Zdravím,
máte někdo zkušenosti s těmito koly, srovnání např s Mavic Krossmax ST 2011, použití tubeles plášťů bez mlíka, chování kol, pevnost a podobně.
Zdravím,
máte někdo zkušenosti s těmito koly, srovnání např s Mavic Krossmax ST 2011, použití tubeles plášťů bez mlíka, chování kol, pevnost a podobně.
Ahoj
lamovská otázka mají Cobalt 2 otvor na autoventilek nebo uzkej galuskovej? Na webu výrobce to nemužu poznat
dík
na 98% galuskovej, má ho většina kol, a navíc jsou to UST kola, a UST ventilky se dělaj jen galuskový…
+1
Kdyžtak převrtaš ;-)
Převrtávat UST ráfky na autoventil by už z principu bylo barbarství :D
V tomhle případě by se docela vyplatilo koupit si novou pumpičku :-)
o pumpičku nejde mám teď Foss tube, a vzduch tlakuju max jednou měsíčně na benzině. No škoda budu si ji muset koupit a k tomu nový duše.
já bych už duše nekupoval, když to jsou bezdušová kola
bezdušová? no foto na webu výrobce nabádá k něčemu jinému, ale v popisce píšou, že je možný je použít i bez duše. ale já bezdušovýmu systému teda moc nevěřím sorry
:)) tak to prevrtej a voz tam duse, ktere prinasi akorat problemy. Tvoje volba.
já to nějak nepobírám, co mám převrtávat? ten otvor co tam už je od výroby? proč?
Abys mohl použít duše s autoventilkem, ačkoli bys pak byl asi jediný na světě, kdo by takto tato kola vozil. :-)
proč budu používat autovetilek když se tam nevejde? koupím jiný typ a je to. Budu asi převrtávat ráfky abych přišel o záruku, díky za radu.
Nemáš za co – já ti nic neradil – já ti jen vysvětloval to, co jsi nepochopil.
On tím ale naráží na to, že duše používat nebudeš… :D
tak to bys neměl moc jezdit v autě
jasně duše je blbost proto ji vyrábí tolik firem, stejně jako ráfky.
zatímco venku když mě prdne duše tak ji musím vyměnit tak u bezdošovýho systému když dojde k defektu jenom dofouknu .-)
Proč ten smajlík, pochybuješ snad nad pravdivostí toho tvrzení…?
Máš v podstatě pravdu – až na to, že duše se nevyrábějí, protože jsou blbost (to ani nedává smysl), ale ze setrvačnosti, protože na tom pořád jezdí spousta lidí. .-)
to mi ukaž, kolik lidí na zápletech 10tis+ jezdí duše. Na XCkole Vidím jediný důvod – když měníš gumy podle terénu a nechceš se patlat s tmelem
Jeste dotaz. K cemu nabada foto na strankach vyrobce? Kdyz na stranky koukam, tak vidim jen foto kola. Navic v popisu jasne psano „Tubeless Compatible“. Tak pak opravdu nechapu nac tam cpat duse, navic kdyz rafek nema diry pro niple.
já taky vidím kolo
TAK TO VIDÍŠ BLBĚ, TO JE VENTILEK PRO POUŽITÍ BEZ DUŠE :D
A TÍMHLE OTVOREM GALUSKOVÝ VENTILEK SAMOZŘEJMĚ NEPROJDE, ŽE? :-)
A TÍM GALUSKOVÝ VENTILEK NEPROTÁHNU?
Víš, jaký je rozdíl mezi galuskovým a autoventilkem? Je jich několik. Jedním z nich je, že autoventilek je širší, takže nelze protáhnout dírou pro galuskový ventilek, která je v naprosté většině ráfků (pokud nepočítám úplně nejlevnější kola). Takže galuskový ventilek protáhneš dírou pro galuskový ventilek.
ne bohužel nevím jaký je rozdíl mezi „auto“ a „galuskovým“. do mé první otázky jsem slova užší galuskový použil omylem
no tak dík za jedinou rozumnou odpověď na začátku, že to má na 98% galuskový a objednám si typ s galuskovým ventilkem (bez ohledu na počet typů co píšeš) vidím na webu jen dva typy.
OMG! Je A U T O – ventilek (širší) a G A L U S K O V Ý ventilek (užší), tak jekejchpak milión typů?
Od tebe tu nepadla jediná rozumná otázka, tak nevím, co tu ohrnuješ nos. Plácáš tu něco o autoventilku, fosskách, obrázku na stránkách CB a nabádání výrobce, formuluješ nesrozumitelné věty…
Jestli se tu najde ještě někdo, krom tebe, kdo si myslí, že ti křivdím, tak ať se ozve a já se veřejně omluvím, za své nevhodné vystupování.
Jo, už to asi začínám chápat – kámen úrazu byl v tom, že jsme tu nikdo nepochopili, že fotku kola s nainstalovaným bezdušovým galuskovým ventilkem považuješ za nabádání k používání duší. Hm, selhání komunikace…
Jasný už to chápu, moje chyba otázka: dají se použít autoventilky nebo jen galuskový je pro lidi zcela nepochopitelný.
