Utekl nějaký čas a zajímalo by mě jestli se kola při převozu ze střechy přesunula na tažné. Je to tak nebo je ta střecha stále lepší a levnější.
Utekl nějaký čas a zajímalo by mě jestli se kola při převozu ze střechy přesunula na tažné. Je to tak nebo je ta střecha stále lepší a levnější.
Kdo je movitější, tak určitě ze střechy dozadu, je to lepší, pohodlnější a bezpečnější… Střecha není lepší, ale je pořád suverénně nejlevnější (a asi vždycky bude). A kromě dvou uvedených je tu ještě možnost na zadní dveře, kufr či rezervu (u džípů), ta je cenově ještě mezi střechou a tažným (cca 2000–3000,–)…
Vynasob si 4 ProRidy od Thule a jsi skoro na cene Wjenzka 3+1 na tazne. O pohodli a bezpecnosti neni treba se bavit. Mel jsem na strese, ted druhym rokem na taznem… pohadka.
Střecha je pořád nejlevnější z nejlevnějších… A ty srovnáváš nejdražší střechu s nejlevnějším zadním… Howgh…
Nemáš pravdu.
Ale neni porovnej 3*thule proride 591 a komplet na strechu (ty lepsi ktere budou srovnatelne s pohodlim na tazne na octavku) stali okolo 4500 a G6 pro tri kola na tazne se pohybuje od 11K. Ten rozdil ceny se ti po par delsich cestach pomalu vrati na spotrebe. Pokud ma clovek tazne u na aute nebo ho vyuzije i jinak tak myslim neni co resit. Vybirat podle rozdilu ceny par tisic kdyz to pak clovek da na auto v cene radove set tisic a da tam kola za dalsi deseti tisice myslim neni nejlepsi zpusob, aspon ja jsem se nosicu moc rad zbavil.
Však taky nemluvím o výhodách, naopak píšu, že střecha není dobrá, souhlasím jen s autorem threadu, že střecha je pořád nejlevnější variantou ze 3 známých…
Jenže když tažné využíváš i na něco jiného, tak se docela často stává, že potřebuješ něco táhnout a zároveň si sebou chceš vzít kolo…
Tak si to kolo hodím dovnitř do tý jachty, to snad nebude takovej problém ne?
ale je pořád suverénně nejlevnější (a asi vždycky bude)
Pokud do toho započítáš i cenu tažného tak možná.
Jak už psal danno nade mnou – pokud potřebuješ převést kola 4 a jako referenci používáš opravdový nosič, a ne nějaké levné atrapy, tak to zase až tak obrovský rozdíl není.
Mám dva Pro Ridy od Thule, ale nejpozději příští rok jdu do nějakého slušného na tažné.
Zeptám se,jak vypadají kola na tažném, když po cestě zaprší.
Jsou mokrý, ale nic hroznýho. Ale asi záleží vždycky na konkrétnim autě a typu nosiče. Co to udělá s prouděnim vzduchu za autem.
Přesně tak, psal jsem níže, Corolla Verso a kola jsou skoro suchá, žádný bordel ze silnice.
Tchán má nosič na težné a je to oproti mému nosiči na střeše mnohem pohodlnější,takže jestli se rozhoduješ mezi střechou a dražším nosičem na kouli,tak si připlať,vyplatí se to.
Navíc s kolama na střeše se ti zvedá spotřeba benzínu a jízdní vlastnosti auta se taky zhorší,s kolama na tažném,pomalu nevíš,že vezeš kola.
Je jasný, že střecha má spotřebu výrazně větší, podle mě se dát kola dozadu určitě vyplatí. Ale že by to vzadu nežralo se říct nedá, furt jedeš jak s padákem..3 sjezďáky vzadu na feldě, a seš rád že jedeš 70 :)
I na tažném to bude se spotřebou trochu horší, ale pořád lepší než ta střecha. Mnohem více mi ty kola na střeše vadí s ohledem na jízdní vlastnosti. Je pravda, že u slušného auta ten rozdíl není zas tak strašný, ale na houpavějším autě už to musí být na mořskou nemoc.
A to nemluvím o tom, když cestou na dovolenou zapomeneš a jedeš zaparkovat do podzemních garáží supermarketu, protože chceš ještě nakoupit konzervy… :-D
Kdyz mas moznost, tak jednoznacne na tazne.
