• Hakunamatata

    Ahoj podle fotek jsou asi KO prevodniky co?Pri slapani ze sedla to preskakuje.Dekuju za odborny „oko“

    0 0
    • Cavendish  

      Velkej mrtvej, malej ok

      0 0
    • oddie  

      Ten 38 někde mám, dával jsem si misto něj 36…

      0 0
    • Kos_CZ  

      Ten malej má „hezké“ zaoblení zubů na záběrové straně, ten velký se pomalu chystá nahradit část zubu vlnkami. Vyhodil bych oba, dal nové a častěji kontroloval prodloužení řetězu a jeho čistotu…

      1 0
      • Hakunamatata  

        Jj oba pujdou do srotu. Retez tam je novej ale SRAM, to by asi nemel byt problem „kompatibilita“ se Shimanem tam je ne?

        0 0
        • Kos_CZ  

          Myslel jsem to tak, že pokud se Ti natáhne řetěz pak dochází k tomu, že nesedí ve vybráních převodníku rovnoměrně = některé zuby jsou zatíženy více než jiné – vznikají místní tlakové špičky což spolu se znečištěním vede k výraznému obrušování zubů (v extrémním případě i k deformaci/lo­mu). Opticky to pak vypadá tak, že se ona „údolí“ = mezery mezi zuby rozšiřují a tvar zubu se mění – záběrová strana se začne od vrcholu více zaoblovat (to je vidět na tom velkém, kde v podstatě už některé zuby už dávno nemají svůj tvar a z profilu se stavá „vlnovka“). Když pak dáš nový řetěz, nezapadá do zubů převodníku bez vůle a má tendenci buď padat, přeskakovat, nebo se i nějaký zub vylomí. Mně se za podobné situace (tedy už před drahně dlouho dobou – 1991) podařilo na mém Favoritu jeden pastorek roztrhnout a padnout díky tomu obkročmo na rám neb se to stalo, když jsem stál v pedálech. :D Od té doby si to pamatuji…

          0 0
    • Vilém  

      A preskakuje to opravdu na prevodnicich?

      0 0
      • Hakunamatata  

        Jj na prevodnicich, jsou dost jety.Retez je novy a kazeta je jeste celkem v pohode, a kdyz se to vezme hodne silove tak to skoci a spadne z prevodniku.

        0 0
    • Azmir  

      Hustý, na čem jsou lidi schopni jezdit. Ještě chvíli a mohl z toho být kotouč na brusku.

      4 0
      • Esi  

        Po rovině by to ještě par tisíc km dalo jen při rozjezdu by to chtělo trochu roztlačit :-)

        2 0
    • honzabike  

      Zdravím, kolik km vám vydrží hliníkáč jednopřevodník?

      0 0
      • novas752  

        Záleží jaký, záleží komu. Nějaký jdou pohřbít za 2k, na nějakých jde najezdit 15k…

        0 0
    • psbiker  

      Stačí lehce přibrousit kulatým pilníkem asi 8mm tam, kde se opírá váleček (rolnička) řetězu a ujedou další 4 tis.

      1 0
      • Esi  

        Pár hodin práce a kratší životnost řetězu a to se vyplatí :-)

        2 0
        • Vilém  

          Ale ****.

          0 0
        • pepek  

          Jakým způsobem se dá hliníkem poškodit řetěz?

          0 0
          • Esi  

            Že by tím ze ten řetěz bude sedět jen na půlce převodníku? Prostě zabývat se pilováním převodníku je při jeho ceně úplný nesmysl, to půjdu raději běhat

            2 0
            • pepek  

              Jako že ty hliníkové zuby budou trhat ocelové články řetězu od sebe? Pár hodin práce? lehce přibrousit – to je tak 5 minut, maximálně.

              0 1
              • Esi  

                Kdyz ten převodník vypada tak jak vypadá ten na fotce tak ho opravíš pilníkem za 5 minut? Tak to jo :-)

                1 0
            • Vilém  

              Kdyz je novy prevodnik, tak retez sedi na celem prevodniku?

              0 0
              • Esi  

                Tak mel by sedet te polovině kterou obepíná, ne kdyz je kazdej zub jinej, ale každého věc ja se trápit s pilníkem u převodníku nebudu, to mi za těch pár korun proste nestoji

                1 0
                • psbiker  

                  Je to na 5 minut, ani není nutné převodník sundávat. Quick & Dirty.

                  0 0
                  • Kos_CZ  

                    LOL!

                    0 0
                    • LM  

                      V době Dremmelů a modelářských brusek je to fakt otázka pár minut. Ale zabrušoval jsem zatím jen drahé kazety, tyhle převodníky bych vyhodil a koupil nové :-)

                      2 0
                      • psbiker  

                        Zvláště když je to z bláta jde to zbrousit snadno, ale je třeba vědět co dělám. Rychlejší než ho vyměňovat :)

                        0 0
          • Slavik  

            Už vidím, jak trefíš ručním pilníkem náběhový hrany všech zubů přesně alespoň na desetinu mm. Pokud se netrefíš, jeden článek bude natahován více než druhý a ničíš si řetěz. Ale jó, za 5 minut práce… :-)

            1 1
            • pepek  

              Na řetězu, který jede furt nakřivo jak na starém zemědělském stroji, desetinu opravdu nemusíš řešit.

              1 2
          • jecnak  

            Žádným. A jen dodám, že jsem takhle obnovoval velký převodník na silničce na kole, které najíždělo desítky tisíc km ročně a najel ještě 30k, než šel do koše. Na životnosti řetězů se to nijak neprojevilo. Práce s dremelem na 10 minut max.

            Samozřejmě je nutné se zamyslet, zda to ještě má smysl. U velkého převodníku na fotce už není z čeho pilovat :-)

            1 0
        • psbiker  

          Manuální práce je uspokojující, jednou za čas :)

          0 0
    • oddie  

      Tak jsem našel XT převodníky 38–26 – s rozdílem 12z místo 14z kombinace 38–24. Nevíte někdo, jak (a jestli) se ten velký liší? Označení má každá ta 38z jiné. Jestli to chodí i s 24 místo 26 nebo to dělá problémy? Já jsem to nikdy nezkoušel.

      0 0
      • Esi  

        Ja na starém kole dlouhodobě na 2×10 provozuju převodníky 38/22 a nikdy jsem problém neměl. Najezdil jsem na to tak 15 000km

        0 0
      • worlusho  

        Má jinak náběhy řetězu z malého převodníku. Ale nějak to fungovat asi bude. ;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.