• krk

    Zdravím, vybírám nové kola na Enduro od Spešlu a narazil jsem na toto : http://www.sun-ringle.com/…rger-expert/ ,

    na chainu jsou za 190 liber. Rád bych něco odolnějšího a hlavně s kvalitnějším nábojem, než jsou původní DT s shimaňáckýma nábama z plastu. Řeším i přechod na bezduše, tak by mě zajímaly zkušenosti se systemem od Sun Ringle. Pokud máte jiné návrhy kol, budu rád,řeším hmotnost i ať něco vydrží + možnost bezduší, styl am/en, 20 mm osa ve předu, váha 90 kg. Na vytoužené crossmaxy sx http://www.mavic.com/…/Crossmax-SX, ale namám prachy. Dík.

    0 0
    • Jenda  

      po mejch zkusenostech bych se na Sun vykaslal – na zadni Dirty flea mi odeslo lozisko v orechu po ani ne 800 km a uz jsem nemel dost odvahy ho tam dat znova. Tak titerny lozisko bych v tak namahany casti fakt necekal. Ani rafky mi neprijdou nejakej zazrak odolnosti (equalizer 27) ale je fakt ze driv jsem jezdil torchu jinak takze nemam srovnani s jinejma. Osobne bych vzal radsi osvedcenou klasiku typu Hope a nechal si to zaplest, pokud nemas moc penez tak zacni zadnim kolem a predni muzes poresit pozdeji – tam myslim ze i shimano naba odvede slusnou praci pomerne dlouho.

      No a crossmaxy – jako urcite jsou to super kola ale nejde to na enduro jezdeni koupit s tim ze si dopreju trochu luxusu a vydam se z penez. Preci jenom kdyz na nich rozstrelis rafek tak je to jak cely kolo z kauflandu :-o

      0 0
      • krk  

        Dík za názor, jsem myslel, že zrovna ty jejich (sun ringle) náby vydrží víc…k tomu Tvému návrhu..myslíš něco takového : http://www.netbike.cz/select_det.php…, případně máš jiný tip?

        0 0
        • Jenda  

          jo neco takovyho, rafky si vyber jak se ti to hodi. Takhle zapleteny kola nabizi primo CRC za velmi slusny ceny a nebo si lidi chvalej Hnoje. Muzes kouknout po WTB rafkach, taky delaj variantu pro notubes a prijde mi ze pomer vykon/cena je u WTB pomerne slusnej.

          Jeste ta zadni naba je potreba aby byla EVO, jinak pri pouziti 12 osy tak v ni obcas praskala osa.

          0 0
          • deekay  

            U WTB jsem ted koukal na velmi zajimavy rafky Frequency i23.

            Vypada to na alternafivu k ZTR Flow s UST patkou.

            A cenove retail cena rafku cca 60usd, tak by to mohlo vyjit zajimave.

            Sam zvazuju druhou sadu kol na dalsi sezonu a kombinace Hope EVO a tedle WTB rafku je rozhodne pro me jeden z kandidatu.

            0 0
            • krk  

              Jen jestli není 23 mm šířka příliš úzká.

              0 0
              • deekay  

                Crossmax SX, ktery si psal, ze jsou tvoje vytouzeny maji jen 21mm, tak nevim :) To musis vedet ty, jak sirokej ptorebujes rafek, ale rek bych ze vic jak 23mm vnitrni sirky moc lidi neptorebuje.

                0 0
              • Jenda  

                aaa sem prapicus, tyhle jsou jen 21 mm to fakt ne.

                0 0
                • cat  

                  21 vnitrni sirka je vpohode.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Přesně. Na mavic 721, který mají 21mm lítal týpek hrozný pekla ve špindlu a vůbec si na ně nestěžoval. Mám 521( po Hejníkovy, okousané, ale stále drží), taky 21mm a zatím bez nějakého problému. Jen když upustím pod 1,6bar na předku( lehce pod 90kg), tak v některých zatáčkách, kde se jede fakt kudla s 2,5 minionem se to lehce žvíká, ale možná by mě to dělalo i na širším ráfku.

                    0 0
                    • deekay  

                      A nezkousel jsi stejnou gumu na necem sirsim? Jestli to neni na 21mm ok, ale na sirsim jeste lepsi?

                      0 0
                      • Atilla  

                        Před tím jsem vozil 23mm ráfek a stejný plášť, ale na jiném kole a tohle mi dovolí jet rychleji, takže porovnání nemám. Ale kdyby to byl takový rozdíl, tak by určitě P. Hejník a další vozili ty ráfky širší. Asi tak no. Tu 721 si lidi hodně chválí a co mám tu 521 po Hejníkovi, tak říkal, že jsou to nesmrtelný ráfky na tu váhu. 721 už mám přichystané na přepletení.