Sam mam nejaky, mnohymi zatracovany, sklopny nosic z Penny, ktery stal cca 2700,– a spokojenost. Zpracovani solidni a robusni. Letos jsem mu dal zatezkavaci zkousku pri ceste do rumunska, kde na tamnich „silnicich“ dostal hodne zabrat a obstal bez jedine vytky.
Tak snad asi nejvic zalezi na typu karoserie a na komfortu manipulace,ne?
Asi jsem pro to tažné. 1–2× do roka se vyhýbám na silnicích kolům co náhle upadly z auta ze střechy (to jsou ty levné kšunty nosičů kdoví odkud). Jsme národem zahrádkářů a chatařů tak je na mnohých autech tažné namontované. Na druhou stranu se to vyplatí lidem co kola převáží poměrně často. Já si sem tam půjčím nosič na střechua během té dovolené to nějak přežiju. Jinak vozím kola v autě pokud nás nejede víc než dva samozdřejmě.
Pro toho kdo má trochu vyšší auto jako já není moc co řešit. Stačí ten vopruz s rakví na střeše v zimě na lyže.
Momentálně nemám na autě ani tažné ani střešní nosič – ani lyžiny, nic. Když si spočítám kolik mě bude stát montáž toho na střechu plus nosič a porovnám to s cenou montáže tažného zařízení plus nosič – ve značkovém servise, tak mě tažné vyjde levněji než střecha. A to nemluvím o pohodlí – než bych to dostala na střechu, tak si odřu lak:-) Takže u mě vítězí tažné.
Jaká montáž na střechu? Si koupíš dva příčníky, ty se snad dají koupit na každé auto, dejme tomu plus mínus 2000 Kč a na ně si sama přiděláš držáky na kola (jeden tak 1600,–)… Určitě to bude levnější, než koupě tažného + montáž (odhadem podle typu tak cca +/-10 tisíc) a k tomu držák na kola na to tažné (od 5 tisíc výše, za kvalitní klidně 10–13 tisíc). Cože máš za auto?
když nemá lyžiny na střeše, tak si je asi musí nechat na střechu přimontovat, ne?
Vždyť píšu o příčnících, to nejsou ližiny (hagusy). Příčníky se dělají i takové pro konkrétní auto, s tím že jsou chyceny buď do žlábků/úchytů ve střeše nebo za „futra“ dveří nebo jak to nazvat, prostě pod gumy…
ale ona píše o ceně za montáž hagusů
Ale já ji právě chci říct, že hagusy nutně nepotřebuje, že ji stačí jiné verze, které si může stejně jako pak držák na kolo namontovat na střechu sama za 5–10 minut. Záleží tedy na autu a na dostupnosti konkrétní modelů příčníků atd.
to máš sice pravdu, ale já bych raději volil montáž hagusů a pak volitelné příčníky, se kterými se lépe manipuluje a jsou flexibilnější
Hagusy se fakt dají na střechu auta domontovat?
U některých aut jo, u některých vůbec ne. Asi nelze dát jednoznačnou odpověď.
Huř se to řeší u 3-door kupéček, nedávno jsem se známým řešil jak přidělat dvě kola na VW Scirocco. Tažné se dá domontovat, ale nechtěl si hýzdit nárazník tažným (ani žádným krytem,…). Vyřešeno nakonec tak, že se vyndala zadní sedadla a naskládala se kola dovnitř (jeli 2 na dovolenou). Ale narazili jsme na držáky na přísavky na střechu, pro 1 nebo 3 kola, zajímavé řešení ale asi ne pro auta co mají plechovou prohybající se střechu.
Myslím,že tohle jde snad na cokoliv,dneska sem viděl střešní nosiče kol na Carreře (porsche)..bohužel sice bez kol,ale i tak mě to dost zaujalo :)
Přestože mám na autě tažné zařízení, chystám se koupit nosiče na střechu. Počítám totiž s tím, že na střeše budu kromě kol v zimě vozit i lyže, které jsem dotěď vozil v autě, a když bude potřeba rakev, tak taky nebude problém. Procházel jsem e-shopy a za střešní nosič a 4 ks. nosiče kol ProRide dám bez pár korun 11 tis., kdežto za nosič na tažné plus adapter na čtvrté kolo dám 14,5 tis.. Samozřejmě se dají koupit i jiné značky nosičů, chci ale kvalitu a ta je podle všeho jen Thule.
jj, kvalita je jen od firmy thule:) Taky jejich system zamykani stresnich nosicu je skvelej, jak se na nejlepsiho vyrobce slusi a patri:)
Já ti nevím, ale za Thule G5 909 včetně adaptéru na čtvrté kolo dám já 13 tis – samozřejmě to je více než 11 tis, ale 14,5 to není.