Pokud je uvedeno na ráfku pouze bez duše, tak to chápu. Když je ale uvedeno je možné i bez duše a na fotce vidím ventilek tak jsem se odvážil zeptat. Vidím, že se to mnoha lidí dotklo, tak je prosím aby se příště neobtěžovali s reakcí.
Ostatním dík za info
By mě zajímalo, jak si představuješ, že se nafukují bezdušáky. Bezventilkem? :-D
Do teď jsem si myslel, že se bezdušová kola nafukují zázrakem…
Omlouvám se, jednak jsem nepochopil, že toto fórum je určeno jen profesionálum a majitelům autorizovaných servisu. Doufám, že do budoucna se tady neobjeví nikdo jako já, kdo narozená bezdušový ventilek od dušového. Druhak se omlouvám za nesrozumitelné otázky. Při pročítání ostatních vláken jsem viděl podobné formulace, tak mě přišlo že je to pochopitelné pro všechny, ale vím že je tady skupinka superbohu, kteří setřou preventivně každýho.
Naštěstí je tady ještě dost lidí kteří dotaz pochopily na poprvé a dostal jsem odpověd.
Proč by ses měl omlouvat? Každý si tu může napsat co chce, stejně jako zeptat se na co chce, reagovat na co chce a jak chce. Každá reakce kohokoliv znamená, že ti někdo věnoval svůj čas. To, že se ti některé reakce nelíbily je přece úplně normální. Mně taky neříkají lidé jen to, co chci slyšet a tak jsme na tom přece v životě všichni.
Podle čeho soudíš, že dost holek tvůj dotaz pochopilo? Žádné jsem si tady nevšiml.
Tady se běžně ptají lidé, co něčemu nerozumí – včetně mě. Když ale někam přijdu a prosbou o radu, tak ale zpravidla nereaguji ironicky a uraženě, když se mi dostane odpovědi, jaká se mi nelíbí. To, že jsi myslel, že si z tebe děláme srandu – za to my nemůžeme – nedělali jsme si ji.
Počkej, neprovokuj ho, nebo nám neprozradí svoji domněnku.
Čekal jsem hodně, ale ne tolik! :-)
já jsem hodně nečekal, třeba stručnou odpověď bez toho aby se z tazatele udělal blbec, nebo bez teorií o tom, že to co si člověk vybral je ta největší blbost atd
Jasný – proto jsi na moji první reakci, která byla zcela upřímná, sám reagoval ironií.
upřímná reakce? že bych byl jediný kdo by vozil autoventilky. Mě to ironický přišlo dost, zvlášť když se bavíme o obyčejnech ráfcích a standardních duších. Kdyby byla řeč o závodních silničních kde galusky předpokládám tak neřeknu ale tady jsem si nebyl jistej.
No, ale galusky na tyhle kola vůbec nedáš :). Pleteš tady pátý přes devátý. Galuskovej ventilek se běžně vozí i na MTB a nejen s galuskama, ale i s pláštěma. A nejen s duší, ale i bez duší.
má jest chyba, myslel jsem duše s úzkým ventilkem a píšu galuska
použít – nejsou to galuskové ráfky.
v nich mohl vozit duše s autoventilkem, byla 100% upřímná reakce. A to, že budeš výjimečný, i když v tom budeš vozit jen duše s galuskovým ventilkem, to myslím taky vážně.
komplikovanější profil právě pro snadnější používání bez duší (tvar patek, absence děr na niple).
Jestli ti to přišlo ironické, chyba je patrně na příjmu.
fóru zločin
proto jsem se ptal. Drahý? No mě příjdou spíš v normální ceně.
To, že se díra v ráfku rozšíří provrtáním, aby šel použít autoventilek – to je normální u levných kol – sám jsem to nedělal, ale dost lidí, co si nechtělo odvykat z autoventilků, to dělalo. Nejsou exra drahý, ale mě přijdou dost drahý na to, abych je provrtal kvůli duším – to předpoládám tobě taky. Nepřišel jsem s tím já – nicméně ty ses nad tím děsně pozastavoval. Takže to vypadá, že tohle je další z těch nedorozumění, které pramení pouze z tvojí neinformovanosti. Je mi jedno, proč si ty kola kupuješ, ale fakt je, že jsou speciálně dělaná tak, aby šly vozit bez duší snáze, než ostatní. A ty mi tvrdíš, že ti přišlo ironické, když jsem napsal, že s dušema budeš výjimečnej?
Já bych tomu UST řešení šanci dal ;). I když se to ze začátku může tvořit komplikovaně. Kola s UST ráfky byla jedna z nejlepších věcí, které jsem si na bika koupil.
Kvůli vzhledu? To su můžeš koupit plastový odráředlo za pár stovek, dostaneš úplně stejnej vzhled a k tomu to bude i lehčí !
Duše? Úplne na *****. Duše FOSS? Úplně na ***** a k tomu za naprosto nesmyslný prachy…
ale co se váhy týče jsou duše lepší ne?
ne :D
A proč tam asi jsou ty „límečky“ na uchycení drátů?
„..a k tomu nový duše…“ wtf?:)
Já už bych si měl koupit novej kabel na wi-fi…
:D