                        0 0
                        • deekay  

                          Tak Hejnik jezdil na standard IQ6tce to, na co vetsina ostatnich potrebuje brutalni FR :))

                          Ale jo, obecne mavicy mi pridou povedeny, ty moje 719 drzej taky, ani sem na to zatim nesahl a rovny jsou. Proto je asi vozej, kvuli odolnosti. Spis mi slo o tu sirku. 521 uz jsou na moje pouziti asi zbytecne tezke.

                          0 0
          • krk  

            No, model 2010 má v zadu jen rychloupínák, nebo by se tam dala dát 10 osa, což už asi vyjde nastejno.

            0 0
    • cat  

      Tohle jsou zajimavy kola:

      Atomlab Superlite

      0 0
      • krk  

        Vypadají zajímavě, zkoušels? A jak je to s dostupností, příp. zastoupením u nás?

        0 0
        • cat  

          Ted se koukam, ze to ma vnitrni sirku 18 mm, coz je malo na vetsi gumy. jinak podrobnosti nevim. Myslim, ze ty zapleteny hope nahore jsou dobry. jinak klasika Mavic, DT, Easton, CB, ale vsechno hodne drahy.

          Wider is better:)

          0 0
          • krk  

            jojo, četl jsem včera, právě že, kromě Maviců, DTéček a všeho, co píšeš, nevím co jiného. A DT už nechci, buď jsem já prase, nebo jsou ty jejich ráfky měkké jak cyp.

            0 0
    • Specík  

      Hope + Mavic EN521 / 721 ?

      0 0
    • logoman  

      Mne jsou sympaticky veci od SS :)

      napr http://superstar.tibolts.co.uk/…uct_info.php?…

      nebo lehouckej set http://superstar.tibolts.co.uk/…uct_info.php?…

      0 0
      • Hnoj  

        Novatec s ALU ořechem… Ale barvičky maj hezký.

        0 0
      • deekay  

        Switche jezdim zapleteny od Hnoje s Mavic XM719. Moc najeto to nema, zatim odhadem tak 3000 a je mrtvy jedno lozisko na predku (coz bych ani nak neprikladal za vinu nabam jako takovym, pac ty loziska se davaj do vsech moznejch naboju).

        Nicmene tydle kola si chci nechat jako zalozni s jinou sadou plastu (s tim sem je i tehda kupoval, ze se odsunou na druhou pozici) a vzit neco s sirsim rafkem.

        0 0
    • mr.antik  

      tohle téma mě zajímá… Co třeba Fulcrum Red Zone?

      http://www.fulcrumwheels.com/…cts/red-zone od Hnoje?

      0 0
      • deekay  

        Taky me tohle tema hodne zajim a tohle je dalsi kandidat. Vicemene je to u me boj Redzone vs rucni zaplety a v rucnich zapletech jsem puvodne myslel Hope Pro EVO a ZTR Flow, nicmene jsem objevil pak ty WTB i23.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud Fulcrumy, tak bych vzal určitě Red Zone XLR. Zase o tolik dražší než jsou než Red Zone.

          Buď v Německu kolem 500euro

          http://www.bike-components.de/…adsatz-.html

          nebo určitě za slušnou cenu sežene Hnoj (protože je poměrně vysoké poštovné za kola z bike-components, tak Hnoj dokáže být většinou levnější).

          0 0
          • deekay  

            Myslis, ze ty XLR jsou o tolik lepsi? Vim, ze ty neresis vubec vzhled, ale me nejsou moc po chuti tu stribrne alu draty…rozdil ceny uz roli fakt nehraje

            0 0
            • MlokCZ  

              Nejezdil jsem Red Zone, takže moc srovnávat zase nemůžu o kolik to je horší.

              Na Red Zone XLR se mi líbí jaké jsou držáky. To nemyslím tím jen co vydrží (odolnost), ale i jak drží dotažené/vycen­trované. Jedno přední Red Zone XLR už mám skoro 2 roky a normálně jsem na výplet nesáhnul ani jednou (a nedávno jsem kontroloval jak vycentrování, tak napnutí drátu tensometrem – když mi konečně poslali z Fulcrumu doporučené hodnoty napnutí drátů pro XLR).

              U klasického zápletu jsem nikdy nic takového nezažil.