Nebud tak zaslepeny kvalitou Thule, ProRide jsem prodal prave kvuli zamykani jak na postovni schrance a moc mi tam nesedel ram.
Kdyz to tak zpocitam tak mam kolem sebe asi 5 Wjenzku a fakt nevidim ten rozdil cca 5tis
Mam Audi Q7 a chtel jsem nosic na strechu. Stresni nosic od ProRack stoji 5900,– a vlastni nosic THULE, ProRide 591 stoji 1740,– Potrebuju na 3 kola, za chvili na 4. To je dohromady tesne pod 13000,– Ale auto je to vysoky a nedovedu si dost dobre jak tam ty kola cpat, vozit schudky? :) Nemate nekdo predstavu kolik stoji RADOVE tazny zarizeni a kvalitni nosic na 3–4 kola?
Co zkusit google? tam na me vypadlo, ze tazne od cca 2900 do 9000, ceny nosicu na tazne byly zminovany zde.
Máš Audi Q7 a řešíš tu pár tisícovek rozdílu?
Na nosič počítej tak 8–15tis. Tažné bych si nechal udělat nějaké slušnější (a taky předpokládám, že na Q7 budeš chtít 100% nějaké rychloupínací/sklopné), takže zapomeň na ty nejlevnější – pokud řádově tak opět stejné rozmezí 8–15tis.
ja neresim zadnej rozdil, jen se ptam kolik to tak zhruba stoji, co je na tom divnyho? Kdo ma Q7 ten si automaticky musi kupovat to nejdrazsi? Pokud jsem to spatne napsal, tak muj dotaz mel znit asi takto: uvazoval jsem o stresnim nosici, ale Q7 je vysoky auto a 4 kola nahore by stabilite neprospely. Navic dat je nahoru by byl problem. Vsiml jsem si teto diskuze a proto se ptam co asi tak stoji udelani taznyho zarizeni a co stoji nosic.
Na ceny na netu jsem koukal uz vcera, ale moc mi to nedalo. Neco stalo 3000, neco 10000,– ale prislo mi to ± stejny a nekompletni (bez elektriky). Chtel jsem si jen udelat ramcovou predstavu…
Já mám thule 926 za 12,5tis(3+1 kolo)
Řekl bych, že za ty čtyři roky si v tom asi už taky udělal jasno…
Prodal Audi Q7 a koupil auto :-)
Zkus najít evropský ekvivalent Thule 916XTR… Americká verze neřeší bohužel světla ani umístění RZ (a napojení na tažné by taky nefungovalo)
Oproti všem ostatním způsobům přepravy (střecha, do auta, jiné držáky) je to pohodlností a rychlostí naložení úplně jinde, hlavně kolo naloží i přítelkyně během minuty. Standard je na 2 kola + se dá dokoupit rozšíření na další 2.
Zámky by mohly být bytelnější, ale dá se zamknout jak to přední rameno tak z něho ještě vysunout lankový zámek na zamčení rámu.
4 kola vysunutý na držáku dozadu by už asi mohly s autem trochu houpat, ale u Q7 bych zrovna problém neviděl…vozíme 4 kola jednou za čas na mém Grand Cherokee a s houpáním zadku není vůbec problém.
Ještě jsem si vzpomněl na jednu výhodu tohoto typu držáku:
Koupil jsem Sienu 2 na tažné cca 3500,– a jsem s ní naprosto spokojenej, kola drží a když chceš do kufru tak se dá i sklopit. Co se týká spotřeby, tak ta je taky v pohodě a dá se s tím v klidu jezdit 90–100 bez problému.
Nižší rychlost kvůli nosiči? Proč? S Thule lítám bez omezení a nepoznáš rozdíl.
u nás se na silnici jezdí 90km/hod. nevím jak u vás a na dálnici nemám potřebu jezdit.
