak je to asi jasny
Ten 38 někde mám, dával jsem si misto něj 36…
A v jakej je stavu? Pokud je OK tak bych si ho vzal, jsem z Prahy a dojel bych si pro nej.
V dobrém, klidně přijeď mrknout. Mám oba, i ten malý.
Napsal sem ti SZ.Diky
Ten malej má „hezké“ zaoblení zubů na záběrové straně, ten velký se pomalu chystá nahradit část zubu vlnkami. Vyhodil bych oba, dal nové a častěji kontroloval prodloužení řetězu a jeho čistotu…
Jj oba pujdou do srotu. Retez tam je novej ale SRAM, to by asi nemel byt problem „kompatibilita“ se Shimanem tam je ne?
Myslel jsem to tak, že pokud se Ti natáhne řetěz pak dochází k tomu, že nesedí ve vybráních převodníku rovnoměrně = některé zuby jsou zatíženy více než jiné – vznikají místní tlakové špičky což spolu se znečištěním vede k výraznému obrušování zubů (v extrémním případě i k deformaci/lomu). Opticky to pak vypadá tak, že se ona „údolí“ = mezery mezi zuby rozšiřují a tvar zubu se mění – záběrová strana se začne od vrcholu více zaoblovat (to je vidět na tom velkém, kde v podstatě už některé zuby už dávno nemají svůj tvar a z profilu se stavá „vlnovka“). Když pak dáš nový řetěz, nezapadá do zubů převodníku bez vůle a má tendenci buď padat, přeskakovat, nebo se i nějaký zub vylomí. Mně se za podobné situace (tedy už před drahně dlouho dobou – 1991) podařilo na mém Favoritu jeden pastorek roztrhnout a padnout díky tomu obkročmo na rám neb se to stalo, když jsem stál v pedálech. :D Od té doby si to pamatuji…
A preskakuje to opravdu na prevodnicich?
Jj na prevodnicich, jsou dost jety.Retez je novy a kazeta je jeste celkem v pohode, a kdyz se to vezme hodne silove tak to skoci a spadne z prevodniku.
Hustý, na čem jsou lidi schopni jezdit. Ještě chvíli a mohl z toho být kotouč na brusku.
Po rovině by to ještě par tisíc km dalo jen při rozjezdu by to chtělo trochu roztlačit :-)
Zdravím, kolik km vám vydrží hliníkáč jednopřevodník?
Záleží jaký, záleží komu. Nějaký jdou pohřbít za 2k, na nějakých jde najezdit 15k…
Stačí lehce přibrousit kulatým pilníkem asi 8mm tam, kde se opírá váleček (rolnička) řetězu a ujedou další 4 tis.
Pár hodin práce a kratší životnost řetězu a to se vyplatí :-)
Ale ****.
Jakým způsobem se dá hliníkem poškodit řetěz?
Že by tím ze ten řetěz bude sedět jen na půlce převodníku? Prostě zabývat se pilováním převodníku je při jeho ceně úplný nesmysl, to půjdu raději běhat
Jako že ty hliníkové zuby budou trhat ocelové články řetězu od sebe? Pár hodin práce? lehce přibrousit – to je tak 5 minut, maximálně.
Kdyz ten převodník vypada tak jak vypadá ten na fotce tak ho opravíš pilníkem za 5 minut? Tak to jo :-)
Kdyz je novy prevodnik, tak retez sedi na celem prevodniku?
Tak mel by sedet te polovině kterou obepíná, ne kdyz je kazdej zub jinej, ale každého věc ja se trápit s pilníkem u převodníku nebudu, to mi za těch pár korun proste nestoji
Je to na 5 minut, ani není nutné převodník sundávat. Quick & Dirty.
LOL!
V době Dremmelů a modelářských brusek je to fakt otázka pár minut. Ale zabrušoval jsem zatím jen drahé kazety, tyhle převodníky bych vyhodil a koupil nové :-)
Zvláště když je to z bláta jde to zbrousit snadno, ale je třeba vědět co dělám. Rychlejší než ho vyměňovat :)
Už vidím, jak trefíš ručním pilníkem náběhový hrany všech zubů přesně alespoň na desetinu mm. Pokud se netrefíš, jeden článek bude natahován více než druhý a ničíš si řetěz. Ale jó, za 5 minut práce… :-)
Na řetězu, který jede furt nakřivo jak na starém zemědělském stroji, desetinu opravdu nemusíš řešit.
Žádným. A jen dodám, že jsem takhle obnovoval velký převodník na silničce na kole, které najíždělo desítky tisíc km ročně a najel ještě 30k, než šel do koše. Na životnosti řetězů se to nijak neprojevilo. Práce s dremelem na 10 minut max.
Samozřejmě je nutné se zamyslet, zda to ještě má smysl. U velkého převodníku na fotce už není z čeho pilovat :-)
Manuální práce je uspokojující, jednou za čas :)
Tak jsem našel XT převodníky 38–26 – s rozdílem 12z místo 14z kombinace 38–24. Nevíte někdo, jak (a jestli) se ten velký liší? Označení má každá ta 38z jiné. Jestli to chodí i s 24 místo 26 nebo to dělá problémy? Já jsem to nikdy nezkoušel.
Ja na starém kole dlouhodobě na 2×10 provozuju převodníky 38/22 a nikdy jsem problém neměl. Najezdil jsem na to tak 15 000km
Má jinak náběhy řetězu z malého převodníku. Ale nějak to fungovat asi bude. ;)