              A když už kola s méně dráty, tak bych volil tlusté hliníkové.

              A pak jsou XLR i o trochu lehčí.

              0 0
          • cat  

            To je dobrej tip!

            0 0
        • Jenda  

          kdyz me prijde ze na enduro nebo proste jakykoli ostrejsi jezdeni v terenu nema tovarni zaplet zadnou vyhodu. Jedina je ze clovek nemusi pouzit pasku do rafku na konverzi na UST. Ale od ty doby co psal Blacky ze to ve Speslu vylepej za 50 Kc bych rekl ze ta vyhoda pada. Naopak nevyhoda jako ze novej rafek stoji majlant, kdyz to nekde blbe jebnes tak jses rad ze na tom dojedes vubec dom, povetsinou pomerne uzky rafky hrajou proti nim.

          Mozna nekdo rekne ze jsou tuzsi ale uprimne resit nejak zasadne tuhost kol na enduro mi prijde humorny.

          Ovsem neoddiskutovatelnej je wow efekt, takze i kdyz treba ja jsem si zatim vzdy rozumove zduvodnil proc ne tak stejne nekde uvnitr ten cervicek ve me hloda :-)

          0 0
          • krk  

            Je to přesně jak říkáš. Tovární Mavicy i Red zone XL umí Hnoj sehnat za slušné a skoro stejné peníze, ale co když jebne ráfek… Na druhé straně je kandidát ZTR Flow + Hope 2 + úptava na UST = levnější varianta, nepatrně těžší. Nebo ten WTB frequency 123 ráfek s Hope 2, jak navrhuje deekay.

            Po rozumové a ekonomické stránce jsem spíš pro ruční záplet, estetické hledisko je pro fabriku.

            0 0
            • MlokCZ  

              S tím ničením ráfků. Tady si asi každý může u sebe posoudit, jak moc ničí ráfky. Oni ty ráfky na kolech typu Red Zone XLR nebo SXka vydrží hodně.

              Je jasné, že pokud někdo jezdí hodně agresivně a běžně ničí i odolnější ráfky, tak tovární záplety nejsou nic pro něj.

              0 0
              • Jenda  

                no prijde mi ze co jezdim bezduse tak i pri ne nejak agresivni jizde ten rafek dostava na prdel.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já sem tam také určitě jdu až na ráfek. Přesto jsem na žádných tovráních zápletech (STčka, SXko, Red Zone XLR, Red Metal 29 XL, C29ssmax) nikdy neměl ani náznak poškození ráfku (občas ty ráfky kontroluju se sundaným pláštěm).

                  0 0
          • deekay  

            Ja uvazuju tak, ze pro Fulcrumy hovori plne UST rafek a vic bodu zaberu na orechu.

            Jinak vicemene vsechno hovorilo pro ty rucni zaplety…servi­sovatelnost, konfigurovatelnost, cena pripadne opravy a hlavne na 32dratovych zapletech dyz jeden o neco zkurvim tak furt v pohode na tom muzu jet, u tech tovarnich s malo dratama si tim nejsem vubec jisty.

            Puvodne jsem to chtel na ZTR Flow, ale vubec se mi nelibi, ten jejich uz moc nizky rantl. Takze furt uvazuju nad tema WTB i23 a vylepit paskou.

            Dalsi vec jsou naboje, nabizi se samozrejme klasika HOPE. Nicmene mi furt prijde, ze jsou ty naby trochu precenovane. Navic dostupnost dilu v CR je naprosto tragicka. A snesl bych fakt trochu vic bodu zaberu. A chris king uz je cenove pro me mimo.

            0 0
            • Jenda  

              no precenovany, zase mnozstvi tech nab ktery se vysraly je bych rekl pomerne maly, fungujou, jedinej probelm byl s tou praskajici zadni osou. Osobne jestli ma orech 2, 3 nebo 6 praporku si myslim ze je skoro jedno. Mas samozrejme moznost treba DT 240 (rohatka), asi by se neco vybralo i od toho WTB (6praporku) nebo neco od Novatecu. U tech DT to ale chce vychytat nejakou akci jinak jsou ******** drahy. Dostupnost nahradnich dilu – kdyz to tak vezmes co se muze na ty nabe ******? Loziska jsou tam standart – takze dostupnost snadna, orech, osa a pod z CRC to tu mas za tyden coz je rekneme o 2–3 dni dyl nez kdybys to bral z CR. Me co se jediny libilo na fulcrumech (nevim jestli to tak maj porad) byl ocelovej orech – sice tezsi ale aspon se do toho nezakusuje kazeta.