Máš pravdu,ve čtvrtek jsem jel na Špičák a potom zpět a normálně i 120–130 a žádný rozdíl na Octavii
Presel jsem ze strechy (thule 591 do drazek pricniku od thule) do Thule G6 na tazne a na tazne aspon pro me je to rozhodne prijemnejsi, je to dano i vyssim autem. Cenove pokud clovek nekupuje nejake levnejsi to vychazi prakticky stejne (aspon v mem pripade oboji okolo 10K) tazne na aute bylo tak to bylo jednodussi. Samozrejme se daji sehnat levnejsi jak na strechu na tazne ale k cene kol a auta a hlavne uzitnym vlastnostem a bezpecnosti bych do toho radsi nesel. Par usetrenych penez se muze pekne prodrazit, nedavno jsem zrovna videl jak nejaky levnejsi nosic na tazne nejak nezvladl prejezd retarderu a majitel hodne litoval…
Jsem pro tazne, ale je u nich problem s legislativne nedoresenou nutnosti prohazovat znacku… ja ji mam treba prisroubovanou a prehazovat ji proto nejde, resi to barevna kopirka a laminovacka, ale jakej za to clovek muze dostat flastr to netusim :-)
…takze zatim volim asi nejhorsi variantu a to kola v kufru
flaster je za to slusny, spolahni sa,falsovanie a pozmenovanie a nikoho nebude zaujimat, ze je to tvoja znacka…
Mám na nosiči tu plastovou tabulku se samolepkou, co ti udělá kterákoli reklamka. Stavěli mne na preventivku, obešel auto a neřekl ani slovo. A to jsem před ním ještě sklápěl a šel pro doklady do kufru. Ale je to o náhodě koho potkáš…
Za hranice bych asi ale značku přehodil.
Mám to taky tak,jezdím s tím už dva roky i v zahraničí a ještě mi nikdo neřekl ani slovo.
Beru to tak, že naběhnout si můžeš kdekoli, ale ven vozíš kola řádově méně často a je větší riziko, že se na tom nedohodnete …
problém je jen v ČR,v Německu či Rakousku s tím není problém…
Koukal jsem před pár lety v Holandsku. Přes 90% aut mělo nosiče za autem (buďto na tažné nebo na zadní dveře). U nás tak do 20%?
Protože ty jejich těžké hajtry by nikdo na střechu nedal :-)))
mám kola na střeše (ProRide 591) ale příště bych volil tažné – už jsem málem vzal tu lepší verzi Wjenzka (vypadá fakt dobře – skoro jak Thule) ale – na moje auto NEJDE použít – nemají to ani na webu – Opel Vectra má strasně nízko položený práh kufru vůči tažnému a jakmile našroubuju na tažné nosič,tak neotevřu kufrové dveře – chybí cca 8mm – zasekli by se o šroub,kterým se nosič utahuje na tažné … takže pokud někdo bude kupovat nosič na tažné – doporučuju si zjistit,jestli tam jde … na Opel Vectra combi (r. 96–2001) Wjenzek nejde ! … zkusím mrknout ne nějaký Thule.
Takže – já bych volil tažné – pokud bych šel do nového.
Jinak cenu bych řešil až v případě drahých kusů – nosič na tažné Ti to vrátí pohodlím a relativní bezpečností oproti střeše.
Nejpohodlnější je to na kouli či dveře. Problém je občas s policajty, že kola často zakrývají SPZ. Výrobci k tomu sice dávají náhradní cedulku s SPZ, ale tu policajti neuznávají a 3ks stejné SPZ prostě neexistují, jsou vždy jen dvě.
vetsinou jezdime max ve trech lidech..cili do kombika 3 kola dovnitr a pokud je vic veci ( a k tomu biky misto silnicek), tak na strechu rakev.
No a já si mylně myslel, že se na kole jezdí.
No a když jedeš jezdit na kole třeba do itošky a nemáš k týdenní dovolené další tři(čtyři) týdny na cestu na kole tam a zpět, tak je prostě převezeš, víš. :-)
Koupil jsem wjenzek, myslím alfa 3+1, pohodový nandávání kol, jen si musíš najít systém, protože tlumiče uvnitř rámu ti občas s potřebou protáhnout vzpěry skrz přichystají takový menší rébus, sklápěcí(ale to je asi většina kromě těch nejlevnějších) takže do kufru se v pohodě vleze, spotřeba se mi zdálo, že když jedu s rakví na střeše tak je větší než s kolama na tažným, mám vyšší auto takže na střechu bych se s kolama nechtěl sápat, stačí ta rakev. Na co si asi dávat bacha pokud někam jedeš s nosičem a máš sundaný kola, tak ten nosič nemusí být vůbec vidět. Může se stát, že na něj zapomeneš, kamarád takhle se svým couval domů jak byl zvyklý a nějak mu to nedalo!
Na tohle musí být člověk opatrný i při zajíždění do podzemních garáží. Kamarád si takhle poničil dvě kola. Naštěstí brnknuil jen o zavěšenou trubku před vjezdem, jenž upozorňovala na nízký strop. Kdyby tam nebyla, dopadlo by to o poznání hůř.