              0 0
              • deekay  

                jo mas pravdu s tema HOPE. Nahradni dily bylo spis povzdechnuti nad ceskym dovozcem. Ale stejne bych bral asi z ciziny, to mas recht. U EVO verze uz by mela bejt opravena i ta zadni osa. Takze zbyva ten neprilis „rychly“ orech.

                DTcka stoji nesmysl a u WTB vubec netusim, jak na tom s nabama jsou.

                0 0
                • Hnoj  

                  Hope Pro II EVO vychází doma lépe než CRC (pokud nemaj nějakou akci), jen tak pro zajímavost…

                  0 0
                  • deekay  

                    Ja vim, pokud se rozhodnu pro rucniz aplety tak se opet obratim na tebe :) Myslel jsem nahradni dily, vim jakej byl dycky problem z dovozce Hope neco dostat…

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Teď už to je o něco lepší, navíc po zkušenostech z minulosti jsem už docela výzásobil, mam tady praporky, pružiny, ložiska, koncovky, i nějaké zadní osy pro PRO II. Pro II EVO už má osy stejné, mění se jen koncovky.

                      0 0
                • Jenda  

                  no to je velka vyhoda tech Hope nab ze je lze v podstate konvertovat na jakoukoli osu.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Tak rychlejší záběr (menší úhel mezi jednotlivými polohami ořechu než zapadne praporek) se do určité míry hodí.

                Mně tedy stačí zhruba na úrovni STček (starších do 2011), na Fulcrumech je to ale pořád ještě příjemnější, že je o něco menší a oceňuju to.

                Ještě o trošku lepší (tedy menší úhel) na SXkách a nových ST/SL/SLR už neocením. A tedy u nábojů, kde to je ještě lepší už vůbec ne.

                0 0
                • Jenda  

                  no zase vic pozic taky znamena ze muzou bejt titernejsi a je tedy vetsi riziko opotrebeni resp poskozeni. Ale mam dojem ze spousta lidi tady stejne meni komponenty protoze si chce udelat radost a ne ze by vec doslouzila :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To záleží na konstrukci. Fulcrum má více pozic, ale zase zabírají 3 praporky.

                    SXka a nové ostatní Mavic nemají více pozic, ale mají dvě dvojice praporků, kde zabírá vždy jedna nebo druhá a jsou oproti sobě o půl pozice posunuté. Takže pozic je stejně jako u starších Maviců. Ale zase se to podepsalo na tom řevu ořechu.

                    0 0
                  • deekay  

                    Presne tak, vyjimka jsou plaste, gripy a brzdove desky :D

                    0 0
            • MlokCZ  

              hlavne na 32dratovych zapletech dyz jeden o neco zkurvim tak furt v pohode na tom muzu jet, u tech tovarnich s malo dratama si tim nejsem vubec jisty

              Tohle je taková hodně pofidérní výhoda. Na 2:1 výpletu když praskne blbý drát, tak to může být konečná.

              Jenže musíš vzít v úvahu, že ten drát vydrží o dost více než u klasiky, takže zase jen tak nepraskne.

              0 0
              • Jenda  

                tak to je jasny, jenze to mas stejna jak s tim ze vetsina lidi vozi nejtovacku a taky trhnes retez treba jednu za 4 roky. Ale ten oser ze kvuli jednomu dratu nedojedes je velkej. Ale tohle je spis psychologicka vec. Taky zalezi kde clovej jezdi – v kamenitym terenu neni problem prednim kolem nabrat kilovej sutr kterej ti ten drat proste stipnout muze. Ale zase kdyby takhle clovek uvazoval tak na to kolo nema ani smysl lezt:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Co jezdím více na kole (tedy 26 let) jsem musel volat odvoz 2×.

                  V obou případech to bylo kvůli zadnímu kolu. Jednou jsem zcela zrušil zadní ráfek (moje chyba a ještě jsem vozil tenkrát duše, bez nich by to přežil) a jednou jsem vyčesal dráty (klasických 36 nezeslabovaných drátů ještě kdysi; nebyl to ovšem jeden drát, ale asi 7 a z toho 4 nebo 5 na jedné straně vedle sebe).

                  Řetěz jsem třeba nemusel řešit na vyjížďce ještě nikdy (řešil jsem vícekrát řetěz na vyjížďce, ale nikdy ne svůj a téměř vždy to byl včas nevyměněný řetěz, který to měl už dávno za sebou). Nýtovačku tedy stejně vozím.