Všichni tady radí dát kola na tažné,já mám kola na střeše(momentálně mám Peugeot 307) držáky nějaké „no name“ na kterých jsem jen vyměnil šrouby za nýty a jezdím tak již 10 let. Také jsem uvažoval o kolech na 5té dveře,ale když jsem si uvědomil,kolikrát se pohybuji v různých kolonách,a představa že nějaký rychlík to nedobrzdí,tak nejedeš ani na kole ani autem(v mém případě 2 kola=60000Kč) Letos jsem jel s kolama ke Karlovým Varům,celou cestu pršelo(kdybych chytil ještě nějaký marast na silnici) tak na to kolo ani nešáhnu :) Takto byli jako z myčky.
Jsou to jen mé zkušenosti,nikomu nic nenutím,ale zkus to zvážit i z této strany.
…takto byly jak z mycky:) No neveril bys, kam vsude se je schopna voda natlacit, pri jizde v desti. Parkrat jsem takto postizene kolo opravoval a muselo se rozebrat do posledniho sroubku, vcetne razeni ap.
Jo, to věřím. Jednou (a už hodně dávno, to ještě nebyly žádné kombinézy) jsem jel v prudkém dešti na motorce a oblečení mi schnulo snad „týden“ jak bylo promočené… :-)
Ty necistoty jsou dany spis konstrukci auta (jestli jsou zasterky za zadnim kolem auta, jak je udelany naraznik a jak je vysoko tazne), u me jsou spinava maximalne rafky po stranachco vycuhuji z nosice. Asi je to dano tim ze mam naraznik hodne protazeny dolu (az je problem uplne zajistit zastrcku do elektriky od nosice) a i G6 od Thule je relativne mohutna. A rikat ze na strese jsou jako z mycky, no nevim. Zkousel jsi si pak rozdelat stred, prohlidnout naboje nebo trmeny kotocouvych brzd? Zkus to kolo takhle promocene nechat tak den jen schnout a pak ho projed. Z vlastni zkusenosti nic moc. A to ze do cloveka nekdo naboura je myslim uplne jedno kde ty kola budou. Pokud to bude vetsi rana tak to auto bude stejne uz nepojizdne a pokud to bude lehke tak verim ze to kvalitni nosic na tazne vydrzi podle nekterych videii. Ja bych u nej treba videl spis problem s manipulaci, chce to garaz, neco to prece jenom vazi. Ja nechal jen jednou prazdny nosic pul hodiny na aute ve meste a uz zmizel uchyt kola ktery na nem byl, nastesti Thule dodava dily hodne rychle. No a pak ta pakarna prendavani registracni znacky diky ceskym zakonum.
S tou vodou máš jistě pravdu,dostane se všude.Kola mě schla cca.48hodin a i potom vše chodilo jak má,ale ta voda se ti tam musí dostat i když budou kola vzadu.Musím ale podotknout,že až na ten střed(šlapací :) ) mám vše rozdělané a namazané voděodolnou vazelínou.Já měl zase tu možnost opravovat kola na kterých jezdili lidi při povodních,to bys teprve viděl vypláchnuté ložiska.
Máte změřeno o kolik vzroste spotřeba s koly na tažném?
Máme Scénic 1,6 16V 79kW (benzín). Běžně mám spotřebu do 6,5l. S rodinkou v autě a rakví na střeše točíme HR do 7,4l/100km -samozřejmě po dálnici rychlostí okolo 130km/h.
Zvažuji vzít 2 kola dolů do HR nebo ME…
O kolik to může skočit, s čím počítat?
V Auto-Moto-Sport raz robili test tychto nosicov. Nemozem to teraz najst, ale bol znacny rozdiel medzi 2 bikami na streche a na taznom. S bikami na streche sa zvysila spotreba o cca 25% a na taznom o cca 10–15% (ale neber ma uplne za slovo ;-) )
jak které auto. Čím silnější, tím menší rozdíl a samozřejmně i podle rychlosti. Ale normálně mám spotřebu 8,3 a když hodím kola na střechu 8,6 (furt bráno mimo dálnice). Když pak někam valím bez kol na střeše po dálnici třeba v Německu a valím furt 160 tak mi to žere 9. S kolama jezdím do 130 a také do 9 litrů. Prostě furt mezi 8–9 litry. Já velký rozdíl nepozoruji, mě to žere furt :) I kdyby ti to udělalo o litr navíc, tak je to za cestu do HR a zpět max. 20 litrů. Nějakých 600, v porovnání s dovolenou to bude prd.