                  A ještě mám Red Zone XLR na dvou fullech, takže v případě případného problému třeba na dovolené (kdy chci hned jezdit i když něco zničím), tak mám ta kola záměná mezi těmi fully a na delší akce si beru rovnou oba.

                  Nedojet třeba jednou za 5 let z vyjížďky a muset řešit nějaký odvoz, v tom nevidím žádný problém. Nesmí to ale být nějak výrazně častější.

                  Na těch starších továrních zápletech bych našel na drátech více záseků od šutrů. Hlavní je ale to, že právě zase tak jednoduše ten drát neštípneš.

                  0 0
              • deekay  

                To prave vubec netusim o kolik vic vydrzi nez normalni. Pokud fakt vyrazne vic, tak asi nema cenu todle resit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Bohužel říct to přesně a objektivně těžko někdo může. To by se musel udělat nějaký měřitelný destrukční test a to jsem zatím neviděl, že by někdo prováděl.

                  Z praxe můžu srovnat sice s větším množstvím klasických ráfků, ale vesměs vše byla lehčí a méně odolná kategorie (typu DT 4.2d), takže tam je jasné, že ta klasika byla vznatelně méně odolná.

                  Mně stačí, že vím, že pro moje ježdění jsou odolné až až (Red Zone XLR), takže je běžně neničím a případně kdyby něco, tak to bude ojedinělá vyjímka jednou za hodně let.

                  0 0
              • krk  

                Zeptám se zas jak ocas, ale hovno tomu rozumím…když se ti zvedne větev, vletí do drátu a vyrve ti ho (což se třeba s Kendama, co všecko sbírají děje běžně), jde to na těch XLR opravit, nebo můžu celé kolo zahodit?

                0 0
                • Jenda  

                  tam jde o to ze zatimco normalni vyplet ti to cisne tak ty tlusty draty maj sanci to vydrzet. Otazka je jestli to vydrzi i uchyceni dratu v rafku. Proste s tema tovarnima zapletama je pravdepodobnost problemu mensi ale kdyz uz se stane tak ses v podstate v prdeli a bude to drahy :-)

                  0 0
                • kesu  

                  u maviku to jde bez problémů přeplést, ale není to levný

                  0 0
          • MlokCZ  

            UST ráfek je prostě jistota toho, že bez starostí to pořád funguje 100%. Dobře nalepená páska funguje ok taky, ale otázkou je jak dlouho?

            Tohle je prostě o přístupu. Já preferuju jednoznačně UST ráfky. Ale beru, že někdo klidně raději sáhne po ZTR ráfku (nebo podobné jiném, který má vhodné patky srovnatelné s UST ráfkem).

            Mně třeba na ZTR ráfkách vadí i další věc a to ty nižší boky. U Flow a Arch to není o tolik, ale i tam to je. Sice je to výhoda v tom, že jsou pak na tom pláště o malinko širší. Ale zase v případě, že nějaký kousek pláště bude mít už problematičtější patku (třeba se více vytáhne), tak mi ty nízké boky prostě nesedí.

            0 0
            • deekay  

              UST je rozhodne vyhoda, proto jsem taky zaradil ty fulcrumy do vyberu. Skoda pouze 21mm rafku, tech 23 co ma flow nebo i23 je dle me ideal i s rezervou. A ty nizky boky me docela odrazujou u ZTR… chci prejit na bezduse aspon na zkousku a fakt by me moc moc sralo, dyby me ufukovala patka dyz neco vemu necitlive treba v naklonu.

              Mimochodem ty fulcrumy maj neco na konusech, nebo je to na normal loziskach?

              0 0
              • MlokCZ  

                Co chceš vozit za pláště, že bereš 21mm ráfek jako nevýhodu?

                Já teď vozím 2,25" NN/NNm, NN/RaR a HD/HD s tím, že ty HD mám připravené jen na hory.

                A i ty HD nemají vůbec tendenci se žvýkat na XLR. Třeba NN a RaR snake skin 2,25 na 19mm ráfku (STčka a Red Metal 29 XL) se žvýkají pořád znatelně více než HD na XLR. Ono totiž kromě šířky ráfku dělá i samotný plášť (a tam je více materiálu u HD znát).

                Ufukování patky v náklanu by nemělo být na ZTR horší. To není o výšce boku ráfku, ale o to jak moc snadno/těžko půjde plášť do středu ráfku a vyskočí tedy patka směrem dovnitř. Na to nemají nižší boky u ZTR vliv.

                Nižší boky jsou horší pro svléknutí volnější patky pláště z ráfku směrem ven (a to už není ufouknutí ale konečná).

                Jak jsou řešeny XLR v příloze.

                0 0
                • deekay  

                  Tak ja mam ted 19mm rafek a to teda nic moc, ani ne tak kvuli zvykani, jako kvuli profilu pneumatiky.

                  Vozil jsem MKII 2.4 a XK 2.4 a ted mam nazuto WTB Bronson 2.3 TCS. U tech bronsonu to docela jde, ty Contiky byly hrozne kulate na tom rafku. nicmene je trend davat sirsi rafky a dle me ma smysl. Nerad mam veci na hrane. Takze dle me by 21mm rafek v pohode stacil, ale furt ve me neco hloda, proc tam nemit tech 23.

                  btw ted koukam ze na pinkbike o tom vysel nakej clanek nedavno a smysl to dava

                  http://www.pinkbike.com/…s-Burp-.html

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Šířka ráfku nemá na kulatost pláště moc velký vliv (při rozdílech ráfku typu 2mm šířky. To je dané už především konstrukcí daného pláště.

                    Konkrétně třeba u Schwalbe např. FA má mnohem více placatý profil než třeba o hodně kulatější HD.

                    0 0
                    • deekay  

                      Nerikej mi, ze se prave ten konstrukcne kulatejsi rafek na sirokem rafku nezplacati?

                      Ty bronsony mi pridou, ze na 21mm rafku by mohly byt ok, celkem to jde i na te 19mm. Ty kontiky na 19mm nic moc…jsou sice nasirku presne 2.25"(i kdyz jsou to 2.4), ale jsou dost vysoke, takze jsem chtel hledat o trochu vice opory v rafku.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Třeba u 2,25 NN a RaR, které jsou spíše kulatější nepozoruju žádný znatelnější rozdíl mezi 19 a 21mm ráfkem (co se týká kulatosti).

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          U HD a FA netuším, ty jsem jezdil pouze na 21mm ráfkách a na užších nezkoušel a širší ráfky nikdy neměl.

                          0 0
                          • deekay  

                            Hmm, tak to sem cekal, ze to znat bude… rozhodne diky moc za info

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        A proč vlastně chceš nějak více zaplacatit pláště? Já to mám tedy přesně naopak, všechny ty kulatější jako HD, NN a RaR ok a placatější FA horší.

                        Přeci není cílem aby se mimo zatáčky nebo svah (když jedeš po vrstevnici ve svahu) a jiné podobné situace více dostával do hry boční pomalejší vzorek. Při kombinaci placatý plášť + nízký tlak je to rozhodně přehnané.

                        0 0
                        • deekay  

                          protoze ty MKII mi teda pridou kulaty az moc, ale asi nebudu resit, dojezdim a bude. Je obrovskej rozdil jakym mi ve svahu drzi bocni vzorek na placatejsich bronsonech (i kdyz nejsou zas nejak ultra palcate) a na MKII.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            MKII jsem nejezdil, takže si to nemůžu srovnat.

                            Ono to navíc ale není jen tou kulatostí profilu, ale také o tom v jakém místě je boční vzorek umístěn. Tím myslím jestli u MKII nejsou současně kulatější a boční vzorek příliš na krajích.

                            0 0
                            • deekay  

                              Ono je to spis tak, ze ta guma ma prurez spis sisatejsi nez kulatejsi – proste vyssi nez sirsi a vystupky na bocich nejsou prilis vysoke. Takze pohodlim jsou ty pneu super, ale todle mi na nich vadi. Jezdim ted pres zimu ty WTB, to jsou teda sileny tezitka, ale jizdnim projevem mi prijdou lepsi. Akorat se trochi vi clovek nadre :)

                              0 0
                              • Jenda  

                                no on ten Bronson ve 2.3 ma taky dost mekkou smes. Ale jinak na predku mam WeirWolf 2.5 a ten placatej vzorek s velkejma bocnima vystupkama mi vyhovuje – v zatackach a ve svahu to drzi jak krava, zadek momentalne HD a tam se mi zas libi kulatost ze to lze utrhnout lip do smyku kdyz je treba. Ale nejsem nejakej jezdec kterej by jezdil hranu takze moc objektivni nebudu.

                                Mimochodem prijemne me prekvapilo jak zatim drzi HD v pacestaru – zatim asi 300 km v alpach a bez vyraznejsich znamek opotrebeni, NN 2009 byl po 300 v pulce zivotnosti.