Jo, kdyby to byl litr, tak to neřeším. To je cena vypůjčení dvou kol na jeden den -podle toho co jsem se minule díval na ceny v půjčovnách.
Tak to mam hodně podobne 1 kolo na střeše a rozdíl je cca 0,4 litrů na 100.
Za Scenicem nemusi byt rozil vic jak 5%. U nejakeho sedanu muze byt spotreba podobna jako s koly na strese.
Mám Toyotu Corollu Verso, 1,6i, 81kW s upravou na E85 (lze tankovat Natural nebo E85 nebo libovolný míchaný poměr). 4 kola na tažném a spotřeba se zvedne o 0,5 když moc. Super je, že když prší, tak kola skoro vůbec nezmoknou, jen pneu co čučí kousek přes boky auta jinak jsou skoro suchá (fajn na delší cesty že to nechyta všechen humus ze silnice). Hluk žádný, když se vezou jen kola na závody, je to vpoho ale když se jede na dovolenou, 4 kola a narvanej kufr, trošku si to auto sedne ale spotřebu na delší vzdálenosti to moc neovlivní. Při normálním ježdění si auto vezme okolo 6,5 litru, naposled na dovolenou Brno-Zadov (Šumava) s plně naloženým autem a kolama za 5,5 litru. Kratší výjezdy na závody (většinou 2–3kola a pár věcí) za 6 litrů.
Od úpravy tu spotřebu tolik neřeším, při ceně E85 za 23,90 je jedno jestli jedu o litr víc nebo mín.
Strašně záleží na tvaru auta. Třeba na Altee XL jsou kola na tažném zasraná jak jetel, podstatně víc než na střeše.
Měl jsem za Peugeotem 5008 1,6HDi na kouli 3 kola a spotřeba byla s plně naloženým autem 6,2l (počítač sice ukazoval 5,8 ale kecal) do Chorvatska. Standartně s autem jezdím od 5,5–6,5 dle toho jak na to šlapu
Takže za mě se spotřeba nezvedla. Oproti otci co jel v Octavii 1,9Tdi a měl 2 kola na střeše. Jeho spotřeba byla tak o 3l vyšší než oproti normálu (samozřejmě měl také plně naložené auto.
Taky na střeše je větší spotřeba než na tažném…Já přešel i kvůli hluku na tažné
Pár fotek
Všem díky za reakce!
0,5l by byla paráda. Je možné že letos nevezmu rakvu, tak bych na tom mohl být stejně.
Ten sklopný nosič vypadá super. Mám doma už roky nosič který nevyužívám, tak ani nevím kolik to s ním žere… No, aspoň nám nikdo nevykradne kufr (za jízdy) :D
Kdybych měl kouli a místo kam dát nosič na kouli (do sklepa v paneláku se nevejde), tak bych šel určitě do něj a nerval bych kola na střechu. Ještě že mám relativně nízké kombi, tak to jde.
No jako „autocykloturista“ využívám snad všechny varianty které jsou. Po okolí jsem využíval nosiče na střechu. Když jedeme jenom dva/tři tak kola nacpem do P806, nosič na kouli leží doma ladem -dostal jsem ji při koupě auta a su líný ji snést z půdy :) Hlodá mě v hlavě Sv.Jure nebo něco v okolí, tak přemýšlím že to opráším. V RD je místa dost -až moc
Tak zrovna u takovehoto sedanu bych rekl, ze to byde zvysovat spotrebu taky hodne.
Tak zatím mám dlouhodobou celkovou spotřebu 5,4L na 100.
Řekl bych když s tím jedu se syny tak to ani nepoznám,ale když vezu 7 bas 12°Pilsner v kufru tak to poznám hned.....
Mě by zajímalo, kolik lidí (nejen z BF) slepě trvajících na držáku na střeše, zkusilo oba typy.
My sme vozili 10 let na střeše, jeho kariéru naštěstí ukončila podzemní garáž, nyní už pomalu stejnou dobu na tažném, a je to pohodička.
Vím že za tu dobu oba typy pokročily, ale rvát na střechu víc než 2 kola nee.
Při koupi bych se zkusil zaměřit na výšku umístění kol, tahle fotka výše je šílená, mám Octavii 1, a kola mi sotva přelezou přes hranu kufru, kdybych poroztáhnul dzžíky ve kterých kola stojí šly by ještě níž…
A spotřeba + nic.
Tak „slepě trvajících“ je třeba u mne dost zapříčiněno cenou tažného. Na mé auto (C4GP) by stálo kolem 14kKč. A k tomu ještě nosič na kouli. Pravda, na umístění na střechu potřebuji stoličku :-/
Vozim kola na strese. Auto mame spolecne s rodici (je jen na vylety, do prace nikdo autem nejezdi … ). Zvazuje se vymena a zrovna se me otec ptal, zda hagusy x koule …
Jedine, ceho se u drzaku na kouli bojim je to, jak moc na to lita pri jizde bordel kdyz zaprsi, ale to nejpodstatnejsi – kolo bude auto presahovat do sirky (XL ramy v 29)… tzn, abych si nestrejchl pri projizdeni/parkovani. Jsem castecne geneticky zenska … odhad naho*no.
O kouli teoreticky uvazuju jen proto, ze si kola nandam na auto v podzemce a vyjedu. Takhle musim vyjet s autem ven, nahazet kola na strechu a kdyz se vracim, tak to same. Preziju to, protoze kola neprevazim casto, vetsinou 2ks … nicmene, kdyz si ted muzu vybrat … zvazuji.
Nejake zhodnoceni, jaky vliv maji kola vzadu pri parkovani a podobnych manevrech?
Nevim, jak jsou reseni, vzhledem k tomu, ze nosice rakve na lyze a podobne uz jsem otestoval hodne avzdy mi vyslo Thule jako nejergonomictejsi reseni … budu hledat opet tyto drzaky.
Vim, ze kdyz uz, chci drzak na kouli, ne takove ty popruhy, ktere se aretuji na karoserii a pate dvere.
Co vím, tak rozšíření je o jedno kolo, takže 3+1. Při parkování je jasný, že jsi vzadu delší, ale když už budeš brát nosič, tak vás asi pojede víc, takže snad může někdo vyskočit a ukázat ti. Jel jsem s koly na kouli do itošky, kde až po Brenner pršelo a že by byly nějak výrazně zasrané mi nepřišlo. Většina nosičů, řekl bych že od thule všechny, jsou sklopné, že do kufru se dostaneš, jediný problém by mohl být za hodně vysokým autem s výklopnými dveřmi, ale myslím že i tam existují nosiče které to dokáží pobrat.
Nemel jsem na mysli to, ze se auto prodlouzi, spis to, ze kola vykukuji do stran, tzn ze auto je sirsi nebo to nepocitujes?
Jinac ve skrze pozitivni hodnoceni od vsech … takze to asi prubnu.
Vetsinou to neni sirsi nez zrcatka, max o 5 cm vic na kazde strane.
To rozšíření je minimální. Jako jediný problém, který znám z osobní kamarádovy zkušenosti vidím to, že se s prázdným nosičem při couvání může stát, že na něj zapomeneš. A nebo kdybys vyjížděl podél něčeho natěsno, tak při hodně prudkém zatočení by se mohlo stát, že ti ten nosič trochu vybočí.
Tak snad dokážeš postavit kolo za auto a zjistit si ten přesah i bez nosiče. Ne?:-)
Při parkování jsi o něco málo delší (pro mě to není velký problém) plus jsou vypnuté parkovací senzory (pokud je teda auto má).
No a nosič na střeše má pro mně hlavně výhodu, že ho tam můžu mít prakticky celý rok, jenom si vezmu bágl, přijdu k autu, nahodím kolo a jedu… :-)
K tomu sklápění za vysokým autem – existují nosiče, které jsou o trochu dále od auta (obvykle označované jako offroad), ale obvykle jsou limitovány na max tři kola. Mám běžný kombík, tak jsem to podrobněji nezkoumal, ale myslím, že offroad na čtyři kola jsem neviděl.
Viano = opravdu dlouhé zadní dveře, nosič Atera Strada (nebo tak nějak se to jmenuje) 3+1
Na Vianu pouzivam nosic na 5. dvere od Thule na 4 kola. Hlavni vyhoda je, ze ho mam primontovany celou sezonu. Nevyhoda, s nalozenymi koly nejde otevrit kufr.
Na Vianu pouzivam nosic na 5. dvere od Thule na 4 kola. Hlavni vyhoda je, ze ho mam primontovany celou sezonu. Nevyhoda, s nalozenymi koly nejde otevrit kufr.