                                0 0
              • Jenda  

                tak jestli ti vadi nizkej bok tak vem ty WTB. Ja vozim prastary Laser disc a nemuzu na ne rict krivyho slova.

                0 0
                • cat  

                  Hm, to bych nedelal, znicil jsem je postupne oba, ale mohly se zlepsit, mel jsem snad 4–5 let starou verzi.

                  0 0
      • krk  

        Vypadají dost zajímavě, dík za tip, spolu s těma wtb od deekaye dva horcí kandidáti.

        0 0
    • cat  

      Neco jsem pohledal:

      Hope Pro 2 zaplety

      Easton Havoc 2010

      0 0
      • Hnoj  

        Easton má dosti problematické náboje…

        0 0
      • krk  

        Dík za snahu, myslím, že ani jedny nejsou tubeless.

        0 0
    • jimiAJ7  

      A co treba system TUFO ?

      0 0
      • jimiAJ7  

        napr. : http://www.mikebike.cz/…

        0 0
      • Jenda  

        tak galusky na enduro a jeste k tomu na remerx kolech to je docela povedenej ftip :-)

        0 0
        • krk  

          Já ty galusky vůbec neznám, ale takhle z náhledu mi to nepřijde špatné. Můžeš trochu rozvinout svůj názor o ftipných TUFech :-)? Dík

          0 0
          • Kubiczech  

            Nejsem moc znalý, ale galusky se vzorkem na nějaké ostřejší ježdění jsem neviděl a ráfky též ne. A dávat na enduro 1500g XC set kol… Ale třeba se pletu a někdo to dělá.

            0 0
            • jimiAJ7  

              zatim je moje osobni zkusenost takova ze se tyto kolo montuji pro zavodniky kteri jezdi maratony, (osobni zkusenost – ne ze bych ja jezdil nejake maratony !!!)… taky jsem napred spis sbiral informace … jak je to s pevnosti atd. ale zkusenost opravdu zkusenych me celkem prekvapila…

              0 0
              • Kubiczech  

                Doufám, že si tvoje řádky překládám dobře. Že se galusky a galuskové zapletené sety kol vozí na xc a maratonských kolech víme, ale pro enduro využití zatím nic takového není. A úzké XC ráfky, které jsou na zmíněné disciplíny tuhé dostatečně, zřejmě nebudu to pravé ořechové.

                0 0
                • jimiAJ7  

                  to s tebou plne souhlasim, ze ta sirka rafku je negativum…to jooo no

                  0 0
                • Jenda  

                  a jsme zase u toho – proc nic takovyho na enduro neni? protoze to nejspis nebude fungovat. Preci jenom 2" galuska kdyz bude nafoukana na 2 atmosfery tak uz bude clovek jezdit pomalu po rafku ale pravdepodobne ji porad nesvlikne. Pokud ale 2.4 nafucis na 2 atm tak e to tvrdy jak sutr a da se predpokladat ze tech cca 1.6 uz bude problem aby se nesvlikala z rafku.

                  Mozna je ale problem uplne jinde a to je v cene galusek a jejich potencialni vydrzi na enduro jezdeni. Navic tam porad zustava problem s opravitelnosti vetsiho defektu.

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Nevidím důvod, proč by galusky nemohly být použitelné na enduro. Pokud by se do toho někdo pustil. Problém bude v opravě defektů, které nevezme tmel. A že při drsnějším ježdění v těžkém terénu je to docela pravděpodobné.

                    0 0
                    • gargamel  

                      Takže nějakej důvod přecijenom vidíš :-)

                      0 0
                    • Jenda  

                      ja nevim, nikdy jsem galusky nejezdil ale soude podle toho ze to sem tam nekdo svlikne i na XC mam obavu co by to delalo pri ostrejsim enduru. Nicmene ta neopravitelnost je v podstate hlavni duvod proc ne.

                      0 0
                      • jimiAJ7  

                        No tak kdyz si je teda nejezdil ? Muzes mi blize specifikovat slovo ,,neopravitel­nost,, ??

                        0 0
                        • deekay  

                          Myslel asi neopravitelnost na ceste.

                          Dyz riznes UST plast, podlepis to zevnitr, strcis tam dusi a dojedes. S galuskou nevim, jak by se tohle resilo,

                          0 0
                        • Jenda  

                          viz Kubiczech nademnou.

                          0 0
              • Jenda  

                dobre, zeptam se – proc kdyz jsou galusky tak super se nepouzivaj na DH?

                Proc i na maratony je vozi pomerne malo lidi. Lidi co je vozej vic to maj prevazne na XC.