Nosič na tažné za mě jednoznačně lepší, používám Hakr trip 3 top, bezproblémová jízda s nízkou hlučností a slušnou spotřebou. Přidávám foto ve sklopeném stavu, ze začátku jsem měl strach jestli to vůbec tři kola v náklonu udrží :)
Hezky pekne … sice porad nechapu, jak to drzi … i za jizdy … ale asi to facha dobre.
Dekuji za ilustraci, zrejme tomu dam zelenou :)
Drží to dobře, ze začátku jsem furt koukal do zpětného zrcátka co to dělá, protože se to houpe, ale po ujetí několik set km jsem v klidu, drží opravdu dobře i po „kvalitních“ českých silnicích :D
jj. Z toho houpání jsem byl první dva výjezdy taky na nervy :-) Teď už je to v klidu. Ono se to houpe i na tej střeše, ale jak to nevidíš, tak tě to netrápí.
Mohl by mi prosím někdo poradit nosič na zadní dveře, použitelný na Roomster? Pokud možno z vlastní zkušenosti.
Tažné zařízení ani nosič na střechu bohužel nepřipadá v úvahu. Nemám ani tažné ani hagusy a je to služebák. Vozil jsem kola vevnitř, ale teď tam vozím kočárek a mrňouse.
Nosič na střechu je možné namontovat i na auto bez hagusů. Pokud koupíš nosič od thule budeš při změně auta ve firmě jen měnit parky.
Viděl jsi někdy Roomster? Resp. viděl jsi někde nosič na Roomster bez hagusů?
Něco takového by nešlo?
Ne, nešlo :D
Nezlobte se, ale na to jsem se neptal. Tak ještě jednou: Někdo nějaké zkušenosti s nosičem na páté dveře?
Známí vozí od Thule tuším tohle Mají to tam celý rok a funguje to asi dobře. Ale na Roomsteru to nemá nikdo.
Používal jsem nosič na páté dveře, ale rychle jsem se ho zbavil. Ať děláš, co děláš, dostává se pod kontaktní plochy prach a nejde to upevnit tak, aby se to byť jen minimálně, nepohybovalo. Pak to škrábe to lak. Jediné, co proti tomu pomáhalo, bylo podlepování kobercovou páskou. Po sundání ale musíš pro změnu odstraňovat lepidlo, nebo máš auto jako prase…
ahojte snad se tu nikoho nedotknu, že tu poinzeruju, mám doma tento nosič na kola a je k mání. Důvod prodeje je ten, že celá moje rodina si pořídila auta, na které se tento nosič bohužel nehodí, takže kupuju na tažné zařízení.
Ahoj, kolik bys za ten nosič chtěl ?
řekněme 3.000,– vozil jsem ho cca 5× je super, ale jak říkám, bohužel, nedám ho na nové auto a nikdo z rodiny… kuba@viridium.cz
V pátek jsem ti poslal mejl, máš ještě ten nosič ?
Má někdo doporučení na Sharana na nosič na 4 kola na kouli tak aby po sklopení šly otevřít zadní dveře?? Mnel jsem teď pujceny Wjenzek 3+1 a u něho to těsně nevychazi. Díky za rady.
Jeli jsme teď s Westfalii, sice jen na 2+1, a v pohodě, místa je tam dost.
Ale budu to muset za nějaký čas taky řešit, tak by mě to taky zajimalo.
Nevychází samotný nosič nebo řídítka prvního kola?
Nevychází samotný nosič k riditkum jsem se ani nedostal
Ještě mě napadlo. Mám tažné automatický bajonet od Westfalie (nikde nic nekouká, po straně má takové kolečko se zamykáním) a když jsem to porovnával se stejným bajonetem na Yettim, tak ten byl o cca. 5 cm delší – koule byla dál od auta. Nevím proč to tak je, ale třeba by to někde šlo vyhandlovat :-)
Taky mám Westfalii s tím kolečkem
a byla to ta prodloužená verze?
Já ho (alfa plus 3+1) teď koupil před dovolenou a fakt mi přijde, že se to dá vyklápět naprosto parádně (sice ne na sharanu). Nemáš tu kouli nějak blízko auta?
Na Vitu se Atera Strada dala vyklopit s koly tak, ze vrata sly otevrit. Koule byla takova ta vyslovene kratoucka hned u narazniku.
Jen tak pro zajímavost, jak jde vyklopit ta Westfalie 2+1. Když jsem koukal na ty obrázky výše, u téhle jdou kola sklopit úplně vodorovně.
super, ani nepotrebujes treti RZ :-D