                0 0
        • jimiAJ7  

          ahaaa takze kdyz tam je napsano galuska tak nebrat…rozumim, kazde male dite preci vi ze galusky se davaji na silnicni kola…boze ja nemam slov…

          0 0
    • Bysto  

      takže resuscitácia vlákna, keďže sa mi vysrali ložiská v náboji a kto vie koľko budem čakať na nové a či vôbec budú, napadlo ma požiadať o radu. Momentálne peniažky nemám ( tedá mám, len sú „investované“),

      do výberu sa mi dostali dvaja kandidáti. Crossmaxi som hneď zavrhol, nehodili by sa. Chcem si aj trošku odľahčiť bike, momentálne kolesá majú 1920. Plán je taký, že by som mal dva páry, nové na bežné enduro jazdenie ( máme spravenú menšiu dráhu, tak aj tam by som ich prášil), staré by ostali do bikeparku na ničenie.

      Fulcrum Red Zone XLR ( 1720g)

      výhody : full UST

      nevýhody : strieborné dráty :-/, asi horšie zhánanie ND,

      Klasika HP2 + ZTR Flow + CX Ray? ( okolo 1800g )

      Výhody : DIzajn by sa hodil ku kolečku, dostupné ND, širší ráfik

      Nevýhoda : nutnosť pásky, vyššia váha.

      Zaujímavá by bola varianta ZTR s DT240s ale to je už asi mimo rozpočet :-/

      Cenový limit 500€. Red Zone vychádzajú presne na 500 ( z nemecka), ak viete niekto o nejakom inom zdroji, prípadne máte iný typ na kolesá s podobným zameraním a váhou, sem s ním. A hlavne píšte výhody a nevýhody konkrétnych zápletov.

      Díky ;)

      0 0
      • Bysto  

        ešte som zabudol napísať, má to byť na pevné osy 20mm a X-12 ( 142–12)

        0 0
        • esti  

          Já jsem si nechal zaplést ztr flow-dt240s-dt_supercomp-dt_alu

          a dostal jsem se asi na 1700g do 15t ,zatím držej pěkně.

          0 0
          • Bysto  

            no len 15k, to už je vyše 600 a to už je moc :(, 500€ je u mňa limit

            0 0
      • Bysto  

        nikto tu nemá skúsenosti s XLR?? Hlavne by ma zaujímalo ako sú náchylné na rozcentrovanie, na buchnutie/pre­liačeniny, prasknuté dráty, čo ložiská, orech, zatesnenie.

        0 0
        • Bysto  

          UP, UP.

          Takze vyzera to, že tento týždeň uz budu peniazky, tak asi v piatok budem objednavat a kedže chcem investovat relatívne dost, chcem si byt úplne istý či robim dobre, preto Vás prosím píšte názory, rady a recenzie na tie Red Zone XLR, pripadne dajte iny typ na kolesa v rovnakej cene, vahe a čierno-červenej farbe.

          Dskujem

          0 0
          • Bysto  

            Nikto nic?:-(

            0 0
            • mr.antik  

              myslim že kromě Mloka RedZone nikdo nevozí.

              0 0
              • Bysto  

                Škoda, mohol by tu aspon on niečo prispieť. Aj ked si myslím, že jazdím agresivnejsie ako on, ale aspon by má zaujimalo názory na ND a vydrz lozisk.

                0 0
      • logoman  

        co tyhle kola http://bontrager.com/model/09774 ? ale nevim jestli se vubec v EU prodavaji.

        0 0
        • Bysto  

          Zaujímavé, ale nechcem byt pokusne morca, radšej niečo odskusane .

          0 0
    • Atilla  

      co ty superstáry? má někdo zkušenosti s tech2 evo hubs?

      0 0
      • logoman  

        Naboje od superstar ma myslim deekay. Pokud vim tak je to novatec. Tezko rict na co se vlastne ptas, protoze tech 2 evo je nazev jejich kol a hubs je vyraz pro naboje.

        0 0
        • Atilla  

          Prodávájí záplety tech2 evo DH, tak jsem tam dopsal hubs, protože mě zajímají jak drží náboje. http://superstar.tibolts.co.uk/…uct_info.php?…

          0 0
          • Bysto  

            Takze peniazky uz sú nazhromazdene a som 100% rozhodnuty pre XLR, avšak zaujIma ma, kedy približne vychádzajú nOve kolekcie od Fulcrumy, lebo bol by som nerad, ak by som teraz za všetky peniaze kúpil kolesa a za mesiac by prišiel nOvy model

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.